Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 11:39
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Elk jaar komen er weer duizenden klachten bij het Laks.
Laat hier ook even weten wat je klacht is en bij welk dat dan was.
Misschien zijn er hier dan meer die het met je eens zijn!
__________________
May the force be with you...
Advertentie
Oud 21-05-2004, 11:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dit hoeft niet specifiek op het VMBO gedeelte.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-05-2004, 13:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bij het examen Frans 1,2 was er veel te weinig schrijfruimte, waardoor je heel erg moest priegelen met die letters om het er toch op te krijgen...
Oud 21-05-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 21-05-2004 @ 14:09 :
Bij het examen Frans 1,2 was er veel te weinig schrijfruimte, waardoor je heel erg moest priegelen met die letters om het er toch op te krijgen...
indd
en het antwoord in het correctiemodel van vraag 15 klopte niet, en bij vraag 33 meerdere mogelijkheden mogelijk (ook volgens mijn frans leraar)
Oud 21-05-2004, 14:46
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-05-2004 @ 14:09 :
Bij het examen Frans 1,2 was er veel te weinig schrijfruimte, waardoor je heel erg moest priegelen met die letters om het er toch op te krijgen...
Dat is bij elke taal altijd zo, wel irritant vind ik.
Bij Engels havo dit jaar zijn 15 van de 42 vragen open vragen en heb je maar 2 kleine regels naast de kolom voor meerkeuzevragen om het antwoord op de open vraag op te schrijven.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 21-05-2004, 16:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het vwo examen m&o was veel te lang voor de tijd die ervoor stond. Nu maar hopen dat de norm wat omhoog gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-05-2004, 17:48
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Liss schreef op 21-05-2004 @ 15:46 :
Dat is bij elke taal altijd zo, wel irritant vind ik.
Bij Engels havo dit jaar zijn 15 van de 42 vragen open vragen en heb je maar 2 kleine regels naast de kolom voor meerkeuzevragen om het antwoord op de open vraag op te schrijven.
15??? engels kan ik dus wel vergeten.. (sta maar een 6,4)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 21-05-2004, 18:08
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Als jullie klachten hebben, dien deze dan in bij 't LAKS, hier klagen heeft geen zin. Je kan natuurlijk wel eerst klagen bij 't LAKS en daarna hier neerzetten wat je klacht was
Oud 21-05-2004, 18:27
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 21-05-2004 @ 19:08 :
Als jullie klachten hebben, dien deze dan in bij 't LAKS, hier klagen heeft geen zin. Je kan natuurlijk wel eerst klagen bij 't LAKS en daarna hier neerzetten wat je klacht was
pcies, allebei mag best. Beetje klachen met je lotgenoten. Daar is het forum voor he?!

Ik weet wel dat ik vorig jaar geklaagd heb om de slechte keus van de examens van twee profielvakken op een dag.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 21-05-2004, 18:43
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
Liss schreef op 21-05-2004 @ 15:46 :
Dat is bij elke taal altijd zo, wel irritant vind ik.
Bij Engels havo dit jaar zijn 15 van de 42 vragen open vragen en heb je maar 2 kleine regels naast de kolom voor meerkeuzevragen om het antwoord op de open vraag op te schrijven.
Dit hoor ik voor het eerst: krijg je dan ook een invulblad in plaats van examenpapier voor Engels en Nederlands?
Oud 21-05-2004, 21:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-05-2004 @ 18:48 :
15??? engels kan ik dus wel vergeten.. (sta maar een 6,4)
Dan zou ik het helemaal kunnen vergeten want ik sta maar een 5.8

