Oud 25-04-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:22 :
Wat is dat dan? "Je ding doen?" of "Dagelijkse verplichtingen?"
Hun ding willen doen, als in hun dagelijkse verplichtingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 18:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:24 :
Hun ding willen doen, als in hun dagelijkse verplichtingen.
En wat is dat dan?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:25 :
En wat is dat dan?
Bijv. dat ze zich aan de vijf zuilen van de Islam kunnen blijven houden.

Vijf zuilen zijn:

1. Geloofsbelijdenis (Sjahada)
2. Gebed (Salaat).
3. Armenbelasting (Zakaat).
4. Vasten (Sawm).
5. Bedevaart (Hadj).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:31
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:29 :
Bijv. dat ze zich aan de vijf zuilen van de Islam kunnen blijven houden.

Vijf zuilen zijn:

1. Geloofsbelijdenis (Sjahada)
2. Gebed (Salaat).
3. Armenbelasting (Zakaat).
4. Vasten (Sawm).
5. Bedevaart (Hadj).
Onder welke zuil valt het opblazen/vermoorden/martelen van andersdenkenden? Aangezien er genoeg moslimextremisten zijn die zich daar schuldig aan maken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:31 :
Onder welke zuil valt het opblazen/vermoorden/martelen van andersdenkenden? Aangezien er genoeg moslimextremisten zijn die zich daar schuldig aan maken.
Ha-Ha.
Genoeg ook niet. Moslimextremisme is niet hetzelfde als terrorisme oid.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:16 :
Alleen denk ik niet dat je een islamist zult vinden. Vraag je eens af hoeveel mensen zich islamist noemen.
Kostte me weinig moeite:

"I am an Islamist. And I am an Islamist Pan-Arabist before I am an Algerian. The West tried hard and long to obliterate our Arab and Islamic culture. We Algerians are only too aware of this historical fact. That is why being a Muslim is an essential, a sacrosanct component of our identity." - Ahmed Ben Bella
http://weekly.ahram.org.eg/2001/533/profile.htm

"He said that the detention was meant to block the detained brothers’ efforts in preserving Islamism of the Aqsa Mosque and in providing sustenance to thousands of Palestinians in the west Bank and Gaza Strip. " Sheikh Kamal Al-Khatib
http://www.hamasonline.com/index.php?itemid=179

"The Movement re-affirmed the stable principles of retaining Arabism and Islamism of Jerusalem, right of return and rejection of any bargaining on any of the Palestinian people’s rights."
http://www.hamasonline.com/index.php?itemid=1043

"Palestinian sources had earlier said the representative left under pressure from the United States, which had called on Khartum to close the offices of Islamist groups. (...)
Husayn, who is also manager of al-Aqsa centre which provides information on Palestinian Islamist groups, said the new representative, Jumaa Abd al-Fattah, was not immediately available for comment. (...)
Sudanese government officials had previously said they would not bow to US pressure about Islamist groups. "
http://www.hamasonline.com/index.php?itemid=104
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:36
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:33 :
Ha-Ha.
Genoeg ook niet. Moslimextremisme is niet hetzelfde als terrorisme oid.
Ik zeg ook niet dat élke moslimextremist zich daar schuldig aan maakt. Leer nou eens om posts juist te interpreteren, in plaats van altijd je kop in het zand te steken en/of van de vraag af te stappen.

Waarom zijn er kutmoslims (ja, ik noem ze kutmoslims, net zoals er kutrefo's en kutkatholieken zijn) die mensen opblazen alleen omdat ze helemaal hotel-de-botel zijn van zo'n boekje?

Is daar ook maar _een_ zinnig argument voor te geven? En kom nou niet met die bullshit aan van "Ja, maar dat zijn ook geen moslims." Onzin. Die gozers denken dat ze wel moslim zijn, waarom denken ze dat? Als de Koran duidelijk zou zijn over het niet doden, dan zouden ze dat toch ook niet doen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:36 :

Is daar ook maar _een_ zinnig argument voor te geven? En kom nou niet met die bullshit aan van "Ja, maar dat zijn ook geen moslims." Onzin. Die gozers denken dat ze wel moslim zijn, waarom denken ze dat? Als de Koran duidelijk zou zijn over het niet doden, dan zouden ze dat toch ook niet doen?
Het zou wat anders zijn als het ongeletterden betrof, maar de aanslagplegers hebben vaak toch enige educatie genoten, wat hun daden imo alleen maar meer dubieus maakt.

