Oud 08-10-2011, 00:37
Verwijderd
Naar aanleiding van deze leuke site http://www.film1.nl/filmliefde/ waar alle BN'ers die je maar kan bedenken iets vertellen over hun favoriete, meest ontroerende, engste en meest romantische film, wil ik hier dezelfde vragen stellen!

Wat is de grappigste film die je kent?

Welke film heeft je diep ontroerd?

Welke film associeer jij met verliefdheid?

Wat is de engste film die je kent?

Wat is de beste actiefilm die je kent?

Wat is de beste film die je kent?

Wat was jouw mooiste filmervaring?

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?

Wat is je favoriete Nederlandse film?


Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Het zou leuk zijn als je je keuzes onderbouwt met een verhaaltje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2011, 02:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat is de grappigste film die je kent?
The Big Lebowski. Pulp Fiction. Om redenen die kenners wel weten.

Welke film heeft je diep ontroerd?
Films van Mike Leigh, met name Secrets & Lies.

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Before Sunrise. Lekker rauw en puur, en hier en daar herkenbaar.

Wat is de engste film die je kent?
De eerste keer dat ik Ringu keek vond ik hem heel beklemmend. Als kind vond ik Watership Down (De Waterschapsheuvel) ook heel eng; ik keek hem 's nachts met mijn broertje toen we alleen thuis waren en we vonden het een nachtmerrie. Vooral toen de heuvels roodkleuren. Toen ik beide films later terugzag (en met name die scenes) vond ik het niet meer eng.

Wat is de beste actiefilm die je kent?
Terminator 2; geweldige sfx voor die tijd (en nog steeds indrukwekkend) en eentje die met recht een A-film genoemd mag worden, na al die B-film pulp uit de 80's.
Daarnaast de hele Indiana Jones-serie, want dat is een prima combinatie van actie, avontuur en humor.

Wat is de beste film die je kent?
Dat zijn er best veel. Tot mijn top 10 behoren iig Memento, The Godfather 1 & 2, Apocalypse Now, Fight Club, Mulholland Drive en Pulp Fiction.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
De tweede keer Apocalypse Now.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Ontelbare. Elke film die hierboven staat heeft wel één of meer scènes.
Edit: met name effecten en stunts uit oude klassiekers: zoals Buster Keatons formidabele stuntwerk in bijv. The General, of de special effects uit Faust (1926). Ik stond versteld hoe geavanceerd de effecten waren voor die tijd.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Oliver & Co, 1986, volgens mij in de bioscoop.

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Cloaca, toffe cast, leuk verhaal, zowaar grappig en goed geschreven.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Dunno.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 08-10-2011 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 02:08
Verwijderd
Wat is de grappigste film die je kent?
Ik vind films volgens mij niet zo vaak grappig. Films die echt puur als komedie bedoeld zijn dan. Van die gooi en smijt films met Jim Carrey, of Meet the Parents ofzo, vreselijk vind ik dat.
De grappigste film die ik ken vind ik denk ik toch The Big Lebowski. Ik kan die film keer op keer kijken.
Hetzelfde geldt wel een beetje voor Pulp Fiction.
Animatiefilms zoals Shrek en Finding Nemo vind ik trouwens ook erg grappig.

Welke film heeft je diep ontroerd?
Lastig, want door bijna elke film kan ik wel huilen en ontroerd raken. Maar de film die me het destijds het hardst heeft laten huilen van allemaal was denk ik A Beautiful Mind. Ik kan eigenlijk niet vertellen waarom, omdat ik dan teveel van het verhaal verklap, maar het is nu een van mijn facoriete films, en ook bij de tweede, derde, vierde en vijfde kijkbeurt kon ik nog diep ontroerd raken.
Ontroerd op een wat meer positieve manier werd ik door de film Etre et Avoir. Over een Franse basisschool op het platteland.

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Before Sunrise. Ik was helemaal weggeblazen door die film. De eerste ontmoeting met iemand, en het verliefd worden is daar zo ontzettend realistisch in weergeven, met alle gebaartjes, gedragingen en gesprekken die daar bij horen. Geweldig geacteerd. Echt de beste romantische film die ik ken.

