Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 18:31
Verwijderd
Weet iemand toevallig wanneer de introductiedagen van de UvA zijn? In verband met het plannen van de vakantie zou dat wel handig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 21:57
the tourist
the tourist is offline
http://www.studeren.uva.nl/over_de_u...ED71E10288E4E4

30 augustus tot 3 september dus.

Bij de UvA hebben ze het beter geregeld als Utrecht, daar zijn de introductiedagen al half augustus geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 09:18
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 04-06-2004 @ 22:57 :
http://www.studeren.uva.nl/over_de_u...ED71E10288E4E4

30 augustus tot 3 september dus.

Bij de UvA hebben ze het beter geregeld als Utrecht, daar zijn de introductiedagen al half augustus geloof ik.
Dat zijn de UIT-dagen, introductie in de stad door de UU en de hogeschool. Introducties van de faculteiten zijn eind augustus/begin september
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:21
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-06-2004 @ 10:18 :
Dat zijn de UIT-dagen, introductie in de stad door de UU en de hogeschool. Introducties van de faculteiten zijn eind augustus/begin september
Oh, ik dacht dat dat hetzelfde was
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 05-06-2004 @ 11:21 :
Oh, ik dacht dat dat hetzelfde was
nee, dacht ik eerst ook maar het zijn 2 verschillende dingen. Bij de UIT-dagen leer je voora de stad een beetje kennen, bij de introductie dagen van je eigen faculteit leer je vooral je mede eerstejaars kennen
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:33
wekker
wekker is offline
het is toch niet verplicht om te gaan lijkt me? (ook bij een Hogeschool?) Ik twijfel namelijk om te gaan...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
www.intreeweek.com

