Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Haha, Sadye, hier ook maar dan met twee panty's, en gevulde speculaas van de bakken ipv soep. :liefde:

Pip, ik ben jaloers op je huis. Krijg er de kriebels van om te verhuizen!
Haha!
Citaat:
Ik heb de vorige verhuizing niks uitgezocht, en ik ben erachter dat ik een hoarder ben dus nou ja.

Ik verzamel in ieder geval geen wc rollen zoals Pip
Hoho dametje dat is bijna 10 jaar en 4 verhuizingen terug! Nu heb ik al mn spullen in 15 dozen gekregen. Das netjes he!
Advertentie
Oud 05-11-2013, 18:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Soms zie ik foto's van m'n kamer van toen ik hier nog niet zo lang woonde en dan denk ik altijd 'WOAH, WAT WAS HET OPGERUIMD!... WAAR ZIJN ALLE SPULLEN?!!! '

Ik koop teveel shit en ik gooi nooit wat weg, dus tsja...
Ik heb zelfs een grote stapel met kapotte kleren, die ik voor één of andere reden heb bewaard, omdat ik er mss ooit iets mee kan.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 05-11-2013, 18:06
Verwijderd
Ja Pip, je huis Wat vindt Sam er eigenlijk van?
Oud 05-11-2013, 18:08
Verwijderd
Het enige wat ik bewaar zijn oude spijkerbroeken, zodat ik de spijkerstof kan gebruiken om andere broeken mee te maken mocht dat nodig zijn . Wat heb je nou verder aan kapotte dingen/kleren? Nog meer dingen van maken?
Oud 05-11-2013, 18:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik bewaar wel meestal 1 of 2 setjes "kluskleren", of geef het een naam.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-11-2013, 18:10
Verwijderd
Oh ja, ik verf er ook nog wel eens wel in, kapotte spijkerbroeken.
Oud 05-11-2013, 18:16
Verwijderd
als spijkerbroeken hoogwater krijgen dan maak ik er korte spijkerbroeken van.
Oud 05-11-2013, 18:35
Verwijderd
Ik ben wel een hoarder qua sentimentele waarde en niks willen weggooien en een zwak voor antiek en verzamelobjecten en limited editions, maar ik word tegelijkertijd erg ongelukkig van (te) veel spullen hebben. Dat voelt verzwarend.

Dus ik koop gewoon weinig, en als ik iets koop dan zijn het dure/goeie spullen, zodat ik er niet te snel afscheid van moet nemen.

Kapotte dingen gaan wel zo snel mogelijk weg.

Laatst gewijzigd op 05-11-2013 om 18:47. Reden: Typefout :bob:
Oud 05-11-2013, 18:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoho dametje dat is bijna 10 jaar en 4 verhuizingen terug! Nu heb ik al mn spullen in 15 dozen gekregen. Das netjes he!
Dat neemt niet weg dat je ooit een nog ziekere verzamelaar was dan ik met je ribbroek die je al jaren niet meer paste en toch elke verhuizing mee sleepte

Nice 15 dozen ga ik denk ik niet halen, maar ik heb sowieso al een aantal dozen aan uitzet, dus nou ja.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-11-2013, 18:43
Verwijderd
Ik ben niet echt hoarderig (meer). Sentimenten zijn voor watjes.

Mijn ouders hadden een aparte kamer voor snoertjes, kerstversieringen, emmers, handige doosjes, ongelezen boeken, oude kleren, babyspullen etc etc etc. Nu hebben ze heel veel weggegooid (ook voor de verhuizing, net als Fiep). Mijn moeder bevalt het heel goed, mijn vader mompelt nog steeds iedere keer dat er iets kapotgaat 'ja OOIT had ik hier een heel handig snoertje voor '.
Oud 05-11-2013, 18:45
Verwijderd
De meeste kinderdingen hebben ze wel bewaard, 'voor de kleinkinderen'.
Oud 05-11-2013, 18:45
Verwijderd
Herkenbaar!

