Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2012, 09:13
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
^ Dat heb ik nog niet gemerkt...

Maar het wordt wel vaak weggepiept, net zoals 'fuck' e.a.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2012, 12:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Och, het hangt natuurlijk heel erg van de Amerikaan af. Wat er weggepiept wordt is ook maar afhankelijk van de FCC of, bij sommige kanalen, van de mening van de mensen die bij zo'n televisiezender die beslissing moeten nemen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:18
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Linda Prins is opgevoed als jehova's getuige, dus daarom denkt hij waarschijnlijk écht dat mensen vloeken omdat ze een probleem hebben met een god.
lolz jullie hebben haar al zo vaak dom genoemd vanwege haar opvoeding (waar ze trouwens weinig aan kan doen) dat ze is weggepest?

maar even over het topic: ik vind best dat ze dat mogen doen, als zij serieus bang of geschokt zijn door dat soort woordkeuze dan kunnen wij hun moeilijk verbieden om daar die bange en geschokte reacties te voorkomen, dus tenzij jij ze zelf wilt gaan overtuigen dat dit een onnodige wet is vind ik dat je die boete gewoon zou moeten betalen
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:21
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
lolz jullie hebben haar al zo vaak dom genoemd vanwege haar opvoeding (waar ze trouwens weinig aan kan doen) dat ze is weggepest?

maar even over het topic: ik vind best dat ze dat mogen doen, als zij serieus bang of geschokt zijn door dat soort woordkeuze dan kunnen wij hun moeilijk verbieden om daar die bange en geschokte reacties te voorkomen, dus tenzij jij ze zelf wilt gaan overtuigen dat dit een onnodige wet is vind ik dat je die boete gewoon zou moeten betalen
of mischien moeten ze er maar gewoon mee leren leven dat er mensen zijn die zich op die manier willen uitdrukken in een bepaalde situatie.
waarom zouden we een wet gaan maken omdat er wat mensen aanstoot nemen aan een woord
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:25
Verwijderd
Citaat:
lolz jullie hebben haar al zo vaak dom genoemd vanwege haar opvoeding (waar ze trouwens weinig aan kan doen) dat ze is weggepest?

maar even over het topic: ik vind best dat ze dat mogen doen, als zij serieus bang of geschokt zijn door dat soort woordkeuze dan kunnen wij hun moeilijk verbieden om daar die bange en geschokte reacties te voorkomen, dus tenzij jij ze zelf wilt gaan overtuigen dat dit een onnodige wet is vind ik dat je die boete gewoon zou moeten betalen
Bullshit, zij passen zich maar mooi aan aan de Nederlandse norm, niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 22:30
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
of mischien moeten ze er maar gewoon mee leren leven dat er mensen zijn die zich op die manier willen uitdrukken in een bepaalde situatie.
waarom zouden we een wet gaan maken omdat er wat mensen aanstoot nemen aan een woord
nou daar heeft ze vast veel van 'geleerd' zeg, het is ook erg leerzaam om door 7 verschillende mensen te horen te krijgen dat het bij hun anders is en dat zij daarom dom is...

nou dezelfde reden waarom wij boerka's verbieden?

Citaat:
Bullshit, zij passen zich maar mooi aan aan de Nederlandse norm, niet andersom.
nou kweet niet hoor maar volgens mij is het nog steeds niet gepast om godverdomme te zeggen op zo'n beetje elke openbare plek dus wat nou Nederlandse norm? en daarbij, zolang jij die mensen niet even gaat overtuigen dat zij zich maar moeten aanpassen en een alternatief voorstelt zullen zij dat ook niet doen
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Bullshit, zij passen zich maar mooi aan aan de Nederlandse norm, niet andersom.
Wat heeft Nederlands hiermee te maken? Ze moeten gewoon niet zo snel op hun pielemuis getrapt zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 22:40
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
nou kweet niet hoor maar volgens mij is het nog steeds niet gepast om godverdomme te zeggen op zo'n beetje elke openbare plek dus wat nou Nederlandse norm? en daarbij, zolang jij die mensen niet even gaat overtuigen dat zij zich maar moeten aanpassen en een alternatief voorstelt zullen zij dat ook niet doen
nou dan vraag ik me toch echt af op wat voor plekken jij komt want ik ben dus nog nooit ergens geweest waarop ik erop aan werd gesproken als ik godverdomme zei of dat dit bij iemand anders gebeurde.
ik vind dat mensen gewoon niet zo moeten zeuren als het om scheldwoorden gaat en al helemaal niet als het gewoon gericht is op een voorwerp of situatie.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 22:58
Verwijderd
Citaat:
nou daar heeft ze vast veel van 'geleerd' zeg, het is ook erg leerzaam om door 7 verschillende mensen te horen te krijgen dat het bij hun anders is en dat zij daarom dom is...

