Oud 23-07-2005, 17:20
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik weet niet of het hier thuis hoort of bij lichaam & gezondheid...want het gaat over voeding in combinatie met gezondheid zegmaar... dus als het hier niet goed staat, verplaats me dan maar .

Ik ben vandaag naar een homeopaat geweest, omdat het bij de huisarst en het ziekenhuis allemaal niet opschoot. Ik ben namelijk allergisch voor dingen, maar ze kwamen er niet achter waarvoor. De homeopaat is her wel achter gekomen gelukkig en ik heb daar ook pilletjes en druppeltjes voor gekregen, zodat ik over een tijdje alles weer kan eten als het goed is. Ik ben trouwens wel vegetarier en kan niet tegen zuivel en appelsap (wel tgen appels..ja het is wat vaag )

Nu het probleem; ik heb een tekort aan vitaminen, mineralen, calcium en zink en door de zink tabletten ofzo kan mijn lichaam weer vitaminen opemen en dat doet het nu niet. Verder moet ik dingen met eiwitten en veel koolhydraten vermijden.

Maar wat kan ik nu wel en niet eten?

Ik heb al op internet gezocht, maar kan geen goede site vinden. Verder weet ik wel dat ik dus geen zuivel (maar daar kan ik sowieso niet tegen), noten en soja kan nemen. En hoe kom ik dan aan calcium? ik heb nu wel calciumtabletten, maar voor als die op zijn of iets. In aardappels, pasta en rijst zitten veel koolhydraten, maar in welke van dat zitten de minste koolhydraten? Ik weet wel dat ik zo min mogelijk suiker mag hebben, maar ik kan ook weer niet tegen zoetstoffen als aspartaam en sacharine enzo...dus weer een dilemma .

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alle kleine beetjes zijn welkom . Als nog iemand hier zoiets heeft, vind ik het ook wel fijn om te horen/lezen ofiets.

groetjes
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 18:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou even langs een dietist gaan want dan weet je het in 1x goed succes.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:38
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-07-2005 @ 18:40 :
Ik zou even langs een dietist gaan want dan weet je het in 1x goed succes.
Ja, dat kan ik wel doen, maar hier in de buurt zit geen dietiste zover ik weet en volgens mij moet je doorgestuurd worden door een arts, anders is het heel erg duur. Ik dacht misschien weet iemand het hier ook wel, dat zou wel handig zijn. Maar dank je wel voor de tip .
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 21:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is een lastig dieet. Je moet bijvoorbeeld meer vitaminen binnenkrijgen, dat zit in o.a. groenten en fruit, maar die bevatten weer veel koolhydraten, en in vlees, maar je bent vegetarier.

Ik zou toch via een arts naar een dietist gaan, die kan je dan ook misschien voedingssupplementen aanraden.

succes!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 21:18
Verwijderd
Ik ben het met Roos eens.

Je mag namelijk zoveel dingen niet, daar kan je bijna niks meer goeds van maken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 09:07
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik hen inmiddels voedingssuplementen, van de homeopatische mevrouw, ik heb nu zink, calcium en iets waar alles in zit (mineralenen vitaminen). Maar ik zal dan wel langsgaan voor wat ik dan wel kan eten en wat juist niet. Het is volgens mij niet zo dat ik helemaal geen koolhydraten mag, want dat zit eigenlijk wel in alles zowat, maar iig zo min mogelijk.

Maar bedankt voor de reacties, ik zal wel even langsgaan .
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:52
engeltje
engeltje is offline
Houd wel goed in de gaten dat je al je voedingsstoffen binnenkrijgt. Een dietist is toch de makkelijkste weg, denk ik.

Als je trouwens nog last blijft houden van allergische reacties, in Utrecht zit een speciaal allergiecentrum. Dat heeft mij erg geholpen er achter te komen waar ik allemaal allergisch woor was en wat er aan gedaan kon worden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:58
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
engeltje schreef op 26-07-2005 @ 20:52 :
Houd wel goed in de gaten dat je al je voedingsstoffen binnenkrijgt. Een dietist is toch de makkelijkste weg, denk ik.

Als je trouwens nog last blijft houden van allergische reacties, in Utrecht zit een speciaal allergiecentrum. Dat heeft mij erg geholpen er achter te komen waar ik allemaal allergisch woor was en wat er aan gedaan kon worden.

Hey, dank je wel voor de tip . Wat voor testen ofiets krijg je dan in Utrecht?


Als het goed is kan ik over een tijdje (1 a 2 weken) weer wat 'normaler' eten, omdat mijn lichaam dan wat sterker is ofzo en meer kan hebben .
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 00:18
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Allergie-test moet je zeker gaan doen! Lijkt me enorm lastig omdat koolhydraten enorm veel voorkomen. zijn er specifieke koolhydraten die je niet mag? Wat houdt de allergie precies in, welke process ontstaat er door je allergie?

Om er voor te zorgen dat je lichaam beter voedingsstoffen opneemt dan dat het nu doet kun je beter geen supplementen nemen met vitamines en mineralen. Veel daarvan pies je ook gewoon weer uit (dure pis hehe). Dat geld kun je beter besteden aan nuttigere zaken; dmv een gezondere eetgewoonte er op na te houden die je combineert met je allergie. Da's niet makkie. Je moet er voor zorgen dat je een goede darmflora krijgt en zorgen dat je voldoende vezels binnenkrijgt zodat je lichaam de niet-koolhydraten die je nuttigt beter opneemt. Daarmee zul je eten sneller verteren en (en sneller poepen) de voeding sneller en beter opnemen (iets dat je als vegetarier langzamer doet vooral als je nog gekookt/gebakken voedsel eet). Verder zijn jouw allergien perfect om over te gaan op een raw-food dieet hoewel je zelfs dan moet opletten. Gekookt/gebakken voedsel bevat suikers. Eet ipv koolhydraten en gekookt/gebakken voedsel groente, fruit, noten en algen (dat laatste evt als supplement; algen zijn heel erg voedzaam). Helaas zit in fruit bijvoorbeeld vaak frustose. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies in welke mate eerdergenoemde soorten voedsel koolhydraten bevatten in individueel opzicht. Dat is iets dat je zou kunnen onderzoeken en dat raad ik je aan om te doen! Ik raad je ook aan om er achter te komen voor elke koolhydraten je allergisvh bent. Gebakken voedsel vernietigt je darmflora en je immuun-systeem reageert er direct op dmv witte bloedlichamen er op af te sturen omdat de moleculen zijn verandert door hitte. Pro-biotics (niet de lactose-only versie!) herstelt deze. Je kunt voorzichtig en rustig aan beginnen. Eet je toch gebakken/gekookt voedsel (waar koolhydraten inzitten), eet dan altijd een enzyme-supplement. Een lastig dieet is het niet, het is een evolutie, geen revolutie. Het heeft tijd, energie en aandacht nodig. Aangezien je al vegetarier bent heb je doorzettingsvermogen. Staar je dus blind op het doel pas geleidelijk je gewoontes aan en reflecteer wat voor effect voeding op je lichaam en geestelijke gesteldheid geeft.

Overigens hebben de meeste mensen geen goede darmflora en verwerken de meeste mensen hun voedsel niet goed (nemen te weinig voeding op uit hetgeen wat ze eten) maar dat is een ander verhaal.

Eventueel kan ik je wat merken geven voor pro-biotics, vezels, algen, enz maar ik koop alles in de VS. In Utrecht heb je een biowinkel (tegenover AH in 't centrum) maar je moet goed opletten want ook dat zijn zakenlui die iets aan jou willen verkopen net zoals doctoren en dieetisten. Wees dus kritisch, ga zelf op onderzoek uit en geloof niet alles wat je leest zomaar. Ook dit bericht niet . Test uit, maar wees voorzichtig met je lichaam en onderzoek eerst. Lees meerdere visies, vergelijk, leer termen, probeer verbanden te leggen, enz. Het is een reis die je tijd, energie en aandacht kost maar uiteindelijk zul je er gezonder uit komen.

Wanneer je niet eet (vast) gaat je lichaam vetten (opgeslagen vergif) verwerken. Natuurlijk kost dat energie! Daarom ben je dan ook wat meer en sneller moe. Dat komt dus niet direct omdat je 'niet eet'; dat komt omdat je lichaam vergif aan het verwerken is. Met Gatorade of K+ (e.g. zout; maar geen Cl-!!! Hoewel je wel aangeeft Ca nodig te hebben) en water kun je bloeddruk op peil houden deze gaat nl omlaag wanneer je niet eet. Ik doe 't persoonlijk 1x per week 1 a 2 dagen (weekend) met koffie + ginseng en aardbeiden + water (veel andere fruitsoorten bevatten ook K+), maar de koffie is eigenlijk niet zo gezond. Het reinigen van het lichaam is een van oudsher gebruik en is -mits correct toegepast- niet gevaarlijk of dodelijk. Dus wat dat betreft: je hoeft niet te eten. Je kunt best minder eten of af en toe zelfs niet eten. Wanneer je niet eet zal je maag rare geluiden maken. Dat betekent niet dat je moet eten; dat betekent dat je maag krimpt. Je groene chakra / hart-chakra (onderbuik) zal ook meer aanwezig zijn. Als het goed is doet het vasten geen pijn. Doet het dat wel, dan heb je een ander probleem.

