Oud 29-04-2002, 12:21
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
omdat ik altijd zo moe word van die lui die beweren dat de xbox zo geweldig is hier even wat echte feiten die billie je niet verteld.
dus voor alle leken en XBOX fans hier de harde waarheid over de droom machine(kuch kuch)...

om te beginnen de cpu

X-CPU 733MHz vs. EE 300MHz

De Xbox is uitgerust met een 0.18micron 733MHz celeron-kloon processor : de X-CPU. Deze ondersteunt SSE instructies.
Voor diegenen die dit niet kennen : wat MMX instructies zijn voor integers, zijn SSE instructies voor floating points.
Het verschil met de gewone celeron is dat de X-CPU uitgerust is met 128KB L2 8way setA cache ipv 4way setA cache.
Als ook is de front side bus 133MHz ipv 100MHz. Dit betekent simpelweg dat de X-CPU ongeveer 15% performanter is dan zijn celeron-broertje. De L1 cache is echter op 16KB gebleven.Als je kijkt naar zijn klokfrequentie, bedraagt deze 733MHz.
De klokfrequentie van de PS2 zijn processor, de Emotion Engine(EE), is maar 300MHz. maar dit houd zeker niet in dat hij langzamer is. De X-CPU is slechts een 32bit processor, maar de EE is een 128bit processor. Daarbij komt nog dat de X-CPU een CISC is en de EE een RISC. Klein woordje uitleg hierbij : CISC staat voor "Complex Instrucion Set Computer". Deze heeft als nadeel dat een instructie meerdere klokcycli nodig heeft om uitgevoerd te worden.
Nog een eigenchap van CISC is dat deze veel exotische intructies ondersteunt die nooit gebruikt worden.
De RISC "Reduced Instruction Set Computer" daarentengen bestaat uit simpele instructies die allemaal dezelfde uitvoeringstijd nodig hebben : 1 klokcycle.
Dit heeft ook als voordeel dat meerdere instructies in parallel kunnen uitgevoerd worden.
Eenvoudig gezegd schept de klokfrequentie dus totaal geen beeld over de ware kracht van de processors.
Om de echte kracht weer te geven moet het aantal GFlops (Giga Floating point operations per second) opgegeven worden.
Deze bedraagt voor de X-CPU 3.1 GFlops en voor de EE 6.2 GFlops. Als extra vergelijking, een 2.0 GHz P4 haalt "slechts" 4.2 GFlops.
De EE heeft nog als voordeel dat deze een CPU<->Memory bandbreedte heeft van 3.2GB/s. De XCPU slechts 1GB/s.
Naast het feit dat de EE dus sneller is, heeft deze nog enkele extraatjes. De naam "Emotion Engine" is niet zomaar gekozen.
Deze is speciaal ontworpen voor games. Dit betekent dat zaken zoals AI, animatie, inverse kinematica, fysische weergave van personnages, etc.. allemaal heel snel een eenvoudig kan berekend worden door de EE.
De X-CPU, feitelijk een opgefokte Celeron, is echter een general purpose processor die als hoofddoel heeft programmaatjes als Excel en Word te draaien.
De zaken die vermeld staan bij de EE, en die nodig zijn voor de games moet de XCPU zelf nog allemaal berekenen.


ook volgende punt de grafische processoren

233MHz X-GPU vs 150MHz GS

De XBOX grafische processor is de nForce IGP oftewel de Integrated Graphics Processor. Deze bevat als core de NV2A die bij vele PC gebruikers een belletje zal doen rinkelen, De GeForce3 gebruikt namelijk een NV20 tot NV25 core. Naast het dienst doen als grafische chip heeft de IGP nog een belangrijke functie.
Aangezien de XBOX een verdoken PC is, heeft deze nood aan de gebruikelijke North-en South bridgen. Dit is nu juist wat de IGP ook doet. Deze fungeert als de North-Bridge die arbiter speelt tussen de CPU/Memory/DVD/IO/DSP. ook weer hier zie je dat de X-GPU een hogere klokfrekwentie heeft dan de PS2 GS, resp 233MHz en 150MHz.
Maar net als bij de cpu geeft dit niet de ware kracht aan van de chips. De NV2A core van de X-GPU ondersteunt 4 pixelunits. Dit betekent dat er per klokcycle 4 pixels tegelijkertijd kunnen verwerkt worden.
De GS echter ondersteunt 16 pixelunits, met een 2048bit bus naar de frame buffer.
Met een eenvoudig rekensommetje zie we dan wat de theoretische pixelfillrate is voor beide consoles.
Voor de XBOX : 233MHz x 4pixels = 0,932 Gp/s
Voor de PS2 : 150MHz x 16pixels = 2,4 Gp/s
Duidelijk is hier de PS2 dus de snelste.
Als je het opzoekt zal er bij de specs voor de XBOX echter 4,0 Gp/s vermeld staat. De verklaring is het volgende : de IGP heeft 4 hardwired FSAA units (full scene anti-aliasing). Je weet wel, om de hoekige randjes weg te werken.
Deze units kunnen parallel 1 pixel subsampelen voor AA. Vandaar dat Microsoft zegt dat de pixelfillrate 4x0,932Gp/s ~ 4 Gp/s.
Maar uiteindelijk kan de X-GPU niet meer dan 0,932 Gp/s verwerken.
Wat het aantal polygonen betreft zal je wel merken dat de XBOX qua specs de PS2 compleet de grond in boort, resp 125Mpoly/s vs 66Mpoly/s.
maar de polygonen performantie is gebaseerd op de pixelfillrate van 4.0Gp/s. Namelijk, als het hier over polygonen performantie gaat betreft het 32pixels/polygoon.
Voor de XBOX : (4.0Gpixels/s) / (32pixels/polygoon) = 125Mpoly/s.
Echter, zoals als ik net heb berekend kan er maar een maximum van 0,932Mp/s. Dus dit verandert de volledige theoretisch waarde.
XBOX : (0,932Gpixels/s) / (32pixels/polygoon) = 29Mpoly/s
PS2 : (2,4Gpixels/s) / (32pixels/polygoon) = 75Mpoly/s
Je merkt hier natuurlijk nog een verschil met de tabellen. De PS2 zijn polygonen performantie is dus 75Mpoly/s en NIET 66Mpoly/s !!!! ik weet niet hoe dat ooit de wereld is ingekomen maar bij de eerste bekend making van de ps2 specs stond dus ook 75Mpoly/s..
De X-GPU ontbreekt eigenlijk nog een belangrijke feature die de GS wel heeft : embedded RAM. On-Chip heeft de GS 4MB aan local memory. Dit zorgt ervoor dat de GS geen bandbreedte moet afsnoepen van het main memory tijdens texture streaming mocht er op dat ogenblik een andere device het main memory nodig hebben. Naast de 2048 bit brede bus van de pixelunits naar de frame buffer, is er nog een aparte 512 bit brede bus van de frame buffer naar de pixelunits voor het gebruik van textures.
Dit geeft dus volgende resultaten :
frame buffer bandbreedte : 2048bit x 150Mhz=38,4GB/s
texture bandbreedte : 512bit x 150MHz=9,6GB/s
Dit is dus goed voor een totale VRAM bandbreedte voor de PS2 van 48GB/s. En deze bandbreedte is UITSLUITEND voor de GS.
De X-GPU echter moet het stellen zonder local memory. Dit betekent dat deze al zijn bandbreedte moet halen van main memory. De beschikbare bandbreedte hiervoor is 6.4GB/s. Echter deze bandbreedte moet verdeeld worden over andere devices zoals de X-CPU of DSP.Geen enkele videokaart tot nog toe evenaart de bandbreedte van de GS. Het is duidelijk dat PS2 hier weer de meerdere is.