Kop op Wen! Het lukt je vast wel!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2004, 00:53
Norrage
Norrage is offline
Open vragen zijn meestal makkelijker dan meerkeuze in mijn ervaring :/
Oud 22-05-2004, 07:38
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
nienie schreef op 21-05-2004 @ 19:43 :
Dit hoor ik voor het eerst: krijg je dan ook een invulblad in plaats van examenpapier voor Engels en Nederlands?
Voor Nederlands gewoon papier, maar voor Engels inderdaad een blad waar je dingen kan invullen, die is ook al ergens te downloaden dus vandaar dat het aantal vragen al bekend is.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 22-05-2004, 08:06
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Norrage schreef op 22-05-2004 @ 01:53 :
Open vragen zijn meestal makkelijker dan meerkeuze in mijn ervaring :/
mijne helaas niet ik ga met mijn antwoord dan vaak precies de verkeerde kant uit, of begrijp de tekst niet helemaal
Oud 24-05-2004, 14:01
Ietje-Irene
Avatar van Ietje-Irene
Ietje-Irene is offline
ik vind meerkeuzevragen meestal ook wel makkelijker... ik wist trouwens ook niet dat we voor engels een invulbald krijgen nah ja zal wel... en mijn engels gaat ook een ramp worden... ik sta een 6,9 maar ik ben dr f*cking slecht in.... maar ja dat zien we wel weer, ik heb nog ruim een week
Oud 24-05-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 21-05-2004 @ 15:20 :
indd
en het antwoord in het correctiemodel van vraag 15 klopte niet, en bij vraag 33 meerdere mogelijkheden mogelijk (ook volgens mijn frans leraar)
wat klopte er niet aan 15 dan?
Idd te weinig schrijfruimte. vooral voor iemand zoals ik die groot schrijft
Oud 24-05-2004, 14:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Liss schreef op 22-05-2004 @ 08:38 :
Voor Nederlands gewoon papier, maar voor Engels inderdaad een blad waar je dingen kan invullen, die is ook al ergens te downloaden dus vandaar dat het aantal vragen al bekend is.
Natuurlijk is dat nergens te downloaden... waar denk je dat anders die hele hocus pocus met verzegelde enveloppen voor is? Juist, zodat niemand die examens (en dus ook het antwoordenblad) te zien krijgt voordat het examen daadwerkelijk plaatsvindt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 24-05-2004, 14:47
Ietje-Irene
Avatar van Ietje-Irene
Ietje-Irene is offline
Citaat:
M@rco schreef op 24-05-2004 @ 15:42 :
Natuurlijk is dat nergens te downloaden... waar denk je dat anders die hele hocus pocus met verzegelde enveloppen voor is? Juist, zodat niemand die examens (en dus ook het antwoordenblad) te zien krijgt voordat het examen daadwerkelijk plaatsvindt.
nah en als ie wel te downloaden is zeg dan ff meteen waar... dan hebben wij er ook nog iets aan...
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 24-05-2004 @ 15:42 :
Natuurlijk is dat nergens te downloaden... waar denk je dat anders die hele hocus pocus met verzegelde enveloppen voor is? Juist, zodat niemand die examens (en dus ook het antwoordenblad) te zien krijgt voordat het examen daadwerkelijk plaatsvindt.
Is wel te downloaden, bij het Cito.
Oud 24-05-2004, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-05-2004 @ 16:19 :
Is wel te downloaden, bij het Cito.
idd. Die formulieren zitten helemaal niet in de enveloppen. Die lagen al bij ons uitgedeeld op de tafels, zonder dat de enveloppen nog open waren gemaakt (Havo - Duits)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-05-2004, 15:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hmm... verkeerd gedacht dan.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 24-05-2004, 18:40
Verwijderd
het was echt superkoud in het gymlokaal 's ochtends, maar gelukkig hadden ze er 's middags wat aangedaan

en ik had een kraaktafel, maar ik mocht gelukkig wisselen

verder vond ik bio 1,2 vwo de vraag met de rompdoorsnede echt heel moeilijk en onduidelijk


dat was het wel
Oud 24-05-2004, 20:30
vogelspin
vogelspin is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-05-2004 @ 16:22 :
idd. Die formulieren zitten helemaal niet in de enveloppen. Die lagen al bij ons uitgedeeld op de tafels, zonder dat de enveloppen nog open waren gemaakt (Havo - Duits)
Hehe, ik krijg dus 13 open vragen

http://www2.citogroep.nl/vo/ce/mvt-awb/V-041-en-awb.pdf
Oud 24-05-2004, 20:42
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Liss schreef op 21-05-2004 @ 15:46 :
Dat is bij elke taal altijd zo, wel irritant vind ik.
Bij Engels havo dit jaar zijn 15 van de 42 vragen open vragen en heb je maar 2 kleine regels naast de kolom voor meerkeuzevragen om het antwoord op de open vraag op te schrijven.

