Oud 23-08-2005, 22:27
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Zou jij een relatie beginnen met iemand met hoge schulden boven de 10.000?
In het begin weet je namelijk niet of het echt wat wordt zalk maar zeggen....
wat zijn de redenen om het absoluut wel/niet te doen?

TS begint:

Ik heb namelijk nu bijna 2 jaar een vriend met 14.000 schuld.
Dit wist ik van te voren maar dacht, hoe naief dan ook, dat het wel sneller op zou lossen dan nu...

Soms twijfel ik wel aan de toekomst, want die schulden gaan de mijne ook worden als we gaan samenwonen etc etc...
Toch vind ik het geen rede om bij hem weg te gaan, er zijn zoveel mensen met schulden die ook redelijk normaal kunnen leven...ik ben er soms wel bang voor maar ik denk als je hard werkt en goed alles uitwerkt dat het redelijk lukt....
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2005, 22:30
Verwijderd
ik zou er niet aan beginnen denk ik en ik zou zeker niet willen dat zijn schulden ook mijn schulden worden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik kan me wel voorstellen dat je een relatie begint.

Maar die schuld is toch echt mijn verantwoordelijkheid niet, ook niet als we samenwonen, kom nou Natuurlijk kun je wel helpen om een plan op te stellen maar het is toch echt zijn probleem verder.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:33
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
MargotTenenbaum -->
maar als je m echt leuk vind? en de verkering nog onschuldig is en je weet niet hoe het uitmond?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zo lang die schulden mijn schulden niet gaan worden en er wel wat aan gedaan gaat worden, zodat het later gen probleem wordt, moet t kunnen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mijn vriend heeft een schuld van een lening voor z'n studie, ja. Dat doet me echt niets. Zolang hij niet verwacht dat ik 'm af ga betalen, en hey verrassing.. dat verwacht-ie niet. Als iemand steeds maar schulden bij anderen zou maken, zou het met wel storen denk ik. Maar gewoon een lening via IBG of de bank of zo, neuh.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:37
Verwijderd
het ligt er natuurlijk aan hoe hij aan die schulden komt, maar wat ik er van denk is het volgende;

beetje onzin om daar een punt van te maken, ikzelf heb ook een schuld van pakembeet een ton of meer (k houd t niet zo bij ), iets wat door mn studie komt, dus maakt het dan veel uit?

als hij zo een goede baan heeft kom je daar heus wel vanaf, en verder; 'laat de inflatie voor je werken!' (nee, niet zelf bed8 )
nu is de schuld nog veel, over een paar jaar al relatief minder
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:37
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-08-2005 @ 22:32 :
Ik kan me wel voorstellen dat je een relatie begint.

Maar die schuld is toch echt mijn verantwoordelijkheid niet, ook niet als we samenwonen, kom nou Natuurlijk kun je wel helpen om een plan op te stellen maar het is toch echt zijn probleem verder.
tuurlijk worden het je schulden...hij heeft minder geld te besteden want moet aflossen...de huur, gas,licht, water, boodschappen, alles moet betaald worden...

ik zal nooit zijn schulden afbetalen, dat doet ie zelf maar...
mijn plan is...ieder heeft zn eigen rekening. over 2 jaar ben ik klaar met mijn opleiding en ga ik denk ik in zoetermeer wonen bij hem (woon nu in nijmegen). daar zoek ik werk.
we krijgen allebei ons loon en storten een deel van ons loon op 1 gezamelijke rekening waarvan we boodschappen etc alles betalen. dan houden we allebei wat geld elke maand over voor onszelf (kleding en andere leuke dingen)
zoiets wil ik gaan proberen...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:42
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 23-08-2005 @ 22:37 :
het ligt er natuurlijk aan hoe hij aan die schulden komt, maar wat ik er van denk is het volgende;

beetje onzin om daar een punt van te maken, ikzelf heb ook een schuld van pakembeet een ton of meer (k houd t niet zo bij ), iets wat door mn studie komt, dus maakt het dan veel uit?

