Oud 12-04-2002, 16:51
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Voor deze topic verplaatst word naar feedback, mag ik er u dan even aan herrineren dat de helft van degenen die hier roekeloos gedichten post, niks ziet in een bezoekje aan feedback waardoor dit topic hun voorbij gaat

Niet voor het eerst ziet men in, dat de inhoudelijke kwaliteit van dop, dop geen hoogstaand succes maakt op dit forum. De reden waarom ik dit zeg is omdat er geen tot weinig sfeer op dop is te vinden, en dt is ontzettend jammer want dop heeft zo zijn potentie wel.
De grootste reden, die ik aansprakelijk stel voor dit fenomeen zijn de replies op de topics, mensen worden eerder beoordeeld dan de gedichten die ze posten. Vaak word er zelfs niet eens meer dan ‘goed’ erop gereageerd, dat is imho geen waardige gegronde feedback.
Nu kun je zeggen, dat DoP in grote mate verschilt van andere fora, en waarom?
omdat de gedichten niet discussieerbaar zijn, vaker vind je van 1 persoon maar 1 reply terug in iemands topic, en dat is jammer.
Ik heb op dop nog nooit een topic gezien met 2 of meer pagina's afgezien van de fototopics.

Nu moet er ook een oplossing gezien worden,
een probleem is er om te verhelpen niet waar? en dat wil niet zeggen dat dit meteen verholpen MOET worden aangezien ik ook maar een lid ben en in weze niet meer te doen heb dan mijn bijdrage leveren om het forum leuk te houden, maar laat dit dan mijn bijdrage zijn.

Nu terug op de essentie van de topic:
1.Wat vind jij van het juist gezegde?
2.Welke problemen zie jij nog meer?
3.En het belangrijkste van alles, wat vind jij, dat er aan gedaan kan worden?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 16:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 17:28
Verwijderd
hmmm
meer reply's
nuttigere reply's
en geen gekat
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:30
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Ash'Gaion schreef:
hmmm
meer reply's
nuttigere reply's
en geen gekat
misschien kunnen we iets maken dat je moet replyen als je het topic meer dan 30 seconden bekijkt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:34
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:


misschien kunnen we iets maken dat je moet replyen als je het topic meer dan 30 seconden bekijkt
daar zit geen lol in ;-)

Ik vind persoonlijk dat er gewoon te weinig gediscussieerd word in topics, terwijl een forum in weze een plek is waar naar hartelust gediscussieerd hoort te worden
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:40
JCH83
Avatar van JCH83
JCH83 is offline
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik betrap mezelf er ook op, dat ik vaak een korte reply geef, die weinig beargumenteerd is. Dat draagt idd niet echt bij aan de discussie.

Misschien een punt ter aanvulling: Worden gedichten naar jullie mening interessanter/leuker als er een korte betekenis/diepere gedachte/achtergrond bij een gedicht wordt geplaatst? En draagt dat bij aan een bediscussieringswaardiger gedicht?

BTW ik ben het met je eens dat er veel goede dichten op Dop staan, maar er staat helaas ook veel troep en onzin op.
__________________
- - - -Vive virtute duce comite fortuna- - -

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:51
berteltje
berteltje is offline
Er staat inderdaad ook veel onzin op. Gedichten van mensen die denken dat ze lollig zijn door zo'n gedichtje te plaatsen. Maar er zijn ook gedichten *kijk maar naar die van mij* die ook niet echt goed zijn, maar waar ik wel moeite voor doe en een poging doe tot een goed gedicht.

