Oud 19-02-2015, 22:14
andante2005
Voor school moet ik pennen gaan verkopen en hier een ondernemingsplan voor schrijven maar ik heb geen idee hoe dit moet ? Of waar ik aan moet denken. Er is ons niks uitgelegd...

Wie o wie kan helpen?

Ik moet de volgen de vragen beantwoorden in mijn plan:

• welke risico’s zie je die het succes van de organisatie negatief kunnen
beïnvloeden?
• Hoe gaan jullie om met deze risico’s en hoe minimaliseer je het effect van
deze risico’s op de organisatie?
• Wat is het kwantitatieve gevolg van deze risico’s op de winst? Beschrijf
scenario’s. Hoe overleeft de organisatie het ergste scenario?

• welke functies zijn er binnen de organisatie?
• Met welke partners werkt de organisatie samen?
• Wat zijn de voordelen voor samenwerking, voor jou en je partners?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2015, 13:51
the economist
the economist is offline
Heel begrijpelijk dat je op deze manier in een worsteling terecht komt !

Jullie 'bedrijfje' heeft niets om het lijf, het is heel klein, je ontwerpt ergens (online) een paar pennen, en gaat die binnen je school verkopen. Low key, nauwelijks marketing nodig, geen investeringen, geen risico's, zelfs nauwelijks een organisatie.

De gestelde vragen gaan hier echter juist wél op in. Pas als je een grotere organisatei krijgt, valt er ook enig werk te verdelen. Dan gaat de een bijvoorbeeld eens wat leveranciers af, terwijl de ander verschillende scholen afgaat om ze te verkopen/presentaties te geven, etc. Een derd zal dan administratie doen, en de belastingaangifte e.d.

Als je dan zo wat groter wordt, heb je misschien ook een investering nodig, bijv een bestelwagen. Pas als je dat soort dingen aanschaft, loop je ook risico. Want als je voor € 200 pennen koopt, en die probeert te verkopen, is je risico beperkt tot...€ 200. Maar nu moet je die wagen maar weer kwijt zien te raken.
Bij soorten risico's moet je je fantasie de vrije loop laten Waarom zouden mensen geen pennen kopen bij jou...gaan ze uberhaupt nog wel pennen kopen.

Samenwerking....denk eens goed na, wat ga je doen, wie spreek je....met wie heb je uberhaupt contact ?
Op dat moment spreek je al snel van samenwerking.

Ik hoop dat je zo wat op weg bent, heb bewust niet alles beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 14:05
Sjaakie90
Sjaakie90 is offline
Goedemiddag ook wij moeten een ondernemingsplan schrijven. Echter is het bij ons een project op zich zelf. Wij moeten maar liefst 30 kantjes vullen, wat wij daarna ook nog eens moeten presenteren.

Nu heb ik wel wat informatie gevonden over de opbouw van een ondernemingsplan gevonden. Maar waar wij vooral mee worstelen in het hoofdstuk financiën. Hierin moeten wij diverse zaken opnemen als een begroting, een investeringsoverzicht, en cashflow. Heeft iemand voor deze financiële stukken een voorbeeld of template in Excel? In oude forum lees nog wel eens dat de kvk of Rabobank deze aanboden maar hier kan ik ze niet meer vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 14:54
Verwijderd
Eerste hit op google op cash flow prognose, geeft uitleg en een link naar een voorbeeld in excel. Succes met de rest zelf vinden.

https://gere-geld.nl/hoe-maak-ik-een-cashflowprognose/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Hulp bij bedrijfsplan platenmaatschappij Firespace Recordings
FirespaceMusic
2 13-12-2016 12:56
Lichaam & Gezondheid Enquête sport onderkleding - (voor ondernemingsplan)
tttirb
3 21-10-2015 01:56
Algemene schoolzaken ondernemingsplan
Angeloes
1 24-02-2005 20:32
Algemene schoolzaken hbo communicatie versus journalistiek
Sam20v
22 10-03-2004 19:51
Algemene schoolzaken Communicatie studies
BCR
20 28-01-2004 11:39
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ondernemingsplan
paul s
4 29-12-2002 00:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.