als hij zo een goede baan heeft kom je daar heus wel vanaf, en verder; 'laat de inflatie voor je werken!' (nee, niet zelf bed8 )
nu is de schuld nog veel, over een paar jaar al relatief minder
hoe kom je in gods naam aan een ton!!!

mijn vriend heeft t van een soort spoedcursus/studie die hij niet heeft kunnen halen omdat het veel te moeilijk was (overigens de hele klas heeft het toen niet gehaald)
dus een certificaat waar die niks aan heeft...
hij werk in het magazijn waar die maar 1100 per maand verdient en 200 aflost...wat dus de rente is ongeveer...zo rap zal hij er niet vanaf komen..vandaar dus..
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:44
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
evanescence schreef op 23-08-2005 @ 22:42 :
hoe kom je in gods naam aan een ton!!!

mijn vriend heeft t van een soort spoedcursus/studie die hij niet heeft kunnen halen omdat het veel te moeilijk was (overigens de hele klas heeft het toen niet gehaald)
dus een certificaat waar die niks aan heeft...
hij werk in het magazijn waar die maar 1100 per maand verdient en 200 aflost...wat dus de rente is ongeveer...zo rap zal hij er niet vanaf komen..vandaar dus..
Maar hij is bezig met aflossen en zolang dat lukt is er geen probleem. Bovendien worden schulden vaak kwijtgescholden na .. 15? jaar.

Maak er toch niet zo'n punt van.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:46
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik zou dat soort dingen strict gescheiden houden. Zijn ellende is zijn ellende, en dat ga ik echt niet overnemen.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Optima schreef op 23-08-2005 @ 22:46 :
Ik zou dat soort dingen strict gescheiden houden. Zijn ellende is zijn ellende, en dat ga ik echt niet overnemen.
Tuurlijk, dat wel. Maar dat hij een schuld heeft, boeit me verder weinig.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:47
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
grl schreef op 23-08-2005 @ 22:44 :
Maar hij is bezig met aflossen en zolang dat lukt is er geen probleem. Bovendien worden schulden vaak kwijtgescholden na .. 15? jaar.

Maak er toch niet zo'n punt van.
haha tuurlijk niet! schulden bij de ib groep ja..die worden kwjt gescholden niet gewone schulden...

hij heeft uitgerekent dat hij tot zijn 50e bezig is ongeveer...
ik maak me nie druk...ik ws nieuwsgierig hoe andere mensen denken over een relatie beginnen of hebben met iemand met hoge schulden..
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
evanescence schreef op 23-08-2005 @ 22:33 :
MargotTenenbaum -->
maar als je m echt leuk vind? en de verkering nog onschuldig is en je weet niet hoe het uitmond?
Nou ja, het ligt er een beetje aan hoe hij aan die schulden komt.
Ik denk nooit zo ver vooruit ook, eigenlijk. Ik zie wel hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
evanescence schreef op 23-08-2005 @ 22:47 :
haha tuurlijk niet! schulden bij de ib groep ja..die worden kwjt gescholden niet gewone schulden...

hij heeft uitgerekent dat hij tot zijn 50e bezig is ongeveer...
ik maak me nie druk...ik ws nieuwsgierig hoe andere mensen denken over een relatie beginnen of hebben met iemand met hoge schulden..
Ik dacht dat er bij gewone schulden ook vaak een soort van maximum op zat. Maar goed, ik ben er totaal niet in thuis dus ik zal me ongetwijfeld vergissen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:11
Verwijderd
Kan toch prima? Gewoon niet in gemeenschap van goederen trouwen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:14
Liefs_Lau
Liefs_Lau is offline
Tja, ik vind het geen kwaad kunnen. Zolang hij niet van jouw verwacht dat je met hem mee moet gaan aflossen, of dat jij gaat lenen voor hem ofzo.