Vooral op zulke gedichten, zouden aanpassingen, verbeteringen of goed beargumenteerd commentaar heel handig zijn.
En niet alleen maar goed of slecht, mooi of niet mooi, loopt goed of niet, know what I mean?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:52
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Er staan veel goede gedichten op DoP, maar vaak krijgen deze gedichten te weinig aandacht van mensen. Reacties zijn er ook inderdaad vaak alleen in de vorm van goed, mooi en , maar zonder eventueel commentaar. Nou is dat natuurlijk niet altijd nodig, maar veel dichters (ik in ieder geval) kunnen wel tegen commentaar en het is juist goed om te weten dat je gedichten niet alleen maar heel mooi zijn.
Verder zijn er natuurlijk de psychologische gedichten. Tja, wat doe je daar aan? Veel mensen (waaronder ikzelf ook soms) dichten om hun gevoelens kwijt te raken. Kun je die gevoelens dan gaan afkraken? Ik denk dat je dat niet kunt doen, omdat je mensen daar pijn mee doet. Wat natuurlijk wel kan is commentaar geven op het gedicht zelf en niet op de inhoud, maar dat wordt soms wel moeilijk.
En er worden eigenlijk meer gedichten dan reacties gepost, dat is best jammer. Kunnen we daar niet een regel voor instellen ofzo. Dat je, als je het gedicht leest, ook echt moet reageren. Ik weet het niet hoor, het is maar een idee.
O ja, ik denk dat het inderdaad goed is om deze topic niet naar Feedback te verplaatsen. Het staat hier beter, omdat de bezoekers van DoP dit hier toch als eerste zien staan. Laten we de sfeer verbeteren!!!

Anne
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:11
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Ik ben btw Inter, maar heb geen zin nu uit te loggen, dus post onder naam van vriendin

Dit is een discussie die hier om de twee, drie maand terug komt, en waar vaak hetzelfde uitkomt: veel mensen vinden dat het beter kan, nemen zich dingen voor en er komt niets van. Dat is niet meer dan logisch . Wij zijn namelijk bijna allemaal (incl. mezelf) amateur dichters die daar naar alle waarschijnlijkheid nooit verder mee zullen komen. De meesten hier weten amper wat 'metrum' inhoud, en de personen die weten wat een sonnet is zijn ook op één hand te tellen.
Dat heeft op zich niet veel met die mensen te maken, maar meer met de site. Dit is scholieren.com , de naam zegt het al, dir fotum zit vol scholieren. Een doorsnee scholier kent Toon Hermans, en als het mee zit Komrij. Van Lehmann zullen weinig gehoord hebben (een echt aanrader btw).
Je kan, mag en moet niet verlangen dat dat veranderd. Wil je beter commentaar (en niet: 'wat klote' of 'geweldig verwoord') post dan op andere dichters fora. Helemaal een forum dat voor dichters bedoeld is moet dan uitkomst bieden.

IMHO gaat het hier redelijk en moet er niet meer/ een ander niveau verwacht worden
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:29
JCH83
Avatar van JCH83
JCH83 is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Ik ben btw Inter
Wij zijn namelijk bijna allemaal (incl. mezelf) amateur dichters die daar naar alle waarschijnlijkheid nooit verder mee zullen komen. De meesten hier weten amper wat 'metrum' inhoud, en de personen die weten wat een sonnet is zijn ook op één hand te tellen.
Dat heeft op zich niet veel met die mensen te maken, maar meer met de site. Dit is scholieren.com , de naam zegt het al, dir fotum zit vol scholieren. Een doorsnee scholier kent Toon Hermans, en als het mee zit Komrij. Van Lehmann zullen weinig gehoord hebben (een echt aanrader btw).
Je kan, mag en moet niet verlangen dat dat veranderd. Wil je beter commentaar (en niet: 'wat klote' of 'geweldig verwoord') post dan op andere dichters fora. Helemaal een forum dat voor dichters bedoeld is moet dan uitkomst bieden.

IMHO gaat het hier redelijk en moet er niet meer/ een ander niveau verwacht worden
Owkee, misschien komen we er later niet verder mee, maar we kunnen het wel proberen, toch? Daar zijn we immer jong voor (vol van idealen en dromen etc). Idd, je hebt gelijk dat wat dichttechnische termen betreft het niveau niet erg hoog ligt. Misschien is het een idee, om af en toe eens een topicje te openen met tips en verklaringen van termen, en om wat gedichten van bekende/goede dichters te bespreken op achtergrond, inhoud, betekenis etc.

