Oud 07-11-2004, 18:38
xeen
xeen is offline
hallo, ik ben een 18-jarige studente en heb een groot probleem.
Sinds 1 maand heb ik verkering met een jongen, ik ben vrij zeker van mijn gevoelens voor hem en wil hem zeker niet verliezen. We hebben reeds al enkele keren sex gehad, maar afgelopen woensdag liep het fout. Ik ben namelijk vergeten mijn pil te nemen na het sexueel contact, bovendien was het nog maar de eerste week dat ik mijn pil nam (eerste week van die strip). Dit heb ik pas de dag nadien ontdekt en heb onmiddelijk de 2 pillen gelijk ingenomen, en ben me niet onmiddelijk bewust geweest van de mogelijke gevolgen. Uiteindelijk heb ik toch maar de bijsluiter erbij genomen en ontdekt dat ik normaal moest stoppen met de strip en mijn dokter raadplegen. Aangezien ik dit niet aan mijn ouders durfde te vertellen en ben ik ten einde raad bij een vriendin gaan aankloppen, deze vondt dat ik het aan mijn vriend moest vertellen. Wat ik ook gedaan heb. We hebben dan samen besloten om toch nog te proberen met de morning-afterpil. Ondertussen was het al ongeveer 60uur later (na de vergeten pil en de sexuele betrekking)
Mijn studies en humeur lijden enorm onder dit probleem. ik zou nog bijna een maand moeten wachten eer ik zekerheid heb, pas dan is de periode dat ik ongesteld zou moeten worden.
Nu wil ik vragen of iemand mij kan vertellen hoe groot de kans is dat ik toch zwanger geraakt ben??

groetjes



ik hoop op een spoedig antwoord
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Er is een kans dat je zwanger bent, dat weet je zelf ook wel.
Het is goed dat je de morningafterpil hebt genomen, alhoewel dat pas na 60 uur was.
De kans is niet zo groot, maar wat wil je dat we doen? Je een percentage geven? Dat doet er toch niet toe, of je bent zwanger, of niet. Ik hoop van niet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:42
Verwijderd
Je hebt de morning-after pil binnen 72 uur genomen, en het gaat om maar 1 vergeten pil, dus de kans is niet erg groot, al is er wel een kans. Maar je hoeft je niet echt druk te maken
Natuurlijk is een testje voor de zekerheid niet overbodig - zeker niet als jij je anders wél druk gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoeveel uur nadat je de pil eigenlijk had moeten innemen heb je hem uiteindelijk ingenomen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:44
xeen
xeen is offline
het was ongeveer 25uur later toen ik de vergeten heb ingenomen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:08
Billy_bob
Billy_bob is offline
heb je wel een condoom gebruikt?
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:09
xeen
xeen is offline
neen, ik gebruikte geen condoom, aangezien ik normaal dagelijks mijn pil pak (al ongeveer 2 jaar lang)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:38
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
het was pas de eerste week na je menstruatie? Het vruchtsbaarst ben je dacht ik op het moment (enkele dagen voor en na) je ovulatie.. Die is op dat moment dan nog 'veraf'...

Eventjes geduld en testje doen é. Waarom moet je een maand wachten? Dit kan toch na 2 weken of niet?

succes
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :
het was pas de eerste week na je menstruatie? Het vruchtsbaarst ben je dacht ik op het moment (enkele dagen voor en na) je ovulatie.. Die is op dat moment dan nog 'veraf'...

