Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 19:38
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
Ej,

Ik had net met een aar vriendinnen een "ontzettend diep gesprek" over Char... Je weet wel, dat tv-programma met Jaja Murali (of hoe je het ook schrijft) en met Char, een Amerikaans medium.. Dan krijge ze gasten en...blablabla... vertelt wat de overledenen tegen een persoon willen zeggen... De meningen in mijn vriendengroep waren precies verdeelt: de ene helft vond het onzin, de andere geloofde er heilig in...

Maareh, geloven jullie hier nu in, of vinden jullie dit totale onzin?!
Ik geloof het namelijk wel, en vind het wel interessant eigenlijk...


Tell me...

Love Lies
__________________
achja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 19:50
wissie
wissie is offline
Volgens mij is het allemaal show. Ik heb altijd het gevoel dat degenen die het meeste in de publliciteit treden, de grootste oplichters zijn. Denk aan Jomanda.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:52
Verwijderd
Ik heb weleens een stukje daarvan gezien, maar ik vond het eerlijk gezegd grote onzin. Ze besteden meer aandacht aan de huilende mensen daar, omdat dat 'medium' dan iets zegt wat waar is over de overledene. Wie zegt dat de gasten in dat programma van tevoren geen uitgebreide vragenlijst hebben moeten invullen over die overledene waar dat 'medium' dan ff wat dingen uit heeft gehaald om te vertellen? Om maar een voorbeeldje van 'bedrog' te noemen.
Op zich boeit het onderwerp me ook wel, maar dit programma bracht het gewoon niet goed. Dit gaat niet om het contact met de overledene, maar alleen om entertainment en de kijkcijfers. En dat het een Amerikaans medium is en het programma van oorsprong ook uit Amerika komt, vind ik eigenlijk al genoeg zeggen...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:02
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
Uhuh, jah zit eik wel wa in..... Ma ik wejt ut niej...
Ben ik nu geen nuchtere Nederlander meer?!
Maar ik vind het nog steeds wel boeiend eigenlijk
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:03
DaBoY
DaBoY is offline
kweenie of het waar is wat er in dat programma gebeurt.

Op mystiek ofzo was er ook zo'n topic over, maar ik vind het wel raar dat ze steeds vraagt of de naam bijvoorbeeld met de letter "a", "f, of "t" begint
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:05
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
Uhuh....
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:08
DaBoY
DaBoY is offline
Ja Li3s...?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:18
Verwijderd
vinnut af en toe maar eng wat ze doet, maja, t is tv, dus t kan ook nep zijn. je weet het niet, en zal het ook nooit te weten komen.

*trouwes, jomanda is wel een héél extreem voorbeeld. die is pas echt nep*
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik geloof d'r eigenlijk ook wel in.

kheb al zó veel interviews gelezen van bekende nederlanders en journalisten die een gesprek met char hadden gehad en allemaal beweerden dat er absoluut geen gesprek aan vooraf was gegaan. ook op tv zeggen al die bekende nederlanders dat. Nou kan het natuurlijk heel goed zijn dat ze liegen, maar ik denk dat bepaalde bn'ers zich daarvoor niet laten gebruiken...
en als d'r echt zo'n gesprek aan vooraf zou gaan zou char ook niet twijfelen of de naam bijv met een d of een t zou worden geschreven. dan zou ze doen alsof ze meteen de juiste naam binnen kreeg ofzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:22
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Ik heb er totaal niets op tegen, als die mensen zich er beter door voelen, moet het zeker doorgaan. Alleen snap ik het nut er niet van dat het op tv moet. Jomanda's show op tv ook geflopt, ik snap niet waarom ze het blijven proberen op tv. En het is ook echt goedkope tv: zet een medium als Char of Jomanda naast Chazia Mourali, en het laatje jank tv kan zo worden opengetrokken, dat vind ik een beetje makkelijk. Maar buiten tv om is er niets op tegen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 06:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 12-09-2003 @ 21:03:
kweenie of het waar is wat er in dat programma gebeurt.

Op mystiek ofzo was er ook zo'n topic over, maar ik vind het wel raar dat ze steeds vraagt of de naam bijvoorbeeld met de letter "a", "f, of "t" begint
en afgelopen keer was het steeds de "j" of de "g"

Maar, ik vind het wel interessant. Ik vind ook dat het niet echt vergeleken kan worden met Jomanda, ik vind dat zo'n rare vrouw :/

Ik ben het ook wel met Daangerous eens waarom het op tv moet. Het is alleen maar kijkcijfertjes trekken met entertainment. En op tv weet je nooit of het echt is :/ (dat blijkt ook wel met die live shows die helemaal niet live blijken te zijn ).