Tenslotte, onderzoek in welke voeding calcium en ijzer zit die je wel lust en mag. Eet deze. Doe je bovenstaande met pro-biotics en enzymen zul je de stoffen die in die voeding zitten die je nodig hebt beter opnemen.

NB: ik ben geen medicus, slechts iemand die ook op onderzoek uit is.

Succes!

PS: ik heb enkel een lactose-allergie en ik ben blij dat ik die heb
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:10
Mass
Avatar van Mass
Mass is offline
Even een vraagje.. Krijg je wel genoeg vitamine-B12 binnen? Anders hebben die calciumtabletten weinig zin.. Calcium wordt zonder B12 niet of weinig opgenomen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 19:53
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik krijg B12 binnen door die vitaminepil, dus ik denk dat dat nu wel even goed zit .

Ik heb op internet gezocht waar wat in zit en ben een verslag aan het maken met de gezonde dingen die ik wel mag eten etc.

Ik mag trouwens wel aardappels, maar dan alleen gekookt. De groenten die ik eet moeten geroerbakt of desnoods gekookt worden, deze mag ik niet rauw eten (al weet ik niet precies meer waarom). Ik mag wel iets van suikers, maar niet te veel, fructose is wel goed. Ik kan namelijk niet tegen 'light' producten, want ik ben ook allergisch voor bepaalde zoetstoffen, zoals aspartaam en sagarine en misschien ook wel anderen waar ik zelf nog niet achter ben.

De supplementen moet ik nu nemen om mijn lichaam wat aan te sterken, ik heb namelijk een hele tijd bijna niks gegeten en daardoor mis ik veel voedingsstoffen en daardoor is mijn lichaam zwakker en heb ik meer last van mn allergie. Ik moet dus aankomen (heb een BMI van 16.nog iets), maar mag weinig suikers en zo min mogelijk vet, het aankomen lukt dus niet echt . Wat ik zelf niet zo erg vind eigenlijk, maar dat mag ik niet meer zeggen , want er moet wat aan gedaan worden als zelf maatje 34 te groot is...

Het klopt wel dat ik het grootste gedeelte van die suplementen weer uit pis, dat is wel te zien aan de kleur enzo...maar daar zal ik verder niets over zeggen.

Het is trouwens tijdelijk dat ik niet te veel koolhydraten mag, al is suiker nooit echt goed voor je. Ik ben waarschijnlijk allergisch voor dierlijke eiwitten (al is dat nog niet zeker, ga maar een allergie test doen, als mn huisarts me eindelijk eens door wil sturen) en zeker voor lactose, maar dat wist ik zelf al wel.

Morgen moet ik weer naar de dokter en daarna naar de homeopaat, dus we zullen zien...

Bedankt voor de reacties trouwens
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Mass schreef op 10-08-2005 @ 16:10 :
Even een vraagje.. Krijg je wel genoeg vitamine-B12 binnen? Anders hebben die calciumtabletten weinig zin.. Calcium wordt zonder B12 niet of weinig opgenomen
Nee heeft daar niks mee te maken voor zover ik weet. Denk dat je in de war bent met iets anders?
Wel had geloof een andere B vitamine iets te maken met de opname van calcium.

B12 is wel belangrijk inderdaad. Via multi's krijg je wel wat binnen maar er word aanbevolen dat het dan wel een grote dosis moet zijn. 100% adh is vaak niet genoeg. Echter 1000 of 10000% is beter.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:11
Virgin Whore
Avatar van Virgin Whore
Virgin Whore is offline
Citaat:
dark princess schreef op 11-08-2005 @ 19:53 heb een BMI van 16.nog iets),
op welke site kun je dat uitrekenen want ik wil dat al een tijdje weten..
__________________
Raping the Virgin Whore...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Virgin Whore schreef op 20-08-2005 @ 16:11 :
op welke site kun je dat uitrekenen want ik wil dat al een tijdje weten..
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 21:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
In sesam zit erg veel calcium, maar daar eet je niet zo snel veel van. Wel is het goed voor 'erbij'.

Mag ik trouwens wat vragen, heb je ook hooikoorts?
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 21:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Trouwens, ik hoop van harte dat het lukt met de homeopaat, maar reken er niet teveel op. Ik heb van veel mensen met allergiëen gehoord dat het niet geholpen heeft (net als bij mij).

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik zou er niet teveel van uit gaan dat het zeker weten lukt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:26
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
dark princess schreef op 11-08-2005 @ 19:53 :
Ik heb op internet gezocht waar wat in zit en ben een verslag aan het maken met de gezonde dingen die ik wel mag eten etc. [...]

Het is trouwens tijdelijk dat ik niet te veel koolhydraten mag, al is suiker nooit echt goed voor je. Ik ben waarschijnlijk allergisch voor dierlijke eiwitten (al is dat nog niet zeker, ga maar een allergie test doen, als mn huisarts me eindelijk eens door wil sturen) en zeker voor lactose, maar dat wist ik zelf al wel.
Ah ja, ik zie nu in dat vasten juist niet verstandig is in jouw situatie. Mbt calcium: Op deze URL staan stoffen die voor de opname van calcium zorgen of deze opname verbeteren:
http://www.herbshop.com/minguide.htm
Kijk bij 'Inhibits Absorption' en 'Enhances Absorption'.

Dat stukje gaat over mineralen. Dmv deze ingredienten te combineren met calciumtabletten zou je in theorie beter en meer calcium op moeten nemen hetgeen ook een manier is om het probleem te verhelpen.

Ook interessant:

Citaat:
[...]

Calcium is not the only nutrient involved. Calcium needs vitamin D to be absorbed. Phosphorus, fluoride, vitamin C and protein are also involved in building strong bones. Too much sodium in the diet can cause higher calcium losses. The list goes on. But too much calcium can interfere with iron absorption and perhaps lead to iron deficiency anemia.

[...]
Bron: http://www.oznet.ksu.edu/humannutrit...imely/VITE.HTM
Maar vitje D (een hormoon, eigenlijk) is geen optie voor jou (ivm zuivel). Misschien moet je overwegen bepaald vlees te eten. Je zult dus (m.i.) moeten kijken welke stoffen van bovenstaande eerste URL de calciumopname verbeteren. Vervolgens uitzoeken in welke voeding deze stoffen voorkomen. Ik heb even gekeken en de stoffen zijn onderdeel van mijn supplementen. Misschien raadzaam om te kijken of dat bij jouw supplementen (je had het over B12 pillen) ook het geval is.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:15
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 21:31 :
In sesam zit erg veel calcium, maar daar eet je niet zo snel veel van. Wel is het goed voor 'erbij'.

Mag ik trouwens wat vragen, heb je ook hooikoorts?
Ik ben het hele jaar door verkouden eigenlijk, niet echt alleen in de hooikoorts tijd zeg maar. Wel heb ik soms ook wel last van prikogen als ik buiten ben geweest in die periode, dus ik heb het wel denk ik, maar niet zo heel erg. Daar heb ik trouwens wel een allergie test voor gehad, maar dat waren alleen de 5 meest voorkomende.


Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 21:31 :
Trouwens, ik hoop van harte dat het lukt met de homeopaat, maar reken er niet teveel op. Ik heb van veel mensen met allergiëen gehoord dat het niet geholpen heeft (net als bij mij).

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik zou er niet teveel van uit gaan dat het zeker weten lukt.
dank je wel . Ik heb zelf wel door dat ik minder snel moe ben dan eerst, maar het helpt idd niet helemaal, want als ik iets neem waar dierlijke eiwitten in zitten word ik nog moe en krijg ik soms ook buikpijn. Het is nu wel minder dan hiervoor, maar het neemt het niet helemaal weg.

Waar ben jij allergisch voor?
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2005, 17:19
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 21-08-2005 @ 19:26 :
Maar vitje D (een hormoon, eigenlijk) is geen optie voor jou (ivm zuivel). Misschien moet je overwegen bepaald vlees te eten. Je zult dus (m.i.) moeten kijken welke stoffen van bovenstaande eerste URL de calciumopname verbeteren. Vervolgens uitzoeken in welke voeding deze stoffen voorkomen. Ik heb even gekeken en de stoffen zijn onderdeel van mijn supplementen. Misschien raadzaam om te kijken of dat bij jouw supplementen (je had het over B12 pillen) ook het geval is.
Bedankt voor de sites .

Maar ik ben waarschijnlijk allergisch voor dierlijke eiwitten, dus vlees is geen optie... Daarbij is het nogal zwaar op de maag, moeilijk te verteren enzo en dat kan mn lichaam niet goed aan ofzo...kip is daarbij een uitzondering, maar daar heb ik nooit tegen gekund, kreeg ik altijd al buikpijn van.

Fijn om te weten dat je voor me gezocht hebt naar sites en mee denkt enzo Daar heb ik wel wat aan...dank je wel!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 18:09
Verwijderd
Als die calciumtabletten op zijn dan kun je toch nieuwe halen? Calcium heb je ook in poedervorm...dat had mijn moeder altijd. Zelf krijg ik gewoon te weinig calcium binnen...ik zou iig niet weten waar ik het uit zou halen qua voeding.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 18:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 21-08-2005 @ 19:26 :
Maar vitje D (een hormoon, eigenlijk) is geen optie voor jou (ivm zuivel).
Vitamine D krijg je goed door in de zon te zitten. En anders via margarine waarin het toegevoegd word.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:55
Vitamintje
Vitamintje is offline
@ Vanima Estel

Je zit vasten gewoon te promoten, waar slaat dit op? Ik heb zelf anorexia gehad en weet dus dat je WEL heel ziek kunt worden van te weinig of niet eten. Ook kortdurend vasten is al schadelijk, bij mij bleef al na een paar weken lijnen de menstruatie weg.