Eventjes geduld en testje doen é. Waarom moet je een maand wachten? Dit kan toch na 2 weken of niet?

succes
als je de pil gebruikt heb je geen ovulatie; de pil vergeten is het 'gevaarlijkst' in de eerste week.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:07
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :
Eventjes geduld en testje doen é. Waarom moet je een maand wachten? Dit kan toch na 2 weken of niet?
Nee, een zwangerschapstest is pas betrouwbaar vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:08
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2004 @ 21:43 :
als je de pil gebruikt heb je geen ovulatie; de pil vergeten is het 'gevaarlijkst' in de eerste week.
Als je helemaal geen ovulatie meer hebt, waarom is de eerste week dan het gevaarlijkst? En ik dacht dat de pil een kunstmatige ovulatie opwekte?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 09-11-2004 @ 22:08 :
Als je helemaal geen ovulatie meer hebt, waarom is de eerste week dan het gevaarlijkst?
omdat als je daarin een pil vergeet het zou kunnen gebeuren dat je per ongeluk toch een ovulatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:23
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
ik vergeet um 5 x per maand en ik heb blijkbaar altijd geluk, als ik jou was zou ik me niet te druk maken
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 10-11-2004 @ 22:23 :
ik vergeet um 5 x per maand en ik heb blijkbaar altijd geluk, als ik jou was zou ik me niet te druk maken
Als ik jou was zou ik die pil niet meer vergeten en niet zo vertrouwen op dat geluk dat je tot nu toe gehad hebt. En zeker niet zulke tips geven
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
aapje schreef op 10-11-2004 @ 22:23 :
ik vergeet um 5 x per maand en ik heb blijkbaar altijd geluk, als ik jou was zou ik me niet te druk maken
een tijdje terug won iemand 2x een miljoen.
ik zal binnenkort ook wel aan de beurt zijn.

(oftewel: je snapt toch hoop ik zelf ook wel dat jouw geluk tot nu toe geen enkele garantie voor haar biedt (ook niet voor jou trouwens))
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:22
undefined
undefined is offline
ik ben een dag te laat begonnen met een nieuwe strip, kan dit erg veel kwaad?kheb die week ook 'onveilig'(->zonder condoom) gevreeën, moet ik me zorgen maken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:30
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
undefined schreef op 11-11-2004 @ 15:22 :
ik ben een dag te laat begonnen met een nieuwe strip, kan dit erg veel kwaad?kheb die week ook 'onveilig'(->zonder condoom) gevreeën, moet ik me zorgen maken?
In de bijsluiter staat dat je nooit te laat met een nieuwe strip mag beginnen (ook niet 1 dag), omdat er dan een kans is dat er alsnog een ovulatie opgetreden is. Je hebt in dat opzicht dus een risico gelopen (al is die kans natuurlijk klein, maar toch. Het risico is er wel). Hoe lang is het geleden dat je die onveilige seks hebt gehad?