Mijn moeder is van rotzooi hop weg. Mijn vader blijft ook over elk snoertje, stangetje, spijkertje zeuren. Hij gebruikt het jaren niet, dus mijn moeder alles weggooien en meneer boos.
Oud 05-11-2013, 18:47
Verwijderd
Citaat:
De meeste kinderdingen hebben ze wel bewaard, 'voor de kleinkinderen'.
idd, hele boekenkasten vol!

Maar dat vind ik niet zo'n slecht idee, ik heb ook de indianenverhalen uit mijn vaders jeugd kunnen lezen omdat dat bewaard is gebleven.
Oud 05-11-2013, 18:49
Verwijderd
Dankzij Phoebe besloot ik mijn sentimentdozen en briefmappen over te hevelen naar één van mijn nieuwe bakken (ten koste van een nagel, kak, nu kunnen ze er allemaal weer af ) en de vraag die ik me stelde over hoe wij vroeger toch maar die liefdesperikelen aanpakten zonder internet en fora, is bij deze beantwoord ^^ We schreven er brieven over, ellenlange brieven, honderden, waarin we elkaar om raad vroegen, voor het karretje spanden om informatie in te winnen, een goed woordje te doen of zelfs in de plaats van te bellen om te vragen hoe het zat

En Q, ik kwam een bekend handschrift tegen. 1999 was dat En nog een mailtje van Simpsonneke dat ik heb afgeprint. En volgens mij nog wel wat die ik verdenk van de chat te kennen, maar ik weet begot niet meer wie al die mensen zijn. Hele dagboeken heb ik
Oud 05-11-2013, 18:50
Verwijderd
En het zit nu in één bak, vroeger besloegen die dingen 3 verhuisdozen, maar ik heb er al eens werk van gemaakt zooi weg te gooien.
Oud 05-11-2013, 18:50
Verwijderd
Citaat:
idd, hele boekenkasten vol!

Maar dat vind ik niet zo'n slecht idee, ik heb ook de indianenverhalen uit mijn vaders jeugd kunnen lezen omdat dat bewaard is gebleven.
Ja, sommige dingen vind ik heel goed dat ze die bewaren. Vooral boeken inderdaad. Babykleren vind ik een stapje te ver gaan. Ik ben namelijk niet zwanger, en het plan is om dat voorlopig niet te worden ook.
Oud 05-11-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, sommige dingen vind ik heel goed dat ze die bewaren. Vooral boeken inderdaad. Babykleren vind ik een stapje te ver gaan. Ik ben namelijk niet zwanger, en het plan is om dat voorlopig niet te worden ook.
Haha kleren is wel ernstig. Kinderen zien er altijd al zo modieus uit.
Oud 05-11-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, sommige dingen vind ik heel goed dat ze die bewaren. Vooral boeken inderdaad. Babykleren vind ik een stapje te ver gaan. Ik ben namelijk niet zwanger, en het plan is om dat voorlopig niet te worden ook.
Mijn moeder heeft een jurkje dat ik nooit heb kunnen dragen en dat ze zo mooi vindt, heel lang bewaard, nog in het vloeipapier in het doosje. Maar omdat ze weet dat ze het nooit aan mij kan geven, heeft ze het bij de geboorte van de dochter van mijn ex aan hen gegeven (nog steeds goede vrienden, zij, ik, ouders, beetje extra familie), laatst had ze het aan en mijn moeder bloeide helemaal op dat het toch nog een keer gebruikt werd ^^
Oud 05-11-2013, 18:54
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb ook nog stapels kleren van toen ik nog een puber was en ik bewaar ze uit nostalgie/omdat ik het zelf heb betaald/omdat ik ze misschien ooit weer pas.
De stapel 'mss pas ik het ooit weer'-kleren wordt helaas steeds groter.

