Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 20:21
Verwijderd
De scenario's bij Warlords vind ik de moeite niet waard. En de Great People die je met Warlords erbij krijgt, zitten ook gewoon in BtS. In BtS heb je ook de Great Spy, maar spionage is niet echt spannend. Het is leuk dat je weet wat iemand aan het onderzoeken is, maar dat kan je ook gewoon afleiden uit het handelsscherm. En improvements en zo slopen is weinig spannend en het kost teveel. Als ik mensen wil kapotmaken doe ik dat wel met legers.
Advertentie
Oud 01-02-2009, 20:23
Verwijderd
Mijn ouders weer zeuren:
We hadden toch gezegd dat je 9 uur moest liggen.
Dat betekent niet dat je nog om vijf over 9 naar de wc moet gaan



Oud 01-02-2009, 20:24
Verwijderd
Negen uur naar bed?
Oud 01-02-2009, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Negen uur naar bed?
normaal kwart voor 9
maar mijn moeder is ziek, en mijn vader is iets aardiger
Oud 01-02-2009, 20:31
Verwijderd
Citaat:
De scenario's bij Warlords vind ik de moeite niet waard. En de Great People die je met Warlords erbij krijgt, zitten ook gewoon in BtS. In BtS heb je ook de Great Spy, maar spionage is niet echt spannend. Het is leuk dat je weet wat iemand aan het onderzoeken is, maar dat kan je ook gewoon afleiden uit het handelsscherm. En improvements en zo slopen is weinig spannend en het kost teveel. Als ik mensen wil kapotmaken doe ik dat wel met legers.
Je kan toch ook secrets jatten met die spies?
Oud 01-02-2009, 20:35
Verwijderd
Citaat:
normaal kwart voor 9
maar mijn moeder is ziek, en mijn vader is iets aardiger
Wtf, woon je in een Fries strafkamp voor ongehoorzame boerenjongens ofzo?
Oud 01-02-2009, 20:36
Verwijderd
Oh, dat dacht ik niet. Maar ik weet wel dat je spionagepunten nodig hebt om dergelijke missies uit te voeren. En die verdien je of door gebouwen te bouwen die dat als bonus geven, of door je budget anders te verdelen. Bij de eerste heb je het probleem dat je de beurten die je daarvoor nodig hebt beter kan besteden aan het bouwen van een legermacht. Sowieso heb je op een hogere moeilijkheid niet eens de tijd om die gebouwen te bouwen, gezien je bijna altijd wel oorlog hebt. Bij het herverdelen van je budget heb je het probleem dat je minder aan technologische ontwikkeling kan besteden, waardoor je op den duur achterloopt op je buurlanden. Zeker als je achterloopt denkt de tegenpartij je wel eventjes te kunnen pakken.

En dan heb je altijd nog het probleem dat die missies verdomde veel geld kosten. Als je veel geld hebt kan je dat beter besteden aan huurlegers of het rushen van constructies. Of je uitgaven verhogen, zodat je per beurt een klein beetje verlies draait.
Oud 01-02-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Wtf, woon je in een Fries strafkamp voor ongehoorzame boerenjongens ofzo?

Alleen dan in Groningen
Oud 01-02-2009, 20:38
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Toen ik 14 was was mijn bedtijd ook iets van half tien, het is maar net hoe streng je ouders zijn.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat dacht ik niet. Maar ik weet wel dat je spionagepunten nodig hebt om dergelijke missies uit te voeren. En die verdien je of door gebouwen te bouwen die dat als bonus geven, of door je budget anders te verdelen. Bij de eerste heb je het probleem dat je de beurten die je daarvoor nodig hebt beter kan besteden aan het bouwen van een legermacht. Sowieso heb je op een hogere moeilijkheid niet eens de tijd om die gebouwen te bouwen, gezien je bijna altijd wel oorlog hebt. Bij het herverdelen van je budget heb je het probleem dat je minder aan technologische ontwikkeling kan besteden, waardoor je op den duur achterloopt op je buurlanden. Zeker als je achterloopt denkt de tegenpartij je wel eventjes te kunnen pakken.