Het leuke van dit forum is, is dat er allemaal scholieren zijn, die hun al dan niet genuanceerde mening ergens op geven. Je hebt gelijk dat dat niet moet veranderen. Maar we kunnen toch best PROBEREN het niveau een beetje op te krikken? Als zijn er maar 10 die het oppikken, het forum zal der op vooruit gaan IMO. Er zal altijd een groep blijven die een wat minder beargumenteerde mening op een topic zal geven.Degene die dan nog echt ontevreden zijn, kunnen altijd naar een ander forum uitwijken.
__________________
- - - -Vive virtute duce comite fortuna- - -
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:30
tacidvs
tacidvs is offline
Misschien is het een idee om bij je gedicht te zetten of je er goed commentaar op wilt. Ik heb het idee dat veel mensen hier inderdaad posten om hun ei te dumpen, of een liefdesgedichtje te snake-previewen. Misschien moet je dan een apart icoontje, zo een die je kan kiezen om voor je bericht te verschijnen op de DoP-hoofdpagina.

@internationalist:
Laten we kijken hoeveel vingers jij aan je hand hebt. Ik weet wat een sonnet is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:32
JCH83
Avatar van JCH83
JCH83 is offline
*steekt vinger omhoog* Juffie! ik weet ook wat een Sonnet is!!!!
(Nog drie vingers over)
__________________
- - - -Vive virtute duce comite fortuna- - -
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:32
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Misschien kunnen we een rate-functie maken met 300 opties ofzo!
of een cijfer functie voor taalgebruik, gevoel, poetische aspecten etc
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:33
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Misschien is het een idee om bij je gedicht te zetten of je er goed commentaar op wilt.
Dat heb ik nu wel gedaan, maar ik heb nog maar van 1 persoon commentaar gehad. Oké, net geplaatst... maar toch
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:38
tacidvs
tacidvs is offline
Als je nu zo'n pijltje voor je bericht zet als je er goed commentaar op wil? Dat ding van bij 'Icoontje', de tweede.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:41
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Als je nu zo'n pijltje voor je bericht zet als je er goed commentaar op wil? Dat ding van bij 'Icoontje', de tweede.
*geeft het weinig slagingskans*
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:46
JCH83
Avatar van JCH83
JCH83 is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Als je nu zo'n pijltje voor je bericht zet als je er goed commentaar op wil? Dat ding van bij 'Icoontje', de tweede.
Zet gewoon in je header: "Goed commentaar gewenst..."
Lijkt me vrij effectief.... ofnie?
__________________
- - - -Vive virtute duce comite fortuna- - -
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:43
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Ik erken ons amateursschap, maar we willen allemaal iets ermee bereiken anders posten we het hier niet.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:01
Dreampoet
Dreampoet is offline
Ach, dit debat. De hoeveelste keer is dit nu precies? Ach, weet je... ik vind het geen slechte discussie, maar ze haalt zo weinig uit. Stukjes en Beetjes, daar is het ergens begonnen. Plotseling ontplofte figuurlijk het aantal leden van dit dichtershoekje tot ongekende hoogten. Het probleem was dat niet iedereen meer kon reageren op iedereen, en nu bijna niemand nog op geeneen. Ok, dat is misschien wat overdreven (maar ik blijf geneigd om te dichten, dus zo'n kans kon ik niet laten liggen ).
Die 'ontploffing' maakte het forum niet slechter of beter, het maakte het alleen maar moeilijker. Want in het begin waren er maar 10, dus een reactie had je in een handomdraai, ze was langer en (vaak) genuanceerder. Nu moeten we daar meer inspanning voor leveren. Dus schrijven, schrijven, schrijven... dat is de boodschap. Want parels, die schitteren, hoe diep in de zee ze ook liggen.
En dan nog iets over metrums en zo... dat zijn dingen die ik vooral niet wil kennen. Omdat... omdat het me opsluit. Het is als een wet: zo schrijf je een gedicht, en niet meer anders. Terwijl ik alleen maar een eigen taal zoek, waarin ik gevoelens kan stoppen die in het AN nooit zouden passen. Ik heb ze nog niet gevonden, gelukkig maar... want anders viel zoveel van het dichten weg.

