Oud 13-01-2002, 15:57
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik zelf heb adhd en hou hier dinsdag een presentatie over, daarin komt ook een stukje aanbod waarin ik de positieve kanten van adhd oplees. Heb je zelf ook adhd schrijf het dan op.

want er zitten soms heus wel komische en positieve kanten aan, het is niet altijd alleen maar drama, soms moet je deze ziekte gewoon met een korreltje zout nemen, toch
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 19:01
klein gek geitje
Avatar van klein gek geitje
klein gek geitje is offline
*mensen met adhd hebben meestal heel goede humor
* mensen met adhd hebben meestal een talent wat heel er goed ontwikkeld is ...
* mensen met adhd zijn vaak sfeermakertjes...

naja verder moet ik er nog ff over denken
__________________
If The World Didn't Suck We'd All Fall Off
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:10
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
klein gek geitje schreef:
*mensen met adhd hebben meestal heel goede humor
* mensen met adhd hebben meestal een talent wat heel er goed ontwikkeld is ...
* mensen met adhd zijn vaak sfeermakertjes...

naja verder moet ik er nog ff over denken

ik heb zeker goede humor, ik heb ook talent en dan vooral muzikaal, ik heb talent voor pianospelen zingen acteren en ja ik maak op ieder feestje of waar mensen zijn de sfeer. mensen zeggen ook vaak 'gelukkig dat jij er weer bent het was zo saai! '
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
ik heb zeker goede humor, ik heb ook talent en dan vooral muzikaal, ik heb talent voor pianospelen zingen acteren en ja ik maak op ieder feestje of waar mensen zijn de sfeer. mensen zeggen ook vaak 'gelukkig dat jij er weer bent het was zo saai! '
*herkent zich er 100% in*

Bij mij is ADHD nooit vastgesteld, maar alles wijst erop...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
en jij weet wel wat adhd is hoop ik? het is niet dat je vol humor zit en dat je een sfeermakertje is, het levert ook superveel problemen op, bij mij. het belemmert mijn hele fucntioneren en vooral op school waardoor ik maar geen voldoende haal voor me beroepshouding, wat WEL nodig is om over te gaan! dat werkt dus heel frustrerend, de docenten weten het ook en houden er rekening mee maarr ja, zo ben ik......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:22
rozijntje
rozijntje is offline
ik wil niet dom overkomen... maar wat is adhd? van wat is het de afkorting?
sorry
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:24
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
ik wil niet dom overkomen... maar wat is adhd? van wat is het de afkorting?
sorry
http://www.adhd.nl/wat/adhd.html

Feest je ogen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:27
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
ik wil niet dom overkomen... maar wat is adhd? van wat is het de afkorting?
sorry

als ik het goed heb zijn mensen die ADHD hebben vaak hyper-actief.. maar je hebt owk weer verschillende vormen daarin..

En wat een van mijn bovenburen zei, over dat ze vaak goede humor hebben en vaak een ontwikkeld talent hebben klopt..

Ik ken 2 mensen die ADHD hebben.. zonder hun zou de wereld echt een stuk saaier zijn..

__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Bij mij is ADHD nooit vastgesteld, maar alles wijst erop...
Laat je dan testen!!!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:10
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb dus adhd en kan uitleggen wat het is en hoe zo iemand dat zelf beleeft. Je ben vaak hyperactief, niet alleen lichamelijk ook in je hoofd. Je gedachtes drafen maar door en niks staat stil in je hoofd, ik ben constant aan het plannen wat ik straks of morgen ga doen, is het niet morgen dan is het volgende week en anders zelfs die maand erop, want stel dat ik me verveel of dat ik niet weet wat er komen gaat.