@ topicstarter

Ik raad je aan om niet naar die homeopaat te luisteren want zo'n streng dieet kan niet goed zijn en in mijn ogen is homeopathie onzin en werkt het alleen vanwege het placebo-effect. En als je dan toch per se dat dieet wil volgen raad ik je zeer sterk aan om naar een dietiste te gaan want daar zelf mee klooien is vragen om een eetziekte
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dark princess schreef op 22-08-2005 @ 17:15 :
Ik ben het hele jaar door verkouden eigenlijk, niet echt alleen in de hooikoorts tijd zeg maar. Wel heb ik soms ook wel last van prikogen als ik buiten ben geweest in die periode, dus ik heb het wel denk ik, maar niet zo heel erg. Daar heb ik trouwens wel een allergie test voor gehad, maar dat waren alleen de 5 meest voorkomende.
Kwam er bij de hooikoortstest uit dat je geen hooikoorts had?
Citaat:
dank je wel . Ik heb zelf wel door dat ik minder snel moe ben dan eerst, maar het helpt idd niet helemaal, want als ik iets neem waar dierlijke eiwitten in zitten word ik nog moe en krijg ik soms ook buikpijn. Het is nu wel minder dan hiervoor, maar het neemt het niet helemaal weg.

Waar ben jij allergisch voor?
Ik ben allergies voor veel groentes en fruit (oa: appels, abrikosen, aardbeien, paprika, pitjes) Ik kan het wel eten als ik langzaam eet en veel drink en ook als het gekookt/gebakken is. Ik kan dus bijv. wel zonnepitbrood eten, maar geen onbehandelde zonnepitten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:19
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 22-08-2005 @ 20:55 :
@ Vanima Estel

Je zit vasten gewoon te promoten, waar slaat dit op? Ik heb zelf anorexia gehad en weet dus dat je WEL heel ziek kunt worden van te weinig of niet eten. Ook kortdurend vasten is al schadelijk, bij mij bleef al na een paar weken lijnen de menstruatie weg.

@ topicstarter

Ik raad je aan om niet naar die homeopaat te luisteren want zo'n streng dieet kan niet goed zijn en in mijn ogen is homeopathie onzin en werkt het alleen vanwege het placebo-effect. En als je dan toch per se dat dieet wil volgen raad ik je zeer sterk aan om naar een dietiste te gaan want daar zelf mee klooien is vragen om een eetziekte
Vasten is idd wel slecht, iig voor mij wel. De reden dat mijn lichaam zo weinig kan verdragen is omdat ik een hele tijd bijna niks gegeten heb, daarom is het zo zwak. Mijn menstruatie bleef wel gewoon trouwens, want ik ben aan de pil.

Maar het helpt wel, dat wat de homeopaat zegt. Ik doe niet alles wat ze zegt, ik zorg gewoon dat ik zo min mogelijk dierlijke eiwitten neem (het liefst geen) en daardoor heb ik veel minder hoofdpijn en buikpijn en alles. Ook zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk suikers neem, want daar word ik heel moe van. Maar ik was er al een ster in om zo min mogelijk suikers en vetten te eten, dus wat dat betreft...


Maar je hebt wel gelijk
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:31
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-08-2005 @ 21:14 :
Kwam er bij de hooikoortstest uit dat je geen hooikoorts had?

Ik ben allergies voor veel groentes en fruit (oa: appels, abrikosen, aardbeien, paprika, pitjes) Ik kan het wel eten als ik langzaam eet en veel drink en ook als het gekookt/gebakken is. Ik kan dus bijv. wel zonnepitbrood eten, maar geen onbehandelde zonnepitten.

Uit de test kwam dat ik voor niets daarvan allergisch was, maar de dokter zei zelf dat het makkelijk kon dat ik voor een andere boom of plant of pluis wel allergisch ben, maar ze kunnen niet alles testen. Er is dus niet gezegd dat ik geen hooikoorts heb, alleen dat ik het niet heb van die planten.


Hoe ben jij er achter gekomen waar je allemaal allergisch voor bent? En dat je het wel kan eten als het gekookt of gebakken is?
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 21:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dark princess schreef op 22-08-2005 @ 21:31 :
Uit de test kwam dat ik voor niets daarvan allergisch was, maar de dokter zei zelf dat het makkelijk kon dat ik voor een andere boom of plant of pluis wel allergisch ben, maar ze kunnen niet alles testen. Er is dus niet gezegd dat ik geen hooikoorts heb, alleen dat ik het niet heb van die planten.
Hmm jammer. Ik vond zelf ook dat de tests erg beperkt zijn. Ik ben allergies voor bomen en heel erg allergies voor berken, maar daar heb ik ook niet echt wat aan.
Citaat:
Hoe ben jij er achter gekomen waar je allemaal allergisch voor bent? En dat je het wel kan eten als het gekookt of gebakken is?
Van m'n huisarts hoorde ik dat mensen die allergies zijn voor berken, vaak ook allergies zijn voor steenvruchten. Alleen dat heb ik nog niet helemaal begrepen. Ik merk vanzelf waarvoor ik allergies ben, het begint gewoon te jeuken.
Dat van dat koken hoorde m'n moeder in een kookprogramma en dat gaat eigenlijk altijd wel op voor mij. Ik ben voor heel veel dingen allergies, maar ik hou het niet echt bij. (Ik bedacht me net dat ik ook allergies ben voor vijgen, nectarines en nog wel meer ) Ik merk het vanzelf wel en ik word er niet ziek van ofzo.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:55
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
@ Vitamintje: Ja, dat zie ik nu ook in hetzij mbt deze situatie. Sorry. Echter het feit dat een goed functionerende darmflora voeding beter opneemt blijft staan en de manieren waar je dat op kunt bereiken ook. Ook het suiker-verhaal sluit nog steeds redelijk goed aan hoewel er verschillen zitten tussen de suikers die wel en niet mogen.

Citaat:
TechXP schreef op 22-08-2005 @ 18:23 :
Vitamine D krijg je goed door in de zon te zitten. En anders via margarine waarin het toegevoegd word.
Wat ik hier over heb gelezen is dat dit alleen in de zomer werkt en alleen wanneer de zon hoog staat (12h - 15h). Dat is nou juist een tijdstip dat ik niet zon omdat ik snel verbrand, maargoed dat verschilt gelukkig van persoon tot persoon.

Proteinen ("eiwitten"), dit is een verzamelwoord. Deze kun je uit andere producten halen. Weet je de namen van de proteinen waar je allergisch voor bent? Weet je welke proteinen je wel mag en/of nodig hebt? Ik kan stellen 'bonen en noten' zitten veel proteinen in maar dat weet je wsch zelf ook en het is te globaal. Ook mbt suikers hoor ik graag welke je niet mag en welke je wel mag.

Een dieetist kan je zeker guiden maar het is raadzaam ook zelf moeite en onderzoek doen (ik stel niet dat dat niet het geval is in deze situatie!). Allereerst zodat je begrijpt wat er speelt in je lichaam ten tweede omdat de praktijk dan beter aansluit bij de theorie. Evt kun je jouw onderzoek reflecteren tegenover de dieetist -- actieve wisselwerking-relatie ipv one-way relatie waarbij je enkel cq. hoofdzakelijk luistert.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:59
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 16:55 :
Proteinen ("eiwitten"), dit is een verzamelwoord. Deze kun je uit andere producten halen. Weet je de namen van de proteinen waar je allergisch voor bent? Weet je welke proteinen je wel mag en/of nodig hebt? Ik kan stellen 'bonen en noten' zitten veel proteinen in maar dat weet je wsch zelf ook en het is te globaal. Ook mbt suikers hoor ik graag welke je niet mag en welke je wel mag.

Een dieetist kan je zeker guiden maar het is raadzaam ook zelf moeite en onderzoek doen (ik stel niet dat dat niet het geval is in deze situatie!). Allereerst zodat je begrijpt wat er speelt in je lichaam ten tweede omdat de praktijk dan beter aansluit bij de theorie. Evt kun je jouw onderzoek reflecteren tegenover de dieetist -- actieve wisselwerking-relatie ipv one-way relatie waarbij je enkel cq. hoofdzakelijk luistert.
Ik weet dat ik niet tegen dierlijke eiwitten kan en niet tegen noten, ik kan wel gewoon bonen en soja producten eten en/of drinken. Als ik iets neem waar een beetje van de eiwitten inzit waar ik niet tegen kan, merk ik niet heel veel, ik word er alleen moe van. Maar als ik iets neem waar veel van die eiwitten inzitten krijg ik buikpijn en word ik heel misselijk (maar hoef niet te braken ofzo) en heel erg moe.

