Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 21:41
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Shaolin Soccer !!!

(dat die nog niet genoemd is zeg)
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 22:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 17-03-2005 @ 22:41 :
Shaolin Soccer !!!

(dat die nog niet genoemd is zeg)
En met reden, ffs.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:44
Chronocide
Chronocide is offline
Dan ben je vast geen fan van Ichi the killer
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:53
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
lovetear schreef op 17-03-2005 @ 21:02 :
Survive style 5+ en beautiful boxer heb ik op het iffr gezien, beiden waren goed, maar survive style 5+ had van mij wat korter gemogen en beautiful boxer had nooit een engelse voice-over mogen hebben, dat brakke engels vond ik echt een zwak punt. Toch zijn ze allebei meer dan het kijken waard .

Jullie geven goede adviezen trouwens, twilight samurai en happy together waren echt topfilms .
ik had bij a beautiful boxer helemaal geen voice-over !!! Ik heb hem in het luxor tijden iffr gezien, misschien jij ergens anders?

en met survive style 5+ het eind was inderdaad een beetje langdradig maar dat neemt niet weg dat die geniaal blijft!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 14:03
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Mja, bij beautiful boxer zat die nong toom dat interview te geven aan die engelse journalist en dan hoorde je hem/haar steeds vertellen wat er gebeurde in de film terwijl je die geschiedenis afgespeeld zag worden, weet je wat ik bedoel?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 14:35
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-03-2005 @ 23:20 :
En met reden, ffs.
Stephen Chow is geweldig (L)
net zoals shaolin soccer

Alleen kungfu husstle viel mij zwaar tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 01:55
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Blue Gate Crossing - Chih-yen Yee

raad ik je aan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:34
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
lovetear schreef op 18-03-2005 @ 15:03 :
Mja, bij beautiful boxer zat die nong toom dat interview te geven aan die engelse journalist en dan hoorde je hem/haar steeds vertellen wat er gebeurde in de film terwijl je die geschiedenis afgespeeld zag worden, weet je wat ik bedoel?
ja man das echt kut, ben ik blij dat ik later gegaan ben!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:32
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 19-03-2005 @ 02:55 :
Blue Gate Crossing - Chih-yen Yee

raad ik je aan.
Hmm, die naam komt me wel bekend voor, maar ik zou niet weten waar ik die film van ken.

Maar hij komt op het lijstje .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:39
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik zag die blue gate crossing van de week nog ergens liggen en heb hem toen in mijn handen gehad, zal hem misschien deze week ergens halen.

Ik heb nu nieuw:

sympathy for mr vengeance
last life in the universe
kikujiro
uzak(turks, maar ben toch benieuwd)

Dus jullie lijstje wordt wel degelijk gewaardeerd .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 17:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sympathy for Mr. Vengeance is een echte aanrader. Ik vond hem stukken beter dan het toch enigszins tegenvallende Oldboy.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 22:54
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-03-2005 @ 18:25 :
Sympathy for Mr. Vengeance is een echte aanrader. Ik vond hem stukken beter dan het toch enigszins tegenvallende Oldboy.
Ik vond Oldboy echt niet tegenvallen, maar sympathy for mr. vengeance is inderdaad veel beter!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 07:30
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik vond oldboy en sympathy for mr vengeance eigenlijk opvallend verschillend qua stijl, vind het moeilijk beslissen welke ik nou beter vond, het ingetogene van mr vengeance sprak me meer aan, maar ik miste daar toch wel muziek in de film eigenlijk, ik had niet verwacht dat de films zo verschillend zouden zijn.

