Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 22:17
illch84
illch84 is offline
Neem jongen X en meisje Y. Zowel X als Y zijn onzeker, maar elk op hun eigen manier.

X heeft veel tegenslagen ivm mensen gehad en denkt daardoor negatief over zijn omgeving. Y denkt met name negatief over haarzelf.

Leuke cocktail niet?

Nu is Y iemand die graag zekerheid heeft. Onzeker als ze is, zoekt ze misschien naar bevestiging en zegt ze wel eens dingen om te kijken hoe X hierop reageert. X daarentegen heeft zichzelf aangeleerd niks meer te verwachten van mensen en neemt veel dingen sowieso letterlijk op.

Stel nu dat X en Y elkaar leuk vinden. X wil al langer wat met Y hebben, maar Y twijfelt over X zijn gevoelens.

X en Y gaan een tijdje best hecht met elkaar om, maar Y zegt op een gegeven moment dat ze niks met X wil. X is hard tegen zichzelf, past zich snel aan en vindt het vervolgens prima om gewoon vrienden te zijn ook al wil hij eigenlijk meer. Hoofdzaak is dat hij om Y geeft en haar niet kwijt wil.

Y daarentegen voelt zich gepasseerd. X kan volgens haar niet veel voelen voor haar, omdat hij er blijkbaar weinig moeite mee heeft dat ze als vrienden verder gaan. Het hele gebeuren lijkt dus nep in haar ogen, ze voelt zich gebruikt.

X raakt Y kwijt.

Nu is de grote vraag: had X anders moeten handelen of was het onvermijdelijk dat Y afstand neemt? Of begaat Y een fout als ze dingen zegt om te kijken hoe X erop reageert?
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 22:23
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
ik denk dat t belangrijkste hier is dat er niet direct word gedaan tegenover elkaar. het gebeurd, voor zover ik dat kan beoordelen, allemaal een beetje omstreden.
en ik denk dat dat niet zo goed is, als je wilt dat t wat word, ook al ben je alletwee wat verlegen of heb je low-selfasteem, dan moet je wel eerlijk zijn en niet met omstreden dingen proberen om iets duidelijk te krijgen, omdat dat foute en/of verkeerde gedachten op kan wekken.

maar dat ligt natuurlijk ook weer per persoon en situatie anders.
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 22:23
Utopia-Life
Avatar van Utopia-Life
Utopia-Life is offline
Kijk, als je zelf aangeeft dat je niks met een jongen wil moet je niet gek opkijken dat hij ergens in de toekomst ineens een andere vriendin heeft.

als hij niet weet wat je wil of verwacht kan hij er nooit naar handelen, en als hij niet weet dat je verlegen bent zal hij ook niet op je wachten...
__________________
This is your life and it's ending one minute at a time
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 23:14
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
serieus......ik dacht even dat je een bekende was van mij, want dit verhaal is echt precies wat ik een hele tijd geleden heb meegemaakt.

Maar ja, ontopic: X had naar mijn niks gedaan. Y had gezegd dat ze niks wilde, en dan is het logisch dat x weer verder gaat met zijn leven. X kan nou eenmaal ook niet ruiken dat Y eigenlijk wel wat wilde maar te onzeker is.

En ik vind inderdaad ook wel dat Y een fout begaat door allemaal rare dingen zegt om te kijken hoe x daarop reageerd. Ik vind dat nogal kinderachtig.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 08:46
elledc
elledc is offline
X had anders moeten handelen, had zich niet te afstandelijk moeten opstellen en zijn gevoelens openlijk laten blijken!

Ik begrijp nooit waarom een jongen er niet voor gaat als hij echt een meisje ziet zitten, waarom die kans laten schieten? De kans teleurgesteld te zijn is er maar daar leer je nadien uit en dan heb je het tenminste geprobeerd! Anders mis je misschien wel de kans van je leven.

Kortom, ga ervoor!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 09:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
lastig lezen, bij x denk ik echt aan een meisje en bij y aan een jongen, maar ja, je hebt nooit bio gehad?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 09:08
illch84
illch84 is offline
Citaat:
Gothic schreef:
lastig lezen, bij x denk ik echt aan een meisje en bij y aan een jongen, maar ja, je hebt nooit bio gehad?
Ik weet ook wel dat twee X-chromosomen bij de geslachtsbepaling leiden tot een meisje en een X + Y chromosoom tot een jongen

De volgende keer spreek ik wel van A en B. Is dat beter?
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 09:22
illch84
illch84 is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik begrijp nooit waarom een jongen er niet voor gaat als hij echt een meisje ziet zitten, waarom die kans laten schieten?
Het idee veel energie in iemand te steken als je niet eens weet of het ergens toe zou kunnen leiden, is voor X al een grote drempel die hij moet overwinnen. Normaal gesproken tast hij langzaam af, wordt stukje bij beetje opener.

Stapt hij nu eenmaal met veel moeite over die drempel en blijkt dat het meisje zelf niet weet wat ze wil, en zelfs zegt dat het nooit wat zal worden, dan is het toch niet meer dan logisch dat X aan de noodrem trekt? Dat het hem niet meer lukt erachter aan te blijven gaan, ongeacht wat hij voelt?

Gevolg is dat X zijn verwachtingen omlaag schroeft en zijn energie meer verdeelt over andere zaken. Hij geeft de hoop niet helemaal op, maar doet ook niet meer zijn best voor Y.

