Oud 02-11-2008, 09:53
WR
WR is offline
Hallo allemaal,

Wie gaat er allemaal meedoen aan de decentrale selectie voor geneeskunde en waar willen jullie dat gaan doen? Wat heb je allemaal gedaan naast je VWO opleiding op het gebied van de gezondheidszorg en is het genoeg om het te noteren of wacht je nog een jaartje ?

Grtz,
WR


Verzameling oude topics over Decentrale selectie: kijk hier eerst voordat je vragen gaat stellen (maar ga niet posten in deze topics!)
Decentrale selectie 2008
De ervaring van Ieke met decentrale selectie (erg uitgebreid wel uit 2004)

Laatst gewijzigd op 02-11-2008 om 17:19. Reden: toevoeging links
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2008, 11:54
bringthefunk
bringthefunk is offline
Ik ga meedoen met de decentrale aan de VU! ben gister naar de open dag geweest was echt super!!
Ik heb 2 profielen gedaan, c&m en toen in 1 jaar n&g, verder heb ik al een propedeuse van de opleiding voeding&diëtetiek! hoop dat het genoeg is om igg door de 1e ronde te komen!
Ga jij ook meedoen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:05
Quruxleey
Quruxleey is offline
Heey,

Ik ga meedoen aan de decentrale van de UvA. En tjah bijzondere dingen, heb eerst de havo gedaan nu laatste jaar vwo. Heb een aantal keer op school activiteiten georganiseerd waarbij er geld werd opgehaald aan goede doelen. Niet echt veel dus moet het hebben van mijn motivatie denk ik. Maar goed niet geschoten is altijd mis he.

Ts waar wil jij de decentrale doen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb in 2004 decentraal gedaan in Rotterdam en ben geplaatst, maar omdat ik uitgelood was studeerde ik op dat moment Biologie (gewoon VWO zonder extra's daarvoor) Als je de zoekfunctie gebruikt zal je verschillende topics kunnen vinden uit het verleden met opzich hele goede informatie.

Je kan evt ook meerdere keren decentraal doen (tenzij ze nu weer de regels hebben veranderd, zo goed ben ik niet meer op de hoogte), zo lang je maar mee mag loten. Dus een keertje in Rotterdam, en dan bij niet geplaatst + uitloten het jaar daarop in A'dam oid.
Enige wat ik je mee wil geven is dat je als je een 3e keer bent uitgelood je ook de verkorte trajecten (na een bachelor van een 'aanverwante studie') niet meer kan doen, dus stel dat je niet geplaatst wordt het wel even kijken is hoe je dan verder wil.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 16:22
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Enige wat ik je mee wil geven is dat je als je een 3e keer bent uitgelood je ook de verkorte trajecten (na een bachelor van een 'aanverwante studie') niet meer kan doen, dus stel dat je niet geplaatst wordt het wel even kijken is hoe je dan verder wil.
Je bedoelt dat je dan de 'masters' als SUMMA niet meer mag/kan doen als je drie keer bent uitgeloot voor geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 16:33
WR
WR is offline
Ik ben gister ook bij de open dag van de Vu geweest en vond het ook geweldig ! Ik weet eigenlijk niet waar ik decentraal ga doen, ik denk of VU of Uva ( VU, ben ik dus gister geweest en spreekt me wel aan, maar ik moet nog naar de Uva kijken, maar ze zijn wel allebei 50 % ).

Vu spreekt me ook erg aan omdat ik daar ook twee masterclasses heb gevolgd van ongeveer 45 uur, erg leuk. Hé, kan ik dat trouwens ook gebruiken voor de decentrale ?

Ga a.s. zaterdag denk ik ook naar het erasmus in rotterdam

Grtz,
WR

Laatst gewijzigd op 02-11-2008 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 17:13
Verwijderd
Ik wil het even ordenen! In dit topic kan gepraat worden over alles mbt decentrale selectie voor 2009. Kijk voor je heel veel vragen gaat stellen in de eerder gemaakte topics over decentrale selectie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 17:29
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik wil ook mee gaan doen aan de decentrale selectie. Ben afgelopen jaar centraal uitgeloot voor geneeskunde in Leiden. Ik wil nog steeds onwijs graag daar studeren. Ik weet alleen nog niet of ik bij de VU of bij het Erasmus wil gaan proberen.