Maar toch, buiten tv om (dan heb je natuurlijk ook de fakers en de niet fakers, maar daar gaat het even niet om).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 08:10
Verwijderd
"Ken je iemand wiens naam met een M of een G begint?"
-> iedereen kent wel zo iemand
"Is de tweede letter van zijn/haar naam een E of een A?"
-> logisch zeg, heel veel namen beginnen daarmee

en als er iets niet klopt, moeten de gasten volgens mij maar doen of het toch zo is.

ofwel:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 09:35
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
de grootste onzin.
wel hilarisch afentoe
char aan irene moors"ken je een persoon wiens naam begint met een C"

Irene"hmm....een C....nee hoor"
*denkt*
nee echt niet
char "carl...carla misschien?"
Irene "carlo misschien?"
char"jaaa!"
irene" ohh ik dacht dat het over dode personen ging"


Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:32
ikaruz
ikaruz is offline
Ik weet niet of jullie de film 'being john malkovich' hebben gezien, maar op een gegeven moment gaat hij de naam van een vrouw raden. Hij begint gewoon met een letter, kijkt naar haar gezicht en ziet dus of het goed of fout is en zo gaat hij haar hele naam verder. Char doet me daar heel erg aan denken, gewoon wat gokkken, meestal een medeklinke en een klinker samen, heb je altijd wel de klinker goed als de medeklinker niet klopt en dan wat combinaties proberen. Geloof er dus niet echt in, maar is wel onwijs grappig om naar te kijken.
__________________
[nerd!]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:01
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 13-09-2003 @ 10:35:
de grootste onzin.
wel hilarisch afentoe
char aan irene moors"ken je een persoon wiens naam begint met een C"

Irene"hmm....een C....nee hoor"
*denkt*
nee echt niet
char "carl...carla misschien?"
Irene "carlo misschien?"
char"jaaa!"
irene" ohh ik dacht dat het over dode personen ging"


ja dat vond ik ook zo goedkoop....heel nederland kent carlo boszhard in combi met irene moors....
bedenk dan iets goeds
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:51
Wicked Witch
Avatar van Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Ik geloof er niet zo in...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:02
Verwijderd
ik vind het lachwekkend. er was laatst iemand die nog ging janken omdat z'n dooie pappie z'n homohuwelijk goedkeurde

het is echt zo'n onzin. lees wat ikaruz heeft gezegd, dat is hoe het werkt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:59
Verwijderd
ik geloof er niks van. Amerikaans gezemel ten top.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2003, 15:01
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb het nog nooit gezien. Hoor er weleens mensen op school over praten die me dan aansporen om het ook te kijken, als ik dan vervolgens hoor waar het over gaat, denk ik : laat maar.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:20
Verwijderd
Wat een onzin. En dat dat op zo'n commerciële manier wordt uitgebuit, pff. Dom programma.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:04
pete
pete is offline
Ik geloof er heilig in...En ze zegt heel vaak"j of g" en 'e of a". Maar dat komt omdat het nederlandse namen zijn en niet weet hoe ze die moet spellen als ze de namen in haar hoofd hoort, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:05
pete
pete is offline
want wij zeggen ee en in het engels is dat een a. Hetzelfde bij de g en de j.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
pete schreef op 13-09-2003 @ 17:05:
want wij zeggen ee en in het engels is dat een a. Hetzelfde bij de g en de j.
Nou en, na een paar keer een naam en de uitspraak te hebben geraden, kan je dat toch wel weten? Dan hoeft ze toch niet steeds twee letters te noemen vanwege uitspraakverschillen. Nee, ze doet het alleen zodat de kans kleiner is dat ze verkeerd gokt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:58
Rissie
Avatar van Rissie
Rissie is offline
Dit is zown nep programma... Pff ik ging t kijken en toen was er iemand die zn zoon was kwijtgeraakt.. Wel hele erge verhalen maar ik geloof er geen barst van.
__________________
!Neej DAH!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:03
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik geloof er helemaal nix van...
Vind het maar een suf programma, zou het alleen interessant vinden als ze die trucs eens op mij uit probeerde
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2003, 21:09
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
het gaat niet over geloven, het gaat erom dat de mensen in het programma steun vinden bij Char, dat moeten ze zelf weten: dat is hun goed recht. Ik snap alleen niet waarom ze het naast Chazia Mourali op tv doet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:28
Madita
Madita is offline
grote nonsens is dit... Ik vind het dan ook echt matig dat die comerciele mediums met de gevoelens van mensen spelen die er heilig in geloven, en ben er 100% zeker van dat die soort mediums, om niet te zeggen alle, donders goed weten dat ze bedriegers zijn.

