Oud 04-05-2006, 09:21
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Heey,

Ik wil graag de Spaanse taal leren, maar twijfel nog of ik dit hier in nederland ga doen, of dat ik beter naar spanje kan gaan..

ik ben strax klaar met m´n vwo (als alles goed gaat) en dan wil ik er eigenlijk direct aan gaan beginnen..ik vraag me alleen af of van die cursussen van de loi en van de nha etc. echt gaan werken..heeft iemand daar ervaring mee ?

zelf denk ik dat het beter is om naar spanje te gaan, maar dit kost meteen ook zoveel meer..

ik hoop dat iemand ervaringen heeft..

x Linda
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2006, 09:51
Verwijderd
Mijn vader heeft ooit een thuisstudie-beginnerscursus italiaans gevolgd, en hij kon zich wel zo'n beetje redden aan het einde van de cursus. Maar intussen is hij echt alles weer vergeten omdat hij het niet gebruikt heeft. Met een beginnerscursus leer je wel de echte basis, en het is vooral gericht op zakenreis en vakantie, maar het werkt wel aardig, als je daarna je best doet om het op peil te houden. Natuurlijk leer je een taal véél beter in het land zelf. Misschien is het een goed idee om eerst een cursus te doen, en dan een tijdje naar Spanje te gaan. Dan kom je er bij het volgen van de cursus achter of je écht gemotiveerd bent, en dan heb je in Spanje tenminste een aanknopingspunt om de taal te leren; helemaal zonder de basis van een taal kun je een taal niet leren (als je ouder dan 4 bent).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 10:15
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
Als je van die standaard cursusjes gaat doen, moet je echt een goeie discipline hebben, want anders laat je het volgens mij snel liggen.. Ik dacht er eerst ook aan om het zelf te gaan doen, maar ga nu toch ook naar Spanje..

Als je daar een taalcursus gaat doen dan moet je wel en als iedereen daar Spaans spreekt leer je het zoieso veel sneller..

Prijzen vallen best mee..heb zelf al wat sites bekeken..Bij www.linguaschools.com kost 2 weken Barcelona bijvoorbeeld maar 210,- Euro.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 12:05
Verwijderd
Naar Spanje gaan werkt véél beter dan zelf proberen te leren. Je leert het daar veel sneller omdat je er veel meer mee geconfronteerd wordt. Wat je ook zou kunnen doen, is een paar weken intensief hier basis-Spaans leren en dan naar Spanje gaan om het te gebruiken en meer bij te leren.

Als je naar Spanje kan gaan, moet je dat écht doen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 21:07
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
joeyvdbroeke schreef op 04-05-2006 @ 10:15 :
Bij www.linguaschools.com kost 2 weken Barcelona bijvoorbeeld maar 210,- Euro.
Ja voor alleen de cursus he
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:01
Linda_x2
Linda_x2 is offline
bedankt voor jullie reacties!! hier heb ik echt wat aan..
joey, ik heb op www.linguaschools.com gekeken en dan vallen de prijzen inderdaad heel erg mee zeg!

Heb er zoieso wel wat voor over om lekker naar Spanje te gaan en als het dan ook nog beter is om de taal te leren, waarom niet!

dus ik kies toch maar voor een taalcursus in het buitenland. Naar welke stad wil jij gaan Joey ??
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 10:51
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
Hey Linda!

Ik twijfel zelf ook nog naar welke stad ik ga, maar San Sebastián lijkt me wel erg tof..Eerlijk gezegd lijkt iedere stad me wel leuk

maar in San Sebastián schijn je ook te kunnen surfen en dit wil ik graag leren..

kijk eens op www.tandemsansebastian.nl

ben jij er al een beetje uit ?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 13:38
Mikjeee
Mikjeee is offline
Ikzelf studeer Toerisme en ik heb nu al 2 jaar Spaans gehad...beheers nu ongeveer de basis.
Voor school moet ik deze zomer 20 weken stage lopen en ik gekozen om dat in Spanje te doen.
Ik hou absoluut van Spanje en wil de taal zeker vloeiend leren en kunnen spreken.
Wel een groot nadeel voor mij zou kunnen zijn dat ik naar Cataluña ga. Catalonië dus. Daar spreken de mensen in een dialect Spaans. Vergelijk het maar met de taal die ze in Groningen en Drenthe spreken. Niet te verstaan dus en best gevaarlijk als je correct Spaans wilt leren.
Het is wel zo dat ik naar een ongelooflijke toeristische kant ga dus daar spreken de mensen normaal Spaans puur voor de toeristen maar toch in de achterafdorpjes spreken ze in een dialect.