Wat is de engste film die je kent?
Ik vind enge films sowieso altijd eng, ik ben een schijterd. Ik ben eigenlijk ook gestopt met enge films kijken, omdat ik er gewoon niet tegen kan. Vooral geestenfilms, gruwelijk.
The Shining vond ik de eerste keer kijken verschrikkelijk eng. De spanning die er heel de tijd hing, echt meesterlijk gedaan. Dat is eigenlijk de enige enge film die tot mijn favorieten behoort en ik ook nog weleens kijk.


Wat is de beste actiefilm die je kent?

Ik kijk eigenlijk nooit actiefilms, hou er totaal niet van. Al die achtervolgingen, explosies, motieven die me totaal onduidelijk zijn altijd, ik kan er gewoon niks mee.

Wat is de beste film die je kent?
Ik kan er echt niet een noemen. Ik heb een aantal favorieten, maar die hebben allemaal weer iets anders waardoor ik ze goed vind.
Maar, momenteel is mijn nummer 1 favoriet toch wel The Big Lebowski.Ik wil trouwens ook nog even een lans breken voor Naked van Mike Leigh. Niet een hoop mensen kennen die film, maar hij is echt vreselijk goed, hoe het hoofdpersonage neergezet is, wat hij allemaal zegt, en wat de film uitstraalt, echt heel erg goed gedaan allemaal.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Een van mijn mooiste filmervaringen was het eerste keer kijken van A Beautiful Mind. Ik ging die film vrijwel blanco kijken, had geen idee wat er allemaal ging gebeuren, en de beroemde plottwist had zo'n enorme indruk op me. Ik ben vanaf dat moment geloof ik niet meer gestopt met huilen, en het was meteen mijn favoriete film.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Tijdens de scenes met de pedofiele vader uit Happiness zat ik toch wel regelmatig met mijn mond open te kijken, net zoals met de schokkende speech die volkomen uit het niets kwam uit Festen. Toevallig allebei hetzelfde thema.
En natuurlijk de laatste scenes van Requiem for a Dream, die zijn zo naar en intens dat er bijna niet naar te kijken valt.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Dat moet een Disneyfilm geweest zijn. Ik kan me nog wel herinneren dat we naar The Lion King in de bioscoop zouden gaan, maar dat het niet doorging omdat het te erg sneeuwde. Toen was het huilen geblazen. Gelukkig gingen we later nog, en wat ik me nog kan herinneren is dat ik erg onder de indruk was van hoe het getekend was, hoe echt die beginscene met die vogels er bijvoorbeeld uitzag.

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Ik kijk eigenlijk nauwelijks naar Nederlandse films, dat zou ik wat vaker moeten doen. Zusje vond ik wel leuk om te kijken, vind ik ook wel een leuk concept. Maar ik ken echt veel te weinig Nederlandse films om een favoriet te hebben.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Juno is het eerste wat in me opkomt. Lijkt me een erg leuke rol om te spelen, zo bijdehand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 08:00
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Wat is de grappigste film die je kent?
She's the Man. Ik vind dat echt genant grappig.

Welke film heeft je diep ontroerd?
11. Althans, ik geloof dat die zo heet. Vooral een scene waarin je een jongetje ziet dansen voor allemaal soldaten. Op een gegeven moment komt er een man aan die iets vertelt. Hij neemt het jongetje mee naar huis en daarna zie je hem bij het graf van zijn ouders zitten. Ahhhw. Maar er zitten meer scenes in waar ik heel stil van werd.
Edit: de film heette niet 11. Wel een nummer, maar ik weet niet meer welk.

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Love actually. Ofzo.

Wat is de engste film die je kent?
Unstoppable. Niet eng in de zin van griezelig, maar ik werd er wel heel bang van.

Wat is de beste actiefilm die je kent?
Alle diehards! Of, nouja, beste weet ik niet. Maar dat is eigenlijk de enige actiefilm die ik leuk vind.

Wat is de beste film die je kent?
Geen idee. Jeux d'enfants, denk ik. Of Plastilinovaja vorona. Of Persepolis.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Weet ik niet. O, misschien dat ik de eerste keer de clip van Baba Fein van Haifa Wehbe zag. Ik zat niet echt van 'wauw' meer van 'wtf '.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Er is een film, ik weet de titel al niet eens meer, en dat begint in Oezbekistan. Dat vond ik een heel mooie scene - de kaalheid, de opdroging van de binnenzee daar. Je ziet dan ook boten die gewoon midden in de woestijn liggen. De rest van de film was niet zo heel geweldig, maar die scene wel.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Iets van Cheburashka, denk ik, of De Wollepluiskonijntjes.