hoe weet je dat?
Oud 24-05-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 24-05-2004 @ 19:40 :
het was echt superkoud in het gymlokaal 's ochtends, maar gelukkig hadden ze er 's middags wat aangedaan

en ik had een kraaktafel, maar ik mocht gelukkig wisselen

verder vond ik bio 1,2 vwo de vraag met de rompdoorsnede echt heel moeilijk en onduidelijk


dat was het wel
Mijn vader had 'm bijna goed en mijn moeder had 2 van de 4 goed.
En die hebben maar 12 jaar medicijnen gestudeerd
-maw kutvraag ja-
Advertentie
Oud 24-05-2004, 21:26
squat
squat is offline
Ik had ze allemaal goed zonder ook maar iets te leren voor dat examen. Niet zo zeiken dus, was makkelijk te doen.

Hart was duidelijk, je kon zelfs vertellen welke kamer het was. Longen was duidelijk. Ruggenmerg was ook wel duidelijk. Slokdarm zat ik even te twijfelen maar bedacht dat de luchtpijp al boven het hart stopte.
Oud 24-05-2004, 21:26
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
(havo)

ik heb bij het laks geklaagd om vr. 25 bij de invultekst van duits. heel veel mensen (incl. mijzelf) hadden antwoord b, maar het schijnt d te moeten zijn. Ik heb nog niemand gesproken die antwoord d had, en ik haal ook echt uit de tekst dat het B moet zijn.

verder heb ik over geschiedenis geklaagd (terwijl die nog moet beginnen ja!) over het grote verschil in jaartallen en informatie die wordt gegeven in verschillende boekjes terwijl we toch hetzelfde examen moeten maken. zo heb ik de stoommachine op 1769 staan, en iemand anders is haar boek 1782. dat scheelt leuk 13 jaar!! en zo zijn er erg veel voorbeelden.

misschien willen andere mensen (vooral over gesch!) ook even gaan klagen hierover?

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 24-05-2004, 21:36
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-05-2004 @ 22:26 :
(havo)

ik heb bij het laks geklaagd om vr. 25 bij de invultekst van duits. heel veel mensen (incl. mijzelf) hadden antwoord b, maar het schijnt d te moeten zijn. Ik heb nog niemand gesproken die antwoord d had, en ik haal ook echt uit de tekst dat het B moet zijn.

verder heb ik over geschiedenis geklaagd (terwijl die nog moet beginnen ja!) over het grote verschil in jaartallen en informatie die wordt gegeven in verschillende boekjes terwijl we toch hetzelfde examen moeten maken. zo heb ik de stoommachine op 1769 staan, en iemand anders is haar boek 1782. dat scheelt leuk 13 jaar!! en zo zijn er erg veel voorbeelden.

misschien willen andere mensen (vooral over gesch!) ook even gaan klagen hierover?

xxx
waarom al gaan klagen als je nog geeneens weet wat ze gaan vragen? Jaartallen vragen ze iig nooit, het gaat erom dat je de ontwikkelingen in de juiste periode kan plaatsen. En mochten ze toch om die jaartallen gaan zeiken, doe ik leuk mee met klagen
Oud 24-05-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 24-05-2004 @ 22:26 :
Ik had ze allemaal goed zonder ook maar iets te leren voor dat examen. Niet zo zeiken dus, was makkelijk te doen.

Hart was duidelijk, je kon zelfs vertellen welke kamer het was. Longen was duidelijk. Ruggenmerg was ook wel duidelijk. Slokdarm zat ik even te twijfelen maar bedacht dat de luchtpijp al boven het hart stopte.
Jij bent ook exponent student bij uitstek.
Ik hoef dus van jou niet te horen dat ik zeik.
Bovendien heb ook ik niet geleerd, al had ik het wel gedaan; neemt niet weg dat de afbeelding onduidelijk is.
Oud 24-05-2004, 22:37
squat
squat is offline
Ja, wat wil je dan? Een foto?