Daarnaast denk ik echter dat de "gewone" moslim daar net zoals jij zelf geen antwoord op kan geven. Deze gewone moslims ervaren de islam als een vredelievende godsdienst en snappen het - denk ik - zelf ook niet hoe iemand zo idioot een vliegtuig in een gebouw kunnen laten vliegen of met een bommenriem een restaurant binnen wandelen, waarbij onschuldigen en zijzelf gedood worden.

Indoctrinatie is het. Maar als dit vanuit de islam zou zijn, dan zou iedere moslim toch een terrorist zijn? En dat is niet het geval.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:42
Verwijderd
Hamasonline.com

Ik betwijfel of zij zich eerder islamist noemen dan moslim. Zoals ik al eerder aangaf: vast wel, dat er dergelijke mensen zijn. Maar zij zullen hun religie niet onder het kopje "Islamisme" scharen. Wellicht als een vorm van verzet binnen hun religie.
Eigenljik had ik het over Nederland. Ik ging er ook vanuit dat de TS het over Nederland had?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:42 :
Hamasonline.com

Ik betwijfel of zij zich eerder islamist noemen dan moslim. Zoals ik al eerder aangaf: vast wel, dat er dergelijke mensen zijn. Maar zij zullen hun religie niet onder het kopje "Islamisme" scharen. Wellicht als een vorm van verzet binnen hun religie.


Nouja, Hamas,.. ik moest toch met een voorbeeld komen?
Ik denk dat je het kunt vergelijken met zionisme - jodendom: zionisme en islamisme & jodendom - islam .
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:36 :
Ik zeg ook niet dat élke moslimextremist zich daar schuldig aan maakt. Leer nou eens om posts juist te interpreteren, in plaats van altijd je kop in het zand te steken en/of van de vraag af te stappen.
Owh, dus er moet wel een zesde zuil zijn waarin opblazen, vermoorden etc wordt aangemoedigd of als verplichting wordt gezien. Ik weet ook wel dat je niet elk moslimextremist bedoelde. Maar daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om.
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:36 :
Waarom zijn er kutmoslims (ja, ik noem ze kutmoslims, net zoals er kutrefo's en kutkatholieken zijn) die mensen opblazen alleen omdat ze helemaal hotel-de-botel zijn van zo'n boekje?

Is daar ook maar _een_ zinnig argument voor te geven? En kom nou niet met die bullshit aan van "Ja, maar dat zijn ook geen moslims." Onzin. Die gozers denken dat ze wel moslim zijn, waarom denken ze dat? Als de Koran duidelijk zou zijn over het niet doden, dan zouden ze dat toch ook niet doen?
De verschillen qua interpretatie zitten in de Hadith. Dit zijn dus overleveringen die uitleg geven over de Edele Koran. Dus dat je niet mag moorden, niet aan zelfdoodingen mag doen (jezelf opblazen)etc. In de Hadith staat wél dat je je mag verzetten tegen de onderdrukker. En wat die onderdrukker inhoudt, daar zijn de meningen verdeeld over.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:31 :
Onder welke zuil valt het opblazen/vermoorden/martelen van andersdenkenden? Aangezien er genoeg moslimextremisten zijn die zich daar schuldig aan maken.
Dat wilde ik eigenlijk zelf net neerschrijven, zij het op een wat genuanceerde manier
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:45 :


Nouja, Hamas,.. ik moest toch met een voorbeeld komen?
Ik denk dat je het kunt vergelijken met zionisme - jodendom: zionisme en islamisme & jodendom - islam .
Misschien.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:51 :
Dat wilde ik eigenlijk zelf net neerschrijven, zij het op een wat genuanceerde manier
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:57
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:48 :
Owh, dus er moet wel een zesde zuil zijn waarin opblazen, vermoorden etc wordt aangemoedigd of als verplichting wordt gezien. Ik weet ook wel dat je niet elk moslimextremist bedoelde. Maar daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om.
Ook dat was mijn punt helemaal niet. Zo interpreteer jij het. Gelukkig geef je waarschijnlijk zonder te weten antwoord op mijn vraag.