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Krassen in het Tafelblad. Of, eigenlijk is dat de enige Nederlandse film die ik me zo kan herinneren.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Beit Baba. Als ik me de titel goed herinner.
__________________
And now, no.1: The Larch.

Laatst gewijzigd op 08-10-2011 om 08:52.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 13:48
Verwijderd
Wat is de grappigste film die je kent?

Ehm. The Big Lebowski of Life of Brian. Ik heb om beide films de eerste keer echt kom gelegen, en kan dat eigenlijk nog steeds, hoe vaak ik ze ook al gezien heb allebei.

Welke film heeft je diep ontroerd?

What's eating Gilbert Grape? ontroert me iedere keer weer. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik denk dat het komt door de toewijding en liefde van de hoofdpersoon voor zijn broertje en moeder, terwijl hij zo'n ontzettend kutleven heeft.
Another year vond ik ook heel ontroerend, en herkenbaar. Vrienden die een rotleven hebben, en hoe ver ga je erin om alles van hen te pikken en ze te blijven helpen.

Welke film associeer jij met verliefdheid?

Before sunrise, één van de weinige films die verliefdheid geloofwaardig en interessant weet neer te zetten. Ik werd er zelf bijna verliefd van.

Wat is de engste film die je kent?

Ik geloof dat ik enge films altijd een beetje uit de weg ga, ik weet het dus ook niet.

Wat is de beste actiefilm die je kent?

geen flauw idee

Wat is de beste film die je kent?

Naked, natuurlijk. Van Mike Leigh. Beste filmrol die ik ooit heb gezien. Briljante mix van (pikzwarte cynische) humor en pessimisme en ellende. Alles klopt aan die film, ieder pietluttig bijrolletje wordt ontzettend goed gespeeld. En hoe vaak ik de film ook gezien heb, ik ontdek steeds nieuwe interessante associaties en woordspelingen en verhoudingen tussen mensen etc. Bijzonder boeiend. En het is ook één van de weinige films die heel veel tegengestelde emoties in me losmaakte; verwarring, angst, ontroering, boosheid en uiteindelijk ook een paar keer de slappe lach.

Wat was jouw mooiste filmervaring?

Los amantes del circulo polar is een film waarin het toeval een grote rol speelt. De eerste keer dat ik die film zag, ervaarde ik zelf allerlei toevalligheden achter elkaar. Alsof het zo bedoeld was Daarbij ook een heel erg mooie film natuurlijk.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?

Cliché, maar de plasticzakje-scène uit American Beauty vind ik indrukwekkend en heel erg mooi, de muziek speelt daarin ook een grote rol. En ook de climaxscène in Naked; waarin Johnny en Sebastian/Jeremy elkaar kort ontmoeten. En ooit lang geleden ook de tangoscène in Moulin Rouge. Zeker in de bioscoop met het overweldigende geluid vond ik dat behoorlijk gaaf.
edit, even bij Stefanie gespiekt; de scène tussen vader en zoon in Happiness hoort ook absoluut in dit rijtje thuis!

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?

Geen idee hoe die heette, maar een of andere Zweedse film over een jongetje Nils, dat klein werd en in een muizenhol ging leven of zoiets.

Wat is je favoriete Nederlandse film?

Ik kan niet kiezen tussen Simon (want intens ontroerend), Cloaca (want goede acteurs, gave dialogen en goed verhaal) en Wilde mossels (want goede acteurs, interessante setting en goeie sfeer)

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Ik had graag Louise in Naked gespeeld of Celine in Before sunrise en Before sunset. En Emma in Betrayal, maar daar heb ik in elk geval al wel eens een scène uit gespeeld op de academie. Ik wil gewoon een keer het hele stuk spelen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 13:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat is de grappigste film die je kent?

Ik vind films niet heel vaak grappig, zeker grappig bedoelde films niet. Drie komen er meteen in me op: Happiness, The Big Lebowski en Duck Soup. Maar ik weet niet of dat nou de grappigste films zijn of gewoon mijn favoriete komedies om andere redenen.

Oh, eigenlijk is het gemakkelijker: de grappigste film ooit is The Room.

Welke film heeft je diep ontroerd?

Synecdoche, New York.

