Oud 27-09-2009, 15:27
rockerbaby
rockerbaby is offline
Hey iedereen,
Ik doe samen met 2 vrienden een profielwerkstuk over muziek, en dan wel de invloed van muziek op je gemoedstoestand, concentratievermogen, etc. ik zou het echt geweldig vinden als jullie de tijd namen om deze vragenlijst in te vullen. Sommige vragen komen nogal ‘raar’ over, maar deze gegevens hebben we echt nodig. Het liefste zien we een zo'n uitgebreid mogelijk antwoord, maar als je een kort antwoord hebt, is dat natuurlijk ook goed =)

- Geslacht:
- Leeftijd:
- Opleidingsniveau:
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?

- Naar welk genre muziek luister je dan?

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)


Alvast bedankt voor het invullen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2009, 18:07
Verwijderd
Ik ben een muziekliefhebber, dus alsjeblieft!

- Geslacht: Vrouw
- Leeftijd: 17
- Opleidingsniveau: 6 VWO
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat) Ik heb geen problemen.

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
3 uur per week luisteren, daarnaast speel ik erg veel op mijn piano.

- Naar welk genre muziek luister je dan?
Klassiek, soms pop maar klassiek is favoriet.

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Mozart, Chopin, Bach..

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Keyboard 3.5 jaar
Piano ruim 1 jaar maar voor beide ben ik al erg ver.

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
Niet echt denk ik. Behalve dat de liefde voor muziek alleen maar groter is geworden.

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Ik luister geen muziek bij huiswerk, dat leidt af. Heb ht geprobeerd, maar dan ga ik alleen naar de muziek luisteren en duurt huiswerk 2x zo lang.

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Slechter, ik luister te veel naar de muziek.

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
Nee.

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Hangt er sterk van af. Ben ik vrolijk, dan speel ik een leuk deuntje van Mozart. Voel ik me verdrietig, dan speel ik iets langzaams van Chopin. En als i kkwaad ben speel ik iets hards en snels, kan ik lekker op de piano rammen.

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Geen, want ik luister geen muziek.

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Meestal beter, de muziek die i kluister hangt van mijn humeur af.

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Nee, nauwelijks.

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
We blijven allemaal rusitg zitten, helaas zijn mijn medebezoekers vaak niet jonger dan 65. Jammer, klassieke muziek is voor jongeren ook erg leuk en vrolijk.

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
Blij, dat ik weer mooie muziek heb geluisterd. Meestal duik ik erna meteen achter de piano om de stukken na te spelen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 18:19
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
- Geslacht:
Vrouw

- Leeftijd:
20

- Opleidingsniveau:
WO

- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat):
Geen problemen of klachten.

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Wat is 'veel'? Pakweg 15 uur per week.

- Naar welk genre muziek luister je dan?
Meestal R&B en hiphop.

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Beyoncé, Ciara, Lumidee, Nivea, Trina, Kelly Rowland, Lil' Wayne, Alicia Keys, Kat DeLuna, Chris Brown, Justin Timberlake, Akon, Keri Hilson, Estelle, en zoiets allemaal .

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Nee

- Heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
N.V.T.

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Nee

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Binnenshuis slechter en buitenshuis beter.

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.
Nee

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Dat verschilt heel erg, hangt af van 't moment, m'n bui, de omgeving, etc.

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Muziek heeft geen bepaalde invloed op me als ik bezig ben met studeren.

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Beter

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Nee

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
N.V.T.

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
N.V.T.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 19:17
rockerbaby
rockerbaby is offline
heel erg bedankt! fijn dat jullie uitgebreid antwoord geven, daar heb ik echt wat aan =)

nog meer mensen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 21:59
FMK.
FMK. is offline
- Geslacht: Vrouw
- Leeftijd: 17
- Opleidingsniveau: 6vwo
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)
Ik heb geen problemen.

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Ja, ik luister echt superveel muziek. Ik kan echt niet leven zonder. Als ik het in aantal uur per week moet uitdrukken wordt het ehh.. 30-35 uur per week denk ik?