Verder doe ik nu twee studies, en daarnaast 9 uur per week vrijwilligerswerk. Ook heb ik 2x een evement voor 500 leden van onze sportvereniging georganiseerd. Dus ik hoop hiermee wel een stukje te komen.. Heb ook in het ziekenhuis gewerkt, maar dat telt volgens mij niet mee..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 18:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dus ik hoop hiermee wel een stukje te komen.. Heb ook in het ziekenhuis gewerkt, maar dat telt volgens mij niet mee..
Wel als het geen vakantiebaantje is geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 19:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Je bedoelt dat je dan de 'masters' als SUMMA niet meer mag/kan doen als je drie keer bent uitgeloot voor geneeskunde?
Ja.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 19:09
Quruxleey
Quruxleey is offline
Hé, dat wist ik helemaal niet. Dus als ik driemaal loot en dus uitgeloot wordt, kan ik me niet opgeven voor de Summa/verkort traject van RuG?
Dat is wel vreemd zeg..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 21:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ja, dat hangt samen met de beperking van het loten, dat je het maar 3 keer kan proberen. Als je decentraal doet kan je ook alleen meedoen als je je inschrijft voor de loting en dus voldoet aan die eisen. Decentraal kan dus ook niet als je 3 keer bent uitgelood. De uni's hebben het niet bedacht, zijn centrale regels waar ze aan gebonden zijn volgens de uitleg die ik dus een jaar of 4/5 geleden gehad heb. Denk niet dat het veranderd is in de tijd, maar ik zou het wel even in de gaten houden dus. Zou jammer zijn als je daarop er niet in kan komen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 15:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
waarom kiezen jullie trouwens voor de stad die je hebt gekozen voor decentraal?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 15:18
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ja.
Fout, ik heb afgelopen week nog naar informatie gezocht. En als je een bachelor biomedische wetenschappen hebt (3jaar) kun je gewoon de SUMMA-master volgen. Ook al zou je 3x uitgeloot zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 17:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fout, ik heb afgelopen week nog naar informatie gezocht. En als je een bachelor biomedische wetenschappen hebt (3jaar) kun je gewoon de SUMMA-master volgen. Ook al zou je 3x uitgeloot zijn.
Het is mij niet helemaal duidelijk nu, maar toen ik daar naar aan het kijken was kon het niet (en ik ben nu 5e jaars geneeskunde) Misschien hebben ze nu wat anders bedacht, maar opzich is het een vorm van decentrale selectie en in principe kan je alleen decentraal doen als je ook mag loten en kost het je ook een lotingskans in de zin van als je je terugtrekt uit de loting en je wel al een je decentraal begonnen bent het je een kans kost. (Niet dat als je allebei in 1 jaar doet je 2 kansen kwijt bent, gewoon 1 lotingskans, maar extra kans op plaatsing)

In ieder geval zou ik het wel heel goed in de gaten houden, zonde als het zo niet zou lukken mocht je voor zo'n traject willen gaan na uitloting. Je hebt wel verschillende mogelijkheden: Summa of gewone zij-instroom in de 6jarige opleiding. Misschien maakt dat uit, maar zo goed heb ik dat zelf nooit uitgezocht.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:31
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ja, en toch zou ik afraden om het via de SUMMA te doen. Aangezien je er dik bovenuit moet steken om daar voor gekozen te worden, zover mijn weet zijn er maar rond de 46 plaatsen vrij per jaar (SUMMA gaat per half jaar). Dit is meer een optie zijnde laatste kans.

Overigens, mag ik vragen waar je Geneeskunde studeert? Toevallig in Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik zou liever een zij-instroom of summa doen dan naar België gaan, als ik een 2e keer zou zijn uitgeloot (ben na mijn 1e uitloting ook biologie gaan studeren) Ieder zijn voorkeur

In Rotterdam ja, decentraal geplaatst.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 12:42
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik zou liever een zij-instroom of summa doen dan naar België gaan, als ik een 2e keer zou zijn uitgeloot (ben na mijn 1e uitloting ook biologie gaan studeren) Ieder zijn voorkeur

In Rotterdam ja, decentraal geplaatst.
Achso. Ik wil zelf ook in Rotterdam Geneeskunde gaan studeren. Volgend jaar meedoen met de loting. Mocht ik niet ingeloot worden dan wil ik een jaar biomedische wetenschappen studeren (kan jammer genoeg niet in Rotterdam...) m'n P halen en dan een poging wagen via Decentraal, mocht het dan niet lukken kan ik het altijd nog via de SUMMA proberen.