nou dezelfde reden waarom wij boerka's verbieden?



nou kweet niet hoor maar volgens mij is het nog steeds niet gepast om godverdomme te zeggen op zo'n beetje elke openbare plek dus wat nou Nederlandse norm? en daarbij, zolang jij die mensen niet even gaat overtuigen dat zij zich maar moeten aanpassen en een alternatief voorstelt zullen zij dat ook niet doen
Godverdomme zeggen vind ik vrij normaal, ik en anderen worden ook nooit vreemd aangekeken als dat woord gebruikt wordt. Dat zij zich niet zullen aanpassen komt dan mooi overeen met de rest, want men gaat zich dus ook niet aanpassen aan hun

Citaat:
Wat heeft Nederlands hiermee te maken? Ze moeten gewoon niet zo snel op hun pielemuis getrapt zijn.
Dat je er op een bepaalde plek beboet voor wordt, en in de rest van Nederland niet
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 23:16
Verwijderd
Ik vind godverdomme niet normaal op dezelfde manier als dat ik geen kanker in de rondte gooi. In de ideale situatie zou niemand er aanstoot aan nemen maar het gebeurt nou eenmaal dus ik pas gewoon een beetje op met wat ik zeg. Dat draagt bij aan het geluk van anderen en ze kunnen ook niet gaan whinen dus ik erger me weer iets minder aan de medemens.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 22:26
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Mooi topic. Aanwinst.
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 12:24
Panorama
Panorama is offline
We leven in een land met een scheiding tussen kerk en staat, en met een uitgebreid recht op vrije meningsuiting. Dus wat dan ook over god of gelijk welke andere menselijke uitvinding zeggen is geen probleem. Het 'mag' en 'kan' dus wel, maar dat maakt het nog niet vriendelijk of slim om te vloeken.

Maar opgelet in 't buitenland : in sommige landen is die splisting tussen religie en staat helemaal niet zo duidelijk, en in sommige landen zijn ze echt steeds bekrompener aan 't worden. Noord- en West-Europa zijn waarschijnlijk de meest tolerante delen van de wereld.

Je kan soms vloeken als teken van boosheid of frustratie, zonder erbij na te denken. Niet erg natuurlijk. Maar soms wordt vloeken ook ... schelden. En dat is een stuk vervelender, want dan is 't de bedoeling anderen te treffen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 19:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het is heel eenvoudig; hoe zeer ik kuifje ook veracht hij heeft in 1 ding gelijk; in Nederland is in de wet verankerd dat er sprake is van een "joods-christelijke" traditie.

Alle wetten die betrekking hebben op godsdienst zoals "de vrijheid van...", "verbod op vloeken" e.d. zijn alleen gemaakt met als oogpunt die joods-christelijke traditie.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 20:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is heel eenvoudig; hoe zeer ik kuifje ook veracht hij heeft in 1 ding gelijk; in Nederland is in de wet verankerd dat er sprake is van een "joods-christelijke" traditie.

