Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 07:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Even een brainstormtopic voor Sport. De situatie is vrij helder: er is weinig activiteit op Sport. Nu gaat dit topic niet om Sport samen te voegen of te laten verwijderen, maar om op goede ideeen te komen om Sport niet te laten verdrinken.We hebben nu ook een nieuwe forumbaas, dus wanneer men goede ideen heeft om er wat meer actie in te krijgen. We horen het graag, want het zou zonde zijn om Sport zo rustig te laten.

Ik had ook wat ideeen, die ga ik ook even uitwerken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Laatst gewijzigd op 10-02-2011 om 08:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 17:53
Verwijderd
Ik heb wel n idee maar dat is wss toch niet zo heel slim

Spoiler

Laatst gewijzigd op 11-02-2011 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 10:48
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
upje zodat mensen met goede ideeën dat hier melden
(oh en ik ben de ben die 'nieuwe forumbaas' )
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 12:07
Verwijderd
Citaat:
upje zodat mensen met goede ideeën dat hier melden
(oh en ik ben de ben die 'nieuwe forumbaas' )
Wat zijn jouw ideeën?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 14:10
Verwijderd
Het stond eerst ergens anders op de voorpagina, toch? Meer bovenaan? Ik heb het idee dat het toen wel aardig liep, m.n. in het hardlooptopic en het voetbaltopic.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:38
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat zijn jouw ideeën?
Ik denk zelf dat de activiteit op sport zo laag is, omdat er geen vaste groep forumleden is die daar helpt met vragen beantwoorden (die er de laatste tijd niet eens meer gesteld worden maargoed). Bij bijvoorbeeld Liefde en Relatie is er een redelijk vaste groep die in elk topic probeert te helpen. Dit is er niet echt op Sport (wat waarschijnlijk ook juist komt doordat er weinig vragen gesteld worden). Mensen zullen minder snel een vraag stellen bij een subforum waar voor het laatst 1 week geleden gereageerd is, dan in een subforum waar elke dag mensen te vinden zijn die berichten plaatsen. Dus zodra er meerdere vragen gesteld worden op sport zal er vanzelf zo'n 'vaste groep forumleden' ontstaan die dagelijks (of meerdere keren op 1 dag) sport bezoekt en reactie's achterlaat. Daarnaast zouden er ook nog topic kunnen komen waarin mensen hun eigen sport (en de resultaten daarvan) kunnen bespreken. Bij het hardlooptopic posten mensen bijvoorbeeld elke keer dat ze zijn gaan hardlopen. Zo'n soort topic zou er ook kunnen komen voor andere sporten (bijvoorbeeld een voetbaltopic (of een teamsporten in het algemen topic ligt eraan hoeveel mensen intresse hebben in zo'n soort topic))
Zorgen dat je niet alleen naar het subforum sport moet om vragen te stellen, maar er voor alles terecht kan (dus ook een beetje dingen als: 'net terug van training, dit en dit gedaan. training afgesloten met wedstrijdje 5 tegen 5 spelen. Ik kon maar niet langs de laatste man komen. Iemand nog een tip voor een move waarmee ik hem op het verkeerde been kan zetten?). Dat soort dingen. Zodat het meer een sportkantine wordt (zoals een andere forumbaas op dit forum het een keer noemde) i.p.v. een plek waar je alleen terecht kan om je vragen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 17:03
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Het stond eerst ergens anders op de voorpagina, toch? Meer bovenaan? Ik heb het idee dat het toen wel aardig liep, m.n. in het hardlooptopic en het voetbaltopic.
Dat klopt, ja. Tijdens het WK (als ik het goed heb). Toen liep het zeker aardig, maar Sport valt nu eenmaal onder ontspanning en om het een prominent plekje bovenaan te geven, tja. We hebben ook zitten denken aan themavorming. Tijdens het WK bijvoorbeeld is er vrij actief gepost, maar eens kijken hoe we dat verder kunnen uitwerken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 21:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sport zou je misschien nog onder algemeen kunnen zetten? Of je zet de hele ontspanningsgroep boven Kunst en Cultuur?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 21:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Alsof de kunst en cultuurforums zo druk bezocht zijn.
Sport heeft afgezien de enkele weken bovenaan altijd daar onder onzin gestaan en het is jaren goed gegaan. Ik denk niet dat de kern van het probleem ligt in de plaats waar het staat. Mij valt op dat bijvoorbeeld het voetbal steeds meer vervalt naar Onzin en ik denk dat dat niet helpt. Maar het weer terugbrengen is natuurlijk lastig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 06:14
Verwijderd
ik denk ook dat het mss aan de tijd van het jaar ligt, in de zomer zijn er veel meer mensen die ns lekker ff gaan hardlopen etc. maar dat doe je minder makkelijk met 5 graden boven nul....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 11:06
Verwijderd
Ik denk dat het is dat de meeste onderdelen van sport ook ergens anders op het forum zijn. Gezonde voeding voor iemand die veel sport kan net zo goed op E&D, gewrichtsklachten op L&G, voetbal wordt meestal besproken op Onzin, dat soort dingen. Sport bungelt meestal ergens onderaan, er gebeurt bijna nooit iets (dus bijna niemand kijkt er) en het is gewoon niet perse de eerste plaats waar iemand sportgerelateerde dingen opzet.
Wat je daaraan zou kunnen doen - tsja. Tóch Sport onder Algemeen zetten, denk ik, ook al hoort het daar eigenlijk niet. Of er zou eens een groepje forumers (forumbazen of leden maakt niet zoveel uit) een aantal interessante topics moeten verzinnen en er dan elke week een moeten lanceren, of zo.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 14:49
Verwijderd
Ik denk dat Sport de uitdaging of de standvastigheid mist...
Bij psych heb je bijvoorbeeld het Lucht je hart topic, daar posten gewoon telkens dezelfde forummers die dan vanzelf ook de andere topics beantwoorden,en als je het zo bekijkt heeft ieder subforum eigenlijk wel zo'n topic met een vaste groep forummers. eigenlijk wat honkballertje dus ook zei.
En net als bij Dop of ART heb je ook wel ns wedstrijden etc. waardoor mensen ook vaker dat subforum bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:14
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik denk dat Sport de uitdaging of de standvastigheid mist...
Bij psych heb je bijvoorbeeld het Lucht je hart topic, daar posten gewoon telkens dezelfde forummers die dan vanzelf ook de andere topics beantwoorden,en als je het zo bekijkt heeft ieder subforum eigenlijk wel zo'n topic met een vaste groep forummers. eigenlijk wat honkballertje dus ook zei.
En net als bij Dop of ART heb je ook wel ns wedstrijden etc. waardoor mensen ook vaker dat subforum bezoeken.
Duckdoggy je hebt gelijk
Maar sinds 2 dagen ofzo is er nu het 'hoe ging je laatste wedstrijd?' topic waarin mensen om de zoveel tijd iets kunnen posten (al is het lucht je hart topic natuurlijk iets wat dagelijks kan en speel je niet dagelijks een wedstrijd). Maar door de algemene topics die er de laatste dagen geopend worden komt er wel steeds meer een plek waar mensen hun ding kwijt kunnen over de sport die ze beoefenen.

