Oud 22-08-2010, 12:36
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Wat voor rol speelt muziek in je leven? Of luister je misschien geen/niet zo vaak muziek?
Misschien ook leuk om je genre muziek erbij te vermelden.


TS begint: Als muziek niet zou bestaan, zou mijn leven een stuk onaangenamer zijn. Ik zou niet zeggen dat 'muziek mijn leven is', maar het is wel enorm belangrijk voor me. Ik luister vooral alternative rock, indie-rock, rock, en een beetje metal.
Als ik mij verveel, op de fiets bijvoorbeeld, doodt muziek de tijd. Als ik mij rot voel leidt muziek me af, soms helpt het me beter te voelen. Er gaat voor mij geen dag voorbij zonder muziek. Zelf muziek maken is voor mij ook een heerlijke uitlaatklep (zelf speel ik gitaar).

En, nu ben ik wel nieuwsgierig, hoe zit het met jullie?
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2010, 14:15
DeKoning
Avatar van DeKoning
DeKoning is offline
Zonder muziek leef ik niet.

Het helpt mij eigenlijk door alles heen als ik even afleiding wil hebben. Het is enorm leuk om mooie muziek over te laten brengen op andere mensen, en je eigen interpretaties te geven aan bepaalde nummers. Daarnaast geeft het mij heel veel inspiratie, en geniet ik van mooie klanken om me heen, want 't geeft me een vertrouwd gevoel.

Later als ik op mezelf woon, zou ik graag een hele relaxte stoel willen kopen voor in het midden van de kamer, goede 5.1 set, en dan alles over je heen laten komen met een borrel, na het werk uiteraard. 't klinkt misschien heel vreemd, maar daar kan ik echt mijn ontspanning in kwijt. Volgens mij kan ik ook veel beter emoties uiten en herkennen in muziek, dan bij gewone mensen, en dat verklaart juist ook waarom het zo'n belangrijke uitlaatklep voor mij is. Sommige muziek kunnen mij echt een golf van nostalgie en melancholie doen veroorzaken, dat vergelijkbaar is met een orgasme (ja, echt).

Dat is het wel eigenlijk zo'n beetje ..
__________________
And when the year is over I'll reappear..
And have a solution!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 15:49
Verwijderd
I am a slave to New Wave

Ik heb het nodig, zoals de kettingroker zijn sigaretten nodig heeft...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 16:27
Gray-Fox
Avatar van Gray-Fox
Gray-Fox is offline
muziek betekent heel veel voor mij

ik luister eigenlijk heel de dag door wel muziek, het helpt me te ontspannen maar het helpt me ook door zware tijden heen
als ik me rot voel, als ik kwaad ben of wat dan ook, muziek helpt me altijd
luister vooral Rock
ik luister muziek als ik computer, als ik aan 't gamen ben, als ik in de douche sta, als ik niet kan slapen, als 't me op school wat te veel word (zit in een klas met nogal "onrustige" mensen), als ik net wakker word luister ik soms zelfs direct wat muziek om wat wakkerder te worden, als ik gewoon wat zit te relaxen luister ik ook altijd muziek, ook als ik naar de w.c. ga luister ik muziek (echt waar), als ik aan 't werken ben luister ik muziek, als ik de hond uitlaat luister ik muziek, eigenlijk dus bijna heel de dag

als er geen muziek zou bestaan, dan weet ik niet of ik nog wel zou willen leven...
__________________
I'm neither truly alive, nor truly dead. An undying shadow, in the world of lights. We're not tools of the government, or anyone else!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 19:54
Verwijderd
Zolang er wijn en muziek is, is er plezier om te leven he
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Zonder muziek leef ik niet.

Het helpt mij eigenlijk door alles heen als ik even afleiding wil hebben. Het is enorm leuk om mooie muziek over te laten brengen op andere mensen, en je eigen interpretaties te geven aan bepaalde nummers. Daarnaast geeft het mij heel veel inspiratie, en geniet ik van mooie klanken om me heen, want 't geeft me een vertrouwd gevoel.

Later als ik op mezelf woon, zou ik graag een hele relaxte stoel willen kopen voor in het midden van de kamer, goede 5.1 set, en dan alles over je heen laten komen met een borrel, na het werk uiteraard. 't klinkt misschien heel vreemd, maar daar kan ik echt mijn ontspanning in kwijt. Volgens mij kan ik ook veel beter emoties uiten en herkennen in muziek, dan bij gewone mensen, en dat verklaart juist ook waarom het zo'n belangrijke uitlaatklep voor mij is. Sommige muziek kunnen mij echt een golf van nostalgie en melancholie doen veroorzaken, dat vergelijkbaar is met een orgasme (ja, echt).

