Oud 01-03-2003, 11:26
Verwijderd
He mensen,

ik vroeg me af welke DiVX-codecs jullie eigenlijk gebruiken. Ik heb zelf een hele tijd gewoon de DiVX 5.0.2 bundle gebruikt, naar volle tevredenheid. Echter een tijdje geleden kreeg ik wat films die (hoe vreemd) wel beeld maar geen geluid weergaven. Dus ik ben aan het zoeken geslagen. Na een tijdje wat vage codecs geïnstalleerd, maar nu is eigenlijk mijn hele videoconfig verneukt: ondertitels doen het niet meer, MicroDVD speelt niet meer alle films af, ik kan de brightness niet meer instellen (vrij vervelend aangezien ik veel films van zichzelf te donker vind).

Nu heb ik uit arren moede maar alle codecs weggehaald, alles wat met DiVX te maken heeft geuninstalled, om vanaf het begin te beginnen, vandaar m'n vraag. Ik heb nu WMP 9.0 XP vers geïnstalleerd, welke DiVX moet ik gebruiken? Ik hoor 3.11 Alpha, 4.0, 5.0...

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 11:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik gebruik DivX 5.0.3.

Maar je kunt ook de NIMO Codec Pack installeren, ff googlen. Daar zit alles in wat betreft DivX/XviD en een hoop andere codecs.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:49
Verwijderd
Ja, die NIMO-pack heb ik ook al binnengetrokken en geïnstalleerd. Verder alle officiële WMP9 codecs van microsoft.com, DiVX 3.11 alpha en 5.0.3, AC3 codecs en de hele reut die je maar kunt vinden. Het lompe is nog wel, dat ik vanmorgen de betreffende film(s) nog wel kon afspelen en nu niet meer, terwijl ik bij mijn weten nu méér heb geïnstalleerd dan daarvoor.

Het frustrerende is dus, dat ik op zich de meeste films wel af kan spelen, maar de brightness niet in kan stellen. Overal zitten mooie sliders voor contrast, saturation e.d. op, maar eigenlijk werkt niks...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:52
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Gebruik sowieso eens een goede player:

bsplayer

Uninstalleer alles en installeer de laatste NIMO, beta 9 ofzo. Kijk nu of al je films het doen met bsplayer.

In WMP9 zit trouwens ook DRM, dat je het even weet.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:57
Verwijderd
Mja, je wordt schijtziek van al die verschillende codecs. Lang leve een standaard, mannen!

Either way; ik heb Nimo 5.0.2 in combinatie met WMP9 en alles werkt wonderwel. Nou ja, ik ben nog geen film tegengekomen die niet wilde draaien. En brightness e.d. aanpassen doe ik met TV Tool.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 13:14
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
De laatste keer dat ik NIMO installeerde deden mijn media-players het niet meer.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 13:15
Verwijderd
Het werkt nu helemaal goed. Ik heb nu de combi BSplayer en Nimo build 5 beta 8. Werkt perfect, eerste player die ik zie die de instellingen m.b.t. RGB/YUV-overlays, hardwareacceleratie en brightness-settings meteen toepast, en goed ook

Tis inderdaad vreselijk irritant dat er nog niet één standaard is...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 13:28
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
WMP 9? Vlucht!

Women and children first!
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:21
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
WMP 9? Vlucht!

Women and children first!


maar nare_man, fijn dat het werkt nu. Ik vind BSplayer goede player. Doet precies wat hij wilt, niet bloated. Maar toch veel instellingen, en subtitels etc.

