Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 15:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-07-2005 @ 14:56 :
Kolonisten steken Palestijns kind dood
Palestijn toch niet door joden gedood
Van onze correspondent

JERUZALEM - De 12-jarige Palestijnse jongen die woensdagavond is doodgestoken nabij het dorp Qaryot op de Westelijke Jordaanoever, is hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van een familievete. De Palestijnse recherche heeft geen bewijzen gevonden dat Yazan Mohammed Moussa is omgebracht door joodse kolonisten uit de nederzetting Shilo, zoals door zijn vader was verklaard. Een Palestijn is aangehouden.

De Israëlische politie heeft na een verhoor van de enige ooggetuige, een vriendje van de jongen, de zaak overgedragen aan de Palestijnse autoriteiten. ‘De jongen heeft alles gezien. Hij heeft gezegd dat het niet door joden is gedaan’, zei politiewoordvoerder Shlomi Sagi. De twee vreemdelingen die de moord volgens de jongen hebben gepleegd, spraken Arabisch.

Palestijnse agenten verklaarden tegenover hun Israëlische collega’s dat het waarschijnlijk een familievete betreft. De jongen is met elf messteken vermoord toen hij aan het begin van de avond in de rivierbedding net buiten Qaryot aan het spelen was.


Tijdens de tweede intifada hebben joodse kolonisten en Palestijnen uit omliggende dorpen elkaar met regelmaat belaagd – soms zijn daar ook doden bij gevallen. Aanvankelijk was woensdagavond gemeld dat een groep jongeren in optocht uit Shilo naar Qaryot was getrokken en had toegeslagen. Dat is dus waarschijnlijk verzonnen.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1122008235598.html
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Oud 22-07-2005, 18:06
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
hulde voor GeenStijl.nl

Citaat:
De weblogs GeenStijl, VKmag en de gruwelsite Ogrish.com hebben met behulp van bezoekers waarschijnlijk de maker van een kattenmoordfilmpje ontmaskerd. Ook degene die het fimpje op internet zette is getraceerd. Beiden zijn woonachtig in België.Op het filmpje is onder meer te zien dat een jong katje door een man wordt rondgeslingerd. Vervolgens probeert hij het inmiddels duizelige katje te onthoofden met een mes dat niet al te scherp is. Na drie keer hakken en snijden bloedt het jonge poesje al stuiptrekkend dood. Daarna zie je een ouder kat (wellicht de moederkat?) aan het dode bebloede beestje likken.

Ogrish.com, die de misselijkmakende beelden op haar website zette, bood 1.000 dollar als iemand de dader kon traceren. VKmag vroeg haar bezoekers ook om gegevens, en weblog GeenStijl beloofde 1.000 euro voor informatie die leidt tot de veroordeling van de dader(s).
Inmiddels heeft Ogrish.com foto's van de vermoedelijke kattenmoordenaar in handen gekregen en op haar website gezet. Ook vKmag en GeenStijl bezoekers traceerden de maker en degene die het filmpje on-line zette. Het blijkt te gaan om Belgen. De kattenmoordenaar is ene Chef, naar de foto's te oordelen van Aziatische komaf. Degene die het fimpje het web opgooide luistert naar de voornaam Glenn en komt uit Aalst. Deze laatste heeft inmiddels laten weten zich onschuldig te achten want hij ''heeft het poesje met geen vinger aangeraakt''. Hij zegt juist hulp te hebben aangeboden het beestje met behulp van een luchtdrukgeweer uit zijn lijden te verlossen.

Inmiddels zijn namen, adressen, geboortedata, telefoonnummers en wat al niet meer doorgegeven aan de Belgische politie. Een woordvoerder laat weten de zaak uiterst serieus te nemen.

-
Foto's van de dader, alsmede het filmpje. (Zeer schokkend!!, geen aanrader om te zien).
Berichtgeving op Geenstijl: hier, hier en hier.
Berichtgeving op VKmag.
voor links kijk je zelf maar op http://frontpage.fok.nl/nieuws/56139
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 22-07-2005, 21:08
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Explosie in centrum Beiroet

Uitgegeven: 22 juli 2005 21:32

BEIROET - In de Libanese hoofstad Beiroet is vrijdag een dode gevallen door een explosie in een druk uitgaansgebied. Zeven mensen raakten gewond, zo hebben veiligheidsbronnen gemeld. Volgens ooggetuigen was er een bom geplaatst onder een auto die geparkeerd stond in de Rue Monot.