Groetjes, Dreampoet
__________________
Teo Torriatte Konomama Iko
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2002, 21:06
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Ik heb net even bedacht

Het schijnt hier de norm te zijn, dat iedereen evenveel recht op replies heeft. Maar als iemand zijn topic ruimer aankleed laat diegene toch ook meer aantrekkingskracht over om op zijn gedicht te reageren, of in ieder geval op de topic.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:33
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ik heb net even bedacht

Het schijnt hier de norm te zijn, dat iedereen evenveel recht op replies heeft. Maar als iemand zijn topic ruimer aankleed laat diegene toch ook meer aantrekkingskracht over om op zijn gedicht te reageren, of in ieder geval op de topic.
Dan moet het ook aan de titel te zien zijn, want de titel is iets waar men het eerste naar kijkt. Als dat niet aanspreekt, nou, dan lezen ze het toch niet...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:05
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Anneee schreef:


Dan moet het ook aan de titel te zien zijn, want de titel is iets waar men het eerste naar kijkt. Als dat niet aanspreekt, nou, dan lezen ze het toch niet...
Daarom probeer ik mijn titel ook altijd pakkend en passend te maken
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 09:58
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
een functie waar aan je kan zien hoe vaak het gelezen is, dat is al eerder aangekaart, dat moet met de nieuwe software mogelijk zijn.
en de replies, soms kan je maar beter niets zeggen, al helemaal niet op het persoonlijk aspect, het is puur een uiting van vrijheid en gevoel in een gedicht en niet een aan richtlijnen gebonden zaak lijkt me.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:00
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
hmmm deze hele topic met zijn reply's doorlezen, en eigenlijk zegt iedereen wel iets nuttigs, maar internationaliost heeft ook gelijk asl hij zegt dat we het hier over scholieren hebben.
De mensne die hier in dit topic gereageerd hebben, zijn ook zo'n beetje "de harde kern" en de mensen die hier langer komen en (meestal) wel replyen op een goed gemotiveerde manier.

Wat eigenlijk op dit moment het grootste probleem is in mijn ogen, zijn niet het soort reacties, maar de reacties op zich.
Er worden per dag zoveel gedichten gepost, dat het bijna onmogelijk is om alles door te lezen. op zich ook niet erg, want dan lees je wat je aanspreekt. Maar de mensen die hier iedere dag hun gedichten posten, zonder ook maar 1x naar andermans gedichten te kijken, en zodra ze een reactie hebben hun topic weer omhoog halen door alleen "dank je" te zeggen of iets dergelijks, dat vind ik het onzinnige hier.

Er zou beter, sneller en functioneler gereageerd kunnen worden als alleen dat "dank je" al achterwege gelaten kon worden. Natuurlijk mag je dat wel zeggen, op nogmaals op je eigen gedicht replyen, maar als je gedicht ondertussen op pagina 3 staat en er staan al 4 topic bovenaan van je, wordt dat wel erg zelfzuchtig.

Verder is het probleem denk ik, gewoon replyen.
Mensen moeten de tijd nemen om op elkaar te reageren, en het te lezen, want daarom zit je hier lijkt me?
Ik denk dat als gewoon "het replyen" ook al zegt het alleen "mooi" of "leuk" de sfeer best kan verbeteren, en naarmate dat er een beetje inzit kunnen we het soort reply's weer verbeteren...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:04
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik had wel zoiets meegekregen
wat was ook alweer het motief van FAC?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:05
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik had wel zoiets meegekregen
wat was ook alweer het motief van FAC?
motief?

FAC had niets met DoP te maken...voornamelijk met onzin...we wilden gewoon meer posts krijgen dan tofke_h

verder geen enkel verband behalve met de leden van DoP misschien...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 13:25
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Ik had de indruk dat het voor de insiders van dop bedoelt was om met FAC te gaan posten ipv hun eigen namen
Maar laat dat maar even buiten beschouwing in dit topic :-)

Ik vind je ideeën best goed, maar ongeveer een jaar geleden zijn ze ook al getracht te verwezenlijken en imho is dop er niet beter op geworden,

dat is ook de reden dat ik dit topic heb aangemaakt, om elkaar te inspireren tot ideeën die misschien wel te verwezenlijken zijn
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:31
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ik had de indruk dat het voor de insiders van dop bedoelt was om met FAC te gaan posten ipv hun eigen namen
Maar laat dat maar even buiten beschouwing in dit topic :-)

