Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 17:27
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Hoeveel studiepunten moet je behalen om je stufi te houden? Het eerste jaar 30, maat voor de rest?
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 17:35
Verwijderd
zelfde volgens mij
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-04-2005 @ 18:35 :
zelfde volgens mij
Volgens mij kan je de daarop 3 jaar gewoon 0 studiepunten halen en dan nog hou je je studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:51
Verwijderd
Is dat wel zo? Voor zover mij bekend (tenminste, daar ben ik altijd van uitgegaan) moet je elk achtereenvolgend jaar de helft van de studiepunten of meer halen, tenzij je sowieso geen recht meer hebt op stufi in de vorm van een gift.

In elk geval zullen er bij de HBO of uni waar je je opleiding volgt sowieso aanvullende eisen zijn, niet zozeer om je stufi te behouden maar gewoon om ervoor te zorgen dat er geen losers blijven hangen die nooit eens studiepunten scoren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow echt waar? Dat heb ik dan nooit geweten dat er zulke eisen zijn... Volgens mij weet mijn vriend dat ook niet (en die zal wat dat betreft dan steeds net op het randje hebben gezeten).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Mja, dat is toch ook afhankelijk van of je in Nederland of Belgie woont/studeert?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 18:18
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Nederland.
Maar op de site van de ib-groep staat ook alleen dat je 30 punten moet halen het eerste jaar. Verder kan ik niks vinden of ik lees erover heen.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-04-2005 @ 18:57 :
Mja, dat is toch ook afhankelijk van of je in Nederland of Belgie woont/studeert?
Als je in het buitenland studeert geldt die eis niet, je moet dan alleen binnen tien jaar afstuderen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:46
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
vixen schreef op 07-04-2005 @ 19:18 :
Nederland.
Maar op de site van de ib-groep staat ook alleen dat je 30 punten moet halen het eerste jaar. Verder kan ik niks vinden of ik lees erover heen.
en als je dat niet haalt moet je binnen 10 jaar afstuderen.
Wat betreft de rest van je studietijd: daar is geen minimum van 30 ECTS of iets dergelijks door de IB-Groep opgelegd. Sommige universiteiten en hogescholen daarentegen stellen wel dergelijke eisen. Dat is afhankelijk van de universiteit en de faculteit.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:01
Verwijderd
Volgens mij gewoon ieder jaar 30 ECTS.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:11
Verwijderd
Anders kun je je afvragen of je het überhaupt wel verdient om op die opleiding te blijven. Als je nog niet eens de helft van de punten kunt halen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-04-2005 @ 20:15 :
Als je in het buitenland studeert geldt die eis niet, je moet dan alleen binnen tien jaar afstuderen.
Ja, ik bedoelde meer of de ts Nederlands of Belgisch is, aangezien Nederland en Belgie daar niet dezelfde regeling voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 09:41
ganralph
ganralph is offline
er is de laatste jaren vanalles veranderd in het systeem:
Citaat:
ib-groep zegt:
Ik heb in het eerste jaar te weinig punten gehaald. Wat nu?
Heb je in het eerste jaar geen 30 studiepunten gehaald, maar haal je wel binnen 10 jaar na de eerste maand dat je een prestatiebeurs hebt gekregen een diploma? Dan wordt ook het eerste jaar omgezet in een definitieve gift.

Als 2004-2005 je eerste studiejaar is met prestatiebeurs in het hoger onderwijs, dan wordt het eerste jaar niet omgezet in een gift of definitieve lening. Alleen het behalen van een diploma binnen 10 jaar bepaalt dan of je prestatiebeurs wordt omgezet in een gift.
als je voor 2004/2005 bent begonnen met studeren dan moest je WEL 30 ects (of 21 oude punten) halen om je 1e jaar in een gift om te zetten. haalde je die punten niet, dan werd het bedrag een voorlopige lening (die wordt kwijtgescholden als je binnen 10 jaar afstudeert).

overigens is een aanvullende beurs in het 1e jaar ALTIJD een gift.



jaren na je 1e jaar hebben voor je stufi nooit uitgemaakt qua studiepunten. (hooguit voor je school of je eigen gevoel)
vanaf je 2e jaar is alles altijd een lening geweest die wordt omgezet in een gift wanneer jij binnen 10 jaar afstudeert. al haal je ooit 0 punten.


de regel dat het 1e jaar een uitzondering was, heeft er mee te maken dat studenten dan VOOR februari zouden stoppen als de studie hen niet bevalt.
tegenwoordig is er geen verschil meer in je 1e en latere jaren.


voor je ov-kaart zijn er nog wat extra regels, die ik zo niet weet. die kaart valt iig ook onder de prestatiebeurs en is in principe een lening (je zult je ov-kaart terug moeten betalen als je niet binnen 10 jaar afstudeert). studeer je op tijd af (10 jaar) dan wordt ook dit een gift.
toch kan het voorkomen dat je al binnen die 10 jaar een DEFINITIEVE ov-lening krijgt (die dus nooit zal worden kwijtgescholden). ik weet niet hoe dat precies werkt (heeft overigens niets te maken met onrechtmatig bezit van een ov-kaart)
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 09:46.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2005 @ 23:11 :
Anders kun je je afvragen of je het überhaupt wel verdient om op die opleiding te blijven. Als je nog niet eens de helft van de punten kunt halen...
Beetje kort door de bocht. Er kunnen toch omstandigheden zijn waardoor je niet genoeg tijd aan je studie hebt kunnen besteden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken propedeuse
Car000
15 16-10-2003 07:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.