- Naar welk genre muziek luister je dan?
Ja, eigenlijk wel een beetje van alles. Klassiek, Pop, Top40, Rock, Trance, Dance, Rap, Keltische Muziek en nog wel meer, maar ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven.. In ieder geval geen hardcore ofzoiets..

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Linkin Park, Dido, Celtic Woman, Snow Patrol, Enya, Twarres, A Fine Frenzy, Kelly Clarkson, Eminem en nog veeel meer.

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Ik zing zelf al een hele tijd. Al vanaf mijn zesde jaar zing ik in koren en sinds een lange tijd ook solo daarnaast. Zingen doe ik echt supergraag en ik vind het ook leuk om anderen er blij mee te maken. Verder leer ik mijzelf piano, maar dat gaat langzaam aangezien ik niet veel tijd heb. Maar dat doe ik zo'n 3 jaar alweer.. Ik heb dus geen les.

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
Dit is voor mij niet te beantwoorden, aangezien ik vanaf mijn zesde al zing. Wel denk ik dat het mijn leven enorm gevormd heeft, ook omdat ik vanaf mijn tiende al een aantal keer heb meegedaan aan opera's in het muziektheater in Amsterdam en ik ook op reis ben geweest met mijn koor naar festivals in het buitenland.

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Nee, dit is niet bij mij het geval. Het wordt meer beinvloed door de 'mood' waarin ik verkeer. Toch vind ik tijdens het huiswerk maken vaak dance muziek wel fijn en relaxte muziek. Zoiets als Tiësto vind ik dan erg goed.

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Ik kan mij goed concentreren als ik mij afsluit van de wereld, in een drukke klas bijvoorbeeld met oortjes in mijn oren waardoor ik muziek luister. Dus over het algemeen denk ik wel dat ik mij beter kan concentreren dan. Toch ben ik wel snel afgeleid, maar als ik mij afsluit met muziek lukt het vaak wel.

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
Nee, dit maakt voor mij niets uit. Ik luister gewoon waar ik zin in heb, en dan maakt het vak niets uit.

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Haha, over dit doe ik mijn eigen PWS. Over muziek en stemmingen die je daarbij krijgt of hebt als je muziek kiest. Over het algemeen ligt het eraan wat voor muziek je luistert. Het is bewezen dat als je mineur muziek luistert, dat je dan in mineur raakt, dus verdrietig. Als je daarentegen majeur, dus vrolijkere, muziek luistert, wordt je alweer wat vrolijker. Dus het ligt eraan, aangezien ik veel genres heb die ik luister.

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Ja.. ehh.. dit is een moeilijke. Ik kom toch weer even terug op de vorige vraag, met wat ik daar beantwoord heb. Ik denk dat het antwoord hier ongeveer een beetje hetzelfde is. Ik let er niet echt op naar wat voor muziek ik luister als ik huiswerk maak, ik heb hem bijvoorbeeld nu op shuffle staan, dus alle genres komen door elkaar wel langs. Ik heb er nooit écht op gelet wat voor gevoel er bij mij opkomt als ik huiswerk maak en muziek luister.. maar ik denk dat het voor mij wel lekkerder werkt, dus ik denk in dat geval rustig.

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Ik luister veel muziek en kan echt niet zonder. Dus ik word er blij van. Ik heb echter ooit één dag gehad waarop ik geen muziek wilde horen, maakte niet uit wat het was. Hoe dat kwam, geen idee, maar dat kwam niet door de muziek zelf. Dus ik voel me altijd goed bij muziek.

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Nee, jammer genoeg niet. Ik ben naar een concert geweest van Celtic Woman en dat vond ik echt geweldig. En verder ooit eens naar Twarres. Maar voor de rest komen de bands die ik supergraag wil zien niet naar Nederland, of ik heb de concerten net gemist...

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
Het ligt eraan wat voor band het is. En aangezien ik alleen nog maar naar concerten ben geweest van rustige muziek, bleef ik ook rustig. Maar verder weet ik het dus niet..

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
Blij dat ik er was, teleurgesteld dat het over is.


Nog toi toi toi verder met PWS!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 10:20
brands
Avatar van brands
brands is offline
Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 19

Opleidingsniveau: HBO 1ste en 2de jaars

Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)
Ik heb geen problemen

Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Ik luister altijd heel veel muziek. Hoeveel uur per week gemiddeld ik schat 20. Hierbij is het de ene week meer dan andere keer.