Dat is het wel eigenlijk zo'n beetje ..
Heel herkenbaar. Ik uit me erg met muziek, gedichten schrijven, zelf nummers schrijven en de hele dag muziek luisteren en maken. Dat is ook wat ik dus de hele vakantie uitvoer . Tja, muziek, van metal tot breakbeat, alternative rock, hardcore punk, ik vind het interessant en het houdt me bezig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:03
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik luister en speel de hele dag muziek. Zonder muziek zou het leven een stuk vervelender zijn en vooral vreselijk saai. Ik heb ook de hele dag muziek in m'n hoofd. Soms lig ik ook gewoon 's nachts in bed muziek te luisteren, heerlijk is dat.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:06
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Wat leuk om jullie reacties te lezen.

Kun je nagaan: waar zou de wereld zijn zonder muziek?
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Wat leuk om jullie reacties te lezen.

Kun je nagaan: waar zou de wereld zijn zonder muziek?
Check:

"Without music, life would be a mistake." -
-- Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:49
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Check:

"Without music, life would be a mistake." -
-- Friedrich Nietzsche
So true.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:55
Verwijderd
Citaat:
So true.
Hehe, agreed.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 21:15
Verwijderd
Ik ben weinig zonder muziek. Ik weeg af en toe wel eens af: liever blind of liever doof. Blind lijkt me verrekte lastig, maar doof ondraaglijk. Ik heb overigens een cd van Alan Purves: All by myshelf, een cd naar een project met muziek voor een theaterproductie voor doven en hardhorenden. Alan Purves zelf is een geniale drummer, maar het is niet alleen maar geram op een drumstel ^^

Ik hou van bijna alle muziek, ik kan me niet voorstellen dat ik een genre zou moeten missen (buiten schlagers en moderne R&B), omdat ik graag afwissel. Daarentegen heb ik het vaak moeilijk met concerten, als die niet afwisselend genoeg zijn. Metal bijvoorbeeld, allemaal tof en leuk, maar het is te vaak te veel hetzelfde voor me om meer dan een uurtje te luisteren. Heb ik ook met andere genres, daar niet van.

Als ik triest ben, draai ik vaak trieste nummers, Melancholy van Iced Earth is daar een mooi voorbeeld van . Als ik blij ben, draai ik chiptunes of happy popnummers. Muziek maakt deel uit van mijn leven en vult het aan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 14:56
Verwijderd
muziek laat me niet aan mijn problemen denken, en vult al die ondraaglijke stiltes op.
dus het is goed voor mij.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 14:59
violingirl93
violingirl93 is offline
Misschien wel te belangrijk. Zonder zou ik echt geen leven hebben.
Klassiek.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 14:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Moet zeggen dat het belang van muziek in mijn leven vroeger van een stuk groter belang was, dan deze nu is. Vroeger haalde in toch wel een deel van mijn identiteit uit de muziek die ik luisterde, dat is inmiddels compleet weg. Ook is het soort muziek wat ik luister een stuk minder van belang geworden. Muziek is fijn om te horen, maar gooi er een berg zomerhits tegenaan, en ik vermaak me ook wel.
Wel ben ik het met een quote uit stalker eens dat muziek de meest magische en ondefinieerbare vorm van cultuur is die wij kennen, en dat het bijna iets buitenaards heeft.

Wat ik trouwens wel mooi vind om te merken is dat alle musicale fases van mijn leven later echt een plekje krijgen in mijn leven. De intensiteit neemt af, maar de liefde niet.
Denk dat het belang van muziek per band of genre afneemt, tot een niveau dat ik zelfs /care als mijn grootste musicale helden nooit niet hadden bestaan. Maar een leven zonder muziek zou niet acceptabel zijn

Tja, in de loop van mijn leven heel wat genres af geweest, maar momenteel zit ik (qua ontdekken) het meest in dubstep, (relatief) modern klassiek en de grote russische meesters. En dat terwijl ik een jaar of 2/3 geleden er heilig van overtuigd was een jazzhead pure-sang te worden
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 07:40
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Ik kan niet zonder muziek. Simple as
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 15:15
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Moet zeggen dat het belang van muziek in mijn leven vroeger van een stuk groter belang was, dan deze nu is. Vroeger haalde in toch wel een deel van mijn identiteit uit de muziek die ik luisterde, dat is inmiddels compleet weg. Ook is het soort muziek wat ik luister een stuk minder van belang geworden. Muziek is fijn om te horen, maar gooi er een berg zomerhits tegenaan, en ik vermaak me ook wel.
Wel ben ik het met een quote uit stalker eens dat muziek de meest magische en ondefinieerbare vorm van cultuur is die wij kennen, en dat het bijna iets buitenaards heeft.