Over kleren waar ik niks mee kan gesproken: Die ene lelijke jas die ik had besteld werd net bezorg en hij is idd lelijk. Te lelijk om te dragen. Ik hoopte op een retro ski-jack-achtig-ding, maar het is een glimmende blauwe vuilniszak. Die gaat dus terug.
De zoektocht naar een winterjas kontinjoes!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 05-11-2013, 18:56
Verwijderd
Ik heb 1 T-shirt waar ik nu te dik voor ben, maar 2 jaar geleden nog paste bewaard voor als.
Oud 05-11-2013, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Haha kleren is wel ernstig. Kinderen zien er altijd al zo modieus uit.
Als mijn kinderen dit gaan dragen zien ze eruit alsof de SU nog vrolijk verderbestaat. Ik had vroeger best wel veel normale kleding, maar om onduidelijke redenen hebben juist de skipak-achtigen en de schattige jurkjes het tot 2013 gehaald.

Citaat:
Mijn moeder heeft een jurkje dat ik nooit heb kunnen dragen en dat ze zo mooi vindt, heel lang bewaard, nog in het vloeipapier in het doosje. Maar omdat ze weet dat ze het nooit aan mij kan geven, heeft ze het bij de geboorte van de dochter van mijn ex aan hen gegeven (nog steeds goede vrienden, zij, ik, ouders, beetje extra familie), laatst had ze het aan en mijn moeder bloeide helemaal op dat het toch nog een keer gebruikt werd ^^
Ahhw, wat een lief verhaal.
Oud 05-11-2013, 18:57
Verwijderd
Behalve dat mijn computer vol staat met bestanden ben ik niet zo'n verzamelaar. Het past allemaal nog in de laatjes van mijn bureau, in ieder geval.
Oud 05-11-2013, 18:58
Verwijderd
Ah, ja, de als-ik-ooit-nog-afval-kleding. Ik heb een paar dingen, maar verder draag ik nog steeds dingen van toen ik dertien was. Het verbaast me iedere keer weer, want ik ben best veel dikker/voller dan toen.
Oud 05-11-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Als mijn kinderen dit gaan dragen zien ze eruit alsof de SU nog vrolijk verderbestaat. Ik had vroeger best wel veel normale kleding, maar om onduidelijke redenen hebben juist de skipak-achtigen en de schattige jurkjes het tot 2013 gehaald.
Tegen die tijd bestaat de SU misschien wel weer!
Oud 05-11-2013, 18:59
Verwijderd
Als-ik-ooit-nog-afval-kleding heb ik niet. Als-ik-ooit-nog-aankom-kleding wel, al jaren.
Oud 05-11-2013, 19:00
Verwijderd
Ik heb mijn jas uit de 2e nog. Hij is eigenlijk te modern en te volwassen voor een 2e jaars. Een oud klasgenootje maakt een opmerking daarover. He brenda, heb je die jas nog steeds! Ja ik draag hem nog steeds. ik had vorig jaar nog laarzen uit groep 8.
Oud 05-11-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Behalve dat mijn computer vol staat met bestanden ben ik niet zo'n verzamelaar. Het past allemaal nog in de laatjes van mijn bureau, in ieder geval.
Ah, computer opruimen. Goed voor MOG*.

Citaat:
Tegen die tijd bestaat de SU misschien wel weer!
Wie weet.

* Metafysica-ontwijkend gedrag.
Oud 05-11-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Als-ik-ooit-nog-afval-kleding heb ik niet. Als-ik-ooit-nog-aankom-kleding wel, al jaren.
Ja die heb ik ook!
Oud 05-11-2013, 19:01
Verwijderd
Ik heb de belangrijkste kleren bijgehouden, die van voor 2005 en die weer pasten in 2007 en toen uiteindelijk bij mijn ouders zijn opgeborgen omdat de hoop een beetje weg was, maar die kleren te speciaal waren voor me om zomaar weg te doen (naast het feit dat er geen Posus Jeans meer bestaat). Een half jaar lang heb ik me druk gemaakt en waren ze onvindbaar, pa heeft me compleet op de kast gejaagd met dat ze gedoneerd waren, ik heb zelf alle zolders en hoekjes en kasten bij mijn ouders doorgespit en toen ik het had opgegeven, lagen ze opeens vol in het zicht vooraan. En nu zijn sommige dingen net een maat te groot, maarreh, puh. Mijn maat 36 kleren heb ik al langer geleden de deur uit gedaan, op één topje na. Dat heb ik laatst aan Miekje gegeven
Oud 05-11-2013, 19:02
Verwijderd
Ik heb één mand voor kleding die ik niet draag, en één plank voor kleding die ik weinig draag. Als die vol zijn moeten er dingen weg.

