Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2007, 13:58
FT
FT is offline
De situatie is als volgt :

Mijn vriendin, O, en haar ex, M, zijn voor een periode van ongeveer anderhalf jaar een stel geweest. Dit is een aantal maanden geleden stukgelopen, terwijl zij samenwoonden, waarna hij hun appartement verliet, en zij daar alleen bleef wonen. Toen zij wegens problemen met de woningbouwvereniging (haar verhuurder bleek niet te mogen verhuren) haar appartement moest verlaten werd door haar en haar vader besloten dat zij weer bij haar vader zou komen wonen.
In de aanloopperiode daarnaartoe, omdat haar kamer daar verbouwd werd, logeerde zij ongeveer twee weken bij haar ex-vriend, M. In die periode leerde ik haar kennen, en werden we verliefd. Ondanks dat ik er een onprettig gevoel bij had dat zij nog bij hem verbleef wist ik dat het een noodzakelijk kwaad was, en dat het nog maar een weekje (ongeveer) zou duren.

Nu is er echter iets gebeurd waardoor de situatie tussen O en haar vader zo is verslechterd dat ze daar niet meer kan wonen. Totdat zij dus een nieuwe plek om te wonen heeft gevonden zal ze afwisselend - voor zover ze niet bij mij is - de nacht doorbrengen bij vriendinnen, OF bij ex M.

Wat nu dus eigenlijk mijn vraag is aan jullie van dit forum; op wat voor manier kan ik er het beste mee omgaan dat ze bij M overnacht? Ik weet dat ze op aparte kamers slapen, en dat er in ieder geval van haar kant geen gevoelens meer voor hem zijn, maar de gedachte dat ze praktisch 24/7 in elkaars aanwezigheid, of in elk geval elkaars omgeving, zijn steekt me ergens toch behoorlijk. Ik wil dit alleen niet zo tegen haar zeggen, omdat zij het ongetwijfeld erg moeilijk heeft met deze hele situatie, en in feite allang blij moet zijn dat ze iemand heeft bij wie ze terecht kan.
Dus mochten jullie tips voor me hebben over hoe ik hiermee om kan gaan, dan hou ik me zeker aanbevolen


Eventjes om de meest voorspelbare vragen te beantwoorden :

- We wonen ongeveer anderhalf uur (auto) of twee uur (trein/bus) uit elkaar, en zij heeft daar haar werk, vrienden, school, etc, dus daarom kan ze niet elke nacht bij mij zijn.

- Ze bleef M in de periode dat het uit was ook nog erg regelmatig zien (ca 3x per week minimaal) aangezien hij ook haar danspartner is, en beiden nogal fanatiek met ballroom- en latin-dancing bezig zijn. Verder gaan ze volgend jaar beiden aan dezelfde school hetzelfde doen, dus dan zien ze elkaar waarschijnlijk minimaal dagelijks..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2007, 14:04
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
nouja. ik begrijp dat het voor jou een vervelende situatie is.

Maar het ziet er naar uit dat jouw vriendin en haar ex nog steeds hele goede vrienden zijn. Zeker als ze ook samen dansen en naar school gaan en als ze bij hem mag overnachten.

De mate waarin hij dan nog gevoelens voor haar heeft maakt dan denk ik niet zoveel uit, want schijnbaar vindt zij het comfortabel genoeg om vrienden met hem te zijn.

Als ik haar was, heel eerlijk, dan zou ik het heel vervelend vinden om met een min of meer jaloers vriendje te leven als dat mijn vriendschap met mijn ex in gevaar brengt.

Vrienden blijven nou eenmaal vaak vrienden en verliefd zijn gaat vaak over.

Dus ik zou gewoon proberen hiermee te leren leven. Misschien werkt het als jullie 3en samen wat dingen gaan ondernemen, uitgaan, uit eten of iets dergelijks. Dan kan je hem leren kennen en uitvinden wat voor soort relatie werkt in deze situatie.

Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:09
FT
FT is offline
Ik heb al een keertje met haar ex & haar een terrasje gepakt, ik ken hem verder niet echt goed, maar ik kan het zo op eerste indruk best goed met hem vinden.

En het is ook niet zozeer dat ik jaloers ben - althans, zo zou ik het niet willen noemen - maar eerder dat ik het een onprettig idee vind, in zoverre dat zij bij alles wat ze doet rekening met hem moet houden, omdat ze bij hem 'woont', soort van. Dat elke keer als ik haar bel hij ook kan horen wat zij zegt, dat soort dingen zegmaar. Het idee dat als ik haar op MSN spreek, dat hij dan elk moment achter haar langs kan lopen en meekijken, dat soort zaken.

