Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 18:58
basje
basje is offline
Ik ben een nogal dun mannetje en sinds kort begonnen met fitness. Gewoon om wat breder te worden. Nou vroeg ik me af of er bepaalde vitamines zijn die ervoor zorgen dat je breder word. En of je die ook in pilvorm in kan nemen?

Groeten Bas
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:06
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
steckers?
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:47
el manuel
Avatar van el manuel
el manuel is offline
Citaat:
shao-kahn schreef op 22-03-2003 @ 20:06:
steckers?
Ik had daar een reportage van gezien, dat spul is echt slecht voor je. Je valt er juist veel van af door snellere stofwisseling en je krijgt hartkloppingen ofzo. Het is in ieder geval echt slecht voor je.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 22:25
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
Citaat:
el manuel schreef op 22-03-2003 @ 21:47:
Ik had daar een reportage van gezien, dat spul is echt slecht voor je. Je valt er juist veel van af door snellere stofwisseling en je krijgt hartkloppingen ofzo. Het is in ieder geval echt slecht voor je.
mja klopt, heb het ook gezien. Maar het helpt wel, en het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel je neemt enzo.
Als je snel breed wil worden kun je ook anabolen nemen ofzo, maar of dat zo goed is weet ik ook niet
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 03:35
skatefamke
skatefamke is offline
van vitamines word je niet breder. je moet eiwitten eten en koolhydraten. welke precies, dat weet ik niet. ben niet zo'n spierenkweker. schijnt dat dierlijk eiwit wel werkt (dat ga ik niet adviseren als veganist zijnde, haha).
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:25
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
weight gainers werken wel
is een soort poeder dat je mixed met melk en dat neemt voor je eten/ruim voor je trainen

en verder meer vlees/vis eten

je moet maar eens mens health lezen daar staan altijd handige dingen in

suc6
Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:19
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 23-03-2003 @ 12:25:
weight gainers werken wel
is een soort poeder dat je mixed met melk en dat neemt voor je eten/ruim voor je trainen

en verder meer vlees/vis eten

je moet maar eens mens health lezen daar staan altijd handige dingen in

suc6
Rat
die weight gainers zijn echt te ranzig gewoon, ik ging direct over mn nek toen ik een glas chocomelk met dat poeder opdronk

zijn er nog andere maniren om meer spiermassa te krijgen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:34
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
weight gainers zijn rotzooi!!!


ga eerst maar een half jaar gewoon trainen, in die tijd verandert je stofwisseling nl. nog om zich aan te passen aan je training..

Daarna kun je naar supplementen gaan kijken, whey eiwitten zijn wel een verstandige keuze, creatine is ook goed omdat je daar over t algemeen sneller gewicht van bijkrijgt (aminozuren zijn ook in tabletvorm te krijgen)Ik zou wel shakes aanraden omdat het lekkerder en completer is dan tabletten. Gewoon een bak proteinen (wel 100% zuiver kopen) , banaan en melk erbij en smullen maar .
Voor de rest op je gehele eetpatroon letten, voeding = net zo belangrijk als trainen!

Anabolen moet je maar vergeten, helemaal als je pas net komt kijken. Ik vind persoolijk dat de risico's veel te groot zijn, maar ok.. is persoonlijk.

Suc6 met je training in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:55
Just Me
Just Me is offline
breng eens een bezoekje op: http://www.perfectbody.nl

je moet supplementen wel combineren met een goede trainning.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
anabolen en weight gainers werken alleen wanneer je daarnaast keihard traint. Zelfde bij creatine en dat is niet te betalen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
eet veel ijzer (toch?)

tsja, ik denk dat je er niet zo heel veel aan kan doen dat je een dun mannetje bent. sommige mensen hebben het en andere niet. de 1 heeft gewoon goed ontwikkelde spieren en kan dit ook vrij simpel ontwikkelen, de ander heeft dat gewoon niet. natuurlijk kan je t wel wat trainen, maar dun zal je denk wel blijven.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:48
Quack
Quack is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 23-03-2003 @ 13:34:
weight gainers zijn rotzooi!!!


ga eerst maar een half jaar gewoon trainen, in die tijd verandert je stofwisseling nl. nog om zich aan te passen aan je training..