Welke film associeer jij met verliefdheid?

Rear Window, Casablanca en Singin' in the rain hebben aangename liefdesverhalen. Films van Chaplin en Keaton vaak ook. Films die alleen maar over liefde gaan kijk ik niet zo vaak.

Wat is de engste film die je kent?

Dark Water, Ring, Insidious en The Orphanage (in die volgorde) waren denk ik het meest effectief eng op het moment dat ik ze keek, maar mijn favoriete horrorfilm is The Shining.

Wat is de beste actiefilm die je kent?

Our Hospitality en Raiders of the Lost Ark. Dat soort dingen maken ze niet meer. Tegenwoordig komen de beste actiefilms en -scènes van Pixar.

Wat is de beste film die je kent?

Stalker.

Wat was jouw mooiste filmervaring?

Stalker kijken. En De Leeuwenkoning als kind in de bioscoop. Ik had wel eerder films in de bioscoop gezien, maar deze kan ik het best herinneren. Het moment dat Scars poot met een doffe klap neerkomt en een muis vangt is een van de meest levendige herinneringen uit mijn jeugd. Ik denk dat ik die film maar niet opnieuw in de bioscoop moet zien, dat zou het wellicht verpesten.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?

Alle set pieces uit The Shining en A Clockwork Orange.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?

Disneys Peter Pan, in de bioscoop.

Wat is je favoriete Nederlandse film?

Masterclass van Hans Teeuwen. Zeer geestig, zeer ondergewaardeerd.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Ik denk dat ik wel iets had gekund met het script van Dracula (1931) of Frankenstein (1931). Of iets grappigs, Happiness ofzo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 08-10-2011 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 13:59
Verwijderd
Wat is de grappigste film die je kent?

From 13 to 30,
ik was zelf 13 toen ik hem had gezien,en herkende me in sommige personages

Welke film heeft je diep ontroerd?
One flew over the coco's nest,Leon,The shawshank redemption
Ik heb ze allebei gezien toen ik 11-12 was en zelfs toen vond ik het de mooiste films ooit.
Oh en Million dollar babe

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Leon,
na het kijken van dit film begreep ik hoe heerlijk het leven is en hoe belangrijk het is om van te houden en geliefd zijn

Wat is de engste film die je kent?
House of Wax,Dark water


Wat is de beste actiefilm die je kent?
Terminator(alle delen)

Wat is de beste film die je kent?
Leon,V for Vendetta,Million dollar babe

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Leon...
Elke keer als ik die film kijk is het net a;ls de eerste keer

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Toen Matilda de plant van Leon ging planten

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Green mile,ik heb hem gezien toen ik klein was en hij heeft echt veel indruk op mij gehad.
Hoewel ik het een mooie film vind is ie niet een van mijn favorieten

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Komt een vrouw bij de dokter,
het laat zien dat liefde blijft bestaan,ondank de ziekte en vreemgaan


Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Leon,

Laatst gewijzigd op 08-10-2011 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 14:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Sommige BN-ers op die site hebben trouwens wel geestige antwoorden.

Frans Bauer:

Wat is de grappigste film die je kent?


De grappigste film die ik ken, is The Nutty Professor II: The Klumps. Het is geweldig om te zien hoe Eddie Murphy zeer verschillende rollen kan spelen. Dat is echt te grappig!

Hero Brinkman:

Wat is de grappigste film die je kent?


Dat moet iets zijn van John Cleese, Louis de Funès of Rowan Atkinson. Ik hou daar enorm van: als ze maar gek doen! Van die enorm droge humor. Het kan helemaal geen kwaad om het leven af en toe een beetje te relativeren. Het is heel belangrijk om af en toe eens goed te lachen. Ik heb dat gemerkt bij de politie, waar ik 22 jaar heb gewerkt. Dan speelden we soms met collega's fragmenten van Fawlty Towers na en verzonnen zelf hele nieuwe sketches. Datzelfde gold trouwens voor Crediteuren/Debiteuren toen dat heel populair was. Ook in de politiek is humor erg belangrijk, ja. In de PVV-fractie wordt erg veel gelachen. Het houdt je met beide benen op de grond. En lachen is ook een hoopvolle emotie: je gaat altijd goedgeluimd weer verder na een flink lachsalvo.

Wat is de beste film die je kent?

