Oud 09-12-2014, 17:32
df
Avatar van df
df is offline
Een hele dag? Meen je niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2014, 17:46
Hazel
Hazel is offline
Nou, ik weet niet hoe het met jou zit df, maar ik wacht in spanning af hoor
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 08:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Er komt een poll op onzin om jullie inspraak te geven over de prune termijn. Elin3 regelt dat deze week denk ik nog.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 08:52
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Verder, als er mensen zijn die bepaalde posts van zichzelf uit het verleden verwijderd willen zien: stuur mij even een pm of een mailtje en ik help je graag. Het risico van dat soort dingen openbaar zeggen is dat ik het niet lees (en voor je het weet heb je een waarheidscommissie op je dak).
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 10:04
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Kan dk ook gepruned worden? Als persoonlijke shit het argument voor prunen is dan lijkt dat me ook wel handig. Of iig de oude saaitopics weg.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 10:08
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Omdat ik denk dat er een causaal verband is tussen het niet meer actief zijn van mensen en het prunen. Dat is nergens op gebaseerd verder.
Dit lijkt me sterk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 10:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan kunnen we op Psychologie en L&R ook wel beginnen met Het Grote Lucht je Hart en oude Hoe voel jij je op relationeel gebied. Kunnen oude (ouder dan een (half) jaar o.i.d.) serie-topics niet sowieso naar het Archief of helemaal weg?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 10:19
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja dat bedoel ik. Op onzin heb ik weinig persoonlijke shit staan (t meeste staat in t roddeltopic van laatst denk ik ), in saai daarentegen

Als ik een paar jaar terug een psychische aandoening had gehad en daarover in ljh had gepost zou ik dat ook best graag weg willen hebben ja. Of überhaupt als ik daar had gepost

Laatst gewijzigd op 10-12-2014 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 10:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ga dit op Admin zetten want in het kader van privacy is alleen een prun op Onzin niet toereikend. Goed dat je er over begon
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 11:25
Verwijderd
Ik ben het niet eens voor prunes op dk. Ik moet er soms wat zoeken.
Verder: heel persoonlijke shit kan je ook handmatig laten verwijderen. Of gewoon niet posten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 11:32
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Er komt een poll op onzin om jullie inspraak te geven over de prune termijn. Elin3 regelt dat deze week denk ik nog.
Citaat:
Verder, als er mensen zijn die bepaalde posts van zichzelf uit het verleden verwijderd willen zien: stuur mij even een pm of een mailtje en ik help je graag. Het risico van dat soort dingen openbaar zeggen is dat ik het niet lees (en voor je het weet heb je een waarheidscommissie op je dak).
Bepaalde posts verwijderd zien? Ik wil graag alle topics waarin ik genoemd word laten sluiten en vervolgens verwijderen uit privacy-overwegingen. Ik ben namelijk een pathologische leugenaar en heb mezelf soms niet in de hand, dat begrijpen jullie vast wel.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 11:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik moet er soms wat zoeken.
Wat? Een zijn dat ook dingen die langer teruggaan dan bijv. een of twee jaar?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 10-12-2014 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Bepaalde posts verwijderd zien? Ik wil graag alle topics waarin ik genoemd word laten sluiten en vervolgens verwijderen uit privacy-overwegingen. Ik ben namelijk een pathologische leugenaar en heb mezelf soms niet in de hand, dat begrijpen jullie vast wel.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 12:47
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Waarom stellen jullie niet gewoon in dat mensen hun eigen berichten eindeloos kunnen editen / verwijderen op alle fora? Dan kan iedereen zijn eigen zooi aanpassen of verwijderen waar nodig, en als iemand het ook voor forumbazen onzichtbaar wil hebben daarna kunnen ze een plus / beheerder een PM sturen het bericht écht te verwijderen in plaats van te softdeleten.