Pak je binas erbij. Kijk een beetje waar de dingen zitten. En je hebt toch ook wel een beetje basiskennis van het menselijk lichaam.
Oud 25-05-2004, 10:17
angel-nieke
angel-nieke is offline
geschiedenis havo was goed te doen maar alleen de stel opdracht vond k n btje vaag... verder vond k t niej al te moeilijk... was ook na 1 uur en 45 min klaar
Oud 25-05-2004, 11:01
Impry
Impry is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-05-2004 @ 22:36 :
waarom al gaan klagen als je nog geeneens weet wat ze gaan vragen? Jaartallen vragen ze iig nooit, het gaat erom dat je de ontwikkelingen in de juiste periode kan plaatsen. En mochten ze toch om die jaartallen gaan zeiken, doe ik leuk mee met klagen
Er werden idd helemaal geen jaartallen gevraagd...dus klagen is ook niet nodig geweest
__________________
| Canon EOS 10D | 28-105mm F/3.5-4.5 | 70-200mm F/4 L |
Oud 25-05-2004, 11:52
finger_fish
Avatar van finger_fish
finger_fish is offline
Het is mega koud in de gymzaal waar we de examens moeten maken net of er een deur open staat
Ik dacht gisteren dat et aan mij lag...maar vandaag zeiden het er al meer....maar wel vaag want de deuren en ramen zijn dicht...en toch tocht het mega irritant!!
__________________
Never change the way you are! --> You laugh because I'm different I laugh because you're al the same!!
Oud 25-05-2004, 12:02
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
ik vind het vooral irritant als je een examenblad krijgt waar al 40 vragen opstaan ofzo, dat ze je dan maar 1 papiertje geven, zodat alle kinderen na een half uurtje al weer nieuwe papiertjes nodig hebben leg dan meteen overal voldoende papier neer

ook aardig irritant vind ik kinderen die de hele tijd met snoeppapiertjes zitten te klieren.... normaal heb je ook niet elke minuut een snoepje nodig tijdens de les nu moeten ze opeens allemaal de hele tijd door snoepen.. en geluidjes maken
Oud 25-05-2004, 12:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
VWO Geschiedenis was echt veel te lang..

En bij ons is het ook al zo koud ja, en al dat lawaai, de gymzaal zit naast de brommerstalling. Officieel mogen ze die pas een eind verder starten, maar dat doet niemand.
__________________
Keep on rockin'
Oud 25-05-2004, 13:27
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
D'r was een wijf met naaldhakken. Aaaargh!
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Ads door Google
Oud 25-05-2004, 13:43
Verwijderd
Even eerlijk, helpt dat klagen nou ?
Oud 25-05-2004, 13:45
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Alleen als er en masse geklaagd wordt denk ik. Dat ze dan de norm sowieso iets ophogen.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Oud 25-05-2004, 13:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-05-2004 @ 22:36 :
waarom al gaan klagen als je nog geeneens weet wat ze gaan vragen? Jaartallen vragen ze iig nooit, het gaat erom dat je de ontwikkelingen in de juiste periode kan plaatsen. En mochten ze toch om die jaartallen gaan zeiken, doe ik leuk mee met klagen
omdat er een verschil van 13 jaar is, en er dan al iets in de volgorde niet zou kloppen. bovendien werd er behalve de jaartallen andere informatie verstrekt in de boekjes die van elkaar verschilden.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 25-05-2004, 13:48
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 25-05-2004 @ 14:45 :
Alleen als er en masse geklaagd wordt denk ik. Dat ze dan de norm sowieso iets ophogen.
over geschiedenis zijn al ruim 900 klachten binnengekomen... nu al!
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 25-05-2004, 13:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Impry schreef op 25-05-2004 @ 12:01 :
Er werden idd helemaal geen jaartallen gevraagd...dus klagen is ook niet nodig geweest
ow, ga jij ook nog even beginnen
er was wel een verschil van 13 jaar, en ik vond dat erg veel.
en bovendien heb ik niet alleen daarover geklaagd, maar ook over andere informatie die niet overeenkwam...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 25-05-2004, 14:17
vincentlover
vincentlover is offline
Ik vond geschiedenis nog best te doen.
Alleen dat iedereen herrie maakt met van alles en nog wat is wel erg irritant
Maar ik vond het deel over Nederland toch wel moeilijker dan Lancashire
Oud 25-05-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-05-2004 @ 14:50 :
ow, ga jij ook nog even beginnen
er was wel een verschil van 13 jaar, en ik vond dat erg veel.
en bovendien heb ik niet alleen daarover geklaagd, maar ook over andere informatie die niet overeenkwam...
idd, en ook al werd er niks over gevraagd, het heeft wel voor veel onduidelijkheid gezorgd.
Oud 25-05-2004, 14:27
Metallinos
Metallinos is offline
Mobiel van een surveillant ging af vandaag tijdens geschiedenis.
Oud 25-05-2004, 14:41
Barbabob
Avatar van Barbabob
Barbabob is offline
Ja bij jou ook al...heeeel irritant.. !! En idd denk dat dat klagen voor gs ook wel helpt..
__________________
Clickity click...barba trick !
Oud 25-05-2004, 15:16
Goalie
Avatar van Goalie
Goalie is offline
Het M&O examen was véééél te lang! Bij ons was nog niemand klaar.
Het geschiedenis examen had een verkeerde bronverwijzing waardoor heel onduidelijk werd waar je moest zoeken