De verschillen qua interpretatie zitten in de Hadith. Dit zijn dus overleveringen die uitleg geven over de Edele Koran. Dus dat je niet mag moorden, niet aan zelfdoodingen mag doen (jezelf opblazen)etc. In de Hadith staat wél dat je je mag verzetten tegen de onderdrukker. En wat die onderdrukker inhoudt, daar zijn de meningen verdeeld over. [/B][/QUOTE]

Okee. Het komt dus allemaal door interpretatie. Had Mohammed daar ook niet wat over kunnen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:59
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:53 :
Naar mijn weten, gaan die 5 zuilen op voor alle moslims, dus ben ik eigenlijk benieuwd waar Salafisten in geloofsbelijdenis daarin verschillen met "normale" of "stereotype" moslims.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 18:57 :
Ook dat was mijn punt helemaal niet. Zo interpreteer jij het. Gelukkig geef je waarschijnlijk zonder te weten antwoord op mijn vraag.

Okee. Het komt dus allemaal door interpretatie. Had Mohammed daar ook niet wat over kunnen zeggen?
Ik ben ven mening dat Mohammed (saws) daar heel duidelijk over is geweest. Als iedereen zoals mij dacht had je maar één Islamitische stroming, was het maar zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:59 :
Naar mijn weten, gaan die 5 zuilen op voor alle moslims, dus ben ik eigenlijk benieuwd waar Salafisten in geloofsbelijdenis daarin verschillen met "normale" of "stereotype" moslims.
Elk moslim hangt de Islam aan. Een salafist is gewoon synoniem voor moslim. De Edele Koran staat op nr.1 en daarbij dient de Hadith hanteerd te worden. Een Salafist is tegen veranderingen en/of toevoegingen.

Ik dacht dat ik hier vrij duidelijk over was.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nou, ok...
Waar gaat de discussie dan over?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 19:03 :
Elk moslim hangt de Islam aan. Een salafist is gewoon synoniem voor moslim. De Edele Koran staat op nr.1 en daarbij dient de Hadith hanteerd te worden. Een Salafist is tegen veranderingen en/of toevoegingen.

Ik dacht dat ik hier vrij duidelijk over was.
Definities van salafism op het Internet in het Engels:

* a militant group of extremist Sunnis who believe themselves the only correct interpreters of the Koran and consider moderate Muslims to be infidels; seek to convert all Muslims and to insure that its own fundamentalist version of Islam will dominate the world
www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn

* A Salafi (Arabic سلفي lit. early muslim), from the Arabic world Salaf سلف (meaning predecessors or early generations), is a practictioner of Salafiyyah (Salafism). Modern usage from the Islamic phrase minhaj as-Salaf منهاج السلف, or method of the early Muslims''. The term is also used for the Wahhabi branch of Islam. See the note below.
en.wikipedia.org/wiki/Salafism

Definities van salafisme op het Internet in het Frans:

* Étymologiquement, salafisme (سلفي) provient du mot salaf, prédécesseur ou ancêtre, qui désigne les compagnons de Muhammad et les deux générations qui leur succédèrent. Cette distinction est considérée comme un critère important de validité pour les hadith, paroles et actes attribués au prophète par la tradition, qui sont constamment invoqués à l'appui de toute interprétation du coran et des prétentions de différents partis au commandement de l'oumma, la communauté des cr
fr.wikipedia.org/wiki/Salafisme
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:05
Verwijderd
?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 19:04 :
Definities van salafism op het Internet in het Engels:

* a militant group of extremist Sunnis who believe themselves the only correct interpreters of the Koran and consider moderate Muslims to be infidels; seek to convert all Muslims and to insure that its own fundamentalist version of Islam will dominate the world
www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn

* A Salafi (Arabic سلفي lit. early muslim), from the Arabic world Salaf سلف (meaning predecessors or early generations), is a practictioner of Salafiyyah (Salafism). Modern usage from the Islamic phrase minhaj as-Salaf منهاج السلف, or method of the early Muslims''. The term is also used for the Wahhabi branch of Islam. See the note below.
en.wikipedia.org/wiki/Salafism
Wikipedia, hartstikke leuk joh.