Oh en sport wordt de laatste dagen steeds beter bezocht

EDIT: Misschien is het mogelijk om een soort van 'sport in het nieuws' iets te creeëren waarmee we elke week een topic kunnen openen met daarin iets m.b.t. tot sport wat in het nieuws was de afgelopen week? (zoals dat nu Armstrong gestopt is en Contador weer mag fietsen, omdat hij niet meer beschuldigd wordt van doping)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:13
Verwijderd
@honkballertje
Thanx!!!
Dat van het nieuws is zo'n gek idee nog niet, maar dan moeten we wel uitkijken dat nieuws en achtergronden daar niet de dupe van wordt
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 08:36
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dat is een goed punt inderdaad Duck. Misschien is het een idee om een algemeen Sport-nieuwstopic op Sport te openen (aangezien er weinig sport op Nieuws en Achtergronden wordt gepost)? Daar kan dan over de nieuwsberichten van Sport gepraat worden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 06:17
Verwijderd
@Missy,

Mss komt er ook een leuke discussie op gang als we een ''welke straf moeten dopingggebruikers krijgen topic'' maken.
Of mag zoiets niet??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 15:11
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
@Missy,

Mss komt er ook een leuke discussie op gang als we een ''welke straf moeten dopingggebruikers krijgen topic'' maken.
Of mag zoiets niet??
Voel je vrij om zo'n topic aan te maken . Lijkt me zeker een interessant topic om de meningen die de forummers hebben te horen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 15:52
Verwijderd
@Honkballertje, zal t meteen ff aanmaken!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2011, 20:24
Verwijderd
Zo heel dood is sport niet toch?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 06:25
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Sport is niet dood, nee. Maar voordat het weer wat actiever begon te worden, was alleen het hardlooptopic actief. Echter loopt het de laatste paar weken weer iets meer storm.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 14:00
Verwijderd
komt wel weer als het lekker weer wordt en mensen gaan zich zorgen maken dat ze ook nog in badkleding moeten kunnen verschijnen ergens.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 16:28
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Hopelijk wel, ja. Alleen is Sport het laatste jaar iets minder actief. Dus proberen wat vaste activiteit te brengen, ook in de wintermaanden en wat bredere topics, kan nooit kwaad.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 21:47
Verwijderd
Ik zal er wel een leuk spelletje aan toevoegen... als dat meer op dk past hoor ik het wel...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 13:15
Verwijderd
Misschien is het ook verstandig te bekijken hoe Flora en Fauna meer bezocht wordt nu we toch bezig zijn.
Daar is het nu nog rustiger dan sport voor de grote lokactie.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 16:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Misschien is het ook verstandig te bekijken hoe Flora en Fauna meer bezocht wordt nu we toch bezig zijn.
Daar is het nu nog rustiger dan sport voor de grote lokactie.
Kitten en AlopiA naamzoek. Als je het daar echt over wil hebben, kan je eventueel ook nog een apart topic op BZ maken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Problemen op stage en met sporten
Jordy204
1 03-10-2010 20:35
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 16:23
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.