Liefs,
Lau
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:18
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Licht er maar net aan WAT voor soort schulden.....zo zou ik iemand met een enorme studieschuld niet "erg" vinden om maar een voorbeeld te noemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2005, 13:38
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, ligt eraan wat voor schulden, als iemand bijv. gokverslaafd is, begin ik er niks mee. Maar als het een studieschuld of dergelijke is, dan heb ik er opzich geen moeite mee. Dan komen we er samen wel uit.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 13:40
Estar
Estar is offline
Ik denk dat ik alleen studieschuld en hypotheek zou accepteren, tenminste dit is voor mij de enigste reden dat ik zoveel schuld zou accepteren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
0kakker0frank schreef op 23-08-2005 @ 22:37 :
beetje onzin om daar een punt van te maken, ikzelf heb ook een schuld van pakembeet een ton of meer (k houd t niet zo bij
right...
een ton. Ja, nee, inderdaad onzin om dáár een punt van te maken
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:53
PV
PV is offline
Ik ben zelf iemand met een studieschuld, dus mij maakt het echt niet uit. Ik zou ook niet verwachten dat mijn vriend die schuld af gaat lossen, 't is mijn zaak, niet de zijne.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:07
Experiment
Experiment is offline
Gewoon je financien gescheiden houden. Dus huur en boodschappen en dat soort dingen half-om-half betalen, en verder geen gezamenlijke rekening o.i.d. nemen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:16
Verwijderd
Ik zou het niet doen, want dan zou hij niet het type zijn op wie ik zou vallen. Nou ja, niet dat ik op echte types val, maar ik zoek toch wel iemand met genoeg zelfbeheersing. Mensen die gewoon te dom zijn om hun geld fatsoenlijk te beheren, hoef ik niet. Zelfde slag als mensen die verslaafd raken aan alcohol of drugs of gokken. Ik wil graag sterke persoonlijkheden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:25
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-08-2005 @ 16:16 :
Ik zou het niet doen, want dan zou hij niet het type zijn op wie ik zou vallen. Nou ja, niet dat ik op echte types val, maar ik zoek toch wel iemand met genoeg zelfbeheersing. Mensen die gewoon te dom zijn om hun geld fatsoenlijk te beheren, hoef ik niet. Zelfde slag als mensen die verslaafd raken aan alcohol of drugs of gokken. Ik wil graag sterke persoonlijkheden.
Jij zegt schuld=dom. Maar het is toch helemaal afhankelijk van de situatie waar diegene in zit. Je kan een studieschuld, zakelijke schuld of bvb prive schulden hebben vanwege ziekte of werkloos zijn en zoveel redenen te meer... En bovendien, als je niet getrouwd bent, moet het je eigenlijk niet boeien want dan heb je er toch niets mee te maken, het is niet jouw verantwoordelijkheid.. Beetje kortzichtig vind ik.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 16:30
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als hij een studieschuld heeft bij IBG na afronden van studie, dan wel. Zo lang hij het zelf oplost, heb ik er geen problemen mee.

Maar als 'ie niet met geld om kan gaan, begin ik niks met hem.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:55
Verwijderd
't Maakt me niets uit, zolang de schuld maar een goede oorzaak heeft (bv. studeren). Als hij niet met geld kan omgaan, zal het wel een probleem zijn. Maar mijn vriend kan heel goed met geld omgaan en heeft ook geen schulden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2005 @ 23:11 :
Kan toch prima? Gewoon niet in gemeenschap van goederen trouwen.
Lekker leuk als je man/vrouw nooit een cent te makken heeft, en op zijn 50ste pas zijn schuld af heeft betaald

Mij niet gezien.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
evanescence schreef op 23-08-2005 @ 22:47 :
hij heeft uitgerekent dat hij tot zijn 50e bezig is ongeveer...
ik maak me nie druk...ik ws nieuwsgierig hoe andere mensen denken over een relatie beginnen of hebben met iemand met hoge schulden..
Tot zijn vijftigste? Dat is wel heel lang voor 14000 euro:-S Als je vriend net zo oud is als jij, dan zou hij er dus 30 jaar over doen. Dan betaal je per maand maar een heel klein bedrag...