Daarna kun je naar supplementen gaan kijken, whey eiwitten zijn wel een verstandige keuze, creatine is ook goed omdat je daar over t algemeen sneller gewicht van bijkrijgt (aminozuren zijn ook in tabletvorm te krijgen)Ik zou wel shakes aanraden omdat het lekkerder en completer is dan tabletten. Gewoon een bak proteinen (wel 100% zuiver kopen) , banaan en melk erbij en smullen maar .
Voor de rest op je gehele eetpatroon letten, voeding = net zo belangrijk als trainen!

Anabolen moet je maar vergeten, helemaal als je pas net komt kijken. Ik vind persoolijk dat de risico's veel te groot zijn, maar ok.. is persoonlijk.

Suc6 met je training in ieder geval!
Paar aanvullingen nog, van creatine is het extra gewicht dat je krijgt gewoon vocht, geen spiermassa. Gebruik je te lang achter elkaar creatine dan maakt je lichaam het zelf niet meer aan, dus als je het gebruikt, doe dan een kuurtje van een maand max!

Eetpatroon is inderdaad verschrikkelijk belangrijk, maar men vergeet het belangrijkste! Namelijk rust, slapen is even belangrijk als voeding en training, want je spieren herstellen zich wanneer je slaapt en dan groeien ze ook, indien zwaar genoeg belast en als de juiste bouwstoffen in de juiste hoeveelheid in je lichaam aanwezig zijn.

Anabolen steroïden kan ik ook niet aanraden want daarmee verkracht je je hele hormoonhuishouding. En uiteindelijk heb je er weinig aan omdat je anabolen moet blijven gebruiken wil je die spiermassa ook behouden. De hoeveelheid spiermassa verkregen met anabolen is niet natuurlijk en je lichaam zal gedwongen moeten worden om ze op peil te houden (met anabolen dus), plus het feit dat de meeste anabolen *****zooi is. Beetje het idee als drugs, 2 gram cocaine versneden met waspoeder en dat soort geintjes.

Oh ja, en je kan van dat half jaartje wel een jaartje maken hoor. je lichaam moet groeien en zich aanpassen aan de nieuwe situatie en dat kost tijd en moeite. Maar de beloning is er dan ook naar uiteraard!

Maar wil je serieus supplementen gaan gebruiken, laat je dan goed voorlichten door een fitness instructeur, bij de meeste grote scholen loopt er wel eentje rond die is afgestudeerd in voedingsleer (en ik bedoel niet die 5 schijven onzin).

Zo, ik kap ermee Succes in ieder geval!
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:55
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
yep alles wat ik dus niet gezegd heb is dus toch nog gezegd

dus. trainen - eten - slapen - trainen - eten -slapen etc..... consequent blijven doen (evt met supplementen) en je merkt echt na en half jaar al resultaat
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:15
poesiefox
poesiefox is offline
Van anabole steroiden wordt je ook impotent op den duur. In ieder geval kun je kinderen later wel op je buik schrijven.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:31
Quack
Quack is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-03-2003 @ 22:15:
Van anabole steroiden wordt je ook impotent op den duur. In ieder geval kun je kinderen later wel op je buik schrijven.
Die kans is zeer reeël aanwezig inderdaad. Nou is het ook weer niet zo dat als je het een keer gebruikt, je je snikkel in 20 seconden ziet wegschrompelen. Maar als je hormoonhuishouding in je lichaam naar de fillistijnen is (Na langdurig gebruik), kun je dat lichaamsdeel wel afschrijven ja.
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:54
Martijngr
Martijngr is offline
Hoeveel uur slaap heb je minimaal nofig dan? (als 18 jarige zijn dan..)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:08
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
is bij iedereen anders.. ga maar uit van minimaal 7 uur.. er zijn volgens mij heel veel mensen die dat niet halen maar ok