De explosie deed zich voor enkele uren na een bezoek van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice aan Beiroet.
www.nu.nl
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Oud 22-07-2005, 22:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 22-07-2005 @ 20:47 :
En dit illustreert weer eens mooi, in welke wereld sommige forummers leven: alles wat joden in een kwaad daglicht stelt is automatisch waar en moet klakkeloos worden overgenomen. Als er niks over te vinden is, komt het door de cidi die de vrije pers de mond snoert
Hoe kom je daar nou weer bij?

Dit illustreert eerder jouw behoefte aan een psychiater want je ziet ze vliegen.
Oud 22-07-2005, 22:55
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 22-07-2005 @ 23:45 :
Sta je dan niet te springen om zulk nieuws?
Je wilt niet weten hoe blij de moord op een kind mij kan stemmen.

Volg mijn raad in de post hiervoor op, voor het te laat is.
Oud 23-07-2005, 10:33
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Afscheidsbrief wijst op aanslag

Justitie heeft bij de arrestatie van een terreurverdachte vorige maand een afscheidsbrief gevonden die wijst op een dreigende aanslag. In de brief, die door het Algemeen Dagblad is gepubliceerd, neemt de bekeerde moslimvrouw Martine van den O. afscheid van haar beste vriendin en schrijft ze: 'Over twee dagen is het zover'.
Van den O. werd opgepakt nadat ze Nouredine el F. en Soumaya S. had afgezet op het Amsterdamse station Lelylaan. Die twee werden daar eveneens gearresteerd; Nouredine el F. bleek een geladen machinepistool bij zich te hebben.
De drie arrestanten behoren volgens Justitie tot het terreurnetwerk de Hofstadgroep, die onder meer achter de moord op Theo van Gogh zou zitten.

rtlnieuws
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Oud 24-07-2005, 00:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Klachten over discriminatie nemen toe

Amsterdam Nog geen twee weken nadat het Meldpunt Discriminatie Amsterdam een campagne lanceerde om meer naamsbekendheid te krijgen, constateert het al een flinke toename van het aantal meldingen. Er zijn al ongeveer 70 meldingen binnengekomen, tegen 9 in dezelfde weken van vorig jaar.
Volgens het meldpunt variëren de reacties. Zo zijn er klachten over klassieke incidenten, maar ook reacties van mensen die in soms felle bewoordingen hun visie op de Amsterdamse multi-etnische samenleving geven.
Een klacht kwam van een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst die per e-mail solliciteerde bij een bioscoop. Hij kreeg een afwijzing omdat het bedrijf al voorzien was. Toen hij kort daarop aandiende met een Nederlandse achternaam, werd hij uitgenodigd voor een gesprek. (ANP)
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 00:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Heroïne voor Nederland ontdekt

De Oostenrijkse douane heeft in de tank van een vrachtwagen 97 kilo heroïne ontdekt. De chauffeur van de Turkse truck verklaarde dat hij onderweg was naar Nederland. De drugs, met een geschatte waarde van 50 miljoen euro, waren verpakt met knoflook om speurhonden op het verkeerde been te zetten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 00:31
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Aangifte om 'gasdouche joden'

Het informatie en documentatie Israël (CIDI) heeft aangifte gedaan tegen de rapgroep DHC wegens het aanzetten tot haat en geweld tegen joden. De groep heeft een rapnummer gemaakt waarin wordt opgeroepen joden naar de 'gasdouches' te sturen en van de aardbodem te wissen, aldus het CIDI. Het muziekstuk wordt via internet verspreid.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 00:32
Mirage2000
Mirage2000 is offline
AFM doet aangifte in grote oplichtingszaak


AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft aangifte gedaan tegen de prominente Hilversummer René van den B. wegens een grote oplichtingszaak. De man, directeur van het professionele tennistoernooi in zijn woonplaats, heeft ongeveer 50 miljoen euro aan schulden bij achthonderd tot duizend beleggers.

De rechtbank in Amsterdam heeft Van den B. vorige maand failliet verklaard. Uit het faillissementsverslag blijkt dat de 59-jarige Hilversummer tegen hoge rente (tot 240 procent op jaarbasis) geld leende van voornamelijk particulieren. In ruil daarvoor kregen de geldverstrekkers schuldbekentenissen van Van den B. De oplichtingspraktijk heeft veel weg van een pyramidespel.


"Met het geld dat de heer van den B. van de deelnemers ontving, betaalde hij andere deelnemers af", aldus curator A. van Hees. Bronnen rond het onderzoek bevestigden donderdag na een publicatie in De Volkskrant dat de AFM aangifte heeft gedaan. De toezichthouder wilde geen commentaar geven op de zaak.