eigenlijk ben ik gek dat ik dit allemaal zit te vertellen, maar goed jij wilde het weten... en zo gaan misschien ook eens de rare fabeltjes uit de wereld over hoe geweldig de xbox is...

oke volgende punt het geheugen

64MB DDR SDRAM vs 32MB RDRAM

De XBOX is uitgerust met 4x 16MB aan DDR SDRAM(32bits),double data rate sdram, goed voor een totaal aan 64MB.
Het geheugen dat gebruikt wordt is afkomstig van Samsung en gespect tot een klokfrekwentie van 200MHz.
Samen met een 128bit twin bank geheugen systeem zou goed zijn voor een maximale theoretische bandbreedte van 6.4GB/s.
200MHz x 2(ddr) x 128bit = 51,2Gb/s=6.4GB/s
Naast het normale main memory, heeft de X-CPU zoals eerder vermeld 16KB L1 instructie cache, 16KB L1 data cache, en 128KB L2 data cache.
Laten we de waarden van de PS2 hier eens naast plaatsten :

Specifikatie
L1 instructie
XBOX
16KB

PS2
CPU 16KB
VU0 4KB
VU1 16KB

L1 data
XBOX
16KB

PS2
CPU 8KB
VU0 4KB
VU1 16KB

L2 data
XBOX
128KB

PS2
nvt

Speciaal
XBOX
nvt

PS2
SPRAM 16KB

Main Memory
XBOX
64MB

PS2
36MB

Bandbreedte
XBOX
6.4GB/s

PS2
3.2GB/s

bij de PS2 staat 36MB omdat deze naast 32MB main memory ook nog 4MB video memory heeft.
Natuurlijk zie je hier ook weer dat PS2 schijnbaar het onderspit moet delven. Maar zoals je nu wel al stilletjes aan zal weten, schijn bedriegt
De XBOX heeft in de eerste plaats al meer RAM nodig omdat deze de PC-architectuur en filosofie volgt.
Dit betekent eerst grote hoeveelheden data zoals textures stoppen in main memory, sturen naar de cache en hiermee de bewerkingen uitvoeren. Dit is de enige manier om iets of wat van bandbreedte te halen uit het unified memory systeem van de XBOX. De hele bandbreedte moet verdeeld worden over alle devicen zoals de CPU, DSP,videochip,DVD,harddisk,etc...
Aangezien er ook nog DDR SDRAM gebruikt kan het geheugen niet volledig benut worden. Voor het lezen/schrijven van data,
heeft de DDR eerst nog RAS/CAS accessen nodig. Resp "Row Address Strobe" en "Column Address Strobe".
Deze dienen om de locatie van de data te alloceren binnen het geheugen. Maar deze zorgen voor een danige latency dat de sustained bandbreedte niet meer dan 60% kan zijn.
NVIDIA heeft dit opgelost door het gebruik van twin bank memory en four-node crossbar memory controller om commando's te queuen. Dit verhoogt de sustained bandbreedte naar 70% wat +- 4.5GB/s is. De filosofie bij de PS2 is volledig anders. Merk op dat deze verschillende kleine cache geheugens bevat.
Wat hierachter steekt is het volgende :
er moet een continue stroom van data zijn naar de verschillende caches zodat alle devices optimaal tegelijkertijd kunnen werken.
Maar dus op geen enkel moment mag de datastroom onderbroken worden.
Met de behulp van interne 128bit bussen en de 10 channel DMA controller is dit zeker haalbaar. Als ook gebruikt PS2 RAMBUS geheugen. In een normale PC werkt dit niet optimaal.
maar met de verschillende caches en de 10ch DMAC haalt de PS2 sustained 95% van de theoretische bandbreedte. Dit geeft voor de main memory een sustained bandbreedte van +- 3GB/s
Klein woordje uitleg bij de SPRAM : dit is de scratch pad ram.
Deze is een double buffer tussen de CPU en het main memory wat er voor zorgt dat bijvoorbeeld de CPU kan schrijven wanneer de DMA controller schrijft.
Uiteindelijk kan je het systeem van de XBOX het best vergelijken met 1 groot watervat, waar allerlei kleine waterleidingen naar toe lopen.
De PS2 kan je vergelijken met systeem van allerlei kleinere vaten die onderling verbonden zijn met veel grotere waterleidingen.
Waar de XBOX sustained 4.5GB/s doordat deze serieel moet werken, haalt de PS2 3GB/s+2GB/s=5GB/s door parallel te werken.

en als laatste iets over de textures(jaja het is lang)