ps. alle bijwerkingen van anabolen verschillen per persoon, ieder lichaam reageert er anders op. Je kan er inderdaad impotent van worden maar ja ook anbnormale botgroei behoort tot de mogelijke bijwerkingen. Het is maar net wat voor kwaliteit anabolen je hebt en nog belangrijker.. hoe je lichaam er dus op reageert.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:00
Quack
Quack is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 24-03-2003 @ 08:08:
is bij iedereen anders.. ga maar uit van minimaal 7 uur.. er zijn volgens mij heel veel mensen die dat niet halen maar ok

ps. alle bijwerkingen van anabolen verschillen per persoon, ieder lichaam reageert er anders op. Je kan er inderdaad impotent van worden maar ja ook anbnormale botgroei behoort tot de mogelijke bijwerkingen. Het is maar net wat voor kwaliteit anabolen je hebt en nog belangrijker.. hoe je lichaam er dus op reageert.
Amen
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:59
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
vitamines die je breder maken. hmmmm. volgens mij gewoon gezond eten en goed trainen doet wonderen.
ik train zelf 2 uur per week (niet specifiec krachttraining) maar ik eet gewoon normaal en ik heb toch wel enigzins veel spier.(okay het zit verstopt ergens maar het zit er wel.)
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:56
basje
basje is offline
Dus als ik het goed samenvat zijn een paar dingen belangrijk:
-goed slapen
-goed eten
-regelmatig trainen

En geen anabolen gebruiken

Thanx

Bas
__________________
I rule, you suck..........
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 06:40
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
hahaha yep!! .. suc6 met je training he!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 08:03
Drizzt
Drizzt is offline
Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef op 26-03-2003 @ 09:03:
Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 22:55
Quack
Quack is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 26-03-2003 @ 09:03:
Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed.
Hoorah baby!
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 23:44
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 23-03-2003 @ 20:01:
. Zelfde bij creatine en dat is niet te betalen.
dat valt nog reuze mee
ik heb een pot van 500 gram gekocht een maandje terug
je moest de eerste 5 dagen je psieren verzadigen..en dat was 10 gram iedere dag mengen met water...2 theelepels

daarna op trainingsdagen ong. half uur van te voren 10 gram innemen met water...je hebt in poeder en in capsulevorm
en op niet trainingsdagen 5 gram
je moet wel veel water drinken want door creatine nemen je spieren veel vocht op zodat je na enige tijd zwaarder wordt..je spieren herstellen sneller en je kunt meerdere herhalingen bij een oefening

zon pot was 25 euro en vond ik opzich nog wel meevallen
ik ben er nog mee bezig en ben van 78 naar 82 kilo gegaan

ja ik was stom verbaast maar ik vind t wel helpen...wat nog beter is na t trainen veel dextrose binnen krijgen (bepaalde suikers)

en natuurlijk veel eten...dierlijk vet is wel t beste.... zitten veel eiwitten in
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 07:40
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
tja.. ik heb wel een probleem met zwaarder worden... na een creatine kuur ben ik ook gewoon weer naar mn oude gewicht terug gegaan. Probeer nu mn eetpatroon wat op te krikken

... Vind whey-proteine nog steeds numero uno voedingssuplement!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 08:42
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 27-03-2003 @ 00:44:
wat nog beter is na t trainen veel dextrose binnen krijgen
Creatine met dextrose.. Wordt beter opgenomen door je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:07
Quack
Quack is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 27-03-2003 @ 00:44:
en natuurlijk veel eten...dierlijk vet is wel t beste.... zitten veel eiwitten in
Gelul, er zijn vele vershillende ei-witten, en de ei-witten in verzadigd vet, daar kan je lichaam niks mee. Als je je spieren wilt laten groeien dan moet je zorgen voor bouwstoffen die snel opgenomen kunnen worden door je spieren (voornamelijk net na het trainen, zodra je lichaam wilt gaan herstellen), zoals proteïnen. whey-eiwitten, en de juiste aminozuren.
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
het effect van eiwitten is trouwens nog nooit officieel vastgesteld, tenminste niet wat het nu precies met je lichaam doet.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:23
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
nope is waar.. maar wel dat whey-proteinen de eiwitten zijn die t allersnelst in je lichaam worden opgenomen en t buikbaarst zijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:12
Verwijderd
www.ehf-group.com
alles beantwoord
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:29
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 23-03-2003 @ 13:34:
weight gainers zijn rotzooi!!!

