Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 18:20
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Regelmatig opent iemand op ARTistiek een topic met een eigen werkje, dat vervolgens helemaal de grond in wordt geboort. Lullig, an sich, maar ik vind het in de meeste gevallen min of meer terecht, omdat de werkjes slecht uitgevoerd en/of weinig origineel zijn. En vaak levert dit erg lachwekkende reacties op. Weliswaar over de rug van iemand anders, maar ik snap het wel want het is frustrerend om zoveel crap te zien tussen het goede werk.

Zo'n topic wordt dan vaak op verzoek van de TS gesloten, en dat vind ik een beetje jammer. Als je niet tegen kritiek kunt, post dan niet. En ik vind in het algemeen de reacties op ARTistiek echt niet zo negatief of oneerlijk. Als je laat zien dat je iets kunt of een eigen stijl hebt, dan zijn er vaak veel complimenten of opbouwende kritiek.

Wat vind je hiervan? Moet iedereen alles wat hij of zij maakt op ARTistiek kunnen posten zonder meteen te worden afgekraakt? Of moet er een soort van minimum kwaliteits-eis zijn, en zo ja, hoe wordt die bepaald? En waar moet die liggen? Moeten degenen die die flauwe reacties posten ons inhouden, of mag de TS best eens te horen krijgen dat hij of zij maar beter een andere hobby kan gaan zoeken?

Spui uw mening!
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 18:22
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
het is gewoon leuk om slechte dingen af te zeiken
en als je iets plaatst moet je daar ook tegenkunnen, vind ik.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:29
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Het gaat om de houding, als iemand ergens zijn best op gedaan heeft en wilt leren dan merk je dat aan de post, ook al is het slecht, in zo'n geval zal ik echt niet gaan roepen dattie een andere hobby moet gaan zoeken ofzo.
Maar zodra iemand gaat eisen dat er alleen positief op zijn of haar werk gereageert mag worden of gaat zitten whinen over opbouwende kritiek ipv er daadwerkelijk wat mee te doen, dan vind ik een free for all gewoon op zijn plaats.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:33
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ja, zodra je merkt dat iemand niet tegen kritiek kan, wordt het alleen maar leuker om er hevig op in te beuken.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 19:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het gaat met name om de manier waarop er naar mensen gereageert wordt. Sommigen zijn idd erg overtuigt dat hun eigen werk goed is etc. Kan me het voorstellen, maar toch, als je dan een heel aantal mensen over je heen krijgt is het ook niet leuk meer.
Als er iets meer onderbouwde kritiek zou komen zou het schelen. Voor de sfeer hier (ik vind het zelf hier ook een stuk minder leuk) zou het zeker een stuk beter zijn.
Mensen worden weggejaagt en dat vind ik ook jammer. Het is toch relatief rustig, zeker met als ik kijk wat het ooit was. Ik zie art zelf als een plaats waar mensen gewoon dingen moeten kunnen posten, ook al valt het niet binnen de groep 'kunst' van sommigen hier. Mijn vraag is altijd van wat is kunst?
Ik ben persoonlijk ook niet voor een knutsel/freubelforum. Ik vind dat dat gewoon hierbij moet kunnen. Dus lullige reactie's die af en toe gegeven worden helpen niet. Meer mensen die gaan roepen dat het wel moet, terwijl ik geen trek heb in een elitegroepje en de simpelere mensen.
Zit er ook eigenlijk over te denken het simple art en het algemene fototopic af te schaffen. Als er al topics met bijvoorbeeld foto's gepost worden is het nooit goed genoeg volgens een aantal mensen (niet atristiek genoeg en meer van dat) en zou het in het algemene topic moeten. Ik vind het voor echt simpele dingen wel aardig, maar het hoeft echt niet voor alles. Liever een paar gewone topics, heb je als ts vaak ook meer aan.
Ik merk aan mezelf dat ik zelf eigenlijk helemaal niks meer post. (eigen werk) Dat deed ik zoizo al niet heel veel, maar nu heb ik echt zoiets van ik schiet er geen bal mee op en waarscheinlijk is het niet goed genoeg. Toch zou ik zo af en toe best wat tips kunnen gebruiken. Denk dat ik daar niet de enige in ben.

Tja, ik zou persoonlijk echt graag zien dat er wat beter met elkaar wordt omgegaan. Je mag best zeggen dat je het helemaal niks vind en dat je het slecht vind, maar dat afzeiken moet maar eens afgelopen zijn. Onderbouw het of breng het op een normale manier.
Ik heb over het algmeen weinig problemen met het sluiten van topics op verzoek van de ts. Ik kan me dat af en toe best voorstellen. Moet ik ook zeggen dat de houding van de TS zelf ook niet ideaal is. Maar dan nog, is het gezeik wel meteen afgelopen.