Maar ik maak zelf wel uit wat ik geloof en waar ik in geloof. Dat het niet klopt, heb ik nu wel duidelijk gemaakt

Hoop ik dan toch..


En moge Allah (swt) mij vergeven voor alle onbewuste fouten die ik hier heb gemaakt.

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Met andere woorden: puriteinen. Altijd hele enge mensen, omdat zij ervanuitgaan dat zij, en alleen zij, gelijk hebben, en dat ze daarom verheven zijn boven alle andere dwalenden, en zij zullen niet rusten voor iedereen overtuigd is van hun gelijk.

De eerste amerikaanse settlers waren uit engeland gevluchte puriteinen. In Salem zat zo'n benauwde club, en er zijn daar tijdens de laatste heksenprocessen in de wereld enkele tientallen mensen opgehangen. Enge mensen, puriteinen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:12
Verwijderd
Mijn posts worden weer eens genegeerd.
Afijn. Zal ik in het vervolg voor het gemak ook maar even doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 19:12 :
Mijn posts worden weer eens genegeerd.
Afijn. Zal ik in het vervolg voor het gemak ook maar even doen.
volgens mij had ik net een hele conversatie met je
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 19:16 :
volgens mij had ik net een hele conversatie met je
Het was ook niet voor jou bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-04-2005 @ 02:06 :
*verhaal*
ik weet donders goed wat het salafisme inhoudt, en daar is absoluut niets mis mee. kijk anders eens op hun site, daar zie je duidelijk dat ze tegen terroristische acties etc zijn. Ik ben ook een salafist

kijk anders op de site

http://www.selefiepublikaties.com/
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 01:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Los van wat voor standpunten een gematigde website mag verkondigen blijft in zijn algemeenheid gelden:
Citaat:
juno schreef op 25-04-2005 @ 19:10 :
Met andere woorden: puriteinen. Altijd hele enge mensen, omdat zij ervanuitgaan dat zij, en alleen zij, gelijk hebben, en dat ze daarom verheven zijn boven alle andere dwalenden, en zij zullen niet rusten voor iedereen overtuigd is van hun gelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-04-2005 @ 19:10 :
Met andere woorden: puriteinen. Altijd hele enge mensen, omdat zij ervanuitgaan dat zij, en alleen zij, gelijk hebben, en dat ze daarom verheven zijn boven alle andere dwalenden, en zij zullen niet rusten voor iedereen overtuigd is van hun gelijk.
Doctrinair zijn gaat voor zoveel mensen op wetenschappers hebben er ook vaak een handje van

Citaat:
De eerste amerikaanse settlers waren uit engeland gevluchte puriteinen. In Salem zat zo'n benauwde club, en er zijn daar tijdens de laatste heksenprocessen in de wereld enkele tientallen mensen opgehangen. Enge mensen, puriteinen.
Fascinerend!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:18
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 01:01 :
Los van wat voor standpunten een gematigde website mag verkondigen blijft in zijn algemeenheid gelden:
uhm hebben alle religieuzen dat niet? daar hoe je geen salafist voor te zijn, verder claimen veel niet-gelovigen dat gelovigen zich altijd zo verheven voelen, dat is bull shit, en ik denk dat alle forum gelovigen het daarmee wel met me eens zijn.