Ik ben helemaal gek van The Lord of the Rings. Ik heb de trilogie-dvd-box thuis liggen en letterlijk al tientallen keren gezien. Ik kan vrijwel alle dialogen mee praten. En het boek heb ik zowel in het Engels als in het Nederlands meerdere malen gelezen. J.R.R. Tolkien heeft een droomwereld geschapen, een wereld die niet bestaat. Maar toch vindt je in Middle Earth heel veel herkenbare facetten uit het echte leven terug: heldendom, de strijd tussen goed en kwaad. Ik zie thematisch ook enorm veel overeenkomsten tussen The Lord of the Rings en de Nederlandse politiek.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Ik had heel graag willen mee werken aan Fawlty Towers! Ik had dolgraag een keer op de set willen kijken bij de grote John Cleese. En ik denk dat ik hem op basis van bijna een halve eeuw levenservaring nog wel een paar prima verhaalsuggesties aan de hand had kunnen doen.

Henny Huisman

Wat is de grappigste film die je kent?

Meet the Fockers. De film is herkenbaar leuk en irritant tegelijk: twee totaal verschillende Amerikaanse gezinnen die elkaar niet liggen maar het moet wel voor de familieband.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 14:45
Verwijderd
Ik betwijfel of ik het allemaal eerlijk kan beantwoorden want tussen mijn 15e en 18e jaar heb ik zóveel buitenlandse films gezien waar echt een paar prachtige stukken tussen zaten, maar ik heb geen idee meer hoe die heten. Maargoed, toch een poging dan maar.

Wat is de grappigste film die je kent?
The Big Lebowski want de hele cast. Iets recenter vond ik Inglorious Bastards ook erg leuk. Als flauwe amerikaanse humor film zou ik 'the year 1' nomineren.
Welke film heeft je diep ontroerd?
Requiem for a Dream. Niet dat ik in tranen uitbarstte maar dat was een van de weinige films waar ik achteraf een ongemakkelijk gevoel van kreeg, alsof de boodschap van de film mij in het hart trof. Daar was ik ook weer snel vanaf, maar de film zette mij destijds heel erg aan het denken.
Welke film associeer jij met verliefdheid?
Een of andere spaanse film waar ik helaas de naam van vergeten ben.
Wat is de engste film die je kent?
Ik vond Bram Stoker's dracula erg eng, maar die keek ik dus toen ik nog veels te jong was. Tegenwoordig kan ik helaas niet meer echt bang gemaakt worden door enge films, maar ik kijk ze nog wel graag.
Wat is de beste actiefilm die je kent?
Moeilijk gezien de meeste actiefilms bagger zijn. Ik heb me heel erg vermaakt met de die hard reeks, toen actiefilms nog actiefilms waren. The matrix vond ik erg vet maar achteraf gezien is hij natuurlijk ook niet heel bijzonder.
Wat is de beste film die je kent?
Ik zou echt geen favoriet kunnen noemen.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
The Matrix op zo'n extra groot bioscoopscherm. Ik wist helemaal -niets- van de film en mijn grote zus had me meegenomen voor m'n verjaardag. Ik vreesde het ergste toen de film begon maar dat werd heel snel rechtgezet door Trinity met haar bullettime. Rest van de film op het absolute randje van mijn stoel gezeten.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Toen ik als klein mannetje erachter kwam dat Vader, in fact, Luke's vader was. Daar was ik een week lang niet over stil te krijgen.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
The Neverending story.


Wat is je favoriete Nederlandse film?

Abel, hoewel ik Simon ook verrassend leuk vond om te kijken. Verder heb ik snel een hekel aan nederlandse films omdat ze 9 van de 10 keer vervelende BN'ers erin proppen die helemaal niet kunnen acteren (maar toch in 10 films en zoveel series spelen?)

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Hmm, ik had destijds heel graag Neo in The Matrix gespeeld. Toch denk ik dat ik een betere bad guy zou zijn dus hopelijk gaan ze me eerdaags even casten voor een nieuwe batman oid. Regisseren heb ik totaal geen interesse in.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 18:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is de grappigste film die je kent?
Hmm. Dit moet een film zijn waar ik na de vijfde keer ook nog om heb gelachen. Dat wordt dan de Holy Grail van Monty Python, denk ik! Of de Meaning of Life. Hmm.


