Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2013, 19:06
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Heeii,

Zoals de titel al zegt, welke games kunnen niet op een Mac? Ik wil een nieuwe laptop of computer gaan kopen, het liefst één van Apple. Alleen.. ik vroeg me af welke games er niet op kunnen? Weet iemand deze, of heeft iemand hier een site voor? En zijn er ook andere beperkingen bij een Mac?
Bedankt!

Groetjes,
Merel.
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2013, 19:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Populaire spellen voor windows, kan je niet/nauwelijks op mac os draaien, maar
Het is handig om te weten dat je wel windows (naast mac os) op je mac kan draaien.

Hierdoor blijft 1 vraag over:
welke spellen kan mijn mac niet aan, qua hardware specificaties.
net zoals dat je deed met pc spellen.


Wil je voor spellen gaan die voor mac os zijn gemaakt, kijk dan in de appstore, steam, enz.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 02-05-2013 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 19:22
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Om te beginnen is het handig om te weten dat je ook windows (naast mac os) op je mac kan draaien.
(want de meeste spellen worden voor windows gemaakt).

Hierdoor hoeft je alleen de ouderwetse vraag te beantwoorden: kan mijn mac dit spel aan, qua hardware specificaties.
net zoals men dat doen met pc spellen.


Wil je voor spellen gaan die voor mac os zijn gemaakt, kijk dan in de appstore.
Dus.. Als ik Windows op mijn toekomstige Mac zet kan ik gewoon alle games aan? Want het mannetje van Dixons zei dat je alleen spellen uit de appstore en speciale spellen voor Mac erop kon zetten. Maar dat geldt dus alleen voor Mac Os?
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 19:30
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ja dit geldt dus alleen voor mac os.
Je kan bv windows spellen op mac os spelen via wine, maar dat werkt soms niet soepel.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 19:32
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Ja dit geldt dus alleen voor mac os.
Je kan bv windows spellen op mac os spelen via wine, maar dat werkt soms niet soepel.
Oké.. En, moet ik Windows dan appart kopen, gratis downloaden of..? En Mac Os staat er daarnaast wel standaard op?
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 19:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ja, je moet dan wel windows kopen. Maakt niet uit welke versie.

Mac os staat standaard op je mac en met de app bootcamp, kan je windows er naast zetten.

Na de installatie van bootcamp, wanneer je je mac start, kan je dan kiezen of je dan mac os of windows wilt starten.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 19:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Beste Merel,

Je probleem los je eenvoudig op door geen Apple te kopen. Met het geld dat je dan uitspaart kun je mooi een paar spellen kopen.

Groetjes,
een barmhartige Samaritaan.

NB: ik vind het trouwens opmerkelijk dat je twijfelt tussen een laptop en een desktopcomputer, terwijl die toch verschillende functies hebben. Waar wil je hem precies voor gebruiken, moet hij mobiel zijn? Zo nee, koop dan een desktopcomputer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 20:07
Verwijderd
Ik ben met Schrö.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 20:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Of zij nou een mac of een pc wil hebben, blijft nog steeds een persoonlijke mening.
(ik heb ook verder geen zin om weer een mac vs pc topic uit te vechten.)

Wel ben ik met Schrödinger eens, dat het verstandig is om naar de grootte van je toekomstige systeem te kijken.
Aangezien je nog op school zit en misschien nog andere opleidingen gaat volgen, raad ik je aan om voor een macbook air (of pro) te gaan. Want je wil vast geen mac mini (klein kastje) of een grote imac (beeldscherm met een computer in zich) mee naar school nemen.

Daarnaast nog wat extra informatie:
  • Play on mac, een frontend voor wine (windows applicatie op je mac os)
  • Boxer (speel oude ms-dos spellen op je mac os)
  • Virtualbox (een computer op mac os)
  • Apple Bootcamp (windows naast mac os, op je mac)
Spoiler
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 02-05-2013 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 12:05
Verwijderd
Als je toch nog geen idee hebt van computers (wat bij jou het geval is) koop dan niet die mac rommel maar haal een goede pc.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 21:41
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
inderdaad, waarom een mac? Zit een matige processor in en een slechte videokaart, als je op de pc wilt gamen zou ik gewoon voor w7/8 gaan met een goede pc
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 12:34
Verwijderd
Citaat:
inderdaad, waarom een mac? Zit een matige processor in en een slechte videokaart
..dat hangt ervanaf wat voor mac je koopt. Er zijn ook macs te koop die heel snel zijn hoor. Kost je alleen 15x zoveel als een goede pc.
Citaat:
als je op de pc wilt gamen zou ik gewoon voor w7/8 gaan met een goede pc
Zou je voor windows 7 of 8 gaan ja?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Of zij nou een mac of een pc wil hebben, blijft nog steeds een persoonlijke mening.
Een 14-jarige leek adviseren met Bootcamp te gaan stoeien Doe dat gewoon niet.