Onder de benadeelden zijn onder meer schaker Hans Böhm en het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag. Böhm was donderdag niet bereikbaar voor commentaar. Het Bronovo laat weten dat het een half miljoen euro aan Van den B. heeft meegegeven. "De rente-aflossingen heeft hij keurig betaald, we hebben 100.000 euro terug", aldus een woordvoerster. "Hij heeft aangekondigd dat de rest van de gelden in september beschikbaar komt." Het ziekenhuis heeft een voorziening getroffen voor het geval dat het resterende bedrag niet kan worden achterhaald.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 00:53
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Brazilië jaagt op twee Nederlanders

Door Marc Kruyswijk

Rotterdam De politie van de Braziliaanse toeristenplaats Natal maakt al anderhalve week jacht op twee Nederlanders. De mannen zouden een visser hebben ontvoerd en zijn boot hebben gestolen.
De twee meldden zich dinsdag 12 juli in de haven van Natal als mogelijke kopers voor de bark Oceano van de 36-jarige visser Sebastiao da Cunha Lima. Ze vertrokken met zijn drieën voor een proefvaart en kwamen niet meer terug.
De politie vermoedt dat de mannen de boot hebben gebruikt voor een drugstransport. Voor de Braziliaanse kust heeft volgens ooggetuigen op 11 juli en 12 juli een groot, zeewaardig Nederlands zeilschip rondgevaren. Ook naar dit schip is de politie op zoek. De echtgenote van de visser heeft verklaard 'het ergste te vrezen' voor het lot van haar man.
De politie heeft de signalementen van de mannen doorgegeven aan Interpol. De twee zaten vanaf 22 juni in een hotel in Natal. Beide hadden alleen een kleine tas bij zich. Zij verlieten het hotel op maandag 11 juli en lieten een onbetaalde rekening van ruim 900 euro achter.
Een van de mannen stond in het hotel ingeschreven als Ronald Gratus, de ander alleen met zijn voornaam Geraldo. De paspoortnummers van de mannen bleken niet te kloppen. Evenmin staan zij op de lijst van buitenlanders die Brazilië zijn ingereisd.
De politie is vooral op zoek naar een foto die een paar dagen voor de verdwijning op een feestje zou zijn genomen door een vrouw in het hotel. ,, Deze met een gsm gemaakte foto zou heel nuttig zijn bij het opsporen van de mannen en het achterhalen van hun identiteit.
Ook wordt gezocht naar een Nederlandse man die in Natal woont en een bekende zou zijn van de verdachten. Maar de politie wil dit niet bevestigen.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt niets van de zaak te weten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 01:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
OM: agent vrijuit na dood Marokkaan
Justitie zal de agent die in 2003 een Marokkaanse man doodschoot op het Mercatorplein in Amsterdam, niet vervolgen.
Noodweer
De agent handelde uit noodweer, aldus Justitie. Het Openbaar Ministerie kwam tot die conclusie na een reconstructie die plaatsvond op last van het gerechtshof. Daarbij kwamen geen nieuwe feiten aan het licht. Het gerechtshof komt later dit jaar met een uitspraak in de zaak.

Bedreigd
De Marokkaan werd doodgeschoten in een eethuis op het Mercatorplein. Hij zou de agent met een mes hebben bedreigd. Zijn dood leidde tot grote commotie binnen de Marokkaanse gemeenschap.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 24-07-2005, 11:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tjee, heeft het nu echt twee jaar moeten kosten om vast te stellen dat die agent geen keus had?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2005, 00:44
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Zestienjarige wordt naar anti-homokamp gestuurd

Een zestienjarige jongen die homo is, is door zijn ouders naar een Christelijk "anti-homo" kamp gestuurd. Zijn ouders deden dit zodat zijn zondige geest kon worden genezen. Op de weblog van de zestienjarige, Zach, deelt hij zijn verdriet met al zijn online vrienden. De weblog wordt op dit moment druk bezocht door mensen uit de hele wereld.

Zach schrijft op zijn weblog "Ik vertelde laatst mijn ouders dat ik homo ben. Het gesprek verliep slecht. Volgens mijn ouders heb ik psychologische problemen en hebben ze in mijn opvoeding gefaald." In een latere post schrijft hij: "Vandaag hebben mijn ouders tijdens een heel lang 'gesprek' gezegd dat ik aangemeld ben voor een Christelijk fundamentalistisch anti-homo programma. Een boot camp. Als ik na het boot camp hetero ben geworden, zou het me toch niets meer uitmaken omdat ik dan waarschijnlijk emotioneel tot aan de grond ben afgebroken."

Zach werd door zijn ouders aangemeld voor het kamp 'Refuge'. Het kamp is een jeugdprogramma 'Love in Action International', een kerkelijke groepering die zichzelf heeft opgericht om mannen en vrouwen te "genezen" van hun 'ziekte'. Hoewel Zach maar weinig schrijft op zijn weblog over het kamp is er toch al een website opgericht met links waar men naar toe kan schrijven om te klagen over de affaire.

