Oud 18-01-2007, 17:26
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Vertel hier alles over je ervaringen ivm roaccutane of aanverwante.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 18-01-2007, 18:06
1986M
1986M is offline
Een verwijzing naar het vorige topic hierover is wel handig:
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1

Nog even uit het vorige topic:

Heb nu ook al af en toe bloedneuzen dus bij mij zal dat wel snel gaan

@MevrouwM:
Blijft je neus echt naar de klote? Gaat toch wel over neem ik aan, hoe is ervaring met andere?

Draag lenzen dus ben benieuwd wat het met me ogen zal doen of ze erg droog worden of ontsteken. Heb vandaag een bril laten maken dus ik ben iedergeval voorbereid

Was het nou ook mogelijk dat je ogen andere waardes krijgen onder de kuur?

Edit:
Net me eerste pil ingenomen, op hoop van zegen
Oud 18-01-2007, 20:43
Verwijderd
@1986M: nou ja het is waarschijnlijk niet per definitie zo dat je neus kapot blijft. Echter mijn neus is wel gevoelig gebleven. Ik heb niet zozeer last van bloedneuzen, echter alleen van een neus die snel kapot gaat, en daardoor korstjes ontstaan. Met name wanneer ik verkouden ben en veel mijn neus snuit. Maar ach, eigenlijk boeit dat niet zo.

Verder draag ik ook lenzen en heb tijdens de ROA kuur erg last gekregen van droge ogen, zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment mijn lenzen van de arts niet meer in mocht maar het stiekem wel deed. Ik kreeg toen druppels die je ogen bevochtigen en droeg wat meer mijn bril!

Wat bedoel je eigenlijk met andere waardes? Dat je echt andere sterktes krijgt? Volgens mij niet hoor!

Succes met je pilletjes.
Oud 18-01-2007, 20:52
1986M
1986M is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-01-2007 @ 21:43 :

Wat bedoel je eigenlijk met andere waardes? Dat je echt andere sterktes krijgt? Volgens mij niet hoor!

Succes met je pilletjes.
Dankje

Ja dat bedoelde ik, dacht dat eens ergens te lezen.
Oud 19-01-2007, 08:27
Verwijderd
Trouwens; iedere keer als ik weer aan de minocycline, word ik hardstikke verkouden en krijg ik hele erge keelpijn.. Nu zit ik aan 2x 100 mg per dag.

Iemand die dit herkent?
Oud 19-01-2007, 16:16
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lilith schreef op 19-01-2007 @ 09:27 :
Trouwens; iedere keer als ik weer aan de minocycline, word ik hardstikke verkouden en krijg ik hele erge keelpijn.. Nu zit ik aan 2x 100 mg per dag.

Iemand die dit herkent?
Staat dat niet op de bijsluiter van klierontstekingen?
Ik denk dat het gewoon een natuurlijke reactie is, omdat het lichaam weerstand probeert op te bouwen tegen de antibiotica ofzo
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 19-01-2007, 19:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
1986M schreef op 18-01-2007 @ 19:06 :

@MevrouwM:
Blijft je neus echt naar de klote? Gaat toch wel over neem ik aan, hoe is ervaring met andere?
Mijn neus is nog altijd vrij fucked up moet ik zeggen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-01-2007, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 19-01-2007 @ 17:16 :
Staat dat niet op de bijsluiter van klierontstekingen?
Ik denk dat het gewoon een natuurlijke reactie is, omdat het lichaam weerstand probeert op te bouwen tegen de antibiotica ofzo
Nope.

maar ik slik nu bijna een half jaar achter elkaar mino. Mn lichaam zou dan toch wel er aan gewend moeten zijn?
Oud 19-01-2007, 23:19
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Mss is je lichaam er al resistent tegen? Je lichaam kan zich namelijk aanpassen aan antbiotica.

Ik denk niet dat het iets is waar je zorgen om moet maken! Good luck! en vergeet je tanden niet te poetsen met fluor tandpasta tegen de gele tanden!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 20-01-2007, 07:30
Verwijderd
Ik laat ze wel bleken bij de tandarts .