Citaat:
(ik heb ook verder geen zin om weer een mac vs pc topic uit te vechten.)
Noem 'ns wat valide rechtvaardigingen voor een Apple, los van esthetica?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 02:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Aangezien je nog op school zit en misschien nog andere opleidingen gaat volgen, raad ik je aan om voor een macbook air (of pro) te gaan. Want je wil vast geen mac mini (klein kastje) of een grote imac (beeldscherm met een computer in zich) mee naar school nemen.
Ik vind het opmerkelijk dat je iemand die wil gámen out of all things een macbook aanraadt. Ja er zijn vast duizend en 1 manieren om een heleboel zaken relatief werkend te krijgen (met een zooi issues bij populaire spellen, geen support en voor een veel hogere prijs dan je voor een laptop (of nog liever pc als het om gamen gaat) met betere specs die dus ook meteen een stuk meer mainstream spellen aankan kwijt zou zijn), maar het blijft een inferieure optie.

Als je grootste prioriteit goed gamen is, koop dan gewoon een goede computer - niet mac - en heb daar nog heel lang plezier van. Als je het belangrijk vindt om het mee te kunnen sjouwen (dus laptop formaat), dan is gamen alweer een stukje lastiger, maar het heeft wel het voordeel van het mee kunnen nemen. Beetje afhankelijk waar je het voor wilt gebruiken dus. Either way, bespaar jezelf een hoop gezeik en koop geen mac als je het aanschaft om te kunnen gamen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 09:07
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik vind het opmerkelijk dat je iemand die wil gámen out of all things een macbook aanraadt.
Citaat:
Noem 'ns wat valide rechtvaardigingen voor een Apple, los van esthetica?
Persoonlijk zou ik haar ook een pc adviseren, wanneer ze wil gamen.
Maar wanneer de TS graag informatie wil hebben over gamen op een apple systeem, dan geef ik haar informatie de informatie, zonder van onderwerp te veranderen.

En Daarnaast:
Citaat:
(ik heb ook verder geen zin om weer een mac vs pc topic uit te vechten.)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 06-05-2013 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 15:23
Verwijderd
Soms is de halve waarheid meer dan voldoende. Dit is zo'n situatie. Als games door het hoofd spoken van iemand die van toeten noch blazen weet is er maar één devies; blijf weg bij Apple.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:34
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
NB: ik vind het trouwens opmerkelijk dat je twijfelt tussen een laptop en een desktopcomputer, terwijl die toch verschillende functies hebben. Waar wil je hem precies voor gebruiken, moet hij mobiel zijn? Zo nee, koop dan een desktopcomputer.
Citaat:
Als je toch nog geen idee hebt van computers (wat bij jou het geval is) koop dan niet die mac rommel maar haal een goede pc.
Citaat:
inderdaad, waarom een mac? Zit een matige processor in en een slechte videokaart, als je op de pc wilt gamen zou ik gewoon voor w7/8 gaan met een goede pc
Citaat:
Soms is de halve waarheid meer dan voldoende. Dit is zo'n situatie. Als games door het hoofd spoken van iemand die van toeten noch blazen weet is er maar één devies; blijf weg bij Apple.
En.. Welke pc raden jullie me dan aan?
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 20:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat is je budget?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2013, 21:11
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Wat is je budget?
Ik denk rond de 1000 euro, of misschien iets hoger, aangezien ik gerekend heb op een Apple.
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 22:57
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wil je een laptop of desktop?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 23:13
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik denk rond de 1000 euro, of misschien iets hoger, aangezien ik gerekend heb op een Apple.
Ok dan! Even een paar links naar wat modellen waarop je prima kunt gamen met een goede prijs/kwaliteit verhouding, zonder dat je je hoeft te gaan verdiepen in alle details van zelfbouw.

http://azerty.nl/1-2812-519007/azgam...ius-tower.html
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-139505
http://www.paradigit.nl/paradigit/pr...1/default.aspx

Mocht je toch wat meer willen vergelijken en je verdiepen in de specs dan zijn deze sites heel handig; ze vergelijken de kwaliteit van respectievelijk processoren en videokaarten voor gaming pc's in een simpele ranglijst, zonder de overdaad aan technische details die bij benchmarks komen kijken

http://www.tomshardware.com/reviews/...ew,3107-7.html
http://www.tomshardware.com/reviews/...ck,3106-5.html
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 23:25
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
waarom heb ik bovenstaande gelezen met zo'n veels te drukke verkoper
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 23:34
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Wil je een laptop of desktop?
Een desktop heb ik besloten.