Na deze opleidin g (over 1 jaar) wil ik een jaar in Spanje gaan wonen. Ook zoals jij voor de taal. Zoiezo wil ik absoluut naar Barcalona . Dat trekt me het meeste. Ben helemaal weg van die stad!
Ik had de volgende opties bedacht:

1. Een huisje huren, gaan werken en een taalcursus volgen van een aantal uren per week. Zo ontmoet je ook andere mensen. Als je daar snel vrienden maakt is het ook minder eenzaam en leerzam
2. Naar een taalschool gaan die speciaal voor buitenlandse mensen lesprogramma`s hebben. Je slaapt dan in complexen die bij de school horen. Je betaald dan meer voor je school maar je hebt wel een huis gelijk.
taalschool Don Quijote
3. Een taalreis boeken voor een paar weken.
bijv. Vinea jongeren reizen
4. In een gastgezin gaan en daar dingen doen als werken en taalcursus volgen.
5. Gaan werken als au-pair. Ideaal dan heb je gratis een huis, krijgt salaris, wordt voor je gekookt en in je vrije tijd ga je de omgeving verkennen.
Succes!
__________________
15 Mei voor 5 maanden naar Spanje!!

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 13:48
Verwijderd
Normaal zwart is fijner te lezen

En het Catalaans is absoluut niet te vergelijken met het Gronings of Drents hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:24
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Hey Mikjeee,

zelf wil ik ook in een gastgezin, of een appartement met andere studenten..maar www.linguaschools.com biedt dit ook aan en die zijn een stuk goedkoper dan donquijot. Een taalreis lijkt mij niet zo leuk omdat alles dan volledig geregeld wordt..

en volgens mij hebben alle taalscholen toch programma's voor buitenlandse mensen ??

Maar jij gaat 15 mei dus al?? Weet je al hoe of wat dan ?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 17:54
Mikjeee
Mikjeee is offline
mij lijkt een taalreis ook niet leuk maar ik schreef t maar als idee...misschien vond jij het wel leuk.
Don Quijotte is misschien wel duur maar heb ik al super veel hele goeie dingen over gehoord. Dus is echt een topschool.

Ja 15e ..is maandag al en weet al precies wat en hoe maar zoals ik al in t vorige berichtje zei als je precies wilt weten wat ik daar ga doen kijk dan even om mijn site. Daar staat alles uitgebreid beschreven Mijn Site
__________________
15 Mei voor 5 maanden naar Spanje!!

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:00
Mikjeee
Mikjeee is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-05-2006 @ 13:48 :
Normaal zwart is fijner te lezen

En het Catalaans is absoluut niet te vergelijken met het Gronings of Drents hoor.
Haha okee en jij hebt daar gewoond dan? Want ik kan het absoluut niet verstaan.

Je woont vast in Drenthe of Groningen hahaha
__________________
15 Mei voor 5 maanden naar Spanje!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:02
Verwijderd
Catelaans is eerder te vergelijken met Fries... Gronings of Drents zijn dialecten en zijn over het algemeen goed te verstaan, zo lang iemand niet extreem plat praat. Catelaans is geen dialect van het Spaans maar een andere taal, net zoals Fries geen dialect van het Nederlands is maar een andere taal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:06
Mikjeee
Mikjeee is offline
Ja okee..het ging meer om dat het heel anders is dan gewoon Spaans en dat je daardoor in de knoop kan komen op school omdat ze daar "normaal" Spaans onderwijzen. Bij mij iig
__________________
15 Mei voor 5 maanden naar Spanje!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 22:47
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2006 @ 18:02 :
Catelaans is eerder te vergelijken met Fries... Gronings of Drents zijn dialecten en zijn over het algemeen goed te verstaan, zo lang iemand niet extreem plat praat. Catelaans is geen dialect van het Spaans maar een andere taal, net zoals Fries geen dialect van het Nederlands is maar een andere taal.
Inderdaad.