verder gematigde website . wat een onzin, wat weet jji uberhaupt van de islam af? Alle moslims volgen de koran, soennah en de levenswijze van de profeet en zijn metgezellen. wat salafisten anders maakt dan de 'andere moslims' is dat zij geen matthab hebben. Dat hebben veel andere moslims wel. Mattahbs waren een aantal belangrijke personen, die volgelingen vertelde hoe de profeet bepaalde dingen deed (zoals bidden etc). Deze matthabs konden uiteraard alles ondersteunen met behulp van de koran en haddieth. Deze matthabs hadden onder elkaar een aantal meningsverschillen, en de mensen konden kiezen welke matthab ze wilde volgen. dit leverde gelukkig geen verdeeldheid op, en meestal waren volgelingen van een matthab in hetzelfde land of gebied. Salafies vonden dit niet nodig, en vonden dat men zelf in de koran en haddieth moesten kijken hoe bepaalde dingen in elkaar zaten. Het gevaarlijke van dit is, dat sommige mensen (zoals mohammed b.) naar de verkeerde geleerden luisterde (of zelf conclusies trok uit de haddieth) en hier de verkeerde ideeen op kreeg. Maarja elke groep kent zn extremisten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-04-2005 @ 11:18 :
uhm hebben alle religieuzen dat niet?
Allemaal. Maar dat is geen reden om over een stroming te zwijgen.

Citaat:
Nanahara schreef op 26-04-2005 @ 11:18 :
verder claimen veel niet-gelovigen dat gelovigen zich altijd zo verheven voelen, dat is bull shit, en ik denk dat alle forum gelovigen het daarmee wel met me eens zijn.
En helaas zijn er plenty gelovigen buiten dit forum die dat wel vinden. Een voorbeeld was bijvoorbeeld een poster (Bil@l?) die duidelijk ook aanhanger was van het Salafisme en af en toe met behoorlijk ouderwetse, puriteinse, zelfs discriminerende en gevaarlijke standpunten, kwam.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 12:25 :
Allemaal. Maar dat is geen reden om over een stroming te zwijgen.
Wel reden om het daarom af te schilderen als een aparte, stroming met rare denkbeelden, die zich afzetten tegen andersdenkenden en de maatschappij waarin zij leven?
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 12:25 :

En helaas zijn er plenty gelovigen buiten dit forum die dat wel vinden. Een voorbeeld was bijvoorbeeld een poster (Bil@l?) die duidelijk ook aanhanger was van het Salafisme en af en toe met behoorlijk ouderwetse, puriteinse, zelfs discriminerende en gevaarlijke standpunten, kwam.
Kijk verder dan je neus lang is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 12:25 :
Allemaal. Maar dat is geen reden om over een stroming te zwijgen.
Wat maakt deze stroming gevaarlijker dan andere religies? Je zit weer uit je nek te lullen jongen

Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 12:25 :
En helaas zijn er plenty gelovigen buiten dit forum die dat wel vinden. Een voorbeeld was bijvoorbeeld een poster (Bil@l?) die duidelijk ook aanhanger was van het Salafisme en af en toe met behoorlijk ouderwetse, puriteinse, zelfs discriminerende en gevaarlijke standpunten, kwam.
Tprobleem is dat veel niet-gelovigen zich te snel aangevallen voelen. En als een gelovige ervan overtuigd is dat je alleen met geloven de hemel in komt, een niet gelovige ervan uitgaan dat diezelfde gelovige hem de hel in wenst.

En bil@l vond ik wel oke, eerlijk gezegd, kheb hem nog niet kunnen betrappen op een extremistisch gedachtengoed. kom maar eens met quotes en overtuig me

Verder ben ik ook een moslim fundamentalist De 5 fundamenten van islam zijn: geloofsbelijdenis, bidden, vasten, geven van aalmoes en op bedevaart gaan. Ik ben van plan me strikt aan deze fundamenten te houden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:30
one.
one. is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-04-2005 @ 15:24 :
Tprobleem is dat veel niet-gelovigen zich te snel aangevallen voelen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 26-04-2005 @ 15:30 :
grijns
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:53
Bart Klink
Bart Klink is offline
Niet alle moslims zijn fundamentalisten, maar wel zijn bijna alle fundamentalisten moslims. Ra ra hoe kan dat? Ik denk dat het komt door dit soort passages uit het 'heilige Woord':

8:12 Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.