Welke film heeft je diep ontroerd?
Amélie. Maar ontroerd op een heel positieve manier. Telt dat ook? Ik word heel blij van die film. Ik denk dat De Gelukkige Huisvrouw de film is waarbij ik het meest gehuild heb.

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Eh, geen idee. Films die leuk waren om met een geliefde te kijken. Het leukst om samen te kijken was Turbo (niemand komt aan maaskantje!) en Sucker Punch.
Maar even goed nadenken.
Mm, Pirates of the Caribbean.


Wat is de engste film die je kent?
The Ring. Ik ben daar zo bang van geworden dat ik twee maanden lang nachtmerries had en er zelfs van ging hallucineren.

Wat is de beste actiefilm die je kent?
Oef, ik ken niet zoveel actiefilms. Maar Death Proof is wel een favoriet denk ik. Telt die?

Wat is de beste film die je kent?
Hm. Nou, Oliver Twist van Roman Polanski heb ik het vaakst gezien, dus die komt wel in aanmerking, maar ik weet niet of ik dat de beste vind. Ik vind Heavenly Creatures ook heel goed, en What Dreams May Come ook. Ooh en Sucker Punch vind ik fan-tas-tisch! En Series of Unfortunate Events.
Ja, dat is hem. Series of Unfortunate Events vind ik het beste.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Dat weet ik niet, ik ben al blij als ik een film in één keer kan afkijken. Dan is hij wel geslaagd.

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
De scène waar Ariël (de kleine zeemeermin) op de rots zit en haar 'dat is mijn wens (deel 3)' zingt en dat dat water dan achter haar opspat. Dat is jarenlang dé inspiratiebron geweest voor een groot deel van mijn tekeningen en het is zeker weten de filmscène die ik het vaakst heb nagespeeld.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Dat weet ik niet, welke precies het eerste was. Beslist een Disneyfilm. Ik denk de Toverfluit, trouwens.

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Oorlogswinter, denk ik. Of ciske de Rat. Nee, Oorlogswinter. Die vond ik heel goed en alles.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Ergens de regie van doen is nooit een droom van me geweest. En ik weet ook niet of er films zijn waar ik graag de hoofdrol in zou spelen. Ik zou denk ik liever een Bond Girl zijn, ofzo. Een mooi meisje in een actiefilm.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Sommige BN-ers op die site hebben trouwens wel geestige antwoorden.
Die van Maarten van Rossem is helemaal grappig om te lezen:
http://www.film1.nl/filmliefde/120-M...an-Rossem.html
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 16:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat is de grappigste film die je kent?

Dat is altijd zo moelijk, omdat ik humor onbewust associeer met lachen. Maar de beste comedies zijn m.i niet eens zo heel erg grappig. Een van de beste voorbeelden van een ouderwets grappige film die ook gewoon tot de beste in het genre behoort is Groundhog Day. Verder ben ik ook gek op de wat meer zwartgallige moderne werken als Happiness en Idioterne

Welke film heeft je diep ontroerd?

Eh..."diep ontroerd". Nu moet ik over mijn gevoelens gaan praten enzo. Yuck. Maar ik vond Forrest Gump als kind heel erg ontroerend, vooral als Forrest bij het graf van zijn vrouw staat te sobben enzo. The Sweet Hereafter is ook ontroerend, gek genoeg juist omdat het zo kil en observerend met rouwverwerking omgaat.

En van Hana-Bi en The Lion King kreeg ik toch ook wel een brokje in m'n keel. Maar dat had eigenlijk meer met tragiek te maken.

Welke film associeer jij met verliefdheid?

Alles Is Liefde. En dat is toch wel een behoorlijke schijtfilm.

Wat is de engste film die je kent?

Veel van de beste horrorfilms zijn m.i niet echt eng te noemen. Uitzonderingen als Halloween daargelaten, ben ik sowieso ben ik meer een sfeer- en spanningmannetje dan een angstmannetje. The Exorcist, Riget, In The Mouth of Madness, Braindead en Dawn of the Dead zijn nog steeds mijn favoriete horrorfilms die het helemaal zonder angstaanjagendheid moeten stellen. Dus eigenlijk zou ik die hier niet moeten noemen, maar omdat ze niettemin bekend staan als "enge films, want horror!", doe ik het lekker toch.

En qua niet-horror vond ik vroeger The Silence of the Lambs , Tesis en Wait Until Dark ook wel behoorlijk beklemmend.