En als je dialectloos Spaans wilt leren moet je naar Salamanca gaan, waar het 'zuiverste' Spaans wordt gesproken. Behalve dat is het een topstad.
__________________
what a lovely day to shape your dreams

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 13:00
Mikjeee
Mikjeee is offline
Ja klopt idd...t zuiverste Spaans..zei mn Spaanse docente ook!
Of het een topstad is weet ik niet. Ben dr nog nooit geweest
__________________
15 Mei voor 5 maanden naar Spanje!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 10:12
Linda_x2
Linda_x2 is offline
leuke website Mikjee! bedankt voor de informatie..veel plezier in Spanje!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:52
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
hey linda, weet je inmiddels al waar je heen gaat ?
en wat vindt je van www.tandemsansebastian.nl ? De stad lijkt me echt heel relaxt, een vriend van me is er vorig jaar ook geweest en die vond het super.

ik kijk nu nog of ik alles rond kan krijgen en dan vertrek ik eind juli..wanneer wilde jij ookal weer gaan ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2006, 15:52
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Ha Joey..leuk dat je er ook zo mee bezig bent. Ik blijf zelf steeds maar twijfelen, maar moet gewoon de knoop even doorhakken voor mezelf..

Ik heb er ook veel teveel zin in dus het moet maar eens definitief worden

heb op die site www.tandemsansebastian.nl ziet er idd heel relaxt uit..

ik ga dit weekend beslissen, zodra ik het weet hoor je het..

groetjes,
linda
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 12:15
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Hey Joey,

Ik heb het besloten..ik ga naar San Sebastián via www.linguaschools.com ik ga in de eerste week van juli..

Ik stuur je wel even een privé bericht via deze site met mijn e-mail adres. Kunnen we misschien nog wat contact houden..

Groetjes,
Linda
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:31
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
hey Linda,

ik heb je privé berichtje nog niet ontvangen maar ik heb jou er ook één gestuurd. Wil je nog eens kijken ?

Groetjes,
Joey
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2006 @ 09:51 :
helemaal zonder de basis van een taal kun je een taal niet leren (als je ouder dan 4 bent).
hoe verklaar je dan mensen die op hun 20e verhuizen naar japan en een half jaar later japans kunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 12:29
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ga volgend jaar (als ik het geld bij elkaar kan sparen) hopelijk voor een paar maanden naar midden-Amerika; 4 weken de taal leren en dan 4 weken rondreizen. Natuurlijk is de reis daarnaartoe een stuk duurder, maar doordat de cursussen en levenskosten een stuk goedkoper zijn, komt het toch op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Vooral individuele lessen zijn een stuk goedkoper daar. Bij linguaschools betaal je in Spanje voor 4 weken, 20 uur per week, les in groepsverband 436 euro. In Midden-Amerika bis 4 weken, 20 uur per week individuele les zo'n 100 euro goedkoper.

Daarnaast de accomodatie: in Spanje; 4 weken een 1-persoonskamer, halfpension: 495 euro.
Midden-Amerika: 4 weken een 1-persoonskamer, 6 dagen per week volpension: zo'n 250 euro.

Daarnaast wil ik heel graag door Midden- en Zuid-Amerika reizen en dus gelijk de kennis die ik opgedaan heb gebruiekn. Dus hopelijk zit ik over een jaartje in Guatemala.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 12:50
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Urm schreef op 10-06-2006 @ 20:28 :
hoe verklaar je dan mensen die op hun 20e verhuizen naar japan en een half jaar later japans kunnen?
Sure. Geloof je het zelf?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:57
Perikles
Perikles is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 11-06-2006 @ 12:50 :
Sure. Geloof je het zelf?
Dat lijkt me inderdaad niet zo geloofwaardig, nee. Overigens, als je geen geld en tijd hebt voor een lang verblijf, kun je ook op zomerkampen gaan. Ik vraag me wel af of dat effectief genoeg is. Leer je überhaupt iets in twee weken, zelfs als je de taal al een beetje onderwezen bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 10-06-2006 @ 20:28 :
hoe verklaar je dan mensen die op hun 20e verhuizen naar japan en een half jaar later japans kunnen?
Dan ben je een echt taalwonder. Zelfs met het studeren van Japans en het daar wonen, krijg je het niet makkelijk. Je kan je goed redden, maar je zal ook nog steeds veel moeite hebben met zaken hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 10-06-2006 @ 20:28 :
hoe verklaar je dan mensen die op hun 20e verhuizen naar japan en een half jaar later japans kunnen?
Mensen die naar een land verhuizen bestuderen over het algemeen de basis van die taal wel. Dan heb je een aanknopingspunt van waaruit je de rest van de taal kunt leren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2006 @ 11:58 :
Mensen die naar een land verhuizen bestuderen over het algemeen de basis van die taal wel. Dan heb je een aanknopingspunt van waaruit je de rest van de taal kunt leren.
Maar dan nog is het vrij onmogelijk om binnen een half jaar Japans te leren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-06-2006 @ 12:37 :
Maar dan nog is het vrij onmogelijk om binnen een half jaar Japans te leren.
Dat ligt er natuurlijk ook aan wat je beschouwt als 'Japans kunnen'; een paar noodzakelijke zinnetjes heb je wel geleerd in een half jaar, neem ik aan. Vloeiend lijkt me niet in een halfjaar te leren inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:42
Verwijderd
Dat is waar. Je zou je met een beetje moeite kunnen redden. Maar dat noem ik niet 'Japans kunnen'. Japans kunnen is dat je het goed kan lezen, schrijven en je goed kan uitdrukken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:44
Verwijderd
nee ik bedoel natuurlijk niet vloeiend, maar wel basisdingen. en ik kom natuurlijk niet met zo'n argument als ik het niet heel zeker weet, mijn vriend heeft er namelijk een jaar gewoond 2 jaar geleden, en ik spreek dus uit zijn ervaring. overigens zat hij in een deel waar vrijwel niemand engels (of een andere taal kon) dus hij hoorde echt alleen maar japans om zich heen, hij moest vanaf het begin al proberen japans te spreken, want dan had hij nog het meeste kans dat hij begrepen werd.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:11
Linda_x2
Linda_x2 is offline
ben zelf ook benieuwd hoe snel ik de taal ga oppakken..ga zelf ook maar voor een paar weekjes.

