Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 10:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Minister Bot pleit voor NeBe-competitie.

28/9/2004 10:57

Terwijl de KNVB bezig is aan een metamorfose van de Nederlandse competitie blijkt er in de Nederlandse ministersploeg een warm pleitbezorger voor een Nederlands-Belgische competitie.
'Stelt u zich eens een competitie voor met wedstrijden als Club Brugge tegen Ajax, Feyenoord tegen Anderlecht, FC Antwerp tegen PSV, en 'Le Standard' tegen FC Utrecht. Een dergelijke competitie zou spannender zijn en kwalitatief hoogwaardiger. De clubs zouden bovendien meer mogelijkheden krijgen om zich te verweren tegen rijke clubs in grotere competities elders in Europa.'

Hier niet voormalig PSV-voorman Harry van Raaij aan het woord, maar de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bot. De bewindsman, die op een Belgisch-Nederlandse Conferentie met dit voorstel kwam, heeft niet alleen het geldelijke gewin voor ogen. 'Belangrijker nog – het zou onze bevolking in de verleiding kunnen brengen wat meer belangstelling voor elkaar te hebben.'

Bot erkent weinig recht van spreken te hebben. 'En ik weet ook wel dat het niet aan een minister van Buitenlandse Zaken is om zich te bemoeien met de sport, laat staan met Koning Voetbal.'

De bewindsman kon het toch niet laten. Het opvoeren van het duel FC Antwerp-PSV laat zien dat Bot zich inderdaad op een voor hem onbekend terrein heeft begeven. Want hoewel Van Raaij warm voorstander is van een BeNeLux-competitie, dit zal de voormalig PSV-voorzitter niet voor ogen hebben gehad voor zijn club. Antwerp FC speelt namelijk in de Tweede Klasse.

Bron: www.vi.nl
Het zal verkrachting zijn van het Nederlandse voetbal maar als ik eerlijk ben heb ik dit liever dan playoff wedstrijd. (Als je er tussen moest kiezen want ik heb gewoon liever alleen in NL competitie.)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 10:39
Dizzee Rascal
Avatar van Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Als hij zich gewoon bezig houd met de politiek,****************tegenwoordig

laat ze maar wat doen aan deze verklootte nederlands samenleving, i.p.v. zich bezig houden met een NL-BE competitie, daar hebben al genoeg mensen over nagedacht

koekert dat 't is
__________________
The teenage guide to popularity

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:42
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De KNVB heeft nogthans gezegd dat de BeNe-competitie begraven is, met hun gedachtengang op play-offs is gevallen.
De UEFA heeft trouwens wel toestemming gegeven voor dergelijke opzet!

Ik vind dit idee trouwens veel beter dan dat van de play-offs
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:33
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik vind dit eigenlijk niet eens zo'n heel slecht idee hoor. Niveau van de competitie gaat dan iig omhoog en het is niet altijd maar de top3 dat de klok slaat.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:50
Verwijderd
khoop dat nac tegen gba moet dan
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:06
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Prachtigplan!

Charleroi-FC Groningen: Een hele dag in de bus, voor een matig duel....

FC Twente - Kortrijk: pfff ik heb er al zin aan.

Bastogne - DE Graafschap, zit op het puntje van mijn stoel....

In de prullemand met dit idee! Bot ga het land besturen!
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:40
number9
number9 is offline
Goed idee, wat meer spanning.

Leukere competitie met de beste 9 of 10 van Nederland en België.

Dan zijn we tenminste af van die wedstrijdjes tegen FC Den Bosch, ADO Den Haag, De Graafschap, FC Groningen en RBC.

Dan kan je beter spelen tegen Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk of Excelsior Moeskroen
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:43
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
number9 schreef op 28-09-2004 @ 13:40 :
Goed idee, wat meer spanning.

Leukere competitie met de beste 9 of 10 van Nederland en België.