Ik kan wel accepteren dat ze - want dat zijn ze - erg close met elkaar zijn, alleen als je dat combineert met het feit dat zij gruwelijk veel tijd met hem doorbrengt - om even te vergelijken, veel meer tijd dan ik met zelfs mijn beste vrienden doorbreng - geeft me toch een raar gevoel van binnen. En daarom wil ik dus weten wat ik kan doen om hier makkelijker mee om te gaan

Bedankt voor je reactie in elk geval maar ik zit er ook niet echt op te wachten dat elke keer als ik haar zie hij erbij is
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:22
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Waarom zijn ze uit elkaar gegaan?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:22
Verwijderd
Als jij zegt dat ze erg close zijn zou ik dat absoluut niet vertrouwen. Het is namelijk niet gezond als exen die net uit elkaar zijn nog erg close zijn. Dat betekent namelijk naar alle waarschijnlijkheid dat ze óf nog iets hebben, óf één van de twee de ander terug wil.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:25
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
ik denk dat zij dat ook wel weet en hij ook

misschien moet je het gewoon een keer face-to-face met hun erover hebben. Dan weten ze in ieder geval hoe jij erover denkt, dan ben jij je ei kwijt en dan houdt iedereen een beetje rekening met elkaar.

Bijvoorbeeld dat je prive met haar kan bellen, of dat hij een keer naar vrienden gaat als jij wil komen.

Maarja, je moet gewoon echt samen daar een oplossing voor vinden en niet in je eentje gaan zitten kniezen.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ok dat was stiekem ook mijn gedachte . Als ze 'klaar' met elkaar zijn, waarom dan nog zo close?
Ze waren geen vrienden, ze waren geliefden. Ik geloof best dat je ooit weer vrienden kunt worden met je ex, maar een paar maanden lijkt me daar te kort voor. Dus dan hebben ze nóg iets. En wat is dat?

@ Mephostophilis: wat betekent dat Fins in je sig?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:26
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2007 @ 15:22 :
Als jij zegt dat ze erg close zijn zou ik dat absoluut niet vertrouwen. Het is namelijk niet gezond als exen die net uit elkaar zijn nog erg close zijn. Dat betekent namelijk naar alle waarschijnlijkheid dat ze óf nog iets hebben, óf één van de twee de ander terug wil.
en in elke situatie is dat weer anders. ik woon dan niet bij mijn ex maar ik spreek hem wel veel, puur omdat hij gewoon mijn allerbeste vriend is, ook voordat we een relatie kregen. Dus dat is wel een beetje een voorbarige conclusie.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:29
FT
FT is offline
Ze zijn uit elkaar gegaan omdat ze teveel ruzies hadden, met name in de periode dat ze dus samenwoonden.

Inmiddels zegt zij dat bij haar de liefdesgevoelens voor hem weg zijn; van hem weet k dat die gevoelens er nog wel zijn, en weet ik o.a. van een SMSje van hem naar haar - dat zij me overigens heeft laten lezen, dat jullie niet denken dat ik in haar telefoon rondsnuffel) - dat erop neerkomt dat hij haar terugwil.


Oh, en de eerste keer dat zij bij mij was (ze bleef van dinsdag t/m vrijdag) heeft hij geloof ik op dinsdag 5 keer gebeld, op woensdag 4 keer, en op donderdag 6 keer, als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:32
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Maar zij gaat daar in mee.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:36
FT
FT is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-06-2007 @ 15:32 :
Maar zij gaat daar in mee.
Dat klopt, ze kapt die gesprekken niet af ofzo, maargoed, het schijnt dat hij toen ook het nodige aan zn kop had, wat mij dan verder niks aangaat en daar verspil ik dus ook mijn energie niet aan.
Vind het alleen lichtelijk lullig als gebaar van hem naar mij toe dat hij haar zo vaak - en dan per keer een gesprek van ongeveer een kwartier - belt terwijl ze bij mij is.. maar dat zal wel aan mij liggen dan verder
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:55
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Maar ik denk dat het naief is om te denken dat hij uberhaupt een 'gebaar' naar jou zou willen maken, als hij zijn ex terug wil.
Ik vind best dat je het hier met je vriendin over mag hebben, in ieder geval jouw gevoel over de gang van zaken mag uiten.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:50
Verwijderd
Wat stout! allemaal zegt sluit ik me bij aan. Ik zou me, in jouw situatie, niet echt prettig voelen. Heeft je vriendin wel eens aangegeven dat ze kan begrijpen dat het je niet helemaal lekker zit?
Moeilijke situatie hoor. Praten (en blijven praten) lijkt me in deze situatie wel belangrijk en nodig. Maar het ligt natuurlijk ook aan jou als persoon. Ik zou er in ieder geval vaak over willen praten.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:10
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Het lijkt mij heel erg moeilijk om hiermee om te gaan, maar het moet kunnen. Zolang hij géén moves maakt en zij écht niet meer verliefd op hem is.