!

ach ja bij mij werken ze wel dus het is persoonlijk denk ik


Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 31-03-2003 @ 15:29:
ach ja bij mij werken ze wel dus het is persoonlijk denk ik


Rat
het mag dan bij je werken, das het punt ook niet, het is rotzooi omdat het je lichaam aantast, het verneukt je ingewanden, beïnvloedt je hormoonhuishouding en beïnvloed je gemoedstoestand evt.

Dat het werkt is leuk, dat het BIJwerkt minder...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:59
Verwijderd
nog iets: als ik jou was zou ik gewoon rustig aan beginnen en 3 oefeningen per grote spiergroep trainen
1 oefening doe je 3 setjes van 10 herhalingen...je merkt zo dat je met gewichten omhoog gaat...desnoods vraag een schema en kun je t goed bijhouden...die supplementen komen later wel van pas als je echt geen progressie meer maakt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:50
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
zijn te veel sites om op te noemen waar je trainingsschemas kunt vinden dus t zal geen probleem zijn iets te vinden wat jou goed bevalt..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:57
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
het mag dan bij je werken, das het punt ook niet, het is rotzooi omdat het je lichaam aantast, het verneukt je ingewanden, beïnvloedt je hormoonhuishouding en beïnvloed je gemoedstoestand evt.
Ik zou zeggen wordt vegetarier of nog beter leef op water krijg je geen eiwitten of koolhy meer naar binnen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 31-03-2003 @ 20:57:
Ik zou zeggen wordt vegetarier of nog beter leef op water krijg je geen eiwitten of koolhy meer naar binnen.
het gaat over supplementen e.d. niet over "normale" voeding...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:52
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Op eengezonde manier spieren kweken kost je gewoon tijd

Ik zelf kan het ook niet, het volhouden om steeds wat te blijven doen, maar het geeft wel een extra kick als je het zelf hebt gepresteerd zonder extra middeltjes...
__________________
a PC has 2b your hobby, not an obsession
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 08:44
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
ScatMan.II schreef op 31-03-2003 @ 21:52:
Op eengezonde manier spieren kweken kost je gewoon tijd

Ik zelf kan het ook niet, het volhouden om steeds wat te blijven doen, maar het geeft wel een extra kick als je het zelf hebt gepresteerd zonder extra middeltjes...
idd, probleem is dan alleen dat niemand anders je meer gelooft.. omdat zij vinden dat die prestatie onmogelijk is zonder supplementen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 12:22
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
het gaat over supplementen e.d. niet over "normale" voeding...
Een supplement tast je lichaam niet aan, verhalen van voetbal moet je niet geloven.

Een paracetamol is slechter dan een supplement als een weight gain of eiwit middel.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 01-04-2003 @ 13:22:
Een supplement tast je lichaam niet aan, verhalen van voetbal moet je niet geloven.

Een paracetamol is slechter dan een supplement als een weight gain of eiwit middel.
weightgainers zijn wel degelijk troep (over het algemeen) bovendien gaat het niet om ALLE supplementen, maar supplementen over het algemeen, tuurlijk zijn er uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:47
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Ben het toch met esco eens.. er word maar heel weinig rotzooi uitgebracht onder de grote merken (zijn de merken die je dus alleen tegenkomt in sportzaken en fitnessscholen). Weightgainer zit vaak wel vol onnatuurlijke spullen maar proteinen, creatinen, aminozuren etc. zijn vaak 100% natuurlijk...