Oh en last life in the universe en uzak waren . Vooral last life in the universe sprak me aan.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:10
@Moon
@Moon is offline
The Classic
Winstruck
Il Mare
My Sassy Girl
Taegukgi

Allemaal koreaanse films. The Classic en Windstruck zijn naar mijn mening echte aanraders. Van Windstruck wordt trouwens nog een amerikaanse versie van gemaakt met Sandra Bullock als hoofdrolspeelster.
De eerste vier zijn liefdesfilms en Taegukgi is een oorlogsfilm.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 00:13
Auryn
Auryn is offline
house of flying daggers
Echt heel erg mooi en kunstzinnig.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 00:57
Famoso
Avatar van Famoso
Famoso is offline
Citaat:
@Moon schreef op 02-04-2005 @ 18:10 :
The Classic
Winstruck
Il Mare
My Sassy Girl
Taegukgi

Allemaal koreaanse films. The Classic en Windstruck zijn naar mijn mening echte aanraders. Van Windstruck wordt trouwens nog een amerikaanse versie van gemaakt met Sandra Bullock als hoofdrolspeelster.
De eerste vier zijn liefdesfilms en Taegukgi is een oorlogsfilm.
Volgens mij ben je in de war met de Amerikaanse remake van Il Mare. Waarin overings ook onze eigen Willeke van Ammelrooy zal schitteren

Het zal mij overigens benieuwen, ik heb niet veel hoop voor deze remake. Ook niet voor de remake van My Sassy Girl.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 09:01
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Pff, het lijkt wel alsof ze alles remaken, beter laten ze het publiek gewoon kennismaken met de originele releases, vind het vrij oneerlijk dat al die amerikanen de eer (en vooral het geld) krijgen voor hun gebrek aan originaliteit.

Deze films komen binnenkort uit op asiamania trouwens:

24-mrt Infernal affairs 1 - in slipcase
05-april Zebraman
07-april Nang Nak
07-april KT
21-april Old Boy - Zowel in luxe 3 disc versie, als 1 disc versie verkrijgbaar.
21-april Three

Nang bak en KT ken ik niet, hoe zijn die?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 13:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 03-04-2005 @ 10:01 :

21-april Three

Three was toch allang uitgebracht hier? Bedoel je niet toevallig Three....Extremes?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:51
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Mja, ik heb het gewoon zo gekopieerd van de site van asiamania, maar volgens mij is het inderdaad three... extremes.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 14:45
Donny must die
Donny must die is offline
oasis <3
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 00:47
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
electic shadows draait donderdag in de bioscoop!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:58
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
2046

2046 is niet zo goed als het eerste deel, maar is op zijn eigen manier geweldig! Het verhaal is vrij lastig te volgen, en het duurt even voor alles duidelijk wordt.(ook al blijft er veel over voor interpretatie)
Hij weet niet zo te pakken als in the mood for love, ik denk omdat 2046 rond meerdere relaties draait, in plaats van de eenvoud van eén relatie.

Toch is 2046 een geweldige film, door zijn geweldige muziek (beter als deel 1!), vele mooie personages (oa. Zhang Ziyi), en de geweldige wereld die hier wordt geschapen. De emoties worden prachtig verwoord door de karakters, en de filmbeelden zelf verdienen ook een compliment. Nog meer als deel 1 is elk beeld een kunstwerk, waarschijnlijk door het hogere budget, maar alles ziet er prachtig uit, en zeker op een groot scherm komt dat er net even mooier uit.

Alhoewel niet zo goed als deel 1, toch geweldig, dat wordt maar importeren!
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Even een up, want ik wil een aanrader toevoegen.

Suzhou river Ik hoor bijna niemand over deze film op scholieren, maar ik was echt verpletterd. Bijna-meesterwerk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 08:30
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-04-2005 @ 15:51 :
Even een up, want ik wil een aanrader toevoegen.

Suzhou river Ik hoor bijna niemand over deze film op scholieren, maar ik was echt verpletterd. Bijna-meesterwerk.
Hmm, klinkt inderdaad als een mooie film, zal kijken of ik hem ergens zie .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:24
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-04-2005 @ 15:51 :
Even een up, want ik wil een aanrader toevoegen.

