Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 14:32
spitmymindout
spitmymindout is offline
wat zijn de gevolgen, zoveel mentaal als fysiek, van te veel, regelmatig alcoholgebruik?
Vooral de metale gevolgen ben ik ook wel benieuwd naar, die hoor je bijna nooit?

xSpit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 14:35
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
het breekt hersencellen af en je lever wordt steeds groter... maar dat lijkt me niet echt heel erg ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:05
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
het breekt hersencellen af en je lever wordt steeds groter... maar dat lijkt me niet echt heel erg ofzo...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:11
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
spitmymindout schreef:
wat zijn de gevolgen, zoveel mentaal als fysiek, van te veel, regelmatig alcoholgebruik?
Vooral de metale gevolgen ben ik ook wel benieuwd naar, die hoor je bijna nooit?

xSpit
te veel alcohol is relatief... als k teveel drink heb k sochtes alleen last van een droge bek en een beetje een louzig gevoel de dag erna. k heb ( op het ergst) midden in de week gehad dat ik begon te trillen omdat k een dag geen alcohol op had.... slecht jah... k weet het erg...

mentale gevolgen?.... ehm.... jah... dat ondervind k nu... je moet me echt niet vragen wat ik vorige weekend savonds heb gedaan.... tenzij er niks bijzonders is gebeurd weet ik het meestal niet meer..... maar dat komt ook door het blowen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:07
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
birthmark schreef:
[B]te veel alcohol is relatief... als k teveel drink heb k sochtes alleen last van een droge bek en een beetje een louzig gevoel de dag erna.
Het droogt ook uit...

Citaat:
mentale gevolgen?.... ehm.... jah... dat ondervind k nu... je moet me echt niet vragen wat ik vorige weekend savonds heb gedaan.... tenzij er niks bijzonders is gebeurd weet ik het meestal niet meer..... maar dat komt ook door het blowen
Dat hoef je aan mij ook niet te vragen maar dat komt dus idd door het blowen want ik drink bijna geen alcohol...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:39
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
1. Het droogt ook uit...



2. Dat hoef je aan mij ook niet te vragen maar dat komt dus idd door het blowen want ik drink bijna geen alcohol...
1. dat stond in m'n post.... droge bek
2. ehm... zuip je maar eens 3 weken lang in t weekend naar de klote zonder te blowen... je merkt t verschil wel degelijk...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:26
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
birthmark schreef:
1. dat stond in m'n post.... droge bek
2. ehm... zuip je maar eens 3 weken lang in t weekend naar de klote zonder te blowen... je merkt t verschil wel degelijk...
1:
maar ik gaf alleen maar de oorzaak van die droge bek

2:
mmm... neuh... dat neem ik zo ook wel van je aan dan :/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:12
spitmymindout
spitmymindout is offline
ik bedoel niet of jullie veel zuipen.

Ik bedoel of het gevolgen heeft. behalve dus die lever.

xSpit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:14
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
those damn voices
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:15
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
those damn voices
they made me do it
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 07:51
Verwijderd
Citaat:
spitmymindout schreef:
ik bedoel niet of jullie veel zuipen.

Ik bedoel of het gevolgen heeft. behalve dus die lever.

xSpit
Ja, ik heb er dagelijks mee te maken, mijn vader is alcoholist. Idd nu ernstige hepatitis, met nu beginnende levercirrose.. Maar goed. Hij is bijna geen mens meer. Als je het over iets hebt, is hij na 1 minuut al vergeten wat je zegt en hij herhaalt zichzelf ook de hele tijd. Maar bij langdurig misbruik zijn de mentale gevolgen wel erg ja.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:18
Mad Ruda
Avatar van Mad Ruda
Mad Ruda is offline
alcohol bevat veel dikmakende shit, je krijgt er een bekende bierpens van...de overbekende afdakjes die wij mannen nodig hebben voor ons gereedschap, de zwembanden die ervoor zorgen dat we minder snel zinken...vet, sommige mensen hebben aanleg om snel dik te worden (van bijvoorbeeld alcohol), anderen kunnen kannen zuipen zonder 1 grammetje aan te komen. Heeft volgens mij met je schildklier te maken.