Hoe dan ook, hij blijft sowieso deel uitmaken van haar leven en daar moet je mee leren om te gaan en om het te accepteren.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Sushii schreef op 18-06-2007 @ 15:26 :
Dus dat is wel een beetje een voorbarige conclusie.
Citaat:
FT schreef op 18-06-2007 @ 15:29 :
Inmiddels zegt zij dat bij haar de liefdesgevoelens voor hem weg zijn; van hem weet k dat die gevoelens er nog wel zijn,


@ Sushii: je "beste vriend" wil je terug. (of toch tenminste 'achter de hand' houden)

@ FT: is er echt geen mogelijkheid dat ze daar weg kan? Zo niet, eis dan gewoon dat ze minder 'close' met hem wordt en dat ze op zijn minst de vriendschap afbreekt. Wil ze dat niet, dump haar dan, want dan vindt ze hem belangrijker dan jou en dat is foute boel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:42
FT
FT is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2007 @ 17:36 :
@ FT: is er echt geen mogelijkheid dat ze daar weg kan? Zo niet, eis dan gewoon dat ze minder 'close' met hem wordt en dat ze op zijn minst de vriendschap afbreekt. Wil ze dat niet, dump haar dan, want dan vindt ze hem belangrijker dan jou en dat is foute boel.
Ik ben realistisch genoeg om in te zien dat ze om hem geeft, wat ik op zich logisch vind na iemand zo'n lange tijd zo intensief gekend te hebben. Ik ben dan ook zeker niet van plan haar een vriendschap met haar ex te verbieden.

Dit topic was dan ook meer gericht op wat ik kan doen om dat onbehaaglijke gevoel bij mezelf weg te nemen of te verminderen, maar ik ben zeker niet van plan haar te verbieden met haar ex om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:05
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ik zou haar al gedumpt hebben, zou niets voor mij zijn zo iemand.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:09
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
FT schreef op 18-06-2007 @ 17:42 :
Ik ben realistisch genoeg om in te zien dat ze om hem geeft, wat ik op zich logisch vind na iemand zo'n lange tijd zo intensief gekend te hebben. Ik ben dan ook zeker niet van plan haar een vriendschap met haar ex te verbieden.

Dit topic was dan ook meer gericht op wat ik kan doen om dat onbehaaglijke gevoel bij mezelf weg te nemen of te verminderen, maar ik ben zeker niet van plan haar te verbieden met haar ex om te gaan.

Goedzo..... kijk je kunt wel moeilijk gaan lopen doen, maar ik vraag me af of dat ook jullie relatie ten goede komt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2007, 17:15
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Als mijn vriend bij een ex zou wonen die hem nog terug wil en hij ook nog eens heel veel tijd met haar zou spenderen zou ik daar niet mee om willen gaan want dat is gewoon geen frisse situatie.

Ik zou je vriendin niet 'sparen' en haar er niet op aanspreken. Zij spaart jou tenslotte ook niet door bij die kerel te wonen en ze moet toch wel snappen dat dat voor jou verre van aangenaam is. Spreek haar vooral hierop aan.

Hoe actief zoekt ze naar andere woonruimte? Probeer dat te stimuleren, want als blijkt dat ze het maar wat naar haar zin heeft bij haar ex zou ik me zorgen maken...
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:21
Verwijderd
stel je niet aan man, je kan ook gewoon goed bevriend zijn met je ex. mijn ex blijft soms ook gewoon bij mij slapen, als mijn nieuwe vriendin of haar nieuwe vriend dat niet kan accepteren weet hij/zij waar de deur is. jaloezie is een bitch.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
FT schreef op 18-06-2007 @ 17:42 :
Ik ben realistisch genoeg om in te zien dat ze om hem geeft, wat ik op zich logisch vind na iemand zo'n lange tijd zo intensief gekend te hebben. Ik ben dan ook zeker niet van plan haar een vriendschap met haar ex te verbieden.

Dit topic was dan ook meer gericht op wat ik kan doen om dat onbehaaglijke gevoel bij mezelf weg te nemen of te verminderen, maar ik ben zeker niet van plan haar te verbieden met haar ex om te gaan.
Dan geef ik je relatie weinig kans van slagen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 18:10
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik kan me goed voorstellen dat je jaloers bent, dat lijkt me ook wel een beetje logisch in deze situatie.