Ik zou niet overal massaal gaan prunen. Dat is ten eerste vrij zonde en ten tweede denk ik dat het nog redelijk wat geld / bezoekers opbrengt (Geld doordat mensen er nog op terecht komen via Google / zoeken en dus advertenties zien en / of klikken.) Hoe meer content je verwijdert, hoe minder het oplevert (en hoe minder nieuwe mensen op het forum terecht komen / zich aanmelden, wellicht).
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 13:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In principe kunnen mensen toch altijd hun eigen berichten aanpassen, zolang ze nog beschikken over dat account? Als er gevoelige informatie in staat kunnen ze de inhoud van het bericht aanpassen, als deze informatie gequote is kunnen ze dit rapporteren en passen we dat ik vrijwel alle gevallen ook aan.
Het grootste probleem in het bewerken van berichten betreft denk ik de berichten van gebruikers die over het account waar het bericht mee geplaatst is niet meer beschikken. Tevens ondervang je met prunnen ook de uitspraken die anderen lange tijd geleden over jou hebben gedaan.

Er komt binnenkort een poll op Onzin hoe mensen tegenover een prun van Onzin staan, om op basis daarvan te kijken wat we met dat idee gaan doen. Eventuele opruimacties op andere subfora staan daar los van en zullen ook apart daarvan nog besproken worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 13:04
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In principe kunnen mensen toch altijd hun eigen berichten aanpassen, zolang ze nog beschikken over dat account?
Niet als het topic gesloten is, in ieder geval.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 13:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet als het topic gesloten is, in ieder geval.
Ah, okee, dat is iets wat ik over het hoofd zag. Goed punt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 13:55
Verwijderd
Is de tijdslimiet voor editten verwijderd ja?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 14:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Van topics die nog open zijn wel, naar ik meen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ah, okee, dat is iets wat ik over het hoofd zag. Goed punt.
En niet als je je account(s) hebt verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 15:43
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
En niet als je je account(s) hebt verwijderd.
En quotes!
__________________
Meetwaterkan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 15:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En niet als je je account(s) hebt verwijderd.
Citaat:
In principe kunnen mensen toch altijd hun eigen berichten aanpassen, zolang ze nog beschikken over dat account?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 15:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En quotes!
Op dit moment worden quotes van berichten die je zelf verwijderd/ aangepast hebt (om privacy-redenen) op verzoek, via gerapporteerde posts, vaak wel gewoon verwijderd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 15:59
Verwijderd
Sorry, je hebt gelijk ik had alleen de eerste zin van je post gelezen!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Wat? Een zijn dat ook dingen die langer teruggaan dan bijv. een of twee jaar?
Nou, dingen. Aangezien ik hier al 13 jaar kom wil ik weleens iets terugzoeken waar ik het ooit over had gehad.
Bijvoorbeeld laatst zocht ik een site die ik ooit eens had gepost, kon ik na zoeken weer vinden. Gewoon een random voorbeeld, er staat nogal veel van mij op dit forum en soms heb ik de behoefte om het terug te zoeken. Dit forum heeft voor mij ook een soort 'notitie/dagboek' functie. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als dit allemaal weg zou zijn.

Verder wat DP zegt over eindeloos editten, ook in gesloten topics. Dat zou heel handig zijn.

En tja, als je iets op internet smijt dan weet je toch dat het in principe voor altijd is?? En als je dat dus niet wil moet een fb het maar aanpassen en/of verwijderen. Op onzin konden mensen juist makkelijker persoonlijke info geven omdat het eens in de zoveel tijd werd gewist.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 23:12
Verwijderd
Pip het is echt niet zo dat jongelui ook maar enigszins een idee hebben van wat voor olifant het internet is. Echt niet.