Citaat:
Ok dan! Even een paar links naar wat modellen waarop je prima kunt gamen met een goede prijs/kwaliteit verhouding, zonder dat je je hoeft te gaan verdiepen in alle details van zelfbouw.

http://azerty.nl/1-2812-519007/azgam...ius-tower.html
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-139505
http://www.paradigit.nl/paradigit/pr...1/default.aspx

Mocht je toch wat meer willen vergelijken en je verdiepen in de specs dan zijn deze sites heel handig; ze vergelijken de kwaliteit van respectievelijk processoren en videokaarten voor gaming pc's in een simpele ranglijst, zonder de overdaad aan technische details die bij benchmarks komen kijken

http://www.tomshardware.com/reviews/...ew,3107-7.html
http://www.tomshardware.com/reviews/...ck,3106-5.html
Bedankt!
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 05:45
Verwijderd
NfS
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 01:21
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Citaat:
..dat hangt ervanaf wat voor mac je koopt. Er zijn ook macs te koop die heel snel zijn hoor. Kost je alleen 15x zoveel als een goede pc.

Zou je voor windows 7 of 8 gaan ja?
mijne draait op w8, hoezo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2013, 12:01
Verwijderd
zz
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 23:07
Cyella
Cyella is offline
Sowieso, ik heb zelf een Macbook Air, en je zit snel aan je limiet van je HDD. Dan is er geen ruimte meer om een partitie te maken via Bootcamp en er dan Windows erop te zetten en te draaien. Nu ben ik geen PC-gamer, dus ik heb het nooit echt per sé nodig gehad(Was vaak wel handiger geweest..). Als je dit probleem niet wilt hebben moet je een Imac kopen, maar die zijn nét niet dat maatje dat je ze in je schooltas kan stoppen. Bovendien zijn ze zeker 2 tot 3x zo duur dan als je bijvoorbeeld je eigen PC zou samenstellen. Mac OS is beter dan Windows in veel opzichten, maar de Appleproducten zelf zijn niet heel bijzonder in specs. Ga voor een leuke Windows Laptop of stel zelf een fatsoenlijke PC samen als je niet per sé iets portables nodig hebt. Bespaart je een hoop kosten en frustraties!

Ik heb zelf mijn Wii gesoftmod, maar alle programmatjes die mij mijn HDD met WBFS formaat zouden moeten kunnen lezen werken gewoonweg niet op Mac. Nu moet ik elke keer via een USB mijn spellen op een PC zetten om ze daar vervolgens naar de HDD te kopiëren. Erg omslachtig dus, om zoiets te voorkomen: Koop lekker een Windows PC! ^^
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 11:50
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Welk leeghoofd gaat nou een Apple kopen als ie wil kunnen gamen op dat ding?

Enige redenen om een Apple te kopen zijn:
- Je hebt geld teveel
- Je denkt dat Apple stoer is
- Je bent een grafisch ontwerper
- Je werkt veel met programma's voor videobewerking

Voor al het andere: koop een Windows pc...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 13:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik heb zelf mijn Wii gesoftmod, maar alle programmatjes die mij mijn HDD met WBFS formaat zouden moeten kunnen lezen werken gewoonweg niet op Mac.
er bestaat een Wbfs manager voor mac os?
-edit: link toegevoegd.

Daarnaast heeft iedere dualboot systeem last van "te kleine" partites. Oplossingen zijn door de partites groter maken of installeer fuse (zodat mac os ook windows ntfs-partities kan lezen/schrijven).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 10-05-2013 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 09:38
Cyella
Cyella is offline
Dat klopt, dat bestaat ja. Laat het nou net zijn dat ik ál die WBFS programmaatjes al geprobeerd heb, inclusief die. Ze schijnen niet te werken, het enige wat soms werkt is om de programma's uit te voeren als "super user", maar dat werkt ook niet bij mij. De programma's herkennen de schijven gewoon niet, ook al zijn ze al naar WBFS geformatteerd.

Helemaal niet, mijn HDD is nu al bijna vol zonder dat ik überhaupt een andere partitie met een andere OS erop heb staan. Geen idee met wat, want ik verwijder alles altijd meteen. Hier staat dat ik nog 7 GB van de 50 GB kan gebruiken, wat nooit groot genoeg is om fatsoenlijk gebruik te maken van Windows.

NTFS werkt dan weer niet met mijn USB-Loader op mijn Wii, dus dat is ook geen optie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2016, 20:52
JuisteAntwoord9
JuisteAntwoord9 is offline
Windows Games zijn te spelen op mac, hiervoor kan Wine gediend zijn. dat zou best handing kunnen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Chromebooks op school
PiettePeter
19 01-08-2014 14:55
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 20:57
Software & Hardware [Linux] Impopulair doordat het te moeilijk is?
Krekker
60 10-03-2005 18:24
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314
Machiavelli
500 04-02-2005 11:09
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29
Software & Hardware [Hardware]ik verban PC en verwelkom de Mac - goei keuze ?
SNeKKe
49 11-08-2002 19:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.