Suzhou river Ik hoor bijna niemand over deze film op scholieren, maar ik was echt verpletterd. Bijna-meesterwerk.
ook een van mijn lievelingsfilms, het is trouwens ook leuker om als westeling te kijken dan ben je toch wat meer verward denk ik.. van het begin tot het eind is die geweldig!!!

op het filmfestival in rotterdam dit jaar hing er een poster van in cinerama bij de dvd verkoop maar ze hadden er nog maar eentje van
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:27
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik zag hem liggen maar heb toch maar zebraman gehaald, heb de laatste tijd een beetje te veel liefdesfilms gezien .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:28
Donny must die
Donny must die is offline
Madness in bloom, is ook zon geniale film voor 13/14 euro te koop bij de boudisque, zeker doen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:42
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
lovetear schreef op 15-04-2005 @ 14:27 :
Ik zag hem liggen maar heb toch maar zebraman gehaald, heb de laatste tijd een beetje te veel liefdesfilms gezien .
En wat is daar dan weer mis mee...



moet wel toegeven dat zushou river een hele zoetsappige film is, daar moet je maar net van houden he!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:38
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Boel suggesties hier. Ken de meeste niet. Voorlopit staat Hero nog met een dikke vette stip op nummer 1. Zo mooi als die film eruit ziet... WAUW.
Qua verhaal niet fantastisch, maar wel een cinematografisch hoogtstandje. Fantastische film.

Verder vind ik Jet Li op dit moment de allerbeste Martial Arts-acteur die er rond loopt. Een film die ik hier ook goed in vind passen, en nog niet gezien heb, is Legend of the Red Dragon.
Ook Kiss of the Dragon is erg gaaf.
Ook een beetje humor. Verder kan ik natuurlijk wel aankomen met films als Cradle to the Grave, Romeo Must Die. Maar om dit nou topfilms te noemen... Staan bij mij wel hoog, maar dat is omdat ik een Jet Li fan ben
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Crispy schreef op 16-04-2005 @ 14:38 :
Boel suggesties hier. Ken de meeste niet. Voorlopit staat Hero nog met een dikke vette stip op nummer 1. Zo mooi als die film eruit ziet... WAUW.
Qua verhaal niet fantastisch, maar wel een cinematografisch hoogtstandje. Fantastische film.

Verder vind ik Jet Li op dit moment de allerbeste Martial Arts-acteur die er rond loopt. Een film die ik hier ook goed in vind passen, en nog niet gezien heb, is Legend of the Red Dragon.
Ook Kiss of the Dragon is erg gaaf.
Ook een beetje humor. Verder kan ik natuurlijk wel aankomen met films als Cradle to the Grave, Romeo Must Die. Maar om dit nou topfilms te noemen... Staan bij mij wel hoog, maar dat is omdat ik een Jet Li fan ben
Legend of the Red Dragon is anders een vrij zwakke film. Wat vind je van Fist of Legend, Once upon a time in China, en Fong Sai-Yuk? In die laatste twee laat hij zien dat hij ook kan acteren en beschikt over humor.

(Ik ben ook een Jet-fan, btw )
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:39
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-04-2005 @ 14:50 :
Legend of the Red Dragon is anders een vrij zwakke film. Wat vind je van Fist of Legend, Once upon a time in China, en Fong Sai-Yuk? In die laatste twee laat hij zien dat hij ook kan acteren en beschikt over humor.

(Ik ben ook een Jet-fan, btw )
Fist of Legend was inderdaad goed, die andere twee heb ik helaas nog niet gezien. Legend of the Red Dragon vond ik wel leuk op zich. Maar zoasl gezegt: Hero is top of the bill
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:46
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Once upon a time in china heb ik vandaag net gehuurd, morgen maar kijken dus .

Infernal affairs 1 heb ik ook gezien, vind het vreemd dat ze er 2 vervolgen op hebben gemaakt omdat ik het verhaal eigenlijk vrij 'af' vond. Eigenlijk was het gewoon een hollywood actiethriller, maar dan van veel hogere kwaliteit dan daar het gemiddelde is, vond het behoorlijk stijlvol allemaal.

Snap ook wel dat ze er in de vs een remake van willen maken, maar vermoed eigenlijk dat scorsese(die de remake zal regisseren) totaal niet in staat zal zijn deze film eer aan te doen.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 16-04-2005 @ 17:46 :