Toen ik die regel instelde moesten er dertien vuilniszakken met kleding weg om eraan te voldoen, waaronder twee met sokken.
Oud 05-11-2013, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb één mand voor kleding die ik niet draag, en één plank voor kleding die ik weinig draag. Als die vol zijn moeten er dingen weg.

Toen ik die regel instelde moesten er dertien vuilniszakken met kleding weg om eraan te voldoen, waaronder twee met sokken.
De Kringloop was ook erg blij met mijn opruimacties. Dingen met etiketjes aan...
In november vorig jaar ofzo had ik ook een jurkje voor kerst gekocht, alleen viel ik in een maand nog 2 kledingmaten af en het was veel te groot uiteindelijk
Oud 05-11-2013, 19:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jullie helpen me herinneren dat ik mijn kleding nog moet uitzoeken en dat terwijl ik gister heel optimistisch tegen mezelf zei 'nog een lade en dan heb je al je kasten uitgezocht!'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-11-2013, 19:25
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat voor een pompoensoep Miekje? Ik wil wel weer eens aan ander recept dat het gebruikelijke proberen...
Gewone Met geroosterde pompoen, dat wel. Ongeschilde pompoen in stukken gehakt, samen met een doorgesneden ui (ongepeld) op een ingevette bakplaat, besprenkeld met olijfolie en bestrooid met zeezout. Iets onder het midden van de oven geroosterd, (30/40 minuten ofzo, halverwege omgeschept). Vervolgens af laten koelen, velletje van de pompoen (duisentmakkelijk ) en de ui, alles bij elkaar in een pan met tuinkruidenbouillon waar ik van tevoren een prei in had laten sudderen in een scheut olijfolie met kerrie en knoflook. En tuinkruidenbouillon, dus. En toen alles nog eventjes laten koken en toen de staafmixer erdoor. Ik vergeet vast nog iets te vermelden, want het was soep dus er zullen vast nog wel meer kruiden in zijn gegaan, maar dat weet ik even niet meer. Ehm, peterselie en salie sowieso.

Hopelijk kun je iets wijs worden uit dit warrige kookverhaal

Over kleren gesproken: ik heb wel veel 'gelegenheidskleding'. Voor kerst, verjaardagen, feestjes en dat soort geneuzel. Ik heb ook wel gaat-ooit-nog-passen-kleding, maar dat is allemaal te groot. Sommige kleding draag ik niet meer omdat het té erg versleten is, maar dat kan ik niet weggooien. Ik heb hier ook nog gave shirts liggen die veel te groot zijn, en herenmaat, maar ik heb zojuist bedacht dat ik die ga vermaken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-11-2013, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hier ook nog gave shirts liggen die veel te groot zijn, en herenmaat, maar ik heb zojuist bedacht dat ik die ga vermaken.
Ga je er grappen tegen vertellen dan?//????/ ;d;d;dD::xdc;;;D;D;d
Oud 05-11-2013, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ga je er grappen tegen vertellen dan?//????/ ;d;d;dD::xdc;;;D;D;d


Nee, ze gaat ermee gooien.
Oud 05-11-2013, 19:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ga je er grappen tegen vertellen dan?//????/ ;d;d;dD::xdc;;;D;D;d
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-11-2013, 20:36
Verwijderd
Mijn vriend en een vriend van ons zijn Zombie Strippers aan het kijken. Kwaliteitsfilm
Oud 05-11-2013, 20:38
Verwijderd
zombie strippers is leuk
Oud 05-11-2013, 20:46
Verwijderd
Wat vinden jullie ervan dat tafelvoetbal in het Engels niet 'table football' heet, of desnoods 'table soccer', maar 'foosball'?
Oud 05-11-2013, 20:49
Verwijderd
klinkt meer Duits.
Oud 05-11-2013, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriend en een vriend van ons zijn Zombie Strippers aan het kijken. Kwaliteitsfilm
Prima film
Oud 05-11-2013, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Prima film
Vooral veel neptiet en kanslozigheid, tot nu toe.
Maar ik g nu naar bed, de migraine van vanmiddag is nog steeds niet weggetrokken en dat is poep. Truste.
Oud 05-11-2013, 20:53
Verwijderd
Want ik vind dat HEEL irritant.