Het is heel gek, iedere keer als ik eraan begin dan heb ik een maand een soort van halfbakken griepje. Misschien is t mn lichaam dat tegen de mino vecht idd.

Ik ga zo wel even een paar flesjes actimel halen .
Oud 20-01-2007, 12:36
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
Lilith schreef op 20-01-2007 @ 08:30 :
Ik laat ze wel bleken bij de tandarts .

Het is heel gek, iedere keer als ik eraan begin dan heb ik een maand een soort van halfbakken griepje. Misschien is t mn lichaam dat tegen de mino vecht idd.

Ik ga zo wel even een paar flesjes actimel halen .
Antibiotica dood ook de goed dingen in je lichaam, het verminderd je weerstand. Ik kreeg er schimmelinfectie van, op plaatsen waar je ze dus niet wilt hebben!! jeukk!!
Oud 20-01-2007, 14:07
Verwijderd
Het enige waar ik last van heb gehad bij het gebruik van
Roaccutane was droge lippen. Ik heb nu nog steeds wel
vaak droge lippen.
Bij mijn vriend was het wat erger. Bij hem is er ook veel
haar uitgevallen
Oud 20-01-2007, 18:33
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Chalcedoon schreef op 20-01-2007 @ 15:07 :
Het enige waar ik last van heb gehad bij het gebruik van
Roaccutane was droge lippen. Ik heb nu nog steeds wel
vaak droge lippen.
Bij mijn vriend was het wat erger. Bij hem is er ook veel
haar uitgevallen
dat terug groeit na stop van de kuur
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 20-01-2007, 18:48
Sooz
Avatar van Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Apomes schreef op 20-01-2007 @ 00:19 :
en vergeet je tanden niet te poetsen met fluor tandpasta tegen de gele tanden!
Krijg je dat van roa of van die antibiotica?
__________________
You know. It's like.. technology against.. horses.
Oud 20-01-2007, 19:53
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sooz schreef op 20-01-2007 @ 19:48 :
Krijg je dat van roa of van die antibiotica?
antibiotica, zie bijsluiter
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 20-01-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 20-01-2007 @ 19:33 :
dat terug groeit na stop van de kuur
Hij is al zo'n 10 maanden gestopt, maar er komt nog niet
veel terug moet ik zeggen... Zo snel zal het misschien ook
niet gaan...
Oud 21-01-2007, 12:12
achnee
achnee is offline
Hallo,

Ik gebruik nu ROA ongeveer een maandje (iets meer)
Heb een ernstige bacterie op mijn rug die eigenlijk nergens op reageerde, heb minocycline, tretinoine, Indern etc gebruikt maar bleef gewoon terugkomen.
Met minocycline heb ik bovendien een leverontsteking opgelopen!
Mijn ontlasting werd heel erg zwart en kreeg spontaan kotsaanvallen, dus naar mijn inziens pas op met mino.

Na die minocycline periode had ik zoiets van nooit meer pillen etc. ik leer er wel mee leven. Gebruikte veel scrubmiddelen wat de bacterie op mn rug redelijk onder controle hield, maar toch zo af en toe fikse ontstekingen.

Nu vanaf december 2006 toch maar aan de ROA gegaan omdat ik het toch wel zat ben en verhalen heb gehoord dat ROA heel goed werkt. Omdat ik dus een leverontsteking heb gehad begint de dosis met ROA bij mij laag 50mg per dag

Nadat ik in december ben begonnen met ROA werd ik verkouden, dit was geen pretje! S'ochtends een compleet verstopte verharde neus die ongelooflijk zeer deed! Met warm water erop kon ik er daarna weer door ademen.

Sinds verleden week een heftige reactie op mijn lippen! Had daarvoor wel een beetje droge lippen maar labello smeren ging goed, nu dus in beide mondhoeken veel kloven die errug zeer doen. Bovenop lijkt het erop dat mijn herpes opsteekt en lekker in de kloofjes van mijn mondhoeken gaat zitten
Resultaat is dat ik nu maar heel klein beetje mijn mond kan opendoen anders scheurt het (weer) uit in de mondhoeken en gaat het bloeden.

