Oud 26-03-2013, 10:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik ben vaak één van de 400 ofzo.. Vragen waarom ik niet ben uitgenodigd is gekkenwerk, want ik denk dat ze gauw de CV's hebben gescreend.

De kans is heel groot dat ik na de reorganisatie van mijn werk nog steeds een baan heb, maar ze doen er erg hun best voor er 11 uur af te schroeven en daarna heb ik vóór het eind van het jaar nog steeds de kans afgevloeid te worden. Ik wil, zoals wij allemaal wel en zoals het ook gewoon zou moeten kunnen, een fulltime baan en zekerheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2013, 17:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend werd vandaag gebeld dat ze hem willen uitnodigen voor een tweede gesprek Hij werd ook gelijk gevraagd een salarisindicatie te geven maar daarop heeft ie gezegd dat hij geen flauw idee heeft. Vind het in zijn geval ook lastig maar heb hem wel het advies gegeven bij z'n huidige bijbaan-werkgever (ook een vervoerder) na te vragen wat een soortgelijke functie daar verdient. Ben erg benieuwd Zou het heel leuk voor hem vinden als het allemaal lukt maar denk dat het wel goed zit
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 19:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nou, de baan waarvoor ik op gesprek mocht komen, gaat aan mijn neus voorbij. Ze waren positief, maar een andere kandidaat had wel precies de juiste werkervaring en ik niet... en op mijn laatste brief heb ik niets meer gehoord, terwijl deze week daarvoor de gesprekken zouden zijn. Dus ik stuur maar weer een rondje open sollicitaties naar alle stichtingen hier in de buurt. Is al bij voorbaat kansloos, maar dan hebben ze in ieder geval mijn naam weer eens gezien.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 21:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier nog even een update, mijn vriend heeft een baan en is inmiddels al een week aan het werk en heeft het naar z'n zin Is allemaal heel snel gegaan uiteindelijk. Het is echt iets wat ie leuk vind en als dit niets geworden was, was het ook wel echt lastig geworden denk ik dus we zijn allebei blij. Nu langzaamaan op zoek naar grotere woonruimte.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 11:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nou, de baan waarvoor ik op gesprek mocht komen, gaat aan mijn neus voorbij. Ze waren positief, maar een andere kandidaat had wel precies de juiste werkervaring en ik niet...
Balen is dat, heb ook wel eens zoiets gehad... Maar je weet het niet, misschien valt de andere kandidaat alsnog af. Zoiets is immers ook gebeurd bij Dana's vriend en ook bij mijzelf, je weet nooit hoe zoiets gaat... Maar tot die tijd is het natuurlijk superbalen gewoon.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 07:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het lastige is dat ik mezelf graag in die richting zou willen ontwikkelen, maar dat ik niet de kans krijg om ervaring op te doen in die richting.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 10:16
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb inmiddels te horen gekgregen dat twee van mijn drie subsidieaanvragen niet gehonoreerd zijn De kans dat ik nu nog geld ga krijgen om mijn phd af te maken is wel heel klein. Als ik niet snel iets van die laatste aanvraag hoor (laat echt al anderhalf jaar op zich wachten) ga ik toch maar weer solliciteren in het bedrijfsleven.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 10:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
^ Ahw, dat is balen!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 22:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Over iets meer dan een maand ga ik solliciteren voor een opleidingsplaatsje!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 11:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond net een bijzonder vreemde vacature. Gezocht: mensen om cursus x te volgen (a bijna 1000 euro). "Na het behalen van de cursus wordt bekeken of er de mogelijkheid bestaat om voor x te gaan werken, waarna u de helft van de cursuskosten terugkrijgt." En uiteraard verzorgt de organisatie zelf ook de cursus. Dat gaan we dus niet doen, he.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 16:01
Anneee177
Avatar van Anneee177
Anneee177 is offline
Ik wil gaan solliciteren bij de kruidvat voor een bijbaantje. Wat zijn interessante hobby's of interesses om te noemen in je cv?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 17:50
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
^ Ik zou geen dingen gaan verzinnen omdat ze interessant lijken. Noem gewoon je eigen hobby's. Je opleiding/werkervaring is trouwens belangrijker, zet je hobby's daarom op de laatste regel.