Bevalt Rotterdam een beetje? En enig idee of het mogelijk is om een keer mee te lopen, hoe werkt dat precies?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2008, 12:44
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ieke, kan je dan ook gelijk wat meer vertellen over geneeskunde studeren in R'dam? Ik twijfel namelijk nog tussen decentraal in r'dam of a'dam..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 14:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ja, en toch zou ik afraden om het via de SUMMA te doen. Aangezien je er dik bovenuit moet steken om daar voor gekozen te worden, zover mijn weet zijn er maar rond de 46 plaatsen vrij per jaar (SUMMA gaat per half jaar). Dit is meer een optie zijnde laatste kans.

Overigens, mag ik vragen waar je Geneeskunde studeert? Toevallig in Rotterdam?
of je na 3x uitloten nog SUMMA kan gaan doen? Ik kan wel eens rondvragen bij mensen die SUMMA willen gaan doen. Het is niet namelijk niet dat je het 'gewoon' na je bmw-bachelor kan gaan doen. Als je al twee keer bent uitgeloot zou ik voor SUMMA gaan, alleen moet je dan inderdaad goed zijn. Daarbij maak je als student met net je bachelor-diploma op zak minder kans bij gebrek aan kennis in vergelijking met anderen die meedoen. (Per jaar worden ongeveer 15 bmw-studenten toegelaten, terwijl bmw eigenlijk de beste vooropleiding is voor SUMMA). Daarbij is SUMMA lang niet voor iedereen een optie, omdat er toch een vrij groot deel onderzoek in terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 14:42
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bevalt Rotterdam een beetje? En enig idee of het mogelijk is om een keer mee te lopen, hoe werkt dat precies?
Studievereniging van Geneeskunde in Rotterdam mailen en vragen of je mee mag lopen met een eerstejaarsstudent! Meestal is er een groepje eerstejaars gevraagd door de studievereniging of zij een dagje een scholier willen laten meelopen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 16:12
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Studievereniging van Geneeskunde in Rotterdam mailen en vragen of je mee mag lopen met een eerstejaarsstudent! Meestal is er een groepje eerstejaars gevraagd door de studievereniging of zij een dagje een scholier willen laten meelopen.
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Stom, stom, stom.

In ieder geval bedankt voor de tip, ik zal het binnenkort eens doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 19:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Achso. Ik wil zelf ook in Rotterdam Geneeskunde gaan studeren. Volgend jaar meedoen met de loting. Mocht ik niet ingeloot worden dan wil ik een jaar biomedische wetenschappen studeren (kan jammer genoeg niet in Rotterdam...) m'n P halen en dan een poging wagen via Decentraal, mocht het dan niet lukken kan ik het altijd nog via de SUMMA proberen.

Bevalt Rotterdam een beetje? En enig idee of het mogelijk is om een keer mee te lopen, hoe werkt dat precies?
Je kan zeker een keer meelopen, maar ik kan je niet meer aanbieden om met mij mee te gaan omdat ik sinds 2 weken bezig ben met co-schappen. MFVR (=studievereniging) is geloof ik niet de beste optie als je mee wil lopen, heb nog nooit gehoord dat het op die manier kan. Maar goed, zou opzich ook best kunnen werken, geen idee. Anders kan je beter gewoon even de faculteit bellen/mailen.