Ik houd vol, even erdoor heen bijten om in het voorruit zicht bacterievrij door het leven te gaan.
Oud 21-01-2007, 12:41
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Chalcedoon schreef op 20-01-2007 @ 21:40 :
Hij is al zo'n 10 maanden gestopt, maar er komt nog niet
veel terug moet ik zeggen... Zo snel zal het misschien ook
niet gaan...
Pas als de ROA volledig uit je bloed is, soms na 2 maanden soms pas na een jaar.
Moet ik wel toegeven dat ik al verhalen gehoord heb waarbij het niet meer teruggroeit
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 21-01-2007, 17:44
Zizou06
Zizou06 is offline
50 mg per dag laag noemen ?

Binnen 2 weken zal ik ROA ongeveer 3 maanden hebben genomen aan 20 mg per dag omdat mijn lever verstoord was. Daardoo mocht ik geen hogere dosis innemen.
Oud 21-01-2007, 18:20
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
Zizou06 schreef op 21-01-2007 @ 18:44 :
50 mg per dag laag noemen ?

Binnen 2 weken zal ik ROA ongeveer 3 maanden hebben genomen aan 20 mg per dag omdat mijn lever verstoord was. Daardoo mocht ik geen hogere dosis innemen.
ja laag?? ik ben nu 3 weken bezig en slik 30 mg per dag. misschien voor je gewicht weinig dan??
Oud 22-01-2007, 11:25
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Ik had nog een vraagje:

Gaan die zwarte puntjes op je neus ook weg door roa?
Oud 22-01-2007, 17:45
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 22-01-2007 @ 12:25 :
Ik had nog een vraagje:

Gaan die zwarte puntjes op je neus ook weg door roa?
Bij mij in ieder geval niet. verminderen wel, maar weg niet
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 22-01-2007, 20:22
MaStar
MaStar is offline
Hallo, ik zal me ff voorstellen. Ik ben nieuw op het forum en heb al een ROA-verleden...

Ik had vrij erge acne en heb 1.5 jaar geleden mijn 1e kuur gedaan.... met succes..... ben echt 1 jaar super clean geweest. Heerlijk, een jaar super geleefd, lekker zelfverzekerd, niet steeds op mijn huid letten etc. etc.

MAAR.. ik heb gemerkt dat het tóch langzaam begint terug te komen... mijn huid wordt minder mooi (niet meer zo clean als na de kuur), mijn huid wordt steeds vetter, krijg meer puisten etc. etc.

Dus ik ben VANDAAG een 2e kuur gestart..... mijn 1e pil is weer binnen. Ik snakte gewoon weer naar een cleane huid... Ik was weer constant met mijn huid bezig, draaide weg als iemand naar me keek (in fel licht), zat weer met mijn hand voor me huid en was gelijk een stuk onzekerder... ONDANKS dat het lang niet zo erg was, als toen bij mijn 1e kuur. Maar tóch voelde ik me er niet prettig bij, dus een nieuwe 2e kuur gestart

Ik slik nu 40 mg per dag, wat ik wil opvoeren naar 60 mg per dag (ik weeg 85 kg)....

Enige nadeel vind ik dat ik geen/niet veel alcohol kan drinken. Dat was eigenlijk het grootste 'probleem' waarom ik geen 2e kuur zou starten. Ik ga 2-3x per week uit en drink dan met veel groepen vriendenbier. Dat moet ik nu allemaal afzeggen en die gasten uitleggen dat ik medicijnen gebruik.... das gewoon minder....

Maar heb 't tegen elkaar opgewogen en vind een cleane huid tóch belangrijker....

Zitten hier meer mensen die 2e kuur gevolgd hebben>? (hoelang was die/goed resultaat?)
Oud 23-01-2007, 00:34
1986M
1986M is offline
Welkom MaStar!

Hoelang duurde jouw eerste kuur?
Hoeveel mg heb je totaal binnen gekregen?

