Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2011, 15:50
JohnW
JohnW is offline
Hoi allemaal,

Ik moet morgen mijn VWO Wiskunde A Mondeling doen, heeft iemand hier ervaringen mee?
Wat kan en moet ik verwachten en hoe gaat het in zn werking?
Bedankt voor je tijd en hopelijk kan ik hier wat tips benuttigen!

Met vriendelijke groet,

John
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2011, 18:03
Verwijderd
Het enige waarbij ik je verder zou kunnen helpen is dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835268
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 18:11
JohnW
JohnW is offline
Citaat:
Het enige waarbij ik je verder zou kunnen helpen is dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835268
Klopt, die heb ik ook al gelezen. Maar daaruit kan ik weinig concluderen van hoe het ongeveer in zijn werking gaat. Heeft iemand anders nog ervaringen ermee?
Bedankt trouwens voor je antwoord!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 16:04
Verwijderd
Ik deel hier dan wel mijn ervaring:

Ik moest naar Amersfoort gaan, dat was een heel end weg voor mij(Zuid-Holland). Na uren in de Tram, Trein en Bus te hebben gezeten was ik daar dus eindelijk. Nou mooi niet want ik was 'in the middle of nowhere'. Moest 20 keer de weg vragen voordat ik het vond.

Uiteindelijk heel vroeg daar aangekomen(ik zeg altijd, beter vroeg dan laat) en een beetje gaan leren. Het heeft absoluut geen zin - tenminste in mijn geval - om een half uur voor je mondeling in je boeken te duiken. Ik heb dan ook gewoon een beetje lopen lezen en de laatste half uur me brein laten rusten.

We moesten toen een verdieping boven melden en toen werden we in een klaslokaal gezet. We kregen toen studie materiaal om uit te lezen, daar werden later vragen gesteld. Ik moet eerlijk toegeven, ik dacht dat ik de sjaak was en ze hele abstracte dingen zouden voorschotelen, niets was minder waar, maar daar gaat het niet om.

Uiteindelijk werd ieder individu meegenomen door een docent die hoorde bij het vak waarin deelnemer x examen in doet. Mijn beurt kwam gauw en toen ging ik met een Wiskunde meneer een verdieping hoger en liepen we een kamertje binnen.

Een ander meneer stond erbij om notule te doen. Beide stelde me gerust want ik was echt heel erg nerveus. De eerste 20 minuten(ong) werd besteed aan de stof die je eerder voorgeschoteld kreeg. Dat ging goed.

Vervolgens kreeg je random Wiskunde vragen. Zo bestonden de meeste vragen die ik moest beantwoorden uit kansberekeningen met de Binomeniale verdeling en de Normale verdeling. Er werd ook aandacht besteed aan de significantie something(ben effe niet helder, my bad).

Toen werd het tijd voor de presentatie. Je kon kiezen uit 3 keuze onderwerpen als ik me niet vergis, mijn presentatie was kort. Je krijgt dan vragen over de stof van je keuze onderwerp.

Ten slotte afscheid genomen en toen moest ik een heel uur wachten(dat of naar huis gaan en het resultaat over weken horen).

Dat uur ging niet zo snel voorbij omdat ik dus echt heel nerveus was. Ik had de moed bijna opgegeven. We werden dus met zijn alle opgeroepen op een andere verdieping. Daar werd je naam geroepen en moest je naar een kamertje gaan waarna je het resultaat te horen kreeg en een certificaat/diploma meekreeg mits je het gehaald had.

Ik was verbaasd dat ik het gehaald had, mjah, not the point.

Hoop dat dit informatief is geweest!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 23:32
Annefleur28
Annefleur28 is offline
lijkt me vet eng
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Mondeling beoordelingsformulier inzien?
AutistBoy
0 12-07-2014 18:55
Eindexamens 2010 Staatsexamen VWO
juulerd
3 22-06-2010 18:42
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 09:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde PO hulp nodig!!
Felies
4 22-01-2009 20:52
Eindexamens 2007 Staatsexamen
Mangotango
2 16-04-2007 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.