Ook ben ik er zelf achter gekomen dat ik wel tegen fructose en dectrose kan, ook tegen honing. Als ik te veel gewone (kristal?) suiker op heb, word ik heel erg moe. Maar ik was laatst heel erg moe en lusteloos (of hoe noem je zoiets?) en had echt trek in iets met suiker, toen heb ik iets met gewoon best veel suiker (voor mijn doen dan) genomen en toen knapte ik daar wel een beetje van op...dat is dan ook weer een beetje apart. Misschien is mn suikergehalte niet helemaal oke ofzo, maar met bloed prikken hadden ze niks gevonden.


Nou zullen er vast mensen zijn die denken/zeggen dat iedereen wel eens moe is en dat dat helemaal niet zo erg is (daar bedoel ik jullie niet mee, meer mensen in mn omgeving)...maar mijn lichaam is dan echt heel erg moe en dat voelt echt niet fijn, voelt anders dan 'af en toe een beetje moe' of 'slecht geslapen'. Het is ook wel lastig voor mensen, want ze zien het niet aan me dat ik me ziek voel, dus ze vinden al gauw dat ik me aanstel. Ik voel me ook zo lullig als ik steeds moet vragen wat overal in zit en op alle verpakkingen moet kijken enzo, dan kijken mensen echt zo van: 'stel je niet zo aan en eet het gewoon op.'

Maar ik merk iig wel dat het helpt, want ik heb echt veel minder hoofdpijn en buikpijn en voel me ook minder een jong iemand in een oud lijf...of hoe ik dat uit moet leggen. Ik kom er zo zelf wel achter wat wel en niet kan, maar naar de diëtiste is misschien toch wel beter. Maar dat ligt voor mij wat moeilijker, want dan moet ik weer meer gaan eten en aankomen enzo en dat ligt een beetje gevoelig
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 00:06
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zou toch maar eens langs een dietist gaan. Het lijkt me ook niet zo fijn om je alleen maar vol te stoppen met voedingsupplementen. Een dietist kan vast een dieet voor je samenstellen waarbij je én lekker kunt eten, én alle nodige voedingstoffen binnen krijgt. Eten hoort ook een beetje plezier te zijn, ofzo...

Beats pillen anyday!
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 02:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 16:55 :
[B]Wat ik hier over heb gelezen is dat dit alleen in de zomer werkt en alleen wanneer de zon hoog staat (12h - 15h). Dat is nou juist een tijdstip dat ik niet zon omdat ik snel verbrand, maargoed dat verschilt gelukkig van persoon tot persoon.
Nee, werkt overal waar je maar bent. De actieve straling komt ook zelf in de schaduw bij je, waardoor dat proces komt. In fellere zon en zomer is het wel optimaal. Hoe noordelijker je gaat des te minder vitamine D door zon krijg je.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:44
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
dark princess schreef op 23-08-2005 @ 20:59 :
Ik weet dat ik niet tegen dierlijke eiwitten kan en niet tegen noten, ik kan wel gewoon bonen en soja producten eten en/of drinken. Als ik iets neem waar een beetje van de eiwitten inzit waar ik niet tegen kan, merk ik niet heel veel, ik word er alleen moe van. Maar als ik iets neem waar veel van die eiwitten inzitten krijg ik buikpijn en word ik heel misselijk (maar hoef niet te braken ofzo) en heel erg moe.
Right, en dit is tijdelijk? Gebeurd die buikpijn ook als je bijvoorbeeld alleen noten eet en dit niet combineert met koolhydraten? Of andere producten waar proteinen in zitten niet combineert met koolhydraten? Let er op dat je lichaam tijd nodig heeft om dat wat je daarvoor hebt gegeten te verwerken (doorgaans 3 uur).

Citaat:
Ook ben ik er zelf achter gekomen dat ik wel tegen fructose en dectrose kan, ook tegen honing. Als ik te veel gewone (kristal?) suiker op heb, word ik heel erg moe. Maar ik was laatst heel erg moe en lusteloos (of hoe noem je zoiets?) en had echt trek in iets met suiker, toen heb ik iets met gewoon best veel suiker (voor mijn doen dan) genomen en toen knapte ik daar wel een beetje van op...dat is dan ook weer een beetje apart. Misschien is mn suikergehalte niet helemaal oke ofzo, maar met bloed prikken hadden ze niks gevonden.
Hmm ja bloedprikken is een momentopname. Vziw afhankelijk van moment van de dag (inclusief je bioritme) en wat je daarvoor hebt gegeten. Als jij sterk het idee hebt dat je suikergehalte niet in orde is en deze momentopname mogelijk niet juist is moet je zeker aan de bel trekken. Er is niets mis met een second opinion aanvragen.

Op zich lijkt fruit een voor de hand liggend onderdeel in jouw dieet. Ik kan mij voorstellen dat zo'n gedachte vrij saai overkomt maar fruit wordt ondergewaardeert in onze maatschappij en het kan erg lekker zijn. Overweeg om verschillende soorten fruit te proberen, te combineren, af te wisselen. Er zijn verschillende bereidingwijze maar fruit moet je niet combineren met ander eten. Heb je in de ochtend honger overweeg dan fruit te eten. Heb je nog steeds honger drink dan water. Is de honger een structureel verschijnsel in de ochtend drink dan 10 min voor je fruit drinkt/eet water.

Heb je al geprobeerd om een andere soort suiker te proberen zoals rietsuiker? Ik weet niet zeker of dit een goede raad is btw (ik gebruik geen suiker in deze zin) maar het zou iets kunnen zijn dat je kunt uitzoeken.

Wil je graag weten hoe het menselijk lichaam in elkaar zit wetenschappelijk gezien overweeg dan het boek 'Fit for Life' (Nederlandse titel: Leef gezond een leven lang fit) deel 2 aan te schaffen. Deel 1 gaat over gezond en verantwoord afvallen zonder opnieuw aan te komen (jojo). Evt interessant, maar let op je gezondheid. In deel 2 wordt in Jip en Janneke-taal uitgelegt hoe je stapsgewijs gezonder en fitter kunt leven en er wordt je niets opgedrongen. Er wordt je slechts gevraagt e.e.a. (stappen) toe te passen. Enkele van deze stappen toepassen is al een hele verbetering.

Nou zijn sommige zaken die daar in staan niet bij jou van toepassing ivm dit dieet. Maar je leert wel bijv welk eten je niet moet combineren en wanneer je wat het beste kunt eten en je leert hoe je lichaam in elkaar zit. Waarom is het daarnaast ook nuttig? Zoals de titel al doet vermoeden leer je ook gezonder en fitter te leven en wat dat betreft blijft het een aanrader omdat je niet fit leeft (dit is deels een aanname). Hoewel niet alle informatie bij jou voor toepassing zal zijn en je dat in het achterhoofd moet houden wanneer je het leest (al is het tijdelijk). Wanneer je gezonder en fitter leeft zul je ook eerder behoefte hebben aan lichamelijke beweging; spieren ontwikkelen; gezondere lichaamsbouw, minder witte (aanname) huid, glanzend haar, enz ontwikkelen en een hoger BMI krijgen zonder dik te zijn. Als je zo ver bent (geduld), kun je evt op een sport(school) gaan of daar vaker naar toe gaan. Het is mogelijk een gezond lichaam te hebben, met gezonde spieren, te eten en niet dik te zijn of te worden maar het gaat niet vanzelf en je doet dit om gezond te leven. Het resultaat voor je uiterlijk zal echter volgen hoewel je daar additionele aandacht aan moet schenken (bijv mbt spieren). Focus je eerst en primair op gezondheid. Er zijn ook andere boeken met een dergelijke boodschap echter de mijne gaan wat dieper op materie in en zijn in het Engels. Dit boek is (naar mijn mening) perfect als 'instapje', in het Nederlands, en makkelijk.

Citaat:
Het is ook wel lastig voor mensen, want ze zien het niet aan me dat ik me ziek voel, dus ze vinden al gauw dat ik me aanstel. Ik voel me ook zo lullig als ik steeds moet vragen wat overal in zit en op alle verpakkingen moet kijken enzo, dan kijken mensen echt zo van: 'stel je niet zo aan en eet het gewoon op.'
Dat is een psychisch probleem (ok als ik het zo noem? no offense). Heeft deze ziekte die je hebt een naam? Hoef je niet te vertellen punt is misschien zijn er steungroepen. Dit om ervaring/tips uitwisselen/verkrijgen. Misschien is zo'n groep zelfs via Internet op te sporen en/of te benaderen.

Je kunt ook steun vinden bij anderen die een dieet volgen ('vrijwillig' of uit 'noodzaak' hoewel die grens discutabel is) zij kunnen wat dat betreft met jou meepraten over weigering van eten, controleren van eten en soms zelfs (hoewel wsch minder extreem dan jij) zich moe voelen na het verorberen van bepaald eten. Maar de afstand is wel wat groter...

Persoonlijk stel ik: zij die niet weten wat ze eten en dus klakkeloos eten zonder een label te lezen zijn onverantwoord bezig. Menig voedsel wordt verkocht om geld te verdienen niet om jou gezond te laten zijn. Weet wat je eet. Maar ja, jij hebt weinig keus.

Citaat:
Maar ik merk iig wel dat het helpt, want ik heb echt veel minder hoofdpijn en buikpijn en voel me ook minder een jong iemand in een oud lijf...of hoe ik dat uit moet leggen.