Succes met de 2e kuur, hoop het beste voor je!!
(Ben zelf net 1week bezig met mijn 1e kuur.)
Oud 23-01-2007, 05:43
MaStar
MaStar is offline
mijn 1e kuur duurde 6 maanden. Slikte 40 tot 60 mg en heb zeker die 120 MG binnengekregen (weeg 80 kg).... Het resultaat was ook super, alleen na half jaar-jaar kwamen er rustig aan weer puistjes.. maar nogmaals, nu ook na 1.5 jaar gestopt te zijn, was het lang niet zo erg als vóór mijn 1e kuur. Maar wél erg genoeg (volgens mij dan) om nieuwe kkuur te starten.....


Hopelijk blijft het dán wel voorgoed weg...
Oud 23-01-2007, 17:46
achnee
achnee is offline
Binnekort weer naar de dermatoloog en dan zal de dosis ongeveer 80mg per dag worden, dat vertelde ze mij de eerste keer dat ik daar was, vandaar dat ze zei laag beginnen.
Ook vertelde ze dat qua lengte en gewicht voor mij 50mg laag was

Ben 201cm en weeg 85kg

Trouwens, die ROA zijn vrij prijzig, toen ik de tas vol met die pillen ging ophalen sotnden er de prijzen op (80 euro per doosje!)

Ik gebruik niet de roaccutane (merk) maar er staat bij mij alleen Isotretioine op maakt dat wat uit?
Oud 23-01-2007, 20:02
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
achnee schreef op 23-01-2007 @ 18:46 :
Binnekort weer naar de dermatoloog en dan zal de dosis ongeveer 80mg per dag worden, dat vertelde ze mij de eerste keer dat ik daar was, vandaar dat ze zei laag beginnen.
Ook vertelde ze dat qua lengte en gewicht voor mij 50mg laag was

Ben 201cm en weeg 85kg

Trouwens, die ROA zijn vrij prijzig, toen ik de tas vol met die pillen ging ophalen sotnden er de prijzen op (80 euro per doosje!)

Ik gebruik niet de roaccutane (merk) maar er staat bij mij alleen Isotretioine op maakt dat wat uit?
waarom ben je niet direct met 80 begonnen? te zwaar? je bouwt het op ofzo? (hoelang al op de 50 mg nu dan p/d?)
Oud 23-01-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
achnee schreef op 23-01-2007 @ 18:46 :
Ik gebruik niet de roaccutane (merk) maar er staat bij mij alleen Isotretioine op maakt dat wat uit?
Niks; Isotretinoïne is verkrijgbaar in capsules onder de merknaam Roaccutane en als het merkloze Isotretinoïne.
Ik dacht eerst dat het in kosten scheelt (dat Roaccutane duurder is), maar ook dat maakt (volgens farmacotherapeutisch kompas) ook niks uit.
Oud 23-01-2007, 21:40
achnee
achnee is offline
Citaat:
MaStar schreef op 23-01-2007 @ 21:02 :
waarom ben je niet direct met 80 begonnen? te zwaar? je bouwt het op ofzo? (hoelang al op de 50 mg nu dan p/d?)
Zoals een eerdere post, ik heb in het verleden een leverontsteking gehad die hoogst waarschijnlijk van de minocycline is geweest, staat ook in de bijsluiter. Vandaar dat de dermatoloog laag wilde beginnen.

Vanochtend had ik trouwens weer drie flinke ontstekingen op mijn schouders! Echt irritant, ik slik nu 50mg per dag vanaf 12 december. Het lijkt wel of het lichaam eraan wend ofzo?