Overgens, goed dat je zo'n topic opent
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 09-11-2005 @ 19:29 :
Het gaat om de houding, als iemand ergens zijn best op gedaan heeft en wilt leren dan merk je dat aan de post, ook al is het slecht, in zo'n geval zal ik echt niet gaan roepen dattie een andere hobby moet gaan zoeken ofzo.
Maar zodra iemand gaat eisen dat er alleen positief op zijn of haar werk gereageert mag worden of gaat zitten whinen over opbouwende kritiek ipv er daadwerkelijk wat mee te doen, dan vind ik een free for all gewoon op zijn plaats.
Daarnaast is er voor de simpele tekeningetjes, knutseldingetjes, photoshopsels, etc ook zoiets als het simple art topic. Je krijgt weliswaar niet zoveel reacties als in een eigen topic, maar de sfeer is er voor beginners wel wat aangenamer.

Stel je opent als meneer marsboy (om maar even een voorbeeld te noemen) een topic met een lelijk schilderijtje en loopt vervolgens te zeuren dat de andere forummers een kunstenaar niet kunnen waarderen, dan kan je ook bijna niet anders verwachten dan (terecht) gezeik van andere forummers.

Ik denk dat er tal van topics zijn waar beginners wel werden geholpen doormiddel van commentaar, kritiek, etc omdat zij hun werk met een hele anders houding gepresenteerd hebben dan deze wannabe kunstenaars, die alleen maar even willen horen hoe goed ze wel niet zijn. Topics van de laatstgenoemde soort voorzie ik graag van een stukje gezeik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:18
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
OK, ik post hier niet gigantisch veel of zo dus jullie weten vast niet wie ik ben. In ieder geval, toen ik een jaar of 2 (of zo? geen idee) begon met het posten van werk moest ik altijd heel erg met iedereen meepraten om bruikbare kritiek te krijgen. Ik had soms echt het gevoel enorm te zitten slijmen, maar het leek de enige manier om meer te horen dan 'ja, leuk' of 'nee, en stop ook maar met proberen.'

Dus. Maar ik reageer ook niet altijd goed natuurlijk. Heb wel mn best gedaan, af en toe. Soms komen er echt dingen langs waar ik heel hard van moet janken dus dan kun je niet echt anders dan gezeik posten.

'hele andere houding' - tja. Het ligt er hier echt aan of men je al kent, of je bijdehand genoeg bent, ...of niet te naief over je eigen werk uhuh, waar wat mij betreft wel op gezeken mag worden.

daag
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:28
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik neem bij deze maar aan dat dit topic mede tot stand is gekomen naar aanleiding van mijn post. Ik voel me daardoor genoodzaakt te melden hoe de reactie's die ik kreeg op mij over zijn gekomen.

Ik ben slechts een korte periode met Photoshop bezig, voornamelijk als tijdverdrijf op doordeweekse avonden, en het leek me wel leuk om dingen die ik in elkaar flans publiekelijk te maken. Ik heb mezelf nooit kunstenaar genoemd en heb zelfs nooit gezegd dat ik goed ben. Daarom verwacht ik niet dat ik word beoordeeld als professioneel grafisch vormgever of word vergeleken met de beste artiesten die ooit op dit sub-forum hebben gepost.

Het kwam op mij over als commentaar van gefrustreerde mensen die de hele dag achter hun PC zitten, simpelweg om mensen af te zeiken. Ik denk dat ik iets leuks heb gemaakt en word genadeloos afgekraakt zonder ook maar enige onderbouwing. Als dat het enige is wat je kunt, reageer dan gewoon niet en probeer je frustratie kwijt te raken door met je hoofd tegen een betonnen muur te bonken...

En als je dan door een misverstand ook nog op de verkeerde voet begint, wordt het al helemaal niets. Het zou toch absurd zijn als ik alleen positief commentaar zou willen horen?

Mensen posten hier omdat ze graag de mening van anderen willen weten, niet om afgekraakt te worden!
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:38
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Als je niet wilt dat mensen je verkeerd gebruiken gebruik dan of of of of een andere naar keuze.
Eigen schuld hoor, we kunnen niet ruiken hoe jij een zin bedoeld.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:41
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Captain N schreef op 09-11-2005 @ 21:38 :
Als je niet wilt dat mensen je verkeerd gebruiken gebruik dan of of of of een andere naar keuze.
Eigen schuld hoor, we kunnen niet ruiken hoe jij een zin bedoeld.
Ik zeg net dat het een misverstand was, maar wat heb je te zeggen op de rest van het verhaal?

Ben wel benieuwd...
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 21:09
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Lees mn eerste post maar.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:01
Verwijderd
Mijn mening spuien zal ik zeker doen...


Wat een belachelijke topic!

Plotseling uit het niets der aarde ontspringt de spreker der goede ideeën. Nou niet dus. Hoe haal je het in je hoofd een topic te starten met de vraag of er een selectie moet komen voor de posts in ARTistiek.