Met je laatste alinea ben ik het hartgrondig eens.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 09:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En tja, als je iets op internet smijt dan weet je toch dat het in principe voor altijd is?? En als je dat dus niet wil moet een fb het maar aanpassen en/of verwijderen.
En vervolgens begint half Onzin te steigeren en te rellen als er een keer op verzoek een oud topic van iemand verdwijnt.
Citaat:
Op onzin konden mensen juist makkelijker persoonlijke info geven omdat het eens in de zoveel tijd werd gewist.
Op dit moment is dat wissen niet heel geval, al blijft Onzin wel buiten Google zoekresultaten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 09:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En vervolgens begint half Onzin te steigeren en te rellen als er een keer op verzoek een oud topic van iemand verdwijnt.
Zoals bijv. Macrador en ik al hebben gepost en nog menig ander oud-forumbaas je kan vertellen: dit soort verzoeken werd gewoon geweigerd tot nu toe Wat niet wil zeggen dat het niet veranderd kan worden, maar zoiets als een topic met ruim 170 posts waarin tientallen forumers hebben gepost verwijderen, dat is wel een plotselinge drastische wijziging die natuurlijk opvalt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 13:10
Verwijderd
Volgens mij is Eline3 ook de enige die voor dit vage onderwerp d'r mouwtjes uitsteekt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Zoals bijv. Macrador en ik al hebben gepost en nog menig ander oud-forumbaas je kan vertellen: dit soort verzoeken werd gewoon geweigerd tot nu toe Wat niet wil zeggen dat het niet veranderd kan worden, maar zoiets als een topic met ruim 170 posts waarin tientallen forumers hebben gepost verwijderen, dat is wel een plotselinge drastische wijziging die natuurlijk opvalt
Niet álle topics zijn weg toch? Geselecteerde topics was ook altijd het beleid?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 13:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Niet álle topics zijn weg toch? Geselecteerde topics was ook altijd het beleid?
Geselecteerde posts ja, namen, werkgevers enzo. Niet >100 posts die alleen maar vaag over een vakantie naar Dubai gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 08:52
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Dit heb ik op Onzin gezet maar past hier ook prima:

Citaat:
Forums/fora zijn niet van deze tijd; tenzij je er een of andere internet-niche mee kan vullen. Deze tent draait puur op 't bruine cafe gehalte van een handjevol forummers (in het geval van DK is het meer het sociale werkplaats gehalte); ik heb in 2 jaar tijd misschien 5 'nieuwe namen' voorbij zien komen die een beetje actief doen. Des te hilarischer hoe serieus sommigen het allemaal nemen.

Als morgen de stekker er uit gaat dan zal er in 2015 niemand naar kraaien.
(Dit is iets waar we in de werkgroep op aansturen, maar zal het ook hier even delen)

Het forum dient grofweg twee doelen: 1) een plek waar mensen zich nuttig kunnen voelen en leren van anderen (voor scholieren, anoniem als je het wil) en 2) een plek waar mensen komen voor elkaar / de gezelligheid.

Doel 1, de nutfactor, is waar ik het forum voor heb opgericht, waar nog steeds de meeste potentie ligt, onderscheidend vermogen ten opzichte van andere sociale netwerken, de meest logische koppeling te maken is met de rest S.com, het minste organisatorische gedoe ook, etc. Een likje verf en we kunnen weer vooruit.

Doel 2, de gezelligheidsfactor, is een onbedoeld bij-effect. Weliswaar een heel succesvol bij-effect, met meetings, relaties, een sterk aanzuigende werking (de piek lag pak hem beet in 2006). Maar ook iets dat veel kopzorgen met zich meebracht- en brengt: kliekjesvorming, relaties die aan- en weer uitgaan, geroddel, drama, intriges. In inderdaad, ingehaald door de tijd.

Om het even te schetsen: tot op de dag van vandaag krijg ik prive-berichten van volwassen mensen die willen dat ik ingrijp omdat X een relatie had met Y en dat is uitgegaan en nu stomme dingen zegt over Y, maar niet naar een forumbaas durft te stappen omdat die vriendjes is met X. I ain't got time for that.