Naar welk genre muziek luister je dan?
Nederlands talig of duitstalig. Als het om Nederlands talig gaat luister ik vaak naar de radio. Bij Duitstalig kijk ik het meestal op tv op de vrijdag/zaterdagavond of via de computer / telefoon

Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Nederlandstalig: Jan Smit, Nick en Simon, Jannes, Wolter Kroes etc.
Duitstalig: DJ Otzi; Hermes Hous Band etc (veel denken aan slagerhits

Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Ik speel geen instrument en schrijf ook geen songteksten.

heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
n.v.t.

Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Nee, ik luister dan naar dezelfde bands/artiesten als hierboven

Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Concentratie is wel beter, met muziek. Zonder muziek vind ik het altijd z'n saai boel. Als ik tv kijk heb ik er niet nog extra muziek bij.

Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
De bovengenoemde vakken heb ik niet meer, maar ik heb niet echt een muzieksoort per studievak.

Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Ik wordt er altijd wel rustig van. Maar bij romantische liedjes heb ik soms toch wel het emotie gevoel. Denk bijv. aan Henk Damen met "wat een lekker ding" of Gebr. Ko met "schatje mag ik je foto"

Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Eigenlijk niet van toepassing.

Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Heb niet echt een gevoel bij het luisteren van muziek. Als ik me niet goed voel dan wordt ik wel weer blij van de muziek.

Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Ben eigenlijk nog nooit naar concerten geweest. Ben 1x naar het Tros Muziekfeest geweest in Leeuwarden. Maar verder eigenlijk niet.

Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
n.v.t.

Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
n.v.t.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 16:39
Silo
Silo is offline
- Geslacht: Vrouw
- Leeftijd:17
- Opleidingsniveau:HBO
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)
ja, maar gelukkig wel lichte vorm

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Redelijk wat, iedere avond 1 uur en iedere ochtend 0,5 uur, minimaal

- Naar welk genre muziek luister je dan?
House, Rave, Hardstyle, maar ook Rock, Metal

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Korn, Six pence none the richer, Gigi d'Agostino, Bonkers, Maroon 5

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Tijd piano gespeeld (4 jaar)

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
Niet echt, maar tis al vet lang geleden dat ik voor het laatst gespeeld heb

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Soms, vooral Maroon 5 en SPNTR

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Hangt van de muziek af, meestal beter

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
Ik luister vaker muziek als ik met talen bezig ben

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Hangt echt van de muziek af

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Blij

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Beter

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Niet bijzonder veel

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
Hangt ervan af hoeveel ik gedronken heb :'), Meestal rustig in het begin en later nogal losgaan

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
Hyper
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 21:51
Verwijderd
- Geslacht: Man
- Leeftijd: 16
- Opleidingsniveau: Zit nu in havo 4
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)
Ligt aan mn humeur, maar ik ben niet de zonnigste .