Ik heb ook geen droge huid op mijn schouders/rug, kan gewoon scrubben als ik dat wil. Mijn gezicht is echter wel heel droog, veel schilfertjes vooral in de ochtend. Ook op mijn handen heb ik uitslag (soort eczeem) en rare rugpijn, niet zozeer rug maar meer bij de achterkant van mijn ribben??
Oud 24-01-2007, 17:02
loveless
loveless is offline
ik gebruik roa nu uhmm 3x90 3pillen per dag.. mjaa last van bij werkingen droge lippen huid..ogen krijg ik bijna niet meer open.. ben altijd heel moe.. kan me moeilijk concentreren.. mjaa ik zie nog geen verbeteringen die vlekjes gaan nog niet weg enzo.. als die beginnen te vervagen zal ik echt blij zijn.. en heb nog steeds puistjes.. maar ze zijn onwijs snel uitgedroogt..
Oud 24-01-2007, 18:15
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
loveless schreef op 24-01-2007 @ 18:02 :
ik gebruik roa nu uhmm 3x90 3pillen per dag.. mjaa last van bij werkingen droge lippen huid..ogen krijg ik bijna niet meer open.. ben altijd heel moe.. kan me moeilijk concentreren.. mjaa ik zie nog geen verbeteringen die vlekjes gaan nog niet weg enzo.. als die beginnen te vervagen zal ik echt blij zijn.. en heb nog steeds puistjes.. maar ze zijn onwijs snel uitgedroogt..
pfff, gewoon doorzetten Je ziet heus wel resultaat.. weet niet hoelang je bezig bent maar ik zag bij me 1e kuur pas resultaat na 5 maanden! gewoon volhouden komt goed!
Oud 25-01-2007, 14:50
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Ik slik 30 mg per dag (in een keer) met capsules van 1x 10mg en 1x 20mg. Die van 20 mg zijn bijna op. Kan ik dan ook 3 van 10mg nemen? of maakt dat wel uit?
Oud 25-01-2007, 20:45
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-01-2007 @ 22:04 :
Niks; Isotretinoïne is verkrijgbaar in capsules onder de merknaam Roaccutane en als het merkloze Isotretinoïne.
Ik dacht eerst dat het in kosten scheelt (dat Roaccutane duurder is), maar ook dat maakt (volgens farmacotherapeutisch kompas) ook niks uit.
Isotretinoïne is toch het witte product?
Voor een doosje Iso betaalde ik maar 10 EUR ofzo

Dank je Belgisch zorgsysteem
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 20:50.
Oud 25-01-2007, 20:46
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 25-01-2007 @ 15:50 :
Ik slik 30 mg per dag (in een keer) met capsules van 1x 10mg en 1x 20mg. Die van 20 mg zijn bijna op. Kan ik dan ook 3 van 10mg nemen? of maakt dat wel uit?
Dat maakt wel iets uit!
Bij 3 x10 is het meer verspreid maar minder krachtig.
Bij 30 mg in één keer krijg je direct een krachtige dosis!
Gewoon doen wat dat dermatoloog zei

Gisteren heb ik face mapping gedaan en skin analyzing!

heb een T-zone gevoelig voor Breakouts
gedehydrateerde huid
Roodheid op wangen
Pigmenten op rechter wang en neus
en littekens op T-zone en rechteronderwang


__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 20:49.
Oud 26-01-2007, 15:15
MaStar
MaStar is offline
zo'n huidscan moet je ook niet doen denk ik als je ROA gebruikt, is het altijd anders (of gebruik je 't niet?)
Oud 26-01-2007, 17:14
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MaStar schreef op 26-01-2007 @ 16:15 :
zo'n huidscan moet je ook niet doen denk ik als je ROA gebruikt, is het altijd anders (of gebruik je 't niet?)
Ben sinds juni af van de ROA!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 29-01-2007, 12:12
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
ik ben nu een maand bezig en mijn ogen zijn zo droog, mijn oogleden en mijn ogen zelf. wat gebruiken jullie hiervoor? oogdruppels?
Oud 29-01-2007, 17:05
MaStar
MaStar is offline
ik heb er nooit wat voor gebruikt....


ik heb wel last van mijn voorhoofd trouwens steeds hele lichte hoofdpijn en mijn voorhoofd is erg gevoelig (herkenbaar?)

Ik slik 60 MG en weeg 85 KG
Oud 30-01-2007, 11:13
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 29-01-2007 @ 13:12 :
ik ben nu een maand bezig en mijn ogen zijn zo droog, mijn oogleden en mijn ogen zelf. wat gebruiken jullie hiervoor? oogdruppels?
Oogdruppels en zalf gebruiken! echt doen! want ik heb 1 maand na de ROA een oogontsteking gekregen die 6 weken duurde
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 30-01-2007, 20:44
Verwijderd
Crap.
Dosis mino vergeten. Ik kom er nu pas achter, als ik eigenlijk mn tweede dosis van vandaag wil nemen?

