Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2011, 19:44
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Sommigen kopen een jaaragenda, anderen een schoolagenda. Wat kies jij? Waar gebruik je de agenda voor en wat zoek je in een agenda? Ben je altijd lang op zoek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2011, 19:46
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Ik koop een jaaragenda. Ik werk dus vind ik dat handiger. Ik gebruik mijn agenda voor mijn werkafspraken, to-do dingen en mijn studie. Ik vind het dit jaar lastig om iets te vinden. Ik wil een vrolijke agenda maar wil niet dat hij voornamelijk gevuld is met plaatjes. Ik heb genoeg ruimte nodig voor afspraken en notities en ik wil een weekoverzicht per twee pagina's.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 21:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn werk werkt met schooljaren, dus ik koop een schoolagenda. Ik kocht de afgelopen jaren de goedkoopste van de Hema en kafte die dan. Dit jaar heb ik de ringbandversie gekocht, waar je een foto voorin kan doen.
Ik schrijf er al mijn werk en priveafspraken in, en vorig jaar ook mijn studierooster en huiswerk.
Belangrijkste criteria: compact, veel schrijfruimte en geen onzin.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 21:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb (nog steeds) een schoolagenda omdat ik die had van toen ik studeerde en er telkens een kocht als die afgelopen was. Ik heb nog nooit een nieuwe gekocht rond de jaarwisseling dus nog nooit de overstap gemaakt naar een jaaragenda. En opzich bevalt me dit prima, soms is het alleen lastig vooral op het werk met vakanties plannen (zomervakantie moet je rond de kerst opgeven en zover loopt m'n agenda dan nog niet). Ik heb al jaren een Hema agenda met zo'n ringbandje. Die vind ik handig omdat ik altijd veel losse blaadjes in m'n agenda heb zitten en met zo'n elastiek eromheen blijft dat goed zitten zonder dat ik het kwijt raak. In dat ringbandje doe ik dan een pen zodat ik die er ook altijd bij heb zitten. Ik schrijf ook groot en hier heb ik genoeg ruimte om alles op te schrijven. Verder wil ik perse een met een week op twee bladzijden. Gebruik hem vooral voor privé-afspraken en dingetjes voor m'n werk maar voor m'n werk heb ik niet echt afspraken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 02:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik gebruik sinds ik van school af ben geen agenda meer, daar ik maar hooguit 3 tot 4 afspraken per jaar heb is een gewone kalender die bij mij in de keuken hangt voldoende om ze op te schrijven.
Een afspraak die gepland staat is de tandarts op 10 oktober 14:40 uur.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 06:41
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Ik heb geen agenda. :') Voor school schrijf ik alles ergens in een schriftje. Mijn rooster hangt op de schoolmuur, dus ik kijk gewoon 's middags wat ik de volgende dag heb. Prive-afspraken maak ik over het algemeen tien minuten van tevoren. Belangrijke dingen onthoud ik wel. Alles wat hierbuiten valt doe ik op losse papiertjes. Werkt prima. Bomen hebben nu eenmaal geen agenda's nodig.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 08:09
Verwijderd
ik heb een schoolagenda, dat heb ik gewoon nodig voor school. Hij is niet te groot en ik moet veel schrijf/teken ruimte hebben. vooral teken, ik klieder hem altijd helemaal vol.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 08:21
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
In de zomer heb ik 'n schoolagenda gekocht (die met postkaarten ), maar van 't werk heb ik 'n iPhone 5 gekregen en sindsdien dient die meer als m'n agenda.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 10:21
Verwijderd
Ik heb sinds mijn 14e geen agenda meer gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 11:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Welke agenda gebruik ik?
Ik gebruik een school agenda, waar ik dan wel alles in schrijf. Dus: huiswerk, proefwerken, afspraken, feesten, to-do dingen, dingen die pas over een tijdje plaatsvinden en die ik niet zomaar onthoud etc. etc.

Wat ik zoek in een agenda?
- Moet er een beetje mooi uit zien.
- Wel overzichtelijk, en geen onzinpagina's tussen de datumpagina's door, want dan vind ik dingen moeilijk terug.
- Grootte maakt op zich niet zo heel veel uit
- Wel zo'n draadje om tussen de bladzijden te doen waar de dagen van de week waar je in zit stopt.