Sinds zijn opname op 6 juni jongstleden heeft Zach niks meer van zichzelf laten horen via de weblog. Omdat het programma zes weken zou duren, zou hij zeer binnenkort weer "vrijgelaten" worden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 00:50
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 01:44 :
Zestienjarige wordt naar anti-homokamp gestuurd
Ja ik had het al gelezen. Zo zie je maar weer dat fundamentalisten in elk religie/land/etc. voorkomen en niet alleen maar bij moslims..
Oud 25-07-2005, 00:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 01:50 :
Ja ik had het al gelezen. Zo zie je maar weer dat fundamentalisten in elk religie/land/etc. voorkomen en niet alleen maar bij moslims..
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een uitstekend initiatief van de ouders. Vanuit het perspetief van de ouders is dit allesbehalve onrechtvaardig en wreed. Die ouders wensen natuurlijk hun zoon een normaal leven toe. Als homo kun je die niet waarmaken, dus wordt hij aangespoord om zijn homoseksualiteit af te zweren.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 00:56
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Slecht debuut Doornbos in Formule 1

Een belangrijke dag was het zondag voor Robert Doornbos. De in Rotterdam geboren autocoureur debuteerde in de Formule 1.

Doornbos, die inmiddels in Italie woont, is de grote publieksattractie van het race-evenement Monaco aan de Maas, dat begin augustus in Rotterdam wordt gehouden. De organisatoren van Monaco aan de Maas keken met spanning naar het debuut van de Rotterdammer tijdens de Grote Prijs van Duitsland in Hockenheim.

Robert Doornbos ging in zijn eerste Grand Prix uiteindelijk als laatste over de finish op vier ronden van winnaar Fernando Alonso.

Hij heeft de spanning wel degelijk opgebouwd als hekkesluiter.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 00:58
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 01:55 :
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een uitstekend initiatief van de ouders. Vanuit het perspetief van de ouders is dit allesbehalve onrechtvaardig en wreed. Die ouders wensen natuurlijk hun zoon een normaal leven toe. Als homo kun je die niet waarmaken, dus wordt hij aangespoord om zijn homoseksualiteit af te zweren.
Ik zou zeggen: zolang die gozer bij zijn ouders woont, dan heeft ie zich maar aan hun regels te houden en als ie 18 is dan kan hij zelf wel bepalen wat het beste voor hem is.

Maar ik weet niet of het wel zo goed is als de autoriteiten in deze zaak gaan ingrijpen door het kind bij zijn ouders weg te halen?
Oud 25-07-2005, 01:00
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 01:56 :
Slecht debuut Doornbos in Formule 1

Hij heeft de spanning wel degelijk opgebouwd als hekkesluiter.
Lol Hij heeft tenminste de finish gehaald dus dat is alvast een pluspunt
Verder doet Nederland het zeker niet slecht met 2 coureurs in de Formule 1
Oud 25-07-2005, 01:08
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Saddam wordt binnenkort geëxecuteerd

Een Iraakse krant heeft gezegd dat Saddam Hoessein binnen enkele weken wordt berecht en geëxecuteerd.

Al-Sabah, een door de Iraakse regering gesponsorde dagelijks krant zegt dit te hebben vernomen van een niet bij naam genoemde bron die dichtbij betrokken is bij het Iraakse speciale tribunaal die de voormalige dictator moet berechten.

De bron heeft ook gemeld dat er om de doodstraf zal worden gevraagd nadat tegen Saddam Hoessein twaalf klachten worden ingediend voor zijn misdaden tegen de mensheid.

Iraki.nl
Oud 25-07-2005, 01:14
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 02:08 :


Een Iraakse krant heeft gezegd dat Saddam Hoessein binnen enkele weken wordt berecht en geëxecuteerd.

Ze laten in Irak in ieder geval geen gras over groeien. Met de bureaucratie zit het dus wel goed.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 01:15
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 01:58 :