Mijn advies.. als je gewicht wil moet je maar creatine gebruiken in combinatie met een intense training en een heel uitgebreid eetpatroon (zeker 4 grote maaltijden op een dag)

Is beter voor je lichaam dan weight gainer...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:33
the_conquer
the_conquer is offline
www.fittnessnet.nl


staat wel genoeg info
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:15
NK494
NK494 is offline
Creatine, veilig en t werkt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:59
Quack
Quack is offline
Niet alle weightgainers zijn teringzooi en niet alle creatine is goed. Punt is, dat er heel veel namaak op de markt is. Koop je 1 kilo Creatine, blijkt daar 30 gram creatine en voor de rest druivesuiker in te zitten. Zelfde idee met weightgainers. Als je iets dergelijks aanschaft, moet je zorgen dat je een goed merk (vaak wel wat duurder) aanschaft bij een officiële dealer of importeur.

Maar dat gelul van: "alle weightgainers zijn rotzooi." Onzin, leuk dat je af en toe 2 zinnetjes leest en netjes overneemt van wat anderen zeggen, maar doe zelf eens wat onderzoek, serieus onderzoek bedoel ik dan.
__________________
Wat moet je nou weer??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Quack schreef op 02-04-2003 @ 20:59:
Niet alle weightgainers zijn teringzooi en niet alle creatine is goed. Punt is, dat er heel veel namaak op de markt is. Koop je 1 kilo Creatine, blijkt daar 30 gram creatine en voor de rest druivesuiker in te zitten. Zelfde idee met weightgainers. Als je iets dergelijks aanschaft, moet je zorgen dat je een goed merk (vaak wel wat duurder) aanschaft bij een officiële dealer of importeur.

Maar dat gelul van: "alle weightgainers zijn rotzooi." Onzin, leuk dat je af en toe 2 zinnetjes leest en netjes overneemt van wat anderen zeggen, maar doe zelf eens wat onderzoek, serieus onderzoek bedoel ik dan.
mocht je het tegen mij hebben,
ik weet wel degelijk waar ik over praat, ik heb sommige spullen geprobeerd en via meerder mails om info gevraagd.
Mijn punt is simpelweg dat de meeste supplementen slecht zijn voor je lichaam aan het eind van de rit, ook creatine omdat het je nieren KAN aantasten.

tuurlijk is er ook spul op de markt waar je lichaam niet of nauwelijks onder lijdt, dat is volledig eigen keus om te gebruiken.
Zoals je zelf zegt, weet alleen donders goed wat je koopt, want ik krijg hier de indruk dat men denkt dat er maar een paar soorten zijn die je lichaam aantasten, terwijl dat toch echt het grootste deel is
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 07:17
Verwijderd
Citaat:
basje schreef op 22-03-2003 @ 19:58:
Ik ben een nogal dun mannetje en sinds kort begonnen met fitness. Gewoon om wat breder te worden.
Nou, train dan eerst een paar maanden en kijk naar het resultaat, voordat je met pillen begint.

Ik ga naast Taekwondo misschien ook fitness doen, ook gewoon om wat breder en gespierder te worden, maar ik kom toch echt niet op het idee daar pillen voor te slikken

Voor de rest volg ik het advies van Drizzt:

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 07:29
Drizzt
Drizzt is offline
Je kunt best pillen nemen, zolang het aminozuren zijn of misschien HMB.

Maar ja, het lijkt me het beste gewoon puur natuur te beginnen. Je wint snel genoeg massa in het begin.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef op 03-04-2003 @ 08:29:
Je kunt best pillen nemen, zolang het aminozuren zijn of misschien HMB.

Maar ja, het lijkt me het beste gewoon puur natuur te beginnen. Je wint snel genoeg massa in het begin.
Ik ben er uit principe tegen er iets voor te nemen Hoef ook niet onwijs gespierd te worden, alleen wat breder en zwaarder, zodat ik lekkerder in mijn vel zit Ook ga ik aan mijn conditie werken, die is namelijk belabberd..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 08:52
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
snap alleen niet waar al die vooroordelen tegen voedingssuplementen vandaan komen..

mijn ouders checken nog trouw ieder supplement dat ik gebruik op de lijst van verboden middelen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.