Wat ik trouwens wel mooi vind om te merken is dat alle musicale fases van mijn leven later echt een plekje krijgen in mijn leven. De intensiteit neemt af, maar de liefde niet.
Denk dat het belang van muziek per band of genre afneemt, tot een niveau dat ik zelfs /care als mijn grootste musicale helden nooit niet hadden bestaan. Maar een leven zonder muziek zou niet acceptabel zijn
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Op het moment luister ik vrij weinig naar muziek, maar ik maak het wel dagelijks (piano met zang). Mijn piano is echt mijn liefde <333
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:49
Verwijderd
Muziek maken is mijn vak, dus ja, het is best belangrijk voor me.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2010, 20:47
Audi0
Audi0 is offline
Citaat:
Zonder muziek leef ik niet.

Het helpt mij eigenlijk door alles heen als ik even afleiding wil hebben. Het is enorm leuk om mooie muziek over te laten brengen op andere mensen, en je eigen interpretaties te geven aan bepaalde nummers. Daarnaast geeft het mij heel veel inspiratie, en geniet ik van mooie klanken om me heen, want 't geeft me een vertrouwd gevoel.

Later als ik op mezelf woon, zou ik graag een hele relaxte stoel willen kopen voor in het midden van de kamer, goede 5.1 set, en dan alles over je heen laten komen met een borrel, na het werk uiteraard. 't klinkt misschien heel vreemd, maar daar kan ik echt mijn ontspanning in kwijt. Volgens mij kan ik ook veel beter emoties uiten en herkennen in muziek, dan bij gewone mensen, en dat verklaart juist ook waarom het zo'n belangrijke uitlaatklep voor mij is. Sommige muziek kunnen mij echt een golf van nostalgie en melancholie doen veroorzaken, dat vergelijkbaar is met een orgasme (ja, echt).

Dat is het wel eigenlijk zo'n beetje ..
5.1 set, in een heerlijke relax stoel.
Zo'n droom heb ik ook nog steeds.

Muziek is alles voor me, ik luister bijna iedere dag wel een paar uur muziek.
Meestal is het muziek uit de jaren 70,80.. bands als Genesis, Dire Straits etc etc.
Na een lange werkdag kan ik thuis achter de pc helemaal tot rust komen van muziek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 21:30
Verwijderd
Vroeger hielp muziek me door moeilijke periodes heen (afgewezen worden, stress), nu vind ik het gewoon leuk om muziek te luisteren maar heb ik het niet nodig. Een weekje zonder kan ik prima volhouden.

5.1 is overigens voor films/games bedoeld, niet voor muziek. Daar is 2.0 voor.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 13:37
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Muziek is belangrijk want de buren hebben een windorgel buiten hangen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 13:48
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat ík het wel zou overleven, als muziek uitstierf. Word ik dan heel eenzaam, of wat?

Ik vind muziek leuk, luister er vrij veel naar. Maar veel meer dan vaag op de achtergrond, is het vaak niet. Leuk, maar niet mijn leven. Ik ben ook totaal niet muzikaal, dus muziek maken zal er voor mij ook nooit inzitten. En misschien hoor ik er gewoon wel veel minder in vanwege mijn gehele gebrek aan muzikaliteit.

Muziek is een beetje als de kleuren in mijn omgeving, een lekker luchtje - iets extra's, ik zal het wellicht missen, maar het zal niet schrijnend zijn. Hooguit een beetje stil, in het begin. Het énige waar muziek echt wel nodig is, is als wekker. Ik heb een wekkerradio, zegmaar, én een heel erg ochtendhumeur. Dan scheelt het echt waarvan ik wakker word.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 20:54
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Ik moet er niet aan denken om geen muziek om me heen te hebben. Ik heb zowat 24/7 muziek aanstaan. Ik luister dan voornamelijk death/black metal. Maar de gemiddelde zomerhit en gezelligheidmuziek in de kroeg zijn ook prima te verteren

Vroeger was het nog erger, omdat ik toen ook nog in een band speelde enzo. Ik was dan hele dagen bezig met alleen maar muziek schrijven, muziek spelen en muziek luisteren. Zeker in de periodes dat ik niet naar school ging. Nu ik op kamers zit en eigenlijk gestopt ben met drummen is het beperkt tot muziek luisteren.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 16:56
Verwijderd
muziek is echt heel belangrijk voor mij.
hoewel ik pas echt met muziek bezig ben sinds n jaar of 2.