Zelf ben ik weer bezig met een sollicitatiebrief. Het zal wel niets worden, want ik heb niet de juiste vooropleiding (en dus ook niet zoveel voorkennis als iemand met die opleiding) maar ik probeer het toch maar.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 10:15
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Het werd inderdaad niets. Ik ben waarschijnlijk door een computer afgewezen (kreeg zondagnacht 02.00 een automatisch gegenereerd mailtje met dat de keuze niet op mij was gevallen).
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 17:04
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Volgens mij ben ik de enige die nog aan het solliciteren is....

Net een bericht gekregen dat een van de functies waar ik op heb gesolliciteerd eigenlijk een interne vacature was. Raar, want dan zet je hem niet op nrc-banen en academic transfer. Ze hebben mijn gegeven wel doorgestuurd maar ik reken er niet op, omdat ze vast wel intern iemand gaan vinden.

Ook nog een afwijzing binnen. Met de mededeling dat ze mijn brief heel leuk en goed vonden maar dat er kandidaten zijn met een betere vooropleiding. Blijkbaar schrijf ik goede brieven, want ik heb een zelfde soort afwijzing al vaker gehad....Zou alleen leuk zijn als iemand me dan vervolgens ook op gesprek uitnodigt.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 19:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben ook nog bezig, maar als ik het iedere keer zou posten als ik schrijf en afgewezen word, zou dit topic al vol zijn
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 18:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben ook weer terug op de invalmarkt. Ik mag niet eens solliciteren, nog erger.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 12:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik solliciteer de laatste tijd ook weer, omdat ik momenteel veel minder uren werk. Maar ik hoop nog steeds vooral dat ik snel weer meer uren kan werken.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 11:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben ook weer terug op de invalmarkt. Ik mag niet eens solliciteren, nog erger.
Hoezo dat niet dan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 12:41
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hoezo dat niet dan?
De mensen met een vaste aanstelling moeten eerst weer worden geplaatst.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 13:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik ben ook weer terug op de invalmarkt.
Hoe is het jou tot nu toe vergaan met invallen? Hoeveel/wat voor werk heb je zo gemiddeld? (Ik kom binnenkort waarschijnlijk ook in de invalpool, maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 18:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hoe is het jou tot nu toe vergaan met invallen? Hoeveel/wat voor werk heb je zo gemiddeld? (Ik kom binnenkort waarschijnlijk ook in de invalpool, maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten)
Ik heb van half december tot begin juni dus fulltime vast invalwerk gehad en ben net weer even terug dan, maar het wisselt heel erg. Ik had zelf ook dagen dat ik niet beschikbaar was omdat ik onbetaald mee op schoolreis ging of meedeed met de slotactiviteit. Deze week ben ik wel volledig vrij en heb vier dagen. Volgende week één dag niet beschikbaar en daarnaast drie dagen al ingepland op een school en die vrijdag telt al niet meer mee omdat iedereen dan vrij is. Ik moet zeggen dat het me meevalt zo op het eind van het jaar, ik had verwacht dat er dan haast niks meer zou zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hard het volgend jaar weer op gang komt. Vorig jaar had ik vaak ook wel sowieso drie dagen per week voor mijn lange invalperiode. Ik vind het alleen heel irritant dat je constant je telefoon in de gaten moet houden. En als je dan terugbelt als je voor de klas stond en een oproep hebt gemist dan hebben ze vaak ook al een ander. Meerdere invalpools is wel een aanrader, maar je moet wel goed je beschikbaarheid bijhouden en in de praktijk komt het er bij mij vooral op neer dat ik bijna alleen maar binnen 1 pool werk.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 13:06
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb gesolliciteerd bij de plaatselijke bibliotheek, daar zoeken ze opruimhulpen.
Netjes een mailtje gestuurd met brief en cv, krijg ik het volgende mailtje terug:

Beste ......
Wij nemen deze contact met je op.
Met vriendelijke groet,


Nou denk ik dat ze bedoelen deze week, maar 100% zeker weet ik het niet, zal ik nu gewoon afwachten of ze contact opnemen of wat kan ik het beste doen?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 13:21
Verwijderd
Als je deze week geen reactie krijgt, volgende week even er achteraan bellen. Dat is sowieso nooit slecht bij een sollicitatie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2013, 18:54
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ben nu uitgenodigd voor een gesprek
Wat moet ik zeggen als ze vragen naar de dagen dat ik kan werken deze vakantie?
Ik heb nou eenmaal wat dingen gepland staan die ik echt niet kan verzetten maar ik wil ook niet meteen overkomen als iemand die bij voorbaat al vrij vraagt...
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 09:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ben nu uitgenodigd voor een gesprek
Wat moet ik zeggen als ze vragen naar de dagen dat ik kan werken deze vakantie?
Ik heb nou eenmaal wat dingen gepland staan die ik echt niet kan verzetten maar ik wil ook niet meteen overkomen als iemand die bij voorbaat al vrij vraagt...
Dan zeg je dat je in principe elke dag kunt werken, maar dat er een of twee dagen zijn waarop je echt niet kan. (als het tenminste 2 dagen zijn, maar ik zou niet roepen dat je een groot deel van de vakantie weg bent want dan hebben ze niks aan je )
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 10:39
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hmmm nee dat is ook zo, het gaat om 3 dagen dat ik niet kan, en een aantal keer dat ik afspraken heb die ik niet kan verzetten maar dan zou ik nog altijd kunnen voorstellen om een halfuurtje later te beginnen ofzo als ik het dan wel red.
Hoelang duurt een sollicitatiegesprek meestal?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 20:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor een baantje in de bieb zou ik zeggen zeker niet langer dan een kwartier.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 10:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het gaat ze er denk ik vooral om of er weken zijn waarin je niet kunt omdat je dan op vakantie bent. Ik denk dat je best kunt zeggen dat je sowieso wel elke week zult kunnen, maar dat er een aantal dagen zijn waarop je al andere dingen gepland hebt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat werken, dus misschien kun je dan bijvoorbeeld ook een keer op een donderdag in plaats van een vrijdag werken of zo, als dat beter uit komt.

Laat maar vooral merken dat je lezen leuk vindt, dat je weet hoe boeken in een bibliotheek gesorteerd zijn (alfabetisch en/of op genre, jij weet zelf waarschijnlijk/ hopelijk wel hoe dat is bij jouw bibliotheek) en dat je een klantvriendelijke houding hebt. Succes hoor, het is heel leuk werk! Vond ik tenminste. En ik denk dat het gesprek bij mij een halfuurtje of zo duurde, hooguit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 22:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vandaag een sollicitatiebrief opgestuurd en morgen nog één.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 12:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Afgelopen week weer vier keer afgewezen. Heb nog een paar dingen lopen, maar verwacht er niet heel veel van. Ben nu mijn CV maar weer eens aan het herzien, zodat hij makkelijker leesbaar is. Er stond bij nader inzien wel heel veel informatie op (zoals de titels van mijn scripties) waar volgens mij toch niet naar gekeken wordt.

Heb afgelopen week ook eens voor de verandering een brief in een totaal andere toon geschreven dan dat ik normaal zou doen. Normaal probeer ik heel beleefd te zijn en realisitsch over mijn eigen vaardigheden. Nu heb ik een brief geschreven waarin ik voor mijn gevoel heel erg benadruk hoe geweldig ik wel niet ben (zelf vind ik dit eigenlijk veel te arrogant overkomen), maar ik dacht, laat ik eens iets anders proberen, misschien helpt het.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 13:14
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Afgelopen week weer vier keer afgewezen. Heb nog een paar dingen lopen, maar verwacht er niet heel veel van. Ben nu mijn CV maar weer eens aan het herzien, zodat hij makkelijker leesbaar is. Er stond bij nader inzien wel heel veel informatie op (zoals de titels van mijn scripties) waar volgens mij toch niet naar gekeken wordt.