Mijn 2 klachten zijn al binnen bij het LAKS
Oud 25-05-2004, 15:32
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Goalie schreef op 25-05-2004 @ 16:16 :
Het M&O examen was véééél te lang! Bij ons was nog niemand klaar.
Het geschiedenis examen had een verkeerde bronverwijzing waardoor heel onduidelijk werd waar je moest zoeken

Mijn 2 klachten zijn al binnen bij het LAKS
Ben gelukkig niet de enigste die het te lang vind
__________________
Hikikomori {T_T}
Oud 25-05-2004, 15:38
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Er zijn al 1570 klachten voor geschiedenis bij de HAVO
en 2300 klachten voor geschiedenis bij VWO
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Oud 25-05-2004, 15:48
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-05-2004 @ 14:45 :
omdat er een verschil van 13 jaar is, en er dan al iets in de volgorde niet zou kloppen. bovendien werd er behalve de jaartallen andere informatie verstrekt in de boekjes die van elkaar verschilden.
dan vind ik vooraf klagen toch nog een beetje vaag, want
- de examens zijn al lang en breed gemaakt, gedrukt en in de kluis gestopt. Dus nu klagen over eventuele onduidelijkheden heeft weinig zin. Je kan beter zelf uitzoeken (hoe stom 't ook is dat je dat misschien zelf moet doen) en het goede leren, want je weet bij voorbaat toch niet wat erover gevraagd word.
- mocht er toch iets gevraagd worden wat niet goed vermeld was, kan je altijd nog gaan klagen, dan nemen ze je klacht ook echt nog wel serieus.

Maar alvast gaan klagen omdat ze misschien iets zouden kunnen gaan vragen over iets....... neh ik wacht liever totdat ik iets concreets kan noemen (maar als ik dan iets heb... oehhhhh )
Oud 25-05-2004, 15:50
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
squat schreef op 24-05-2004 @ 23:37 :
Ja, wat wil je dan? Een foto?

Pak je binas erbij. Kijk een beetje waar de dingen zitten. En je hebt toch ook wel een beetje basiskennis van het menselijk lichaam.
nou sorry, maar ik begreep er ook niets van... zag niet eens wat de voor en achterkant was nou ben ik ook niet zo'n ster in alles wat met het lichaam te maken heeft, maar goed.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VMBO Wiskunde
Verwijderd
92 17-06-2005 18:33
Eindexamens 2004 Rampverhalen
Verwijderd
290 23-06-2004 15:15
Eindexamens 2003 [Vwo, Nederlands] Waarom zoveel klachten?!
Blisss
27 22-05-2003 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.