Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2012, 13:53
xeva
xeva is offline
Ik wil echt heel graag een jaar naar een high school in amerika.
Dit kan door allerlei projecten van bedrijven, maar het is wel heel erg duur.
Het kost 8300 voor een jaar.
Ik kan dit echt niet betalen, en ik ben 15, dus echt werken kan ik ook niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Je zou me hier heel erg mee helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2012, 13:56
Keys
Avatar van Keys
Keys is offline
Zou je niet eerst beter met je ouders kunnen overleggen hoe je dit het beste aan kan pakken? Misschien willen zij ook een deel mee betalen en met een bijbaantje verdien je meer dan je denkt. Al zou je daar niet in een korte tijd (ik ga er van uit dat je zo snel mogelijk naar een high school zou willen) al dit geld mee kunnen verdienen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 13:59
Verwijderd
Met je ouders het erover hebben lijkt me het verstandigste plan ja.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 14:00
xeva
xeva is offline
Mijn ouders willen denk ik wel 1500 euro ofzo meebetalen, maar we zijn niet echt rijk dus meer gaat denk ik niet.
En ik kan pas volgend jaar gaan, dus ik heb tot mei de tijd om het te verdienen.
Maar heb je dan ideeen van baantjes die goed verdienen als je 15 bent?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 14:05
Verwijderd
Dénk je dat ze het willen meebetalen? Of wéét je dat ze het willen meebetalen? Dat is nog al een groot verschil natuurlijk. Dus vind eerst maar eens uit wat je ouders van dit plan vinden en hoeveel ze daadwerkelijk willen meebetalen.

Verder, op je 15e mag je nog niet zo veel. Vakken vullen mag volgens mij al wel, dus dat kun je gaan doen. Je kunt kranten rondbrengen, of folders. Misschien dat je ergens in de kassen al mag werken (dat weet ik niet zeker) maar dan moeten die wel in de buurt zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 14:19
xeva
xeva is offline
Ik heb het nog niet gevraagd, want ik ben best bang dat ze nee zeggen.
Ik wil dit echt zoooo graag

Ja, veel mag ik nu nog niet, dus veel zelf sparen wordt moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:08
Verwijderd
Ga het eerst eens aan je ouders vragen. Dat lijkt me een hele goede stap 1.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 21:19
Verwijderd
Waarom eigenlijk? Wat is er zo leuk of handig aan één jaar Amerikaanse highschool?

En gezien de prijzen en het budget van je oudjes; hoe eerlijk is het om van hen te verlangen dat zij met minder geld moeten leven omdat jij zo nodig, corrigeer me als ik het fout heb, iets wil doen wat je prima in Nederland kan doen zonder belachelijke onkosten?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 14:37
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je het niet kunt betalen houdt het op, dan kun je beter nog even wachten en tijdens je vervolgopleiding een tijd in het buitenland studeren. Dat is een stuk goedkoper en ik kan me voorstellen dat dat ook veel leuker is dan een jaar high school en bij een gastgezin.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom eigenlijk? Wat is er zo leuk of handig aan één jaar Amerikaanse highschool?

En gezien de prijzen en het budget van je oudjes; hoe eerlijk is het om van hen te verlangen dat zij met minder geld moeten leven omdat jij zo nodig, corrigeer me als ik het fout heb, iets wil doen wat je prima in Nederland kan doen zonder belachelijke onkosten?
Je kunt je je toch wel voorstellen dat zoiets een geweldige ervaring is? Maar ik ben het inderdaad met je eens, is dit idee wel 8300 euro waard, terwijl je ouders niet rijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Je kunt je je toch wel voorstellen dat zoiets een geweldige ervaring is?
Nee, daarom vraag ik wat er leuk aan is. Amerika is een hartstikke tof land, maar wat er zo bijzonder is aan één jaar middelbare school daar doen ontgaat me even.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 20:48
Verwijderd
Ik zou wachten tot je 18 bent en dan een jaar als au pair naar Amerika gaan. Of tijdens je studie een jaar op uitwisseling of een stage of onderzoek in Amerika doen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 21:11
Verwijderd
In dat geval kan je beter wachten tot je 21e, waarop je het geslet uit de amerikaanse mediamachine nog beter kan emuleren met de toevoeging van een legale drinkleeftijd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 13:14
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
Waarom eigenlijk? Wat is er zo leuk of handig aan één jaar Amerikaanse highschool?