Dan zijn we tenminste af van die wedstrijdjes tegen FC Den Bosch, ADO Den Haag, De Graafschap, FC Groningen en RBC.

Dan kan je beter spelen tegen Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk of Excelsior Moeskroen
Nederland zal meer goeie clubs hebben dan Belgie, dus met jou theorie hou je nog steeds van die wedstrijdjes.

Waarom ga je trouwens niet meteen naar Manchester of Madrid verhuizen?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:29
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik ben oook voor een BeNeliga.
Dit is wel een idee hoe het gedaan moet worden:
Het jaar voorafgaand aan de eerste BeNeliga mogen de eerste 9 clubs van beide landen meedoen. De overige 9 clubs en de 18/19 in de eerste divisie spelen gewoon in Belgie of Nederland. hoe die competitie word opgezet weet ik niet, ik zou zeggen: gewoon competities van 27/28 clubs maken en iedereen speelt 1 keer tegen elkaar. De beste van Nederland en Belgie speelt een playoff en de winnaar promoveert naar de Beneliga. De verliezer speelt playoff tegen de nr 17 van de Beneliga. En de nr2 in Nederland en Belgie spelen tegen de nr 16 van de Beneliga een competitie, waarvan de beste dus in de Beneliga mag spelen het seizoen erna.

Nouja zoiets dus , want het niveau moet gewoon omhoog voor de topclubs.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Dat is oneerlijk Gladnekker want dan hebben de clubs profeit (of juist niet) want het uit/thuis verschil.


Ff wat anders: Dit is natuurlijk geen 100% serieus plan aangezien er net een playoff systeem is geintroduceert maar ik vroeg me ff af wat jullie mening hier over was.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:15
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik vindt het een slecht idee . De nederlandse competitie is zo mooi en om dan 5 topclubs (Ajax,Feyenoord, PSV,Anderlecht en Brugge) te hebben vind ik veel te veel. Ze kunnen beter een NeBE-Cup bedenken i.p.v die Amstelcup van nu. Dat zou nog leuk zijn. Maar de competitities moeten gescheiden blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:23
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee.

De competitie wordt er wat spannender van, ipv de top 3 die altijd strijden om de titel wordt het nu een top 5 ongeveer, die kans maakt op het kampioenschap. Daarnaast is het gewoon logisch dat als je twee landen samenvoegt de competitie beter wordt, want je speelt tegen net iets betere tegenstanders. Dat kan dan een positief gevolg hebben in europese competities.
Aan de andere kant wordt het voor clubs als NAC wel moeilijker om in de hoogste competite (eredivisie) te spelen, maar dat nemen we voor lief!

Inderdaad langer reizen voor de noorderlingen ja , maar dat zal me een zorg zijn
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:40
Verwijderd
Dat lange reizen is een bullshitargument... Van Groningen naar Charleroi, wat zal het zijn, 600 km In Spanje en Frankrijk reizen ze toch ook zo ver

Ik vind de BeNe( lux )Liga wel een goed plan. Het is alleen niet gunstig voor de kleine clubs, die zullen het hoofd niet boven water kunnen houden in een 3 divisie van Nederland en Belgie. Je kan bijvoorbeeld wel een bene eerstedivisie hebben, en dan een nationale 2e divisie...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:46
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Dizzee Rascal schreef op 28-09-2004 @ 11:39 :
Als hij zich gewoon bezig houd met de politiek, kanker politici tegenwoordig

laat ze maar wat doen aan deze verklootte nederlands samenleving, i.p.v. zich bezig houden met een NL-BE competitie, daar hebben al genoeg mensen over nagedacht

koekert dat 't is
vooral gelijk weer met ziektes gaan gooien
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:59
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 28-09-2004 @ 15:40 :
Dat lange reizen is een bullshitargument... Van Groningen naar Charleroi, wat zal het zijn, 600 km In Spanje en Frankrijk reizen ze toch ook zo ver
Ze zeiken meer in het westen en brabant dat het noorden zo tering ver weg is dan dat wij zeiken omdat Roda zo ver weg is.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:16
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 28-09-2004 @ 15:40 :
Dat lange reizen is een bullshitargument... Van Groningen naar Charleroi, wat zal het zijn, 600 km In Spanje en Frankrijk reizen ze toch ook zo ver