2.24 Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

3.12 Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3.28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

3.125 Ja, indien gij geduldig en rechtvaardit zijt en zij (de ongelovigen) u dadelijk in wilde vaart aanvallen, zal uw Heer u met vijf duizend nedergezonden engelen bijstaan."

4.101 En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

En zo zijn er nog veel meer haatzaaiende passages.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is triest dat bij gebrek aan weerlegging maar weer moet worden over gegaan op "hoef ik niet te beantwoorden, want ik vind je een racist", replies als 'kijk verder dan je neus lang is' voegen niets toe, en zijn geen weerlegging.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:04
exphy
exphy is offline
Ik vind opzich deze hele discussie hier wel heel mooi enzo. Alleen was het oorspronkelijk geopen met de bedoeling een discussie te krijgen over de groei van het fundamentalisme en de reden daarvan(hiermee wil ik niet zeggen dat fundamentalisme lijdt tot terrorisme oid)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 26-04-2005 @ 17:53 :

*verzen*
En zo zijn er nog veel meer haatzaaiende passages.
Meneer de koran expert aan het woord . Ik heb een leuke passage uit het woordenboek voor jou

con·text (de ~ (m.), ~en)
1 zinsverband
2 verband waarin iets zich voordoet
3 [jur.] bewoordingen

trek je eigen conclusies
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:08
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 18:50 :
Het is triest dat bij gebrek aan weerlegging maar weer moet worden over gegaan op "hoef ik niet te beantwoorden, want ik vind je een racist", replies als 'kijk verder dan je neus lang is' voegen niets toe, en zijn geen weerlegging.
wat moet precies van wat jij hebt gebracht weerlegd worden? Of heb je niets meer te zeggen, en speel je maar weer het slachtoffertje
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:14
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
exphy schreef op 26-04-2005 @ 21:04 :
Ik vind opzich deze hele discussie hier wel heel mooi enzo. Alleen was het oorspronkelijk geopen met de bedoeling een discussie te krijgen over de groei van het fundamentalisme en de reden daarvan(hiermee wil ik niet zeggen dat fundamentalisme lijdt tot terrorisme oid)
reden door groei van het extremisme (fundamentalisme is een verkeerd gekozen woord)

frustraties (westen is ubermachtig en de moslims op dit moment niet. Veel moslims worden onder het oog van de media onderdrukt. voelen zich buitengesloten.)

angst van de niet-moslims (oa de media en politici blazen dit ontzettend op, dit levert het bovenstaande oa op)

identiteitscrisis (amerika zei: of je hoort bij ons of bij hen, sommige mensen vatten dit te letterlijk op en kiezen bv de kant van de extremisten. Zalm heeft het over een oorlog tegen het moslimextremisme, hmm vechten wilt ie dus )
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 00:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-04-2005 @ 23:08 :
wat moet precies van wat jij hebt gebracht weerlegd worden? Of heb je niets meer te zeggen, en speel je maar weer het slachtoffertje
Nou, bijvoorbeeld dat Salafisme vanwege de aanmoeding van 'holier-than-thou'-denken gevaarlijk is.

een stelling die je nota bene zelf probeerde te weerleggen, dus om je dan van de domme te houden en te vragen 'welke stelling'...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 00:22
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2005 @ 00:11 :
Nou, bijvoorbeeld dat Salafisme vanwege de aanmoeding van 'holier-than-thou'-denken gevaarlijk is.

