Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2010, 20:18
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs verhuisd en heb mijn internetabonnement van kpn meegenomen. Ik kreeg bericht dat ik vanaf 7 juli in mijn nieuwe woning via kpn online moet kunnen.

Ik heb alles aangesloten. Mijn laptop vind het draadloos netwerk en kan hierop inloggen. Hij geeft onder in beeld bij het icoontje weer dat hij goed verbonden is en dat de ontvangst en snelheid ook goed is.

Echter als ik probeer een internetpagina te bezoeken kom ik meteen terecht in een scherm waarin staat dat ik moet inloggen als andere gebruiker in de thomsom gateway.

(Welkom...

Gefeliciteerd met uw aankoop van deze Thomson Gateway particuliere gateway.

Om een verbinding met het Internet te maken, moet u inloggen als een gebruiker met meer privileges.
Login als andere gebruiker)

Dit inloggen lukt niet, ook niet na uit/aanzetten, stroom eraf halen en resetten van de modem. Ik heb als inloggegevens username leeg gelaten en als wachtwoord admin ingevoerd.

Het rare is dat op de modem enkel de lampjes branden van Wlan en Power. Ik heb 20 minuten met kpn aan de lijn gehangen maar die konden mij niet helpen en adviseerde een monteur die indien het probleem bij mij ligt 54euro voorrijkosten + kosten per 10 minuten rekent.

Ik kan overigens wel inloggen op onbeveiligde draadloze netwerken in de buurt. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?


Ps. Ik ben de eerste bewoner van dit huis en dus ook de eerste internetgebruiker, zou het zo kunnen zijn dat er iets mis is met de bedrading/wandcontact doos van het huis en hoe kom ik daar eventueel achter?
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2010, 21:34
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
kan het niet gewoon een fout in de modem zijn. of je modem/router staat niet goed ingesteld. ._.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 22:28
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
het lijkt erop dat je geen adsl signaal krijgt op het modem.

Dat kan meerdere oorzaken hebben:
  • Je adsl signaal is nog niet opgeleverd op het adres
  • Je bedrading is nog niet correct.
Laten we bij stap 1 beginnen.

Het ISRA punt is je hoofdpunt in het huis. Daarachter zit meestal een verdeelpunt waarna je splitter is aangesloten en dan naar het modem toe gaat. In geval ANNEX A (analoog)

In geval B komt er vanuit een NT1 kast bekabeling naar je splitter en gaat dan naar het modem. (of rechtstreeks).

Kijk eens in de meterkast wat je kan ontdekken.

Verder kijken of je splitter ISDN of analoog aangeeft.


Daarnaast moet je gewoon eerst eens bellen met KPN of ze een lijnmeting kunnen doen en of de oplevering al gereed is.

0900-0244.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 22:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als op je modem de lampjes DSL en Internet (oid) niet branden dan heeft je modem geen verbinding met het internet en is er dus iets niet goed gegaan met óf het verhuizen van je verbinding (= fout van KPN) óf met het aansluiten van je modem (= fout van jou). Het lijkt me dus zaak om te controleren of je modem wel correct is aangesloten en ingesteld, evt. met behulp van de helpdesk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 10:23
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Toen ik KPN laatst belde hebben ze wel gekeken of de verhuizing goed doorgekomen was dus het lijkt mij dat ze dan toch ook kunnen zien of hier een signaal is?

Aan de laptop ligt het denk ik niet want ik heb er ook al een vriend naar laten kijken, en ik kan dus wel op andere netwerken inloggen. De stekkers in de modem zitten volgens mij gewoon goed, 1 in de power en de andere in DSL.

Maar mocht de bekabeling in de meterkast of achter de wandcontactdoos niet goed aangelegd zijn bij wie legt KPN de schuld dan?

In de meterkast wordt ik niet veel wijzer er hangen 2 grijze bakken waarop staat dat ze alleen door KPN medewerkers geopend mogen worden(1 van de 2 heeft een ingang voor een internetkabel). En is er nog een grijs stuk met 2 ingangen(ISRA2?).



In de woonkamer zit een wandcontactdoos die direct op de modem aangesloten is. Als ik de handleiding van KPN bekijk lijkt het alsof de oranje kabel waar ze naar verwijzen ergens ontbreekt
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 10:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Kun je een duidelijkere foto van de meterkast en die apparaten maken? Het is nu niet echt duidelijk wat nu precies wat is
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 10:43
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Haha ik heb op de gok een kabel in de opening rechts en rechtsboven gestopt. En ineens lijkt alles te doen
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 10:50
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
DSL en Power branden nu constant.
Wlan en Internet knipperen.

Ik weet niet of er nu nog iets fout kan zijn? Internet lijkt wel een beetje traag maar hij doet het wel. Weet niet of de kabel hier invloed op kan hebben. In de handleiding stond een oranje kabel maar die heb ik momenteel niet dus heb er een grijze ingestopt.

Voor de duidelijkheid.



__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 16:10
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline


1 = UPC (niet benodigd, of voor televisie).
2 = onduidelijk? verdeelpunt voor ISRA? komt een blauwe kabel uit, gaat dus naar ISRA.
3 = ISRA
4 = Verdeelstekkerblok RJ11

Je hebt dus semi van je ISRA naar je verdeel blok verbinding aangesloten,deze gaat naar een aansluiting in je woonkamer?

Heb je nu in de woonkamer een splitter liggen en dan het adsl modem? Of heb je het modem rechtstreeks aangesloten?

Denk aan de splitter (!)

En doe eens een lijntest als je wil...
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 11:31
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
In de woonkamer heb ik een wandcontactdoos en die gaat direct naar de modem toe.
Splitter is toch niet nodig als ik geen gebruik maak van een vaste telefoon?

Via speedtest.nl krijg ik het volgende:

Download 850.3 KByte/sec (=6802 kbps)
Upload 80.1 KByte/sec (=641 kbps)
Connection 742.0 Conn/min
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het is wel beter om je modem direct op het ISRA-punt aan te sluiten, met een zo kort mogelijk kabeltje. Ik weet niet of je een stopcontact in de meterkast hebt?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 00:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen artikelen
Mankoe
2 29-01-2006 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.