Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2009, 20:05
Ma.vl
Ma.vl is offline
Hallo,
ik zit nu nog maar in de 4e HAVO maar ik wil graag vooruit kijken. Ik doe op het moment em, maar dat kan nog wisselen naar ng. Ik hou erg veel van biologie, nederlands en creatieve/sportieve vakken. Ik woon in amsterdam en ik zag al dat ik hier geen HBO opleiding met dieren zou kunnen doen. En naar wageningen verhuizen vind ik ook niet echt heel aantrekkelijk. Dus ik vroeg me af, kan iemand zig herkennen in mijn situatie? of weet iemand misschien een HBO opleiding die bij mij past? het mag ook een MBO opleiding zijn... ik hoop dat jullie iets weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2009, 21:19
Allure
Allure is offline
Misschien moet je iets specifieker zijn over je interesses en voorkeuren.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 21:38
Ma.vl
Ma.vl is offline
okj,;
ik ben een ontzettende dieren gek, maar ik kan niet tegen bloed enzo. dus dierenarts is geen optie. Het liefst wil ik met dier en gedrag of dier en fysio werken maar dat kan niet in amsterdam. Ook lijkt het me leuk om voor ouderen te werken, maar dat niveau ligt wat laag. dus kan ik ook wat met kunst ofzo doen. Ik weet alleen niet zo goed wat. Ik heb ook wel gekeken naar biologie studies, maar bij de meeste zit dieren labaratorium onderzoek; en daar wil ik absoluut niets mee, want daar ben ik op tegen. Ik hou van werken met mijn handen, en creatief bezig zijn, maar ik wil geen eigen bedrijf denk ik. Ik werk liever onder een baas, dan dat ik een leidinggevende functie heb.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 07:08
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik denk niet echt dat wij je kunnen helpen met het kiezen van de juiste studie maar ik wilde wel graag zeggen dat je niet iets niet moet kiezen omdat je 'het te ver weg vindt' of de stad niet leuk is. Als iets heel graag wilt studeren dan moet je daar voor kiezen (vind ik persoonlijk), veel mensen willen niet op kamers terwijl het wél hartstikke leuk is en ook leerzaam. En mocht je Wageningen niet heel leuk vinden dan kun je altijd nog in een stad dichterbij wonen (Utrecht/Nijmegen bijvoorbeeld, waar wel veel studenten wonen).

De Hogeschool van Wageningen lijkt me namelijk wel heel passend bij jou aangezien ze veel HBO-opleidingen aanbieden die met dieren/biologie te maken hebben waar je ook wel je creativiteit in kwijt kunt.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 22:08
Ma.vl
Ma.vl is offline
Ja, je hebt zeker gelijk. Ik overweeg ook zeker deze mogenlijkheden...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:03
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Voor de duidelijkheid, in Wageningen zit geen hogeschool, alleen maar een universiteit. De Wageningen Universiteit heeft inderdaad dier/groen gerichte opleiding, maar dus wel op wo-niveau. Om hier toegelaten te worden heb je vwo nodig.

Als je een hbo-opleiding wilt volgen na je havo moet je eens kijken op de sites van de volgende hogescholen:
- Hogeschool HAS Den Bosch (Dier- en veehouderij)
- Hogeschool Van Hall Larenstein (Diermanagement, Dier- en veehouderij)
- Stoas Hogeschool (tweedegraads lerarenopleidingen Recreatie- en gezelschapsdieren en Paardenhouderij)
- Christelijke Agrarische Hogeschool (Dier- en veehouderij, Bedrijfskunde en agribusiness)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 21:01
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Goed punt inderdaad, maar ik had gegoogled en toen kwam ik dus op de website van de hogeschool Van Hall Larenstein in Wageningen. Of is die hogeschool stiekem niet in Wageningen of geen erkende HBO?
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 20:02
Ma.vl
Ma.vl is offline
Pater Noster; bedankt, hier heb ik wat aan! ik ga ze gelijk allemaal ff googlen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 10:12
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Goed punt inderdaad, maar ik had gegoogled en toen kwam ik dus op de website van de hogeschool Van Hall Larenstein in Wageningen. Of is die hogeschool stiekem niet in Wageningen of geen erkende HBO?
Kleine correctie: Van Hall Larenstein zit wel in Wageningen. Dit is gewoon een erkende hbo-instelling Naast Wageningen zit deze school ook in Velp en Leeuwarden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO opleiding én op kamers lijkt onmogelijk
Skybird
11 24-04-2014 12:16
Studeren Welke HBO opleiding Officemanagement? Schoevers/LOI
chantalbs
0 07-04-2014 14:51
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 07:40
Studeren Welke HBO opleidingen hebben goede toekomstperspectieven?
Dare2bDifferent
7 17-04-2009 11:32
Studeren welke mbo opleiding
Missbier
4 11-07-2007 21:09
Algemene schoolzaken opleiding en profiel
Balance
5 23-02-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.