Kenmerken zijn ook dat je heel impulsief bent, dingen eruit flappen en soms doe je daar mensen pijn mee of kom je anders over dan dat je het bedoeld, maar ook als je een geluidje hoort en ik zit in de klas gewoon meteen, echt direct opstaan waardoor je weer een standje krijgt van 'er is niks te zien buiten blijf zitten!'. als ik bijvoorbeeld iest leuks zie liggen op de tafel van me buurvrouw en ik ben net geconcentreerd kan mij concentratie binnen 1 seconde wegvallen doordat DAt dingetje ernaast mijn aandacht trekt.

concentratiestoornissen; je kan je slecht of bijna niet concentreren, als ik bijvoorbeeld in de kantine zit en iemand praat tegen mij kan ik echt bijna niet luisteren hoe graag ik het ook wil! ik wil wel luisteren maar tegelijkertijd zie ik van alles en nog wat voorbij komen, hoor ik overal geluiden en denk ik alweer aan wat ik vanvond ga doen, als ik mezelf dwing te luisteren lukt t nog niet.

ADHD betekent ook dat je om het minste of geringste heeeeeeel kwaad of juist heel verdrietig kan worden, het is ook heel duidelijk te zien aan adhders hoe zij zich voelen. als ik blij ben zie je dat dan aan alles, aan mijn hele houding zelfs me ogen stralen helemaal. maar ben ik chago dan ben ik dat ook echt, en als ik kwaad ben is het gekkehuis dan vliegt er van alles door de lucht en ga ik met alles smijten en ook dit wil ik niet. dat is weer een gedragsstoornis die erbij komt kijken.

ADHD is een hersenstoornis waardoor je hersenen niet goed werken, er ontbreekt een bepaalde filter in je hoofd waardoor je indrukken van buitenaf niet goed kunt verwerken zoals 'normale' mensen dit wel doen. Als voorbeeld dus een geluid op straat, normaal gesproken blijft iemand zitten, maar een adhder staat voor hij het zelf weet voor t raam te kijken wat er buiten gaande is, dit is niet alleen voor de omgeving maar ook voor de adhder zelf heel vermoeiend en frustrerend! en ik kan het weten, want ik spreek uit ervaring! zo en NU de positieve kanten!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 08:38
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
ik heb dus adhd en kan uitleggen wat het is en hoe zo iemand dat zelf beleeft. Je ben vaak hyperactief, niet alleen lichamelijk ook in je hoofd. Je gedachtes drafen maar door en niks staat stil in je hoofd, ik ben constant aan het plannen wat ik straks of morgen ga doen, is het niet morgen dan is het volgende week en anders zelfs die maand erop, want stel dat ik me verveel of dat ik niet weet wat er komen gaat. (hebbik ook)

Kenmerken zijn ook dat je heel impulsief bent, dingen eruit flappen en soms doe je daar mensen pijn mee of kom je anders over dan dat je het bedoeld,(ook) maar ook als je een geluidje hoort en ik zit in de klas gewoon meteen, echt direct opstaan waardoor je weer een standje krijgt van 'er is niks te zien buiten blijf zitten!'(ik kijk meestal alleen ). als ik bijvoorbeeld iest leuks zie liggen op de tafel van me buurvrouw en ik ben net geconcentreerd kan mij concentratie binnen 1 seconde wegvallen doordat DAt dingetje ernaast mijn aandacht trekt.(jah , ook last van)

concentratiestoornissen; je kan je slecht of bijna niet concentreren,(ik >helemaal niet concentreren ) als ik bijvoorbeeld in de kantine zit en iemand praat tegen mij kan ik echt bijna niet luisteren hoe graag ik het ook wil! ik wil wel luisteren maar tegelijkertijd zie ik van alles en nog wat voorbij komen, hoor ik overal geluiden en denk ik alweer aan wat ik vanvond ga doen, als ik mezelf dwing te luisteren lukt t nog niet.