Citaat:
Ik kom er zo zelf wel achter wat wel en niet kan, maar naar de diëtiste is misschien toch wel beter. Maar dat ligt voor mij wat moeilijker, want dan moet ik weer meer gaan eten en aankomen enzo en dat ligt een beetje gevoelig
De dieetist bestaat om jou een dienst te bewijzen. Hij/zij zit daar voor jouw gezondheid en ontvangt daar centen voor. Liegen of er niet serieus mee omgaan heeft weinig tot geen nut; daar heb je alleen jezelf mee. Maar het feit dat je zelf onderzoek doet is verstandig ook wanneer je die zelfstandigheid prefereert. Wat je zou kunnen doen is dit onderzoek reflecteren dmv een dietist. Denk aan bijv kleine elementen / ditjes & datjes, wetenschappelijk complexe zaken, bevestiging. Ter voorbereiding zou je een en ander (deels) op papier kunnen zetten. Antwoorden kun je ook op papier zetten en later dieper op in gaan dmv onderzoek, reflectie, praktijkervaring, enz. Wanneer je niet tevreden bent over je huidige dieetist dan zijn er anderen...

Nogmaals veel succes gewenst en hou vol met het onderzoeken. Hoewel je het uit noodzaak doet mag je jezelf best een pluim geven voor je zelfstandigheid, bereidwilligheid en doorzettingsvermogen. Want veel mensen weten niet wat ze eten en komen pas in de problemen wanneer ze de signalen van hun lichaam niet meer kunnen negeren. Zo'n moment kan een moment van verlichting zijn, een druppel welke het individu de push geeft aan actief aan zijn of haar gezondheid te werken. Dan geldt: beter laat dan ooit, en je bent nooit te oud om te leren
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 19:12
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 28-08-2005 @ 13:44 :
Right, en dit is tijdelijk? Gebeurd die buikpijn ook als je bijvoorbeeld alleen noten eet en dit niet combineert met koolhydraten? Of andere producten waar proteinen in zitten niet combineert met koolhydraten? Let er op dat je lichaam tijd nodig heeft om dat wat je daarvoor hebt gegeten te verwerken (doorgaans 3 uur).
Als mijn lichaam sterker is, zou het beter tegen de dingen kunnen waar het nu niet tegen kan, volgens de homeopaat kan ik door de juiste voeding straks alles weer eten, maar dat geloof ik niet.

Ik kan wel een paar noten eten, maar na een klein handje vol krijg ik buikpijn, bij de ene noot heb ik dit trouwens eerder dan bij de andere. Vooral bij amandelen krijg ik snel buikpijn.

Ik ben er nog niet achter of het ook gebeurt in combinatie met koolhydraten met alles. Wel ben ik erachter dat ik een vegetarische burger (met kleine hoeveelheid dierlijke eiwit) wel kan eten met aardappels en groenten, zonder erge buikpijn te krijgen (ik word er alleen moe van meestal), maar deze kan ik niet op een boterham eten, want dan krijg ik wel erge buikpijn.



Citaat:

Hmm ja bloedprikken is een momentopname. Vziw afhankelijk van moment van de dag (inclusief je bioritme) en wat je daarvoor hebt gegeten. Als jij sterk het idee hebt dat je suikergehalte niet in orde is en deze momentopname mogelijk niet juist is moet je zeker aan de bel trekken. Er is niets mis met een second opinion aanvragen.
Dat is waar en aangezien mijn vader en mn broertje suikerziekte hebben, zou het kunnen dat er ook 'iets' met mijn zuikergehalte is...al heeft mn vader een te hoog suiker gehalte en mn broertje juist het tegenovergestelde, namelijk een te laag suiker gehalte. Ik weet ook niet of het erfelijk is ofiets, of dat het gewoon toeval is (vooral omdat het tegenovergesteld is).

Citaat:

Op zich lijkt fruit een voor de hand liggend onderdeel in jouw dieet. Ik kan mij voorstellen dat zo'n gedachte vrij saai overkomt maar fruit wordt ondergewaardeert in onze maatschappij en het kan erg lekker zijn. Overweeg om verschillende soorten fruit te proberen, te combineren, af te wisselen. Er zijn verschillende bereidingwijze maar fruit moet je niet combineren met ander eten. Heb je in de ochtend honger overweeg dan fruit te eten. Heb je nog steeds honger drink dan water. Is de honger een structureel verschijnsel in de ochtend drink dan 10 min voor je fruit drinkt/eet water.
Bedankt voor de tip . Ik drink heel de dag door water (spa, want ik kan ook niet tegen kraanwater), alleen 's ochtends 1 glas sinaasappelsap met calcium (en eet daarbij wel een boterham met iets en een banaan ofzo), maar ik zal eens proberen om zo'n 10 minuten daarvoor een glas water te drinken.

Fruit is idd niet erg saai, ik houd van allerlei soorten fruit doorelkaar, maar dan wil ik ook niet nog eens een muesli reep met fruit en fruit op mn brood enzo, dat is een beetje te veel van het goede. Ik krijg trouwens ook blaren in mn mond als ik te veel fruit eet/drink, maar dit is meestal alleen bij kiwi en sinaasappel.

Citaat:

Heb je al geprobeerd om een andere soort suiker te proberen zoals rietsuiker? Ik weet niet zeker of dit een goede raad is btw (ik gebruik geen suiker in deze zin) maar het zou iets kunnen zijn dat je kunt uitzoeken.
Ik eet nu wel vaak havermout (gemaakt met soja melk) en daar doe ik dan een klein beetje druivensuiker in, soms eet ik het ook gewoon zonder suiker, maar als ik zin heb in iets zoets ofzo gebruik ik dat. Ik word daar wel minder moe van dan gewone suiker, ik zal rietsuiker ook eens proberen .

[QUOTE]Wil je graag weten hoe het menselijk lichaam in elkaar zit wetenschappelijk gezien overweeg dan het boek 'Fit for Life' (Nederlandse titel: Leef gezond een leven lang fit) deel 2 aan te schaffen. Deel 1 gaat over gezond en verantwoord afvallen zonder opnieuw aan te komen (jojo). Evt interessant, maar let op je gezondheid. In deel 2 wordt in Jip en Janneke-taal uitgelegt hoe je stapsgewijs gezonder en fitter kunt leven en er wordt je niets opgedrongen. Er wordt je slechts gevraagt e.e.a. (stappen) toe te passen. Enkele van deze stappen toepassen is al een hele verbetering.

Nou zijn sommige zaken die daar in staan niet bij jou van toepassing ivm dit dieet. Maar je leert wel bijv welk eten je niet moet combineren en wanneer je wat het beste kunt eten en je leert hoe je lichaam in elkaar zit. Waarom is het daarnaast ook nuttig? Zoals de titel al doet vermoeden leer je ook gezonder en fitter te leven en wat dat betreft blijft het een aanrader omdat je niet fit
Citaat:
leeft (dit is deels een aanname). Hoewel niet alle informatie bij jou voor toepassing zal zijn en je dat in het achterhoofd moet houden wanneer je het leest (al is het tijdelijk). Wanneer je gezonder en fitter leeft zul je ook eerder behoefte hebben aan lichamelijke beweging; spieren ontwikkelen; gezondere lichaamsbouw, minder witte (aanname) huid, glanzend haar, enz ontwikkelen en een hoger BMI krijgen zonder dik te zijn. Als je zo ver bent (geduld), kun je evt op een sport(school) gaan of daar vaker naar toe gaan. Het is mogelijk een gezond lichaam te hebben, met gezonde spieren, te eten en niet dik te zijn of te worden maar het gaat niet vanzelf en je doet dit om gezond te leven. Het resultaat voor je uiterlijk zal echter volgen hoewel je daar additionele aandacht aan moet schenken (bijv mbt spieren). Focus je eerst en primair op gezondheid. Er zijn ook andere boeken met een dergelijke boodschap echter de mijne gaan wat dieper op materie in en zijn in het Engels. Dit boek is (naar mijn mening) perfect als 'instapje', in het Nederlands, en makkelijk.
Het klopt wel dat ik een wit gezichtje heb en het is dat ik mn haar net geverfd heb, maar het was idd erg dof. Dit is al wel langer, al sinds ik heel weinig eet, ik weet dat het slecht is en niet gezond...maar op de een of andere manier kan ik niet veel eten, ik blijf erover na denken wat ik eet en hoeveel enzo...heel irritant. Mijn buurvrouw zei laatst nog: 'je moet maar goed in de zon en goed eten, want er blijft zo niks van je over' .

Ik wil ook wel fitter zijn en een minder bleek gezicht hebben, maar idd dat is wel veel tijd voor nodig en doorzettingsvermogen. Maar dat laatste heb ik wel denk ik, want ik ben ook zelf zoveel kg afgevallen, dus dan moet ik ook zelf kunnen aankomen en gezonder kunnen eten en uitzoeken hoe dat gaat.


Citaat:

Dat is een psychisch probleem (ok als ik het zo noem? no offense). Heeft deze ziekte die je hebt een naam? Hoef je niet te vertellen punt is misschien zijn er steungroepen. Dit om ervaring/tips uitwisselen/verkrijgen. Misschien is zo'n groep zelfs via Internet op te sporen en/of te benaderen.