En gezien de prijzen en het budget van je oudjes; hoe eerlijk is het om van hen te verlangen dat zij met minder geld moeten leven omdat jij zo nodig, corrigeer me als ik het fout heb, iets wil doen wat je prima in Nederland kan doen zonder belachelijke onkosten?
Toevallig ben ik van plan om volgend jaar ook naar de High School te gaan. Ik heb dan gelukkig wel het geluk dat mijn ouders alles voor mij betalen.

Maar buitendat het een fantastische ervaring is, is het ontzettend goed voor je Engels en staat het geweldig goed op je CV. Een kennis van ons heeft het ook gedaan en die heeft een geweldige internationale baan eraan over gehouden. Natuurlijk speelt je vooropleiding ook wel mee.

En topic starter, bedenk wel dat die 8100 euro niet je enige kosten zullen zijn. Je moet namelijk (op je eten en drinken wat je krijgt van je gastouders na) alles zelf betalen. Als je eens naar de Mcdonald's gaat met vrienden moet je dat zelf betalen, als je nieuwe schoenen hebt moet je dat zelf betalen. Het wordt aangeraden aan de ouders om een zakgeld van 250/300 dollar per maand te geven. Dus met die 8100 euro ben je er zeker nog niet.

Heb het er eerst eens gewoon met je ouders over, misschien mag je wel helemaal niet. Mijn moeder had/heeft er ook veel moeite mee dat ik zolang wegga. Maar m'n vader vindt het een goede investering, dus gelukkig betalen ze alles voor me!

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Maar buitendat het een fantastische ervaring is, is het ontzettend goed voor je Engels
Daar kan ik me nog een klein beetje bij inleven ja. Ongetwijfeld is het goed voor je Engels.
Citaat:
en staat het geweldig goed op je CV.
Een jaar middelbare school in een land waar educatie verschrikkelijk slecht is staat goed op je CV? Ik zou het in ieder geval niet als een pluspunt (noch minpunt) zien als ik zoiets op het CV van een eventuele werknemer zie staan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 15:50
Verwijderd
Op zich snap ik wel dat je naar het buitenland, en dan Amerika, wilt. Ik snap dan alleen niet waarom je dat wilt doen terwijl je naar de middelbare gaat. High School is echt veel slechter qua niveau dan hier, dus rond hier je middelbare af en ga daarna naar Amerika. Vrijwel iedere grote HBO en universiteit heeft wel een uitwisselingsprogramma met een vergelijkbaar instituut in de VS en omdat je dan allemaal fijne dingen kunt doen met je stufi, is het per saldo waarschijnlijk een stuk goedkoper en doordat je niet gigantisch onder je niveau gaat zitten werken, staat het dan wél goed op je CV.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 16:17
Verwijderd
^ wat hij zegt klopt ook. En als je dan ook nog even wacht tot je 21 bent kan je lekker aan de alcohol.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 16:20
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
Op zich snap ik wel dat je naar het buitenland, en dan Amerika, wilt. Ik snap dan alleen niet waarom je dat wilt doen terwijl je naar de middelbare gaat. High School is echt veel slechter qua niveau dan hier, dus rond hier je middelbare af en ga daarna naar Amerika. Vrijwel iedere grote HBO en universiteit heeft wel een uitwisselingsprogramma met een vergelijkbaar instituut in de VS en omdat je dan allemaal fijne dingen kunt doen met je stufi, is het per saldo waarschijnlijk een stuk goedkoper en doordat je niet gigantisch onder je niveau gaat zitten werken, staat het dan wél goed op je CV.
Tuurlijk, als je havo of vwo doet in Nederland ga je natuurlijk niet daarheen om er wat van te leren. (behalve het vloeiend spreken van de Engelse taal). Tenslotte heb je alle stof (op een moeilijkere manier) gehad. Maar daarom ga je er juist heen voor de lol en de wat minder nuttige vakken te doen. Denk bijvoorbeeld aan houtbewerking.