XBOX S3TC vs PS2 CLUT

Iedereen zal wel al van 'textures' gehoord hebben, maar sommigen zullen niet weten waarover het dan wel gaat.
De definitie van textures is als volgt, uit het boek "Survey of texture mapping" van P.S Heckbert :
Texture mapping is employed on high-end graphics workstations and rendering systems to increase the visiual complexity of a scene without increasing its geometric complexitiy".
Duh ! Wat het feitelijk betekent is dat de er een beeldje wordt "geplakt" op de onderliggende geometrie om deze meer realistisch te maken. Je kan bijvoorbeeld verschillende bruine rechthoekjes boven,onder en naast elkaar plaatsen om een muur uit beelden (geometrie).
Echter, dit zou niet echt mooi zijn. Vandaar dat er oneffenheden (textures) moeten aangebracht worden om het meer realistisch te doen lijken.
Aangezien een game ettelijke honderden megabytes aan textures kan bevatten, is er nood aan compressie om bandbreedte problemen te vermijden.
Als je de specs opzoekt van XBOX en PS2 zal je merken dat er resp "6:1" bij de XBOX en "No" bij de PS2 staat.
Wat voor de XBOX betekent een texture compressie formaat die de oorspronkelijke size 6 maal verkleint.
Voor de PS2 zou dit betekenen dat er helemaal geen compressie is. Dit is echter pure onzin, want de PS2 ondersteunt wel degelijk texture compressie. De XBOX gebruikt een compressie formaat DXTC-1 (DirectX texture compression format1) genaamd,
beter bekend onder de naam S3TC die een fixed compressie van 6:1 heeft.
De PS2 daarentegen gebruikt een compressie op basis van 8-bit CLUT of 4-bit CLUT die respectievelijk een compressie van 4:1 en 8:1 geven.
Bij 8bit CLUT wordt elke beeldje naar een beeldje van 8bit/pixel omgezet + 256 entry kleuren tabel.
Bij 4bit CLUT wordt elke beeldje naar een beeldje van 4bit/pixel omgezet + 16 entry kleuren tabel.
Bij DXTC-1 wordt elk 4x4blokje van pixels(= 384bit) omgezet naar een blokje van 64bit.
Beide compressie formaten zijn lossy,wat betekent dat je een zeker kwaliteitsverlies hebt.
De compressie op een volledig beeldje (256x256 in dit geval) voor S3TC is beter van kwaliteit.
Dit is een argument dat vele XBOX aanhangers gebruiken. En dit klopt ook, echter worden er hier een paar zaken uit het oog verloren.
1) S3TC komt pas volledig tot zijn recht bij hogere resoluties
2) Op de PS2 bestaat een texture uit verschillende sub CLUTs
Alhoewel S3TC kwalitatief beter is, zal je het verschil nooit merken op 640x480, en zeker niet op een TV.
Daarbij komt nog dat de 4-bit CLUT (8:1 tov 6:1) beter comprimeert wat de bandbreedte enkel maar ten goede kan komen. ook staat in de specs dat de XBOX een snellere pixelfillrate heeft tot 2 textures,
desalnietemin moet het 0,932Gp/s zijn en niet 4.0Gp/s (marketing truukje van bill).
Voor de PS2 klopt het inderdaad dat per bijkomende texture de theoretische pixelfillrate vermindert.
Dit komt omdat deze een multi-pass moet doen per bijkomende texture. De XBOX kan 2 textures per pixelunit verkrijgen zonder penalty. Maar vanaf dan haalt de PS2 de XBOX wel degelijk in.
Neem nu een geometrie van 64x64 pixels. Voor 2 textures heeft de XBOX 520 kloktikken nodig.
De PS2 heeft hiervoor 528 kloktikken nodig (264 kloktikken voor 1 pass). Zijn er nu echter 3 textures, dan heeft de XBOX al meteen 1040 kloktikken nodig, t.o.v PS2 slechts 792.
Zeker niet slecht voor een 2 jaar oudere console !

even als conclusie, dead or alive gebruikt bijna al de maximale capaciteit van de xbox, ongeveer 95%(als je het niet geloofd meet je XBOX maar door als je het spel speeld)... Final Fantasy 10 gebruikt nog geen 50% van de ps2... heel simpel gezegd de XBOX zit al bijna op het einde van zijn krachten. De PS2 amper voor de helft !

zo dat lijkt me wel genoeg uitleg.. en ook aangetoont dat de ps2 wel degelijk MEER POWER heeft dan de XBOX..
bronvermelding is niet echt nodig omdat de specs van beide systemen overal te vinden zijn.. en mijn verhaal is afgeleid van de specs.. dus het is gewoon een kwestie van de specs begrijpen en weten hoe de hardware in elkaar steekt... als je het niet geloofd schroef je XBOX maar open kijk je welke chips erin zitten en zoek je de specs op van die chips en dan zul je zien dat ik geen onzin vertel..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 13:13
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
dus de conclusie is dus dat iedereen die zegt dat de x-doos krachtiger enzo is die lult uit zn nek?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 13:22
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
D@mien schreef:
dus de conclusie is dus dat iedereen die zegt dat de x-doos krachtiger enzo is die lult uit zn nek?
'

ja, als je het goed hebt doorgelezen dan heb je gelezen dat de ps2 op alle punten krachtiger is.. de xbox werkt gewoon op (veroudere) technieke van pc hardware, terwijl de ps2 echt met compleet nieuw ontwikkelde hardware werkt(wat misschien ook zijn enige nadeel is).
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:06
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Mja dan neemt het nog niet weg dat de X-Box geweldig is...
't bewijst alleen dat de PS2 meer power heeft...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:23
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:
Mja dan neemt het nog niet weg dat de X-Box geweldig is...
't bewijst alleen dat de PS2 meer power heeft...
ja en daar ging het om, want ik erger me altijd aan die lui die beweren hoeveel krachtigere de xbox wel niet is, terwijl hij dat dus beslist niet is...
tja en geweldig, hangt er vanaf wat je onder geweldig verstaat.. de spellen die er uit zijn voor de xbox zijn best oke en ik ben de laatste die zal beweren dat dead or alive of halo geen goede spellen zouden zijn en er niet goed uit zouden zien.. maar het is al wel meteen het maximale wat de xbox kan en dat is niet best als dat al gebeurd bij de eerste generatie spellen.. bill gates dacht gewoon even snel een spelcomputer in elkaar te zetten met pc hardware en dat is gewoon dom van hem.. dus als apparaat opzich is het verre van geweldig.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:39
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:


ja en daar ging het om, want ik erger me altijd aan die lui die beweren hoeveel krachtigere de xbox wel niet is, terwijl hij dat dus beslist niet is...
Dan open je pleidooi toch echt helemaal verkeerd want er staa duidelijk:

Citaat:
Diablos schreef:
omdat ik altijd zo moe word van die lui die beweren dat de xbox zo geweldig is hier even wat echte feiten die billie je niet verteld.
dus voor alle leken en XBOX fans hier de harde waarheid over de droom machine(kuch kuch)...
Want ik kan net zo goed mij PC met een X-BOx gaan vergelijk en zowaar mijn PC heeft ook meer power...

Citaat:
Diablos schreef:
tja en geweldig, hangt er vanaf wat je onder geweldig verstaat.. de spellen die er uit zijn voor de xbox zijn best oke en ik ben de laatste die zal beweren dat dead or alive of halo geen goede spellen zouden zijn en er niet goed uit zouden zien.. maar het is al wel meteen het maximale wat de xbox kan en dat is niet best als dat al gebeurd bij de eerste generatie spellen.. bill gates dacht gewoon even snel een spelcomputer in elkaar te zetten met pc hardware en dat is gewoon dom van hem.. dus als apparaat opzich is het verre van geweldig.
Hier uit maak ik toch echt een anti-MS gedachte op... ten eerste heeft Bill behalve promotie weinig met de ontwikkeling van de spelcomputer te maken gehad... en het is niet een kwestie van snel... want zoals je in een andere topic hier te lezen is liep microsoft al veel langer met het idee van een spelcomputer...