Ik vind de BeNe( lux )Liga wel een goed plan. Het is alleen niet gunstig voor de kleine clubs, die zullen het hoofd niet boven water kunnen houden in een 3 divisie van Nederland en Belgie. Je kan bijvoorbeeld wel een bene eerstedivisie hebben, en dan een nationale 2e divisie...
In de eerste plaats is het een slecht plan omdat:
- Wanneer de kleine clubs kapot gaan --> de grote clubs geen spelers meer kunnen kopen in het binnenland. De grote clubs kunnen ook geen spelers in het buitenland kopen omdat dat te duur is. En je kunt ook geen team samenstellen uit je jeugdopleiding. Samengevat, geen kleine clubs --> grote clubs gaan ook kapot, want ze kunnen niet meer beschikken over goede spelers.

edit: schiet me net te binnen: wedstrijdje om half1, Hoe kom ik om half 1 in Belgie? Jaja 's nachts(of i.i.g. voor dag en dauw/douw) moet ik dan vertrekken om daar te komen, en voor 1 keertje is dat echt geen probleem, maar een hele competitie? Spelers zullen dat ook allemaal prima vinden hoor!

Ten slotte is het lange reizen WEL een argument.
Groningen - Charleroi is 400 km heen en 400km terug.
Das 4 uur met de auto heen en 4 uur met de auto terug.
Met de combi is dat dus 6 uur heen en 6 uur terug!(voor 90 minuten voetbal!!)HALLO!!!

Wat denk je dat, dat de 'gewone' man kost per seizoen?
Jaarkaart, AC-wedstrijden, uitwedstrijden naar Belgie?
Ajax uit kost 35euro, das ff met de trein, wat zou datzelfde geintje me kosten als ik naar Belgie moet? En dat een aantal uitwedstrijden per jaar?

DAAROM is het WEL een argument(voor jou als teletekst supporter maakt het i.d.d. geen f*ck uit waar een wedstrijd gespeeld wordt, maar voor de echte supporter WEL)

Ik ben niet van plan om voor Moeskroen Twente, 100 euro neer te tellen, alleen omdat een of andere minister met zo'n plan komt!
Voetbal is bedoelt voor het volk, het volk zit niet te wachten op Emmen-Lokeren, het volk koop daar geen kaartje voor en het volk wil die wedstijden ook niet op tv bekijken!

En dan nog, dus omdat ze in Spanje en Frankrijk zo ver reizen, moet dat hier ook maar kunnen?In Zuid-Afrika vallen er doden op de tribune, dus moet dat hier ook maar kunnen?

edit: wedstrijdje om half 1, voor canal +, lekker hoor zondag-morgen om 7 uur verzamelen bij het Arke Stadion. Kijk voor 1 keertje is dat niet zo erg, maar wel een competitielang.
Spelers zijn daar ook vast verzot op! Of wedstrijdje om 8 uur 's avonds in Belgie, dat betekend dus zaterdagnacht 3 uur weer terug in Enschede!