Ik vind je ideeën best goed, maar ongeveer een jaar geleden zijn ze ook al getracht te verwezenlijken en imho is dop er niet beter op geworden,

dat is ook de reden dat ik dit topic heb aangemaakt, om elkaar te inspireren tot ideeën die misschien wel te verwezenlijken zijn
ja mar ik zie niets wat nog niet geprobeerd is...volhouden is het enige wat je kunt doen in principe...al ben je daar alleen in...

het enige wat we in de 2 jaar hebben bereikt is 2 gdichten maximaal per dag...

Het is alleen jammer dat mensne dan ook wrkelijk (alsof ze erop ingesteld zijn dat het MOET) 2 per dag posten, die meestal niet eens een waardige inhoud hebben, en vervolgens alles van de week daarvoor ook naar boven blijven halen...

Zeer irritant als je het mij vraagt

En nog ff over FAC: Het waren DoPpers, maar FAC is nooit aangemaakt om gedichten mee te posten of om op DoP zelf te reageren, dus onzin only en verder niet van toepassing hierop dit forum of deze topic
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:57
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
ik had het met Dys over een nieuw forumsysteem
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:26
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
is meer iets voor leonaar jaap en ekki lijkt me....en de doppers zelf...democratie he
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:14
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
ratsja schreef:
is meer iets voor leonaar jaap en ekki lijkt me....en de doppers zelf...democratie he
democratie op een forum, is geen goede zaak
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:18
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


democratie op een forum, is geen goede zaak
zonder ons....forummers..geen forum
dus lijkt me wel...."wij" zijn degenen die klagen..
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:27
Uhmpra
Uhmpra is offline
het grootste probleem is denk k het grote aantal topics (en het verloop ervan), waardoor mensen geen tijd meer hebben om te lezen en goed te reageren, (imho is 2 gedichten per dag nog veel te veel!!!)

daarbij komt een probleem met het gedrag, maar ik denk dat dat wel veranderd als het eenmaal een tijdje goed gaat, goed voorbeeld doet goed volgen

misschien is het handig als de fb-en een tijdje hard optreden (dus tegen onnodig uppen, teveel posten en ander egocentrisch gedrag) en de regels een beetje aanscherpen

je kan zeggen dat er meer en beter gereplied moet worden, maar als ik naar mezelf kijk dan vind ik dat ik te weinig weet om te gaan zeggen wat iemand moet doen aan een gedicht ofzow, dus dan kom je weer bij het niveau dat te laag is
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:36
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Juist, wij horen een voorbeeld de nemen aan forumbazen

wat ratsja zegt is niet helemaal waar, maar daar kom ik later op terug

nu wil ik gewoon even kwijt dat het beleid genuanceerder moet ;-)
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:51
Uhmpra
Uhmpra is offline
nou, ze heeft deels gelijk, forumbazen moeten toch wel een beetje luisteren naar de mensen die leven op het forum, maar ze moeten toch ook het beleid bepalen, ook als het niet leuk is...

wat me opviel is dat ik nog geen forumbazen heb zien reageren hier...
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:13
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Okee,

Een beleid word samengesteld aan de hand van het gedrag van forummers. Als wij hier veel spamgedrag gaan vertonen word er in het beleid spamgedrag niet getolereerd
Nu kunnen wij als forummers ook onszelf van een positieve kant laten zien door FB's te wijzen op dingen in het beleid, of suggesties opperen voor een beter beleid. Wijzelf hebben verder niets te zeggen over het beleid en dat wil ik graag zo houden

Wat mij wel opvalt is, niet dat forumbazen niet in dit topic reageren, maar zelfs niet tot nauwelijks op dit forum
De laatste paar slotjes en theaddeletes zijn toch echt volgensmij door dystopia gedaan ipv de aangewezen forumbazen: Crazyjaap; ekki en Leonoor
Ik wil hier verder niets mee aanduiden dan dat het mij opvalt, dus het is geen verwijt of wat dan ook
Echter vind ik wel, dat imho forumbazen van het desbetreffende forum toch wel iets meer aan een forum mogen toevoegen dan slotjes en/of theaddeletes
wederom geen aanval, ik heb respect voor fb's met tijdtekort door studie of iets dergelijks