Maar ik weet niet of het wel zo goed is als de autoriteiten in deze zaak gaan ingrijpen door het kind bij zijn ouders weg te halen?
Lijkt me niet wenselijk.
Het is jammer dat alleen homo's zo openlijk met hun sexualiteit omgaan. Ingrijpen door de autoriteiten zou voor de 'onderdrukte' homo's aanleiding geven om naakt te gaan paraderen in New York, zodat ze kunnen laten zien dat ze trots zijn op hun homoseksualiteit en op deze manier een bevoorrechte positie willen vekrijgen. Met als gevolg dat de spanningen tussen de christenen en de uitbundige relnichten alsmaar toenemen.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 01:15
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 02:14 :
Ze laten in Irak in ieder geval geen gras over groeien. Met de bureaucratie zit het dus wel goed.
Ik kan er in ieder geval geen traan om laten (om Saddam dan he)
Oud 25-07-2005, 01:17
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 02:15 :
Lijkt me niet wenselijk.
Het is jammer dat alleen homo's zo openlijk met hun sexualiteit omgaan. Ingrijpen door de autoriteiten zou voor de 'onderdrukte' homo's aanleiding geven om naakt te gaan paraderen in New York, zodat ze kunnen laten zien dat ze trots zijn op hun homoseksualiteit en op deze manier een bevoorrechte positie willen vekrijgen. Met als gevolg dat de spanningen tussen de christenen en de uitbundige relnichten alsmaar toenemen.
Lol, nee het lijkt mij ook geen goed idee.
Vooral nu de Neo-Con aan de macht zijn in de V.S
Oud 25-07-2005, 13:15
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Koeweit verbiedt meloenen uit angst voor bommen

KOEWEIT - Koeweit heeft de import van watermeloenen uit buurland Irak verboden, omdat de vruchten voor de smokkel van springstof zouden kunnen worden gebruikt. Volgens een plaatselijk persbericht mag de douane in geen enkel geval watermeloenen de grens laten passeren.

In het bericht wordt verwezen naar informatie van de geheime dienst, die beschrijft hoe de zoete vrucht met springstof of drugs kan worden gevuld.

Bron
Oud 25-07-2005, 13:19
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
VARA daagt Jack Spijkerman

AMSTERDAM - Het kort geding van de VARA tegen presentator Jack Spijkerman wegens diens overstap van de VARA naar Talpa, dient woensdag voor de rechtbank in Amsterdam.

De omroep beticht de programmamaker van contractbreuk, omdat hij bij de VARA verplichtingen was aangegaan tot september 2007. Op straffe van een dwangsom van 250.000 euro per dag eist de omroep dat Spijkerman niet bij andere zendgemachtigden mag werken.

Bron
Oud 25-07-2005, 13:20
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 14:19 :
Op straffe van een dwangsom van 250.000 euro per dag eist de omroep dat Spijkerman niet bij andere zendgemachtigden mag werken.
Zou John de Mol dat over hebben voor Mr. Spijkerman?
Oud 25-07-2005, 13:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 14:20 :
Zou John de Mol dat over hebben voor Mr. Spijkerman?
Hij verdient ongeveer 700.000 euro per jaar, dus dat kan hij sowieso twee dagen volhouden.

(en dan beweerd die smiecht het niet voor het geld te doen )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2005, 13:47
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 14:31 :
Hij verdient ongeveer 700.000 euro per jaar, dus dat kan hij sowieso twee dagen volhouden.

(en dan beweerd die smiecht het niet voor het geld te doen )
LMAO

Spijkerman heeft een enorm deuk opgelopen in zijn imago, alleen heeft ie dat volgens mij zelf nog niet door.

Het zou wel grappig zijn als ie tot 2007 niet mag werken
Oud 25-07-2005, 13:52
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Politie Atjeh arresteert ongetrouwde stelletjes

Uitgegeven: 25 juli 2005 09:16
Laatst gewijzigd: 25 juli 2005 09:29

BANDA ATJEH - De politie in de Indonesische provincie Atjeh heeft dit weekeinde zestien verliefde stelletjes opgepakt. Volgens de islamitische sharia-wetgeving, die er sinds 2003 geldt, zijn romantische ontmoetingen tussen ongetrouwde mensen verboden.

"Ze zijn opgepakt omdat ze 's avonds laat nog uitgingen", aldus een sharia-politieman. De verliefden kwamen vrij nadat ze schriftelijk hadden beloofd het nooit meer te doen.


De sharia in Atjeh regelt nu sancties voor gokken, alcohol drinken, wegblijven bij het vrijdaggebed, het niet dragen van een hoofddoekje en het verkopen of nuttigen van voedsel tijdens de vastenmaand. Het berechten van moordenaars en dieven is nog niet in de sharia opgenomen.

In enkele gebieden in Atjeh kunnen veroordeelden lijfstraf krijgen. Soldaten kunnen overigens de sharia wel overtreden, want die vallen onder een andere wet.

Toch wel netjes en beschaafd.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 14:03
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Explosie bij politiepost in Kabul


(Novum/AP) - Bij een bomexplosie bij een controlepost op de weg naar het vliegveld van de Afghaanse hoofdstad Kabul zijn maandagochtend twee politieagenten en een voorbijganger gewond geraakt. De bom ontplofte volgens een politiewoordvoerder toen een voertuig van de Verenigde Naties de controlepost passeerde. De bestuurder bleef ongedeerd.