(ik kom er nu achter dat ik zelf eigenlijk die overgang niet heb gemerkt van geen muziek naar wel muziek, laten we hopen dat t met make-up ook zo handig gaat)

maar in muziek vind ik mezelf weer terug.
sommige liedjes verwoorden mijn gevoelens.
anderen geven me weer kracht om door te vechten.
dus ja het is heel belangrijk voor me
hoewel ik zelf echt geen muziek kan maken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 19:38
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik heb muziek nodig. Niet dat ik niet zonder zou kunnen, maar ik zou me een stuk minder optimistisch voelen zonder muziek. Het is een beetje een muur tussen jou en de wereld om je heen. Zelfs muziek in de bioscoop, die irritante liedjes die ze een halfuur lang herhalen, zelfs die zijn fijn. Dat merk je pas als het een keer weg valt en je je weer veel te bewust wordt van de persoon vlakbij je, maar zelfs die muziek is prettig.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2010, 12:28
stefanielove
Avatar van stefanielove
stefanielove is offline
ik ben opgegroeid met muziek, bij ons thuis staat altijd de muziek aan. ik vind het heerlijk als ik thuiskom en dan kan ik de tuin al horen wie er thuis is, mijn pa luisterd was stevigere muziek zoals creed en de band live, ook de golden earing staat geregeld aan, als mijn ma thuis is dan is het meer in de trand van pink of alicia keys, (één van mijn favorieten) voordeel is wel dat mijn muziek genre wat ik mooi vind erg breed is geworden, ik moet ook altijd even komen luisteren als me vader weer wat nieuws heeft gedownload. vooral gitaar muziek!!! ik noem een joe satriani, steve vai, andy mc kee, (die moeten jullie eens opzoeken op youtube, vooral de vertolking van africa van toto) daar kan ik 's avonds op me bed met koptelefoon hard helemaal bij weg dromen.
aan het eind van de maand ga ik met mijn vader naar de heineken music hall daar komt joe satriani met nog twee voor mijn onbekende gitaristen, helemaal super.

Muziek is voor mij emotie, als ik een nummer hoor dan komt bij mij direct weer een situatie naar boven waarmee ik dat nummer kan linken, zoals een vakantie of een gaaf feest of iets bedroevends zoals een begrafenis.
zonder muziek zou mijn wereld een stuk minder mooi zijn, het helpt mij om te slapen om te leren om dingen te relativeren om een mood te creeren.

muziek is leven.
__________________
Smile, its confuses people
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 22:56
Verwijderd
Muziek is magisch.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 22:40
Danny-058
Danny-058 is offline
Muziek is mooi.
ik moet altijd eerst 1uur muziek luisteren voordat ik pas in slaap kan vallen haha
muziek met oordopjes luisteren klinkt veel mooier dan uit de boxen .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 12:19
VB#
Avatar van VB#
VB# is offline
zonder muziek zou mijn leven er een stuk anders uit zien veel saaier ook, muziek laat mij t nut in t leven zien
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 00:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als muziek niet zou bestaan, zou ik het natuurlijk ook niet missen. Echter bestaat er wel muziek en het is het perfecte medium om bij te ontspannen of dagdromen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 19:33
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Muziek is de beste uitvinding ooit!
Ik kwam er laatst achter dat het een ontzettende invloed heeft op hoe je leven verloopt. Mijn ex-lievelingsband komt naar Nederland, en dan kom je erachter dat die muziek echt heeft bepaald hoe ik nu ben, en ik ben er blij mee. Ook al luister ik het nu niet meer, het brengt ontzettend veel herinneringen met zich mee.
Nu luister ik vooral veel rock en indie, wat in de metalrichting en zo. Zelf maak ik geen muziek, daar ben ik veel te onhandig voor xD Luisteren is genoeg voor mij, laat die muzikanten het werk maar doen :$
15 november komt mijn lievelingsband Avenged Sevenfold in de Melkweg, en ik heb er tering veel zin in!
Ik kan heel veel in muziek kwijt, naast schrijven. Het is leuk om te zien dat het bij andere mensen ook zo is, dat het voor hen ook zo veel betekent. Ik hoop dat muziek nog heel lang een manier blijft om mezelf te ontwikkelen, en om mezelf te uiten, en ook voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 22:30
Tazer
Avatar van Tazer
Tazer is offline
Ik verdien er mijn brood mee.
__________________
'Onwetendheid is de bron van alle kwaad.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gezond of ongezond leven?
ExpoRules
23 11-04-2013 15:17
Muziek Favoriete nummer aller tijden?
Shadyboy-Ray
121 29-07-2006 17:19
Muziek Enquete over jou muzieksmaak en stijl
Saaaz
69 28-06-2006 10:52
Lifestyle Kleding Enquete
Sandra1988
69 16-03-2004 23:34
Muziek hoe belangrijk is muziek voor jou
funkypunk
40 15-12-2003 22:57
Muziek Hoe belangrijk is de show tegenover de muziek?
'I'he Prophet
32 12-06-2003 00:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.