En de vraag of het beste uit een systeem halen bij de introductie iets kwalijks is valt ook nog over te twisten... Als ik 120 piek voor een CD betaal wil ik wel dat het spel top of the bill is en het best uit mijn spelcomputer van 700 piek haalt... 't kan idd het gebruik verlengen maar ik heb bijv. al een 333 Mhz PC en daar kan ik nog steeds een groot deel van de recente spelletjes op draaien...

voorals nog is dit nix dan een veredeld specs verhaal en vind ik het een beetje jammer dat je niet alle nex-gen consoles erbij hebt gepakt...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:19
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Hier uit maak ik toch echt een anti-MS gedachte op... ten eerste heeft Bill behalve promotie weinig met de ontwikkeling van de spelcomputer te maken gehad... en het is niet een kwestie van snel... want zoals je in een andere topic hier te lezen is liep microsoft al veel langer met het idee van een spelcomputer...
ik ben zeker niet echt fan van MS nee, die zijn alleen uit op een monopoly positie en geld maken inplaats van echt goede producten te leveren.. en ik weet dat ze al langer die gedachten hadden, maar dan hadden ze ook echt een spelcomputer moeten ontwikkelen en niet een pc in een mooi doosje.

Citaat:

En de vraag of het beste uit een systeem halen bij de introductie iets kwalijks is valt ook nog over te twisten... Als ik 120 piek voor een CD betaal wil ik wel dat het spel top of the bill is en het best uit mijn spelcomputer van 700 piek haalt... 't kan idd het gebruik verlengen maar ik heb bijv. al een 333 Mhz PC en daar kan ik nog steeds een groot deel van de recente spelletjes op draaien...
er valt over te twisten ja, maar spellen zoals metal gear solid 2 en final fantasy 10 zijn top of the bill en dat is met nog geen 40% van de capaciteit van de ps2, dus dat geeft alleen maar een hoopvol beeld voor de toekomst van het apparaat.. maar iedergeval voor de levensduur van de xbox is het niet gunstig dat zijn maximum al is behaald. want als het apparaat is uitgemolken ontwikkelen ze weer een nieuwe, daarom verschijnen er ongeveer ook om de 5 jaar weer nieuwe consoles(bij pc hardware gaat dat nog veel sneller, maar die nieuwe videokaarten zijn nooit echt nieuw qau techniek, zijn gewoon de oude kaarten met meer power) omdat de oude dan helemaal zijn uitgemolken en er geen vebeteringen meer kunnen worden gemaakt.

Citaat:
voorals nog is dit nix dan een veredeld specs verhaal en vind ik het een beetje jammer dat je niet alle nex-gen consoles erbij hebt gepakt...
ik heb alleen laten zien dat de ps2 meer power bezit dan de xbox en niet zo'n klein beetje ook.. en ja alle nex-gen consoles erbij halen, wat had je dan gewild dat ik de dreamcast erbij had gehaald voor de vergelijking? beetje overbodig lijkt me.. en de gamecube heb ik nog niet uitgebreid genoeg bestudeerd om er een goed beeld van te hebben, maar wat ik zo snel uit de specs heb kunnen halen van de GC is dat de cpu niet zo snel lijkt maar ieder geval wel met een goed cache geheugen, en de grafische capaciteit zeker wel goed zit van dat ding.. ik denk dat de GC qau power de xbox ook overtreft, omdat ook deze niet op pc techniek is gebaseerd.. zal me ook niks verbazen als de GC de xbox weg concurreerd..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:28
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Want ik kan net zo goed mij PC met een X-BOx gaan vergelijk en zowaar mijn PC heeft ook meer power...
ja dat klopt ook, want je vergelijkt dan pc hardware met pc hardware. en een p4 2 gig is krachtigere dan een celeron 733mhz.. en als je er dan ook nog een G-force 4 in je pc hebt is hij zeker krachtiger dan de XBOX
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:18
LB06
LB06 is offline
Ja hallo. Denk 's na. De ps2 is krachtiger. Tuurlijk hoor! Laat je gezwets met specs maar achterwege (wat niet eens klopt maarja). Neem nou 's gewoon effe een reëel voorbeeld. Heb je die test op Gamequest gezien? De ps2 kwam veruit als slechtste uit de bus qua opstartsnelheid. NGC vs XBox vs Ps2: respectievelijk 15, 22 en 45 (ong.) seconde om hetzelfde spel op te starten. De ps2 is gewoon veruit de slechtste in dit opzicht.

En moet maar eens twee screenshots van Resident Evil vergelijken: een van de Cube en een van de ps2. Op die vna de cube staan veeeel meer details en is minder aliased dan die van de ps2.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:39
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
LB06 schreef:
En moet maar eens twee screenshots van Resident Evil vergelijken: een van de Cube en een van de ps2. Op die vna de cube staan veeeel meer details en is minder aliased dan die van de ps2.
t gaat hier niet over de cube
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:14
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Lekker belangrijk hoor die specs....pas als de spellen leuk zijn koop ik de desbetreffende console wel...want daar gaat het nou eenmaal om...spellen verkopen consoles, niet andersom.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:34
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ja hallo. Denk 's na. De ps2 is krachtiger. Tuurlijk hoor! Laat je gezwets met specs maar achterwege (wat niet eens klopt maarja). Neem nou 's gewoon effe een reëel voorbeeld. Heb je die test op Gamequest gezien? De ps2 kwam veruit als slechtste uit de bus qua opstartsnelheid. NGC vs XBox vs Ps2: respectievelijk 15, 22 en 45 (ong.) seconde om hetzelfde spel op te starten. De ps2 is gewoon veruit de slechtste in dit opzicht.

En moet maar eens twee screenshots van Resident Evil vergelijken: een van de Cube en een van de ps2. Op die vna de cube staan veeeel meer details en is minder aliased dan die van de ps2.
hallo denk zelf eens na een leer eerst eens wat van hardware inplaats van allerlij sites en bladen te geloven voor je dom commentaar leverd.. wat niet eens klopt? verbeter jij dan even de stukjes die niet kloppen voor mij.. en het op starten van een spel heeft te maken met de aanspreking van de dvd rom. dat heeft verder niks te maken met de kracht van de machine. en ja de aanspreking van de dvd-rom is bij de ps2 inderdaad het traagst.

en met die screenshots vergelijken is echt totale bullshit, want het gaat niet over hetzelfde spel. die resident evil van de cube komt niet eens op de ps2 dus kun je ook moeilijk screenshots gaan vergelijken.
__________________
Dih

Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:37
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Lekker belangrijk hoor die specs....pas als de spellen leuk zijn koop ik de desbetreffende console wel...want daar gaat het nou eenmaal om...spellen verkopen consoles, niet andersom.
hier ben ik het verder ook helemaal mee eens..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 04:47
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
diablos... ... had jij maar een x-box ... dan zou je niet zo mekkeren.. als ik een ps2 en een x-box naast mekaar zie dan vind ik toch echt de x-box toch een stuk boven de ps2 uitsteken... als het is dat nu pas 40 procent gebruikt is met de beste spellen.. is dat best wel heel erg dom van sony dat ze niet 100 procent gebruiken... dat zou nl. betekenen dat bv de graphix 2,5 keer zo mooi kunnen worden... geloof je het zelf? ik niet.. daar bovenop komt nog dat die ps2 zo ontiegelijk lang laad.. en dat is iets wat je ZEKER NIET over de x-box kan zeggen... en tenslotte ik word ziek van die ps2 freaks die alles uit de kast halen om te bewijzen dat de ps2 beter is....
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 06:28
LB06
LB06 is offline
Wat ik dus wilde zeggen is dat de Xbox (een ook de Cube) grafisch er in de praktijk veel mooier uitziet dan de ps2.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 09:53
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
diablos... ... had jij maar een x-box ... dan zou je niet zo mekkeren.. als ik een ps2 en een x-box naast mekaar zie dan vind ik toch echt de x-box toch een stuk boven de ps2 uitsteken... als het is dat nu pas 40 procent gebruikt is met de beste spellen.. is dat best wel heel erg dom van sony dat ze niet 100 procent gebruiken... dat zou nl. betekenen dat bv de graphix 2,5 keer zo mooi kunnen worden... geloof je het zelf? ik niet.. daar bovenop komt nog dat die ps2 zo ontiegelijk lang laad.. en dat is iets wat je ZEKER NIET over de x-box kan zeggen... en tenslotte ik word ziek van die ps2 freaks die alles uit de kast halen om te bewijzen dat de ps2 beter is....
dat hij pas 40% gebruikt, heeft diablos toch uitgelegd, of niet dan? hij is gewoon stukken moeilijker te programmeren, in tegenstelling tot die xbox. Elke 2e rangs programmeur kan voor de xbox programmeren. En de goede kunnen het ook voor de ps2. Neem maar als vb die lui van abe's oddesy en die lui van naughty dog. Kijk en vergelijk, ene spel is 3x niks terwijl het andere geweldig is.

En het klopt inderdaad dat de graphics nog mooier worden, dat was bij de psx ook het geval, als je verder had gekeken dat je neus lang was dan had je dit onwetende antwoord nooit gepost.

en je word ziek van die ps2 freaks?
doe jij nu niet hetzelfde maar dan omgekeert...?
ik word ziek van mensen die slaafs achter de xbox aanwandelen en niet eens de moeite nemen om het stuk dat diablos geschreven heeft te lezen. Want als je dat wel gedaan had, dan had je nooit een dergelijke reply gegeven.

maar goed, ik wil je over een jaartje nog wel een keer vragen wat je van de ps2 vind..
Pak jij dan maar lekker je xbox uit de schuur ofzo (want daar komt dat ding toch bij de meeste mensen te liggen) en vergelijk hem dan nogmaals met de ps2..

En trouwens nog een voordeel van de ps2 en het gebruik van slechts 40%; bij de ps2 gaan de spellen er steeds mooier uit zien, dus over een jaar worden de effecten nogsteeds alsmaar beter. Terwijl de xbox al op 100% loopt en niet meer beter word..

Maarja, het maakt ook niet echt uit wat men hier van de ps2 of xbox vind.. Wat de japanners vinden is het enige dat telt.
En met de afzet die de ps2 nu al heeft, is het al een succes gebleken.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 12:38
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
diablos... ... had jij maar een x-box ... dan zou je niet zo mekkeren.. als ik een ps2 en een x-box naast mekaar zie dan vind ik toch echt de x-box toch een stuk boven de ps2 uitsteken... als het is dat nu pas 40 procent gebruikt is met de beste spellen.. is dat best wel heel erg dom van sony dat ze niet 100 procent gebruiken... dat zou nl. betekenen dat bv de graphix 2,5 keer zo mooi kunnen worden... geloof je het zelf? ik niet.. daar bovenop komt nog dat die ps2 zo ontiegelijk lang laad.. en dat is iets wat je ZEKER NIET over de x-box kan zeggen... en tenslotte ik word ziek van die ps2 freaks die alles uit de kast halen om te bewijzen dat de ps2 beter is....
Zucht, dit is wel de domste reply, denk na als ik een XBOX had willen hebben had ik er echt wel een gehad.. mensen die een xbox kopen zijn gewoon dom, koop dan een krachtige pc daar heb je veel meer aan en als je een console wilt kun je veel beter een gamecube of ps2 kopen.. en dat ze pas 40% gebruiken is helemaal niet dom, ten eerste geeft dat aan dat het apparaat nog vele mogelijkheden biedt, en ten tweede komt dat gewoon doordat de programmeurs de hardware moeten leren gebruiken.. alleen veel programmeurs zijn daar te lui voor(neem die lui van abe) en dus maken ze maar geen spellen of spellen die er klote uitzien. en die spellen die nu rond de 40% gebruiken doen weinig onder voor xbox en gamecube spellen dus kun je nagaan als ze straks bij 100% zitten.. en ik heb nergens gezegd dat de graphics 2.5 keer zo mooi kunnen worden, maar ze kunnen nog wel een stuk beter... en verder hoef ik niet te bewijzen dat hij beter is want dat is hij, en dan gaat het niet eens over capaciteit... de ps2 is het meest verkocht en heeft de beste spellen.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:13
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
you lost me !!
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2002, 14:57
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
Diablos schreef:

mensen die een xbox kopen zijn gewoon dom
Dank je !, alleen ik ben stik tevreden met mijn zwart-groene doos..! , Boeit niet wat jij allemaal "lult" Ik geloof je best..!!
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:13
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:
mensen die een xbox kopen zijn gewoon dom
Mja sorry hoor maar zo'n opmerking is in en in triest...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:20
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:


Mja sorry hoor maar zo'n opmerking is in en in triest...

oke laat ik het ietsjes bij stellen dan, als een pc hebt die sneller is dan 700Mhz en je hebt een g-force3 ben je dom om zo'n ding te kopen.. omdat je dan jezelf namelijk oplicht..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:32
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:



oke laat ik het ietsjes bij stellen dan, als een pc hebt die sneller is dan 700Mhz en je hebt een g-force3 ben je dom om zo'n ding te kopen.. omdat je dan jezelf namelijk oplicht..
Dat is echt klinkklare onzin...
je koopt een console omdat je het leuk vind om te console te gamen...
Ik ken mensen die PC-gamen niks vinden maar thuis diverse consoles hebben staan... 't is een kwestie van voorkeur...

En als mensen er geld voor overhebben is het hun keuzen, laat ze in hun ware en ga niet zo triest lopen doen... Leuk dat jij die mening heb maar haal niet een groep mensen onderuit die je niet eens kent...

Je lijkt nu echt zo'n games kiddie die maar een console heilig verklaard en de rest een stelletje "domme" (mja die kan ik nu qouten) geodgelovige persoontjes vind...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:56
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Dat is echt klinkklare onzin...
je koopt een console omdat je het leuk vind om te console te gamen...
Ik ken mensen die PC-gamen niks vinden maar thuis diverse consoles hebben staan... 't is een kwestie van voorkeur.