Onder andere omdat 'foos' me een verbastering van 'foot' lijkt, dus eigenlijk staat er 'football'. Maar normaal voetbal heet ook al 'football'. En als je tafelvoetbal zo noemt negeer je het belangrijkste attribuut van tafelvoetbal, namelijk de tafel. En volgens mij is 'foosball' ook Amerikaans, maar zij noemen voetbal 'soccer', dus ik vind dan dat ze consequent moeten zijn, ook bij de tafelvariant.
Oud 05-11-2013, 20:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Waar je je druk om kunt maken, Para .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-11-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Want ik vind dat HEEL irritant.

Onder andere omdat 'foos' me een verbastering van 'foot' lijkt, dus eigenlijk staat er 'football'. Maar normaal voetbal heet ook al 'football'. En als je tafelvoetbal zo noemt negeer je het belangrijkste attribuut van tafelvoetbal, namelijk de tafel. En volgens mij is 'foosball' ook Amerikaans, maar zij noemen voetbal 'soccer', dus ik vind dan dat ze consequent moeten zijn, ook bij de tafelvariant.
Ik dacht altijd dat dat een verwijzing naar Duits was
Oud 05-11-2013, 21:01
Verwijderd
Dat dacht ik ook.
Oud 05-11-2013, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Want ik vind dat HEEL irritant.

Onder andere omdat 'foos' me een verbastering van 'foot' lijkt, dus eigenlijk staat er 'football'. Maar normaal voetbal heet ook al 'football'. En als je tafelvoetbal zo noemt negeer je het belangrijkste attribuut van tafelvoetbal, namelijk de tafel. En volgens mij is 'foosball' ook Amerikaans, maar zij noemen voetbal 'soccer', dus ik vind dan dat ze consequent moeten zijn, ook bij de tafelvariant.
is het geen merknaam, oorspronkelijk?

foosball klinkt meer als Fußbal. Maar lelijk is het inderdaad.
Oud 05-11-2013, 21:09
Verwijderd
Jullie hebben gelijk, volgens Wikipedia komt het van 't Duitse Fußball. Maar eigenlijk blijven al mijn punten daar mee staan.
Oud 05-11-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Waar je je druk om kunt maken, Para .
Als ergernis een energiebron was kon ik er jaarlijks 30.000 huishoudens mee voorzien.
Oud 05-11-2013, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Dit is het internetantwoord op slow food en slow sex.


Citaat:
Gewone Met geroosterde pompoen, dat wel. Ongeschilde pompoen in stukken gehakt, samen met een doorgesneden ui (ongepeld) op een ingevette bakplaat, besprenkeld met olijfolie en bestrooid met zeezout. Iets onder het midden van de oven geroosterd, (30/40 minuten ofzo, halverwege omgeschept). Vervolgens af laten koelen, velletje van de pompoen (duisentmakkelijk ) en de ui, alles bij elkaar in een pan met tuinkruidenbouillon waar ik van tevoren een prei in had laten sudderen in een scheut olijfolie met kerrie en knoflook. En tuinkruidenbouillon, dus. En toen alles nog eventjes laten koken en toen de staafmixer erdoor. Ik vergeet vast nog iets te vermelden, want het was soep dus er zullen vast nog wel meer kruiden in zijn gegaan, maar dat weet ik even niet meer. Ehm, peterselie en salie sowieso.

Hopelijk kun je iets wijs worden uit dit warrige kookverhaal
Yes. En anders dan ik gewend ben dus . Doe je de ui er dus niet bij, uiteindelijk? En de prei haal je weer uit de bouillon? En waarom moet de schil eraf, die is toch ook eetbaar? Of maakt dat veel uit voor de smaak?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.