Introductie van de UvA wordt heel erg vet Gaan dus!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:44
wekker
wekker is offline
haha daar ga ik niet heen dus helaas!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:08
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
wekker schreef op 21-06-2006 @ 16:33 :
het is toch niet verplicht om te gaan lijkt me? (ook bij een Hogeschool?) Ik twijfel namelijk om te gaan...
Als het om zoiets als de UIT-dagen gaat, is het niet verplicht, je moet zelf weten of je je inschrijft. Die beslissing hangt vooral af van hoe goed je de stad al kent, hoe goed je hem wil kennen en of je bij een studentenvereniging wil. Die presenteren zich namelijk tijdens de UIT, waardoor je een goede keuze kunt maken.
Of de facultaire intro verplicht is hangt af van je faculteit, maar ik zou je zeker aanraden daar heen te gaan. Je leert een hoop mede-studenten kennen, veel vriendschappen worden in die eerste dagen al gevormd. Je hebt toch wel een beetje een achterstand als je pas bij het eerste college binnen komt wandelen. Niet dat je dan gedoemd bent de rest van je studie vriendeloos te blijven, maar het scheelt wel. En bovendien is het gewoon heel erg leuk.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
wekker schreef op 21-06-2006 @ 16:33 :
het is toch niet verplicht om te gaan lijkt me? (ook bij een Hogeschool?) Ik twijfel namelijk om te gaan...
Vaak zijn dat soort dingen niet verplicht, misschien een paar introductie-praatjes op de facultaire intro, waarin ze kort uitleggen wat ook in de studiegids staat.
'k Studeer in Nijmegen en heb ook geen intro gedaan, heb er geen spijt van; ik ben geen sport & spel mens, en ook geen kroegentocht mens. Ik ben ook geen buitenbeentje geweest ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:51
wekker
wekker is offline
ik ga geen uni doen hoor, maar een hbo opleiding.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:27
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
wekker schreef op 21-06-2006 @ 16:33 :
het is toch niet verplicht om te gaan lijkt me? (ook bij een Hogeschool?) Ik twijfel namelijk om te gaan...
Nee, het is niet verplicht. Maar het is wel fijn om alvast wat mensen te leren kennen voordat je aan je studie begint.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:30
Verwijderd
Citaat:
wekker schreef op 21-06-2006 @ 18:51 :
ik ga geen uni doen hoor, maar een hbo opleiding.
Dan geldt waarschijnlijk precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-06-2006 @ 21:27 :
Nee, het is niet verplicht. Maar het is wel fijn om alvast wat mensen te leren kennen voordat je aan je studie begint.
Ik ben echt geen sociaal wonder ofzo, maar ik had géén probleem met mijn 'integratie' na de door mij geskipte intro.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2006 @ 21:31 :
Ik ben echt geen sociaal wonder ofzo, maar ik had géén probleem met mijn 'integratie' na de door mij geskipte intro.
Nou, ik ben ook niet contactgestoord. Maar ik vond de intro erg leuk om mee te maken, het is geen kwestie van moeten, geen probleem als je niet meegaat. Ik heb wel heel leuke mensen leren kennen tijdens de intro, maar ook nog een heleboel tijdens de studie (in werkgroepen, practica en colleges).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-06-2006 @ 21:35 :
Nou, ik ben ook niet contactgestoord. Maar ik vond de intro erg leuk om mee te maken, het is geen kwestie van moeten, geen probleem als je niet meegaat. Ik heb wel heel leuke mensen leren kennen tijdens de intro, maar ook nog een heleboel tijdens de studie (in werkgroepen, practica en colleges).
Oh nee, zeker, intro is vast heel leuk. Als je kan - en wil - moet je het ook zeker doen. Maar als je niet kan, hoef je niet bang te zijn dat je de eerste weken een buitenbeentje bent. Dat is écht niet zo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 18:38
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Nou, dat ligt eraan. Ik doe een studie die 450 anderen ook doen en dan leer je echt niet zo makkelijk anderen kennen. Je zit telkens met andere mensen in werkgroepen (die we bijna niet hebben), grote collegezalen enzovoorts. Ik ga nog steeds heel veel met mijn introgroepje, en als ik om me heen kijk, doen de meeste dat.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Bij ons geldt dat de facultaire intro (Rechten aan UU) wel verplicht is (vorig jaar althans). Hoewel.. ik kan me herinneren dat ze zeiden: "er wordt verwacht dat je aanwezig bent", dus nog wel vrij open formulering... Maar de facultaire intro is pas in de week van 4 sept. hoor.
De UIT is uiteraard niet verplicht. (Schijnt wel héél leuk te zijn) En de reden dat die zo vroeg is, is dat in de weken erna de ontgroeningen van de studentenverenigingen zijn.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2006, 19:15
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
wekker schreef op 21-06-2006 @ 16:33 :
het is toch niet verplicht om te gaan lijkt me? (ook bij een Hogeschool?) Ik twijfel namelijk om te gaan...
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-06-2006 @ 21:27 :
Nee, het is niet verplicht. Maar het is wel fijn om alvast wat mensen te leren kennen voordat je aan je studie begint.

Hmm, ik ben nu eerstejaars CMV'er en heb vorig jaar ook een intro gehad (in de tweede ook weer btw) en die is toch echt verplicht. Als je niet ging, moest je een vervangende opdracht doen. Deelname aan het intro leverde je dan ook meteen je eerste studiepunt op.
Je hebt dus verschillen tussen introductiekampen, dit verschilt per opleiding, per school/uni, etc. Als het verplicht is, wordt dit, ga ik van uit, wel vermeld.

Neemt niet weg dat het vaak heel leuk, leerzaam en sociaal ed is...
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ben bang (Nieuwe school)
Thanatios
20 06-09-2007 15:33
Algemene schoolzaken introductieweek
Verwijderd
223 25-08-2005 12:17
Algemene schoolzaken Utrecht!
Femz
22 30-10-2004 17:44
Algemene schoolzaken Introductie weken van universiteiten
Str0nk
245 29-08-2004 11:30
Algemene schoolzaken Introducties
Mizz X
157 02-09-2003 09:32
Algemene schoolzaken Studentenvereniging
mausi
12 05-05-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.