Oud 19-08-2004, 23:41
DG
Avatar van DG
DG is offline
omdat iedereen hier altijd zo enthousiast is over de breezah sletjes komt hier een korte uitleg.

haha lees m maar es door, kdenk dat jullie zo beetje alles zulle herkennen







De BrEeZaH-cultuur
De ontwikkeling van een internetgeneratie.

Chatten. Wie kent dit fenomeen niet? Vooral TMF kijkend, sms-end en Breezer drinkend Nederland voelt zich zeer thuis in het internetwereldje. Stiekem hopend op een (seksuele) relatie, of vanwege egostrelende motieven; er zijn ontelbare redenen om je, verscholen achter je anonimiteit natuurlijk, te verschansen op het medium internet.

Maar wat mij nogal opvalt is dat er een heuse generatie exponentieel ontwikkeld in deze tak van de samenleving. Verzameld bij de buurthuizen en jeugdsozen van internet, oftewel de chatboxen van de sites van jongerenradiostations en populaire muziekzenders, leeft de vrijheid van meninguiting meer dan ooit! Weliswaar ongezouten meningen, maar het is toch fijn om te weten dat je je stem uit kan brengen om te laten zien dat je Ajaxcieden kankerjoden vindt, en dat alle kutbuitenlanders het land uit moeten. Onder origineel bedachte pseudoniemen zoals Adolf Hitler of Pim Fortuyn (stel je voor dat iemand er achter komt wie je bent!) laat je te horen brengen dat Joden terug in de oven moeten of dat Wim Kok een klootzak is. Ja ja, de jeugd van tegenwoordig, onze toekomst, weet de boodschap nu al genuanceerd over te laten komen.

Aan de andere kant zijn er de lange, blonde en gespierde knullen die op het hoogtepunt van hun pubertijd onder het alias 'BigBoy21' of 'Geile_Rakker_30_CM' over hun seksuele talenten spuien om zo snel mogelijk de lekkere chickies in de chatroom 'adult' in te palmen. Dezelfde chickies die op 'het leukste online smoelenboek' hun geplamuurde koppies etaleren, in afwachting van de tientallen berichtjes zoals "Hey schatje jij ziet er leuk uit, zullen we een keertje uitgaan? - XXX- loverboy15".

Over 'het leukste online smoelenboek' gesproken, www.cu2.nl, deze site is toch wel het epicentrum van de chattende huppelkutjes en sekszoekende bikkels. Op deze site is het mogelijk om een persoonlijk profiel aan te maken, waarin je persoonlijke gegevens en andere kenmerken publiceert die jou als persoon uniek maken. Op deze site bestaat er een ongeschreven regel dat je een vragenlijst invult en die in je profiel neerkwakt. Een stel psychologisch diepzinnige en goed doordachte vragen geven aan of je wel cool genoeg bent om in iemand zijn 'wannabe vriendenlijstje' te mogen staan. Zo zijn onder de jongens de seksvragen natuurlijk het populairst, want iedereen staat te springen om te weten "wat je favoriete plek is waar je HET ooit gedaan hebt" of "waar je HET ooit nog eens wilt doen" . Je staat versteld op wat voor spectaculaire plaatsen de maagden van tegenwoordig de liefde hebben bedreven.
De meest karakterbepalende vraag is natuurlijk "Wat is je favoriete drankje?".
99 % van de ondervraagden vult hier uiteraard "BaCarDiE BrEeZaHh!!1!" in (verklaart de term BrEeZaH-cultuur.) Als je Breezer drinkt hoef je je niet perse te identificeren met iemand van de BrEeZaH-cultuur.

Och en wee, ik zou nog pagina's door moeten typen om een compleet naslagwerk te creëren over deze jonge generatie mensen, om alle aspecten van deze boeiende generatie te analyseren en te catalogiseren. Maar met een schuddend hoofd neem ik al weer een nieuwe horde meelopers waar die zich ontwikkeld heeft. Vooral op het FOK!-forum neem ik waar dat het tegenwoordig cool is om tegen mensen uit de BrEeZaH-cultuur te zijn. Bij de eerste de beste foto van een meisje, worden de BrEeZaH-termen al in de ring gegooid om desbetreffende te demoniseren. Indien een beetje make-up of zelfs als er een stuk ontbloot huid te zien is, wordt de gene op de foto gelijk als BrEeZaH-chick aan de schandpaal genageld. De betekenis van 'BrEeZaH' heeft zich achter mijn rug om uitgebreid naar het dagelijks leven, terwijl het mijn intentie was de BrEeZaH-term te beperken tot internet gebruikers / gebruiksters.

Om iemand te kunnen classificeren tot de BrEeZaH-generatie, heb ik de volgende definities bedacht. Zij overspannen (nog) niet de gehele generatie denk ik, maar het komt al aardig in de buurt.

~BrEe-ZaH-cul-tuur (de ~ (v.))
het collectief dat zich op het medium Internet verschanst
met verschillende motieven, veelal om zichzelf te
etaleren in de hoop een (seksuele) relatie te
krijgen en/of ego strelende praktijken te beoefenen en
tegelijkertijd zijn of haar arrogantie te uiten.
Communicatie gaat via een intern ontwikkeld taaltje,
het BrEeZaH-jargon.