Oh, en dit soort vragen horen trouwens is het grote piltopic
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:33
undefined
undefined is offline
een twee weken geleden ondertussen, ik moet nog zeven pillen nemen voor de strip op is
dus zeker meer dan 72 uur geleden, morning after pil zou niets meer uithalen(toch?)
kmaak me wel een beetje zorgen en aan mn ouders wil ik er echt niks over zeggen, ongemerkt naar een dokter gaan zou ook niet makkelijk zijn
en mn vriend erover vertellen doe ik liefst pas als ik merk dat ik niet ongesteld word ofzo, om niet onnodig problemen te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:56
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
undefined schreef op 11-11-2004 @ 15:33 :
een twee weken geleden ondertussen, ik moet nog zeven pillen nemen voor de strip op is
dus zeker meer dan 72 uur geleden, morning after pil zou niets meer uithalen(toch?)
kmaak me wel een beetje zorgen en aan mn ouders wil ik er echt niks over zeggen, ongemerkt naar een dokter gaan zou ook niet makkelijk zijn
en mn vriend erover vertellen doe ik liefst pas als ik merk dat ik niet ongesteld word ofzo, om niet onnodig problemen te maken.
Inderdaad, ik zou nu niet gelijk gaan panieken als ik jou was. Voor de MAP is het inderdaad te laat, maar de kans dat je van die ene vergeten pil zwanger bent geraakt, is heel klein. Maar je zult toch even af moeten wachten op je volgende ongesteldheid, dus waarschijnlijk zit je nog wel even in spanning....
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:59
undefined
undefined is offline
ja, de spanning is er wel
ook heb ik de laatste dagen menstruatiepijn gehad, terwijl het dus nog een week duurt vooraleer ik ongesteld moet worden
dit heb ik nu wel al vaker gehad, en ik heb de pil de laatste maanden onregelmatig gebruikt (twee keer twee maanden doorgeslikt enzo(mn vriend was twee maanden weg, dus onveilig kon ik toen niet zijn))misschien heeft het ook daar wat mee te maken, dat mn lichaam moet aanpassen? maark vondet toch wat opvallend en maak me dus zorgen
als ik zwanger zou zijn zit ik echt in diepe problemen denk ik, ik mag er niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:08
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
undefined schreef op 11-11-2004 @ 15:59 :
ja, de spanning is er wel
ook heb ik de laatste dagen menstruatiepijn gehad, terwijl het dus nog een week duurt vooraleer ik ongesteld moet worden
dit heb ik nu wel al vaker gehad, en ik heb de pil de laatste maanden onregelmatig gebruikt (twee keer twee maanden doorgeslikt enzo(mn vriend was twee maanden weg, dus onveilig kon ik toen niet zijn))misschien heeft het ook daar wat mee te maken, dat mn lichaam moet aanpassen? maark vondet toch wat opvallend en maak me dus zorgen
als ik zwanger zou zijn zit ik echt in diepe problemen denk ik, ik mag er niet aan denken
En je moet vooral proberen om niet alles op te vatten als tekenen van een zwangerschap (die menstruatie achtige pijn bijvoorbeeld). Daar maak je jezelf alleen maar gek mee, en dan ga je op den duur steeds meer dingen ontdekken. Ik weet dat het moeilijk en spannend is, maar maak het jezelf niet nog moeilijker
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:16
undefined
undefined is offline
ok, zal ik proberen, ik zal proberen er niet meer aan te denken tot ik ongesteld moet worden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:55
xeen
xeen is offline
meer dan 2 weken later, en nog veel meer problemen.
Men vriend heeft het uitgemaakt, eerst zei hij dat hij mij niet geloofde, dat ik het verzonnen had, zodat ik hem niet kwijt zou raken.... tja daarvoor ga ik toch niet zo iets dom verzinnen...
Pfff nog steeds heb ik geen zekerheid over de zwangerschap (als die er dan al zou zijn, hoop van niet ) nog bijna week wachten eer ik ongesteld moet worden....
een hoop problemen... wetende dat ik dit zelf zal moeten beslissen, dat niemand dat voor mij kan doen...

Wat als het nu werkelijk zo is??? dan ben ik zwanger, heb geen vriend en zal het nooit aan men ouders durven vertellen
Bovendien zal ik nooit kunnen beslissen of ik het kind ga houden of niet.
Misschien is denk ik verkeerd, maar abortus zie ik wat als moord, en ik denk niet dat ik dit zou aankunnen. Maar een kind opvoeden??? hoe doe je dat , als je zelfs amper volwassen bent.... En dat zonder vriend, zonder werk, zonder geld....
moet ik men (ex)-vriend dan op de hoogte brenge? (als ik de indruk hebt dat het hem helemaal niet interesseert...)

Pfff, ik wou dat ik kon ontwaken uit deze nachtmerrie :'-(



xxx
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:58
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
xeen schreef op 16-11-2004 @ 15:55 :
meer dan 2 weken later, en nog veel meer problemen.
Men vriend heeft het uitgemaakt, eerst zei hij dat hij mij niet geloofde, dat ik het verzonnen had, zodat ik hem niet kwijt zou raken.... tja daarvoor ga ik toch niet zo iets dom verzinnen...
Pfff nog steeds heb ik geen zekerheid over de zwangerschap (als die er dan al zou zijn, hoop van niet ) nog bijna week wachten eer ik ongesteld moet worden....
een hoop problemen... wetende dat ik dit zelf zal moeten beslissen, dat niemand dat voor mij kan doen...