Ik citeer: "Wat vind je hiervan? Moet iedereen alles wat hij of zij maakt op ARTistiek kunnen posten zonder meteen te worden afgekraakt? Of moet er een soort van minimum kwaliteits-eis zijn, en zo ja, hoe wordt die bepaald? En waar moet die liggen? Moeten degenen die die flauwe reacties posten ons inhouden, of mag de TS best eens te horen krijgen dat hij of zij maar beter een andere hobby kan gaan zoeken?

Waar zijn je goede manieren? Heeft het te maken met de emotionele waarden van de minderdraagkrachtigen uit onze samenleving of heb je echt het idee dat jij de aangewezen persoon bent die mag praten over een minimum kwaliteits-eis? Wij Nederlanders en Belgen leven in een democratisch land waar wij recht hebben op vrijheid van meningsuiting, maar er zijn nog altijd een aantal figuren (ik noem geen namen) die het beter denken te weten.
Ook hier op het forum van Scholieren.com zijn er regeltjes en afspraken. Wij proberen ons hier allen zo goed mogelijk aan te houden. Maar helaas zijn er soms een aantal personen die hier misbruik van maken. Om deze personen te ondersteunen en hun toekomstperspectief te verbreden zijn er de Forumbazen.
Beste Botulism zoals je weet wordt alles voor ons geregeld. Maak je toch niet druk over de topics en reacties die worden geplaatst in ARTistiek. Van onderbouwende kritiek kan je leren, mensen die onzin plaatsen worden afgekraakt en kunnen daar wat mee. Hun toekomstdroom als kunstenaar valt in duigen, ze gaan op zoek naar een andere hobby en worden gelukkig. Sommige mensen kunnen hier inderdaad niet goed tegen, dat zijn vaak ook degene die vroeger op de basisschool altijd als laatst werden gekozen bij de gym. Zie het toch als een levensles voor die personen waar jij een deel van uit kan maken.
Uit je bericht maak ik op dat jij je superieur ziet aan de anderen, jij vindt dat je kunt bepalen wanneer iets crap is of niet! Sorry, maar dat gaat er bij mij echt niet echt in. We spreken hier over kunst, je handen het werk over laten nemen van de geest. Kunst is niet te beoordelen met mooi of lelijk. We kunnen alleen maar zeggen ik zou dit anders doen, of daar wat meer kleur aan toevoegen. Tuurlijk kan je er geen kwaliteits-eis aan binden. Noem eens tien verschillende kunstenaars op en iedereen beoordeelt hun kunstwerken op een verschillende manier. Jouw vragen zijn dus compleet onzinnig, hebben geen inhoud en insinueren dat jij het wel beter kan.
Om toch maar even antwoord te geven op jouw vragen met betrekking tot je eigen post:

Wat vind je hiervan?
Jouw topic ziet er niet uit, het is wel duidelijk dat je geen ervaring en al helemaal geen talent hebt. Heb je er al wel eens over nagedacht een nieuwe bril te kopen?

Moet iedereen alles wat hij of zij maakt op ARTistiek kunnen posten zonder meteen te worden afgekraakt?
Tuurlijk niet wat een belachelijk vraag. Je moet wel heel erg dom zijn om zo'n vraag überhaupt te stellen! Heb je geen leven? Wat een afschuwelijk dom idee? Was het wel jouw idee of heb je dat van één of ander forum gejat?

Of moet er een soort van minimum kwaliteits-eis zijn, en zo ja, hoe wordt die bepaald?
Of er een minimun kwaliteits-eis moet worden gestelt? Het is dat je niet voor me staan, anders had ik je midden in je gezicht uitgelachen.

En waar moet die liggen?
Die grens? Die ligt natuurlijk op kniehoogte!

Moeten degenen die die flauwe reacties posten ons inhouden, of mag de TS best eens te horen krijgen dat hij of zij maar beter een andere hobby kan gaan zoeken?
Ehm, daar ben ik het helemaal mee eens. Dus Botulism bij deze....
Ga een op zoek naar een andere hobby. Er is nog zoveel te ontdekken... Macrameeën, vingerverven, een cursus wijnproeven, origamiën, enz, enz...

Zoals je ziet draait het leven niet alleen om het posten van zinloze berichten!


Om toch nog even serieus in te gaan op jouw vragen.
Ik denk niet dat het mogelijk is een soort van minimum-eis in te stellen op ARTistiek. Dit is namelijk niet toe te passen in de kunst. Kritiek geven en krijgen kan leerzaam, pijnlijk, grappig, leuk, origineel zijn. Maar houdt er rekening mee dat iedereen zijn of haar best doet. De crap die jij ziet terugkomen tussen het goede werk verdient ook z'n plaats en zorgt ervoor dat wij onze meningen leren vormen.

Volgens mij is het wel duidelijk wat ik heb willen proberen duidelijk te maken, voor diegene die het niet helemaal hebben begrepen, hier komt de moraal van het verhaal:
Wijsheid leer je niet uit een boek...

Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 23:02
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Zakje nodig?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 23:12
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
olé

en nou weer werk posten.. ?
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 23:21
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
snarl schreef op 10-11-2005 @ 00:12 :
olé

en nou weer werk posten.. ?
Ik begin er niet meer aan

__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 23:53
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
A sad sad day in the history of mankind.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 00:19
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Captain N schreef op 10-11-2005 @ 00:53 :
A sad sad day in the history of mankind.
zoek een hobby man...
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 00:46
Hug_The_Hippo
Avatar van Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Mensen die hier hun werk plaatsen vragen om iemands mening, en die krijgen ze dan ook te horen (lezen). Het is gewoon te verwachten dat er mensen zijn die het niks vinden, daar moet je tegen kunnen. Ook al is je werk wel super goed, er zullen altijd mensen zijn die het niks vinden en het je zelfs ongevraagd zullen laten weten. Ik kan me er niet aan storen..
__________________
Dat moet je tegen de pastor zeggen, achterlijke gladiool.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 04:08
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Jive. schreef op 09-11-2005 @ 23:01 :
Om toch nog even serieus in te gaan op jouw vragen.
Ik denk niet dat het mogelijk is een soort van minimum-eis in te stellen op ARTistiek. Dit is namelijk niet toe te passen in de kunst. Kritiek geven en krijgen kan leerzaam, pijnlijk, grappig, leuk, origineel zijn. Maar houdt er rekening mee dat iedereen zijn of haar best doet. De crap die jij ziet terugkomen tussen het goede werk verdient ook z'n plaats en zorgt ervoor dat wij onze meningen leren vormen.

Volgens mij is het wel duidelijk wat ik heb willen proberen duidelijk te maken, voor diegene die het niet helemaal hebben begrepen, hier komt de moraal van het verhaal:
Wijsheid leer je niet uit een boek...
ik ga even in op het deel van je post waarin je, zoals je zelf zegt, serieus op mijn post ingaat. Waar die agressie jegens mij in de lap daarvoor vandaan komt, begrijp ik niet helemaal. Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Ik heb nergens gezegd dat ik mij beter voel dan de meesten hier, en dat is ook verre van waar.

De vraag of er een selectie moet komen voor de posts op ARTistiek, stel ik omdat ik het idee krijg dat sommigen dit willen. Nee, ik wil dit zelf niet, en het zou uberhaupt niet kunnen, zoals je zelf aangaf. Het is een belachelijke eis. Maar dat hoopte ik juist duidelijk te maken door die vraag te stellen.

Kritiek geven doe ik zoals je misschien weet regelmatig hier. In de meeste gevallen positief. Ik heb weinig van mijn eigen werk gepost omdat ik geen scanner heb, simple as that. Ik zou graag meer willen posten, maar dat zit er voorlopig niet in.

Mijn kritiek is zoals ik al zei in veel gevallen opbouwend, maar in sommige gevallen ben ik inderdaad één van de mensen die lullige opmerkingen maakt. Waarom? Omdat ik vind dat de TS dan niet zijn of haar best heeft gedaan. En dan mag dat best gezegd worden. Je zegt dat iedereen zijn of haar best doet, maar als iemand met photoshop drie filters over een bestaand plaatje van een andere artiest gooit, dan heeft die echt niet zijn of haar best gedaan. Same goes voor vakantiekiekjes.

Vakantiekiekjes oke, maar post ze dan in het algemeen fototopic. Als ik ze daar tegenkom, dan negeer ik ze. Drie-filter-photoshopcreaties oke, maar stop die in het simple art topic. Ik zie echt wel het verschil tussen een werk dat mij absoluut niet aanspreekt, maar waar zichtbaar moeite aan is besteed, en een werk dat zonder moeite in elkaar is geflanst. En het naapen van de stijl van je idolen vind ik ook niet je best doen, dat is een herhalingsoefening. Ga eens op zoek naar een eigen stijl!

--------------------------------------------

De reden waarom ik dit topic heb gemaakt, is om mensen eens over een veelvoorkomend probleem hier op ARTistiek na te laten denken. En dat is de hele rij aan topics die volgeflamed worden en wel of niet op slot gaan. Niemand schiet er iets mee op als een topic volgeflamed wordt. De topicstarter niet, de mensen die reageren niet en de forumbazen zullen er ook niet blij mee zijn. Ik denk dat dit probleem best opgelost kan worden, maar dat moet van alle kanten komen.

Als je eigen werk post, dan moet je voorbereid zijn op alles. Dus kom niet met geleuter als 'alleen positieve reacties aub' en ga niet fel in tegen elk puntje van negatieve kritiek dat wordt genoemd, want dat zijn juist de voornaamste twee oorzaken van flames.