En hoezo zou je zoiets niet zien als je een pluspunt op je CV? Het is een hele onderneming, en als je zoiets alleen al aandurft lijkt mij dat een heel groot pluspunt voor de werkgever. Je wordt er namelijk ook ontzettend zelfstandig van. En er zijn alleen maar voordelen aan verbonden met zo'n jaar weg in je verdere carrière. Als je bijvoorbeeld naar een groot Amerikaans bedrijf gaat en hè zegt: Heey jongens! Ik ben een jaar in amerika geweest! En ik heb gestudeerd. (ben ik namelijk ook van plan) Moet je zien hoe snel je ze aannemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2012, 16:22
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
^ wat hij zegt klopt ook. En als je dan ook nog even wacht tot je 21 bent kan je lekker aan de alcohol.
Hahaha! Ik ga daar niet heen voor de alcohol! En het is de juist het High School leven wat je wilt ervaren? Met het prom en dat soort dingen. De sporten die daar te doen zijn en alles. Je weet wel hoe het eraan toegaat enzo.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 17:16
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
dan snap ik zowiezo niet wat er zo heel speciaal is aan het high school leven.
en ik zou het inderdaad ook niet echt als een pluspunt zien dat je een jaartje in een voor het grootste deel compleet begleide en onderhouden plek zit. want ik geloof niet dat ze kinderen daar heen sturen en ze een kamertje geven en dan zeggen de rest zoek je maar uit. dus zelfstandigheid zal nog best meevallen.

en dan nog gezien het niveau van engels dat ik van veel van die amerikanen zie zou ik er ook niet echt blij van worden als je dat neemt om beter engels van te leren.
ik denk dat de ervaring van naar een anderland gaan veel beter is als je dit doet als stage periode op je vervolgopleiding. en dat is waarschijnlijk nog een heel stuk goedkoper ook. behalve dan dat je wel voor je eigen dingen moet gaan zorgen en er dus echt alleen voor staat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 18:06
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Haha laat maar gaan.. Jullie hebben je totaal niet laten informeren in dit onderwerp. (waarom zouden jullie ook?) het is echt onzin dat je beter kan gaan als je al een vervolgopleiding doet. Jaa, je bent dan al volwassen... Maar huntingyade zelfstandigheid zal wel meevallen? Serieus.. Tuurlijk is er begeleiding! Maar je gaat daar zonder enige bekenden heen! Zonder de mensen die je lief hebt, zonder de mensen waar je echt van houd! Alleen maar een paar begeleiders.. Denk je dat je daar niet zelfstandig/volwassen van word!? Je begint helemaal opnieuw daar.. Je moet vrienden leren maken, je loopt helemaal alleen! En je spreekt zelfs de taal maar een deel van.. En zo te horen hebben jullie ook niet echt veel verstand van het zakenleven hè.. Mijn vader heeft zijn eigen bedrijf en zit daardoor natuurlijk helemaal in dat wereldje.. En die heeft mij uitgelegd dat je met zo'n certificaat van dat je een jaar in het buitenland bent geweest redelijk ver kan komen! Want tuurlijk ga je er beter Engels door spreken.. Het is echt onzin dat je door die Amerikanen het niet juiste Engels leert.. Jaa.. Ze hebben een accent maar dat is juist grappig! Grammaticaal klopt alles voor de rest gewoon.. En nogmaals.. Ik ga daar gewoon heen voor de lol, ja met een aardig prijskaartje. Maar boeit mij dat wat? Of boeien mijn ouders dat wat? Niet echt dus.. Wie weet ga ik wel weer als ik aan het studeren ben. You never know.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk, als je havo of vwo doet in Nederland ga je natuurlijk niet daarheen om er wat van te leren. (behalve het vloeiend spreken van de Engelse taal). Tenslotte heb je alle stof (op een moeilijkere manier) gehad. Maar daarom ga je er juist heen voor de lol en de wat minder nuttige vakken te doen. Denk bijvoorbeeld aan houtbewerking.
Ik weet niet op welke middelbare jij zit, maar houtbewerking deden wij tijdens techniek, en dat was een havo/atheneum/gymnasium school
Citaat:
En hoezo zou je zoiets niet zien als je een pluspunt op je CV? Het is een hele onderneming, en als je zoiets alleen al aandurft lijkt mij dat een heel groot pluspunt voor de werkgever. Je wordt er namelijk ook ontzettend zelfstandig van. En er zijn alleen maar voordelen aan verbonden met zo'n jaar weg in je verdere carrière. Als je bijvoorbeeld naar een groot Amerikaans bedrijf gaat en hè zegt: Heey jongens! Ik ben een jaar in amerika geweest! En ik heb gestudeerd. (ben ik namelijk ook van plan) Moet je zien hoe snel je ze aannemen.
Je moet wel goed lezen. Ik zeg dat het niet per definitie een pluspunt op je CV is wanneer je naar het buitenland gaat om onder je niveau te gaan leren. Het is wél vrijwel per definitie een pluspunt op je CV wanneer je naar het buitenland gaat om op hetzelfde niveau (of hoger als dat mogelijk is) te gaan werken/leren.
De rest van je argumenten (zelfstandigheid etc.) heb je ook wanneer je later naar het buitenland gaat, of wanneer je in een vreemde stad op kamers gaat wonen.
Wanneer je deelneemt aan een uitwisselingsjaar van je hbo of universiteit zul je heel erg veel zelf moeten regelen (alles van onderdak t/m inschrijven voor lessen t/m reizen en financiën en ga zo maar door).