Amerikaanse gevechtsvliegtuigen en artillerie hebben zondag vermoedelijke stellingen van opstandelingen in de oostelijke provincie Kunar bestookt, nadat bij het passeren van een militair konvooi in het district Asadab een bom ontplofte en het konvooi vervolgens werd beschoten. Bij de explosie raakten zes Amerikaanse militairen gewond.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 14:15
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Mediacampagne levert zes donoren op
AMSTERDAM De grote mediacampagne voor orgaandonatie levert uiteindelijk maar vijf à zes nieuwe donoren op. Dat blijkt uit de eerste berekeningen van de gezondheidsorganisatie NIGZ.

In totaal reageerden 360.000 mensen. Daarvan blijven maar 130.000 potentiële donoren over, schat het NIGZ. Die komen niet allemaal in aanmerking. Een donor moet in het ziekenhuis overlijden en relatief jong en gezond zijn. Volgens het NIGZ is dat maar bij 1 op 25.000 mensen het geval.

Toch is de organisatie tevreden met de vele reacties. Maar de Nierstichting vindt massale campagnes verder zinloos
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 14:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
"Politie België misbruikt macht"
BRUSSEL Belgische politiemensen maken steeds vaker misbruik van hun macht. Dat concludeert het comité van toezicht in het jaarverslag. Er wordt gesproken van "toenemende normvervaging".

Agenten gebruiken te veel geweld. Ook schelden ze te veel en misbruiken ze hun positie voor privé-doeleinden. Zo waren er verscheidene agenten die bij een verkeersongeluk betrokken raakten en die de tegenpartij probeerden te intimideren.

Volgens het comité van toezicht leiden maar weinig tuchtzaken tot een straf. Justitie stelt zelden vervolging in of de zaak wordt al snel geseponeerd.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 14:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Afrikaanse landen moeten ophouden met bedelen. Dit zei Muammar Kadhafi gisteren tijdens de opening van de tweedaagse top van de Afrikaanse Unie in het Libische Sirte. Volgens de Libische leider biedt bedelen geen toekomst voor Afrika. De Afrikaanse landen moeten meer samenwerken en meer als één blok optreden. Kadhafi riep Afrika ook op tot verzet tegen hulp uit het westen. Volgens de Libische leider bevat die zoveel voorwaarden dat er sprake is van een vernedering. Afrika zit niet te wachten op dat soort westerse hulp, aldus Kadhafi. Zijn oproep kwam twee dagen na de Live 8-concerten waarin wereldwijd werd opgeroepen tot steun aan het Afrikaanse continent. (Volkskrant)
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 14:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Oostenrijkse politie treedt te hardhandig op


STRAATSBURG - De Oostenrijkse politie is te hardhandig. Agenten slaan en trappen hun verdachten of geven ze een klap op het hoofd met een telefoonboek. Dat stelt een inspectierapport van de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa, dat gisteren is verschenen.

"Bijzonder zorgelijk zijn de beschuldigingen van enkele jonge verdachten dat ze zijn geslagen en bedreigd om een bekentenis los te krijgen", aldus het rapport van de commissie tegen folteringen. Daarnaast zijn de Oostenrijkse gevangenissen vaak te vol en ontbreekt het aan activiteiten. "De meeste gevangenen zitten normaal 23 uur per dag in hun cel", zo kritiseert het rapport
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 16:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 14:52 :
Toch wel netjes en beschaafd.
Zweepslagen omdat je iemand ontmoet die niet met je getrouwd is zijn beschaafd?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2005, 18:01
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 17:53 :
Zweepslagen omdat je iemand ontmoet die niet met je getrouwd is zijn beschaafd?
Hoewel ik dat ook beschaafd vind, had ik het over:

De verliefden kwamen vrij nadat ze schriftelijk hadden beloofd het nooit meer te doen.

Maar daar was je vast wel zelf achtergekomen, als je je hersenen lang genoeg had gebruikt.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 18:28
Mirage2000
Mirage2000 is offline
OM wil onderzoek groepsverkrachtingen

Er moet ''een gedegen'' onderzoek komen naar groepsverkrachtingen onder jongeren. Dat heeft officier van justitie E. Pols vanmiddag bepleit tijdens een rechtszaak tegen drie leden van een groep jongeren die zes meisjes tussen de 11 en 15 jaar hebben misbruikt.