Maar goed, ik zou zelf wel willen weten waarom mijn vriend een schuld heeft. Als dat (bijvoorbeeld) een studieschuld is, kan ik daar heus wel mee leven (sterker nog, dat heeft mijn vriend nu). Maar als het zou komen door gokken of door niet met geld om te kunnen gaan, zou ik er toch wel diep overnadenken. In ieder geval niet in gemeenschap van goederen trouwen dan! Hangt er dus maar net vanaf wat de oorzaak van de schuld is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:18
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Muah hangt van de persoon af. Als hij een goed plan heeft om al zijn schulden af te lossen binnen een bepaalde tijd en daar ook al druk mee bezig is, dan zou ik de relatie wel met hem aangaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ligt eraan of hij er ook echt moeite voor doet om ze af te betalen. Zodra ik merk dat hij daar laks in wordt (of is), dan is het afgelopen. Ik hoef echt niet de rest van mn leven schulden te hebben omdat hij niet met geld om kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:55
Estar
Estar is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-08-2005 @ 16:16 :
Ik zou het niet doen, want dan zou hij niet het type zijn op wie ik zou vallen. Nou ja, niet dat ik op echte types val, maar ik zoek toch wel iemand met genoeg zelfbeheersing. Mensen die gewoon te dom zijn om hun geld fatsoenlijk te beheren, hoef ik niet. Zelfde slag als mensen die verslaafd raken aan alcohol of drugs of gokken. Ik wil graag sterke persoonlijkheden.
Schulden kunnen ook buiten de schuld om komen, bijvoorbeeld dat je zelf een dure opleiding moet betalen.

Of een hypotheek.

Dat vind ik geen domme schulden maar een investering in een goede toekomst.

Maar voor de rest denk ik ongeveer wel hetzelfde als jij.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:33
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb een lening bij de IB lopen en mijn vriend weet daarvan. Ik schaam me er niet voor ofzo want ik heb het hard nodig om rond te komen sinds dat ik op mezelf woon.

Maar ik zou nooit van hem verlangen dat ie (ook al is het maar een deel) mee gaat afbetalen. Tis toch mijn 'schuld'?
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
evanescence schreef op 23-08-2005 @ 22:27 :
Zou jij een relatie beginnen met iemand met hoge schulden boven de 10.000?
In het begin weet je namelijk niet of het echt wat wordt zalk maar zeggen....
wat zijn de redenen om het absoluut wel/niet te doen?

TS begint:

Ik heb namelijk nu bijna 2 jaar een vriend met 14.000 schuld.
Dit wist ik van te voren maar dacht, hoe naief dan ook, dat het wel sneller op zou lossen dan nu...

Soms twijfel ik wel aan de toekomst, want die schulden gaan de mijne ook worden als we gaan samenwonen etc etc...
Toch vind ik het geen rede om bij hem weg te gaan, er zijn zoveel mensen met schulden die ook redelijk normaal kunnen leven...ik ben er soms wel bang voor maar ik denk als je hard werkt en goed alles uitwerkt dat het redelijk lukt....
De meeste mensen hebben wel schuld of een lening. Zolang die lening niet té hoog is, niet is ontstaan door een verslaving, en hij zelf de volledige verantwoordelijkheid neemt, vind ik het prima

En jij hoeft je geen zorgen te maken over de toekomst. Als jullie zouden gaan samenwonen en jullie werken beide dan heb je genoeg inkomen om rond te komen.
Je legt gewoon beide zo'n 400 euro per maand in een huishoudpotje waar alle vaste lasten van betaald worden (huur, gas, water, licht, kabel, boodschappen etc) en alles wat je over houdt is voor jezelf. (En je kan mij niet wijs maken dat hij minder dan 600 euro verdient )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 24-08-2005 @ 18:33 :
Ik heb een lening bij de IB lopen en mijn vriend weet daarvan. Ik schaam me er niet voor ofzo want ik heb het hard nodig om rond te komen sinds dat ik op mezelf woon.