Wat als het nu werkelijk zo is??? dan ben ik zwanger, heb geen vriend en zal het nooit aan men ouders durven vertellen
Bovendien zal ik nooit kunnen beslissen of ik het kind ga houden of niet.
Misschien is denk ik verkeerd, maar abortus zie ik wat als moord, en ik denk niet dat ik dit zou aankunnen. Maar een kind opvoeden??? hoe doe je dat , als je zelfs amper volwassen bent.... En dat zonder vriend, zonder werk, zonder geld....
moet ik men (ex)-vriend dan op de hoogte brenge? (als ik de indruk hebt dat het hem helemaal niet interesseert...)

komt echt wel weer goed, ik zou het je vriend zker vertellen...hij moet weten dat er misschien eenkind van hem op deze aardkloot rondloopt...en als je het kindje hebt denk ik toch dat de blijdschap overheerst succes

Pfff, ik wou dat ik kon ontwaken uit deze nachtmerrie :'-(



xxx
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:00
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
had ik een heel verhaal getypt...

ik vind dat je je vriend wel moet vertellen dat er een kind van hem op deze aardkloot rondloopt. hij moet dat echt weten...en als je het kind eenmaal hebt.....kdenk dat je uiteindelijk wel blij mee bent..en je ouders steuen je wel......
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:49
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
ga gewoon een keer naar de dokter, dan ben je van de onzekerheid af en kan je weer verder.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:56
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vind dat jje huisarts moet gaan, maar dat is mijn mening..


Dat die menstruatie over een week moet gaan komen zou ik maar niet zo zeker van zijn, door deze stress is de kans vrij groot dat het uit zal blijven..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 11:07
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 09-11-2004 @ 22:07 :
Nee, een zwangerschapstest is pas betrouwbaar vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
Maar hoe zit dat dan als je de pil slikt? dat snap ik niet, want dan regelt de pil je menstruatie. dus daar kun je niet van op aan, ongesteld word je dan toch wel!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:06
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 17-11-2004 @ 11:07 :
Maar hoe zit dat dan als je de pil slikt? dat snap ik niet, want dan regelt de pil je menstruatie. dus daar kun je niet van op aan, ongesteld word je dan toch wel!
Ja, dat weet ik zelf ook niet zo goed. Maar ook als je aan de pil bent, zou je menstruatie moeten stoppen als je zwanger bent (tenminste, dat lijkt mij van wel... één van de grootste kenmerken van zwanger zijn is toch wel dat je niet meer ongesteld wordt). Maar je hoort ook van mensen die wel nogsteeds ongesteld werden, of dat het iets minder is, maar dat het niet helemaal weg bleef in het begin.... Ik weet het niet meer hoor

Maar volgens mij geldt die regel over wanneer zwangerschapstesten betrouwbaar zijn, ook als je aan de pil bent. Dus dat je een test kan doen vanaf dat dag dat je ongesteld had moeten worden (of bent in het geval je menstruatie dus niet uitblijft...)
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:08
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Ik begreep eigenlijk dat als je pil slikt dat je zelf niet meer menstrueert, maar dat het kunstmatig is, dus als je aand e pil bent, en je kan zwanger zijn, kun je dat niet aflezen aan je ongesteldheid, omdat het kunstmatig is! Maar heel zeker weet ik dat ook niet!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:11
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 17-11-2004 @ 22:08 :
Ik begreep eigenlijk dat als je pil slikt dat je zelf niet meer menstrueert, maar dat het kunstmatig is, dus als je aand e pil bent, en je kan zwanger zijn, kun je dat niet aflezen aan je ongesteldheid, omdat het kunstmatig is! Maar heel zeker weet ik dat ook niet!
Je menstrueert wel gewoon nog 'van uit jezelf' hoor. Je lichaam bouwt toch elke keer weer een nestje op, dat moet worden afgebroken. Net als dat je niet aan de pil bent dus, maar met de pil wordt het nestje onder invloed van die hormonen aangemaakt. En als je zwanger bent, gaan die hormonen schommelen, dus het lijkt me dat je dat dan toch wel merkt.

