Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 17:41
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline

Waar zijn we heen, zijn we verdwenen?
Opgeslokt door het grauw-groene gras.
Waar zijn de schrijfsels die raakten,
en het gedicht dat nooit verloren was.

Zijn we opgesloten in onze werelden,
die eens naar zoet en suiker smaakten.
Waar zijn de zinnen die iets betekenen,
en de woorden die ons eens zo raakten.

Wanneer zijn we zo verdwenen geraakt,
en zijn onze woorden slecht geschreven.
Zijn we misschien iets te ver gegaan,
of weten we niet waar we waren gebleven?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 19:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
tja... 2 jaar terug was alles beter

Gedicht is verder niet bijzonder...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:20
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-01-2004 @ 20:52:
tja... 2 jaar terug was alles beter

Gedicht is verder niet bijzonder...

Wat was (allemaal) beter?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:36
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Het gaat niet om allemaal beter, om eerlijk te zijn heb ik de laatste maanden gewoon gemerkt dat het niveau gedaald is, dat mensen allemaal in dezelfde stijl zijn gaan schrijven, dezelfde soort reacties geven en de helft weet niet eens waar hij het over heeft. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:08
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-01-2004 @ 20:52:
Gedicht is verder niet bijzonder...
Nee, daar heb jij wat over te zeggen. Kom zeg... Haal effe die jaarvoorraad Noors vuren uit je lieve oogjes
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:52
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
volgens mij is er nooit echt niveau geweest, en dit gedicht weet t ook niet echt omhoog te trekken ofzo
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:38
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 18-01-2004 @ 21:20:
Wat was (allemaal) beter?
alles behalve de forumbazen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:58
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ik post zelf niet echt, maar lees wel
mijns insziens is er de laatste tijd juist een kleine opleving ofzo bezig.

ik vind dat mariamre zich enorm heeft verbeterd, en echt een hele eigen stijl gekregen heeft
de schrijfsels van sjoes en medea weten mij ook meestal wel te bekoren en zo zijn er nog wel meer waarvan ik af en toe denk, nounou...

ook het commentaar dat op gedichten gegeven wordt heeft meer inhoud dan, pak-em-beet, een half jaar/jaar ofzo geleden. niet meer alleen, "ja leuk " en dat dan honderd keer achter elkaar.

natuurlijk zitten er altijd flutschrijfsels tussen, en mensen die geen commentaar geven of stom commentaar, maar dat was 2 jaar geleden net zo goed zo. ik merk op dat er in de winter altijd een algemeen idee is dat het 'vroeger allemaal beter was' kijk maar eens terug in het DoP verleden. deze discussie is al zo vaak gevoerd, en het draait uiteindelijk nergens op uit.
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 01:13
Reetsjel
Avatar van Reetsjel
Reetsjel is offline
ik weet alleen dat ik niet serieus genomen word, en daarom is mijn animo weg... ik lees maar neem niet eens de moeite om reacties te posten... zowel mijn gedichten als mijn reacties worden genegeerd, het is alsof ik lid moet worden of zo... was vroeger toch wel echt anders...
__________________
~~ Ik ben Ertur's slachtoffer nr 3... en tevens nr 4... ~~ KIRK IS GOD!!! ~~

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 01:16.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 07:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 18-01-2004 @ 22:08:
Nee, daar heb jij wat over te zeggen. Kom zeg... Haal effe die jaarvoorraad Noors vuren uit je lieve oogjes
Pardon? Nee, jij geeft nuttige reacties . Jij loopt altijd te zeiken dat je reacties wil over een gedicht, wie doet dat wel en wie doet dat niet?


Ze kan veel beter.

@ Dreamerfly: De sfeer was beter, de mensen waren leuker, de sfeer was persoonlijker, je kreeg (goede/nuttige reacties)... De mensen van toen zie je hier nauwelijks meer, ik geef ze groot gelijk.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 08:59
tacidvs
tacidvs is offline
Niet zo sarcastisch, Gothic. Dadelijk slaat de klok 12 :/ Of heeft ie voor jou al geslagen?

Ik doe wat me goeddunkt, ik ben slechts de rook in de nacht die de slaap verdrijft :/
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:03
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik ben net een weekje weg geweest van het DoP, en er is in deze week wel wat veranderd, maar misschien zie ik dat wel zo omdat ik er een tijdje niet ben geweest. Zo gaat het misschien wel altijd met een forum; een forum veranderd nu eenmaal, zo ook het DoP; er komen nieuwe mensen, een andere manier van het geven van feedback, kortom; men past zich meestal aan aan de mentaliteit die er op dat moment op het DoP aanwezig is; het veranderd nu eenmaal, en soms zal de één zich goed in een stemming kunnen vinden, en soms zal de ander zich goed in een stemming kunnen vinden; twee jaar geleden paste ik hier niet echt, nu vind ik het hier erg gezellig; voor mij is het nu persoonlijker, omdat ik meer mensen ken op het DoP. Ik kan me dus op zich goed voorstellen dat sommige mensen dat nu anders zien . Zelf zal ik dat over een tijd waarschijnlijk ook wel hebben .