De laatste alinea van mijn openingspost bestaat alleen uit vragen. Vragen die ik aan de rest van de forumbezoekers stel. Ik geef zelf geen antwoord op die vragen, maar jij meent te weten wat mijn antwoorden op die vragen zijn. Ik moet je teleurstellen; het zijn net de tegengestelde antwoorden.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 07:38
Verwijderd
Ik was eigenlijk gewoon benieuwd hoe jij zelf omgaat met kritiek. Je voelt je zeker aangevallen, maar je gaat er op een goede manier mee om! En ik ben het trouwens helemaal eens met je standpunten.... Ik hoopte eigenlijk op een fikse discussie, maar die zit er volgens mij niet in?!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 08:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jive. schreef op 10-11-2005 @ 08:38 :
Ik was eigenlijk gewoon benieuwd hoe jij zelf omgaat met kritiek. Je voelt je zeker aangevallen, maar je gaat er op een goede manier mee om! En ik ben het trouwens helemaal eens met je standpunten.... Ik hoopte eigenlijk op een fikse discussie, maar die zit er volgens mij niet in?!
Met een aantal opmerkingen van jou hier zeker niet, je bent flamerig bezig. Rologen, dat stuk lange tekst etc.


Goed, ik vind het er wel in passen: Er is op BZ een discussie geweest of we een nieuw knutsel/freubel forum moeten maken.
Mijn mening is dat dat niet nodig is en dat best hier kan.
Een forum (of subforum) heeft een aantal nadelen: waar leg je de grens? Word het hier dan nog rustiger omdat het nog meer een elitegroepje is?
Nu is het dat al en ik vind dat het moet veranderen. Als je een TS irritant vind of het werk stelt geen zak voor kan je het negeren. Dat flamerige gedrag is imo nergens voor nodig. Nog steeds kan je wel zeggen dat je het helemaal niks vind, maar vaak gaat het op een hele flamerige manier en dat moet wat mij betreft eens afgelopen zijn. (ik heb wel een paar voorbeelden van dingen die imo te ver gaan)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:45
Verwijderd
Bon. In stukjes.

Een selectie van wat wel en niet hier gepost zou mogen worden. Onmogelijk. Mensen verschillen te veel van mening van wat mooi en niet mooi is, laat staan wat kunst en geen kunst zou zijn en al helemaal wat op een Art-forum op een Scholierenforum gepost zou mogen worden. Laten we even duidelijk stellen dat ik bijv. vind dat 3/4e, wat zeg ik, 99% van wat hier gepost wordt, geen kunst vindt, zelfs niet eens Artistiek. Dat betekent niet dat ik vind dat men niet mooi kan schilderen of tekenen of watdanooken. Er zitten hier mensen die prachtig kunnen tekenen op een niveau waar ik alleen maar van kan dromen, maar die ik eigenlijk zelf nooit in een expositie zou willen zetten omdat ik het op kunstgebied gewoon helemaal nix vind. Wat dan weer niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind .

Reacties. Zoals ik al eerdere keren duidelijk heb laten blijken en zoals ik ook vaak op DoP zeg: als je lieve, vriendelijke, kritiekloze OHhhh Wat MOOOIIII!!!-reacties wil, ga je beter naar een Fancy-forum, of je spreekt een willekeurig familielid aan. Je post op dit forum om kritiek te krijgen, om commentaar te ontvangen en daarvan iets te leren. Als je alleen je mooie dingetjes ten toon wil spreiden, daar bestaan tig fotopagina's voor waar het onmogelijk is commentaar te krijgen.
Daarentegen vind ik wel dat de reacties genuanceerder mogen. Zoutloze opmerkingen of gewoonweg bot in de grond geboor zijn echt niet altijd nodig. En zoals we het ook op DoP hebben bijgebracht: onderbouw je reactie. Of je het nu mooi of lelijk vindt, zeg waarom, geef aan waarom je het mooi vindt, geef aan wat verbeterpunten zijn, anders leer je er nog niets van.

En dat er sarcastisch op iemands houding gereageerd wordt, tot daar aan toe, maar iemand compleet onder de grond schoffelen met kutopmerkingen is onnodig. Als iemand zich een arrogante houding aanmeet, krijgt hij dat sowieso terug op zijn bord en niet door 1 of 2 forummers, maar zeker de helft gaat zich er druk over maken.

Over het sluiten van topics. Als het voorkomen kan worden, doe ik dat ook, zoals toen met Marsboy, ik heb hem erover aangesproken en als hij het echt liever dicht had gehad, had ik dat ook wel gedaan, maar zelf vind ik het ook een beetje kleinzierig om te gaan sluiten als de reacties je niet aanstaan. Wat het topic van Nocturnal betreft, de openingspost had het ook al best aanzienlijk verpest, en dan kan dat sarcasme geweest zijn, we zitten op een forum, een geschreven medium, we horen geen toonaarden en zien geen rologen, daar zijn de smileys voor uitgevonden.