Volgens Pols vormen het aantal zaken gerelateerd aan groepsverkrachtingen die nu door het OM voor de rechter worden gebracht, slechts het topje van de ijsberg. Eerder behandelde de Rotterdamse rechtbank al groepsverkrachtingen in Katendrecht, Rotterdam-West en -Oost. Justitie vroeg al eerder naar een onderzoek, maar dat is nog steeds niet begonnen.

De drie die vandaag terecht stonden maakten deel uit van een Kaapverdiaanse pooierclub, genaamd de 'Cabo pimp unit', die in de wijk Spangen opereerde. De zeven leden variëren in de leeftijd tussen de 17 en 19 jaar. De vermeende leider van de verkrachters komt in september voor de rechter.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 19:24
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Onderzoekers schetsen gruwelen van opstand in Noord-Uganda
Uitgegeven op 25 juli 2005 om 17:34 uur

(Novum/AP) - Vijfenveertig procent van de bevolking van Noord-Uganda is getuige geweest van de moord op een familielid, 23 procent is verminkt geraakt, 40 procent is door rebellen ontvoerd. Dit blijkt uit een nieuw rapport over de gevolgen van de opstand van het Leger van de Heer, dat maandag is vrijgegeven.

Een overgrote meerderheid van de 2.585 ondervraagden, 76 procent, wil de daders berecht zien, zeggen de onderzoekers van het Human Rights Center van de Berkeley Universiteit en het in New York gevestigde International Center for Transitional Justice.

Topprioriteit voor de ondervraagden vormen de vraag of ze aan voldoende eten kunnen komen en hun verlangen naar duurzame vrede. De rapporteurs concluderen dat de internationale gemeenschap lokale, landelijke en internationale organisaties bijeen moet brengen om een alomvattende vredesstrategie voor Noord-Uganda te ontwikkelen.

De rebellen voeren sinds 1987 een campagne van moord, verkrachting en ontvoering die zich hoofdzakelijk afspeelt in de vier noordelijke districten. Het conflict heeft meer dan 1,5 miljoen mensen op de vlucht gedreven.

De regering van president Yoweri Museveni begon vorig jaar een nieuwe ronde van vredesoverleg, maar die besprekingen raakten in een impasse toen de rebellen eind 2004 weigerden een interim-vredesakkoord te ondertekenen. De regering werkt sindsdien aan de vrede op twee fronten. Enerzijds worden de rebellen militair onder druk gezet en anderzijds wordt geprobeerd het vredesoverleg te hervatten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 26-07-2005, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 14:52 :
Politie Atjeh arresteert ongetrouwde stelletjes
(..)Soldaten kunnen overigens de sharia wel overtreden, want die vallen onder een andere wet.


lol

Citaat:

Toch wel netjes en beschaafd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-07-2005, 12:39
Verwijderd
Netjes en beschaafd, haha. Middeleeuws en achterlijk zul je bedoelen. Persoonlijke vrijheid, wat is dat? Kun je dat eten?
Oud 26-07-2005, 13:56
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Al-Qaida: ontvoerde diplomaten ter dood veroordeeld

(Novum/AP) - De twee Algerijnse diplomaten die vorige week in Bagdad werden ontvoerd zijn ter dood veroordeeld. Dat heeft de terreurorganisatie Al-Qaida in Irak, die zegt voor de ontvoering verantwoordelijk te zijn, dinsdag in een boodschap op het internet bekendgemaakt. Of de twee inmiddels om het leven zijn gebracht, is niet duidelijk.

Volgens een zaterdag uitgebrachte verklaring van Al-Qaida in Irak zijn de diplomaten ontvoerd omdat de Algerijnse regering geen acht heeft geslagen op waarschuwingen om geen nauwe banden aan te gaan met de door de Verenigde Staten gesteunde Iraakse regering. De Algerijnse topdiplomaat Ali Belaroussi en zijn collega Azzedine Belkadi werden donderdag onder bedreiging met vuurwapens ontvoerd in de wijk Mansour in Bagdad.

Sinds 2 juli, toen de Egyptische gezant Ihab al-Sherif in Bagdad werd ontvoerd, zijn vijf diplomaten uit islamitische landen het doelwit geweest van ontvoeringen of pogingen daartoe. Na de ontvoering van Al-Sherif zijn mislukte pogingen gedaan om diplomaten uit Pakistan en Bahrain te ontvoeren. Al-Qaida in Irak heeft verklaard dat Al-Sherif om het leven is gebracht, maar bewijzen in de vorm van beeldmateriaal zijn nog niet getoond of gevonden.