Jaja een idee kan leuk klinken, maar kijk wel ff naar de praktijk
__________________
Palermo Di Rosanero

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tegen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:57
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Voor! alles beter dan die play-offs.
En het wordt gewoon allemaal een stuk boeiender, en dat NAC het moeilijk zal krijgen om op het hoogste niveau te blijven, neem ik voor lief.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2004, 16:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 28-09-2004 @ 16:57 :
Voor! alles beter dan die play-offs.
En het wordt gewoon allemaal een stuk boeiender, en dat NAC het moeilijk zal krijgen om op het hoogste niveau te blijven, neem ik voor lief.
Waarschijnlijk komt dit niet in plaats van de playoffs, kerel...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:39
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2004 @ 17:09 :
Waarschijnlijk komt dit niet in plaats van de playoffs, kerel...
Joh.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:11
boer
Avatar van boer
boer is offline
Ik ben er voor, omdat het de competitie spannender maakt, en de clubs rijker.
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:24
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Ik zie toch liever Ajax - Den bosch dan Ajax - Charleroi
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:48
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Bij het noemen van Belgische kutclubs als argument, moet er wel even rekening gehouden worden met óf het wel realistisch is dat deze Belgische club in de hoofdliga komt...

Kortrijk, Bastogne en zelfs FC Antwerp halen dat nooit, die komen in een 'eerste divisie' of zelfs tweede en Bastogne achtste ofzo. Charleroi heeft nu ook net een paar goede matchen, maar blijft een klein clubje.

De ploegen die er dan bijvoorbeeld in zouden komen zouden zijn Anderlecht, Club, Moeskroen, Genk, Gent, Standard, Lokeren en op termijn misschien Brussels. Zulk soort clubs en die doen niet per se onder voor Vitesse, Roda, Utrecht, AZ bijvoorbeeld.

Het kán een verbetering zijn, van beide competities zelfs, maar er zitten ook wat nadelen aan verbonden. Bovendien is het mogelijk dat de Belgische clubs het slecht blijven doen en één voor één verdwijnen. Daarnaast verliezen we CL plaatsen.

Maar op zich 5 teams ipv 3 die voor de titel strijden is wel een erg leuk vooruitzicht.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
En dit net na de nieuwe plannen voor de eredivisie?
Dacht het niet!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:07
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
goed idee
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 19:13
juggernaut585
juggernaut585 is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 28-09-2004 @ 13:06 :
Prachtigplan!

Charleroi-FC Groningen: Een hele dag in de bus, voor een matig duel....

FC Twente - Kortrijk: pfff ik heb er al zin aan.

Bastogne - DE Graafschap, zit op het puntje van mijn stoel....

In de prullemand met dit idee! Bot ga het land besturen!


Als er een BeNe competitie is zit fcgroningen daar niet bij want ze zijn te slecht, ze zitten nu al bijna helemaal onder

Het voordeel is dat er geen onspannende wedstrijden zijn want kutclubs zoals fcgroningen of de graafschap of weet ik veel doen niet meer mee.

daarnaast is er te strijden voor meer championsleague plaatsen, en daar komt bij dat het gewoon goed is voor de samenwerking
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:15
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
juggernaut585 schreef op 28-09-2004 @ 20:13 :
Als er een BeNe competitie is zit fcgroningen daar niet bij want ze zijn te slecht, ze zitten nu al bijna helemaal onder

Het voordeel is dat er geen onspannende wedstrijden zijn want kutclubs zoals fcgroningen of de graafschap of weet ik veel doen niet meer mee.

Hij geeft slechts een voorbeeld, ipv. Groningen kan je ook H*erenveen zeggen natuurlijk.


En noem Groningen maar een kutclub, ik denk dat de gemiddelde voetbalsupporter (stadion bezoeker) Groningen een leukere club vind dat AZ, Heerenveen, om ff 2 voorbeelden te noemen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:22
juggernaut585
juggernaut585 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-09-2004 @ 20:15 :
Hij geeft slechts een voorbeeld, ipv. Groningen kan je ook H*erenveen zeggen natuurlijk.


En noem Groningen maar een kutclub, ik denk dat de gemiddelde voetbalsupporter (stadion bezoeker) Groningen een leukere club vind dat AZ, Heerenveen, om ff 2 voorbeelden te noemen.
1. De reden dat de NL competitie minder niveau heeft dan bijvoorbeeld de franse komt doordat de clubs minder geld hebben.