volgens linguaschools.com doe je er normaal gesproken 2 tot 4 weken over om één niveau te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 11:33
LauLau
LauLau is offline
Als er iemand geinteresseert is om zen Engels te verbeteren: Kom naar Londen!!!! Dit is echt een super stad ik woon er nu al 9 maanden en het bavalt nog steeds super. Ik ken ook een erg leuk bedrijf hier dat helpt bij het vinden van een geschikte cursus, accomodatie etc. En ze organiseren ook nog eens leuke sociale acticviteiten zodat je veel mensen leert kennen, wat wil je nog meer . website is: www.answerenglish.com

Als je vragen hebt....stel ze gerust
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 13:03
Linda_x2
Linda_x2 is offline
hey laulau,

zijn er nog veel mensen die dit gaan doen dan ? Engels begint al zo standaard te worden dat iedereen er wel mee uit de voeten kan..

is misschien meer voor zakelijk engels ofzo??

groetjes,
Linda
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 10:58
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
hey Linda,

jammer dat we niet meer echt contact hebben gehad. bij deze wil ik je laten weten dat ik ook geboekt heb via www.linguaschools.nl maar pas later dan geplant.

zijn er nog meer mensen die begin september via lingua gaan ?

Groeten,
Joey
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 22:58
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Bluhh geen Spanje, Zuid-Amerika Latijns-Amerikaans is veel mooier dan Spanje Spaans
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2006, 14:31
nati
nati is offline
Idd..
Zuid-Amerikaans Spaans is zooooooooveel mooier dan "spaans" Spaans!!!!


__________________
Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. Of ga naar onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:15
Verwijderd
Kwestie van smaak, ik vind 't Spaans in Spanje veel mooier
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:07
Linda_x2
Linda_x2 is offline
persoonlijk vind ik het Spaans in Spanje ook wel mooier. heb met wat mensen uit zuid-amerika gepraat maar vind dit toch wat minder klinken..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 11:15
Kairo
Kairo is offline
Hallo allemaal!
Ik heb zelf het plan om 9 maanden met EF engels te gaan studeren Vancouver, Boston, Sydney of een andere plek. Wie heeft ervaring met deze organisatie of gaat ook deelnemen aan een internationaal studiejaar? Ik wil graag tips over bestemmingen.

Een andere optie die mij leukt lijkt is een collegejaar volgen met Aspect in Engeland. Heeft hier iemand ervaring mee misschien?

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 15:26
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Een meisje was op taalcursus in Spanje met EF en had hier wel goede ervaringen mee. Het grote nadeel is wel dat ze relatief duur zijn en niet echt een meerwaarde bieden t.o.v. andere organisatie.

heb zelf via www.linguaschools.nl geboekt die relatief goedkoop zijn maar ben hier ook zeer tevreden over..

Alleen bieden zij geen Engels aan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Manchester, UK
VincentFernande
72 18-05-2012 11:15
Studeren Na studie geneeskunde in het buitenland werken
Diamera
1 28-09-2010 12:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 18-05-2008 00:15
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 14:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 17:56
Liefde & Relatie Samenwonen, maar alleen een half jaar naar het buitenland (stage)
ekki
22 27-11-2003 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.