En dan heb je altijd nog het probleem dat die missies verdomde veel geld kosten. Als je veel geld hebt kan je dat beter besteden aan huurlegers of het rushen van constructies. Of je uitgaven verhogen, zodat je per beurt een klein beetje verlies draait.
Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt, sowieso is het nooit mijn strategie geweest om veel te doen met die spies.
Oud 01-02-2009, 20:39
Verwijderd
half 10 =/= kwart voor 9
Oud 01-02-2009, 20:40
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja daarom is het maar net hoe streng je ouders zijn.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ja daarom is het maar net hoe streng je ouders zijn.
Ow nee, ik dacht dat je half 10 vroeg vond

Ik vind dat een mooie gemiddelde tijd
Oud 01-02-2009, 20:43
Verwijderd
Spionage is misschien wel handig als je geïsoleerd zit, op een eiland bijvoorbeeld. Maar dat zijn sowieso geen leuke maps. En dan heb je sowieso meer aan een sterke marine, zodat je de anderen door middel van blokkades volledig kan uithongeren en financieel kan uitputten.
Oud 01-02-2009, 20:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh nee hoor. Ik ging toen ik in de zesde zat ook rond half elf naar bed, maar uit meselluf. Ik kan wel omgaan met geen bedtijd. Wie weet dat jij ooit geen bedtijd krijgt!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Spionage is misschien wel handig als je geïsoleerd zit, op een eiland bijvoorbeeld. Maar dat zijn sowieso geen leuke maps.
Ja klopt, sowieso richt ik me vaak meer op landlegers.
Oud 01-02-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Oh nee hoor. Ik ging toen ik in de zesde zat ook rond half elf naar bed, maar uit meselluf. Ik kan wel omgaan met geen bedtijd. Wie weet dat jij ooit geen bedtijd krijgt!
Als ik het huis uit ben ja
Oud 01-02-2009, 20:48
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nooit een bedtijd gehad.
Oud 01-02-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:

Alleen dan in Groningen
En je hebt niet zoiets van 'wtf kwart voor negen, dat is kleuterbedtijd'?

Ik ben sinds mijn vierde of vijfde niet meer voor half tien naar bed geweest volgens mij. In elk geval niet verplicht. En daarvoor was het ook meer een richtlijn dan een bedtijd, ik ging gewoon slapen als ik moe was of als mijn ouders naar bed gingen.
Oud 01-02-2009, 20:51
Verwijderd
Hoewel, toen ik nog heel klein was moest ik volgens mij om 8 uur naar bed.
Oud 01-02-2009, 20:51
Verwijderd
Citaat:
En je hebt niet zoiets van 'wtf kwart voor negen, dat is kleuterbedtijd'?

Ik ben sinds mijn vierde of vijfde niet meer voor half tien naar bed geweest volgens mij. In elk geval niet verplicht. En daarvoor was het ook meer een richtlijn dan een bedtijd, ik ging gewoon slapen als ik moe was of als mijn ouders naar bed gingen.
Ja ik vind het mega vroeg


(en woon gelukkig niet in Groningen )
Oud 01-02-2009, 20:52
Verwijderd
Ik ga denk ik nog maar even een potje spelen. Vlak na de vereniging van Italië. In Europa, het nabije Oosten en Noord Afrika. Leuk scenario met veel tegenstanders.
Oud 01-02-2009, 20:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
En je hebt niet zoiets van 'wtf kwart voor negen, dat is kleuterbedtijd'?

Ik ben sinds mijn vierde of vijfde niet meer voor half tien naar bed geweest volgens mij. In elk geval niet verplicht. En daarvoor was het ook meer een richtlijn dan een bedtijd, ik ging gewoon slapen als ik moe was of als mijn ouders naar bed gingen.
Wtf. Dat vind ik toch niet echt goed. Als je wat ouder bent oke maar 4/5 jaar... dan moet je gewoon om zeven uur naar bed.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 20:53
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja ik vind het mega vroeg