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Ja, heel erg veel. Minstens wel 1 - 1,5 uur per dag.
- Naar welk genre muziek luister je dan?
Rock, metal, electro, punk, singer-songwriter, echt van alles. Ligt heel erg aan mn humeur. Het hoofdgenre is echter metal.
- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Isis, Agalloch, Opeth, Summoning, Drudkh.
- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Ja, ik speel gitaar, schrijf zelf teksten, zing af en toe. Gitaar speel ik al 3 jaar, teksten schrijf ik al ongeveer 1,5 jaar denk ik.
- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
Ja, ik heb het idee dat ik meer inzicht in muziek begin te krijgen.
- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Tijdens het huiswerk maken luister ik geen muziek, want dat werkt voor geen meter.
- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Slechter.
- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
Niet van toepassing.
- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Dat ligt erg aan de muzieksoort, maar meestal een soort verlichting, omdat ik muziek luister als ik klaar ben met alles.
- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Niet van toepassing.
- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Meestal wel beter.
- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Ja, rock en metal bands. Vooral black metal eigenlijk, en af en toe wel folk metal.
- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
Headbangen, beetje staan, wall of death af en toe.
- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
Meestal moe.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 11:08
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
- Geslacht:
Vrouw
- Leeftijd:
18
- Opleidingsniveau:
2e jaar WO
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)
Ja, ik heb problemen.
- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Ja. Ik denk... bijna alle tijd dat ik wakker ben, en niet in college/rijles/toneelles/op een paard/bij een vriendinnetje zit.
- Naar welk genre muziek luister je dan?
Van alles. Het varieert van electro tot huppelindie tot vrij harde metal. Vereiste is wel dat a) de zanger geen vervelend emotrillertje in z'n stem heeft en b) er iets positiefs te bespeuren is in de muziek.
- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Franz Ferdinand, Scissor Sisters, Lostprophets, Blof, Sonic Syndicate, Katatonia, Opeth, Wolfsheim... beter kijk je even hier, dan zie je direct alles.
- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Ik heb gitaarles gehad, maar dat was maar een half jaar. Ik kan genoeg akkoorden om kampvuurmuziek te spelen en dat doe ik dan ook.
- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
Nope.
- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Nou, het is vaak wel ongeveer hetzelfde. Bij huiswerk maken is het nooit Nederlands, maar meer chill, wat meer electro denk ik. Bv. Yeasayer, Daft Punk, Fatboy Slim, MGMT, de soundtrack van Amélie.
- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Vaak beter.
- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)
Haha, nee, maar als ik dingen moet lezen voor school (en dat moet vrij vaak!) heb ik er geen muziek bij aanstaan want dan kan ik me niet concentreren.
- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Ik vind het vaak gewoon lekker klinken, hetzelfde als wat hieronder staat eigenlijk (bij het huiswerk).
- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)
Ja eeh. Ik weet niet, het maakt me een beetje kalmer, ik ga er minder door nadenken en dat is relaxed. :adhd:
- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Beter, het is chill <3
- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Ja, vrij vaak, veel festivals ook. Het zijn een beetje dezelfde genres als hierboven maar dan minder metal en meer dansmuziek (drum 'n bass bv, dubstep).
- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)
Diehard dansen, en springen en gillen en meezingen.
- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)
Ik ben altijd helemaal relaxed, heel afwezig wel omdat ik nog steeds bij zo'n concert zit, en daarna ga ik nog meer dansen en dan slapen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 21:19
Theraa
Avatar van Theraa
Theraa is offline
- Geslacht:vrouw
- Leeftijd:13
- Opleidingsniveau:vwo
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat)niet echt problemen ofzo

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week? hmm ik zou het eigenlijk eens moeten meten XD veel in ieder geval (sowieso een uur per dag bijna wel

- Naar welk genre muziek luister je dan? punk/rock is het denk ik

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:McFly , The Saturdays

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?Ik speel piano ... maak af en toe songteksten

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?Niet echt eigenlijk ... ik doe dit al zo lang

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)In vrije tijd veel McFly maar onder het leren veel The Saturdays omdat dat over het algemeen wat rustiger is .... maar ook dan komt McFly wel veel voorbij

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?absoluut beter

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.)nee voor mij niet

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)relaxt , maar vaak ook blij

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.)rust en concentratie

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?veel beter

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?nee maar dat komt ook omdat ik op een waddeneiland woon

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.)Bij rustige nummers gewoon blijven zitten/staan bij de snelle nummers ben ik uitbundiger en heel veel meezingen natuurlijk ( mijn god wat een dom woord XD )

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.)Geweldig !
__________________
If fools were meant to f*ck you , then why do fools fall in love ?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 13:59
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
- Geslacht: V
- Leeftijd: 17
- Opleidingsniveau: VWO
- Mentale toestand: Prima

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week?
Redelijk, elke dag wel een uurtje op de fiets, als mijn computer aanstaat ook een paar uur. Ik houd niet zo van stilte. 35 uur?

- Naar welk genre muziek luister je dan?
Dat ligt aan mijn bui, als ik zelf iets actiever ben, ben ik meer in voor de metal, maar in een rustige bui veel soundtracks. Verder gewoon popliedjes, post-rock, progressive rock, klassiek, keltische muziek, Nederlandstalige liedjes.

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert:
Mmm... de laatste tijd veel Omnia, Frou Frou en Radiohead.