Dan op de stelling dat een forum een democratisch geheel hoort te zijn:
nee, dat zou betekenen dat wij als leden tegen veel vastgestelde dingen in zouden kunnen gaan mbt serverload ed
Dat niet alleen, dit is een particulier forum, we hebben de privilege ons hier aan te melden, te posten en meer niet
We zijn niet voor niets akkoord gegaan met de forumgeboden, en daarin staat toch duidelijk dat dit forum geen democratie is ;-)
je hebt je hier gewoon te houden aan afspraken, en de rest van de opvulling dient als plezier. Maar nogmaals, dat neemt niet weg dat wij er niet klaar voor mogen staan om ideeën te opperen betreft het beleid, of de ideeën serieus genomen worden is een tweede zaak
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:22
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Mogelijke reden, waarom nog geen reactie van fb is omdat op admin misschien een thread betreft dit staat
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2002, 19:28
bambykill
bambykill is offline
De mensen op Dop posten gedichtjes om velerlei verschillende redens. Ik probeer aan de hand van de gedichten vaak de persoon erachter te zien. Ik snap wat je bedoelt als je zegt dat er niet veel en maar in kleine letters wordt gereageerd op de gedichten. Maar ik herken wel veel van de Doppers bij andere topics en dat zorgt er voor dat ik met onbedoelde voorkeur toch eerder een topic van een Dopper beantwoord dan een andere. Ik vind Dop toch zowiezo meer een uitlaatklep voor mijn denken en het maakt me eigenlijk helemaal niet zo veel uit dat er amper op gereageerd wordt, dit is gewoon een forum van veel nieuwe topics en wienig reacties. Toch moet ik toegeven dat het goed is om dit ter sprake te stellen. Ik hoop je daarom ook te zien bij de meeting van secreet.

Groetjes van Bamby
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:33
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
maar DAT is het probleem juist, mensen posten om hun hart te luchten terwijl het forum een discussiepunt is
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:53
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
maar DAT is het probleem juist, mensen posten om hun hart te luchten terwijl het forum een discussiepunt is
dat is het IMHO helemaal niet


Maar als een meerderheid het met jou eens is, is de oplossing simpel: een strenger beleid en een announcement met duidelijke richtlijnen, waarbij uitleg staat over hoe te dichten, wat leuke linkjes en natuurlijk het advies om ook veel te reageren.

Je kan ook onderling iets afspreken: ik reageer op zoveel mogelijk gedichten, ik geef de personen die ook op mijn gedichten reageren de voorkeur. M.a.w. levert reageren reacties op
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:54
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Ik= internationalist

die nu in gaat loggen
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


democratie op een forum, is geen goede zaak
Inspraak zeer zeker wel, democratie absoluut niet.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:44
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
ZE heeft deels gelijk


Whahahaha



Ze is een jongen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:48
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Inspraak zeer zeker wel, democratie absoluut niet.
inspraak met welke mate ? 5 % ???
en word er iets mee gedaan
inspraak is democratie....
geen forummers....was dit forum er ook niet


maar goed.....
zijn er punten waar wat aan gedaan word ?
geen slotje....maar deleten.....helpt al een boel
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
inspraak met welke mate ? 5 % ???
en word er iets mee gedaan
inspraak is democratie....
geen forummers....was dit forum er ook niet
Inspraak in welke mate? Dat kun je niet zo zwart op wit definieren in procenten. Je kunt wel zeggen als FB: we polsen af en toe wat forummers ervan vinden. Zoals in dit topic gebeurd, hoewel het hier wordt gevraagd door een lid: ook prima natuurlijk. Ik neem aan dat hier wel wat mee gedaan wordt, en heb het iig ook aangekaart op Admin.

En om op mijn reactie terug te komen: ik had het over democratie in de vorm van stemrecht. Dat werkt niet op dit forum. Dat werkt niet op het internet. Punt.