Heb afgelopen week ook eens voor de verandering een brief in een totaal andere toon geschreven dan dat ik normaal zou doen. Normaal probeer ik heel beleefd te zijn en realisitsch over mijn eigen vaardigheden. Nu heb ik een brief geschreven waarin ik voor mijn gevoel heel erg benadruk hoe geweldig ik wel niet ben (zelf vind ik dit eigenlijk veel te arrogant overkomen), maar ik dacht, laat ik eens iets anders proberen, misschien helpt het.
Ik heb ook wel eens gehoord dat dat inderdaad kan helpen.
Op school zeggen ze altijd dat je iets unieks moet doen wat niet helemaal volgens de regeltjes is, dus bijvoorbeeld je brief in een gekleurde envelop stoppen(liefst dan ook nog de kleur van het logo van het bedrijf) of iets op een grappige manier schrijven zodat je opvalt en meteen een stukje van jezelf laat zien ipv van de regeltjes rondom solliciteren.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 09:37
Verwijderd
Het hangt heel erg af van wie je treft. In één opleiding zeiden twee personen tegenstrijdige dingen over een sollicitatiebrief, de ene vond mijn kwinkslag om wat meer op te vallen helemaal geweldig, de andere vond het niets en vond dat hij officiëler moest, toen ik hem officiëler had, vond de eerste het echt niks meer. Dus tja.

Ik zou, als ik nu moest solliciteren, wel altijd proberen er iets in te steken dat tussen de normale regels van het solliciteren opvalt. Als ze het niet waarderen, dan zou je, als je het niet had gedaan, sowieso al tussen de massa zitten en dan zou je sowieso qua competenties het geluk moeten hebben op te vallen. Als ze het wel waarderen, heb je het in ieder geval al voor op de rest.
En dan heb ik het niet over sterretjes in de enveloppe steken natuurlijk ^^
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 10:04
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik hoor er ook heel erg tegenstrijdige dingen over. De een zegt dat je CV bijvoorbeeld heel informatief moet zijn en je er dus veel relevante dingen op moet zetten. De ander zegt juist weer dat je er niet te veel op moet zetten omdat als er 100 kandidaten zijn er ongeveer 10 seconden naar je CV wordt gekeken, en je met veel tekst dan dingen over het hoofd ziet. De een zegt dat je juist moet opvallen, en de ander zegt weer dat je heel zakelijk moet zijn.

Bij mij zou de naam van mijn studie misschien al kunnen uitmaken op die manier. Ik heb de research master geografie gevolgd en solliciteer dus vaak op vacatures waar in staat dat je geografie moet hebben gestudeerd. De naam van mijn master was echter Regional Studies, dus als iemand 10 seconden kijkt een geen geografie ziet staan, zou dit misschien al een reden zijn om afgekeurd te worden. Misschien denk ik er nu wel te veel over na hoor, maar het probleem is dat ze je bij 400 sollicitanten niet echt feedback geven over waarom je bent afgekeurd.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Heb afgelopen week ook eens voor de verandering een brief in een totaal andere toon geschreven dan dat ik normaal zou doen. Normaal probeer ik heel beleefd te zijn en realisitsch over mijn eigen vaardigheden. Nu heb ik een brief geschreven waarin ik voor mijn gevoel heel erg benadruk hoe geweldig ik wel niet ben (zelf vind ik dit eigenlijk veel te arrogant overkomen), maar ik dacht, laat ik eens iets anders proberen, misschien helpt het.
Ik moest om eerlijk te zijn best wel lachen toen ik dit las Een sollicitatiebrief is nu juist een brief waarin je reclame maakt voor jezelf! Dat betekent niet dat je moet liegen, maar "arrogant" kan een sollicitatiebrief naar mijn mening nooit zijn.

Ik ben overigens ook altijd beleefd in sollicitatiebrieven, dat zou ik ook gewoon blijven doen. Maar tegelijkertijd ben ik altijd overtuigd van eigen kunnen en sluit mijn werkervaring en mijn karakter etc perfect aan de op de beschreven functie (nu is dat wat overdreven, maar ik solliciteer uiteraard alleen op functies die ik graag wil dus het klopt grotendeels wel). En ik nodig mezelf altijd alvast uit om een en ander mondeling toe te lichten, en dan niet op voorzichtige toon of het bij hun laten liggen.