En WMP9 is inderdaad ehh.. olifantenpoep.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
En WMP9 is inderdaad ehh.. olifantenpoep.
Ik vind 't anders een prettige speler om mee te werken, hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:22
BlueSkyraider
Avatar van BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
De laatste keer dat ik NIMO installeerde deden mijn media-players het niet meer.
bij mij had ik dat paar dagen geleden ook. Had nimo full geinstalleerd want ik had een film waarbij ik enkel geluid had. gewoon nimo terug verwijderd en wonder boven wonder is één of andere codecfile blijven hangen en had ik dus wel beeld.
jihaa!!
__________________
^^Is a DeviantArt'er... | Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:50
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
ik gebruik gewoon de codecs die met mplayer meekomen, speelt tot nu toe alles prima af
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:58
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik vind 't anders een prettige speler om mee te werken, hoor.
Maar ik hoef die sneaky shit niet. En de privacyschendingen in WMP8 vind ik al erg genoeg. Geen WMP voor mij.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Maar ik hoef die sneaky shit niet. En de privacyschendingen in WMP8 vind ik al erg genoeg. Geen WMP voor mij.
Ach, als je al die automatische updates en toestanden uitzet zal 't allemaal wel meevallen hoor. En trouwens, je gebruikt 't toch alleen voor films? -- En 't is ook niet zo dat je 10 films per dag kijkt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:31
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik gebruik gewoon de codecs die met mplayer meekomen, speelt tot nu toe alles prima af
en nu met w32codecs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 08:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik gebruik gewoon de codecs die met mplayer meekomen, speelt tot nu toe alles prima af
Idd. Die werkt geweldig! En Xine ook. KISS.

BSplayer is unstable hier. En dat codec gezeur en spyware zut @ DiVX.. no thanks is me teveel gedoe, ik gebruik Linux om films te kijken.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:26
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd. Die werkt geweldig! En Xine ook. KISS.

BSplayer is unstable hier. En dat codec gezeur en spyware zut @ DiVX.. no thanks is me teveel gedoe, ik gebruik Linux om films te kijken.
en ik heb bij mplayer ook dat het beeld er beter uit lijkt te zien
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
niemand schreef:
en ik heb bij mplayer ook dat het beeld er beter uit lijkt te zien
Mja bij mij niet. Dat ligt aan de monitor die is nogal donker.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2003, 18:25
Tiger_Wolf
Avatar van Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Ik gebruik de K-lite codec pack. Werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef:
en ik heb bij mplayer ook dat het beeld er beter uit lijkt te zien
Ik dus niet. Het beeld ziet er veel mooier uit in BSplayer, omdat je alle geïnstalleerde onderdelen van dat NIMO-pack heel goed kunt fijnregelen. De arrogantie van Microsoft leidt er toe dat WMP niet zo heel erg vriendelijk is tegenover third-party codecs. Probeer maar 'ns je DiVX-instellingen goed en werkend te wijzigen met WMP. In BSplayer worden ze tenminste meteen doorgevoerd zonder dat je zelfs maar overnieuw vanaf het begin van de film hoeft te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:10
dystopia
dystopia is offline
Volgens mij hadden niemand en ik (wat klinkt dat achterlijk ) het over Mplayer voor Linux
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:21
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Volgens mij hadden niemand en ik (wat klinkt dat achterlijk ) het over Mplayer voor Linux
oh nou snap ik het
ik denk al wat issie nou aan het lullen over wmp
maar daar had ik het idd over
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:44
zorro
zorro is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2003 @ 12:49:
Ja, die NIMO-pack heb ik ook al binnengetrokken en geïnstalleerd. Verder alle officiële WMP9 codecs van microsoft.com, DiVX 3.11 alpha en 5.0.3, AC3 codecs en de hele reut die je maar kunt vinden. Het lompe is nog wel, dat ik vanmorgen de betreffende film(s) nog wel kon afspelen en nu niet meer, terwijl ik bij mijn weten nu méér heb geïnstalleerd dan daarvoor.

Het frustrerende is dus, dat ik op zich de meeste films wel af kan spelen, maar de brightness niet in kan stellen. Overal zitten mooie sliders voor contrast, saturation e.d. op, maar eigenlijk werkt niks...
waar kan ik dit prog vinden en alles wat er bij hoort
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
zorro schreef op 11-03-2003 @ 21:44:
waar kan ik dit prog vinden en alles wat er bij hoort
zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Youtubefilmpjes downloaden
Verwijderd
10 15-12-2006 05:38
Software & Hardware [videobestand] .avi
LamMuH_EiKoL
7 07-01-2004 16:53
Software & Hardware Codec?
Manuzhai
7 17-09-2003 17:58
Software & Hardware [mp3] Makkelijk en goed wav <--> Mp3 proggie
Verwijderd
6 24-11-2002 21:50
Software & Hardware DIvX player [welke?]
Scorpion3000
15 11-04-2002 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.