Ze hebben per dit collegejaar ook hier een BaMa structuur met bijbehorend curriculum ingevoerd, dus het is veranderd ten opzichte van wat ik gedaan heb. Van een aantal veranderingen die zijn ingevoerd denk ik dat ze zeker een verbetering ten opzichte van het oude waar ik dus in zit. Maar besef je ook dat ik in mijn oordeel dus af ga op hoe ik het
Verder heb ik een jaar biologie gestudeerd toen ik uitgelood was, dus ik vergelijk het daarmee. In hoeverre dat 'eerlijk' is kan je je natuurlijk afvragen.
Het belangrijkste is denk ik dat ik vond dat er te weinig contacturen waren in de 'collegejaren'. Vrije dagen komen veel voor, met een beetje het zelf goed regelen kun je 1 tot 2 dagen per week vrij zijn (hoewel dat uiteraard niet altijd lukt). Het meeste is niet verplicht, maar een aantal dingen zijn wel verplicht (maar het meeste daarvan is logisch)
Er zijn wel 'veel' zelfstudie oprdrachten. Ik ben persoonlijk niet zo'n zelfstudie opdracht maker, ga meestal liever naar het onderwijs en ik heb dan ook wel een heel groot deel gevolgd. (Voor een deel heb ik de zelfstudie opdrachten ook omdat ik het niveau van een deel van deze opdrachten bedroevend vond. Helemaal zonder kan je niet, dan kom je met je tentamen vaak moeilijk uit)
Het is wel heel klinisch. Er gaan regelmatig patienten mee naar college (er zijn docenten die als ze college komen geven bijna altijd een patient meenemen) en toch ook veel opdrachten die op een casus manier zijn ingericht. Als gevolg daarvan vond ik persoonlijk wel dat 'vakken' als anatomie ondergeschoven waren, maar voor een deel hebben ze dat dus in het nieuwe curriculum veranderd.
Er is ook geen vakkensysteem. Hoe de eerste tijd in het eerste jaar is ingericht weet ik nietomdat dat veranderd is en je krijgt dan meer algemene basisdingen. Deze blokken of thema's zijn opgebouwd rond een onderwerp en dat is nu nog steeds wel zo voor zover ik begrepen heb. Bijvoorbeeld maligniteiten, circulatie (als in hart, longen en nieren), bewegingsappraat etc. Vanalles dus, ook erg wisselent wat betreft colleges dus.
Wat betreft het onderzoek wat je moet doen ben ik erg tevreden. Het is hier 21 weken, dus bijna een half jaar zelf onderzoek doen. Evt aangevuld met meer tijd als je besluit een master erbij te gaan doen. Verder vind ik het niet enorm wetenschappelijk, zou beter kunnen denk ik.
Verder vind ik het ook prettig dat de co-schappen als een blok gewoon aan het eind komen en niet tussendoor met dan weer colleges. Ik heb het gevoel dat ik er toch nu meer klaar voor ben en het op deze manier de opbouw ook lekkerder is. Het is nu wel een overgang, maar dat is juist prettig imo omdat ik het idee heb dat dat beter is qua voorbereiding op het echte werk.

Rotterdam was niet mijn eerste keuze. Ik heb destijds puur en alleen voor de decentraal hier gekozen omdat ze de meeste plaatsen hadden. (50% is hier 205 plaatsen, meer dan op de andere plaatsen) Verder boeide het me niet.
Qua stad heeft het imo absoluut niet de gezelligheid die bijvoorbeeld Amsterdam te bieden heeft. (en dat moet ik hier niet te hard zeggen ) Ik ga liever winkelen in Amsterdam etc. Toch heeft het wel sfeer, maar als je van buiten komt moet je dat denk ik meer leren waarderen. Daarbij moet je sommige dingen beter zoeken. Qua studentenleven is het echt prima. Je woont tussen de studenten, studeert tussen de studenten, doet je boodschappen tussen de studenten etc. Als je student bent is het denk ik best wel een studentenstad, hoewel je dat op het eerste gezicht niet zo zou zeggen. Ik ben lid bij een vereniging, voor een deel omdat je zo weinig contacturen hebt op de uni en iedereen meteen verdwenen is na college (en verder is het ook wel eens fijn om wat andere mensen dan medico's om je heen te hebben ). De meerderheid van de mensen komt hier uit de buurt en kennen dus wel een aantal mensen.
Opzich vind ik het dus wel een leuke stad om te studeren, maar ik denk dat je het uiteindelijk overal wel naar je zin krijgt.

Ik denk dat ik het hier maar eerst bij hou, vragen kan altijd
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 20:28
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Bedankt voor de moeite! Een paar vrienden zitten sinds dit schooljaar wel in Rotterdam, echter komen zij niet verder dan hun kamer. Dus Rotterdam zijnde studentenstad kende ik niet goed, daar zij er niets over konden vertellen.