een stelling die je nota bene zelf probeerde te weerleggen, dus om je dan van de domme te houden en te vragen 'welke stelling'...
Uh nee, de meeste religies hebben zon soort denken (ik snap je term niet helemaal, maar goed), dat gaf je ook zelf toe. Het 'salafisme' keurt over het algemeen terrorisme af (verbieden is een betere woord natuurlijk) . Het kent de vrouw net zoveel waarde toe als de man. En denken reeel met zaken mbt homoseksualitiet etc. uiteraard zijn er een aantal zaken waar ik het neit eens ben met mn salafie broeders, maar over het algemeen is het geen enge sekte. Wat denk jij dat de gemiddelde moslim wilt streven? Ik kan je het vertellen: leven volgens de koran en soennah. Het salafisme is puur daar op gebasseerd, naar mijn weten. Dus stukjes kopieren van wikipedia, heel leuk en aardig, maar je moet zoals volgens mij mujahideen of s. zei, kijken dan je neus langer is. Je gaat verder niet in op mijn replys, en denkt dat iedereen je voor racist uitmaakt. Als ik jou was zou ik dit topic stilletjes verlaten . Dan praten we er niet meer over
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 08:43
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-04-2005 @ 23:06 :
Meneer de koran expert aan het woord . Ik heb een leuke passage uit het woordenboek voor jou

con·text (de ~ (m.), ~en)
1 zinsverband
2 verband waarin iets zich voordoet
3 [jur.] bewoordingen

trek je eigen conclusies
Dit doet totaal niets af aan de gruwelijkheid van de passages. Leg mij eens uit wat het afslaan van de hoofden en vingertoppen vn ongelovigen rechtvaardigt.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 09:51
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 08:43 :
Dit doet totaal niets af aan de gruwelijkheid van de passages. Leg mij eens uit wat het afslaan van de hoofden en vingertoppen vn ongelovigen rechtvaardigt.
Waarschijnlijk mocht dat in een strijd, of bij bepaalde personen alleen. En strijd was alleen toegestaan, als men onderdrukt werd. En mocht de vijand naar vrede geneigd zijn, moesten de moslims dat ook zijn. Tstaat letterlijk in de koran

Hoeveel mensen waren ookalweer onthoofd en van hun vingertoppen ontdaan hier in nederland?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:15
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 27-04-2005 @ 09:51 :
Waarschijnlijk mocht dat in een strijd, of bij bepaalde personen alleen. En strijd was alleen toegestaan, als men onderdrukt werd. En mocht de vijand naar vrede geneigd zijn, moesten de moslims dat ook zijn. Tstaat letterlijk in de koran
Oh, dan is het wel gerechtvaardigd?

In het daarop volgende vers (13) staat:
Dit is, omdat zij zich tegen God en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen God en Zijn boodschapper strijdt, (wete) God is voorzeker streng in vergelding.

Je mag ongelovigen dus onthoofden omdat zijn zich tegen Zijn boodschap verzetten! Getuigt dit van tolerantie? Vind je het vreemd dat moslims dit soort verzen in de praktijk brengen?
Citaat:
Hoeveel mensen waren ookalweer onthoofd en van hun vingertoppen ontdaan hier in nederland?
Het gaat niet alleen om Nederland, elke moord is er een teveel. Hoeveel doden waren er ook alweer gevallen op 11 september? Bij de aanslagen in Madrid? In Indonesie? Wie vermoordde Theo van Gogh? Wie pleegden deze moorden en op grond waarvan? Juist ja, moslims op grond van de koran!
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:15 :
Oh, dan is het wel gerechtvaardigd?
Nogal wiedes anders zouden ze afgeslacht worden. Elk mens begrijpt dat je in uitzonderlijke bedreigende situaties het recht hebt om jezelf en je gemeengoed te verdedigen.

Citaat:
In het daarop volgende vers (13) staat:
Dit is, omdat zij zich tegen God en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen God en Zijn boodschapper strijdt, (wete) God is voorzeker streng in vergelding.
Je mag ongelovigen dus onthoofden omdat zijn zich tegen Zijn boodschap verzetten! Getuigt dit van tolerantie? Vind je het vreemd dat moslims dit soort verzen in de praktijk brengen?
Wat een prachtig voorbeeld van een willekeurig vers uit hun verband te rukken. Dit was een van de verzen die neergedaald is toen mensen om hun geloof(de islam) werden vermoord. Er werd ze verteld dat ze zichzelf en hun geloof mochten verdedigen, maar slechts tegen de mensen die hun aanvielen. Degene met wie ze een verbond hadden mochten ze niets doen. Oftewel grijp alleen naar het zwaard als je aangevallen word. Een eenvoudige basisprincipe van menselijkheid.