Maar ik zou nooit van hem verlangen dat ie (ook al is het maar een deel) mee gaat afbetalen. Tis toch mijn 'schuld'?
Ja maar ik zie dat ook niet echt als schuld, maar meer als investering inderdaad. Iemand die een dure lening afsluit omdat hij of zij een auto moet hebben oid... Dat is een heel ander verhaal. En dus vooral als hij of zij geen moeite doet om het zo snel mogelijk af te betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:00
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk niet echt dat dat zou werken, iemand met schulden en ik samen. Ik ben geen fan van schulden en als iemand op zo'n jonge leeftijd al schulden heeft gemaakt vind ik dat niet verantwoord. Voor sommige dingen zoals een huis moet je uiteraard schulden maken, maar verder ben ik fel tegenstander van lenen om bijvoorbeeld een tv of auto te kopen! Studieschuld valt te begrijpen uiteraard. Ik denk althans niet dat het een goede basis zou geven voor onze relatie..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2005, 20:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zal niet snel iets beginnen met iemand die tussen de schulden leeft zo'n beetje. Het kan me dan eigelijk ook maar verdomd weinig schelen op welke manier hij aan die schulden is gekomen... Door studie? Dan vind ik dat misschien nog wel oké, maar dan is het wel geheel zijn pakkie aan. No way dat ik hem zal helpen door mijn eigen spaarcentjes eraan vuil te maken.

En in het geval van samenwonen, zolang het niet, ook MIJN schulden worden vind ik het prima... En in het geval van trouwen: Inderdaad niet onder gemeenschap van goederen (wat ik zowieso al niet van plan was).
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:54
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk geen probleem wanneer hij een schuld zou hebben en wij zouden samenwonen; als ik geld verdien en hij ook, kunnen we die schuld toch lekker snel wegwerken en verder gaan met ons leven? Als ik het geld zou hebben, zou ik er best wat voor over hebben om hem te helpen.. (Tenzij hij dus schulden opbouwt omdat hij zo graag een dure tv wilde en een dure bank en een dure pc... )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:01
elledc
elledc is offline
M'n vriend en ik we hebben ook enkele schulden, maar dit is geen reden om elkaar minder graag te zien...
Maar 14000 euro is natuurlijk wel heel veel. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben, alhoewel, op termijn misschien wel.
Ik leen nu af en toe iets van m'n ouders, mijn vriend van zijn ouders. Het leven is verschrikkelijk duur, ik heb gewerkt, hij ook. Maar we woonden samen en de huur was niet weinig.
Nu vertrekt hij naar Spanje voor ander werk en ga ik hem binnenkort achterna. Maar ook daar moeten we wonen, leven, eten... En moet ik Spaans leren om er werk te vinden want ik laat hem daar niet alleen.
Ik denk dat ik er alles voor zou doen om het geld dat we tekort hebben, op de een of andere manier te verkrijgen, door om het even welke job te aanvaarden.
Liefde is veel belangrijker dan geld, wees daar maar zeker van.
Mijn ouders bijvoorbeeld zijn heel rijk maar ze genieten niet eens van het leven, ze geven amper een cent uit.
Ik geniet van dag op dag, al heb ik weinig geld.
Weinig geld hebben kan voor problemen zorgen maar geld is niet alles!

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:20
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
hangt ervan af waar de schulden van zijn.

dus

TS: hoe komt je schattige vriendje aan z'n schulden ?? en waarom duurt het tot zn 50e om 14000 euro af te lossen?? als hij nu 30 is (en dat lijkt me vrij oud) is dat 700 euro per jaar, dat is wel heel erg weinig.

ohw en dat 'laat de inflatie voor je werken' is natuurlijk te dom voor woorden, de rente die hij moet betalen is hoger dan de inflatie.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:47
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Als je hem echt zo graag ziet, dan zou ik op zijn minst hele goeie afspraken gaan maken. Ik zou zeker zijn persoonlijke schulden niet willen (helpen) afbetalen... (Gespreid over een lange periode lijkt het me nu ook geen superbedrag, zie post hierboven)

Of je met hem verdergaat, moet jij weten. Maar ik zou toch wel alles wettelijk laten vastleggen als je gaat samenwonen of trouwen.