Snap ook wel dat ze er in de vs een remake van willen maken, maar vermoed eigenlijk dat scorsese(die de remake zal regisseren) totaal niet in staat zal zijn deze film eer aan te doen.
Ik denk ook niet dat er veel te verbeteren valt, maar ik heb begrepen dat Scrosese het origineel niet gezien heeft en niet van plan is om deze te gaan zien voordat de remake af is. Dat heeft zo zijn voordelen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:23
Verwijderd
weet iemand of er in omgeving amsterdam/zaandam ook videotheken zijn met beetje grote collectie aziatische (of naja, niet-amerikaanse) films? Films kopen doe ik niet omdat ik ze toch maar 1x kijk, maar huren vind ik wel leuk op zn tijd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:26
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 16-04-2005 @ 18:23 :
weet iemand of er in omgeving amsterdam/zaandam ook videotheken zijn met beetje grote collectie aziatische (of naja, niet-amerikaanse) films? Films kopen doe ik niet omdat ik ze toch maar 1x kijk, maar huren vind ik wel leuk op zn tijd.
Zaandam en directe omstreken is vrij hopeloos voor zover ik weet in ieder geval. Wel wat richting Amelie en Almodovar, maar bij die enkele titel die vaak in het assortiment zit houdt het wel weer op.

In Amsterdam zal het er gerust wel zijn, maar geen idee waar.

(denk eigenlijk dat het bij geen enkele filmclub of videoland wat is)
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 07:31
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-04-2005 @ 18:11 :
Ik denk ook niet dat er veel te verbeteren valt, maar ik heb begrepen dat Scrosese het origineel niet gezien heeft en niet van plan is om deze te gaan zien voordat de remake af is. Dat heeft zo zijn voordelen.
Welke voordelen dan? Dat het geen krampachtige poging wordt om het origineel na te maken misschien? Dat zou ik sowieso niet van scorsese verwachten.

Oh en once upon a time in china was mooi .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:08
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 15-04-2005 @ 22:42 :
En wat is daar dan weer mis mee...



moet wel toegeven dat zushou river een hele zoetsappige film is, daar moet je maar net van houden he!
Zebraman was echt geweldig, had na de film kramp in mijn gezicht en buik van het lachen, teringgrappige film .

Maar de reden dat ik dit post is dat aanstaande zondag om 14:00 op nps wereldcinema suzhou river op tv komt .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 17-04-2005 @ 08:31 :
Welke voordelen dan? Dat het geen krampachtige poging wordt om het origineel na te maken misschien? Dat zou ik sowieso niet van scorsese verwachten.

Ja, precies dat. En hij zal dus zelfs niet stiekem leentje buur spelen voor een enkele losse scene.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:20
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Kung fu hustle nu gezien. Ik vond hem erg vermakelijk, maar vaak is het allemaal net iets te 'looney tunes'.

Maar de actie is ok, en daar draait het dan toch ook wel om.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:37
meanrat
meanrat is offline
Volgens mij heb ik "Yi Yi" van Edward Yang er niet tussen zien staan. Prachtig familiedrama hoor.

En wat dachten jullie van Camel(s). Zeer zeer zeer traag, maar zeer zeer zeer mooi. Twee mensen van in de 40 daten met elkaar, maar het blijkt dat ze beide al getrouwd zijn en in het geheim afspreken. De camera weet de stille emotionele overpeinzingen met kracht vast te leggen. Poëtisch en realistisch.

Regio 3 helaas...
Maar ikzelf heb een dvd-writer in mijn pc en met software is de regiocode makkelijk vrij te zetten.

MeanRat
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:04
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Zushou he is zondag op tv!!!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 23:04
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
En morgen trouwens Deadly outlaw rekka , geen idee of het wat is, maar kan wel een beetje raden wat je ervan kan verwachten. (miike)
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 23:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is jammer dat ze geen films gaan uitzenden die ik nog niet gezien heb
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 06:58
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-04-2005 @ 00:17 :
Het is jammer dat ze geen films gaan uitzenden die ik nog niet gezien heb
Is die van vanavond wat?
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 22-04-2005 @ 07:58 :
Is die van vanavond wat?
Tja, het is een typische Miike-film. Daar moet je van houden. Dus veel, heel veel stijl en onderspeelde humor. En geweld natuurlijk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:45
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-04-2005 @ 13:01 :
Tja, het is een typische Miike-film. Daar moet je van houden. Dus veel, heel veel stijl en onderspeelde humor. En geweld natuurlijk.
Precies wat ik ervan verwacht dus .