Maar het blijft natuurlijk gewoon een loterij, zeker als er 400 mensen solliciteren. Het is mensenwerk, en je weet helaas niet hoe de persoon aan de andere kant in elkaar steekt. Ik wil dus ook wel even benadrukken dat al te veel nadenken over hoe iets overkomt, weinig zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 11:46
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Ik moest om eerlijk te zijn best wel lachen toen ik dit las Een sollicitatiebrief is nu juist een brief waarin je reclame maakt voor jezelf! Dat betekent niet dat je moet liegen, maar "arrogant" kan een sollicitatiebrief naar mijn mening nooit zijn.
Ik begrijp wat je bedoelt. Van nature ben ik bescheiden en in eerste instantie een beetje gereserveerd en ik zou nooit snel opscheppen over mijn eigen kunnen. Omdat ik wilde dat een brief ook mijn persoonlijkheid weergaf, probeerde ik vooral door feitjes over mezelf aan te dragen, maar wel op een bescheiden toon, reclame voor mezelf te maken. Dit keer had ik dus de hele toon veranderd en ben ik bewust alle zinnen bij langs gegaan om ze zo actief en pakkend mogelijk te maken. Mijn persoonlijkheid komen ze dan wel in een gesprek tegen.

Het is in ieder geval gelukt, want ik mag over 10 dagen langskomen voor een gesprek!
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 12:26
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb gisteren het gesprek gehad, het ging volgens mij wel goed, en ze zouden diezelfde middag iets laten weten.
Helaas belde ze een uurtje later op dat ik het toch niet geworden was.
Ze zochten toch iemand die vaker in de middagen kan werken en dat kan ik niet omdat ik pas om 6 uur terug in mijn dorp ben vanuit school.
Alleen wel vreemd want dat had ik in de sollicitatiebrief ook al gezegd dus dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom ik nog uitgenodigd ben.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 16:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, wat suf Duckdonkey, jammer!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 09:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hmm ja idd, ik baal er wel een beetje van want volgens mij ga ik dat dus dadelijk overal horen.
Maarja, het was mijn eerste sollicitatiegesprek dus ik heb nu wel eens ervaren hoe dat gaat.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 19:51
Verwijderd
Ik had dinsdag een sollicitatiegesprek. ik zat daar en ze namen me niet aan, omdat ze toch geen mensen meer nodig hadden. Ben ik er helemaal voor niks heen gegaan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 09:53
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wtf dat is wel heel laf, mensen uitnodigen terwijl je niemand meer nodig hebt!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 15:46
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Zo'n gesprek heb ik ook een keer gehad. Het was echt een beetje een beleefdheidsgesprekje in de trant van tja, we hebben je ook uitgenodigd, dus we zullen dan wel met je praten. Maar de selectiecommissie deed zo ongeïnteresseerd, gedurende het gesprek dat ik er al niet een goed gevoel bij had. Later zeiden ze dus ook dat ze al iemand hadden gevonden.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 19:02
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik hoorde via collega's van mijn invalschool dat er 18 boventalligen tekort zijn en dat directeuren hun invaltoppers door konden geven. De directeur heeft o.a. mijn naam doorgegeven dus ik hoop dat ik eventueel ook nog zou mogen solliciteren. Alle scholen mochten hun toppers doorgeven en daar gaan ze natuurlijk in kijken of mensen vragen te solliciteren en ik heb geen idee hoeveel en wat voor mensen er op de lijst staan. Hopelijk kijken ze dan niet naar hoe lang je al invalt en zou ik misschien mogen solliciteren.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 11:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ha, ik ben van harte uitgenodigd voor een gesprek!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 21:31
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Nou ik ben op gesprek geweest, maar ik ben er een beetje ambivalent over. Ik moet aan het eind van de week terugbellen om aan te geven of ik nog geïnteresseerd ben, en als zij dan ook nog geïnteresseerd zijn in mij, zou ik een baan krijgen. Het probleem is alleen dat het startsalaris dat zij bieden zo'n 600 euro onder mijn eigen salaris ligt (wat al niet bijster hoog is) en dat mijn vriend in het callcenter meer zou verdienen dan ik, terwijl ik degene ben met de afgeronde opleidingen en werkervaring.