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:51
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Kort samengevat zou ik alleen met iemand iets beginnen als die in staat is om haar eigen schulden op redelijke termijn af te lossen. Niet vanwege de financiële kant van de zaak, maar vanwege het zelfbewuste karakter dat die pesoon heeft door geen schulden te willen hebben (Iemand die schulden heeft door onvoorziene omstandigheden zou dus voor mij geen probleem zijn).
In mijn ogen zijn het toch bepaalde types die (hoge) schulden maken, door een bepaalde levenshouding. En dat zijn doorgaans niet de types waarop ik val.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:39
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-08-2005 @ 21:20 :
hangt ervan af waar de schulden van zijn.

dus

TS: hoe komt je schattige vriendje aan z'n schulden ?? en waarom duurt het tot zn 50e om 14000 euro af te lossen?? als hij nu 30 is (en dat lijkt me vrij oud) is dat 700 euro per jaar, dat is wel heel erg weinig.

ohw en dat 'laat de inflatie voor je werken' is natuurlijk te dom voor woorden, de rente die hij moet betalen is hoger dan de inflatie.
tis niet 14000 dat dacht ik maar het gaat nog langzamer als ik dacht...tis nog 17.000...ik had die 14.000 geschat...maargoed hij betaald 200 euro per maand af...vrij weinig dus...

en hoe hij aan zn schulden komt? min of meer ook een investering in de toekomst...hij was van zn opleiding weggegaan toen gaan werken...wilde weer iets specifieks gaan doen en is een cursus/opleiding gaan zoeken...vond een 9 mnden opleiding waarin hij computerexpert of weet ik veel kon worden...de opleiding van toen nog 40.000 gulden en dat moest ie lenen en volgens mij in een keer betalen...ik heb de lijst gezien, naja te belachelijk voor woorden natuurlijk hoe duur...uiteindelijk heeft hij de opleiding na hard werken niet gehaald en heeft ie een kut certificaat waar die niks mee kan
voor jan lul dus en dik genaaid!!!
wilde hij weer iets goeds doen in zn leven, werd ie weer genaaid...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:53
Verwijderd
In princiepe (zeg maar vanuit jou situatie gekeken), hij heeft het dan toch nu goed voor elkaar. Hij heeft gewoon een afbetalingsregeling, weet ik wat.
Hij maakt op dit moment geen schulden meer (??), in zo'n geval zou ik me er niet teveel zorgen over maken hoor als ik jou was.
Hoe het moet als jullie samen wonen? Ik weet niet of je daar nu al echt seriues mee bezig bent, maar dat is anders gewoon een zorg van dan. Misschien kunnen jullie daar samen duidelijke afspraken over maken.

Verder vind ik het wel echt lullig voor je vriend dat hij zo genaaid is met die opleiding, van de andere kant ook wel een beetje dom of naief ofzo... maar goed, dat is helemaal niet waar het om gaat .
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:45
Chelsea
Chelsea is offline
lichteraan of het een ware voor je is
ik bedoel liefde kan je niet tegenhouden, vooral niet met geld vind ik

dat is net zoiets als trouwens met iemand omdat ie rijk is
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2005 @ 16:55 :
't Maakt me niets uit, zolang de schuld maar een goede oorzaak heeft (bv. studeren). Als hij niet met geld kan omgaan, zal het wel een probleem zijn. Maar mijn vriend kan heel goed met geld omgaan en heeft ook geen schulden
Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 02:05
Verwijderd
Nee, liever niet. In ig niet aan beginnen. Ik weet wat het is en het is slopend om daar maar steeds tussen te zitten, zien maar niet kunnen helpen. Toch ook wel uit principe 'is mijn schuld niet', maar ook simpelweg omdat je het geld niet hebt.

Als je in een wat verder stadium kijkt kom je hele kleine kutdingetjes tegen die een hoop wil verpesten, ik neem bvb mijn stereo en pc mee maar heb er geen aankoopbewijzen meer van en staan in zijn huis nadat ik daar al een half jaar woon. Dan kun je bij een deurwaarder mooi fluiten naar je spullen, simpel.