Of je ergens wel of niet wordt aangenomen heeft verder niet zo heel veel te maken met of jij wel of niet een jaar in het buitenland hebt gezeten. Het staat leuk op je CV, maar datzelfde effect bereik je ook door vrijwilligerswerk en relevante werkervaring tijdens je studie. Het belangrijkste is echter dat je succesvol een relevante opleiding aan een goede instelling hebt afgerond en dat je motivatiebrief in orde is.

Aangezien je aangeeft dat je wilt gaan studeren, zul je nu minimaal havo volgen en dan is het gewoon echt een heel erg slecht plan om high school te gaan volgen. De nadelen wegen echt niet op tegen de schaarse voordelen. Voordelen die je bovendien kunt behalen op een later tijdstip, wanneer ze samenvallen met andere voordelen. Het enige dat je overhoudt aan een jaar high school is een Amerikaans accent en vloeiender Engels. Natuurlijk is het belangrijk om goed Engels te kunnen spreken, maar denk alsjeblieft even wat langer na en zie dan in dat je dat doel ook op een veel effectievere wijze kunt behalen door het te combineren met andere voordelen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:55
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
Ik weet niet op welke middelbare jij zit, maar houtbewerking deden wij tijdens techniek, en dat was een havo/atheneum/gymnasium school


Je moet wel goed lezen. Ik zeg dat het niet per definitie een pluspunt op je CV is wanneer je naar het buitenland gaat om onder je niveau te gaan leren. Het is wél vrijwel per definitie een pluspunt op je CV wanneer je naar het buitenland gaat om op hetzelfde niveau (of hoger als dat mogelijk is) te gaan werken/leren.
De rest van je argumenten (zelfstandigheid etc.) heb je ook wanneer je later naar het buitenland gaat, of wanneer je in een vreemde stad op kamers gaat wonen.
Wanneer je deelneemt aan een uitwisselingsjaar van je hbo of universiteit zul je heel erg veel zelf moeten regelen (alles van onderdak t/m inschrijven voor lessen t/m reizen en financiën en ga zo maar door).

Of je ergens wel of niet wordt aangenomen heeft verder niet zo heel veel te maken met of jij wel of niet een jaar in het buitenland hebt gezeten. Het staat leuk op je CV, maar datzelfde effect bereik je ook door vrijwilligerswerk en relevante werkervaring tijdens je studie. Het belangrijkste is echter dat je succesvol een relevante opleiding aan een goede instelling hebt afgerond en dat je motivatiebrief in orde is.

