Oud 30-03-2004, 13:06
boehoe
boehoe is offline
Ik heb een paar led's uit een vuuraansteker gesloopt. De led's waren aangesloten op 2x1,55 volt batterijtjes.

Nu wil ik weten, kan ik die led's op de poweraansluiting ( a la diskettestation) aansluiten( die is als ik me niet vergis 5 volt)?

Zou dit kunnen of , zouden de led's spontaan doorfikken?
__________________
Happy now? Yes, I'm happy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 13:11
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Je kan niet zomaar een led aan 5 volt hangen. Volgens mij kan dat met geen enkele led, en zeker niet als daarvoor het voltage veel lager was. Daar zal hoe dan ook een weerstand tussen moeten, anders zal ie spoedig de geest geven. Één klein weerstandje kost geen zak en bespaart je elke dag een nieuwe led kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:13
boehoe
boehoe is offline
Tsja, en ik heb dus totaal geen verstand van weerstanden.

'K weet wel dat je op de kleuren moet letten, maar voor de rest kun je me alles wijs maken
__________________
Happy now? Yes, I'm happy
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:35
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
koop weerstandjes bij een willekeurige electronicazaak, 47 Ohm voor 5V en 390 Ohm voor 12V
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:11
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Misschien zijn het wel leds met een ingebouwde weerstand, zodat je ze wel direct aan kan sluiten.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:25
mboy
mboy is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 30-03-2004 @ 15:11 :
Misschien zijn het wel leds met een ingebouwde weerstand, zodat je ze wel direct aan kan sluiten.
zijn LED's geen weerstandjes met een lampje?
__________________
BASKETBAL IS MY LIVE!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
mboy schreef op 06-04-2004 @ 18:25 :
zijn LED's geen weerstandjes met een lampje?
Nee