Ook de manier 'ik kan niet met geld om gaan, daardoor heb ik schuld' is nkiet erg aantrekkelijk.

Dit bepaalt de sfeer binnen een relatie. Ligt er dus maar aan hoe het afgehandeld wordt en hoe iemand zich daarin weet te redden, ik ga niets opvangen en ik ga de sfeer er ook niet door laten verpesten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 02:30
Verwijderd
Ben ik nou gek of is het niet meer dan normaal om tegenwoordig min of meer een schuld te hebben. Ik heb maar weinig vrienden die geen schuld hebben. Auto's, studie, hypotheek. Kost allemaal geld, en ga me niet vertellen dat iedereen hier duizenden op de bank heeft staan, dit is een forum voor scholieren...

Ik heb maar een kleine schuld (op dit moment zo'n 2000) en ga hopelijk mn derde jaar Uni schulden vrij in, iets wat veel van mijn studie genootjes niet zeggen kunnen. Hoge schulden zouden me niet erg veel schelen als het om bv studie gaat, andere dingen zoals drug-en andere vage schulden.. liever niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 10:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Arenda schreef op 25-08-2005 @ 02:30 :
Ben ik nou gek of is het niet meer dan normaal om tegenwoordig min of meer een schuld te hebben. Ik heb maar weinig vrienden die geen schuld hebben. Auto's, studie, hypotheek. Kost allemaal geld, en ga me niet vertellen dat iedereen hier duizenden op de bank heeft staan, dit is een forum voor scholieren...

Ik heb maar een kleine schuld (op dit moment zo'n 2000) en ga hopelijk mn derde jaar Uni schulden vrij in, iets wat veel van mijn studie genootjes niet zeggen kunnen. Hoge schulden zouden me niet erg veel schelen als het om bv studie gaat, andere dingen zoals drug-en andere vage schulden.. liever niet.
Veel mensen hebben gezegd dat schulden door studie of hypotheek niet uitmaakt, maar andere schulden wel. Hypotheek zie ik ook niet als schuld, maar als een investering. Want als jij je huis weer verkoopt, levert je dat tenslotte geld op. Studie is ook begrijpelijk, ook al vind ik 2000 na 2 jaar wel wat veel. Je hebt je ouders en als die niet kunnen betalen, krijg je ruimschoots meer dan het minimum. Maar ja, ik weet verder ook niet hoe dat zit.
Maar schulden maken aan mn studie zou mij niet lukken... En ik zou het niet willen. Misschien in mn laatste jaar, wanneer ik geen studiefinanciering meer krijg, dat ik dan wat leen.

En al mijn vrienden hebben geen schulden hoor. Dus zo normaal is dat echt niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:25
alanis
alanis is offline
Ik leen sinds kort van de IBG, omdat ik over twee weken voor een jaar naar Ierland vertrek om stage te gaan lopen. Nou is Ierland heel erg duur, dus dat geld heb ik hard nodig.

Het is natuurlijk zo dat ik ook gewoon in Nederland stage had kunnen lopen, dan had me dat zelfs geld opgeleverd en dus geen schuld, zoals nu, maar ik vind dat deze ervaring best wat geld mag kosten en hier heb je je hele leven iets aan. Een soort van investering dus.

Ik maak me totaal niet druk over mijn lening. Het komt allemaal wel als ik afgestudeerd ben. Ik leef nu, morgen kan je dood zijn, dus kan ik maar beter nu genieten van het leven!

Mijn vriend heeft ook een lening, en dat maakt me helemaal niks uit. Het komt wel als we allebei een baan hebben...
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Samenzweringstheorien werken als religie
Ensenata
61 26-06-2009 20:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom zijn de mensen arm?
TisKicking
118 24-06-2006 14:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 11:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Armoede is betrekkelijk'
Hydrogen
116 05-01-2006 16:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het communisme topic
Joostje
441 22-05-2004 10:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.