Aangezien je aangeeft dat je wilt gaan studeren, zul je nu minimaal havo volgen en dan is het gewoon echt een heel erg slecht plan om high school te gaan volgen. De nadelen wegen echt niet op tegen de schaarse voordelen. Voordelen die je bovendien kunt behalen op een later tijdstip, wanneer ze samenvallen met andere voordelen. Het enige dat je overhoudt aan een jaar high school is een Amerikaans accent en vloeiender Engels. Natuurlijk is het belangrijk om goed Engels te kunnen spreken, maar denk alsjeblieft even wat langer na en zie dan in dat je dat doel ook op een veel effectievere wijze kunt behalen door het te combineren met andere voordelen.
Toch best grappig dat jij zegt dat het een slecht idee is.. Terwijl elke docent op mijn school (havo/vwo school) zegt dat ik het zeker moet gaan doen! Omdat er NAUWELIJKS nadelen aanzitten. Wat vind jij een nadeel aan zo'n jaar? Jaa die zijn er nauwelijks. Misschien alleen dat je heimwee zou gaan krijgen. Ik denk dat mijn school, samen met de organisatie van het High School programma, mij beter kunnen informeren wat te doen ipv jullie. Zoals ik al zei ga ik daarheen voor de lol. Aangezien ik helemaal verliefd ben op Amerika.p en hun cultuur. En het lijkt mij daarom fantastisch om bij een echt Amerikaans gezin terecht te komen en hun tradities. En wat ik ook al eerder heb gezegd is dat die kennis van ons dit ook heeft gedaan met een havo niveau! En die is nu heel succesvol geworden. Hij zegt zelf dat dat mede komt door dit high school jaar. Ook heb ik al aardig wat mensen gesproken die een tussenjaar hebben gedaan met het vwo. En zelfs die zeggen dat ik het zeker weten moet gaan doen! Het enige nadeel wat zij hebben ondervonden is dat ze heel erg moesten wennen weer aan het Nederlands leersysteem met de Nederlandse taal. Nou, als dat alles is?

En ook heb ik nooit echt techniek gehad op mijn school.. Dus houtbewerking heb ik nooit gehad. En er schijnt zelfs een vak te zijn op sommige High schools dat je de tuin in moet en de planten moet gaan verzorgen. Dat is toch hartstikke leuk voor een VWO scholier hier in Nederland! Het is eigenlijk een beetje een jaartje als ontspanning.. En tuurlijk moet je veel meer zelf regelen als je met het HBO of wat dan ook daarheen gaat, maar dan ga je niet naar de High School waar je die leuke vakken en de leuken tradities allemaal niet hebt.

Laatst gewijzigd op 13-07-2012 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:00
Verwijderd
Ik snap dat jij het heel graag wilt en dat je daarom ook niet openstaat voor kritiek op je plannen. Als jij het zo graag wilt en de nadelen geen probleem vindt, moet je het vooral doen.
Vanuit mijn oude middelbare én vanuit de universiteit wordt echter niet voor niets geadviseerd om het vooral niet te doen omdat je gewoon op een te laag niveau zit wanneer je het vergelijkt met havo of vwo. Mijn oude middelbare heeft (of had, ben er al even niet meer geweest ) zelfs een speciaal bijlesprogramma voor scholieren die een dergelijk tussenjaar hadden gedaan omdat ze gewoon enorm veel leerachterstand hadden opgelopen.
Ik begrijp dat wachten op een verstandiger tijdstip om een dergelijke ervaring voor jou geen optie is, en dat je gebrand bent op een jaar high school in de VS puur omdat je dat zo leuk lijkt. Dan moet je dat risico gewoon nemen, maar dat betekent niet dat het voor iedereen een goed plan is om dat ook te doen. Dat is het namelijk in vrijwel alle gevallen niet en dat komt doordat het onderwijsniveau op high schools gemiddeld genomen heel veel lager ligt dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:15
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Nee dat klopt inderdaad, ik heb me toevallig net al aangemeld voor volgend jaar. Mijn school staat er gelukkig wel positief tegenover. Maar met zo'n tussenjaar verlies je eigenlijk een jaar. Dat is inderdaad een nadeel. Ik ga na 4 VWO weg en als ik terugkom na dat jaar moet ik gewoon naar 5 VWO. Ik ga gewoon verder dus met waar ik was gebleven. Tuurlijk zal 5 VWO wel zwaar worden aangezien je ontzettend moet wennen. Maar mijn mentrix vond het een geweldig idee wat ik niet kon laten schieten. Net zoals andere docenten en familieleden. Dus ik ga een fantastisch jaar tegemoet (als alles door gaat), dat weet ik bijna wel zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2012, 23:29
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
dus je zit daarna ook niet eens meer bij bekenden in de klas maar kinderen die een jaar jonger zijn. dus eigenlijk is het gewoon een dure engels cursus. en ik denk de hoeveelheid lol nog vies tegen kan vallen. gezien je niet veel alleen zal mogen doen omdat je nog redelijk jong bent en dus veel onder begeleiding zal doen. naar mijn mening lijkt dit het me toch niet echt waard.