Ik bedoel, hoe kun je nou verwachten dat iemand achter je aan blijft lopen en er helemaal voor gaat, als jij hem zelf afstoot? Vrouwen, verklaar eens Want de logica ervan ontgaat me compleet.

Die arme X stuurt nou nog met veel moeite smsjes dat hij Y mist enzo, maar vindt zichzelf al haast een sukkel dat hij dat nog doet.
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:32
elledc
elledc is offline
Hm ja is best vervelend, vooral omdat zij zo onzeker is en zelf niet goed weet wat doen :/
Maarja het moet toch van beide kanten komen? Als het niet van haar komt maar wel van jou dan zou ik toch ook wel de moed laten zakken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:21
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Exacte vakken??
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:36
Verwijderd
X-Y chromosomen -> Huiswerk/Biologie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:06
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
hmzz ik vind het fout om dingen te zeggen (die je niet meent) om te kijken hoe een ander daarop reageert..
Zeg gewoon waar het op staat en ga niet ''testen''..
Wat de ander deed (X) vind ik een logischer reactie.. Hij is nu eenmaal ''afgewezen'' door Y, en probeert zich op andere dingen te richten en het van zich af te zetten.. Had Y maar eerlijk moeten zijn, vind ik..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
illch84 schreef:

Gevolg is dat X zijn verwachtingen omlaag schroeft en zijn energie meer verdeelt over andere zaken. Hij geeft de hoop niet helemaal op, maar doet ook niet meer zijn best voor Y.

Ik bedoel, hoe kun je nou verwachten dat iemand achter je aan blijft lopen en er helemaal voor gaat, als jij hem zelf afstoot? Vrouwen, verklaar eens Want de logica ervan ontgaat me compleet.
Idd, daarnaast kun je dan ook nog bang zijn te opdringerig over te komen en neem je misschien zelfs afstand.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:24
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ze hebben geen kans. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik gestopt ben met lezen na 'X denkt negatief over zijn omgeving, Y denkt negatief over haarzelf'.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:33
HoopStront
HoopStront is offline
Kans is er altijd.

Als er een kans bestaat dat iets fout gaat dan zal het een keer gebeuren, dus dan moet er ook een kans bestaan dat het goed gaat.

En Y is lomp om dat te zeggen. Ze moet gewoon zeggen wat ze bedoeld ipv die dubbelzinnige shit.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:25
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hmm, interesant verhaaltje, k zal er over nadenken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:25
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
illch84 schreef:
Neem jongen X en meisje Y. Zowel X als Y zijn onzeker, maar elk op hun eigen manier.

X heeft veel tegenslagen ivm mensen gehad en denkt daardoor negatief over zijn omgeving. Y denkt met name negatief over haarzelf.

Leuke cocktail niet?

Nu is Y iemand die graag zekerheid heeft. Onzeker als ze is, zoekt ze misschien naar bevestiging en zegt ze wel eens dingen om te kijken hoe X hierop reageert. X daarentegen heeft zichzelf aangeleerd niks meer te verwachten van mensen en neemt veel dingen sowieso letterlijk op.

Stel nu dat X en Y elkaar leuk vinden. X wil al langer wat met Y hebben, maar Y twijfelt over X zijn gevoelens.

X en Y gaan een tijdje best hecht met elkaar om, maar Y zegt op een gegeven moment dat ze niks met X wil. X is hard tegen zichzelf, past zich snel aan en vindt het vervolgens prima om gewoon vrienden te zijn ook al wil hij eigenlijk meer. Hoofdzaak is dat hij om Y geeft en haar niet kwijt wil.

Y daarentegen voelt zich gepasseerd. X kan volgens haar niet veel voelen voor haar, omdat hij er blijkbaar weinig moeite mee heeft dat ze als vrienden verder gaan. Het hele gebeuren lijkt dus nep in haar ogen, ze voelt zich gebruikt.

X raakt Y kwijt.

Nu is de grote vraag: had X anders moeten handelen of was het onvermijdelijk dat Y afstand neemt? Of begaat Y een fout als ze dingen zegt om te kijken hoe X erop reageert?
Nederlands graag
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:27
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef:
Nederlands graag
zeikerd, je snapt tog waar het om gaat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2003, 23:28
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
zeikerd, je snapt tog waar het om gaat
Sorry dat doe ik niet, kreeg hoofdpijn na de eerste 2zinnen.
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:29
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef:
Sorry dat doe ik niet, kreeg hoofdpijn na de eerste 2zinnen.
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:37
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
wat een onzin
Sorry echt waar.
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Super Vegeta schreef:
Sorry dat doe ik niet, kreeg hoofdpijn na de eerste 2zinnen.
vervang X voor Bram
en Y voor Brenda

klaar
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:53
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Zo ie zo is het wel handig als Y zichzelf eerst eens leert te accepteren, en om zichzelf gaat leren geven.
X daarentegen heeft ineens een schakel kunnen maken van verliefd naar (pure) vriendschap? Knap hoor.

Trouwens, zo hecht was de vriendschap (blijkbaar) niet nu ze elkaar kwijt zjin.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] X en Y
nightwish_assie
4 14-06-2006 11:06
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kansrekening: P(X<Y)
Bez45kertje345
4 09-02-2006 18:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken A,B,C uitdrukken in x,y,z..
liner
9 02-01-2005 19:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken x/y chromosomaal
filmfreak
1 07-05-2003 20:43
Software & Hardware grafieken in excell x-y-waarden
deftone
1 01-05-2002 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.