~BrEe-ZaH-jar-gon (het ~ (o.))
meest gebruikte taal onder mensen die behoren tot de
BrEeZaH-cultuur. Vrijwel identiek met de Nederlandsche
Taal, met uitzondering op de manier waarop de meeste
woorden en zinnen worden geschreven en uiteraard de
spelling die veelal foutief wordt toegepast. Letters
worden afgewisseld met grote en kleine letters en de
'en' op het einde van een werkwoord wordt vaak vervangen
door 'uh'. Zie voorbeeld:

"Hmmz JaH Ik MoEt NoG NiEuWe BrEeZaHs KoPuH, goSsIeZz Ik VraAg Ut wEl AaN mUh VrIeNdJuH VaN 23 JaArtJuHs OuD diE
mE Op 14 JaRiGe leEftiJd oNtmAagd HeeFt."

~BrEe-ZaH-chick (de ~ (v.))
vrouwelijk exemplaar van een persoon die tot de BrEeZaH-
cultuur hoort. Te herkennen aan het dragen van
merkkleding (met vaak grote logo's) en
overdadig make-upgebruik. Bijna in alle gevallen
communicerend in het BrEeZaH-jargon of andere chat-talen
die afwijkt van het normaal Nederlands. Op het internet
vaak actief met het rondsturen van nietszeggende
forwardmails. Bijna in alle gevallen op minderjarige
leeftijd ontmaagd.

Karaktereigenschappen: lijkt vaak minderwaardig over zichzelf te zijn en onzeker over te komen maar is in de werkelijkheid vaak bewust van haar uiterlijke kwaliteiten en voor de behoeve van haar zelfverzekerdheid zoekende naar aandacht. Zij doet dit meestal door zoveel mogelijk beeldmateriaal van haarzelf te publiceren op Internet.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Advertentie
Oud 19-08-2004, 23:43
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Oud 19-08-2004, 23:45
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij heb ik dit verhaal al eens eerder gelezen, maar het maakt me niets uit om het nog een keer te lezen, want het is een heel goed stuk!!! Beschrijft precies hetgeen waar zo veel andere internetters zich aan ergeren.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 19-08-2004, 23:57
Verwijderd
Die isch oud.

En ik kom breezahs meer in het dagelijks leven (...nou ja, het uitgaansleven) tegen dan op internet, eigenlijk. Maar goed, ik bevind me dan ook in geheel andere kringen hier
Oud 19-08-2004, 23:59
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Oud
__________________
L'exit du *Squarelty*
Oud 20-08-2004, 00:23
Verwijderd
haha nurt
Oud 20-08-2004, 00:45
Verwijderd
O.
Oud 20-08-2004, 01:11
Verwijderd
Oud, ja.
Oud 20-08-2004, 01:18
edvis
Avatar van edvis
edvis is offline
mja.. ook al wel s eerder gelezen.
Oud 20-08-2004, 01:43
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
De betekenis van 'BrEeZaH' heeft zich achter mijn rug om uitgebreid naar het dagelijks leven, terwijl het mijn intentie was de BrEeZaH-term te beperken tot internet gebruikers / gebruiksters.
Wat een mongool zeg, net alsof hij dat bedacht heeft
Oud 20-08-2004, 01:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 01:43 :
Wat een mongool zeg, net alsof hij dat bedacht heeft
Off-topic: je nickname past wel héél goed bij die avatar.
Oud 20-08-2004, 01:48
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:45 :
Off-topic: je nickname past wel héél goed bij die avatar.

Hanna Tokkie is lief hoor
Oud 20-08-2004, 01:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 01:48 :

Hanna Tokkie is lief hoor
Mark says: "Suuuuuuuuuuuuure"...
Oud 20-08-2004, 03:37
Mara
Mara is offline
Oud, al zooo vaak langs geweest
Oud 20-08-2004, 09:42
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Dit ga ik dus echt niet allemaal lezen!
Oud 20-08-2004, 09:44
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Fijn dat je het even met ons deelt, ik schiet helemaal vol.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Oud 20-08-2004, 09:48
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ook al eens eerder gelezen.
Oud 20-08-2004, 09:52
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 20-08-2004 @ 09:44 :
Fijn dat je het even met ons deelt, ik schiet helemaal vol.
Ads door Google
Oud 20-08-2004, 15:54
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ja.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 20-08-2004, 17:06
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 20-08-2004 @ 15:54 :
Ja.
Oud 20-08-2004, 17:09
the tourist
the tourist is offline
Neeeeeeee.
Oud 20-08-2004, 17:41
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
pff breezersletjes afzeiken is uit.
gothics afzeiken is hip.
joh.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 20-08-2004, 18:28
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Bla.
__________________
I'll find you.
Oud 20-08-2004, 19:08
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Dit is inderdaad al veelbesproken en er komt nu ook niet veel meer uit dit topic.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.