Ik denk niet dat alle gedichten hetzelfde zijn geworden; ik zie genoeg diversiteit, bovendien; ik vind het zelf ook interessant om naar de inhoud van gedichten te kijken, het achterhalen van de bedoeling / het doel; op deze manier is geen gedicht hetzelfde; zo op het eerste oog kunnen sommige mensen misschien dezelfde stijl hebben, maar ik vind dat dat wel meevalt hier. Bovendien is het nu eenmaal zo dat je op een scholierenforum niet kunt verwachten dat iedereen al erg ervaren is (in het dichten) en dus al een geheel eigen stijl heeft; in sommige tijden zal de diversiteit / het expirimenteel gehalte wat hoger zijn, in andere tijden is dat niet het geval.

Twee jaar geleden zaten er ook gedichten tussen die niet goed van niveau waren, of nietszeggende reactie's, maar volgens mij blijft dat toch wel zo. Ik vind dat er hier heel wat mensen goed posten, en dat er ook zeker mensen zijn die goede feedback geven. Ik vind het niveau van de reactie's juist erg gestegen; ik zie vaak analyses die erg interessant zijn; twee jaar geleden zag ik dat minder, maar dat is misschien ook wel persoonlijker, zoals ik in het voorgaande al schreef.

Zelf vind ik het DoP gewoon een leuk forum, en ik denk dat iedereen het op een bep. moment meer naar zijn zin zal hebben dan een ander; een forum is nu eenmaal veranderlijk. En; ik lees nog zeer regematig gedichten die mij ongelofelijk raken ...
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:26
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Escapism schreef op 18-01-2004 @ 22:52:
volgens mij is er nooit echt niveau geweest, en dit gedicht weet t ook niet echt omhoog te trekken ofzo
hm wat een zalig positieve instelling (ik ben het wel enigszins met je eens, though)

wat DoP betreft, er zitten zeker gedichten tussen die wel een bepaald niveau hebben en er zijn ook veel gedichten die de potentie van de dichter laten zien... alleen zouden er mss meer reacties gegeven kunnen worden (ik geef zelf ook niet vaak reacties ) en dan niet altijd 'ja leuk/mooi/herkenbaar'. ook hierin zijn trouwens mensen die wél uitgebreidde reacties geven, maar af en toe heb ik de indruk dat het interactieve van DoP (gedichten schrijven en op elkaar reageren) vooral binnen een vaste groep gebeurd. bovendien krijgt elk gedicht mss 3 of 4 reacties, gemiddeld... terwijl er meer mensen gedichten posten, volgens mij...

verder ben ik het met xineof eens dat de 'gezelligheid' afhangt van met wie je wel of niet goed contact hebt... mensen komen en gaan en als je lang blijft hangen zul je nu eenmaal merken dat je in de nieuwe 'lichting' weer een nieuwe reputatie en nieuwe 'vriendschappen' (zover je het zo kunt noemen) moet opbouwen..

ik denk dat t veel van de inzet van de forummers afhangt.. > ook reageren op mensen die hier niet vaak komen en gewoon wat meer reageren in het algemeen...

en wat de gedichten zelf betreft.. het eventuele gebrek aan originaliteit kan met kritiek op de juiste toon aangepakt worden (ik denk bv aan jsoes en zijn vraag om een bizar gedicht (waar nog geen inspiratie voor is opgedoken, trouwens )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:34
jsoes
jsoes is offline
Citaat:
sublime schreef op 19-01-2004 @ 16:26:
(ik denk bv aan jsoes en zijn vraag om een bizar gedicht (waar nog geen inspiratie voor is opgedoken, trouwens )
Neem je tijd, dat zal het zeker waard zijn, geen twijfel mogelijk
__________________
Met golven kwam de regen binnen en bedekte ons, hield ons warm. Dat was voldoende.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:00
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Ik denk dat ik verkeerd word begrepen, ik zit hier langer dan, nouja ik denk iedereen wel en ik heb het forum ook door de jaren heen zien veranderen, net als de mensen en of ik ze persoonlijk ken of niet heeft nooit verschil gemaakt. het niveau is inderdaad nooit erg hoog geweest hoewel er wel altijd mensen waren die eruit sprongen, en de reacties zijn ook nooit van hoge kwaliteit geweest. Maar dat is mijn punt niet helemaal hoewel het natuurlijk jammer blijft.