Alle wetten die betrekking hebben op godsdienst zoals "de vrijheid van...", "verbod op vloeken" e.d. zijn alleen gemaakt met als oogpunt die joods-christelijke traditie.
De enige "joods-christelijke" traditie die er bestaat is die van christenen die joden afslachten. De invloed van het jodendom op de Nederlandse wet is nihil en het is volstrekt belachelijk om van millenniaoude religies te stellen dat ze behoren tot één "traditie" terwijl ze pas een halve eeuw of zo hebben besloten dat het niet altijd tof is om elkaar voortdurend een kopje kleiner te maken. Natuurlijk heeft het christendom veel dingen uit het jodendom gehaald, maar datzelfde geldt voor de islam en niemand heeft het over een joods-islamitische traditie (behalve Vogelaar dan).
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Het is heel eenvoudig; hoe zeer ik kuifje ook veracht hij heeft in 1 ding gelijk; in Nederland is in de wet verankerd dat er sprake is van een "joods-christelijke" traditie.

Alle wetten die betrekking hebben op godsdienst zoals "de vrijheid van...", "verbod op vloeken" e.d. zijn alleen gemaakt met als oogpunt die joods-christelijke traditie.
Er is ook een traditie van slavenhandel. Zullen we daar ook maar weer mee beginnen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 01:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Er is ook een traditie van slavenhandel. Zullen we daar ook maar weer mee beginnen?
het verschil is dat de slavernij afgeschaft is en de voorrang voor christenen niet...

ik zeg overigens nergens dat ik het een goede zaak vind.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 01:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De enige "joods-christelijke" traditie die er bestaat is die van christenen die joden afslachten. De invloed van het jodendom op de Nederlandse wet is nihil en het is volstrekt belachelijk om van millenniaoude religies te stellen dat ze behoren tot één "traditie" terwijl ze pas een halve eeuw of zo hebben besloten dat het niet altijd tof is om elkaar voortdurend een kopje kleiner te maken. Natuurlijk heeft het christendom veel dingen uit het jodendom gehaald, maar datzelfde geldt voor de islam en niemand heeft het over een joods-islamitische traditie (behalve Vogelaar dan).
het is nogal een kulreactie dit vind je niet?
Ik heb de wet niet opgesteld en ben een enorm tegenstander van specifieke wetten gericht op het beschermen van godsdienst (in het algemeen en specifiek een enkele).

Dat iedereen het verzwijgt maakt het alleen maar erger, eigenlijk zou men keihard "rebel rebel rebel" moeten roepen tegen deze wettelijke vorm van discriminatie me dunkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 06:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
het is nogal een kulreactie dit vind je niet?
Ik heb de wet niet opgesteld en ben een enorm tegenstander van specifieke wetten gericht op het beschermen van godsdienst (in het algemeen en specifiek een enkele).

Dat iedereen het verzwijgt maakt het alleen maar erger, eigenlijk zou men keihard "rebel rebel rebel" moeten roepen tegen deze wettelijke vorm van discriminatie me dunkt.
Ik ben ook tegen extra bescherming van religieuze meningen en instituties, maar dit heeft niets met het jodendom te maken, maar vloeit voort uit de invloed van het christendom op de Nederlandse samenleving.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 05:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben ook tegen extra bescherming van religieuze meningen en instituties, maar dit heeft niets met het jodendom te maken, maar vloeit voort uit de invloed van het christendom op de Nederlandse samenleving.
Natuurlijk heb je gelijk, maar nogmaals ik ben niet degene die de term "joods-christelijk" heeft verzonnen.

Ik neem aan dat dat zo is omdat het christendom een soort jodendom 2.0 moet voorstellen, waarbij de nadruk dan op de brieven ligt en niet op het OT.

maar dat is maar een slag in de lucht
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 15:23
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Godverdomme is gewoon een heel fijn woord. Het klinkt zo lekker.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Forumdomme!
Verwijderd
76 04-01-2009 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bond tegen Vloeken bestraft bewoners Gouden Kooi
Verwijderd
105 15-01-2007 17:09
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie van vloeken?
Verwijderd
295 01-08-2006 18:13
Levensbeschouwing & Filosofie Moet je zwaar tillen aan vloeken door anderen?
Verwijderd
154 21-04-2005 19:14
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe diep jij je geloof uit?
Verwijderd
100 06-09-2004 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.