En ik zie dat het gewoon wel kan. Ik heb van de week nog een reactie verwijderd die onnodig was en de persoon heeft erna opnieuw gereageerd, maar wel met onderbouwing.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:47
Verwijderd
Ik vindt het best als ik alleen commentaar krijg, zelf denk ik vaak dat het zeer goed is maar als nu nu kijk naar die elfen tekeningetjes van mij moet ik zeggen dat het zekers veel beter kan, En als je veel hoort dat het mooi is, is het ook echt mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:01
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Jive. schreef op 10-11-2005 @ 08:38 :
Ik was eigenlijk gewoon benieuwd hoe jij zelf omgaat met kritiek. Je voelt je zeker aangevallen, maar je gaat er op een goede manier mee om! En ik ben het trouwens helemaal eens met je standpunten.... Ik hoopte eigenlijk op een fikse discussie, maar die zit er volgens mij niet in?!
Ik snap niet waarom je een fikse discussie zoekt. Dit topic is - in mijn ogen - wel in de laatste plaats voor entertainment bedoeld.
Verder snap ik niet waarom je jezelf verlaagt tot het niveau, wat zeg ik, voorbij het niveau van het flamen en de grond in boren waar je zelf op tegen meent te zijn.

@ Mutant: Goede punten! Ik voel sowieso veel voor de manier waarop jij hier de boel onder controle houdt. Als je een lullige reactie post in een topic, en je forumvriendjes doen vrolijk met je mee, dan ben je alleen maar blij als het betreffende topic op slot wordt gedaan en er een boze opmerking van een forumbaas komt.
Als daarentegen de flamereacties worden verwijderd en er komt eventueel een post van een fb dat serieuze, onderbouwde reacties gewenst zijn, dan heb je als poster van een lullige reactie zoiets van 'laat dan maar zitten'.

Ten slotte denk ik dat je met je laatste opmerking op mij doelt, en voor mij werkt het inderdaad
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:31
Verwijderd
Ik wilde geen namen noemen Maar idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 13:07
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
parazonium schreef op 09-11-2005 @ 20:38 :
Stel je opent als meneer marsboy (om maar even een voorbeeld te noemen) een topic met een lelijk schilderijtje ...
NOU SOORY HOOR maar jou heb ik nog nooit eens iets zien posten

en hoe schilderde jij toen je 15 was nee,, toen kon je dr zeker geen #$&%" van.. of deed het niet eens..



als je het niet mooi vind.. ik heb het je niet horen zeggen,,

dus hou maar rustig je mondje dicht.. het vernaggelt de sfeer hier..

ennuhm ,, ik kan nu wel tegen kritiek

het is op dit forum als er eentje negatief doet of zeikt het af gaan de andere erop door,, zeg dan maar iets origineels.. maar denk niet dat je stoer bent als je EINDELIJK weer iemand kunt afzeiken over hoe hij of zij schildert..

de val van icarus is trouwens niet het eerste dat ik post,, dus noem me maar geen newbie

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:11
Verwijderd
Zulke reacties zijn anders ook niet bevorderlijk voor de sfeer.

Edit: voor je edit dan, het eerste stuk blijft hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:19
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
sommige mensen hebben soms niet eens hier iets gepost..

en dan durven ze wel kritiek te leveren. dat vind ik niet kunnen, dan zouden ze op een dag waarbij ze zich vervelen gewoon mensen kunnen afzeiken terwijl dat al 1000 keer *ik overdrijf *
hebben gehoord dat er iets niet klopt..

met andere woorden,,

eerst iets van kunst posten dan praten we verder
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:25
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
marsboy schreef op 10-11-2005 @ 14:19 :
sommige mensen hebben soms niet eens hier iets gepost..

en dan durven ze wel kritiek te leveren. dat vind ik niet kunnen, dan zouden ze op een dag waarbij ze zich vervelen gewoon mensen kunnen afzeiken terwijl dat al 1000 keer *ik overdrijf *
hebben gehoord dat er iets niet klopt..

met andere woorden,,

eerst iets van kunst posten dan praten we verder
dat slaat helemaal nergens op natuurlijk. dat zou betekenen dat ik ook geen mening over het nederlands elftal mag hebben, omdat ik zelf geen profvoetballer ben.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:28
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Escapism schreef op 10-11-2005 @ 14:25 :
dat slaat helemaal nergens op natuurlijk. dat zou betekenen dat ik ook geen mening over het nederlands elftal mag hebben, omdat ik zelf geen profvoetballer ben.
dat mag natuurlijk wel,,
maar soms zijn er mensen die zich vervelen en dan hier komen en mensen dan gaan zitten afzeiken,, dat is eigenlijk mijn punt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:32
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Kwaliteit valt in dit vakgebied nu eenmaal moeilijk te bepalen. Uiteraard valt er wel iets over te zeggen over kundigheid, originaliteit, aanspreekbaarheid etc. Maar uiteindelijk blijft het een vrij subjectieve aangelegenheid. Natuurlijk staat het iedereen vrij om kritiek te leveren, mits het - naar mijn idee-
onderbouwd wordt.
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 10-11-2005 @ 14:28 :
dat mag natuurlijk wel,,
maar soms zijn er mensen die zich vervelen en dan hier komen en mensen dan gaan zitten afzeiken,, dat is eigenlijk mijn punt
Die mensen kom je overal tegen. Altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:47
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mutant schreef op 10-11-2005 @ 14:38 :
Die mensen kom je overal tegen. Altijd.
en dat is echt jammer
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:23
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
volgens mij is het zo dat als marsboy (prachtvoorbeeld) gaat happen als ie negatieve kritiek krijgt, dat het afkraken dan alleen maar leuker word, en op den duur gaat de "discussie" niet meer over het werk...

