Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2009, 18:36
ajacied4lf
ajacied4lf is offline
Hallo,
ik heb een paar vragen. ik moest het boek de schnitzelparadijs lezen.
en daar een paar vragen over beantwoorden, maar ik weet eigelijk niet wat de antwoorden zijn, kunnen jullie mij mischien helpen?

de vragen :

-Beschrijf het uiterlijk van 2 persoenen in je boek, geef de blz nummers en citeer een stukje.

- Bepaal of je boek lectuur of literatuur is.

- zoek twee recensies, een positieve en negatieve (dit kan ik nergens vinden )


ik weet dat het moeilijk is om dit te beantwoorden omdat niet veel mensen dit hebben gelezen, maar tog..

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2009, 18:44
HENKIEEEEEEE
Omdat je een ajacied bent geef ik je het niet,
jammer man
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 18:49
ajacied4lf
ajacied4lf is offline
dat is jammer ja maar denk dat je de antwoorden niet weet dus maakt niet uit
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 19:04
ajacied4lf
ajacied4lf is offline
Het is al gelukt, alleen moet ik nog 2 recensies hebben? heeft iemand toevallig een site ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 19:20
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Het Schnitzelparadijs:

http://www.boekrecensie.com/9050001521

+

http://boekrecensies.trouw.nl/recens...b3f-9050001521

+

179. Khalid Boudou - Het schnitzelparadijs
Beetje rommelige debuutroman

22 januari 2004

Nordip is een Marokkaanse jongen die na 2 jaar van bijna uitsluitend lui slapen besluit om zijn leven weer op de rails te krijgen. hij gaat als stagiair werken in restaurant "De Blauwe Gier", beroemd om zijn schnitzels. Hij werkt helemaal onderaan de sociale ladder als pannenschrobber (vandaar zijn bijnaam "Sopkop") en observeert het wel en wee van zijn collega's die allemaal hun eigenaardigheden hebben. De situaties in "De Blauwe Gier" lijken opvallend veel op die in een willekeurig Van der Valk restaurant van de appelmoes en schnitzels met saus tot de inval van de FIOD. Verder bevat het boek beschrijvingen van het leven in Marokko en de opkomst, ondergang en herontdekking van de zanger Krimo, de neef van Nordip.

Khalid Boudou schrijft speels met veel onverwachte beeldspraak en vergelijkingen, maar soms raakte ik de draad van het verhaal een beetje kwijt, worden er opeens personen genoemd zonder introductie en zit de lezer zonder aankondiging opeens in Marokko in plaats van De Blauwe Gier. Maar voor een debuutroman is het zeker geen slecht boek.,
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 19:29
ajacied4lf
ajacied4lf is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.