Als jij zegt dat je beter naar de faculteit kunt bellen, zal ik dat wel als eerst doen. Daar jij nooit gehoord hebt via de studievereniging lijkt me dan dat het niet gebeurd, doch kan ik het altijd als optie houden. Nogmaals bedankt. Als ik nog op vragen kom, kan ik je nog altijd 'lastig' vallen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de moeite! Een paar vrienden zitten sinds dit schooljaar wel in Rotterdam, echter komen zij niet verder dan hun kamer. Dus Rotterdam zijnde studentenstad kende ik niet goed, daar zij er niets over konden vertellen.

Als jij zegt dat je beter naar de faculteit kunt bellen, zal ik dat wel als eerst doen. Daar jij nooit gehoord hebt via de studievereniging lijkt me dan dat het niet gebeurd, doch kan ik het altijd als optie houden. Nogmaals bedankt. Als ik nog op vragen kom, kan ik je nog altijd 'lastig' vallen.
Ik vond dit: http://www.eur.nl/scholieren/voorlic...n/geneeskunde/ maar ik denk dat dit wel wat groter is dan een op een met een student mee lopen. Maar het geeft wel een beeld denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2008, 22:47
Lauwie101
Lauwie101 is offline
15 januari komt nu toch wel steeds dichterbij en ik kan nog steeds niet kiezen.. r'dam of a'dam..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 03:20
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
15 januari komt nu toch wel steeds dichterbij en ik kan nog steeds niet kiezen.. r'dam of a'dam..
Ga maar naar Amsterdam, heb ik iets meer kans in Rotterdam.

Even serieus. Ik persoonlijk ga voor Rotterdam. Na twee keer daar geweest te zijn ben ik geheel overtuigd. Daar Rotterdam enkele unieke mogelijkheden kent. Zo heeft Rotterdam als enige de mogelijkheid om tijdens je studie in een studententeam te komen die allemaal binnen het ziekenhuis werken (voor een salaris) waardoor je sowieso al extra ervaring op kunt doen. Ook heeft Rotterdam een uniek Master-onderzoeks-iets, dit trekt mij erg aan aangezien onderzoek mij wel interessant lijkt. Daarnaast weet ik ook, weet niet of dat net zo is in Amsterdam, dat iedere student een budget van 1.250Euro krijgt om naar het buitenland te gaan voor je studie.

Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 17:13
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
mensen mogen ook wel een dagje met mij meelopen hoor. Ik ben derdejaars in Rotterdam. En ja, ik werk ook in zo'n studententeam en dat is echt een prima bijbaantje
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 18:01
studente*
studente* is offline
Ik heb afgelopen jaar ook meegedaan aan de decentrale selectie in Rotterdam en ben gelukkig toegelaten en ben nu dus eerste jaars en mag het nieuwe bachelor-master systeem meemaken.. Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag! Wil jullie graag helpen bij de decentrale selectie, want ik heb zelf ook veel gehad aan de tips op het forum!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 19:54
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Ga maar naar Amsterdam, heb ik iets meer kans in Rotterdam.

Even serieus. Ik persoonlijk ga voor Rotterdam. Na twee keer daar geweest te zijn ben ik geheel overtuigd. Daar Rotterdam enkele unieke mogelijkheden kent. Zo heeft Rotterdam als enige de mogelijkheid om tijdens je studie in een studententeam te komen die allemaal binnen het ziekenhuis werken (voor een salaris) waardoor je sowieso al extra ervaring op kunt doen. Ook heeft Rotterdam een uniek Master-onderzoeks-iets, dit trekt mij erg aan aangezien onderzoek mij wel interessant lijkt. Daarnaast weet ik ook, weet niet of dat net zo is in Amsterdam, dat iedere student een budget van 1.250Euro krijgt om naar het buitenland te gaan voor je studie.