Je kunt ook steun vinden bij anderen die een dieet volgen ('vrijwillig' of uit 'noodzaak' hoewel die grens discutabel is) zij kunnen wat dat betreft met jou meepraten over weigering van eten, controleren van eten en soms zelfs (hoewel wsch minder extreem dan jij) zich moe voelen na het verorberen van bepaald eten. Maar de afstand is wel wat groter...
Het is idd een psychisch probleem, geen idee of het een naam heeft... wel is me wel meerdere malen gevraagd of ik een eetstoornis heb (voor ik erachter kwam waar ik allemaal ziek van werd), dit omdat ik veel afgevallen was en weinig at.

Verder heet het denk ik gewoon 'voedselallergie' maar dat is een heel breed begrip...ook is er lactose intollerantie, maar bij intollerantie heb je weer andere klachten dacht ik, dus dat is het ook niet echt, al zou ik daar misschien wel eens kunnen kijken op die site naar mensen met zelfde soort als ik. Wel kan ik natuurlijk op een site van veganisten zoeken (wat ik ook al geregeld doe), maar in veel vaganrecepten zitten noten. Maar idd voor 'lotgenoten' is zoiets wel oke, dat geeft misschien wat steun ofzo.


Citaat:

De dieetist bestaat om jou een dienst te bewijzen. Hij/zij zit daar voor jouw gezondheid en ontvangt daar centen voor. Liegen of er niet serieus mee omgaan heeft weinig tot geen nut; daar heb je alleen jezelf mee. Maar het feit dat je zelf onderzoek doet is verstandig ook wanneer je die zelfstandigheid prefereert. Wat je zou kunnen doen is dit onderzoek reflecteren dmv een dietist. Denk aan bijv kleine elementen / ditjes & datjes, wetenschappelijk complexe zaken, bevestiging. Ter voorbereiding zou je een en ander (deels) op papier kunnen zetten. Antwoorden kun je ook op papier zetten en later dieper op in gaan dmv onderzoek, reflectie, praktijkervaring, enz. Wanneer je niet tevreden bent over je huidige dieetist dan zijn er anderen...
Ja, dat is wel een idee. Zelf heb ik ook vanalles op internet gezocht en in boekjes enzo en daar heb ik een eigen 'verslagje' van gemaakt. Daar staat in wat overal in zit (welke voedingsstoffen enzo) en dan alleen met producten die ik wel mag hebben, zo heb ik een beetje een overzicht van verschillende gezonde dingen die ik mag of zelfs moet eten om gezond te worden en te blijven.

Citaat:

Nogmaals veel succes gewenst en hou vol met het onderzoeken. Hoewel je het uit noodzaak doet mag je jezelf best een pluim geven voor je zelfstandigheid, bereidwilligheid en doorzettingsvermogen. Want veel mensen weten niet wat ze eten en komen pas in de problemen wanneer ze de signalen van hun lichaam niet meer kunnen negeren. Zo'n moment kan een moment van verlichting zijn, een druppel welke het individu de push geeft aan actief aan zijn of haar gezondheid te werken. Dan geldt: beter laat dan ooit, en je bent nooit te oud om te leren
Dank je wel . Zelf was ik altijd al wel bezig met gezond eten (heb er op de basisschool zelfs een werkstuk en een presentatie over gemaakt). En ik was al vegetariër, ook wel mede omdat ik vaak buikpijn kreeg na het eten van vlees. Maar nu let ik idd wel meer op wat er allemaal in eten en drinken zit.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:29
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
dark princess schreef op 28-08-2005 @ 19:12 :
Als mijn lichaam sterker is, zou het beter tegen de dingen kunnen waar het nu niet tegen kan, volgens de homeopaat kan ik door de juiste voeding straks alles weer eten, maar dat geloof ik niet.
Hmm je bent emotioneel betrokken maar probeer dit rationeel te benaderen. Waarom zou je straks alles (echt alles?!) wel weer kunnen eten? Hoe komt deze heling tot stand? Wat is er op dit moment mis met je lichaam, hoe is het ontstaan, en hoe is het op te lossen? En uiteraard: wat zijn jouw argumenten waarom je er niet in gelooft. Je kunt het zelf vanuit de derde persoon bekijken. Misschien begrijp je niet alles of mis je informatie...

Citaat:
Ik kan wel een paar noten eten, maar na een klein handje vol krijg ik buikpijn, bij de ene noot heb ik dit trouwens eerder dan bij de andere. Vooral bij amandelen krijg ik snel buikpijn.
Noten in het algemeen zijn rijk aan proteinen. Amandelen zijn rijk aan calcium. Gaat het hierbij om verse of gebrande amandelen? Er zijn 2 soorten amandelen: bittere en zoete. Ik heb geen idee welke in Nederland gebruikelijk is want ik wist dit verschil ook niet. Wikipedia heeft wat info over amandelen: Wikipedia :: English :: Almond.

Wat ook eventueel belangrijk is, is het moment waarop je noten nuttigt. Om de spijsvertering te bevorderen kun je verse noten eerst 4 tot 6 uur in water laten staan. Daardoor worden de enzymen geactiveerd. Noten worden ook verteerd dmv een zuur maagsap dat geproduceerd wordt dus je pH gaat omlaag. Dit alleen al zou de pijn kunnen verklaren, maar dat de oorzaak (deels) in een verkeerde (of onverstandige) combinatie ligt sluit ik niet uit en dat is iets dat je kunt onderzoeken. Eet 3 uur niets. Dan is het eten doorgaans verteerd (eten verteerd beter tussen 12:00 en 20:00). Eet vervolgens een klein handje noten, vers/ongebrand/ongezout evt zelfs zelf kraken, van dezelfde soort (jezelf onnodig pijnigen dmv amandelen te eten hoeft niet). Op Nutnutrition.com staat een lijstje met noten en informatie in het Engels over deze noten: Nutnutrition :: Nutrition. De "brazil nut" heet in het Nederlands "paranoot".

Citaat:
Ik ben er nog niet achter of het ook gebeurt in combinatie met koolhydraten met alles. Wel ben ik erachter dat ik een vegetarische burger (met kleine hoeveelheid dierlijke eiwit) wel kan eten met aardappels en groenten, zonder erge buikpijn te krijgen (ik word er alleen moe van meestal), maar deze kan ik niet op een boterham eten, want dan krijg ik wel erge buikpijn.
Hmm ja, ik heb niet echt een idee wat het probleem wat dit betreft is. Heb je geprobeerd om groente met een boterham te eten en de burger te eten? Eet je het op hetzelfde moment van de dag? En: hoe vaak heb je het vergeleken?

Citaat:
Dat is waar en aangezien mijn vader en mn broertje suikerziekte hebben, zou het kunnen dat er ook 'iets' met mijn zuikergehalte is...al heeft mn vader een te hoog suiker gehalte en mn broertje juist het tegenovergestelde, namelijk een te laag suiker gehalte. Ik weet ook niet of het erfelijk is ofiets, of dat het gewoon toeval is (vooral omdat het tegenovergesteld is).
Suikerspiegel kun je (grotendeels) oplossen, hoewel het tijd nodig heeft, door je dieet aan te passen. De boekentip die ik eerder gaf gaat hier op in. ISBN: 9032504142. Bruna heeft 'm

Citaat:
Bedankt voor de tip . Ik drink heel de dag door water (spa, want ik kan ook niet tegen kraanwater), alleen 's ochtends 1 glas sinaasappelsap met calcium (en eet daarbij wel een boterham met iets en een banaan ofzo), maar ik zal eens proberen om zo'n 10 minuten daarvoor een glas water te drinken.
De combinatie boterham met banaan kost energie om te verteren. Evt kun je e.e.a. verschuiven. 's morgens heb je, wanneer je gezond eet, energie. Je hebt dus geen behoefte aan koolhydraten (die heb je de vorige avond bijvoorbeeld genuttigt en daar pluk je de ochtend en middag erna de vruchten van). Je kunt die boterham dus beter in de middag, na 12:00, eten. Maargoed, het kan slechter en het is jouw keuze.

Citaat:
Fruit is idd niet erg saai, ik houd van allerlei soorten fruit doorelkaar, maar dan wil ik ook niet nog eens een muesli reep met fruit en fruit op mn brood enzo, dat is een beetje te veel van het goede. Ik krijg trouwens ook blaren in mn mond als ik te veel fruit eet/drink, maar dit is meestal alleen bij kiwi en sinaasappel.
Geen verstand van. Logscherwijs minderen en alternatieven gebruiken. Let ook op waarom je kiwi en sinaasappel eet. Kiwi is rijk aan vitamine C. Een goede vervanger is bijvoorbeeld de groente alfalfa welke ook rijk aan vitamine C is. Het smaakt/lijkt een beetje naar/op (mini-)taugee, is neutraal tot fris, en goed te combineren met bijvoorbeeld sla, komkommer, ed. Het nadeel van alfalfa is dat het niet erg lang houdbaar blijft.

Citaat:
Ik eet nu wel vaak havermout (gemaakt met soja melk) en daar doe ik dan een klein beetje druivensuiker in, soms eet ik het ook gewoon zonder suiker, maar als ik zin heb in iets zoets ofzo gebruik ik dat. Ik word daar wel minder moe van dan gewone suiker, ik zal rietsuiker ook eens proberen .
Right, maar in bijv fruit en aardappels zitten ook suikers. Heb je de suiker nodig? Ik snap dat je ook lekker wilt eten, maar misschien moet je even door de zure appel bijten en je zoveel mogelijk op gezondheid richten tot het beter met je gaat. Maargoed, het is jouw keuze.