en cynisme heerst nu eenmaal hier, en terecht, aan reetlikken heb je geen fuck
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:24
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Ranja v. Tanja schreef op 10-11-2005 @ 15:23 :
volgens mij is het zo dat als marsboy (prachtvoorbeeld) gaat happen als ie negatieve kritiek krijgt, dat het afkraken dan alleen maar leuker word, en op den duur gaat de "discussie" niet meer over het werk...

en cynisme heerst nu eenmaal hier, en terecht, aan reetlikken heb je geen fuck
waarom wordt ik altijd als voorbeeld genomen



ik voel me wel vereerd
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:33
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ranja v. Tanja schreef op 10-11-2005 @ 15:23 :
volgens mij is het zo dat als marsboy (prachtvoorbeeld) gaat happen als ie negatieve kritiek krijgt, dat het afkraken dan alleen maar leuker word, en op den duur gaat de "discussie" niet meer over het werk...

en cynisme heerst nu eenmaal hier, en terecht, aan reetlikken heb je geen fuck
Volgens mij is dat evita-schilderij-topic een mooi voorbeeld.
Daar zit ook een ettertje in dat alleen maar zit te zeiken, ook over andermans posts...
Maar hoe heet dat galbakje nou ook alweer?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 14:35
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ranja van tanja misschien

en dan wordt het mijn belichaming genoemd


*geeft rooster een pluim*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 10-11-2005 @ 13:01 :
Ik snap niet waarom je een fikse discussie zoekt. Dit topic is - in mijn ogen - wel in de laatste plaats voor entertainment bedoeld.
Verder snap ik niet waarom je jezelf verlaagt tot het niveau, wat zeg ik, voorbij het niveau van het flamen en de grond in boren waar je zelf op tegen meent te zijn.
Om maar weer even terug te komen op de kritiek die je van mij hebt gekregen. Je had het er in eerste instantie over dat je je zo ergerde aan de mensen die op ARTistiek iets plaatsen en vervolgens niet goed met de kritiek om kunnen gaan, met het gevolg dat ze zich helemaal vernederd voelen en vragen om het topic te sluiten. Dit was voor mij de reden om eens te kijken hoe goed jijzelf met kritiek van andere om kunt gaan. Kritiek geven betekend niet meteen dat je jezelf verlaagt tot het niveau, zoals jij hebt gezegd.
Een forum kent verschillende doeleinde en één daarvan is een discussie. Jouw vragen hielden mij ook al langer bezig en ik ergerde mij verschrikkelijk aan het onderscheid tussen het elite-groepje en de rest! Vandaar dat dit een mogelijkheid was om even een beschouwing neer te zetten (natuurlijk hier en daar wat overdreven en niet enkel op feiten gebaseerd).
Dit neemt echter niet weg dat ik het op veel punten eens ben met jouw ideeën en gedachten....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:05
Verwijderd
Ik merk het ook op het muziek subforum eigen muziek. Hier op s.com hangt wel een apart cultuurtje, waar veel gezeikt wordt en vaak weinig contstructieve kritiek wordt gegeven. In vergelijk met andere (vaak dan wat specifiekere) fora is het echt bar hier soms.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:24
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
bar is wel een leuke benaming,,
alleen het bier missen we nog


Ontopic: mensen willen leuk en grappig zijn tegenover anderen dus gaan ze maar mensen afzeiken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:19
Verwijderd
Ik ben niet van mening dat mensen die niet goed kunnen schilderen een andere hobby moeten zoeken... (Waarschijnlijk zijn ze het nog aan het leren. Zoniet dan hebben ze gewoon niet lekker hun best gedaan denk ik of ze hadden hun dag niet.)

Ik ben ook niet van mening dat mensen die niet tegen kritiek kunnen een andere hobby moeten gaan zoeken... (Omgaan met kritiek is ook iets dat je moet leren. En daarbij als je zoveel moeite hebt met kritiek dat je topic op slot moet, past het beroep van kunstenaar ook niet echt bij je.)

