Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2009, 13:44
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
hallo, ik heb net op xxodd een computer samengesteld die ik wil gaan gebruiken voor gaming. maar ik weet niet als deze de nieuwste games aan kan en ook nog dat ik er een paar jaar mee vooruit kan. dus ik wil graag vragen als deze pc dat kan en niet al te duur is..

Prijs:
(inclusief BTW)
€ 1.302,00


XXODD XCA701

* AeroCool Extreme Engine 3T-SSA 600Watt
* AMD Phenom II X4 940 (3,00GHz, 8MB) Black Edition
* 4GB DDR2 1066MHz geheugen (2x 2GB)
* nVIDIA N9800GTX Plus-T2D512-OC
* DVD +/- brander (SATA)
* DVD +/- brander (SATA)
* 1000GB SATA harde schijf 7200RPM
* 850Watt voeding
* Windows Vista Home Premium NL (64bit)
* 2 jaar carry-in garantie

het kost dan €1.279,00-

dus ik wil graag vragen als deze pc de nieuwste games op hoge eisen kan spelen en een paar jaar dus mee vooruit kan. en als het niet te duur is in verhouding met de dingen die er in zitten...
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2009, 14:11
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik zou er wel een moederbord nemen. Scheelt een hoop FPS.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 14:21
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
ik weet niet zeker maar volgens mij zit dat er al standaard in ofso want ik heb hem samengesteld op deze site : http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=428 maar ik zie nergens de optie moederbord... dus ik zou het echt niet weten waar ik dat kan vinden. maar bedankt voor de tip. ik zou eens kijken waar ik kan vinden welke moederbord er nu in zit.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 20:20
Verwijderd
Ik vind zelf 1300 euro aardig duur voor een pc...

Maar ja, goed is hij wel ja
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 20:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een Intel processor is momenteel een veel betere koop, zowel qua energieverbruik als qua prestaties. Verder heb je niet zoveel aan twee DVD branders, de videokaart is niet zo heel erg goed en een 850W-voeding is ook overbodige luxe. Voor 1300 euro kun je echt wel een beter systeem krijgen dan dat...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 10:04
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
tja. weten jullie misschien dan een andere site waar je een pc kan samenstellen en betrouwbaar is? want ik heb deze site gekozen om een pc samen te stellen omdat die winkel hier in de buurt zit, en hoe zit het dan met de garantie? want bij deze site heb je beperkte mogelijkheden qua video kaart etc.. en ik weet nog steeds niet hoe dat zit met dat moederbord.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:49
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je kunt bijv. bij een webwinkel als Azerty een systeem samenstellen en op laten sturen. Bijv. zoiets, gemaakt aan de hand van deze pagina. Heb je voor minder geld een betre PC dan bij die andere winkel
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:54
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
okee dankjewel ik zou eens gaan kijken wat ik er van kan maken.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 14:28
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Een Intel processor is momenteel een veel betere koop, zowel qua energieverbruik als qua prestaties. Verder heb je niet zoveel aan twee DVD branders, de videokaart is niet zo heel erg goed en een 850W-voeding is ook overbodige luxe. Voor 1300 euro kun je echt wel een beter systeem krijgen dan dat...
Qua prijs daarentegen kan je het beste voor een Phenom II X3 920 gaan..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 15:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Klopt. Ik had me er niet zo in verdiept, maar de nieuwe 45nm Phenom II processoren blijken best aardige dingen te zijn
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:01
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
want ik heb deze site gekozen om een pc samen te stellen omdat die winkel hier in de buurt zit, en hoe zit het dan met de garantie?
Waarom ga je dan niet gewoon bij die winkel langs? Zij kunnen je wel helpen met het samenstellen, zolang je maar duidelijk maakt wat je eisen en je budget zijn.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:07
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
ja, dat is 20km van ons dorp maar wij gaan ooit als onze laptop stuks is of iets dergelijks erheen. dus ik weet dat die site betrouwbaar is.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als je die extra brander en de 850W voeding eruit laat is de PC die jij noemt ook best prima hoor. En anders misschien bij dezelfde winkel deze:

Citaat:
XXODD XCi401

* Antec NSK6580 430Watt
* Intel Core 2 Quad Q9550 (2,83GHz, 12MB)
* 4GB DDR2 800MHz geheugen (2x 2GB)
* nVIDIA N9800GTX Plus-T2D512-OC
* DVD +/- brander (SATA)
* Geen 2e optische drive
* 500GB SATA harde schijf 7200RPM
* Geen extra harde schijf
* Geen extra harde schijf
* Geen extra harde schijf
* Geen andere voeding (zie behuizing)
* Basic Black Value Pack
* Geen TFT-scherm
* Windows Vista Home Premium NL (64bit)
* Geen Office 2007 applicatiesoftware
* Geen Windows Live OneCare 2.0
* 2 jaar carry-in garantie
Beter en ook nog goedkoper (iets meer dan €1000).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 11:47
Black Box
Avatar van Black Box
Black Box is offline
Haha, wat een afzeterij daar bij xxodd, dit is echt niet normaal meer... Ik heb ff snel iets in elkaar geflansd op gevoel waarmee je spuugt op games als crysis.. Als je iets meer naar je eigen smaak wil moet je dit ff invullen in zet het wel in elkaar:
1. Hoeveel wil je uitgeven aan je PC ?

2. Wat wil je met je PC gaan doen ?

3. Hoelang wil je met je PC gaan doen ?

4. Ben je van plan om te overclocken ?

5. Wil je er later een extra videokaart bij voor SLI of Crossfire ?

6. Wil je dat het geassembleerd word ? (Dat de webshop jouw computer in elkaar zet.

7. Wil je er een besturingssysteem bij ?

8. Wil je dat het besturingssysteem geďnstalleerd word ?

9. Wil je er ook randapparatuur bij (zoals een geluidskaart, monitor, muis, toetsenbord en speakers etc.) ?

10. Heb je al iets samengesteld of voorkeuren ?

Dit heb ik ff gedaan: http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...%5B199381%5D=1

Kick ass video kaart, de op een na snelste pci-e als ik het goed heb; super werk geheugen 6 gb 1600 mhz!; 1 tb hdd 7200 rpm; ultimate quad core ^^ met de i7 veel beter dan die amd crap; leuk moederboord met goede upgrade mogelijkheden; vista hp 64 bit; hij wordt in elkaar gezet en 2 jaar garantie
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 12:34
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
hey ik ben nu druk aan het sparen ervoor ik heb denk ik in 16 weken ongeveer het geld bij elkaar.. misschien wel eerder. maar ik doe wel heel even de vragenlijst invullen.

1. Hoeveel wil je uitgeven aan je PC ?
ongeveer 1200 euro : minimaal 900 maximaal 1400

2. Wat wil je met je PC gaan doen ?
Gamen.

3. Hoelang wil je met je PC gaan doen ?
redelijk lang dat ik weer een aantal jaren de nieuwste games aan kan. deze pc heb ik sinds 2002 en nu kan hij de nieuwste net niet meer aan. (wel dan tegenwoordig alles op lage kwaliteit etc. )

4. Ben je van plan om te overclocken ?

Nee

5. Wil je er later een extra videokaart bij voor SLI of Crossfire ?
Nee.

6. Wil je dat het geassembleerd word ? (Dat de webshop jouw computer in elkaar zet.
Ja, die ene met montage en 2 jaar garantie (bij azerty) die kost ongeveer 80-90 euro

7. Wil je er een besturingssysteem bij ?

Ja vista. ik weet niet wat het verschil is tussen die van 32 bit in 64 bit..

8. Wil je dat het besturingssysteem geďnstalleerd word ?

Nee

9. Wil je er ook randapparatuur bij (zoals een geluidskaart, monitor, muis, toetsenbord en speakers etc.) ?
Nee die heb ik zelf al.

10. Heb je al iets samengesteld of voorkeuren ?
Ja een aantal:
- deze behuizing het liefst : Rasurbo AlienXor GC-02,Zwart
- niet al te dure harde schijf. want ik heb thuis ook nog een externe van 500gig. en goed is goed.