(en woon gelukkig niet in Groningen )
Waar woon je dan wel?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ga denk ik nog maar even een potje spelen. Vlak na de vereniging van Italië. In Europa, het nabije Oosten en Noord Afrika. Leuk scenario met veel tegenstanders.
Ik speel normaal random maps, dat is het ook meer een verrassing waar je terecht komt!
Oud 01-02-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Waar woon je dan wel?
staat in mijn profiel
In Z-H iig
Oud 01-02-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Wtf. Dat vind ik toch niet echt goed. Als je wat ouder bent oke maar 4/5 jaar... dan moet je gewoon om zeven uur naar bed.
Wat een onzin, er zijn talloze culturen waarin het doodnormaal is dat kinderen nog op zijn om 9-10 uur. Ik denk ook niet dat het schadelijk is.
Oud 01-02-2009, 20:58
Verwijderd
Ik weet wel dat ik vroeger inderdaad vrij vroeg naar bed ging maar er dan ook om 6 uur weer uit.
Oud 01-02-2009, 20:58
Verwijderd
Citaat:
De scenario's bij Warlords vind ik de moeite niet waard. En de Great People die je met Warlords erbij krijgt, zitten ook gewoon in BtS. In BtS heb je ook de Great Spy, maar spionage is niet echt spannend. Het is leuk dat je weet wat iemand aan het onderzoeken is, maar dat kan je ook gewoon afleiden uit het handelsscherm. En improvements en zo slopen is weinig spannend en het kost teveel. Als ik mensen wil kapotmaken doe ik dat wel met legers.
Ik deed altijd met Nederland op een echte wereldmap
Fucking druk in europa, als eerst de duitsers en de fransen uitroeien
Oud 01-02-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin, er zijn talloze culturen waarin het doodnormaal is dat kinderen nog op zijn om 9-10 uur. Ik denk ook niet dat het schadelijk is.
Ja, in Italië eten ze bijv. pas om half 9
Oud 01-02-2009, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Wtf. Dat vind ik toch niet echt goed. Als je wat ouder bent oke maar 4/5 jaar... dan moet je gewoon om zeven uur naar bed.
Andere cultuur, etc. In Rusland is het niet gebruikelijk dat kinderen zo vroeg gaan slapen. Ook jonge kinderen, die slapen vaak 's middags een paar uur en dan gaan ze 's avonds gewoon rond een uur of 9/10/11 naar bed. Meestal kun je dat als kind ook gewoon zelf bepalen, je gaat gewoon slapen als je moe bent. Het heeft z'n voor- en nadelen, want je hebt dan natuurlijk minder structuur maar je leert wel al snel een vorm van zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb het altijd heel fijn gevonden dat mijn ouders me die vrijheid hebben gegeven.
Oud 01-02-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, in Italië eten ze bijv. pas om half 9
In spanje om 10 uur
Oud 01-02-2009, 21:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
staat in mijn profiel
In Z-H iig
Oud-Beijerland, klinkt als the middle of nowhere. Waar ligt dat precies bij?

Citaat:
Wat een onzin, er zijn talloze culturen waarin het doodnormaal is dat kinderen nog op zijn om 9-10 uur. Ik denk ook niet dat het schadelijk is.
Citaat:
Andere cultuur, etc. In Rusland is het niet gebruikelijk dat kinderen zo vroeg gaan slapen. Ook jonge kinderen, die slapen vaak 's middags een paar uur en dan gaan ze 's avonds gewoon rond een uur of 9/10/11 naar bed. Meestal kun je dat als kind ook gewoon zelf bepalen, je gaat gewoon slapen als je moe bent. Het heeft z'n voor- en nadelen, want je hebt dan natuurlijk minder structuur maar je leert wel al snel een vorm van zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb het altijd heel fijn gevonden dat mijn ouders me die vrijheid hebben gegeven.
Ik zeg niet dat het schadelijk is, maar ik vind dat kleine kinderen op tijd naar bed moeten. Mijn oom en tante die nemen hun kinderen altijd 's avonds en 's nachts overal mee naar toe en die zijn soms echt nog om 2 uur op en dan vinden ze het gek dat het kind geirriteerd is overdag. Maar ik snap best wel dat het op zich wel kan als je als kind al maat kan houden enzo, maar sommige mensen kunnen dat niet.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 21:09
Verwijderd
Dat leer je toch vanzelf. Als kind snap je ook wel dat het niet chill is om gaar je bed uit te komen omdat je te weinig hebt geslapen.
Oud 01-02-2009, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Oud-Beijerland, klinkt als the middle of nowhere. Waar ligt dat precies bij?
20 km van Rotterdam ongeveer
try google maps
Oud 01-02-2009, 21:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat leer je toch vanzelf. Als kind snap je ook wel dat het niet chill is om gaar je bed uit te komen omdat je te weinig hebt geslapen.
Die kinderen snappen dat niet. Anders zouden ze 's nachts ook wel gaan slapen (ze gaan ook 's nachts in hun kamer spelen). Sommige kinderen die doen dat gewoon niet, die spelen liever.

Citaat:
20 km van Rotterdam ongeveer
try google maps
Oh. Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet vrolijk van worden.

Ik zag zaterdag de tram richting Daboman's woonplaats.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Oud-Beijerland, klinkt als the middle of nowhere. Waar ligt dat precies bij?