Citaat:
Het klopt wel dat ik een wit gezichtje heb en het is dat ik mn haar net geverfd heb, maar het was idd erg dof. Dit is al wel langer, al sinds ik heel weinig eet, ik weet dat het slecht is en niet gezond...maar op de een of andere manier kan ik niet veel eten, ik blijf erover na denken wat ik eet en hoeveel enzo...heel irritant. Mijn buurvrouw zei laatst nog: 'je moet maar goed in de zon en goed eten, want er blijft zo niks van je over' .
Haar verfen, chemische troep op je lichaam doen (incl luchtjes en make up) is ongezond voor het lichaam en geeft je geen energie; het kost energie. Overweeg om dit soort dingen even niet te doen of te minderen tot je je beter voelt (of nooit meer). Het exacte verhaal hierachter heb ik vandaag gelezen maar de details zijn me ontgaan (het is voor mij niet van belang want ik gebruik al natuurlijke deodorant ed).

De zon, douchen, ademhalingstechnieken, yoga zijn allemaal van die kleine dingetjes die je kunnen helpen. Ze hebben allemaal een functie om jou geestelijk en lichamelijk in balans te helpen. Je hoeft niet alles in 1x te doen, je mag best met 1 element beginnen, reflecteren, en vervolgens beslissen of je wilt doorgaan, wat je volgende stap is, enz. Wat ik een beetje bedoel te zeggen is: neem niet teveel hooi op je vork maar sta wel open voor kleine veranderingen en let goed op de effecten van deze veranderingen.

Citaat:
Ik wil ook wel fitter zijn en een minder bleek gezicht hebben, maar idd dat is wel veel tijd voor nodig en doorzettingsvermogen. Maar dat laatste heb ik wel denk ik, want ik ben ook zelf zoveel kg afgevallen, dus dan moet ik ook zelf kunnen aankomen en gezonder kunnen eten en uitzoeken hoe dat gaat.
Dat je dik niet mooi vind kan ik goed begrijpen. Spieren wegen meer dan vet en hebben veel meer nut dan vet (goh ). Maar zoals ik al zei: niet meteen teveel verwachten. Begin rustig. Als je begint met 1x per dag 1 minuut op een hometrainer (beste is in de ochtend, maar dat lukt misschien niet makkelijk ivm verplichtingen) dan kun je dat uitbreiden. Ga jezelf niet meten met anderen. Ga uit van het heden, hoe je nu bent, en werk jezelf omhoog. Jij bent dat, net zoals ieder ander op Aarde, waard.

Citaat:
Verder heet het denk ik gewoon 'voedselallergie' maar dat is een heel breed begrip...ook is er lactose intollerantie, maar bij intollerantie heb je weer andere klachten dacht ik, dus dat is het ook niet echt, al zou ik daar misschien wel eens kunnen kijken op die site naar mensen met zelfde soort als ik.
Lactose-allergie (intollerantie) heb ik ook last van. Dit uit zich in vervelende, stinkende scheten. Ik weet niet of dit op te lossen is, maar aangezien ik zuivelproducten muv pizza met kaas toch al niet lekker vind besteed ik er geen aandacht aan.

Citaat:
Wel kan ik natuurlijk op een site van veganisten zoeken (wat ik ook al geregeld doe), maar in veel vaganrecepten zitten noten. Maar idd voor 'lotgenoten' is zoiets wel oke, dat geeft misschien wat steun ofzo.
Mja, veel vegans zijn vegan vanuit moreel/ethisch oogpunt. Zonder onderzoek en/of kennis weet je niet in hoeverre een recept bedoelt is voor gezondheid, smaak en wat de balans is. Terwijl voor jou het gezondheidaspect erg belangrijk is. Ik raad groente en fruit aan, en niet vanuit een ethisch oogpunt, maar vanuit een gezondheid visie (elders op dit forum ga ik daar op in). Je kunt ook zelf een recept maken, vanuit het oogpunt van jouw gezondheid, terwijl je uitzoekt wat je exact nodig hebt. Maar ja, duh

Om nog even terug te komen op wat je eerder zei:

Citaat:
Ik ben het hele jaar door verkouden eigenlijk
Ik raad je aan te leren luisteren naar je lichaam. Je eet iets en je hebt buikpijn. Dat is niet normaal en dus eet je dat niet meer of je mindert. Je neemt maatregelen. Wanneer je het hele jaar verkouden bent is dat een signaal van je lichaam net zoals trek hebben een signaal van je lichaam is. Je had eerder moeten luisteren naar je lichaam. Nou is dat het verleden, en dat is nou eenmaal gebeurd. Probeer er van te leren (zo te zien doe je dat ) en gebruik de lessen om je toekomst in positieve zin te veranderen.

Citaat:
Ja, dat is wel een idee. Zelf heb ik ook vanalles op internet gezocht en in boekjes enzo en daar heb ik een eigen 'verslagje' van gemaakt. Daar staat in wat overal in zit (welke voedingsstoffen enzo) en dan alleen met producten die ik wel mag hebben, zo heb ik een beetje een overzicht van verschillende gezonde dingen die ik mag of zelfs moet eten om gezond te worden en te blijven.
Kijk 'ns aan! dit kun je ook gebruiken om zelf een recept te maken. Nogmaals, let op fruit. Fruit verteert van zichzelf dit kost je geen energie (het kan wel zuur zijn, en dat zure kan buikpijn veroorzaken hier ben ik hierboven enigzins op ingegaan). Koolhydraten met eiwitten combineren is ook onverstandig. Ook dit kost energie. Probeer deze combinatie zoveel mogelijk te mijden en alles dat ik schrijf dat je niet gelooft kun je uittesten. Praktijk zal het uitwijzen.

Citaat:
Dank je wel . Zelf was ik altijd al wel bezig met gezond eten (heb er op de basisschool zelfs een werkstuk en een presentatie over gemaakt). En ik was al vegetariër, ook wel mede omdat ik vaak buikpijn kreeg na het eten van vlees. Maar nu let ik idd wel meer op wat er allemaal in eten en drinken zit.
je bent goed op weg, maar, vergeet niet dat een gezond leven meer is dan alleen gezonde voeding. Fit for life deel 2 gaat ook hier uitgebreid op in maar het lijkt nu alsof ik bij hun marketingteam werk en dat is niet zo kan het van harte aanraden.

Nog een ding. Een bijzonder gezonde, enigzins dure groente is algen/zeewier. Bijv nori, ook beschikbaar als supplement (spirulina), e.a. producten -- helaas nogal prijzig. Je zou een soort van vegan-sushi (hetzij zonder rijst; of een klein beetje; groentes combineren; heb ik evt tips voor) kunnen maken. Al het gezonde van vis komt via-via van zee-planten. Volgens de evolutie-theorie van Darwin is het leven op Aarde hier begonnen. Hoe dan ook, dit is iets waar je je in kunt verdiepen ik weet er ook (nog) niet veel over.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:40
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 30-08-2005 @ 17:29 :
Hmm je bent emotioneel betrokken maar probeer dit rationeel te benaderen. Waarom zou je straks alles (echt alles?!) wel weer kunnen eten? Hoe komt deze heling tot stand? Wat is er op dit moment mis met je lichaam, hoe is het ontstaan, en hoe is het op te lossen? En uiteraard: wat zijn jouw argumenten waarom je er niet in gelooft. Je kunt het zelf vanuit de derde persoon bekijken. Misschien begrijp je niet alles of mis je informatie...
Volgens de homeopaat kan ik straks alles weer eten doordat al mn tekorten aangevuld zijn en mijn lichaam alles dan beter kan verteren en/of verdragen. Ik geloof daar niet in, omdat ik nooit al tegen melk, kip en appelsap kon, dus volgens mij kan het niet dat ik daar dan ineens wel weer tegen zou kunnen, alleen door mijn voedingspatroon.

Ik weet verder niet wat er mis is met mijn lichaam, het is gewoon snel moe na het eten van bepaalde dingen. Het kan bepaalde dingen moeilijker verteren en daardoor word ik moe...dat denk ik zelf iig. Hoe het allemaal op te lossen is weet ik niet, maar nu gaat het goed, zolang ik maar niet te veel suikers neem en geen dierlijke eiwitten en dat vind ik wel heel erg fijn.

Citaat:
Noten in het algemeen zijn rijk aan proteinen. Amandelen zijn rijk aan calcium. Gaat het hierbij om verse of gebrande amandelen? Er zijn 2 soorten amandelen: bittere en zoete. Ik heb geen idee welke in Nederland gebruikelijk is want ik wist dit verschil ook niet. Wikipedia heeft wat info over amandelen: Wikipedia :: English :: Almond.