ADHD betekent ook dat je om het minste of geringste heeeeeeel kwaad of juist heel verdrietig kan worden,(jah ben vaak heel snel boos.. veroorzaakt superveel ruzie en dat verdrietig zijn heeft mij verkering kapot gemaakt omdat ik om alles verdrietig werd..steeds om kleine rotdingentjes) het is ook heel duidelijk te zien aan adhders hoe zij zich voelen. als ik blij ben zie je dat dan aan alles, aan mijn hele houding zelfs me ogen stralen helemaal. maar ben ik chago dan ben ik dat ook echt, en als ik kwaad ben is het gekkehuis dan vliegt er van alles door de lucht en ga ik met alles smijten en ook dit wil ik niet. dat is weer een gedragsstoornis die erbij komt kijken.
(aahhik word gek.. das bij mij ook wel heel vaak jah.. als ik chaggie ben blijft ook iedereen uit de buurt zelfs als ze het niet weten, dus ze moeten het wel zien , als ik vrolijk ben komen ze wel )
ADHD is een hersenstoornis waardoor je hersenen niet goed werken, er ontbreekt een bepaalde filter in je hoofd waardoor je indrukken van buitenaf niet goed kunt verwerken zoals 'normale' mensen dit wel doen. Als voorbeeld dus een geluid op straat, normaal gesproken blijft iemand zitten, maar een adhder staat voor hij het zelf weet voor t raam te kijken wat er buiten gaande is, dit is niet alleen voor de omgeving maar ook voor de adhder zelf heel vermoeiend en frustrerend! en ik kan het weten, want ik spreek uit ervaring! zo en NU de positieve kanten!

Wat nouw!? ik las net ff da stuk over ADHD zelluf hierboven , en heel veel dingen hebbik oowk wat nuW?!
lees maar ff de schuine stukjes in jouwn tekst hierboven
xxxxjes Vis... GEKKE VIS

[Dit bericht is aangepast door Vi$TiKjûHtjûH (15-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Vi$TiKjûHtjûH (15-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:50
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Goed na deze uitleg ik herken me er wel in maar positief = dat je heel vrolijk kan zijn als je vrolijk bent ben je ook SUPERenthousiast...
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
positieve kanten? dat ze goed kunnen doorwerken maybe. in het lagerhuis, in een discussie over Ritalin, zei een van de panelleden dat zijn zoon een lichte vorm van ADHD had, dat die zoon op een boerderij werkte, en de boer zei tegen dat panellid dat hij nog nooit zo'n goede werker heeft gehad,
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
positieve kanten? dat ze goed kunnen doorwerken maybe. in het lagerhuis, in een discussie over Ritalin, zei een van de panelleden dat zijn zoon een lichte vorm van ADHD had, dat die zoon op een boerderij werkte, en de boer zei tegen dat panellid dat hij nog nooit zo'n goede werker heeft gehad,
Da's niet per definitie. Een ADHDer heeft mogelijk ook last van concentratieproblemen.

Ook niet per definitie, maar toch het noemen waard: ADHDers kunnen erg verassend en onvoorspelbaar zijn. Op zo iemand raak je echt niet snel uitgekeken
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 07:39
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 08:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Je laten testen of je het wel echt hebt. Veel van de symptomen van ADHD kunnen door andere dingen veroorzaakt worden. Heel belangrijk: je kan zelf niet vaststellen of je ADHD hebt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Da's niet per definitie. Een ADHDer heeft mogelijk ook last van concentratieproblemen.

mogelijk? altijd, lijkt me. het eerste waar ik aan denk bij adhd is het niet kunnen concentreren door teveel energie. maar je hebt geen echte concentratie nodig om lichamelijk werk te verrichten op een boerderij.

Ook niet per definitie, maar toch het noemen waard: ADHDers kunnen erg verassend en onvoorspelbaar zijn. Op zo iemand raak je echt niet snel uitgekeken
en helaas ook verschrikkelijk irri. ik heb nog een herrinering van toen ik 11 was, was ooit een jong bij ons thuis van 9 dat adhd had, ik had me echt nog nooit zo verschrikkelijk aan iemand geergerd.


Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:42
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Je laten testen of je het wel echt hebt. Veel van de symptomen van ADHD kunnen door andere dingen veroorzaakt worden. Heel belangrijk: je kan zelf niet vaststellen of je ADHD hebt


nee hebbut waarschijnlijwk ook niej.. maar je weet het maar noojt IK WIL UT OOK NIE WETE! Maar verklaar is dan? hoe weet jij dat die symptomen ergens anders vandaan komen? en WAARVNDAAN?!
xxx VIS!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2002, 16:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Je laten testen of je het wel echt hebt. Veel van de symptomen van ADHD kunnen door andere dingen veroorzaakt worden. Heel belangrijk: je kan zelf niet vaststellen of je ADHD hebt


ADHD is ook maar een benaming voor mensen die een aantal van die symptomen hebben.
het is niet zo makkelijk te zeggen dat iemand wel of geen ADHD heeft als bijv. griep of verkoudheid.

geld eigenlijk wel voor alle geestelijke stoornissen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 17:20
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mogelijk? altijd, lijkt me. het eerste waar ik aan denk bij adhd is het niet kunnen concentreren door teveel energie. maar je hebt geen echte concentratie nodig om lichamelijk werk te verrichten op een boerderij.
Je spreekt jezelf in dit stukje tegen en toch heb je ook gelijk, maar goed, met last vind ik de praktische last belangrijker dan de theoretische last (in een onderzoek is dat wat anders natuurlijk, maar we hebben het nu over functioneren dus gaat het om de praktische last)

Citaat:
en helaas ook verschrikkelijk irri. ik heb nog een herrinering van toen ik 11 was, was ooit een jong bij ons thuis van 9 dat adhd had, ik had me echt nog nooit zo verschrikkelijk aan iemand geergerd.
Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik persoonlijk probeer wel 'ns te voorspellen wat iemand gaat doen/zeggen enzo, en als dat dan steeds uitkomt dan ga ik die persoon nogal snel saai vinden. Daarom heb ik het meer op onvoorspelbare mensjes

Khad vroeger een gast in me klas die had ADHD en was een pestkop, ook een lullige conbinatie, zowel voor hem als voor degene die gepest werden.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:44
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
MENSEN GRAAG POSITIEVE KANTEN VAN ADHD, NU BEGINNEN WE OVER DE NEGATIEVE KANTEN EN WAT ADHD IS......

zijn er soms geen positieve kanten? ik geloof toch echt van wel hoor. Ben benieuwd of positieve kanten ook bekend zijn ipv alleen maar die negatieve kanten.....

__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:39
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
zijn er soms geen positieve kanten?
Hmm, het schijnt dat ADHD'ers ook erg enthousiast over iets kunnen zijn... je zou maar met zo iemand de nacht doorbrengen

Je kan niet een geestelijke stoornis noemen en verwachten dat mensen met een hoop positieve kanten ervan komen. Bovendien zijn er al enkele genoemd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 22:13
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
er zijn zeker wel positieve kanten van adhd.

genoeg, ik heb de punten nu niet bij me maar ik heb er 32 opgelezen. En trouwens het is een geestelijke stoornis ja, maar dat wil ik niet zeggen dat er GEEN positieve kanten aan zitten...het is ook een ziekte en inderdaad aan de meeste stoornissen of ziektes zitten geen leuke kanten maar in dit geval wel....

lekker puk
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 05:09
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Illusive Mask schreef:

http://www.adhd.nl/wat/adhd.html

Feest je ogen
damnz.. 17 van de genoemde punten vormen bij mij een chronisch probleem...

Citaat:
Site:
C. Ten minste twaalf van de volgende criteria moeten een chronisch probleem vormen:
ik gaat naar me huisarts... hoop dat B & A zorgt dat k ut nie heb ofzo.....


[Dit bericht is aangepast door cHa0s (17-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door cHa0s (17-01-2002).]
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 01:41
Seksualiteit is myn lengte penis normaal
weetnie
253 26-07-2007 10:23
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied topic #63
WolterB
500 10-06-2007 20:55
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic! #4
Gothic
499 22-05-2004 22:18
Psychologie Het ligt niet altijd aan jou
Quincy
5 30-09-2003 08:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.