Alle twee tegelijk?
Oud 01-02-2007, 16:10
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
ik heb uitslag op me borst, het is rood en kleine bultje, of het nou blaasjes zijn of meeeters kan ik niet zeggen. Hebben jullie dit ook? of gehad?
Oud 06-02-2007, 20:53
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Ik gebruik nu 1 maand mino en al 2,5 maand differin gel, en ik moet toegeven dat er verbetering is. Als het zo blijft kan ik er wel mee leven
Oud 06-02-2007, 21:36
achnee
achnee is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 01-02-2007 @ 17:10 :
ik heb uitslag op me borst, het is rood en kleine bultje, of het nou blaasjes zijn of meeeters kan ik niet zeggen. Hebben jullie dit ook? of gehad?
Ik heb dit op mn handen gehad, bij mij is het na een aantal weken verdwenen, goed insmeren met zalf helpt ook
Oud 06-02-2007, 21:39
achnee
achnee is offline
Citaat:
Paulie1990 schreef op 06-02-2007 @ 21:53 :
Ik gebruik nu 1 maand mino en al 2,5 maand differin gel, en ik moet toegeven dat er verbetering is. Als het zo blijft kan ik er wel mee leven
Persoonlijk heb ik slechte ervaring met mino, wat er bij mij gebeurde was dat het de ontstekingen op mijn huid onderdrukte, toen ik gestopt was kwamen de ontstekingen vrijwel direct terug.

Ik zal wel goed je leverfuncties in de gaten houden, in de bijsluiter staat dat je een leverontsteking kan oplopen, dit heb ik namelijk gehad. Zorg dat je niet te vet eet en matig met alcohol, en hou goed ijn de gaten als je merkt dat je kotsneigingen krijgt na het eten. Dit duidt erop dat je lever niet goed functioneert
Oud 07-02-2007, 08:15
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 01-02-2007 @ 17:10 :
ik heb uitslag op me borst, het is rood en kleine bultje, of het nou blaasjes zijn of meeeters kan ik niet zeggen. Hebben jullie dit ook? of gehad?
Keratosis Pilaris ==> Verdikking van de huid door droogte. Komt vooral voor op de borst en bovenarmen en bovenbenen.
Als je aan de ROA zit zacht exfoilieren en daarna insmeren met bv Eucerin body lotion. Als je niet aan de ROA zit, goed scrubben met ruwe korrel en dan terug body Lotion

Je kan zien of het Keratosis Pilaris is door zo'n bultje open te krabben. Als er alleen maar bloed uitkomt is het Keratosis Pilaris. Als er nog geeligheid uitkomt zijn het puistjes
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 07-02-2007, 10:30
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-02-2007 @ 09:15 :
Keratosis Pilaris ==> Verdikking van de huid door droogte. Komt vooral voor op de borst en bovenarmen en bovenbenen.
Als je aan de ROA zit zacht exfoilieren en daarna insmeren met bv Eucerin body lotion. Als je niet aan de ROA zit, goed scrubben met ruwe korrel en dan terug body Lotion

Je kan zien of het Keratosis Pilaris is door zo'n bultje open te krabben. Als er alleen maar bloed uitkomt is het Keratosis Pilaris. Als er nog geeligheid uitkomt zijn het puistjes
Na 3 dagen was het weg, soortje van blaasjes waren het.
Oud 08-02-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
achnee schreef op 06-02-2007 @ 22:39 :
Ik zal wel goed je leverfuncties in de gaten houden, in de bijsluiter staat dat je een leverontsteking kan oplopen, dit heb ik namelijk gehad. Zorg dat je niet te vet eet en matig met alcohol, en hou goed ijn de gaten als je merkt dat je kotsneigingen krijgt na het eten. Dit duidt erop dat je lever niet goed functioneert
uuh.
Crap.