Maar als je je effies wilt ontspannen , en lachen, ben ik het er mee eens dat dit soort programmas er erg geschikt voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:41
Verwijderd
Onzin indeed. Ook als gasten dan een vraag stellen krijgen ze nooit antwoord. Eerst vroeg iemand hoe haar neef ofzo was gestorven aan die 50 xtc pillen, zelfmoord of moord? Maar ze kreeg als antwoord: Hij waakt over je, alles is goed. En dan maar janken, oh oh wat een blijdschap, een teken van de overledene. Yeah right. zoiets kan ik ook wel verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:48
kastdeur
kastdeur is offline


Ken je iemand met een A in de naam? Nee? Een K? Euh nee ik bedoel een D? Ja? Di...Da...? Dirk?

Ken jij een Dirk?

Nee.

Iemand waar een D, een i, een r of een k in de naam zit?

Nee.

Iemand waar een D, een i, een r, of een k in het beroep zit?

Ja.

Oh nou die persoon wil zeggen dat het goed gaat en dat er over jou wordt gewaakt.

Geniaal, ik ben soms fan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 06:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Danique schreef op 15-09-2003 @ 00:41:
Onzin indeed. Ook als gasten dan een vraag stellen krijgen ze nooit antwoord. Eerst vroeg iemand hoe haar neef ofzo was gestorven aan die 50 xtc pillen, zelfmoord of moord? Maar ze kreeg als antwoord: Hij waakt over je, alles is goed. En dan maar janken, oh oh wat een blijdschap, een teken van de overledene. Yeah right. zoiets kan ik ook wel verzinnen.
ja idd, ze zei dat het geen moord was.
maar iemand die 50 xtc pillen slikt (gewoon om het uit te proberen)...
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:16
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
ik vind dat je er wel iets dieper op in kunt gaan dan alleen zeggen "het is grote onzin"...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
wouszer schreef op 13-09-2003 @ 09:10:
"Ken je iemand wiens naam met een M of een G begint?"
-> iedereen kent wel zo iemand
"Is de tweede letter van zijn/haar naam een E of een A?"
-> logisch zeg, heel veel namen beginnen daarmee

en als er iets niet klopt, moeten de gasten volgens mij maar doen of het toch zo is.

ofwel:
dat laatste betwijfel ik. lang niet iedereen is zo goedkoop en zeker bn'ers hebben het niet nodig om (ongeloofwaardig voor sommigen) zo naast een medium te zitten.

en soms heeft ze het toch ook wel verrassend goed: bij de dochter van willem ruis zei ze dat ze een ballon zag en willem ruis bleek heel veel van ballonnen te hebben gehouden en had er altijd één in de kamer hangen (terwijl een normaal mens toch weinig daarmee heeft behalve dat het wel grappig is op een verjaardag).
ook zei ze direct dat er ruzie was geweest bij de erfenis omdat iemand iets van de dochters had afgepakt. ook daarbij zou heel veel risico zitten als ze dat gokte, want vaak hebben de dochters juist het meeste recht bij het verdelen van de spullen en krijgen ze wel wat ze willen. ze zei ook dat het nog steeds niet opgelost was, wat ook klopte.

kijk, het kan zijn dat er van te voren overlegd is of dat die dochter gaat janken omdat ze dat moest van de regie, maar ik geloof daar dus niet helemaal in. wie doet daar dan in godsnaam aan mee? en waarom dan al die bekende nederlands of zo'n dochter van een bekend iemand? die hoeven het allemaal niet voor het geld te doen en om nou te zeggen dat je reputatie d'r beter van wordt? dat lijkt me ook niet echt zo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:03
Bravo
Bravo is offline
Ik geloof er niet in maar ik vind het wel grappig om te zien.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.