Maar ook ik weet het niet 100% zeker, zal eens kijken of ik dat eens aan mijn huisarts na kan vragen ofzo
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:03
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ik ga eens even googlen, want nu weet ik het helemaal niet meer!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:15
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
okay... ik had beter niet kunnen googlen!! Over de menstruatie ben ik niks wijzer geworden, wel staat overal vermeld dat diaree de werking STERK verminderd.... Ik ben zeker een paar keer per week aan de diaree, moet ik me maar gaan zorgen maken? misschien toch eens langs de dokter voor alternatieven!

Hoe staat het er eigenlijk met ts voor?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:06
elledc
elledc is offline
Niet te hard van stapel lopen, waarschijnlijk is je vriend daarom gaan lopen.
Je (ex)vriend heeft waarschijnlijk ongeveer jouw leeftijd, dan kan je je wel inbeelden dat het angstaanjagend is voor een jongen te moeten horen dat zijn vriendin misschien zwanger is. Die jongen ging panikeren en is gaan lopen.
Blijf rustig, wacht af, je kan toch niet terug... En ik hoop dat je vriend bij je terugkomt! Hou ons op de hoogte...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 18-11-2004 @ 17:15 :
okay... ik had beter niet kunnen googlen!! Over de menstruatie ben ik niks wijzer geworden, wel staat overal vermeld dat diaree de werking STERK verminderd.... Ik ben zeker een paar keer per week aan de diaree, moet ik me maar gaan zorgen maken? misschien toch eens langs de dokter voor alternatieven!
Lijkt me een goed idee. Maar het gaat trouwens wel om échte diarree he? Niet om iets dunnere ontlasting.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:59
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-11-2004 @ 19:50 :
Lijkt me een goed idee. Maar het gaat trouwens wel om échte diarree he? Niet om iets dunnere ontlasting.
nee, het gaat om echte diaree!! Ik heb heel vaak last van mijn darmen, na elke maatlijd krijg ik buikpijn, wat vaak in diaree eindigd! heel vervelend, eerst dacht ik altijd shit, nu is het vast niet meer veilig, maar de laatste tijd heb ik echt het idee dat het wel meevalt, totdat het misschien wel een keertje fout gaat!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:14
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 18-11-2004 @ 20:59 :
nee, het gaat om echte diaree!! Ik heb heel vaak last van mijn darmen, na elke maatlijd krijg ik buikpijn, wat vaak in diaree eindigd! heel vervelend, eerst dacht ik altijd shit, nu is het vast niet meer veilig, maar de laatste tijd heb ik echt het idee dat het wel meevalt, totdat het misschien wel een keertje fout gaat!
volgens mij wordt de pil alleen minder betrouwbaar als je binnen 4 uur na het innemen van de pil waterdunne diarree hebt (net als met overgeven dus, maar ik heb de bijsluiter hier niet bij me liggen). Want dan heeft je lichaam nog niet de tijd gehad om de stoffen goed op te nemen.

Misschien een idee om de pil elke avond vlak voordat je gaat slapen in te nemen (als je dat al niet deed)? Want dan heb je dus geen last van die diaree als ik het goed begrijp.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelf depressief door problemen en depressies van anderen
Verwijderd
3 13-11-2010 00:06
Psychologie wedstrijdje: om ter meeste problemen
Fainne
22 26-01-2005 22:39
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 03:11
Psychologie Ik kan mijn 'problemen' niet loslaten.
Quiana
19 28-07-2004 18:28
Psychologie Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf)
iamre18
34 26-02-2003 20:27
Psychologie Is hulp nou echt nodig voor psychische problemen?
Anne
9 26-05-2002 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.