Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 16:49
't Lieverdje
't Lieverdje is offline
Hoi allemaal,

Ik ben een student sociologie aan de Universiteit van Amsterdam, en ben op dit moment een essay aan het schrijven over hoe scholen er over vijf jaar uit zullen zien. Nou ben ik heel benieuwd hoe jullie, als huidige scholieren, denken dat schoolspullen er over vijf jaar uit gaan zien. Ik verwacht natuurlijk niet allerlei futuristische ontwerpen, maar vraag me bijvoorbeeld wel af of je over vijf jaar nog steeds een gewone agenda gebruikt? Of gaat dat via de computer? Wat zet jij nu allemaal in je (Geschreven?) agenda, en wat zet je er over vijf jaar allemaal in? En natuurlijk ook: hoe zou je willen dat die agenda er uit ziet over vijf jaar?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 17:01
flower1989
flower1989 is offline
Nou ik zie het gebeuren dat alles via laptop-computer etc gaat..
Als ik nu al kijk dat er op vrijwel elke basisschool word gewerkt met een digibord ipv het oude vertrouwde krijt schoolbord

En op veel MBO scholen hier heb je al geen boeken meer.. Maar het je alleen een laptop nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 17:15
Verwijderd
1 laptopje dat lijkt me duidelijk, en wellicht dat ook alles gedigitaliseerd is tegen die tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 20:04
Verwijderd
Ik verwacht id-kaarten voor middelbare scholen met ingebouwde zendertjes, zodat men altijd weet waar welke scholier zit en of hij of zij niet aan het spijbelen is.
En om valsspelen te vermijden ga je dan op onverwachte momenten opeens moeten via je laptop een code doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 16:06
't Lieverdje
't Lieverdje is offline