Citaat:
Het gaat niet alleen om Nederland, elke moord is er een teveel. Hoeveel doden waren er ook alweer gevallen op 11 september? Bij de aanslagen in Madrid? In Indonesie? Wie vermoordde Theo van Gogh? Wie pleegden deze moorden en op grond waarvan? Juist ja, moslims op grond van de koran!
Een paar individuen met gare ideen vertegenwoordigen een hele bevolkingsgroep van miljoenen moslims?Juist ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:46
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
makelville schreef op 27-04-2005 @ 10:24 :
Nogal wiedes anders zouden ze afgeslacht worden. Elk mens begrijpt dat je in uitzonderlijke bedreigende situaties het recht hebt om jezelf en je gemeengoed te verdedigen.


Wat een prachtig voorbeeld van een willekeurig vers uit hun verband te rukken. Dit was een van de verzen die neergedaald is toen mensen om hun geloof(de islam) werden vermoord. Er werd ze verteld dat ze zichzelf en hun geloof mochten verdedigen, maar slechts tegen de mensen die hun aanvielen. Degene met wie ze een verbond hadden mochten ze niets doen. Oftewel grijp alleen naar het zwaard als je aangevallen word. Een eenvoudige basisprincipe van menselijkheid.
Waar staat duidelijk dat deze teksten alleen gelden in uitzonderlijk bedreigende situaties?

Citaat:
Een paar individuen met gare ideen vertegenwoordigen een hele bevolkingsgroep van miljoenen moslims?Juist ja [/B]
Ik schreef al eerder dat niet alle moslims terroristen/fundamentalisten zijn, maar wel bijna alle terroristen/fundamentalisten moslims zijn. Hoe verklaar jij dat? Waarom vliegen bijvoorbeeld geen boeddhisten flatgebouwen binnen met als gevolg duizenden doden?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:15 :
Oh, dan is het wel gerechtvaardigd?

In het daarop volgende vers (13) staat:
Dit is, omdat zij zich tegen God en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen God en Zijn boodschapper strijdt, (wete) God is voorzeker streng in vergelding.

Je mag ongelovigen dus onthoofden omdat zijn zich tegen Zijn boodschap verzetten! Getuigt dit van tolerantie? Vind je het vreemd dat moslims dit soort verzen in de praktijk brengen?
Recht van zelfverdediging

Verder staat er dit in de koran:

109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst

Dit lijkt me genoeg


Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:15 :
Het gaat niet alleen om Nederland, elke moord is er een teveel. Hoeveel doden waren er ook alweer gevallen op 11 september? Bij de aanslagen in Madrid? In Indonesie? Wie vermoordde Theo van Gogh? Wie pleegden deze moorden en op grond waarvan? Juist ja, moslims op grond van de koran!
Er zijn meer dan 1 miljard moslms, die de koran als leidraad nemen. En slechts laten we zeggen 100.000 mensen plegen aanslagen of hebben die gepleegd. En 60 % van die mensen werd door het desbetreffende land onderdrukt.

Als de koran echt zou oproepen ongelovigen etc te vermoorden, zouden er toch veel meer moslims zijn die dit zouden doen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:55
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:46 :
Waar staat duidelijk dat deze teksten alleen gelden in uitzonderlijk bedreigende situaties?
Kanonnen, verdiep je eens in de islam voordat je met dit soort dingen komt. Om de koran volledig te kunnen begrijpen heb je de haddieth nodig.


Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:46 :
Ik schreef al eerder dat niet alle moslims terroristen/fundamentalisten zijn, maar wel bijna alle terroristen/fundamentalisten moslims zijn. Hoe verklaar jij dat? Waarom vliegen bijvoorbeeld geen boeddhisten flatgebouwen binnen met als gevolg duizenden doden?
Ach houdt toch op man. Christen radicalisten vallen abortuskliniken aan. Joodse radicalisten moskeeen. Of wie was timothy mcveigh ookal weer? enga zo maar door. Je hoeft geen moslim te zijn, om een fundamentalist te zijn.

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 11:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.