Dit komt weer doordat er teveel eredivisieclubs zijn in NL, ze hebben allemaal een te kleine afzetmarkt

m.a.w. de competitie moet groter worden zodat er minder clubs op het hoogste niveau zijn.

Het is het handigst om dat te doen met een land naast je en gezien in Duitsland alleen de grote drie wat te zoeken hebben is een BeNe league een goed plan.

2. in Spanje Engeland Frankrijk reizen ze grotere afstanden

toevallig zijn de competities daar ook beter
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:25
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
3. Quote mij dan niet als je niet reageert op wat ik zeg.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:26
juggernaut585
juggernaut585 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-09-2004 @ 20:25 :
3. Quote mij dan niet als je niet reageert op wat ik zeg.
ik was vergeten te vertellen dat ik vorig jaar bij PSV-Groningen was geweest en dit een kansloze strijd was ...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:46
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
juggernaut585 schreef op 28-09-2004 @ 20:26 :
ik was vergeten te vertellen dat ik vorig jaar bij PSV-Groningen was geweest en dit een kansloze strijd was ...
Je dus?

Ajax - PSV
Feyenoord - PSV
Die wedstrijden staan ook niet garant voor een leuke wedstrijd.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:02
Dizzee Rascal
Avatar van Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 28-09-2004 @ 15:46 :
vooral gelijk weer met ziektes gaan gooien
huilen jong
__________________
The teenage guide to popularity
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zie liever dat er een 2e divisie Nederlandse clubs bijkomt en de eredivisie met 2 clubs wordt uitgebreid. Lijkt me echt veel leuker.

Zoiets moet alleen wel groeien.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:32
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Jaja nog meer wedstrijden zeker? Ik zou eerder pleiten voor 16 clubs ipv 20.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Waarom ben je zo huiverig voor wat extra wedstrijden? In Engeland gaat het al jaren goed met 22 clubs en 2 cups. Lijkt mij fantastisch, je krijgt wat meer strijd en meer voetbal. Het lijkt wel of je niet van voetbal houdt, wat doe je dan in dit topic?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:46
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2004 @ 19:31 :
Waarom ben je zo huiverig voor wat extra wedstrijden? In Engeland gaat het al jaren goed met 22 clubs en 2 cups. Lijkt mij fantastisch, je krijgt wat meer strijd en meer voetbal. Het lijkt wel of je niet van voetbal houdt, wat doe je dan in dit topic?
Waarschijnlijk heb je dat onderzoek nooit gelezen over achterland er is in Nederland te weinig plek voor nog meer prof. clubs kijk maar naar de gouden gids divisie bij sommige clubs komen er 1500 man kijken in Engeland rond de 20000...om maar een verschil te noemen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2004, 20:10
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
juggernaut585 schreef op 28-09-2004 @ 20:13 :
Als er een BeNe competitie is zit fcgroningen daar niet bij want ze zijn te slecht, ze zitten nu al bijna helemaal onder
Ja en?

Begrijp ik het goed dat de divisie onder de allerhoogste ook een gemengde wordt(dus belgische en nederlandse clubs)?

Dan krijg je dus Groningen - kortrijk en Beveren - Twente, ook garrant voor prachtduels..........?

En mocht dat dus niet zo zijn, dan krijg je een Nederlandse competitie zonder top-3 én zonder subtoppers, dan wordt het dus een saaie boel!(lijkt me niet de bedoeling)
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 23:47
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-09-2004 @ 19:46 :
Waarschijnlijk heb je dat onderzoek nooit gelezen over achterland er is in Nederland te weinig plek voor nog meer prof. clubs kijk maar naar de gouden gids divisie bij sommige clubs komen er 1500 man kijken in Engeland rond de 20000...om maar een verschil te noemen.
Hat gaat ff niet of er wel supporters komen ja of nee, het gaat erom dat er gezegt wordt dat spelers niet zoveel wedstrijden aankunnen.