en als het gaat om goed staan op je cv denk ik dat je beter af bent met een stage/onderzoek periode in het buitenland waarmee je aantoont dat je zelfstandig bent en bij een groot bedrijf gewerkt hebt. maar goed het is natuurlijk niet zo dat je niet beide kan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:35
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Als je een jaartje in de VS naar de middelbare school gaat, moet je er wel rekening mee houden dat je een heel jaar lang absoluut niets leert, en dus een heleboel gemist hebt zodra je weer in Nederland bent en de volgende klas doet.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:47
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
Als je een jaartje in de VS naar de middelbare school gaat, moet je er wel rekening mee houden dat je een heel jaar lang absoluut niets leert, en dus een heleboel gemist hebt zodra je weer in Nederland bent en de volgende klas doet.
Nee, goed lezen! Ik mis niks.. Als ik na 4 vwo wegga en als ik na een jaar terugkom in 5 vwo mis ik toch niets? Het is gewoon een jaartje 'rust' zegmaar..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:48
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ongeveer op welk nederlands niveau is die amerikaanse high school nou eigenlijk te vergelijken. en maken ze daar uberhaupt wel onderscheid in niveaus zoals wij dat hebben met de havo, vmbo en dat soort dingen?.

dat zegt hij ook. een jaar lang niks leren. en wss dingen hoor die je al gehad hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:50
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
dus je zit daarna ook niet eens meer bij bekenden in de klas maar kinderen die een jaar jonger zijn. dus eigenlijk is het gewoon een dure engels cursus. en ik denk de hoeveelheid lol nog vies tegen kan vallen. gezien je niet veel alleen zal mogen doen omdat je nog redelijk jong bent en dus veel onder begeleiding zal doen. naar mijn mening lijkt dit het me toch niet echt waard.

en als het gaat om goed staan op je cv denk ik dat je beter af bent met een stage/onderzoek periode in het buitenland waarmee je aantoont dat je zelfstandig bent en bij een groot bedrijf gewerkt hebt. maar goed het is natuurlijk niet zo dat je niet beide kan doen.
Klopt inderdaad, maar dat heb ik er voor over! En hoe bedoel je niks alleen mogen doen? Het enige wat ik niet mag is auto rijden en drinken en werken. Voor de rest mag ik gewoon alles met vrienden enzo doen hoor. Jaa en wie weet past het wel heel erg bij m'n studie om een stage te doen in Amerika, of misschien wel Engeland of Canada omdat im Amerika al gehad heb natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:51
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
ongeveer op welk nederlands niveau is die amerikaanse high school nou eigenlijk te vergelijken. en maken ze daar uberhaupt wel onderscheid in niveaus zoals wij dat hebben met de havo, vmbo en dat soort dingen?.

dat zegt hij ook. een jaar lang niks leren. en wss dingen hoor die je al gehad hebt.
Het is te vergelijken met vmbo-t/havo. Dus vreselijk slecht is het nou ook weer niet.

Nee, hij zei dat ik dingen ga missen. Maar ik ga niks missen, dat is het punt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:53
Verwijderd
Citaat:
ongeveer op welk nederlands niveau is die amerikaanse high school nou eigenlijk te vergelijken. en maken ze daar uberhaupt wel onderscheid in niveaus zoals wij dat hebben met de havo, vmbo en dat soort dingen?.

dat zegt hij ook. een jaar lang niks leren. en wss dingen hoor die je al gehad hebt.
Het gemiddelde niveau van een Amerikaanse High School is lager dan VMBO-TL.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:57
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Klopt inderdaad, maar dat heb ik er voor over! En hoe bedoel je niks alleen mogen doen? Het enige wat ik niet mag is auto rijden en drinken en werken. Voor de rest mag ik gewoon alles met vrienden enzo doen hoor. Jaa en wie weet past het wel heel erg bij m'n studie om een stage te doen in Amerika, of misschien wel Engeland of Canada omdat im Amerika al gehad heb natuurlijk.
ik vraag het me toch echt af of ze iemand die ergens rond de 16 is zomaar vrij laten. je bent tenslotte nog geen volwassene en je begeleiders zijn nog steeds verantwoordelijk voor je in bepaalde mate. en wat ik bedoel is dus gewoon zeggen dat je in een vrije week naar een ander deel toe gaat alleen om wat meer van amerika te zien en dat soort dingen.