Je lijkt nu echt zo'n games kiddie die maar een console heilig verklaard en de rest een stelletje "domme" (mja die kan ik nu qouten) geodgelovige persoontjes vind...
klopt, ik vind pc gamen ook niks. maar dat is het juist die xbox is geen console dat is een pc met een joypad.. dus als je al een pc hebt is het overbodig om er nog een te kopen in een mooi kastje..

tja en ik doe graag mee met de rest van de kiddies hier , maar de meeste zijn ook maar goedgelovige persoontjes die gelijk alles aannemen wat ze lezen inplaats van wat verder te kijken.. en ik veklaar geen een console heilig want ik vind die gamecube ook zeker interessant en ga ik ook zeker kopen..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
die diablo denkt dat halo al het beste is wat de xbox kan
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
haha
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
loser
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
unreal championship trekt al veel meer
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
omdat ik altijd zo moe word van die lui die beweren dat de xbox zo geweldig is hier even wat echte feiten die billie je niet verteld.
dus voor alle leken en XBOX fans hier de harde waarheid over de droom machine(kuch kuch)...
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
hij is een vette fanboy himself
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
ik heb alleen laten zien dat de ps2 meer power bezit dan de xbox en niet zo'n klein beetje ook
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
whahahaha comic strip
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
fanboyyy
ZO zei iemand over MSN, over jou stukje tekst
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:35
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:


ZO zei iemand over MSN, over jou stukje tekst
nou ik lig er echt wakker van...
en hij mag dan wel wat beter lezen want ik zei dead or alive 3 en niet halo.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2002, 21:28
Verwijderd
Noem jij het een lovend iets dat er -volgens jou- nog maar 40% uit de PS/2 gehaald wordt? Dan mogen de gamesmakers en Sony zich collectief de ogen uit de kop schamen, i.m.o.! Jij vind dat een goede ontwikkeling, dat jij toentertijd waarschijnlijk een rug hebt uitgegeven voor een PS/2, er anderhalf jaar na verschijnen nog stééds geen spellen zijn die het apparaat voor de 100% kunnen benutten? Hoe naief kun je zijn?

Games maken een console jongen, -niet- wat er onder de kap zit, maar wat eruit gehaald wordt. 40% is i.m.o. bedroevend, helemaal na anderhalf jaar.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


nou ik lig er echt wakker van...
en hij mag dan wel wat beter lezen want ik zei dead or alive 3 en niet halo.
Hij zegt nu weer:

Citaat:
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
Het was even slikken voor PS2-bezitters toen Lorne Lanning, de baas van Oddworld Inhabitants, aankondigde dat het vervolg op de avonturen van Abe niet gerealiseerd kon worden op Sony's machine. Het apparaat zou te moeilijk zijn, te weinig geheugen hebben en niet krachtig genoeg zijn
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
bron http://www.gamequest.nl
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
en zet er bij dan dat als de ps2 Munch nog niet eens kan draaien dat ik dan toch nie kan zeggen dat het zo goed krachtig is
Jazzanova "Chillin in a Groove" zegt:
We denken er absoluut niet over om DOA 3 op een ander systeem uit te brengen. Als we dat zouden doen, dan zou dat ten koste gaan van de kwaliteit van de game. De Xbox is namelijk vijf keer zo krachtig als de PS2 en GameCube. En om een mindere versie van onze game te maken, nee daar beginnen we niet aan." Dat kunnen Nintendo en Sony in hun zak steken.
.......

Laatst gewijzigd op 30-04-2002 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:57
Verwijderd
dit is vanuit een ps2 fan geschreven dus allemaal op het handje van de ps2 gebasseerd


xbox is wel krachtiger!


het zit hem ook in het schrijven en het samen werken van de hardware en software

en daar gaat de ps2 toch wel voor buigen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 23:15
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
siNix schreef:
dit is vanuit een ps2 fan geschreven dus allemaal op het handje van de ps2 gebasseerd


xbox is wel krachtiger!


het zit hem ook in het schrijven en het samen werken van de hardware en software

en daar gaat de ps2 toch wel voor buigen

nee het is gebasseerd op de specs.. ik had ook de GC kunnen nemen maar daar weet ik nog niet genoeg vanaf.

en kijk maar naar de verkoopcijfers wereldwijd dan kun je zien wie er voor wie buigd.. de strijd tussen de ps2 en xbox is ook helemaal niet zo interessant want de ps2 is marktleider en zal dat ook wel blijven.. het is veel interessanter om te kijken hoe de xbox het tegenover de gamecube doet, en aan de verkoopcijfers te zien moet de xbox daar ook flink voor buigen.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 23:19
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Games maken een console jongen, -niet- wat er onder de kap zit, maar wat eruit gehaald wordt. 40% is i.m.o. bedroevend, helemaal na anderhalf jaar.
bij de ps1 wisten ze pas naar 5 jaar 100% te benutten en dat is/was de beste console allertijden(of tot nu toe)..
en verder helemaal met je eens jongen.. spellen maken de console. daarom zijn de ps2 en cube beter dan de xbox.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 04:17
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Diablos schreef:


bij de ps1 wisten ze pas naar 5 jaar 100% te benutten en dat is/was de beste console allertijden(of tot nu toe)..
en verder helemaal met je eens jongen.. spellen maken de console. daarom zijn de ps2 en cube beter dan de xbox.
gaat eens stiekem naar de site van x-box of een andere site waar de titels staan die op de box uitkomen ('spellen maken de console')... durf je nu nog steeds te zegen dat de ps2 en gamecube beter zijn dan de x-box?? ... omg.. dan heb je wel lef... gamecube kan ik nog begrijpen vanwege de klassiekers (dat is ook waarom ik een gamecube ga kopeN) .. maar .. ps2... pff... die heeft z'n beste tijd gehad (kwa geweldige launches.. gta3 op ps2 was natuurlijk geweldig voor ps2 .. dat lijkt me duidelijk) .. maar dat is ook helemaal niet zo gek... en dat ps2 meer verkocht werd aan het begin is ook nie zo gek .. want (iedereen weet wat nu komt )... X-BOX = eerste generatie spelcomputers voor microsoft.. mensen wisten dus helemaal niet wat ze konden verwachten... PS2 is VERVOLG op PSX.. en had daardoor al een vliegende start... ....
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:12
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MaakUt schreef:


gaat eens stiekem naar de site van x-box of een andere site waar de titels staan die op de box uitkomen ('spellen maken de console')... durf je nu nog steeds te zegen dat de ps2 en gamecube beter zijn dan de x-box?? ... omg.. dan heb je wel lef... gamecube kan ik nog begrijpen vanwege de klassiekers (dat is ook waarom ik een gamecube ga kopeN) .. maar .. ps2... pff... die heeft z'n beste tijd gehad (kwa geweldige launches.. gta3 op ps2 was natuurlijk geweldig voor ps2 .. dat lijkt me duidelijk) .. maar dat is ook helemaal niet zo gek... en dat ps2 meer verkocht werd aan het begin is ook nie zo gek .. want (iedereen weet wat nu komt )... X-BOX = eerste generatie spelcomputers voor microsoft.. mensen wisten dus helemaal niet wat ze konden verwachten... PS2 is VERVOLG op PSX.. en had daardoor al een vliegende start... ....