Goed te horen dat het leuk was
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 20:02
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Goed te horen dat het leuk was
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 14:47
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik begin toch een neiging te krijgen om decentraal bij Rotterdam te gaan proberen. Het is gewoon de meest logische keuze, ook al voelt het niet helemaal woehoe. Maar het is wel geneeskunde, and that´s all I want.. Gelukkig nog een maandje voordat we moeten beslissen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 17:53
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik begin toch een neiging te krijgen om decentraal bij Rotterdam te gaan proberen. Het is gewoon de meest logische keuze, ook al voelt het niet helemaal woehoe. Maar het is wel geneeskunde, and that´s all I want.. Gelukkig nog een maandje voordat we moeten beslissen.
Moet je die brief ook vóór 15 januari opsturen? Of is daar een andere datum voor?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 20:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Je moet je volgens mij voor 15 januari aanmelden bij Studielink en aangeven dat je decentraal wil meeloten. Dan krijg je een brief van die uni, en daar zit dan een inschrijfformulier bij en de opdracht om een motivatiebrief te schrijven. Op het inschrijfformulier moet je dan al je ervaringen invullen. Daar is dan weer een andere datum voor, volgens mij was het vorig jaar 1 maart waarvoor je hem bij de EUR moest inleveren...

Is dit het eerst jaar dat je meeloot?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 01:38
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Je moet je volgens mij voor 15 januari aanmelden bij Studielink en aangeven dat je decentraal wil meeloten. Dan krijg je een brief van die uni, en daar zit dan een inschrijfformulier bij en de opdracht om een motivatiebrief te schrijven. Op het inschrijfformulier moet je dan al je ervaringen invullen. Daar is dan weer een andere datum voor, volgens mij was het vorig jaar 1 maart waarvoor je hem bij de EUR moest inleveren...

Is dit het eerst jaar dat je meeloot?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 12:49
DutchSchoolKid
DutchSchoolKid is offline
Ik denk wel dat ik mee ga doen in de decentrale selectie. Toch een stukje zekerheid als dat lukt. 8 gemiddeld lukt me misschien, maar zeker ben ik nog altijd niet!
__________________
TheDutchSchoolKid.blogspot.com
Een vwo-eindexamen leerling probeert zijn leven weer te geven in het Engels!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2008, 13:49
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Ik denk wel dat ik mee ga doen in de decentrale selectie. Toch een stukje zekerheid als dat lukt. 8 gemiddeld lukt me misschien, maar zeker ben ik nog altijd niet!
Gelijk heb je. Zo heb ik het twee jaar geleden ook gedaan. Ik ben nog door de 1e ronde gekomen en de 2e ronde was na de examens. Toen heb ik er maar op gegokt dat de 8 binnen was, want ik wilde op vakantie, dus 2e ronde afgezegd. En hij was inderdaad binnen
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 14:02
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Zo kan het ook inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 20:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik zou zeker niet wachten tot het laatste moment met inschrijven. Studielink heeft in het verleden genoeg problemen gekent en je wil niet te laat zijn omdat er iets technisch niet werkt. Ik zou zeggen dat het het beste is om 1 januari oid voor jezelf aan te houden, dan zit je er iig ruim voor.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 22:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
dankjewel voor je tip. daar had ik inderdaad nog niet bij stil gestaan. Ben de 29ste jarig, daarvoor wil ik het wel geregeld hebben. Is een mooie 'deadline'..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 09:21
Verwijderd
Ik net van een meeloper dat hoorde dat Groningen sinds dit jaar ook decentraal heeft. Misschien iets voor de decentrale kandidaatjes die Rotterdam / VU niet echt boeiend vinden. ( http://www.rug.nl/umcg/informatievoo...ntraleselectie )
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 09:50
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
mensen mogen ook wel een dagje met mij meelopen hoor. Ik ben derdejaars in Rotterdam. En ja, ik werk ook in zo'n studententeam en dat is echt een prima bijbaantje
wat is precies een studententeam?

als er iemand nog mee wilt lopen in amsterdam dan hoor ik het wel. ik ben 3ejaars aan de uva.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 13:08
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Studenten werken dan in een team op een afdeling in het ziekenhuis. Hangt er een beetje vanaf in welk team je zit of je dagdiensten, avonddiensten of nachtdiensten hebt (of meerdere door elkaar) en dan zorg je voor van alles op de afdeling. Eten, drinken, verpleegkundigen helpen etc. Er zijn heel veel verschillende teams. Bij sommige doe je alleen eten en drinken. Bij anderen ook echt handelingen zoals prikken etc. Ik heb persoonlijk een beetje de middenweg. Ik heb vaak keukendienst, maar ik help ook vaak de verpleging bij het verzorgen van patienten.