Ik ben wel van mening dat mensen die er gein in hebben om anderen af te zeiken een andere hobby moeten gaan zoeken.
Afzeiken maakt je niet populair, maakt je niet aantrekkelijk, levert niets op whatsoever. In de tijd die sommigen spenderen aan afzeiken hadden ze ook kunnen gaan leren schilderen, of leren omgaan met kritiek...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:45
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Ik vind dat als je iemand iets op ARTistiek ziet posten, en er zelfs een nieuw topic voor opent, dat je toch een beetje genuanceerder moet zijn met je mening omdat het al een grote stap is om dat op dít forum te posten omdat sommige mensen hier alleen zijn om andere mensen af te zeiken.
Tenzij de topicstarter om een onsubtiele mening vraagt natuurlijk.

Bovendien is het ook wel genoeg als één iemand zegt dat het kut is, want van alleen ''het zuigt'' leer je niet veel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:30
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Over het algemeen ben ik het met de meeste eens die hier al hebben gereageerd.
Kunst is een begrip dat heel ruim genomen moet worden. Wat de een kunst vind is voor de ander niet meer dan een veredeld knipwerkje.

Om maar eens een voorbeeld te noemen, op de kunstacademie waar ik op zit, krijg ik over grote meesters (van de middeleeuwen tot Gouden Eeuw) zoals Rembrandt, Rubens, etc. alleen informatie bij het vak kunstgeschiedenis. Dat vak duurt 3 uur waarvan 1 uur bestaat uit video en 1 uur moderne kunst en dus 1 uur oudere kunst. De rest van de week is allemaal modern of ter zelf ontplooiing. Ik proef een kleine, onderwaardering is niet het goede woord, maar een kleine negatie. Dat komt natuurlijk omdat het hem in de hedendaagse kunst voornamelijk zit in de onderbouwing van het gemaakte.

Dit, is mij opgevallen, werkt hier zelfs door in het forum. De één neemt genoegen met een ogenschijnlijk lelijk werkje met een diepgaand betoog, de ander kan het alleen maar waarderen als je de moeite in een werk proeft en de ambachtelijkheid er van inziet. Ik leg het hier wat bevooroordeeld uit en ik neig ook zelf naar het laatste, maar dat is ieders mening.

Afijn, ik ben al blij dat er mensen zijn die meedenken over het wel en weer van ARTistiek.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:05
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Als we nou gewoon een regel maken dat als je van jezelf weet dat iets een probeersel is of geklieder wat je wel leuk vind om te posten dat diegene dat dan in het SIMPLE ART topic post...aldaar kan hij of haar altijd vragen om wat kritiek, maar er wordt iig niet verwacht dat er een hoogstaand werkje wordt afgeleverd.

Mocht iemand toch een apart topic openen wat flamewarvatbaar is dan moet deze met een subtiel linkje verwezen worden naar het simple art topic.

Als dit gedaan is is het verder NIET meer nodig om verdere kritiek te uiten en is het aan een mod het topic te sluiten.

Criteria om een flamewar vatbaar topic te bepalen zijn oa.

-Geen onderbouwing.
-Toegeven van de TS dat het een probeersel/frutsel is
-Duidelijke aanwijzingen dat er absoluut geen moeite in gestoken is.

Idee of nie?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Tja, dan zitten we nog steeds met het knutselfreubelforum. Waarvan ik nog steeds vind dat het hier kan.

Verder vind ik het simple art topic al niet echt wat. Voor simpele paint zooi ok, maar van mij mag iets vrij snel een eigen topic hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:23
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ja het knutsel/freubeltopic (wat een kutwoord, freubelen) vind ik ook niks.

Het simple art topic mag wat mij betreft blijven bestaan, maar het werkt in de praktijk niet zo goed omdat er veel simple art toch een apart topic krijgt. Wat je ook kunt doen is voor ALLES een nieuw topic laten openen, maar dan moet er wel een duidelijke beschrijvende titel zijn. Dus zet er dan ook duidelijk schets/probeersel/frutsel/experiment/oefenopdracht bij als dit zo is. Sommigen doen dit al heel goed, maar als er alleen 'Mijn tekening' o.i.d. staat (en dit is zo vaak het geval) dan weet je dus nog niks.

Als er een 'cultuur' onstaat waarin elk werkje een eigen topic heeft, dan wordt die stap om eigen werk te posten die voor sommigen zo groot is, misschien wat kleiner. Met als gevolg dat er dan hopelijk meer werk wordt gepost.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:22
What?
Avatar van What?
What? is offline
Je post iets toch om andersmans reacties te horen? Als je daar niet tegen kan, moet je niet posten.
Bovendien wordt er hier meestal opbouwende kritiek gegeven; dat is iets anders dan afzeiken.
__________________
I've got a Molotov coctail with a match to go, I light my cigarette with style.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Psychologie aanstellerij?
Hem
17 13-09-2005 19:17
Psychologie vol hoofd, aanstellerij? of niet? advies gevraagd!
zeep007
8 12-04-2005 17:45
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00
Psychologie aanstellerij
superdikkeknuf
29 04-01-2004 18:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.