maar ik ben volop aan het werk en ik denk dus dat ik over 16 weken het geld bij elkaar heb. als er dan nog iets nieuws is uitgekomen en beter is i.v.m. de prijs etc. dan hoor ik het graag
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 22:32
Black Box
Avatar van Black Box
Black Box is offline
http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...%5B196159%5D=1

haha, mooie kast;d... De snelste pci-e video kaart op aarde, nog beter werkgeheugen. Verder lijkt het redelijk op het vorige systeem alleen minder hdd ruimte!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 09:12
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
ziet er mooi uit thnx
weet ik alvast waar ik even voor kan sparen (a)
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 09:56
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Tegen de tijd dat je het geld ervoor hebt zal de performance crown wel weer bij ATI liggen..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2009, 11:42
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
die paar maanden maakt niet zoveel uit denk ik.. maar ik heb denk ik het wel in 2 hooguit 3 maanden.. over 5/6 weken heb ik vakantie en dan kan ik elke dag werken.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 13:30
Black Box
Avatar van Black Box
Black Box is offline
Ja, maar ik denk dat er over 4 maanden de direct x 11 kaarten worden gelaunched!! En ik ben zelf een fan van de Nvidia/intel combinatie. Maar de 2x 4870 had ook goede keuze geweest alleen die keuze is aan jouw!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 22:23
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
weet je eigenlijk ook als alles goed met elkaar samenwerkt?
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 22:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Natuurlijk werkt alles goed met elkaar samen, mits je bij elkaar passende onderdelen koopt.

Overigens is het bijna nooit verstandig om van alles maar het duurste te nemen; met computeronderdelen is het bijna altijd zo dat de duurste modellen van een processor/videokaart/etc. weliswaar het snelste zijn, maar dat er daaronder weer goedkopere modellen zitten die naar verhouding niet eens zoveel slechter presteren. Zo kun je inderdaad een Geforce GTX 295 kopen voor 400 euro, maar je kunt ook voor de helft van dat geld een Radeon 4890 kopen die óók heel erg goed presteert. Je kunt een moederbord van 180 euro kopen met allemaal toeters en bellen die je toch niet gebruikt, of je koopt een moederbord van 100 euro met dezelfde chipset maar iets minder opties, enzovoort. Het is vaak echt niet nodig en zelfs zonde om zoveel geld aan een computer uit te geven.

Nu is het wel zo dat je met een Intel Core processor niet echt ontkomt aan dure onderdelen. Het systeem van Black Box is in principe niet slecht, ik zou er alleen een andere videokaart in stoppen en een grotere harde schijf. Verder is een 750W-voeding nogal veel van het goede, een voeding van 400-500W van een goed merk is ook prima. Dan kom je op zoiets uit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 07-06-2009 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:18
Black Box
Avatar van Black Box
Black Box is offline
tuurlijk, je kan ook gewoon al je eten bij de aldi halen... Maar het is ook een aardig systeem van m@rco je moet zelf maar beslissen wat je wilt.. Overgens 2x 4870 of 2x 275 presteren evengoed als een 295 gtx en kost iets minder! Kun je ook doen! Maareh dan heb je egt niet genoeg aan 500 watt. Ga dan op z'n minst voor 600!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben het hier toch met M@rco eens. Het nieuwste van het nieuwste op computergebied is zonde van het geld, zelfs áls je het geld hebt. Natuurlijk is het heel stoer om de snelste computer te hebben die er is voor consumenten, maar een maand later is alles alweer verouderd en zijn er snellere onderdelen te koop.

Beter kan je een meer uitgebalanceerd systeem kopen die misschien niet het snelste en beste is dat je kan krijgen, maar wel meer waard is voor het geld dat je eraan uitgeeft. Wanner je echt besluit een pc samen te gaan stellen én hem ok wilt bestellen moet je er niet te lang tussen laten zitten. Over 3 maanden kunnen prijzen erg verschuiven en kan je misschien een veel betere deal maken met andere onderdelen.

Het belangrijkste is dus om heel duidelijk voor ogen te hebben wát je met de pc wilt, hoeveel geld je ervoor over hebt en om je goed te oriënteren bij verschillende bedrijven.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:48
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
okee ik kijk dan nog wel als ik het geld heb maar met een iets duurdere kun je er denk ik wel weer wat langer mee doen. maarja ik heb nog genoeg tijd om te beslissen
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe computer aanschaffen.
Verwijderd
40 05-09-2010 15:43
Software & Hardware Computer samenstellen?
Realize
8 07-06-2009 13:32
Software & Hardware Beste computer
Verwijderd
39 07-12-2005 22:22
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe computer
maximeus
11 10-12-2004 18:28
Software & Hardware Samenstelling PC
Sublime85
58 04-06-2002 19:15
Software & Hardware Ik moet me eigen Computer samenstellen!! Help Me!!
M1d0
14 21-01-2002 09:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.