Aan de ene kant wil ik heel graag bij mijn huidige baan we, en loopt mijn contract over 5 maanden definitief af. Omdat mijn kansen op de arbeidsmarkt niet erg goed zijn (lees: slecht), ben ik een beetje geneigd om aan te geven dat ik wel zou willen. Aan de andere kant weet ik dat ik meer waard ben dan het startsalaris en het startniveau dat ze me te bieden hebben. Maar omdat het een traineeship betreft zou dit wel eventueel kansen bieden om door te groeien, die ik in mijn huidige werk niet meer krijg (Ik ben sort of aan het promoveren, behalve dat er dan geen geld is om te promoveren en ik dus gewoon onderzoeksmedewerker ben die geen onderwijs mag volgen, extra begeleiding krijgt, of een eigen budget heeft, maar wel onderwijs moet geven. Misschien krijg ik aan het eind een papiertje, maar dat maakt mijn kans op werk waarschijnlijk alleen maar slechter).

Als ik van carrière zou willen wisselen is dit wel het moment. Maar is dit het beste wat ik kan krijgen? Het is wel de enige plaats waar ik geen standaard afwijsmailtje heb gekregen....

Sorry voor de lange post, maar ik moest even mijn gedachten op een rijtje zetten....
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 21:40
Verwijderd
Heb je aangegeven dat je nu meer verdient en dat je niet zoveel wilt inleveren? Ik heb geen idee in welke branche je zit etc, maar ook bij traineeships kun je onderhandelen, zo heeft de ervaring me geleerd. Je zult wellicht niet de 600 euro overbruggen, maar alles is meegenomen en niet geschoten is altijd mis.

Bang zijn om om meer geld te vragen is ook helemaal niet erg, ze zullen je niet uitlachen of afwijzen daarom. Zeker aangezien je het goed kan uitleggen: je verdient nu veel meer en bent niet van startniveau.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 22:01
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik zit nu in het onderzoek, maar ik heb niet het idee dat hier veel carrièrekansen liggen. Vandaar dat ik probeer over te stappen richting overheid/bedrijfsleven. De functie waar ik voor solliciteerde is een traineeship informatiemanagement. (met mijn vooropleiding (geografie) een van de weinige dingen waarvoor ik in aanmerking kom. Het is echter wel zo dat je bij dit traineeship onderaan de ladder begint, dus als archiefmedewerker die dingen in het archief stopt en er weer uithaalt. Dit in combinatie met het vrij lage salaris, maakt denk ik toch dat ik de baan beleefd zal weigeren, mocht hij me worden aangeboden. Dat soort werkzaamheden deed ik op mijn zestiende bij mijn vakantiebaantje.

Ik zit nu qua niveau zoveel hoger, en mocht ik in december zonder werk komen te zitten, kan ik via een random uitzendbureau misschien wel zo'n zelfde baantje krijgen, tegen een soortgelijk salaris. Ik vraag me serieus af hoeveel je binnen dit specifieke traineeship kan bereiken dat je niet op eigen houtje zou kunnen doen door via uitzendwerk bij een bedrijf binnen te rollen en te laten zien dat je super gemotiveerd bent en intelligent genoeg om het werk snel op te pikken.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 10:52
Verwijderd
Ok dat had ik er niet uit opgemaakt, dat het traineeship ook niet zo veel voor lijkt te stellen. Dan inderdaad niet doen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 18:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Yes, aangenomen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 19:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gefeliciteerd, Pluis!
Ik ben inmiddels ook voorzien van werk voor volgend schooljaar. Tenminste, voor een gedeelte van de tijd. Dus ik zoek nog door voor iets erbij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 22:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Via een sollicitatie Hawahaai of via je 'huidige' werk? Maar fijn zeg!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.