Voor de rest: het breekt inderdaad veel hersencellen af, maar weten jullie wel hoeveel hersencellen er per dag weer opnieuw gemaakt worden? Veel, geloof ik....

En je lever he...da's misschien nog wel het belangrijkst, je lever heeft een zestal functies en alcohol schakelt die functies langzaam uit en dan ga je op een gegeven moment hartstikke dood. Maar goed, tegen die tijd zien we dan wel weer.

En oh ja...alcohol kan voor een kater zorgen, deze heb je in grote en kleine varianten...maar goed, dan moet je gewoon veel water verorberen .

Jaja, je kunt maar beter een onschuldig potje gaan knikkeren dan altijd maar de kroeg induiken
__________________
Ik zeg wadappez y'all?!? Zal ik je natte dot ff volblaffen met lauwe butt?? Legalize it!!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 23:32
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Bierbuik.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:56
Verwijderd
bier en gezondheid

Autopsie-onderzoek bij overleden alcoholisten leert dat hun hersenen in de ergste gevallen zo’n 10 tot 15% gekrompen waren.

Jah, da's wel een beetje lullig. En de mentale gevolgen...

De frontale delen van de hersenen, die we vooral nodig hebben bij redeneren, plannen en problemen oplossen, worden het sterkst aangetast. De schade uit zich daarom in het slechter kunnen uitvoeren van taken waarbij nagedacht moet worden. Het hoeft dus niet te verbazen dat veel-drinkers soms last hebben van geheugenstoornissen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:29
Verwijderd
Ongeveer 1 miljoen hersencellen per glas hoorde ik ooit.. Waarschijnlijk op de miljarden en miljarden hersencellen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 18:01
spitmymindout
spitmymindout is offline
dankje voor de mensen die serieus antwoord gaven. Ik vroeg het me af wegens een familielid, ik weet ook niet wat ik araan heb om het te weten. BEn gewoon bezorgd (En terecht)

xSpit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:47
mirthe
Citaat:
birthmark schreef:
midden in de week gehad dat ik begon te trillen omdat k een dag geen alcohol op had.... slecht jah... k weet het erg...
hehe, das normaal want van een biertje of 2 ga je meestal minder trillen..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:24
Mad Ruda
Avatar van Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
mirthe schreef:
hehe, das normaal want van een biertje of 2 ga je meestal minder trillen..
sorry, ik heb geen Parkinson...

ik weet niet waar jij t over heb, maar wat je net zit te verkondigen, da's voor mij supernieuw, terwijl ik toch aardig doortank qua bier.
__________________
Ik zeg wadappez y'all?!? Zal ik je natte dot ff volblaffen met lauwe butt?? Legalize it!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2003, 15:18
mirthe
Citaat:
Mad Ruda schreef:
sorry, ik heb geen Parkinson...

ik weet niet waar jij t over heb, maar wat je net zit te verkondigen, da's voor mij supernieuw, terwijl ik toch aardig doortank qua bier.
hm, nja misschien kan ik dan beter erbij zetten dat dat bij mij en veel andere zo is...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 01:53
Apeklit
Avatar van Apeklit
Apeklit is offline
Gewoon, je gaat er langzaam dood aan en al die shit.


Nou en...

Dood gaan we toch.

Toch?
__________________
My butt is on your lips, my butt is on your lips, and if you get lucky you just might give it a little kiss. KISS MY ASS!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Alcoholvergiftiging?
Craig
18 12-09-2010 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Scholier overlijdt na 'comazuipen'
Chimera
137 26-02-2008 13:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Drankgebruik jeugd wordt 'een ramp'
Hakuna
139 30-01-2006 21:55
Drugs & Alcohol Mag je alcohol drinken op feesten?
KiKi Blue Eyes
154 22-10-2004 16:13
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Seksualiteit masturbatie
dragonstorm
39 09-04-2004 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.