Wat is de beste actiefilm die je kent?

Mja, wat Amerikaans genrewerk betreft natuurlijk Die Hard. Welke anders. En meer recentelijk eigenlijk ook wel Rambo en Taken, maar dan als goedkoop en simplistisch vermaak in de sporen van hun klassieke voorgangers.

En van de betere MA-films als Crouching Tiger Hidden Dragon, Saat Po Long, Fist of Legend , Iron Monkey etc. kan ik ook wel tot in diep in de eeuwigheid genieten.

Wat is de beste film die je kent?

Kurosawa's Ran. Zelden zoiets geniaals op meerdere niveau's gezien. Maar eigenlijk is het hele oeuvre van Kurosawa gewoon bazenwerk. Opbokken met je Kubrick, Fellini, Hitchcock en Tarkovsky. Akira is de man.

Wat was jouw mooiste filmervaring?

Hmm....ik heb ooit in Canada een double feature, bestaande uit Walking on the Wild Side en Oasis, bijgewoond. Niet alleen waren de films goed, maar ook de hele ambiance in dat Canadese filmhuis was op een interessante manier wazig

En mijn eerste horrorrnacht in de bioscoop was ook best wel onvergetelijk. Vooral ook omdat ik iedereen al meteen bij de eerste film het leven zuur maakte met mijn ranzig meurende kaaschips




Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?


Och, dat zijn er erg veel. Het bomengevecht tussen Li Mu Bai en Xiao Long in CTHD heb ik heel lang niet uit m'n kop gekregen. Evenals de laatste paar minuten van In The Mood For Love.. Oh en de brute "dood" van Murphy in Robocop....man, dat was echt zó schokkend toen ik dat voor het eerst zag als 10-jarig jochie En eveneens in Robocop natuurlijk de geniale mislukte presentatie van Ed 209, waarin hij iemand finaal overhoop knalt. Godsamme, dat waren nog eens groteske momenten. Verhoeven is daar best wel goed in.

Op een wat subtieler en meer esthetisch verantwoord niveau dan die laatste twee hebben ook meerdere scenes van o.a Ascenseur pour l'échafaud , Raise The Red Lantern, Blade Runner, Hukkle, en Black Narcissus behoorlijk wat indruk gemaakt.

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?

Ehm....volgens mij was dat één of andere oude film over een prehistorisch eiland waarop zo'n reusachtige caveman iedereen kapotschopt. Er kwam ook een t-rex en een vleesetende plant in voor

Wat is je favoriete Nederlandse film?

Karakter, denk ik. Cloaca is ook goed.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Ik zou nergens in willen spelen, maar ik had graag de regie overgenomen van Zack Snyder bij Watchmen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 09:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Wat is de grappigste film die je kent?

Monty Python, Holy Grail

Welke film heeft je diep ontroerd?

The Great Dictator

Welke film associeer jij met verliefdheid?

High Fidelity

Wat is de engste film die je kent?

The Descent

Wat is de beste actiefilm die je kent?

Seven Samurai

Wat is de beste film die je kent?

Ikiru

Wat was jouw mooiste filmervaring?



Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?

Oktyabr, brugscene

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?

Waterschapsheuvel

Wat is je favoriete Nederlandse film?

geen

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?

Nosferatu
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 17:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat is de grappigste film die je kent?
Hmm.. geen idee, laat me even denken. Ik vind Despicable Me nog steeds heel leuk, en Bruce/Evan Almighty kan ik ook nog steeds smakelijk om lachen. The Hangover heb ik ook bijna van in mijn broek gezeken, maar grappigste film ooit? Geen idee.

Welke film heeft je diep ontroerd?
Titanic ontroert me altijd wel, maar dat is meer omdat het dikke shit is dat hij dood gaat en zij niet. En het einde met die bruiloft doet het hem altijd
Ik weet niet hoe serieus je dit antwoord kunt nemen, aangezien het komt van iemand die nog ontroerd wordt van Merci reclames en GTST.

Welke film associeer jij met verliefdheid?
Eternal Sunshine of the Spotless Mind <3 maar dat is omdat het voor mij heel herkenbaar was op een bepaald punt.
En Harry Potter, maar dat ligt meer aan mezelf. Hoe vaak ik ook kijk en welk deel ik ook kijk, ik krijg altijd vlindertjes in mijn buik van die films.