Tenminste ik neem aan dat ie daar op doelt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 00:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Doen! Zo snel mogelijk. Bredere top! Heel goed!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 00:27
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Duels tussen de grootste clubs van beide landen zijn weldegelijk een toevoeging. Ajax-Anderlecht 2 x per jaar kan ik echt wel mee leven. Het heeft wel tot gevolg dat sommige eredivisie clubs van nu niet meer op het hoogste niveau mee kunnen, maar daarmee is de opzet toch geslaagd: namelijk dat het niveau hoger is. En of je nou naar Groningen-RBC gaat of Groningen-Beveren maakt ook niet veel uit denk ik. Lang reizen vind ik niet echt een argument, zo groot is Belgie nou ook weer niet. In elk ander willekeurig voetballand zijn de afstanden vele malen groter

Enige probleem lijkt me dat er op een gegeven moment een scheve verhouding kan ontstaan tussen het aantal nederlandse en belgische clubs. Dan heb je straks weer alleen een nederlandse of belgische competitie Ik vind dit wel een beter plan dan die play-offs, maar misschien komt dat omdat ik belgie wel een tof land vind
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 08:44
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 30-09-2004 @ 01:27 :
En of je nou naar Groningen-RBC gaat of Groningen-Beveren maakt ook niet veel uit denk ik. Lang reizen vind ik niet echt een argument, zo groot is Belgie nou ook weer niet. In elk ander willekeurig voetballand zijn de afstanden vele malen groter

in andere landen zitten ze volgens mij niet aan de combi vast.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:14
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Wat vinden de voorstanders van het verlies aan plaats in Europa dan?

Ik neem aan dat we niet opeens krijgen:
1 club CL
4 clubs voorronde CL
4 clubs Uefa
2 clubs voorronde Uefa

Dus een nog droevigere bijdrage hebben in Europa...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:44
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 28-09-2004 @ 13:06 :
Prachtigplan!

Charleroi-FC Groningen: Een hele dag in de bus, voor een matig duel....

FC Twente - Kortrijk: pfff ik heb er al zin aan.

Bastogne - DE Graafschap, zit op het puntje van mijn stoel....

In de prullemand met dit idee! Bot ga het land besturen!
jonge jonge jonge... Je somt vooral ploegen op uit de onderste regio's, dwz dat die wegvallen! Dus géén Charleroi, géén Groningen, géén Kortrijk (die speelt in 2de klasse!), géén De Graafschap, én geen Bastogne (waar haal je die vandaan!).

Top 9 van NL vorig jaar:
1 Ajax
2 PSV
3 Feyenoord
4 SC Heerenveen
5 AZ
6 Roda JC
7 Willem II
8 FC Twente
9 NAC Breda

Top 9 van BE vorig jaar:
1 Anderlecht
2 Club Brugge
3 Standard
4 Racing Genk
5 Moeskroen
6 Westerlo
7 G. Beerschot
8 La Louviere
9 AA Gent

Dat zijn dus minstens 6 "top" ploegen ivp 3 per competitie.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:54
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het gaat toch ook niet alleen om de hoogste competitie maar ook de lagere.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-09-2004 @ 10:44 :
jonge jonge jonge... Je somt vooral ploegen op uit de onderste regio's, dwz dat die wegvallen! Dus géén Charleroi, géén Groningen, géén Kortrijk (die speelt in 2de klasse!), géén De Graafschap, én geen Bastogne (waar haal je die vandaan!).
Jonge jonge jonge, snap je dan niet dat de graafschap uiteindelijk alsnog naar charleroi moet?

Daarnaast is deze competitie sowieso niet aan de orde. Het is financieel onaantrekkelijk voor Nederland en je ontzegt clubs in Nederland de mogelijkheid hun ambities na te streven.