zowiezo snap ik maar de helft van dat hele systeem daar. ik denk dat het systeem hier in nederland dan toch beter werkt dan wat ze daar hebben.

edit: klein beetje zoekwerk gedaan. het enigste wat ik weet is dat je de vakken zelf kan kiezen die je wel. maar er staat nergens iets over het niveau hiervan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 00:04
Mitchellsch
Mitchellsch is offline
Citaat:
ik vraag het me toch echt af of ze iemand die ergens rond de 16 is zomaar vrij laten. je bent tenslotte nog geen volwassene en je begeleiders zijn nog steeds verantwoordelijk voor je in bepaalde mate. en wat ik bedoel is dus gewoon zeggen dat je in een vrije week naar een ander deel toe gaat alleen om wat meer van amerika te zien en dat soort dingen.

zowiezo snap ik maar de helft van dat hele systeem daar. ik denk dat het systeem hier in nederland dan toch beter werkt dan wat ze daar hebben.

edit: klein beetje zoekwerk gedaan. het enigste wat ik weet is dat je de vakken zelf kan kiezen die je wel. maar er staat nergens iets over het niveau hiervan.
Volgens mij mag je gewoon eens met vrienden ergens heen gaan. De verantwoording ligt wel nog steeds bij je ouders in Nederland. Dus als mij dat overkomt daar is het nog steeds de verantwoordelijkheid van mijn ouders. Het is ook niet niets. Maar je mag zeker wel dingen gaan ondernemen. Maar je kan ook extra reizen boeken, bijvoorbeeld naar Hawaii of de steden aan de oostkust langs, zodat je nog wat van Amerika kan zien zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 13:01
Verwijderd
Ik hoop van je te horen hoe het is geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 11:55
DutchSpaceSnake
DutchSpaceSnake is offline
Dit lijkt mij ook heel erg vet! Maar dat is wel heel veel geld hoor! Overleg het met je ouders en vraag aan vrienden/famillie of zoek eventueel bedrijven die jou graag willen helpen.
__________________
Hallo , #TEAMPOTVIS
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2012, 18:11
Verwijderd
jezus dat wil ik ook. word dinsdag 15
dokken paps
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 23:05
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Jeetje wat loopt iedereen hier te doen alsof hij de grootste fout van zijn leven begaat Het is inderdaad belachelijk duur en het zal geen mega-impact op je CV hebben maar als zoiets je trekt en je ouders willen dat voor je betalen danmoet je dat gewoon doen. Je leert ontzettend veel van een buitenlandervaring en dat de vakken niet op topniveau zitten betekent niet dat je er geen leuke ervaringen aan overhoudt. Ik ken mensen die het gedaan hebben en die hebben het heel leuk gehad. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je misschien wel in eenstreng gezin terechtkomt waar je vrijheden inderdaad beperkter zijn dan in NL. Maar daar leer je ook weer van
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Jeetje wat loopt iedereen hier te doen alsof hij de grootste fout van zijn leven begaat Het is inderdaad belachelijk duur en het zal geen mega-impact op je CV hebben maar als zoiets je trekt en je ouders willen dat voor je betalen danmoet je dat gewoon doen. Je leert ontzettend veel van een buitenlandervaring en dat de vakken niet op topniveau zitten betekent niet dat je er geen leuke ervaringen aan overhoudt. Ik ken mensen die het gedaan hebben en die hebben het heel leuk gehad. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je misschien wel in eenstreng gezin terechtkomt waar je vrijheden inderdaad beperkter zijn dan in NL. Maar daar leer je ook weer van
Daar gaat het dus om, zijn ouders kunnen/willen het niet betalen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 12:56
Verwijderd
Gaaf dat je dit gaat doen zeg!! Als je het geld hebt, why not!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Zou iemand mijn engels brief kunnen nakijken?
hm01
12 22-05-2012 18:37
De Kantine Tik je naam in en laat ons zien wat er gevonden wordt!
Verwijderd
103 06-09-2007 06:59
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 19:20
Muziek verukkelukkullukke 715
Kellie
39 27-12-2002 23:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De toekomst van Iran en het Midden-Oosten
DruidessI
26 20-02-2002 18:25
Algemene schoolzaken Wie wilt er uitgewisseld worden?
love_will_never_die
2 09-12-2001 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.