Vervelender vind ik, en dan kom ik terug op de privacy-discussie, dat op het moment dat het forum bekend staat als een plek waar het met de privacy niet zo nauw wordt genomen ('lekken'!), doel 1 in gevaar komt. Want privacy, of anonimiteit tot op zekere hoogte, is waar fora zich kunnen onderscheiden van sociale media.

Citaat:
Als er iets moet gebeuren dan is dit een prima optie . Maar het zal me niet verbazen als dat 'technisch lastig te realiseren is' (aka: we dont care / we dont wanna).
Nou ja, daarin kan ik je misschien verbazen, want technisch kan het, het zou een oplossing kunnen zijn voor het probleem wat ik hierboven schets, het archief blijft bewaard (ik zou het persoonlijk zonde vinden als er dingen zouden verdwijnen, ben nooit fan geweest van prunen) en best of all, het is aangedragen door jullie zelf. Over de details moet nog wel even goed worden nagedacht, maar wilde dus even zeggen dat de richting me bevalt
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.

Laatst gewijzigd op 12-12-2014 om 08:58.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 08:58
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Oh, en die prima optie is dus Onzin afscheiden van de rest.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 09:05
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Zoals bijv. Macrador en ik al hebben gepost en nog menig ander oud-forumbaas je kan vertellen: dit soort verzoeken werd gewoon geweigerd tot nu toe Wat niet wil zeggen dat het niet veranderd kan worden, maar zoiets als een topic met ruim 170 posts waarin tientallen forumers hebben gepost verwijderen, dat is wel een plotselinge drastische wijziging die natuurlijk opvalt
Op een totaal van >2 miljoen maak jij je druk om >100 posts?

Bovendien, ze zijn niet weg, ze zijn eventjes uit het zicht tot we met een structurele oplossing komen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 09:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Op een totaal van >2 miljoen maak jij je druk om >100 posts?

Bovendien, ze zijn niet weg, ze zijn eventjes uit het zicht tot we met een structurele oplossing komen.
Ik zeg dat het opvalt, dat is wat anders En ja, dit onderwerp (verwijderen/prunen) leeft.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 13:09
Hazel
Hazel is offline
Ik ben nieuwsgierig welke "structurele oplossing" jullie overwegen.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het niet eens voor prunes op dk. Ik moet er soms wat zoeken.
Eens, DK is soms een naslagwerk voor me, er zijn toch best veel gesprekken geweest over dingen in de afgelopen jaren. Ik kom hier dan wel nauwelijks meer, maar ik zie dat op DK toch liever niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2014, 11:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, en die prima optie is dus Onzin afscheiden van de rest.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-12-2014, 13:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben eruit: anders, namelijk wat Jon zegt: topics naar een besloten omgeving. Echt verwijderen verder op verzoek.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 14:00
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Zo te zien is er wat veranderd bij de verwijderde accounts.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 15:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Klopt, Jon is aan het klussen geweest om verwijderd wat meer op echt verwijderd te laten lijken qua accounts
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 23:30
df
Avatar van df
df is offline
Wat dan?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2014, 21:01
df
Avatar van df
df is offline
Oh ik zie t nu bij hahahahaha! Goed geklust Jon!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2014, 23:26
Verwijderd
Ja, ik baal ervan Maar prima
Met citaat reageren
Oud 24-12-2014, 02:18
Verwijderd
JON IK HAAT JE GODVERDOMME (k) Fijne kerstglitterdagen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2014, 18:40
df
Avatar van df
df is offline
Wat is er nog meer veranderd dan?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2014, 19:24
Verwijderd
Ja nou ja, ik kan nu niet meer een bericht quoten om te zien wie het gepost heeft als er verwijderd staat. STOM
Met citaat reageren
Oud 02-01-2015, 21:20
Verwijderd
Ik zie net dat er ook iets tegen lurkers gedaan is, nice
Met citaat reageren
Oud 02-01-2015, 21:37
df
Avatar van df
df is offline
wattan?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2015, 21:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
wattan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.