Oud 28-02-2021, 02:54
Verwijderd
Ik weet niet wat het is deze maand maar eerst beland ik weer hier na weetikhoeveel jaar en word ik geconfronteerd met een periode in mijn leven waarvan ik nu van kan zeggen dat het echt een absoluut dieptepunt was.

Niet zozeer mijn tijd hier en de mensen die ik toen heb leren kennen, want het was vooral een afleiding op dat moment en ik heb me echt uitstekend vermaakt, maar meer dat ik in een soort van neerwaartse nihilisme spiraal zat. Ik heb hier nog een biografie van Schopenhauer in de kast staan uit die periode, zo erg was het.

Ben er nu wel achter dat nihilisme gewoon depressie is voor mensen met een gevoel voor humor en een normaal libido. Wat dat betreft mag ik dankbaar zijn. Maar op het moment zelf ervaar je dat toch anders.

Ben in ieder geval blij dat het was voor de Linkin Parkizering van de het schoolplein, moet je voorstellen hoe pathetisch dat was geweest. Ik was nihilist toen het nog niet werd gesponsord door de lokale lidl/aldi.

Hoewel de geschiedenis heeft mij uiteindelijk toch wel ingehaald. Ik kwam jaren terug eens een oude liefde tegen (eenzijdig van mij kant, geheel in nihielsistische traditie) op Down the Rabbit Hole. Zij was een paar jaar jonger dan ik.

Maar zij begon dus gewoon onironisch een shagje te draaien om een gegeven moment tijdens ons gesprek. Op zulke momenten ben je dan blij dat je net wel aan de goede kant van de geschiedenis staat.

Ik kan het me nog precies herinneren. Het ene moment (mijn jaar) deed je nog gewoon normaal. En het jaar erop was het ineens cool als je in de pauze naar de Aldi ging om halve liters b-merk redbull te kopen en er als een enorme zwerver bij te lopen.

Achteraf was het een voorbode voor alle onzin die we tegenwoordig uit Amerika importeren.

Wat dan wel weer ironisch was, was dat ze studeerde voor longarts. Dat shag meisje dus op DTRH.

Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik later die avond vuige festivaltentseks heb gehad om onwerkte afwijzingsfrustraties te botvieren.

Maar wat mij uiteindelijk gered heeft is het feit dat ik verder gewoon een heel goed leven heb met leuke mensen om mij heen. En wat dat betreft gewoon een product bent van mij generatie. En dat het is nu net het punt wat ik hier wil bepleiten en wat The Smiths ook zo mooi gevangen hebben in het volgende lied:



Je bent een product van toeval en je generatie. Het is zoals het is. Ik neem het de Javaanse Jongens UvA meisjes niet kwalijk. Ik heb vooral medelijden. Zoals ik onlangs hier al aangaf ben ik ontzettend blij dat ik in de jaren '80 ben geboren.

Maar goed jaren '90 mensen hebben hier geen ruk aan en zullen ws precies hetzelfde denken als ik, alleen dan x+1.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen verder was.. Naast het feit dat ik hier weer eens ingelogd ben en ik enorm getriggerd werd door een aantal pm's uit mijn verleden, kreeg ik vanavond ook een LinkedIn verzoek van mijn allereerste vriendinnetje.

Dan moet je je even voorstellen dat dat speelde in dezelfde periode als hierboven. Long story short dat werd natuurlijk niks.

Wat met terugwerkende kracht helemaal pijnlijk was, was dat ik natuurlijk zo labiel was als iets. Waar ik hier het nihilisme aan het botvieren was, was ik stiekem aan de andere kant de oude romanticus aan het uithangen en had ik haar maanden na een pijnlijke breuk een enorme e-mail gestuurd van 3 kantjes waarin ik met een digitale scalpel mezelf compleet had blootgelegd.

Als je maar genoeg klassieken leest dan denk je dat het leven een grote melodramatische soap opera is. Een paar nagelbijtende dagen later werd ik weer hard geconfronteerd met de realiteit toen ik na een reactie kreeg van haar:

"Nou, van mijn kant van het verhaal: Ik voelde me tijdens onze relatie nogal ondergewaardeerd, en had het gevoel dat je echt nul voor me overhad."

Dat, lieve forumvrienden, is natuurlijk compleet terug te leiden op de dominante rol die mijn moeder in mijn leven heeft gehad en ik kan nog een handvol topics aanmaken over hoe mijn feminisme is verpakt in alcoholisme maar dat is een verhaal voor een andere keer.

Wat ik eigenlijk wilde vragen is, heb jij ook weleens liefdesbrieven verstuurd, dan wel ontvangen?

Deel je ervaringen anoniem en gun mij ook een pleziertje in deze barre tijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2021, 20:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wtf gast
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2021, 13:52
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
nice
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Met citaat reageren
Oud 01-03-2021, 20:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2021, 20:45
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Die gaat in quotes.txt
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 02-03-2021, 07:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
wow.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.