Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2016, 14:41
Ajaxfan98
Ajaxfan98 is offline
Goede middag.

in mei 2015 heb ik mijn HAVO diploma profiel E&M behaald. eigenlijk wist ik dat jaar al niet wat ik moest gaan studeren op he HBO en zag er aldoor tegen op. toen heb ik de keuze gemaakt om het lekker dicht bij huis te zoeken, ver reizen had ik ook niet zo'n zin in en zag ik tegen op. dus ben ik Technische Bedrijfskunde gaan doen. Dit stond te boek als een brede opleiding, wat mij verstandig leek omdat ik niet goed wist wat ik wilde. ook was het dus dichtbij huis. zo'n half uurtje reizen. ook is het een vrij kleine school wat ik fijn vondt. dus september 2015 ben ik begonnen met mijn opleiding. alles ging prima, P gehaald binnen 1 jaar, was niet extreem interresant, was niet extreem saai, leuke klas, leuke leraren over het algemeen, 1 a 2 dagen vrij per week, vond het wel prima zo.
totdat ik dus vanaf september 2016 moest stagelopen, in mijn 2e jaar. 20 weken lang, een eigen opdracht uitvoeren. Ook hier zag ik tijdens mijn 1e jaar al tegen op, dus lang gewacht met een stage plek zoeken. uiteindelijk een stage plek gevonden, lekker dichtbij weer. nu ben ik dus ongeveer halverwege en vind het vanaf het begin al eigenlijk niet leuk, en zit ik te twijfelen of ik wel door wil gaan. maar ik kan wel stoppen maar wat ik wel wil, weet ik ook niet.
als ik me bedenk dat ik volgend jaar weer een half jaar moet stage lopen, en tijdens mijn afstuderen ook weer zo'n opdracht uit moet voeren, wordt ik er niet vrolijker van. zit nu de hele dag doelloos achter de computer en heb weinig motivatie om wat aan mijn opdracht te doen. ik kan niet wachten totdat deze periode voorbij is en ik weer gewoon naar school kan gaan ik leef op het moment van het weekend. ik weet niet of ik nu moet stoppen of doorgaan en ik wordt er langzamerhand zat van. iemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2016, 14:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit al eens besproken met iemand op school? Je studieadviseur/ studieloopbaanbegeleider/ etc.?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:17
Ajaxfan98
Ajaxfan98 is offline
Ja dit heb ik een aantal weken terug besproken omdat het toen helemaal niet meer ging, lang verhaal maar me opdracht was nogal onduidelijk waardoor ik de hele dag niks deed. nu is de situatie wel verbeterd maar twijfel ik nog steeds of ik dit wel wil. ik zie namelijk enorm op tegen de volgende stage en afstuderen. misschien omdat het aan het begin van mijn stage fout is gegaan of omdat ik de opdracht gewoon niks vindt. als ik stop is die 2 jaar vrijwel voor niets geweest (P behaald), en moet ik nog maar zien of ik de volgende studie die ik kies wel leuk ga vinden aangezien ik het niet goed weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Weet gewoon even niet meer wie ik ben
Jason2
12 03-08-2011 08:24
Studeren HELP!!! ik weet niet wat ik moet gaan studeren
Verwijderd
26 10-11-2007 17:14
Studeren Weet het eigenlijk niet meer.
Jolt
17 09-03-2006 08:46
Psychologie 'k Weet niet meer wat ik met mezelf moet beginnnen.
phensicske
35 19-11-2004 19:32
Psychologie hulp zoeken of overdrijf ik?
sublime
17 03-10-2003 19:44
Liefde & Relatie voor de jongens: ff jullie mening?
Verwijderd
71 10-09-2002 05:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.