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang?
Nee.

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft?
n.v.t.

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!)
Ik luister sowieso niet naar muziek met tekst tijdens huiswerk, eerder Sigur Rós of Uematsu Nobuo.

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert?
Slechter, maar hey, je moet toch iets doen om mij aan het werk te laten eh? Met muziek wordt het toch net iets leuker.

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert?
Nou, Acda en de Munnik tijdens Frans werkt gewoon niet, en Rammstein en Engels is ook een slechte combinatie, maar verder maakt het niet veel uit.

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert?
Dat ligt een beetje aan de muziek. Over het algemeen versterkt het mijn bui, maar iets als Queen maakt mij per definitie blij. :]

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert?
Rustig.

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek?
Beter.

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands?
Niet heel veel, hangt vaak ook een beetje aan het prijskaartje.

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert?
Pfoeh, ik wil nog wel eens uit mijn dak gaan als er zich mannelijk schoonheid op het podium bevindt, maar verder gewoon normaal. Niet als een zoutzak iig

- Hoe voel je je na een concert?
Blij en hyper.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 00:19
MissMusyc
- Geslacht: vrouw
- Leeftijd: 14
- Opleidingsniveau: gymnasium
- Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat): nee ik heb geen problemen

- Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week? Soms wat meer, soms wat minder. Ik denk zo'n 30 uur per week

- Naar welk genre muziek luister je dan? Pop, jaren 60, jaren 70, klassiek.

- Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert: Beatles, J.S. Bach, Anouk, Don McLean, Christina Aguilera, Adele, Natasha Bedingfield, Kelly Clarkson

- Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang? Ja, ik speel bijna 10 jaar piano (nog 2 maanden). Ik zing in een jeugdkoor (vanaf 12 jaar) en zing al vanaf mijn 8e, en ik heb wel eens ideeen voor een songtekst, die ik soms uitwerk tot een lied (ook met begeleiding) maar soms ook niet.

- heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft? Ik zou het niet weten. Ik doe het als sinds mijn 5e dus ik heb het niet anders ervaren. Ik denk wel dat je op een andere manier luistert naar muziek als je het zelf ook speelt, omdat je er dan meestal dingen vanaf weet e.d.

- Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!) Als ik huiswerk maak, luister ik vooral naar barokmuziek, omdat dat ritme ongeveer gelijk loopt met je hartfrequentie (voorbeelden: Bach, Lully, Charpentier). In mijn vrije tijd luister ik vooral naar popmuzie, maar niet veel naar top 40 (voorbeelden: Beatles, Anouk, Adele, Queen)

- Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert? Als ik moet concentreren kan ik me met barokmuziek beter concentreren dan in stilte.

- Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.) Nee, dat maakt voor mij geen verschil.

- Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.) Meestal luister ik vrolijke liedjes, maar soms ook droevige liedjes en die roepen bij mij ook die emoties op.

- Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.) De muziek die ik tijdens mijn huiswerk maak, maakt me rustig (mede door het ritme dat gelijkloopt met je hart).

- Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek? Meestal voel ik me net zoals daarvoor. Maar als ik een opvrolijkend nummer heb gedraaid, voel ik me meestal wel vrolijker.

- Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands? Nee, ik bezoek niet zoveel muziekconcerten. Een paar keer in het jaar ga ik naar een concert met klassieke muziek.

- Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.) Ik blijf rustig zitten (springen bij een klassieke muziek concert kan natuurlijk ook niet =D)

- Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.) Als ik de muziek echt mooi vond en met er helemaal in kon terugvinden, voel ik me blij of juist droevig, er vanaf hangend of de muziek blij of droevig was. En als de muziek me minder aansprak, ben ik blij (dat ik uit de zaal ben) of een beetje moe.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 09:27
D.Guall
Avatar van D.Guall
D.Guall is offline
ja, vreemd samengestelde vragenlijst. Wat zoeken ze nou precies ??
maar wel ingevuld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken vragenlijst voor ons profielwerkstuk
toemp..bla
39 18-12-2006 19:35
Muziek vragenlijst voor ons profielwerkstuk
toemp..bla
3 28-11-2006 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.