Je moet de Nederlandse competitie financieel aantrekkelijker maken, er moet meer geld in rond gaan stromen, daarom moeten we met goede prestaties sponsors lokken. En je moet het buitenland ook geinteresseerd maken in onze competitie. Een kleinere of grotere competitie maakt financieel opzich niets uit (iets minder toeschouwers uitgezet tegen iets meer inkomsten over de vermeerdering van wedstrijden of andersom), maar mi. maakt een grotere competitie het wel een stuk leuker. Het hoeven maar 2 extra clubs in de ere- en 1 extra club in de eerste divisie te zijn.

Voor bedrijven wordt het ook steeds interessanter om Nederlandse clubs te gaan sponsoren, laten we dat stimuleren, dat is de enige mogelijkheid om onze competitie van betere kwaliteit te laten worden.

Daarnaast worden de jeugdopleidingen ook steeds beter en dat betekent veel voor ons in de toekomst.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:46
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Wat een dom plan.
Even een voorbeeld: een supporter van Vitesse ziet liever Vitesse- De Graafschap dan Vitesse - FC Antwerp of Standard Luik

voor de man die dit verzonnen heeft
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 13:54
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-09-2004 @ 10:44 :
jonge jonge jonge... Je somt vooral ploegen op uit de onderste regio's, dwz dat die wegvallen! Dus géén Charleroi, géén Groningen, géén Kortrijk (die speelt in 2de klasse!), géén De Graafschap, én geen Bastogne (waar haal je die vandaan!).

Top 9 van NL vorig jaar:
1 Ajax
2 PSV
3 Feyenoord
4 SC Heerenveen
5 AZ
6 Roda JC
7 Willem II
8 FC Twente
9 NAC Breda

Top 9 van BE vorig jaar:
1 Anderlecht
2 Club Brugge
3 Standard
4 Racing Genk
5 Moeskroen
6 Westerlo
7 G. Beerschot
8 La Louviere
9 AA Gent

Dat zijn dus minstens 6 "top" ploegen ivp 3 per competitie.
Heel goed ja, maar de ploegen die dus in beide landen NIET tot de top 9 behoren komen ook bij elkaar in een competitie?
Dat wordt dus knap SAAI!!

Ik weet ook wel dat Ajax- Club Brugge mooier is als DE GRaafschap - Ajax, of Anderlecht - Feyenoord mooier dan Feyenoord - Ado...De competitie met 'rest' teams DIE wordt dus saai, en als je die clubs 'kapot' maakt, gaan de andere clubs(top-3+subtop) ook kapot, maar dat heb ik ergens anders al aangegeven....
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 13:58
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Ik heb liever Den Haag op bezoek dan Moeskroen. Ik vind NEC en Groningen ook helemaal geen kutclubs..maar ja voor de internet-aanhang verveelt zich nogal snel tegenwoordig.

Jongens zoek lekker een andere hobby, en kom het voetballen niet verzieken!

Geldt ook voor de minister van BuZa, die heeft volgens mij totaal andere dingen aan zijn hoofd dan zich te mengen in een discussie over onze landelijke profcompetities. Gaat Verdonk zich nu ook mengen in de discussie over de uitzetprocedure bij een rode kaart?

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 14:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 30-09-2004 @ 14:58 :
Ik vind NEC en Groningen ook helemaal geen kutclubs.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:38
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 30-09-2004 @ 09:44 :
in andere landen zitten ze volgens mij niet aan de combi vast.
Ik ben toevallig een keer bij FC Antwerp - Germinal Beerschot geweest en die combiregeling aldaar is zo'n beetje de mooiste combiregeling die je kunt hebben.
Vooraf verteld de politie de gewone supporters dat ze beter niet in bepaalde bussen plaats kunnen nemen en vervolgens stoppen de bewuste bussen pal voor de harde kern van de tegenpartij (in dit geval Antwerp). Het zal ook de enige combi zijn die België rijk is.


P.S.
Hebben jullie niet weer eens zin in een wedstrijd met Beerschot?

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 17:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.