Praat met je vriendin over hoe jij je bij deze situatie voelt, ze mag best weten dat jij je hier ongemakkelijk bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 18:39
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2007 @ 17:36 :


@ Sushii: je "beste vriend" wil je terug. (of toch tenminste 'achter de hand' houden)
neej hij heeft me gedumpt en ik heb er vrede mee

het hoeft niet zo te gaan als jij zegt, misschien 9 van de 10 keer waar, maar niet altijd. accepteer dat gewoon
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 19:14
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
pfff dit ruikt naar een relatie die verbroken is maar waarbij beiden exén nog met een been in het verleden staan.

tja wat kan ik zeggen anders dan : disaster waiting to happen...voor zover het al geen disaster is want je zit ermee en wat doe je eraan?

Ik zou maar eens gaan snuffelen naar een meisje dat dichterbij woont en lekker single is.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 19:17
FT
FT is offline
Citaat:
Optima schreef op 18-06-2007 @ 20:14 :
pfff dit ruikt naar een relatie die verbroken is maar waarbij beiden exén nog met een been in het verleden staan.

tja wat kan ik zeggen anders dan : disaster waiting to happen...voor zover het al geen disaster is want je zit ermee en wat doe je eraan?

Ik zou maar eens gaan snuffelen naar een meisje dat dichterbij woont en lekker single is.
Dat is voor mij geen optie; ik weet dat ik voor deze meid wil gaan voor de volle 100%.

Toch bedankt voor je reactie, geldt trouwens voor iedereen in dit topic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2007, 20:03
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Praktisch gezien lijkt het me allemaal nog vrij logisch.
Je vriendin is verhuisd, en nu ze ergens anders woont loopt het voor geen meter meer. Stressy situatie met haar familie. Waarschijnlijk stressy situatie met vriendje die haar niet begrijpt/wil begrijpen. Ik denk dat zij rust nodig heeft, die jij haar nu niet kan geven want jullie wonen vreselijk ver uit elkaar en ze kan/wil niet bij jou komen wonen. Ik geloof inderdaad dat het voor haar gemakkelijker is om rust terug te vinden wanneer ze niet helemaal uit haar vertrouwde omgeving weg moet.

Het enige wat jij zou kunnen doen is haar meer stabiliteit geven dan wat ze in haar eigen omgeving vindt. Of het nu bij haar vader is waarmee ze overhoop ligt sinds ze ermee samenwoonde, of het nu bij haar ex is waarmee ze overhoop lag sinds ze ermee samenwoonde, of je nu zelf met haar gaat samenwonen... het maakt niet veel uit.

M.a.w. je kan er niet veel aan doe. Accepteer de situatie zoals die is, en trek je eigen conclusie of je met die situatie om kan gaan of niet. Er te veel over zeuren tegen haar lijkt me ook niet zo handig. Dan drijf je haar helemaal van je af.

Sowieso, contact met haar ex kan je haar niet verbieden. Maar als mijn vriendin als ze bij mij was anderhalf uur per dag met haar ex zou telefoneren zou ik haar zelf voorstellen om terug bij die kerel in te gaan trekken. Er zelf voor 100% voor gaan is zinloos als het maar van één kant komt.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Sushii schreef op 18-06-2007 @ 19:39 :
neej hij heeft me gedumpt en ik heb er vrede mee

het hoeft niet zo te gaan als jij zegt, misschien 9 van de 10 keer waar, maar niet altijd. accepteer dat gewoon
Ah ok, dan leid ik maar uit je eufemistische bewoordingen af dat jij hém terug wil en dan heb ik alsnog gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 20:48
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2007 @ 21:26 :
Ah ok, dan leid ik maar uit je eufemistische bewoordingen af dat jij hém terug wil en dan heb ik alsnog gelijk.
ik wou dat ik je gelijk kon geven, maar er zwemmen meer vissen in de zee
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 22:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
FT schreef op 18-06-2007 @ 14:58 :
*cut* maar de gedachte dat ze praktisch 24/7 in elkaars aanwezigheid, of in elk geval elkaars omgeving, zijn steekt me ergens toch behoorlijk

*cut*

- We wonen ongeveer anderhalf uur (auto) of twee uur (trein/bus) uit elkaar, en zij heeft daar haar werk, vrienden, school, etc, dus daarom kan ze niet elke nacht bij mij zijn.

*cut*


Als ze werkt, naar school gaat en vrienden daar heeft, zal ze niet 24/7 in zijn omgeving zijn. Zelfs niet "praktisch".

En waarom gaat ze niet gewoon bij een vriendin of collega slapen?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 09:14
Melpomene
Melpomene is offline
Ik denk : A dat je dom bezig bent

en

B dat de kans groot is dat ze met elkaar de koffer induiken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 23:27
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
ex- 1 ter aanduiding dat iem. de door het tweede lid genoemde hoedanigheid niet meer heeft [in samengestelde persoonsnamen]

Dat dus. Ik heb wel bewondering voor je vertrouwen en begrip. Denk alleen niet dat het goede dingen voor je gaat doen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.