Wat ook eventueel belangrijk is, is het moment waarop je noten nuttigt. Om de spijsvertering te bevorderen kun je verse noten eerst 4 tot 6 uur in water laten staan. Daardoor worden de enzymen geactiveerd. Noten worden ook verteerd dmv een zuur maagsap dat geproduceerd wordt dus je pH gaat omlaag. Dit alleen al zou de pijn kunnen verklaren, maar dat de oorzaak (deels) in een verkeerde (of onverstandige) combinatie ligt sluit ik niet uit en dat is iets dat je kunt onderzoeken. Eet 3 uur niets. Dan is het eten doorgaans verteerd (eten verteerd beter tussen 12:00 en 20:00). Eet vervolgens een klein handje noten, vers/ongebrand/ongezout evt zelfs zelf kraken, van dezelfde soort (jezelf onnodig pijnigen dmv amandelen te eten hoeft niet). Op Nutnutrition.com staat een lijstje met noten en informatie in het Engels over deze noten: Nutnutrition :: Nutrition. De "brazil nut" heet in het Nederlands "paranoot".
Ik weet niet welke amandelen ik gegeten heb, gewoon amandelen uit een notenwinkel krijg ik buikpijn van, maar ook de amandelen uit een natuurwinkel. Ik zal straks de link eens lezen over die noten enzo, maar ben net terug van intro kamp, dus moet veel was uitzoeken en ben een beetje moe van het weinige slapen daar.



Citaat:
Hmm ja, ik heb niet echt een idee wat het probleem wat dit betreft is. Heb je geprobeerd om groente met een boterham te eten en de burger te eten? Eet je het op hetzelfde moment van de dag? En: hoe vaak heb je het vergeleken?
Groente met een boterham lijkt me niet echt een combinatie, dan heb ik het over gekookte groenten. Van komkammer, sla en tomaat op brood heb ik geen last. Ik heb het nu twee keer gehad dat ik zo'n vegaburger op brood heb gegeten en er heel misselijk van werd, was beiden met avondeten en het viel me gewoon op.

Citaat:
De combinatie boterham met banaan kost energie om te verteren. Evt kun je e.e.a. verschuiven. 's morgens heb je, wanneer je gezond eet, energie. Je hebt dus geen behoefte aan koolhydraten (die heb je de vorige avond bijvoorbeeld genuttigt en daar pluk je de ochtend en middag erna de vruchten van). Je kunt die boterham dus beter in de middag, na 12:00, eten. Maargoed, het kan slechter en het is jouw keuze.
Maar ik moet 's ochtends toch iets eten, dat brengt de spijsvertering en alles op gang, het ontbijt is het belangrijst van de dag. Ik zou niet weten wat ik anders moet eten. Ik heb geen tijd om voor school nog havermout te gaan koken, alles af te wassen enzo. Alleen wat fruit 's ochtends is ook niet genoeg, dan heb je om 10 uur weer honger.


Citaat:
Right, maar in bijv fruit en aardappels zitten ook suikers. Heb je de suiker nodig? Ik snap dat je ook lekker wilt eten, maar misschien moet je even door de zure appel bijten en je zoveel mogelijk op gezondheid richten tot het beter met je gaat. Maargoed, het is jouw keuze.
In fruit en aardappel zitten andere suikers, daar word ik niet moe van, ik word wel moe van normale kristal suiker.

Citaat:
Dat je dik niet mooi vind kan ik goed begrijpen. Spieren wegen meer dan vet en hebben veel meer nut dan vet (goh ). Maar zoals ik al zei: niet meteen teveel verwachten. Begin rustig. Als je begint met 1x per dag 1 minuut op een hometrainer (beste is in de ochtend, maar dat lukt misschien niet makkelijk ivm verplichtingen) dan kun je dat uitbreiden. Ga jezelf niet meten met anderen. Ga uit van het heden, hoe je nu bent, en werk jezelf omhoog. Jij bent dat, net zoals ieder ander op Aarde, waard.
Maar ik beweeg verder wel genoeg, als ik van thuis naar school ga, loop ik eerst 20 minuten naar het station, dat is best snel lopen, want ik ga altijd een beetje te laat weg . Of ik fiets in 5 minuten snel naar het station, als ik helemaal laat ben. Als ik niet naar school hoef, loop ik elke dag een uur met de hond en doe ik op de fiets boodschappen.

Als ik van mn kamer naar school moet, moet ik 6 trappen af (durf niet in de lift) en dat moet heel snel, want mn fiets moet wel met de lift. Dan moet ik nog ongeveer 5 a 10 minuten naar school fietsen en ik zit op een school met veel trappen. Dus opzich beweeg ik wel heel veel, vooral in de ochtend.

En ik heb geen geld, tijd en ruimte voor een hometrainer . Maar bedankt voor het advies .
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:01
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
dark princess schreef op 23-07-2005 @ 17:20 :
Ik weet niet of het hier thuis hoort of bij lichaam & gezondheid...want het gaat over voeding in combinatie met gezondheid zegmaar... dus als het hier niet goed staat, verplaats me dan maar .

Ik ben vandaag naar een homeopaat geweest, omdat het bij de huisarst en het ziekenhuis allemaal niet opschoot. Ik ben namelijk allergisch voor dingen, maar ze kwamen er niet achter waarvoor. De homeopaat is her wel achter gekomen gelukkig en ik heb daar ook pilletjes en druppeltjes voor gekregen, zodat ik over een tijdje alles weer kan eten als het goed is. Ik ben trouwens wel vegetarier en kan niet tegen zuivel en appelsap (wel tgen appels..ja het is wat vaag )

Nu het probleem; ik heb een tekort aan vitaminen, mineralen, calcium en zink en door de zink tabletten ofzo kan mijn lichaam weer vitaminen opemen en dat doet het nu niet. Verder moet ik dingen met eiwitten en veel koolhydraten vermijden.

Maar wat kan ik nu wel en niet eten?

Ik heb al op internet gezocht, maar kan geen goede site vinden. Verder weet ik wel dat ik dus geen zuivel (maar daar kan ik sowieso niet tegen), noten en soja kan nemen. En hoe kom ik dan aan calcium? ik heb nu wel calciumtabletten, maar voor als die op zijn of iets. In aardappels, pasta en rijst zitten veel koolhydraten, maar in welke van dat zitten de minste koolhydraten? Ik weet wel dat ik zo min mogelijk suiker mag hebben, maar ik kan ook weer niet tegen zoetstoffen als aspartaam en sacharine enzo...dus weer een dilemma .

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alle kleine beetjes zijn welkom . Als nog iemand hier zoiets heeft, vind ik het ook wel fijn om te horen/lezen ofiets.

groetjes
Meestal als je niet tegen zuivel kan, kan je wel schapenkaas of bio yoghurt eten,vraag het je homeopaat eens. Eet zo mogelijk lijnzaad/lijnzaadolie. Daar zitten i.i.g. de essentiele vetzuren wel in dan. Voor vitaminen ; die zouje in principe wel genoeg binnen krijgen, maardan moet je wel veel rijst en groenten etc. eten.
Ik zou het gewoon aan die homeopaat vragen , meestal weten die wel goede voedingssupplementen, want om nou vitamine zoveel van de kruidvat te nemen is ook niet alles.

Suiker moet je altijd mee uitkijken , is gewoon slecht, maar die vervangende producten net zo, dus let er ook op. Calcium zit trouwens maar voor een belachelijk klein gedeelte in melk oid, en zou je ook uit andere producten kunnen krijgen.
Diëtiste is geen gek idee, iigveel succes

Laatst gewijzigd op 05-09-2005 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:47
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik weet niet of het al gezegd is.. Maar in bananen zitten ook veel koolhydraten
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2005, 19:19
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-09-2005 @ 13:01 :
Meestal als je niet tegen zuivel kan, kan je wel schapenkaas of bio yoghurt eten,vraag het je homeopaat eens. Eet zo mogelijk lijnzaad/lijnzaadolie. Daar zitten i.i.g. de essentiele vetzuren wel in dan. Voor vitaminen ; die zouje in principe wel genoeg binnen krijgen, maardan moet je wel veel rijst en groenten etc. eten.
Ik zou het gewoon aan die homeopaat vragen , meestal weten die wel goede voedingssupplementen, want om nou vitamine zoveel van de kruidvat te nemen is ook niet alles.

Suiker moet je altijd mee uitkijken , is gewoon slecht, maar die vervangende producten net zo, dus let er ook op. Calcium zit trouwens maar voor een belachelijk klein gedeelte in melk oid, en zou je ook uit andere producten kunnen krijgen.
Diëtiste is geen gek idee, iigveel succes
Dank je wel voor je post . De voedingssuplementen die ik heb zijn van de homeopaat, dus dat zit wel goed.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:20
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 05-09-2005 @ 13:47 :
Ik weet niet of het al gezegd is.. Maar in bananen zitten ook veel koolhydraten
Ja, klopt, maar daar zitten andere suikers in. Ik kan wel tegen fruitsuikers (fructose), maar alleen niet tegen de hele snelle koolhydraten ofzo zoals kristal suiker... maar ik kan dan wel weer tegen dextrose...ja, ik weet het, ik ben vaag
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Acné... wat moet ik doen?
Noordzeekrab
44 28-06-2012 16:15
Eten & Drinken wat eten voor 'gemakkelijke' stoelgang?
ekki
34 25-03-2011 12:56
Psychologie Wat kan ik doen?
anoniem17m
8 11-12-2010 20:36
Liefde & Relatie wat kan ik nu nog doen?
zonnetje1985
15 03-12-2005 09:45
Eten & Drinken vasten, wat mag je wel en niet eten?
marrel
22 29-02-2004 03:25
Liefde & Relatie ik weet het niet meer...
*Shorty*
20 18-06-2002 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.