Sales tracking firm Media Create reports that in the first week of April (4/1 - 4/7), Microsoft sold an abysmal 2,179 units, a number that in and of itself is astonishingly low for a newly-released console system. But when you examine sales of some of the other hardware on the market, the news gets even worse. In the same week in April, Sony's seven-year old PS one platform sold 3,959 units. And get this--Sega's discontinued Dreamcast console even managed to outsell the Xbox with 3,427 units purchased by Japanese gamers. As for the other next-generation platforms, the PS2 and the GameCube sold 80,734 units and 15,068 units respectively.

lijkt er meer op de de xbox nu zijn beste tijd al heeft gehad..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


bij de ps1 wisten ze pas naar 5 jaar 100% te benutten en dat is/was de beste console allertijden(of tot nu toe)..
en verder helemaal met je eens jongen.. spellen maken de console. daarom zijn de ps2 en cube beter dan de xbox.
En nóg claim je dat de PS/2 betere spellen heeft? Spellen die 't ding NOG NIET EENS VOOR DE HELFT benutten?

Sja, je moet het zeker fijn vinden om keihard droog anaal genomen te worden. Dan heb je gelijk, ja.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:07
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Sja, je moet het zeker fijn vinden om keihard droog anaal genomen te worden. Dan heb je gelijk, ja.
nee dank je, we hebben niet allemaal dezelfde sexuele voorkeuren als jij.
en met zulk dom gelul laat je helemaal zien dat je niet eens serieus te nemen bent.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:04
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
wat een muppets hier..
het boeit toch niet wat jullie nou wel of niet vinden, jullie kunnen wel allemaal lekker roepen dat de xbox beter is..
de N64 was ook beter dan de psx.. en welke van de 2 werd het meest verkocht? goedzo.. de psx.

en wat betreft het spelaanbod.. ik heb nog geen titel gezien op de xbox die ik graag zou willen hebben..
en de enige reden voor mij om een gamecube aan te schaffen zou een spel als zelda zijn..

jullie kunnen nu wel allemaal neerbuigend doen over diablos, maar wat schiet je ermee op?
waarom zou je jezelf oogkleppen op doen, denk liever aan je portemonnee..
koop een xbox zou ik zeggen, koop er ook nog wat spellen voor, en over een jaar heb je daar een apparaat onder je bed staan dat geflopt is...

En dan nog iets, diablos kwam met goede argumenten en had feiten die niet te weerleggen zijn.
van de mensen die pro-xbox zijn, zie ik alleen maar boe-geroep en gezeur over power..
dat wil wel iets zeggen lijkt me, komen jullie ook maar eens met feiten die niet uit een blad komen dat gesponsord is door een niet nader te noemen bedrijf

de helft van jullie blatende frikadellen heeft dat stuk van diablos niet eens gelezen, en van degene die het wel gelezen hebben, hebben er misschien 1 op de 30 het gesnapt..
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:08
Verwijderd
hey, ook al zou halo het beste zijn wat de x-box kan:
halo laat ps2/cube games al ver achter zich
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


nee dank je, we hebben niet allemaal dezelfde sexuele voorkeuren als jij.
en met zulk dom gelul laat je helemaal zien dat je niet eens serieus te nemen bent.
nee, in zijn geval alleen maar anaal

Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:31
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Havock schreef:
hey, ook al zou halo het beste zijn wat de x-box kan:
halo laat ps2/cube games al ver achter zich

ik zou het maar snel gaan spelen dan
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:34
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Verkoop cijfers zeggen in dit geval ook weinig...
ten eerste de PS2 is al 1.5 jaar gevestigd op de markt...
bij de introductie waren er natuurlijk ontzettende veel exemplaren verkocht, want... er was geen concurrentie...
ten tweede, zoals iemand hier al zei, dit is de eerste generatie console van Microsoft... Microsoft hoor gewoon (nog) niet bij de gevestigde orde van console-producenten... nog al logisch dat men terughoudender is met het aankopen...

Daarnaast wil ik toch echt nog wel eens je bronvermelding zien...
want je zegt wel dat de specs overal te vinden zijn, maar tegelijke tijd zeg je ook dat er verschillende specs in omloop zijn...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:59
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:


Hij zegt nu weer:



.......
ja erg indrukwekkend ik kan ook met uitspraken van programmeurs komen...
zoals deze van Jason Rubin van naughty dog:
Rubin believes that there are ways around PlayStation 2's difficulties for development houses that are willing to put the time and effort into the system. He suggests that only lazy software companies will give up on the console in favor of X-Box or Gamecube, and that perhaps PS2 is better off without them. "If you're a lazy developer, you probably also haven't been a very good selling developer, that's my opinion," says Rubin. "I'll give you an example: Oddworld Inhabitants. 'Oh, this is too hard, we can't handle it!' I mean, these guys have never done 3D before! Who are they to whine? I mean, they literally have not done 3D before -- they skipped the training, and are now jumping to the 3D world. They skipped the whole last generation effectively, and they're whining. You know, those guys couldn't get it working on the PS2 and they were trying to use someone else's engine because they can't even program 3D engines.

en ik weet niet of je oddworld hebt gezien op de xbox maar daar is weinig indrukwekkends aan..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:



ik zou het maar snel gaan spelen dan
heb geen x-box

geen geld voor

autorijlessen vergen veel van je portemonnee you know

maar ik heb em al ff kunnen testen, uitkomst: cijfer zou zeker boven de 9 liggen

dead or alive 3, ook zeer goed te spelen...

maar de cube titels:
luigi dinges: =brak... wat is er nou leuk aan het opjagen van spoken met een zaklantaarn? O_o

rogue leader.... tja, niet echt boeiend, te weinig en te statische actie... "incoming fighters" *zucht* 6 6 fighters? das nog niet eens genoeg om mijn oma te laten schrikken *yawns*

en waverace... tja, sorry hoor, het ligt ook aan de controller maar die stick is veel te gevoelig: *stuur klein beetje links*
*ligt tegen muur*
*controller ook*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:27
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:
Verkoop cijfers zeggen in dit geval ook weinig...
ten eerste de PS2 is al 1.5 jaar gevestigd op de markt...
bij de introductie waren er natuurlijk ontzettende veel exemplaren verkocht, want... er was geen concurrentie...
ten tweede, zoals iemand hier al zei, dit is de eerste generatie console van Microsoft... Microsoft hoor gewoon (nog) niet bij de gevestigde orde van console-producenten... nog al logisch dat men terughoudender is met het aankopen...