Mijn punt is dat ik hier nu dingen lees die allemaal wel erg veel op elkaar lijken, mensen reacties zie geven die ze hoogstwaarschijnlijk zelf niet eens begrijpen en woordgebruik zie waarvan ik echt zoiets heb van: Moet dit nou?
Het is geen kwestie van niveau of wat dan ook, maar ik krijg het idee dat mensen hier schrijven om gezien te worden in plaats van om te schrijven, en reacties geven om intelligent gevonden te worden. Ik zie einig varieren meer en nu heb ik het niet over de laatste week maar over de laatste paar maanden eigenlijk al..

Ik vraag me af en toe gewoon af wat de essentie van schrijven hier betekent? Schrijven we om gezien te worden of schrijven we omdat we willen schrijven hier?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
wat het schrijven van dingen die op elkaar lijken betreft... valt mij nog niet heel erg op. natuurlijk heb je dezelfde onderwerpen, maar dat komt mi ook omdat een bepaalde leeftijdsgroep zich altijd met op bepaalde gebieden met dezelfde dingen bezighoudt.

wat het intelligentieniveau betreft, mss is de gemiddelde dopper gewoon intelligenter dan een paar jaar geleden (klinkt een beetje stom, bedoel het niet zo)... er zullen vast mensen tussen zitten die wél enigszins overdreven doen daarin, maar er zijn veel mensen van wie ik overtuigd ben dat ze er gewoon echt serieus mee bezig zijn en dan word je kritiek op een gegeven moment ook van hoger niveau...

lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:47
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
als niet geregeld poster (maar wel lezer) wil ik wel ff opmerken dat ik t gevoel heb dat veel mensen ook maar positieve reacties posten om zelf ook positieve reacties te krijgen op eigen gedichten, beetje jammer

of er zijn veel mensen die houden van standaard middle of the road niets toevoegende gedichten, dat kan ook natuurlijk.

damn, deze post klinkt arrogant.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 11:09
Verwijderd
Het is nog steeds een scholierenforum, misschien dat dat één van de oorzaken is? Of iig meespeelt.

Ik denk niet dat het per se iets is van de laatste tijd, deze discussie is idd al zo enorm vaak gevoerd.

Citaat:
Escapism schreef op 20-01-2004 @ 10:47:
als niet geregeld poster (maar wel lezer) wil ik wel ff opmerken dat ik t gevoel heb dat veel mensen ook maar positieve reacties posten om zelf ook positieve reacties te krijgen op eigen gedichten, beetje jammer
Misschien speelt het mee dat sommige mensen alleen reacties (in het algemeen) geven op mensen die ook (positieve) reacties geven?

Een beter forum begint bij jezelf. En sommige mensen doen geloof ik aardig hun best hier.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2004, 13:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Secreet schreef op 19-01-2004 @ 22:00:
Schrijven we om gezien te worden of schrijven we omdat we willen schrijven hier?
Waarom schrijven schrijvers en dichten dichters? Ik denk dat het voor iedereen anders is.

Ik schrijf voor mezelf.

Ik denk teveel na, mijn hele leven al. Omdat mijn hoofd te vol raakt met gedachten... dromen, zet ik ze op papier. Voor mezelf. Maar ook om ze te laten lezen aan anderen, om kritiek te krijgen of leuke reacties (want eerlijk: dat vindt iedereen toch leuk?).

En soms heb ik ontzettend veel zin om helemaal de hemel ingeprezen te worden. Soms schrijf ik ook weleens iets waarvan ik weet dat andere mensen het leuk vinden om te lezen.

Gelegenheidsdichter/schrijfster... misschien wel.

Maar niet altijd.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:24
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Escapism schreef op 20-01-2004 @ 10:47:
dat veel mensen ook maar positieve reacties posten om zelf ook positieve reacties te krijgen op eigen gedichten, ... arrogant.
Scherp zul je bedoelen. Zo had ik het nog nooit bekeken :/
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:59
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
liefde

dat is wat ik mis liefde

verder ben ik al een tijdje niet hier....omdat ik leeg eenzaam en op ben ... op het moment

niveau van reacties vind ik trouwens best ok...
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Herken de DoP'er (Ter gelegenheid van de 100.000ste post).
Sketch
167 04-08-2005 18:32
Verhalen & Gedichten Chatten op DoP!
Halogeen
102 02-08-2005 17:16
Verhalen & Gedichten DoP heeft 100.000 posts! Gefeliciteerd!
SketChSN
89 12-07-2005 09:00
Verhalen & Gedichten DoP Nostalgietopic (Ter gelegenheid van de 100.000ste post).
Sketch
43 11-07-2005 16:04
Verhalen & Gedichten Dop krijgt niveau?
Ulfheðin
75 25-04-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.