Lang op zoek geweest?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 20:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nu heb ik een jaaragenda, omdat ik in december vorig jaar mijn schoolagenda ben kwijtgeraakt. Ik vind een schoolagenda handig omdat je je rooster erin op kunt schrijven, maar dit is wel fijn omdat alle maanden erin staan en niet de zomervakantie wegvalt. Ik schrijf er persoonlijke afspraken, huiswerk, school en buitenschoolse activiteiten, en alles in op. Mijn belangrijkste criteria zijn: een weekoverzicht per twee pagina's en dat hij er heel leuk uitziet zodat ik hem graag gebruik.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 20:47
Verwijderd
Ik heb een schoolagenda,vind ik handig omdat je je rooster erin kan schrijven en omdat de vakantie datums erin staan.Ook heb ik graag dat de hele week op 2 pagina's staat.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 21:22
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik gebruik al een tijdje geen agenda meer. Ik heb een heel goed geheugen en kan priveafspraken (en die van mijn vriend) makkelijk onthouden. Afspraken voor mijn studie zet ik in mijn telefoon. Toen ik nog colleges en tentamens had maakte ik een rooster op papier en hing dat boven mijn bureau.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 22:01
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb al jaren een leren organiser en ik koop elk jaar jaarvulling. Week op 2 pagina's, in beige met bruin. Ik ben dus nooit lang op zoek want zodra de nieuwe vulling uitkomt krijg ik een mailtje en bestel ik het meteen.

Ik gebruik mijn agenda voor alles, afspraken, dingen die ik ga doen, dingen die ik heb gedaan. Wat voor weer het is, wanneer ik moet werken. Hoe ik me voel. Telefoonnummers, adressen, to-do lijstjes, to-do-when-i-feel-like-it lijstjes. Gedachten/ideeën die ik heb en nog uit wil werken. Overzichten van wat ik heb uitgegeven en waaraan, wanneer ik ongesteld moet worden en wanneer ik nieuwe anticonceptie moet kopen.

Grappige is wel dat ik er dus alleen dingen in schrijf. Ik kijk er daarna niet in om dingen te weten, behalve telefoonnummers e.d. Als ik iets opschrijf onthoud ik bijna altijd wel.

Ik houd echt heel veel van mijn agenda.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 08:01
Verwijderd
Ik heb altijd een schoolagenda, maar in de praktijk vergeet ik altijd dingen daarin te schrijven en erop te kijken. In plaats daarvan gebruik in de agenda in mijn telefoon, want die heeft zo'n leuk alarm om me te vertellen dat ik weg moet En eigenlijk vergeet ik afspraken sowieso bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 09:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik gebruikte een jaar-agenda. Tegenwoordig onthoud ik m'n afspraken. Ik keek er toch nooit in.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 09:53
Verwijderd
Ik heb een schoolagenda en heb tot nu toe nog nooit een jaaragenda gehad eigenlijk. Heb ook geen idee of je dan genoeg ruimte hebt om je huiswerk erin te schrijven. Voorlopig houd ik het dus nog maar even bij een schoolagenda. Ik schrijf er dus mijn huiswerk en toetsen in, afspraken voor school en andere afspraken. Persoonlijk vind ik het fijn om een overzichtelijke agenda te hebben en eigenlijk koop ik ook altijd een agenda bij de Hema.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 12:03
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik heb geen eens eens een agenda wat denken ze wel niet op die school waar halen ze het gore lef vandaan!
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2011, 16:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb een jaaragenda van Paperblanks. Hij is fantastisch mooi en heel erg groot en daarom gebruik ik hem eindeloos vaak. Ik onthoud de meeste afspraken/diensten wel, maar het is handig met nieuwe dingen plannen. Ik kijk er dus bijna nooit in om iets te checken; alleen maar om dingen te plannen. Mijn collega-bestuurders hebben bijna allemaal een digitale agenda maar dat snap ik niet zo goed, want daar kun je niet altijd bij - maar goed, ik heb ook geen smartphone.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 16:19
Verwijderd
Vroeger, op school, op de Belgische banken, kregen wij een schoolagenda en die moesten we van uur tot uur bijhouden. 1 jaar heb ik dat genegeerd, maar daar konden ze niet mee lachen.

Nu heb ik een agendaatje van niks, waar 1 afspraak per dag in past, maar dat vind ik prima, want zo past ie in mijn tas, weegt ie niet te zwaar en zoveel heb ik nu ook weer niet te doen. Ik heb hem gekregen van mijn verzekeraar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 16:37
Verwijderd
Ik heb een kleine no-nonsense schoolagenda. De voorkant is donker met een aantal rode aspecten erin en met Wall Street erop. Daarbinnen is hij heel overzichtelijk en geen tekeningen in poespas. Ik houd daar niet zo van.

Ik schrijf mijn huiswerk erin en ook sommige afspraken, hoewel ik dat afwissel (in de vakantie's gebruik ik daar vaak mijn telefoon voor).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Hoe zien jouw schoolspullen er uit over 5 jaar?
't Lieverdje
6 26-11-2010 19:53
Werk, Geld & Recht huurovereenkomst tekenen op 10 dec. terwijl het in gaat op 9 dec.
fib
9 13-12-2008 11:52
Levensbeschouwing & Filosofie Sodom en Gomorra verklaard door wetenschappers?
De Veroorzaker
108 02-05-2008 02:09
De Kantine Waar zou jij liggen als je een schooltas was?!
Antubis
38 05-04-2006 18:21
Algemene schoolzaken Jouw agenda
Love_Fulfilled
256 30-09-2005 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.