Oud 19-03-2005, 12:23
soophiej
soophiej is offline
HELLUP !! kan iemand mij ajb uitleggen wat t verschil PRECIES is tussen een betoog en beschouwing.. ik weet t wel oppervlakkig uit t boek.. maar ik begrijp t gewoon niet.. t lukt me niet.. met me examen moet ik kiezen uit een betoog, onderwerp :groene energie of prestatiedruk op jongeren in de huidige maatschappij .. of een beschouwing, onderwerp: mobiliteit in Nederland, een toekomstbeeld of relatie volwassene - adolescent. hoe beoordelen zij elkaar ?

wat is t slimste om te kiezen.. en t makkelijkste.. kmoet 600 woorden ongeveer schrijven .. ??

alvast bedankt !! KusKus !!!
__________________
..en toen was er ikke !! +p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 12:53
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
soophiej schreef op 19-03-2005 @ 12:23 :
HELLUP !! kan iemand mij ajb uitleggen wat t verschil PRECIES is tussen een betoog en beschouwing.. ik weet t wel oppervlakkig uit t boek.. maar ik begrijp t gewoon niet.. t lukt me niet.. met me examen moet ik kiezen uit een betoog, onderwerp :groene energie of prestatiedruk op jongeren in de huidige maatschappij .. of een beschouwing, onderwerp: mobiliteit in Nederland, een toekomstbeeld of relatie volwassene - adolescent. hoe beoordelen zij elkaar ?

wat is t slimste om te kiezen.. en t makkelijkste.. kmoet 600 woorden ongeveer schrijven .. ??

alvast bedankt !! KusKus !!!
Betoog: Iemand door middel van een reeks argumenten (met tegenargumenten en weeleggingen) te overtuigen van je mening

Beschouwing: Iemand door middel van argumenten informeren, zonder daarbij een mening op de dringen.

Ik zou gewoon bij jezelf eens nagaa waar je wat van weet, en dat onderwerp dan kiezen. Ik zou zelf groene energie doen, omdat je dan over de voor en nadelen van kernenergie etc kan praten.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een beschouwing is een tekst waarin je een mening hebt, maar niet probeerd daarmee de lezer te overtuigen.


betoog:
"Iedereen zou X moeten vinden, vanwege redenen A, B, C"

beschouwing:
"Ik vind X, vanwege redenen A, B, C"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:25
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik voor een betoog kiezen, omdat een betoog heel eenvoudig volgens een vast schema in elkaar kan worden gezet. Leer het schema uit je hoofd, leer het toepassen (door bijvoorbeeld thuis een paar betogen te schrijven) en pas het toe tijdens de toets. Eventueel zou je vóór het eigenlijke schrijven alvast een klein schema kunnen maken op een kladblaadje, waar je de kernpunten van je nog te schrijven betoog in schrijft, dat maakt het een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:22
soophiej
soophiej is offline
Heel erg bedankt ,, ik ga denk voor een betoog idd.. en dan groene energie want die prestatiedruk is ook echt ebst breed.. kweetniet wat ik daar van moet verwachten..

want het is dus zo, straks bij die toets krijg ik een bepaald onderdeel van elk onderwerp en dan kan ik dus nog kiezen.. dus een onderdeel van groene energie ofzo.. dat mag ik niet zelf kiezen ,, das lastig ..
__________________
..en toen was er ikke !! +p
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Weet je wat, verwijder dan die nutteloze topics op N&A erover.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:29
soophiej
soophiej is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-03-2005 @ 14:25 :
Weet je wat, verwijder dan die nutteloze topics op N&A erover.
__________________
..en toen was er ikke !! +p
Met citaat reageren
Oud 29-09-2017, 08:14
JAdustochniethe
JAdustochniethe is offline
Citaat:
Een beschouwing is een tekst waarin je een mening hebt, maar niet probeerd daarmee de lezer te overtuigen.


betoog:
"Iedereen zou X moeten vinden, vanwege redenen A, B, C"

beschouwing:
"Ik vind X, vanwege redenen A, B, C"
Klootzak, door jou had ik het fout in de klas.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2017, 01:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Klootzak, door jou had ik het fout in de klas.
Je moet er dan ook niet vanuit gaan dat alles wat op het internet staat waar is. Overigens werd het goede antwoord ook gegeven:
Citaat:
Betoog: Iemand door middel van een reeks argumenten (met tegenargumenten en weeleggingen) te overtuigen van je mening

Beschouwing: Iemand door middel van argumenten informeren, zonder daarbij een mening op de dringen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2017, 09:34
Verwijderd
Hahahahaha denken dat T_ID iets nuttigs gezegd zou kunnen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog, beschouwing of uiteenzetting
tineke_88
5 18-01-2008 23:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing en betoog
Verwijderd
0 23-01-2005 16:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog/beschouwing nl: wie heeft nog goede argumenten?
Eric
3 10-05-2004 14:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog/beschouwing Nederlands
SuperwomanF
16 18-03-2004 14:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen SE2 Nederlands (betoog/beschouwing)
svenleuk
6 21-01-2004 18:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog/beschouwing over plastische chirurgie of studiefinanciering
Scatterbrain
0 10-11-2003 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.