Ik slik nu bijna een half jaar straight minocycline.
Oud 11-02-2007, 14:30
loveless
loveless is offline
heej mensen.. ik slik nu ROA uhmm 9x30 ongeveer 2.5 maand denk ik.. zie nog helaas geen verschil.. maar een vraagje.. met wat smeren jullie in? met wat wassen jullie je gezicht mee en scrubben jullie?

ik scrub mijn huid niet.. ik was het alleen met lauw water 2x op een dag ochtends en avonds.. ik smeer me huid in met Nivea Soft
Oud 11-02-2007, 18:37
Digitz
Avatar van Digitz
Digitz is offline
Citaat:
achnee schreef op 06-02-2007 @ 22:39 :
Persoonlijk heb ik slechte ervaring met mino, wat er bij mij gebeurde was dat het de ontstekingen op mijn huid onderdrukte, toen ik gestopt was kwamen de ontstekingen vrijwel direct terug.

Ik zal wel goed je leverfuncties in de gaten houden, in de bijsluiter staat dat je een leverontsteking kan oplopen, dit heb ik namelijk gehad. Zorg dat je niet te vet eet en matig met alcohol, en hou goed ijn de gaten als je merkt dat je kotsneigingen krijgt na het eten. Dit duidt erop dat je lever niet goed functioneert
Ik ben afgelopen januari gestopt met minocycline na het een jaar te hebben geslikt. Pas rond april 2006 begon 't te helpen en ik ben in juli fftjes gestopt ivm de zon. Hierna weer opgepakt en het is tot november goed gegaan. Toen begon 't helaas weer flink terug te komen (klote wintermaanden). Maar ik heb verder eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Ook heb ik (in de zomermaanden) wel aardig wat gedronken... best stom eigenlijk. Maar goed, minocycline is dan ook veel minder zwaar dan roa (waarbij 't natuurlijk gewoon het beste is om totaal geen alcohol te drinken).

Maar wat je zegt over 't feit dat mino gewoon puur de ontstekeningen onderdrukt...dat klopt helemaal. De huidarts heeft me nu een creme gegeven (soort van masker voor 's nachts) en voor overdag Eryacne. Opzich houden deze twee de boel wel rustig (en m'n huid voelt niet vet aan), maar ik zit toch ernstig te twijfelen om aan de roa te gaan. M'n huidarts heeft in december al is deze optie gegeven, maar ik vond er teveel nadelen aan kleven. En dan heb ik 't niet over het niet mogen/weinig drinken van alcohol of zo min mogelijk m'n lensen inhebben, maar meer over de vermoeidheid enzo. Ik ben op 't moment nogal fanatiek in de sportschool bezig en ik heb er geen zin in dat ik daar straks geen energie voor heb of dat ik minder zwaar moet gaan trainen. Ook begin ik over een week met m'n stage, waarvoor ik vroeg op moet en een lange dag maak. En ik wil tijdens die stage niet helemaal dood zijn.

A.s. dinsdag weer afspraak bij de huidarts, dus ik zal 't er dan nog es met 'm over hebben.
Oud 11-02-2007, 19:46
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
loveless schreef op 11-02-2007 @ 15:30 :
heej mensen.. ik slik nu ROA uhmm 9x30 ongeveer 2.5 maand denk ik.. zie nog helaas geen verschil.. maar een vraagje.. met wat smeren jullie in? met wat wassen jullie je gezicht mee en scrubben jullie?

ik scrub mijn huid niet.. ik was het alleen met lauw water 2x op een dag ochtends en avonds.. ik smeer me huid in met Nivea Soft
ik ben nu 6 weken bezig met mijn kuur en zie toch wel verschil. Dat is natuurlijk per persooon verschillende, maar weet zeker wat het wel gaat werken bij je, het heeft iets meer tijd nodig.
Ik was mijn gezicht met koud water s ochetnd en savonds, als het droog is smeer ik eucerine creme erop. ik scrub niet omdat het anders zo droog is.
Heb je wel bij werkingen? droge lippen ??

Ik vroeg me ook af als je zomers een sunblock gebruikt, wordt je huid dan niet vet? zodat je weet puistjes krijgt??
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Accutane/Roaccutane
Dj lucas15
4 30-01-2009 16:44
Lichaam & Gezondheid Droge lippen door roa
Lyne
6 16-12-2007 11:11
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.