Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2008, 13:48
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal..
Mijn 'schoonmoeder' heeft pasgeleden een boete van €60 gehad.
Ze reed op een 50km-weg (voor elke richting 1 baan) en aan de andere kant, dus voor tegemoetkomend verkeerd, stond de politie te laseren.
Nu reed zij dus de andere kant op en werd niet gelaserd. Voorbij de politie seinde ze met groot licht naar tegemoetkomend verkeer dat er gecontroleerd werd, als waarschuwing.
Helaas stond aan haar kant van de weg verderop ook politie, die iedereen aan de kant zette die seinde naar de tegenliggers.
Hiervoor kreeg ze dus een boete en in haar verklaring heeft ze gezegd dat ze het sociaal vond tegenover de tegenliggers.
Mijn vraag is of de politie dit überhaupt mag doen, en of ze dit kan aanvechten door aan te geven dat ze per ongeluk seinde, bijvoorbeeld omdat ze richting aan wilde geven?
Ik ben benieuwd..!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2008, 14:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Natuurlijk mag dat. Wat zij 'sociaal' vind is namelijk feitelijk het hinderen van de verkeershandhaving. Het is al jaren zo dat je daar een boete voor krijgt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 15:26
Verwijderd
wat t_id zegt, je mag niet hinderen bij een controle dus vette pech
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 16:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Die boete is terecht.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 16:29
niqui
niqui is offline
Niks meer aan te doen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 16:42
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
als ze je betrappen daarop krijg je gewoon een boete
klaar af en betalen zul je

en waarom is het sociaal?
mensen behoren zich toch gewoon
aan de snelheid te houden (athans binnen een bepaalde norm )
en als ze dat doen is er niets aan de hand

ik rijd rustig verder en sein niet naar andere mensen
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 18:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik geloof wel wat er hier gezegd wordt hoor, maar hoe zit het dan met flitsmeldingen op de radio? Dat is toch hetzelfde?

Ik vind het trouwens mierenneukers, dat wel. Quota zeker niet gehaald ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 19:11
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
De gegeven verklaring is in dit geval niet al te slim...

Ze had gewoon kunnen zeggen dat ze de tegenligger wilde attenderen dat ze het licht niet aan hadden, of dat ze juist groot licht aan hadden.



Citaat:
Ik geloof wel wat er hier gezegd wordt hoor, maar hoe zit het dan met flitsmeldingen op de radio? Dat is toch hetzelfde?
Zolang Koos Spee de autoradio niet verbiedt () valt het gewoon onder de vrijheid van huppeldepup (iets met informatie zal het wel zijn ofzo).
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:16
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Volgens mij word je bekeurd omdat je geen onnodige lichtsingalen mag gebruiken, dat je daarmee tegenliggers wilde waarschuwen doet er verder niet toe.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:28
Verwijderd
Boete is terecht. Als je tante nou slim was en het volgende verklaarde aan de politie: 'Ik deed net m'n licht aan' of 'Ik kon het lichtknopje niet goed vinden' dan had je het aan kunnen vechten. Door de onhandige verklaring van je tante heeft ze bekend dat ze medeweggebruikers seinde dat er een verkeerscontrole verderop werd gehouden en dat is strafbaar. Dikke pech dus.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 15:29
Ivo
Ivo is offline
Onnodig geven van licht of geluidssignalen is verboden. Het geven van licht of geluidssignalen is alleen toegestaan als daarmee direct gevaar kan worden voorkomen. Een lasercontrole is geen direct gevaar, en dus mag je daar niet met geluids of lichtsignalen voor waarschuwen als automobilist.

Een radio uitzending verzorgen is in Nederland niet strafbaar. Je mag via de radio alleen geen berichten verspreiden die onder een andere wet strafbaar zijn (vrijgeven van staatsgeheimen, discrimineren).
In Belgie is het wel strafbaar (geweest?) om flits/laser locaties via de radio aan weggebruikers door te geven. Op de radio wordt in Belgie altijd gesproken over "vallende sterren" bij de verkeersinformatie.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 19:02
Verwijderd
een heel onhandige verklaring, maar je kan altijd het voor laten komen. Je moet wel verzorgen dat je een
"verzet-brief" schrijft naar het OM(regels zijn daar in veranderd).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 13:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
een heel onhandige verklaring, maar je kan altijd het voor laten komen. Je moet wel verzorgen dat je een
"verzet-brief" schrijft naar het OM(regels zijn daar in veranderd).
Waarom een hopeloze zaak voor laten komen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 14:07
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hmm jah ik denk na deze reacties te hebben gelezen niet dat t haar gaat lukken om er onderuit te komen...
Is eigenlijk ook heel logisch dat je niet mag seinen natuurlijk, maar wie weet als ze een andere reden had opgegeven dat het was gelukt
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 23:12
Verwijderd
Precies een terechte boete... Je mag niet met fel licht hinderen daar wordt dit ook onder gezien. En ook op die manier waarschuwen mag niet. De radio is een ander verhaal. Is het zelfde met radiosignalen' wat er in de lucht zit mag je op je ontvanger ontvangen En zo mag je ook aan een ander melden dat er daar en daar een flitser staat.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 14:34
Verwijderd
Jammer, maar niet overal valt er onder uit te komen.

Stel, je doet de zaak toch voor en je geeft ineens een andere verklaring, zal de rechter een middelweg kiezen, of te wel..vrije bewijswaarding, dus inderdaad hopelijk T_ID
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete
iAnswer
7 12-06-2016 20:11
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
De Kantine Leukste post van de dag
Yoshimare
500 21-09-2008 15:13
Werk, Geld & Recht onterechte boete
Ruudje
29 25-08-2006 17:26
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
Nona
25 16-12-2004 22:37
Werk, Geld & Recht [CJIB] Onterechte boete.
paultjuhhhh
7 20-08-2004 15:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.