Maar goed, wat versta jij dan onder die inspraak? Vertel 'ns hoe jij het zou willen zien? Behalve dan het aantal keer dat een gedicht is gelezen, dat je al hebt voorgesteld.

Nog even iets anders. Ik lees hier ook dat Umphra vindt dat het niveau omhoog moet maar zelf daar te weinig van weet. Er is dus wel een wil, de weg dient nog gecreerd te worden. Mijn voorstel: creer een (aantal) text(en) met daarin een soort beschrijving hoe jij zou willen dat er gereageerd was. Desnoods een soort FAQ. Je kunt daar ook allerlei vragen, antwoorden, begrippen etc. in zetten. Zoals: wat is een sonnet
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:19
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
een opsplitsing.....
van dichters...
welke al een jaar hier komen
de oude kern
iedereen weet wel wie dat is...
en minder "bekenden"
slotjes niet doen....maar deleten...
en dingetje erachter hoe vaak het gelezen is..

opsplitsing in nederlands en buitenlands dichtwerk is een optie...
en verder een vraagbaak ....zo van...ik zoek......of wat is een metrum...
zoiets

mijn dank

succes
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:31
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Anneee schreef:




Whahahaha



Ze is een jongen.
oeps, dat was niet zo slim van mij dan, tja sorry
maargoe

@dystopia: ik heb niet gezegd dat het niveau omhoog MOET, refereerde alleen naar al eerder genoemde mening over niveau, (t zou natuurlijk wel leuk zijn als het niveau hoger is, is altijd leuk)

@internationalist
k weet ook natuurlijk wel wat een metrum en een sonnet is (ben niet gek )
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:35
tacidvs
tacidvs is offline
Ik ben ook voor een hardere aanpak door FB's. Het lijkt wel of Dystopia de FB van DoP is, grappig. @Dystopia: is hier op admin nu een topic over en ben jij de externe communicatie of zijn onze FB's niet geïnteresseerd? En die vraagbaak, daar kan je toch gewoon een htmlletje of een phptje voor schrijven, das het werk ook niet. Misschien dan ook handig om links naar een gedichtendatabank en sites van dichters en ander dichtend tuig te plaatsen, geeft wat meer inhoud.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:15
Christel
Avatar van Christel
Christel is offline
Met voorstellen als dat, word DoP een forum apart, en is imho juist niet de bedoeling. De intensie van dit topic was het verbeteren van de sfeer, die in zekere mate beter kan, en beter moet zelfs. Dus misschien eerder een herziening op het beleid, en de functionaliteit van enkele fb's dan een gehele metamorfose waar nog niet eens de zekerheid van is of het lukt ja dan nee.
__________________
Er was 1 man voor nodig om 350 miljoen mensen te bevrijden. Zijn doel was vrijheid, zijn strategie was vrede en zijn wapen zijn menselijkheid. Gandhi
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:16
Christel
Avatar van Christel
Christel is offline
Ik heb dus hetzelfde probleem als Internationalist,
dit was Ulfheidin die sprak, en ik ga nu over op Ulfheidin
(zusjes naam = Christel)
__________________
Er was 1 man voor nodig om 350 miljoen mensen te bevrijden. Zijn doel was vrijheid, zijn strategie was vrede en zijn wapen zijn menselijkheid. Gandhi
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 01:21
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
verbetering van de sfeer?
dacht het niet...we kijken hier naar het werk en zijn niet bang voor kritiek of gezeur...Een schrijver moet daartegen kunnne...

en gevoelig doen we verder maar op psychologie...

Veel gezeik hier, geen oplossingen die nog niet eerder zijn bedacht...

feiten:

* De forumbazen heir doen niets
* mensne posten teveel om te lezen in een dag
* mensne posten teveel onzin
* mensen posten troep die duidelijk gemaakt is om te posten

oplossingen:

* nog geen gehoord




get real mensen...wat willen we hier nou echt aan doen...
?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dichtwedstrijden deel 2
Verwijderd
500 08-05-2007 16:49
ARTistiek Aanstellerij?
botulismf
46 12-11-2005 18:22
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare
Halogeen
180 15-10-2005 19:31
Verhalen & Gedichten DoP
Secreet
20 20-01-2004 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.