Wat is de engste film die je kent?
Ik ben een enorme schijterd en ik hou helemaal niet meer van enge films, na het half zien van Paranormal Activity heb ik 3 dagen met het licht aan geslapen (vannacht een stukje trailer van de nieuwe gezien en ook nog met het licht aangelegen tot ik bijna sliep). En die heb ik maar half gezien, omdat ik over het algemeen met ogen en oren dicht zat. Ik vond The Grudge ook teringeng en Gotika ook.

Wat is de beste actiefilm die je kent?
Ik hou niet zo van actiefilms, omdat het meestal loos geschiet is. Ik vond de Harry Potters wel heel goed, al weet ik niet of dat als actiefilm te bestempelen is. Anders is het pech!

Wat is de beste film die je kent?
Dat zijn er meerdere. Eternal Sunshine of the Spotless Mind vind ik heel mooi, ik ben door die film enorm verliefd geworden op Kate Winslet en ik waardeer Jim Carrey veel meer, omdat ik weet dat hij ook heel goed niet grappig kan doen.
Lion King, need I say more. Epische film.
De Harry Potters <3
The Prince of Egypt heb ik vroeger eindelijk gehuurd bij de videotheek (toen in het Nederlands) en vorig jaar eindelijk voor mezelf op dvd gekocht. Heerlijke ontroerende film, kan ik ook geen genoeg van krijgen.
En The neverending Story natuurlijk <3 omg, die film is zo heerlijk. Lekker meejanken met Atreyu en Falcor is wel mijn favoriete draak aller tijden.

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Lekker cheesy en niet het antwoord dat verwacht wordt: De laatste Harry Potter film kijken is voor mij, tot nu toe, de mooiste ervaring. En tevens ook verdrietig, omdat mijn jeugd er natuurlijk mee afgesloten wordt, het is nu echt over. Maar het was mooi. Ik kan het niet uitleggen en de meesten zijn het vast niet met me eens en/of verklaren me voor gek, maar soit!

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
ESotSM: Dat Joel zich beseft dat hij Clementine helemaal niet wil vergeten, maar het proces niet meer stop kan zetten.
prince of Egypt: De bevrijding uit Egypte.
Titanic: Het hele zinken, inclusief geweldige muziek.
Harry Potter 1 t/m 7.2: Alles <3

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Belle en het Beest, in ons oude huis was dat nog, dus toen was ik 4 ofzo. Ik weet er niet veel meer van, maar wel dat ik daarna moest janken en dat mijn moeder zei dat de film toch een te grote indruk had gemaakt.

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Ik vind Nederlandse films doorgaans slecht. Het zijn meestal dezelfde acteurs en hetzelfde acteerwerk. En natuurlijk zal ik alle juweeltjes van ons land wel weer gemist hebben en blablabla, maar ik heb geen favoriete Nederlandse film.

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Dit vind ik een moeilijke vraag. Ik zou het wel leuk vinden om in een romantische comedy te spelen met een hete tegenspeler.
Ik zou eigenlijk in BtvS willen spelen. Vroeger speelden een vriendin en ik dat altijd na we hadden ook echt staken enzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 18:10
femmiexx
femmiexx is offline
Wat is de grappigste film die je kent?

Welke film heeft je diep ontroerd?

Welke film associeer jij met verliefdheid?

Wat is de engste film die je kent?
Sint

Wat is de beste actiefilm die je kent?
James Bond

Wat is de beste film die je kent?
the Change Up

Wat was jouw mooiste filmervaring?
Gister haha

Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
zou ik echt niet weten

Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Petson and Findus

Wat is je favoriete Nederlandse film?
Radeloos

Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Ik hou van films kijken niet van acteren of regeren
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 18:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Oh, eigenlijk is het gemakkelijker: de grappigste film ooit is The Room.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 11:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Wiseau = God
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Studeren Korte vragenlijst: €15,- cadeaucard winnen!
RolandNL
6 04-04-2012 14:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap The Human Centipede II aangepast voor Britten
Afwezignummer2
22 27-10-2011 15:30
Films, TV & Radio Zin om een bioscoopbon te winnen?
LonnekevL
0 21-10-2011 17:19
Seksualiteit foto`s en filmpjes van jou?
erikdebruin
16 16-04-2011 12:28
Films, TV & Radio Enquête over films
Balance
31 06-12-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.