Daarnaast wil ik toch echt nog wel eens je bronvermelding zien...
want je zegt wel dat de specs overal te vinden zijn, maar tegelijke tijd zeg je ook dat er verschillende specs in omloop zijn...
die verkoop cijfers zijn van 1 april tot 7 april van vorige maand, en daar aan kun je zien dat de ps2 en GC veel beter verkopen dan de xbox.. en het meestal zo dat een console bij zijn launch het meest word verkocht..

nou en omdat jij het zo graag wil hier wat sites met specs van de ps2 en xbox..
http://www.bath.ac.uk/~ma0pnt/PS2specs.html
http://www.psx2central.com/misc/psx2info.htm
http://www.emssoftwareplus.com/Xbox.htm
http://www.teamxbox.com/showfaq.php?id=29
http://www.digit-life.com/articles/nv20/
over het algemeen komen de specs overal wel redelijk overeen alleen staat er vaak bij de ps2 66Mpoly/s inplaats van 75Mpoly/s
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:31
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Havock schreef:


heb geen x-box

geen geld voor

autorijlessen vergen veel van je portemonnee you know
ja, das waar..
ben bezig met motorrijles, das wel goedkoper dan toen ik auto deed
dus wat dat betreft is het een aanrader
alleen mijn auto zou ik nooit weg doen, altijd handig als je bv je ps2 op gaat halen in de winkel
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:38
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:


die verkoop cijfers zijn van 1 april tot 7 april van vorige maand, en daar aan kun je zien dat de ps2 en GC veel beter verkopen dan de xbox.. en het meestal zo dat een console bij zijn launch het meest word verkocht..
Dat was duidelijk.... maar als nog 't is een eerste generatie console... en sinds de markt al redelijk verzadigd is zal de verkoop tegen vallen... Baseren op verkoopcijfers lijkt me iets wat over de langere termijn mogelijk is...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 05:08
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
wat een muppets hier..
het boeit toch niet wat jullie nou wel of niet vinden, jullie kunnen wel allemaal lekker roepen dat de xbox beter is..
de N64 was ook beter dan de psx.. en welke van de 2 werd het meest verkocht? goedzo.. de psx.

Maakt dat de PSX de betere machine per definitie? Ik dacht het niet hoor.

en wat betreft het spelaanbod.. ik heb nog geen titel gezien op de xbox die ik graag zou willen hebben..
en de enige reden voor mij om een gamecube aan te schaffen zou een spel als zelda zijn..

Da's subjectief, maat. Of wil jij jezelf graag projecteren als 'algemeen gemiddelde'? Nogal arrogant.

jullie kunnen nu wel allemaal neerbuigend doen over diablos, maar wat schiet je ermee op?
waarom zou je jezelf oogkleppen op doen, denk liever aan je portemonnee..

Wat kost een PS/2 en wat kost een X-Box?

koop een xbox zou ik zeggen, koop er ook nog wat spellen voor, en over een jaar heb je daar een apparaat onder je bed staan dat geflopt is...

Koffiedik kijken.

En dan nog iets, diablos kwam met goede argumenten en had feiten die niet te weerleggen zijn.

Vast wel, maar luiheid dient de mens.

van de mensen die pro-xbox zijn, zie ik alleen maar boe-geroep en gezeur over power..

Ik ben niet zozeer pro-X-Box hoor. Alleen het hoge anti-MS-gehalte van beste vrind Diablos staat me een beetje tegen.

dat wil wel iets zeggen lijkt me, komen jullie ook maar eens met feiten die niet uit een blad komen dat gesponsord is door een niet nader te noemen bedrijf

Nogmaals; daar heb ik geen zin 'an.

de helft van jullie blatende frikadellen heeft dat stuk van diablos niet eens gelezen, en van degene die het wel gelezen hebben, hebben er misschien 1 op de 30 het gesnapt..

Ik vrees dat ik genoeg van dat soort zaken afweet hoor. Wellicht weet jij dat niet omdat je niet zo vaak jouw 'expertise' showt op H&T en S&M.

Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 07:24
Berretje
Avatar van Berretje
Berretje is offline
Nou Diablo, ik moet toegeven je heb de ps2 weer en nog steeds in een PERFECT daglicht gezet. Ik moet toegeven, ik heb niet alles gesnapt wat er in je verhaal stond. Ik heb het wel allemaal proberen te lezen. Sommige termen die me wat onduidelijk zijn.

Maar laten we dus stellen dat idd de ps2 volgens jouw gewoon de beste blijft (klinkt zo ego)...

Ik heb zelf een maandje geleden ook een ps2 gekocht en ben er super tevreden over.

Ga zo door Diablo!

Grtz
Bart
__________________
Ik kna 300 worodne pre minutu tpyen!! [IMG]http://audiotracker.bamboozled.org/song.php/berretjeehv[/IMG]
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 09:43
LB06
LB06 is offline
Volgens hem wel, volgens ons niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 09:52
LB06
LB06 is offline
Citaat:
het boeit toch niet wat jullie nou wel of niet vinden, jullie kunnen wel allemaal lekker roepen dat de xbox beter is..
de N64 was ook beter dan de psx.. en welke van de 2 werd het meest verkocht? goedzo.. de psx.
Ja, maar we hebben het hier dus over de grafische prestaties van een console (dat was iig de bedoeling v/d topicstarter, want hij rept met geen woord over games).

Citaat:
en wat betreft het spelaanbod.. ik heb nog geen titel gezien op de xbox die ik graag zou willen hebben..
en de enige reden voor mij om een gamecube aan te schaffen zou een spel als zelda zijn..
Zelda? 'T is opgedoopt tot Celda!

Citaat:
En dan nog iets, diablos kwam met goede argumenten en had feiten die niet te weerleggen zijn.
Yeah right! Technische gezeur waar in de praktijk niks van klopt. Kijk naar de games en je ziet meteen dat de XBox mooiere graphics heeft.

Citaat:
Gezwets over dat niemand er iets van snapt
Je hoeft echt geen expert te zijn om te zien welke games grafisch gezien beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:40
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
LB06 schreef:

Ja, maar we hebben het hier dus over de grafische prestaties van een console (dat was iig de bedoeling v/d topicstarter, want hij rept met geen woord over games).


Yeah right! Technische gezeur waar in de praktijk niks van klopt. Kijk naar de games en je ziet meteen dat de XBox mooiere graphics heeft.


Je hoeft echt geen expert te zijn om te zien welke games grafisch gezien beter zijn.

dit is al een teken dat je niet eens gelezen hebt wat ik heb geschreven.. want ik heb nergens gezegd dat hij betere graphics heeft, alleen dat hij als machine krachtiger is..

en dat technish gezeur klopt in de praktijk ook alleen hebben veel programmeurs geen zin om de hele ps2 onder de knie te krijgen omdat dat teveel werk voor ze is..

oke en voor alle niet experts, zeg maar welke screenshot van welke console is..


__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:50
Verwijderd
ik schat dat die van de ps2 zijn omdat je van die kartels ziet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 14:42
Games poll: welke console is het best?
Purno
83 14-01-2004 10:21
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 06:45
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 01:54
Games Microsoft wilde Nintendo kopen voor $25 miljard
Verwijderd
19 30-04-2002 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.