Ik zeg niet dat het schadelijk is, maar ik vind dat kleine kinderen op tijd naar bed moeten. Mijn oom en tante die nemen hun kinderen altijd 's avonds en 's nachts overal mee naar toe en die zijn soms echt nog om 2 uur op en dan vinden ze het gek dat het kind geirriteerd is overdag. Maar ik snap best wel dat het op zich wel kan als je als kind al maat kan houden enzo, maar sommige mensen kunnen dat niet.
Ik denk dat je nu wel behoorlijk redeneert vanuit wat er in Nederland gebruikelijk is. Er zijn vaak meerdere mogelijkheden die even goed werken he.
Oud 01-02-2009, 21:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh ik zeg ook niet dat het niet kan werken, sommige mensen hebben gewoon alleen structuur nodig. Net als dat sommige kinderen verdoemd zijn tot huiswerkklas ofzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Oh. Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet vrolijk van worden.
?
Oud 01-02-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niet dat het schadelijk is, maar ik vind dat kleine kinderen op tijd naar bed moeten. Mijn oom en tante die nemen hun kinderen altijd 's avonds en 's nachts overal mee naar toe en die zijn soms echt nog om 2 uur op en dan vinden ze het gek dat het kind geirriteerd is overdag. Maar ik snap best wel dat het op zich wel kan als je als kind al maat kan houden enzo, maar sommige mensen kunnen dat niet.
Je moet je kind ook niet meeslepen naar allemaal nachtelijke activiteiten, want het moet in staat zijn om te zeggen van 'ik ben moe, dus ik ga nu slapen en dan ben ik morgen uitgerust en fris en fruitig'. De kinderen van je oom en tante krijgen nu juist aangeleerd dat ze wakker moeten blijven ondanks dat ze moe zijn, nee, dat is inderdaad niet de juiste aanpak. Wat ook blijkt uit dat ze 's nachts nog op hun kamer gaan spelen, waarmee ze simpelweg in de praktijk brengen wat hun ouders ze aanleren.
Oud 01-02-2009, 21:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Je moet je kind ook niet meeslepen naar allemaal nachtelijke activiteiten, want het moet in staat zijn om te zeggen van 'ik ben moe, dus ik ga nu slapen en dan ben ik morgen uitgerust en fris en fruitig'. De kinderen van je oom en tante krijgen nu juist aangeleerd dat ze wakker moeten blijven ondanks dat ze moe zijn, nee, dat is inderdaad niet de juiste aanpak. Wat ook blijkt uit dat ze 's nachts nog op hun kamer gaan spelen, waarmee ze simpelweg in de praktijk brengen wat hun ouders ze aanleren.
Ja nee dat op hun kamer spelen deden ze al, ze gaan echt niet bijna elke dag weg. Ik zag het één keer en ik vond het gelijk nogal kindermishandeling (maar dan vooral omdat die ene naar huis wou en die ander niet). Maar ze worden dan gewoon wakker en gaan spelen, dus dan volgens jouw theorie zouden ze slim genoeg moeten zijn na een tijdje om zelf in bed te blijven om te slapen? Misschien heeft het ook een beetje te maken met niveau, dat ene kind is wel heel dom, misschien ligt het daaraan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 21:33
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik kijk al bijna de hele dag Spangas. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-02-2009, 21:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik moest toen ik een jaar of 13 was (1e/2e klas) ook nog wel rond 9 uur / half 10 naar bed hoor. ;x
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 01-02-2009, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk al bijna de hele dag Spangas. ;x

Alleen Avalanche is cool
Oud 01-02-2009, 21:37
Verwijderd
Ze zijn geen van allen "cool". Van die begintune krijg ik koude rillingen, vooral dat stukje "respecteer een ander".
Oud 01-02-2009, 21:46
Verwijderd
Dus.
Oud 01-02-2009, 21:52
Verwijderd
Dus ga ik slapen
Oud 01-02-2009, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Toen ik 14 was was mijn bedtijd ook iets van half tien, het is maar net hoe streng je ouders zijn.
11 uur moet ik op bed liggen.
Oud 01-02-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
11 uur moet ik op bed liggen.
Maar je trekt wel nachten door?
Oud 01-02-2009, 21:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:

Alleen Avalanche is cool
Kazet is bang voor Avalanche.

Citaat:
Ze zijn geen van allen "cool". Van die begintune krijg ik koude rillingen, vooral dat stukje "respecteer een ander".
Ik verbaasde me er laatst nog weer over hoeveel mensen dat kijken. ;x Maar wel alleen meiden en homo's.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine Assosaaitietopic #598
Neko*
497 09-05-2009 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.