Bron
Oud 26-07-2005, 14:59
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Afrikaanse woorden Knorr kloppen niet’

Een aantal Zuid-Afrikanen is geërgerd door de tv-reclame van Knorr, omdat de adverteerder de Afrikaanse taal belachelijk zou maken. De woorden die worden gebruikt, zouden verzonnen zijn.
Amperbroekie voor string en pletterpet voor bouwhelm bestaan bijvoorbeeld helemaal niet, zegt de Zuid-Afrikaanse schrijver Gerhard Bruyns. Knorr gebruikt die woorden voor het aanprijzen van het nieuwe Zuid-Afrikaanse gerecht bobotie.
Bruyns: ‘De taalcursus in het spotje klinkt grappig, maar klopt niet. Ze gebruiken woorden die we niet kennen of totaal anders gebruiken. Alleen bromponie - voor brommer - klopt.’
Ook de Zuid-Afrikaanse ambassade betreurt de manier waarop Knorr omgaat met één van de elf officiële talen van het land. Maar een woordvoerder van Knorr meldt dat alle in het spotje gebruikte woorden afkomstig zijn uit het Afrikaans. ‘We hebben het gecheckt. Misschien is er verschil in dialect?’ Hij benadrukt dat het niet de bedoeling is iemand te beledigen of de draak te steken met de taal.

_________________________________

Te veel succes voor Beau-campagne Scarlet

Telecombedrijf Scarlet kan de aanwas van tienduizenden nieuwe klanten niet aan. De onderneming is daarom voorlopig gestopt met de reclamecampagne met Beau van Erven Dorens.
‘Helaas is gebleken dat we het succes van de campagne niet goed het hoofd kunnen bieden’, meldt een Scarlet-woordvoerster aan De Telegraaf. Klanten van het bedrijf klagen al maanden over extreem lange wachttijden bij de helpdesk en monteurs.
De Consumentenbond is inmiddels een bemiddelingsactie begonnen voor gedupeerde klanten.

lol
Oud 26-07-2005, 15:45
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-07-2005 @ 13:12 :


lol



Citaat:
Gatara schreef op 26-07-2005 @ 13:12 :
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 26-07-2005, 16:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 19:01 :
Hoewel ik dat ook beschaafd vind, had ik het over:
Wij zijn uitgepraat, ik kan een heksenjacht namelijk onmogelijk als een teken van iets anders dan domheid of onderdrukking accepteren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-07-2005, 16:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 13:39 :
Netjes en beschaafd, haha. Middeleeuws en achterlijk zul je bedoelen.
De Atjehers, naar mijn menig een van de meest nobele moslimvolkeren van nu en geduchte, formidabele krijgers, hebben het vurige verlangen gehad om de sharia in te voeren in Atjeh. Dat heeft zijn vruchten zo afgeworpen. Atjeh is een van de meest veiligste delen van de wereld (als je de schermutselingen effe buiten beschouwing laat). Dat hebben ze netjes gedaan. De straten zijn vrij van criminelen en de Atjehers houden zich aan de morele islamitische normen wat ze erg beschaafd maakt.

Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 13:39 :
Persoonlijke vrijheid, wat is dat?
De Atjehers zouden persoonlijke vrijheid perversiteit noemen. Dus dat begrip zegt niet zoveel voor die mensen. Gelukkig maar, want zo'n orgie van buitenechtelijke seks, drank, drugs, gokken en prostitutie in Atjeh lijkt me niks voor zulke vrome moslims als de Atjehers.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23

Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 16:27.
Oud 26-07-2005, 16:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 26-07-2005 @ 17:22 :
De Atjehers, naar mijn menig een van de meest nobele moslimvolkeren van nu en geduchte, formidabele krijgers, hebben het vurige verlangen gehad om de sharia in te voeren in Atjeh. Dat heeft zijn vruchten zo afgeworpen. Atjeh is een van het meest veiligste deel van de wereld
Er woed daar een oorlog man, praat geen onzin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-07-2005, 16:24
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-07-2005 @ 17:16 :
Wij zijn uitgepraat, ik kan een heksenjacht namelijk onmogelijk als een teken van iets anders dan domheid of onderdrukking accepteren.
Delen van Indonesië waar de sjaria is ingevoerd, zijn wel de veiligste in de wereld. Er is geen sprake van een willekeurige heksenjacht, want de mensen zelf hebben zich sterk gemaakt voor de sharia.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 26-07-2005, 16:25
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-07-2005 @ 17:23 :
Er woed daar een oorlog man, praat geen onzin.
(als je de schermutselingen effe buiten beschouwing laat).
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 26-07-2005, 16:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 26-07-2005 @ 17:25 :
(als je de schermutselingen effe buiten beschouwing laat).
Een land waar een paramilitaire politie klaar staat om je van straat te plukken en te martelen om een vuile blik is niet veilig of beschaafd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.