Je kan ook op de poli werken, dan doe je voornamelijk de balie. Is ook leuk.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 13:09
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
het is ook een leuk baantje omdat je ook echt nodig bent. Als er geen student is begint de verpleging helemaal te stressen. Dus je draait helemaal mee in het team
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 15:06
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
klinkt tof vooral omdat je ook echt iets bijdraagt.

ik begin vanaf woensdag met bloed prikken, ook tof.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 19:10
bringthefunk
bringthefunk is offline
Ik heb me opgegeven voor de decentrale bij de VU! gaat spannend worden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 21:30
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik ga decentraal doen bij de UvA, omdat ik daar voor mijn gevoel nu meer kans maak dan bij de VU i.v.m. de volgorde van selectieronden (eerst toetsen geloof ik en dán kiezen ze nog op ervaring) en ik niet vreselijk veel ervaring heb. Ik woon nu al in Amsterdam.
Aangezien ik al één keer heb meegeloot en geen decentraal heb gedaan, heb ik nog maar 2 decentrale kansen en die wil ik komende twee jaar gaan proberen, dit jaar UvA, volgend jaar VU. Mocht ik worden uitgeloot en niet decentraal worden geplaatst, dan ga ik misschien me een jaar echt richten op de decentrale selectie, m.a.w. in de zorg werken (fulltime misschien) en vrijwilligerswerk (nog meer...) gaan doen o.i.d., misschien dat ik dan meer kans maak. Ik doe nu biomedische wetenschappen en ik vind dat niet leuk genoeg.. en SUMMA.. zoals al eerder gezegd, er maken heeeel weinig mensen kans en helaas ben ik niet de beste van mijn jaar, ook al heb ik tot nu toe alles gehaald (6.8, 7.5, 8, 6).
Ik baal zo van dit systeem!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 21:45
nickvandijk87
nickvandijk87 is offline
Hoi allemaal ik ga decentraal aan de RUG doen.. ik vind het nu al spannend..
Nienna waar studeer jij biomedische wetenschappen? ik ben eerstejaars aan de VU.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 00:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Hoi allemaal ik ga decentraal aan de RUG doen.. ik vind het nu al spannend..
Nienna waar studeer jij biomedische wetenschappen? ik ben eerstejaars aan de VU.
Haha, ook aan de VU! En dan indd ook eerstejaars . Maar ik ken jou niet, aan je naam te zien.. of heet je niet echt zo?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 11:15
Mayday
Mayday is offline
Hallo,
Voor 12 januari moeten de mensen de volgende lading motivatiebrieven opsturen voor de decentrale selectie en ook ik ben al druk bezig met die van mij. Nu heb ik al een hoop dingen gedaan om mijn kansen te vergroten. Veel kan ik in bijlagen doen, maar moet ik hiernaar verwijzen in mijn motievatiebrief? Of is de motivatiebrief (zoals de naam al zegt) puur voor je eigen motivatie om voor de studie te kiezen en niet zozeer wat je allemaal al op je naam hebt staan? Ik heb namelijk een aantal recommendationletters die dit 'bewijzen' en die wilde ik dus in de bijlagen stoppen.
Ik ben trouwens al 2x uitgeloot en dit wordt mijn eerste keer decentraal meeloten en mijn laatste keer centraal meeloten. Ik heb ook al het staatsexamen in Brussel gemaakt en deze niet gehaald (wat is dat moeilijk!). Dit is dus mijn enige en laatste kans om nog de studie van mijn dromen te kunnen doen IN NEDERLAND. En ik kan me voorstellen dat dit best dramatisch klinkt, maar eigenlijk is het dat ook.
Dus, wie kan mij ajb een beetje op weg helpen? Ik heb motivatie zat en kan dit ook best in 200 woorden vertalen, maar het probleem is dus dat ik niet weet of ik naar mijn bijlagen moet verwijzen, of dat dit vanzelfsprekend is als men dit in de enveloppe ziet zitten en het in mijn CV ziet staan.
Graag jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152
Hawahaai
500 16-01-2010 22:05
Liefde & Relatie Hoogte- en dieptepunten 2009!
wup
59 13-01-2010 18:28
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 15:52
De Kantine Hoe was 2008 voor jou?
Missy
43 03-01-2009 00:32
Studeren Decentrale selectie VU
brigittemanuela
450 29-12-2008 10:49
Studeren Decentrale selectie
MatthijsPB
26 10-12-2007 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.