Kent iemand "Jackie" van de nederlander Fow pyng hu? Ik vond paradise girls voor een nederlandse film behoorlijk goed gedaan, perfecte timing voor muziek, veel mooie scenes, jammer genoeg geen doorlopend verhaal en ik had wel het gevoel dat hij niet alles uit de scenes haalde, maar toch beter dan het gros van de nederlandse films die ik gezien heb. Jackie is zijn andere film, is die beter of slechter dan paradise girls?

Oh en the isle van kim ki-duk is opnieuw uitgebracht ofzo, ik zag hem in een nederlandse versie liggen bij de bijenkorf en de boudisque, ga hem aankomende week kijken .

En ik heb oldboy gehaald, er is een nederlandse versie gewoon bij de frs te krijgen .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:01
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Van de week Crouching Tiger Hidden Dragon gezien. Erg mooie martial-arts film. Inderdaad zelfde soort als Hero, maar ik vond Hero toch mooier. Ten eerste Jet Li natuurlijk, en ten tweede zag het er gewoon mooier uit.
Maar voorlopig is Crouching Tiger een goeie tweede.

Wat mij opviel was dat beide films dezelfe vergelijking maken tussen calligrafie en de vechtkunst. Ook in allebei wordt het woord zwaard gecalligrafeerd. Interessante stelling...

Het mooie aan beide films is dat ze laten zien dat martial-arts niet alleen om bloed en doden draait. Het gaat ook om het spirituele gedeelte, eer en schoonheid. Mensen vergeten dat wel eens, wat niet al te verwonderlijk is in een wereld waar vechtkunsten vrijwel alleen worden gebruikt voor het verwonden/doden van mensen, vooral in films. Maar ook met sporten als boksen e.d....
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Crispy schreef op 22-04-2005 @ 22:01 :
Van de week Crouching Tiger Hidden Dragon gezien. Erg mooie martial-arts film. Inderdaad zelfde soort als Hero, maar ik vond Hero toch mooier. Ten eerste Jet Li natuurlijk, en ten tweede zag het er gewoon mooier uit.
Maar voorlopig is Crouching Tiger een goeie tweede.

Wat mij opviel was dat beide films dezelfe vergelijking maken tussen calligrafie en de vechtkunst. Ook in allebei wordt het woord zwaard gecalligrafeerd. Interessante stelling...

Het mooie aan beide films is dat ze laten zien dat martial-arts niet alleen om bloed en doden draait. Het gaat ook om het spirituele gedeelte, eer en schoonheid. Mensen vergeten dat wel eens, wat niet al te verwonderlijk is in een wereld waar vechtkunsten vrijwel alleen worden gebruikt voor het verwonden/doden van mensen, vooral in films. Maar ook met sporten als boksen e.d....
Ik vind Hero echt heel erg goed, maar toch vind ik ook dat hij zowel de emotionele gelaagdheid en de verhalende kwaliteiten van Crouching Tiger mist. Ik weet dat Hero een film is waarbij personages en dialogen voornamelijk in dienst staan van de vertelstructuur en de uit te dragen boodschappen, maar die opzet voorkomt wel dat ik er net zo bij betrokken raak als bij Crouching Tiger Hidden Dragon. Om die reden vind ik die laatste dan ook superieur.

Maar zoals ik al zei, Hero heeft genoeg andere dingen die heel erg mooi zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:17
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-04-2005 @ 19:45 :


Oh en the isle van kim ki-duk is opnieuw uitgebracht ofzo, ik zag hem in een nederlandse versie liggen bij de bijenkorf en de boudisque, ga hem aankomende week kijken .

En ik heb oldboy gehaald, er is een nederlandse versie gewoon bij de frs te krijgen .
The isle heb ik nog nooit ergens gezien. Ook (nog) niet bij FRS te krijgen. Afwachten dan maar.

Old boy wil ik ook graag. Ik wil die 3-disc wel, heb nu een r3 geloof ik, 1-disc, met ontzettend foute cover.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:29
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Suzhou river was echt heel mooi . Helaas had ik de videorecorder verkeerd ingesteld waardoor ik nu godverdegodverdegodver de laatste 10 minuten van de film niet heb opgenomen .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.