Oud 21-10-2013, 11:47
lisa2345678
lisa2345678 is offline
Ik moet een essay schrijven voor Engels en het gaat over de schooluniformen op Engelse scholen. Ik loop echter tegen een paar probleempjes aan en ik moet deze essay morgen al af hebben en dus kan ik het niet meer aan mijn docent vragen. Kan iemand mij hier mee helpen? Het zijn vooral problemen met spreekwoorden of gezegdes en ik ben hier heel slecht in. Alvast bedankt voor uw hulp.

1. Ik wil de volgende zin "Helaas, pindakaas, maar je hebt nu eenmaal geen keus" gebruiken in mijn essay. Is dit gewoon: "But unfortunately peanut butter cheese, you have no choice" of is dit totaal anders?
2. Ik wil het gezegde "Meisjes gaan steeds bloter gekleed. Zonder uniforms loopt dit misschien uit de hand". Is dit: "Without uniforms this maybe walks out the hand?" of ook totaal anders?
3. Is het nu a hour of an hour? Want een h is toch een medeklinker en dan gebruik je eigenlijk a, maar als je de h niet hoort wordt het an. Wat is bij hour nou precies het geval? Als ik google zie ik beide.

xxx Lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2013, 19:29
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
"Helaas pndakaas" vertaal je als "bad luck" of "never mind". "Uit de hand lopen" vertaal je als" to get out of hand". Je gebruikt bij hour het onbepaald lidwoord an omdat de h in hour toonloos is.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.